Ja inderdaad, dat zou nou eens een doorbraak zijn. Nooit hoor je daar wat van, van burqa's tot niet opstaan voor een rechter, het moet allemaal maar kunnen. Werd er maar eens een keer gezegd door een moslim dat zoiets niet thuis hoort in Nederland en dat je ook door kunt schieten met je wensen tav je geloof.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:16 schreef SCH het volgende:
[..]
De meeste moslims dragen toch geen burqa???
En wat is zelfkritisch? Ze dragen er niet 1 toch. Moeten ze het van een ander afkeuren?
Voor de moslims gezien is die hypotheek zo Orwelliaans als de pest. Dit staat los van de islamisering.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoe grijpt het door een moslim afsluiten van een halalhypotheek precies diep en grondig in jouw persoonlijke vrijheden? Zeg maar, zoals in 1984 beschreven wordt?
Dat zijn inderdaad gevolgen van de Islamisering, is het ook de bedoeling dat we daarover gaan kibbelen hier? Want ervaring leert dat het hier op Fok! toch water & vuur is. En dat we voor pagina 5 elkaar zitten uit te schelden. Maargoed, het blijft natuurlijk een dynamisch onderwerp om over te praten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay. Dan ben ik wel gerust gesteld. Ik vind het logisch dat een groep die groeit en een deel van de samenleving is,ook invloed krijgt. Niet zo gek. Ik hoop ook dat ze snel met een partij in de TK komen bijvoorbeeld.
Egypte, Turkije en Jordanië houden zich meer dan een half eeuw koest, Turkije is zelfs een stap verder gegaan en er is handel, samenwerking, militaire pacten etc. En ja hoe je het wendt of keert, Turkije is een moslimland.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Onder vrede versta ik dat een klein vonkje niet de vlam in de pan kan laten slaan.
Er hoeft in de regio van Israel maar een klein vonkje te ontstaan en de vlam slaat in de pan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Egypte, Turkije en Jordanië houden zich meer dan een half eeuw koest, Turkije is zelfs een stap verder gegaan en er is handel, samenwerking, militaire pacten etc. En ja hoe je het wendt of keert, Turkije is een moslimland.
Heb je enig idee hoe zo'n hypotheek werkt? Zo ja, zou je het mij kunnen uitleggen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor de moslims gezien is die hypotheek zo Orwelliaans als de pest. Dit staat los van de islamisering.
Eigenlijk kun je het wederom niet onderbouwen hoe alle moslims het eens zouden zijn dat joden gedood moeten worden als ik voorbeelden als Turkije aanhaal dus?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er hoeft in de regio van Israel maar een klein vonkje te ontstaan en de vlam slaat in de pan.
En dat weet je niet? Wat zegt dat over kwaliteit van de islamisering in Nederland.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe zo'n hypotheek werkt? Zo ja, zou je het mij kunnen uitleggen?
Ik wil even kijken of mijn verwrongen, dhimmi-achtige beeld van die hypotheek overeenkomt met JohnDope's realistische en van vooroordelen verschoonde nuchtere kijk op de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dat weet je niet? Wat zegt dat over kwaliteit van de islamisering in Nederland.
JohnDope is hier enkel alleen om reclame te maken voor zijn ideeen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenlijk kun je het wederom niet onderbouwen hoe alle moslims het eens zouden zijn dat joden gedood moeten worden als ik voorbeelden als Turkije aanhaal dus?
Dat vind ik nou zo tricky. Veel rechtse partijen hebben de laatste tijd erg de nadruk gelegd op de problemen onder moslims met scholing, met taal, met integratie. Maar eigenlijk zijn ze er nog veel banger voor dat die problemen opgelost wordten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:19 schreef Meh7 het volgende:
Is het ook islamisering als moslims gebruik maken van de Nederlandse wet? Als een sportschool geen hoofddoeken mag weigeren, wordt dat al als islamisering aangemerkt, terwijl het een logisch gevolg is van de Algemene Wet Gelijke Behandeling.
Als Aboutaleb wordt verkozen tot burgemeester, wordt dat als een teken van islamisering gezien. Als Marcouch wordt gekozen tot stadsdeel bestuurder, wordt dat eveneens als islamisering aangewezen, terwijl het een uiting van het democratisch proces is.
Ritueel slachten vindt al heel lang plaats in Nederland, maar het is erger als moslims het doen blijkbaar, want dan is het "islamisering". Als er rekening wordt gehouden met moslims, is het "islamisering", terwijl dat een vereiste is in een samenleving: rekening houden met elkaar.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik wil even kijken of mijn verwrongen, dhimmi-achtige beeld van die hypotheek overeenkomt met JohnDope's realistische en van vooroordelen verschoonde nuchtere kijk op de werkelijkheid.
Niets dan lof voor Aboutaleb dat hij het zover heeft kunnen schoppen in een tochwel wat gepolariseerde samenleving. Maar ik vind het wel ietwat raar wat Meh7 bijvoorbeeld doet, om elke keer de boegbeelden van integratie aan te halen, en de voorbeelden die het juist tegenspreken maar even handig te vergeten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:24 schreef Hephaistos. het volgende:
Zie Aboutaleb. Dat is een man die de Nederlandse normen en waarden omarmt, goede scholing heeft gehad, de taal perfect spreekt, hij is kortom perfect geintegreerd. Maar zodra hij als gevolg daarvan invloed en macht krijgt, lopen bij veel rechtse mensen de rillingen over het lijf.
Die hypotheek is islamitisch gezien totaal onverantwoord. Iedere weldenkende moslim zou zich beledigd voelen door zo'n pseudo oplossing.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe zo'n hypotheek werkt? Zo ja, zou je het mij kunnen uitleggen?
Ja maar goed, hoop blijf je houden hé. Misschien dan JD ons iets kan leren wat ik niet zie ofzo.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
JohnDope is hier enkel alleen om reclame te maken voor zijn ideeen.
Of ze waar of niet waar zijn daar care't hij niet erg over. Sterker nog hij weet dat een groot deel wat hij verkondingt gewoon niet waar is.
HIj is allang blij dat dat filmpje in dit topic staat.
9 miiljoen views![]()
En dit is geen paranoia van mij.
Want de enige andere mogelijkheid is dat hij I! van 5 heeft en niet begrijpt wat hier gepost wordt.
Turkije is een verhaal apart, want daar zijn ze tegen de politieke islam.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenlijk kun je het wederom niet onderbouwen hoe alle moslims het eens zouden zijn dat joden gedood moeten worden als ik voorbeelden als Turkije aanhaal dus?
Nu weet ik nog niet hoe die hypotheek werkt! Alleen hoe moslims zich zouden moeten voelen! Waarom zouden ze zich beledigd moeten voelen? Kun je het in iets meer detail uitleggen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:28 schreef JohnDope het volgende:
Die hypotheek is islamitisch gezien totaal onverantwoord. Iedere weldenkende moslim zou zich beledigd voelen door zo'n pseudo oplossing.
En in Egypte en Syrië niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Turkije is een verhaal apart, want daar zijn ze tegen de politieke islam.
Sim-pel: Islamieten mogen geen rente betalen. En hypotheek verstrekkers leven juist van woekerrentes.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nu weet ik nog niet hoe die hypotheek werkt! Alleen hoe moslims zich zouden moeten voelen! Waarom zouden ze zich beledigd moeten voelen? Kun je het in iets meer detail uitleggen?
Maar wil Wilders eigenlijk wel dat er geintegreerd wordt? Hij heeft altijd de mond vol van scholing en integratie, maar tegelijkertijd denk ik dat veel van z'n stemmers het alleen maar als een enorme bedreiging zien dat de bibliotheken vol met hoofddoekjes zitten...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niets dan lof voor Aboutaleb dat hij het zover heeft kunnen schoppen in een tochwel wat gepolariseerde samenleving. Maar ik vind het wel ietwat raar wat Meh7 bijvoorbeeld doet, om elke keer de boegbeelden van integratie aan te halen, en de voorbeelden die het juist tegenspreken maar even handig te vergeten.
Zo werkt dat min of meer (iets meer min dan meer), maar wat is daar precies mis mee als moslims daar blij van worden?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:31 schreef JohnDope het volgende:
Sim-pel: Islamieten mogen geen rente betalen. En hypotheek verstrekkers leven juist van woekerrentes.
Dus ze kunnen die hypotheek wel een orwelliaanse naam geven, maar feit blijft dat er rentes betaald moeten worden.
Goede vraag, ik meen me te herinneren dat hij integratie inderdaad niet prefereerde, maar dat hij de voorkeur gaf aan de term "Assimilatie" ofwel het totaal opgeven van alle gewoonten die Islamieten gewend zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar wil Wilders eigenlijk wel dat er geintegreerd wordt? Hij heeft altijd de mond vol van scholing en integratie, maar tegelijkertijd denk ik dat veel van z'n stemmers het alleen maar als een enorme bedreiging zien dat de bibliotheken vol met hoofddoekjes zitten...
Het gaat er natuurlijk niet om of moslims er blij van worden, maar het gaat er om of Allah er blij van wordt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zo werkt dat min of meer (iets meer min dan meer), maar wat is daar precies mis mee als moslims daar blij van worden?
Als ik je post zo lees heb je zelf ook twijfels bij zo'n benadering?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Goede vraag, ik meen me te herinneren dat hij integratie inderdaad niet prefereerde, maar dat hij de voorkeur gaf aan de term "Assimilatie" ofwel het totaal opgeven van alle gewoonten die Islamieten gewend zijn.
Dus in een zekere vorm is hij wel voor integratie, maar dan totaal aangepast aan de onze, en dus ook scholing en je bibliotheek voorbeeld. Ze mogen wel degelijk aanwezig zijn, maar dan als slechts een "schim" van wat ze innerlijk zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |