Oké dat is de uitleg erachter, nu nog plaatjes graag. Of een paintquote:Op zondag 28 juni 2009 04:51 schreef Kralicek het volgende:
Nee niet indo's, indie!
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Indie%20Kids
http://encyclopediadramatica.com/Indie
Indo's zijn indonesiers en daar heb ik geen enkel probleem mee.
Onterechte klacht: hulde aan mensen die zich niet door de eenheidsworstenmaatschappij in de mainstream laten drukken.quote:Op zondag 28 juni 2009 09:29 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Terechte klacht, uberhaupt, mensen die hun extreem best doen om tot een bepaalde lowclassgroep te behoren.
Alsof die hele altoscene niet gewoon ook een eenheidsworst is maar dan met een ander smaakjequote:Op zondag 28 juni 2009 10:06 schreef mazeind het volgende:
[..]
Onterechte klacht: hulde aan mensen die zich niet door de eenheidsworstenmaatschappij in de mainstream laten drukken.
Dat TS daar niet mee om kan gaan is zijn probleem.
Nee het is lekker offstream om allemaal niet mainstream te zijn en dus emo te worden.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:06 schreef mazeind het volgende:
[..]
Onterechte klacht: hulde aan mensen die zich niet door de eenheidsworstenmaatschappij in de mainstream laten drukken.
Dat TS daar niet mee om kan gaan is zijn probleem.
quote:Die niks anders doen dan de hele tijd over muziek praten, vooral over bands die niemand kent en zichzelf dan zoooo diep vinden.
Dat dusquote:Op zondag 28 juni 2009 10:10 schreef Keenan het volgende:
je hebt ook normale indiekids. Het type wat jij beschrijft zijn meelopers.
Mwah, dat is wel een klein kenmerkje van Indiekids, ja.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:44 schreef ssebass het volgende:
Ik weet niet of dat ook onder indie kids valt, maar mensen die een band helemaal geweldig vinden en zodra die meer bekendheid krijgt ineens gaan verafschuwen. Nu ze commercieel zijn, is het zo'n slechte band, terwijl de muziek niet is veranderd. Dan ging het ze duidelijk om de oh zo goede muziek inderdaad.
Er is maar één reden waarom bands ineens commercieel zijn. Juist ja, hun muziek is veranderd en wordt nu geaccepteerd door veel meer mensen. Bands als the Killers en Kings Of Leon zijn daar duidelijke voorbeelden van.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:44 schreef ssebass het volgende:
Ik weet niet of dat ook onder indie kids valt, maar mensen die een band helemaal geweldig vinden en zodra die meer bekendheid krijgt ineens gaan verafschuwen. Nu ze commercieel zijn, is het zo'n slechte band, terwijl de muziek niet is veranderd. Dan ging het ze duidelijk om de oh zo goede muziek inderdaad.
Quoted foohhh truthh.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:54 schreef 3lmo het volgende:
Oh en die accessoires is eerder scene. En skinny is een kwestie van smaak. Het lijkt er echter wel op dat jij verkeerde indiemensen tegenkomt, want een beetje new-age hippie is open minded en laat mensen vrij in hun mening.
Er is een verschil tussen niet in de mainstream gaan, en jezelf in een ander hokje forcerenquote:Op zondag 28 juni 2009 10:06 schreef mazeind het volgende:
[..]
Onterechte klacht: hulde aan mensen die zich niet door de eenheidsworstenmaatschappij in de mainstream laten drukken.
Dat TS daar niet mee om kan gaan is zijn probleem.
Goede argumentatie.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:35 schreef Smart_ass het volgende:
Indie als muziekstroming
Indie als bijbehorende "subcultuur".
Zoals hierboven ook al gezegd is, die indiekids vinden het alleen tof om muziek te luisteren die verder nog niemand kent, en wanneer het mainstream is vinden ze het niet tof meer. Bovendien vind ik ze over het algemeen een beetje arrogant qua muzieksmaak. En jongens in skinny jeans zijn gewoon een no-go.quote:
Dylan zelf was dan wel weer baasquote:Op zondag 28 juni 2009 11:47 schreef Wouter1989 het volgende:
Nog erger zijn de indiekids met grote krullenbossen, die ze heen en weer zwaaien op de maat van hun muziek. Bob Dylan is de oervader van zulke mensen.
quote:If you want to understand white people, you need to understand indie music. As mentioned before, white people hate anything that’s “mainstream” and are desperate to find things that are more genuine, unique, and reflective of their experiences.
Fortunately, they have independent music.
A white person’s iPod (formerly CD collection) is not merely an assemblage of music that they enjoy. It is what defines them as a person. They are always on the look out for the latest hot band that no one has heard of so that one day, they can hit it just right and be into a band BEFORE they are featured in an Apple commercial. To a white person, being a fan of a band before they get popular is one of the most important things they can do with their life. They can hold it over their friends forever!
Indie music also produces a lot of concerts, for which white people can attend and meet other white people. It’s especially useful, since they are attending the same concert, they both like the artist and can easily strike up a conversation that will flow from band at the show->other bands they like->where they went to/go to school->where to get the best vegan food in town->agreement to meet at said restaurant for awkward date.
It is worth noting that white people are expected to stay current with music and go to concerts well into their 40s. Unlike at dance or hip hop clubs, there are few stigmas attached to being the “old guy at the club.”
But BE WARNED, talking about Indie Music with white people is perhaps the most dangerous subject you touch upon. One false move and you will lose their respect and admiration forever. Here are some general rules
* Bands that have had their songs in an Apple ad are still marginally acceptable
* Bands that have had their songs in ads for other companies are not acceptable
* If you mention a band you like and the other person has heard of them, you lose. They own you. It is essential that you like the most obscure music possible.
Remember, popular artists can turn unpopular in a heartbeat (Ryan Adams, Bright Eyes, The Strokes), so you would be best to stick to the following statements: “I love the Arcade Fire,” “I still think the Montreal scene is the best in the world,” “I would die without Stereogum or Fluxblog“* and “Joanna Newsom is maybe the most original artist today.”
*-do not substitute Stereogum for Pitchfork, as this is one of those things that used to be cool, but is now not cool.
De Libertines quote aan het einde maakte dat ik een beetje overgaf in mijn mondquote:Op zondag 28 juni 2009 14:20 schreef Skylark. het volgende:
Klacht terecht en de omschrijving is zeer herkenbaar.
http://indiekicks.hyves.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |