Dat weet ik nog niet. Ik weet alleen dat ik ergens in maart/april op vakantie wil gaan in Nieuw-Zeeland, wat ik daar precies ga doen en of ik een binnenlandse vlucht nodig heb kan ik daarom nog niet zeggen.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Moet je in Nieuw-Zeeland ook nog een binnenlandse vlucht?
Oke, naja, als je het toch van plan bent, boek die dan mee. Air NZ heeft goede vroegboekkortingen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet. Ik weet alleen dat ik ergens in maart/april op vakantie wil gaan in Nieuw-Zeeland, wat ik daar precies ga doen en of ik een binnenlandse vlucht nodig heb kan ik daarom nog niet zeggen.
Ik zou gewoon de binnenlandse vluchten boeken bij Jetstar of VirginBlue. Enkeltje Christchurch-Auckland kan je al boeken vanaf 20 euro.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oke, naja, als je het toch van plan bent, boek die dan mee. Air NZ heeft goede vroegboekkortingen.
Het is gewoon een kwestie van af en toe de aanbiedingen in de gaten houden. Op dit moment is er voor jouw periode nog niet echt iets heel goedkoops vanuit Londen maar af en toe heb je goede aanbiedingen.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet geboekt, maar ik heb voor de periode maart/april 2010 nog geen goedkopere tickets weten te vinden, zelfs niet vanuit Londen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:26 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van af en toe de aanbiedingen in de gaten houden. Op dit moment is er voor jouw periode nog niet echt iets heel goedkoops vanuit Londen maar af en toe heb je goede aanbiedingen.
Serieus ga in NL werken, kan je veel gemakkelijker geld verdienen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:33 schreef Sannelie het volgende:
TVP voor over 2 jaar
Vraagje ook nog
Ben een aantal maanden geleden teruggekome van Australie 6 maanden. Was super!En ben van plan om over 1,5 jaar naar Nieuw Zeeland te gaan maar ook om daar af en toe te werken. Is er net zo veel werk te vinden als in Australie? Daar heb ik niet gewerkt en merkte dat 6 maanden niks doen wel een beetje tegenviel dus wil graag werken en zo mensen ontmoeten enz. Dit keer ga ik dus alleen (was naar Aus met een vriendin geweest).
Ik vind namelijk weinig info over mensen die ook werken daar of hebben gewerkt. Het is maar een paar maandjes en dan rondreizen wat ik hier lees..
5 dagen is wel erg kort.. maar ga de Tongariro Crossing doen! (auto huren zou ik idd doen...)quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:05 schreef Bora-Bora het volgende:
Oef, eindelijk het meest recente centrale topic gevonden!
Binnenkort kom ik een paar dagen in Auckland kijken, en aangezien ik daar nog helemaal niet bekend ben, moet ik nog wel even wat inlezen!
Ik heb de indruk dat het Noordelijke eiland al enorm veel moois te bieden heeft;
wat moet je absoluut doen en zien als je maar (bijna) 5 dagen tot je beschikking hebt?
Is het goed te doen om er rond te touren (auto, bus, ea - ik las zoiets in 1 van de topics)? Zijn hotels gemiddeld duur of goedkoop, en zijn ze gemakkelijk op de bonnefooi te vinden?
Waar kun je het beste in Auckland terecht?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 08:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Bora ==> Heb je al een Lonely Planet NZ? Daar staat heel veel in over wat jij vraagt
Ziet er mooiiiiiiiii uit!!quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:52 schreef Bora-Bora het volgende:
Tongariro Crossing, het is genoteerd; ik zal gelijk even kijken wat het eigenlijk is...
Één van de bekenste attractiesquote:
Mwah, in December is het daar zomer, zal wel meevallen. De sneeuw valt daar ook niet op zeeniveau, slechts in de bergen. Toen ik daar was hadden we ook wel af en toe sneeuw in oktober, maar dan vaak boven 200m (zo wordt het daar bij het weerbericht gegeven: snow today above 200mtrs). Ga er maar vanuit dat het weer zeker goed is, alleen het Tongariro Nnl. Park zou het tegen kunnen vallen waardoor je de crossing niet kan doen... komt vast goed tho.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wij hebben die crossing ook op het programma staanhopelijk kunnen we hem met mooi weer doen ... maar het weer heeft nog even tijd, we zijn daar rond 7 december
Ik hoop wel dat over ongeveer 6 weken de sneeuw weg isdan "moeten" wij erheen en ik had niet gerekend op sneeuw ...
Inderdaadquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Één van de bekenste attractiesMaar ook de ene die nou juist vaak in het water valt omdat het maar in ongeveer de helft van de situaties mogelijk is hem te doen (weer etc).
Toen ik daar was was het kratermeer zo vol dat er elk moment sprake kon zijn van een Lahar. Vandaar dat ik hem niet kon doen. Toen een kleine wandeling gedaan (ook een erg mooie) langs Mangawhero Falls.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:02 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Inderdaadik was bij Tongariro NP maar het stormde heel erg waardoor ik helaas de crossing niet heb kunnen doen... vind het ontzettend jammer, ik zou zeker nog eens terugwillen naar Nieuw-Zeeland om die crossing te doen.
Als je dit nou wel even doet, vind je alle antwoorden alquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 03:54 schreef Poit- het volgende:
Ik heb het topic niet doorgelezen tot nu toe
Idd, lees dit topic goed door, en zoek ook deel #1,2,3,4 even op.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:24 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Als je dit nou wel even doet, vind je alle antwoorden al
Ik zat daar dus bijna middeninquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Één van de bekenste attractiesMaar ook de ene die nou juist vaak in het water valt omdat het maar in ongeveer de helft van de situaties mogelijk is hem te doen (weer etc).
Mensen zitten nu btw ingesneeuwd in hun auto's op de bergweggetjes en op SH2/35 van oa Hawkes Bay, Central North Island, Gisborne (waar ik woonde) en de Bay of Plenty.
Het leger is daar bezig iedereen te verzorgen en/of te redden
Dat is wel relaxt. Kunnen ze vast doen omdat ze een schip meer hebbenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:34 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
ik heb het idd voor ons even uitgezocht en het maakte niet veel uit ... wij willen ook zo'n vrij ticket zodat we altijd kunnen kiezen wanneer we oven gaan. Als je een vaste datum en tijd hebt is idd die andere goedkoper
Mijn ervaring was dat alleen de rust en natuur je daar al genoeg tijdverdrijf geeft.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben ook geboekt, vliegen met Emirates.
De vraag is nu, wat neem ik mee het vliegtuig in. Moet me daar lang vermaken, dus igg mijn ipod en antigeluid koptelefoon, paar pockets, wellicht een spelcomputertje en een netbook
ik denk dat het om de duur van de vliegreis gingquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mijn ervaring was dat alleen de rust en natuur je daar al genoeg tijdverdrijf geeft.Een soort van natuurlijk ritme krijg je daar.
Dat is idd het geval, daar vermaak ik me ook zonder boek of ipod, ga daar lekker lopen, reizen en fotos makenquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik denk dat het om de duur van de vliegreis ging
Vlieg geen economy, maar bedankt voor de tipquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:35 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Emirates heeft het meest uitgebreide entertainment systeem wat er op de markt is in de economy dus je vermaakt je wel. Desnoods nog een boekje mee en meer heb je niet nodig.
Zeker, en goed slapen ookquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:47 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Per abuis aangenomen, voorin zal je jezelf ook wel vermaken vermoed ik
Oh in het vliegtuig moet je idd gewoon met het ent. systeem fiddlen, meer dan genoeg voor 20 in vlucht. Ook lukt slapen op een gegeven moment echt welquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is idd het geval, daar vermaak ik me ook zonder boek of ipod, ga daar lekker lopen, reizen en fotos maken
De oude 747's zijn als laatste aan de beurt. De airbussen en 777's zijn al wel up-to-date.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:31 schreef infp2009 het volgende:
Ik heb van een klm'er vernomen dat voor het eind van dit jaar alle toestellen zullen zijn geupgrade naar schermpjes in de hoofdsteunen. Wij vliegen namelijk het grootste stuk met klm, dus dat is wel beter.
Nope, dat kon ik toen niet. Ik weet er wel genoeg van, wat wil je weten?quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:54 schreef infp2009 het volgende:
Heeft iemand hier de Milford track gelopen?
Nou, wat je kan doen is in de hutten slapen (kost iets van 10/20 dollar of zo). Er is daar ruimte om te koken, te chillen, midden in de natuur, zonder electriciteit. Geweldige ervaring (ik heb een andere track gelopen waar ik dat heb gedaan). Het mooie is, is dat je dat bij Department of Conservation/Te Papa Atawhai ver van te voren al kan boeken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:22 schreef infp2009 het volgende:
Nou ik zou het heel graag willen lopen, maar wat kost zoiets (er zijn schijnbaar goedkope en dure hostels onderweg), hoe ver vantevoren moet ik dat regelen, en wat moet ik dan precies regelen. Je moet ook met een boot naar het begin gebracht worden? En is het een beetje te doen als backpacker (bepakt en bezakt), of kun je beter eerst ergens je spullen dumpen, of zo?
quote:Op donderdag 12 november 2009 10:24 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nog maar een paar daagjes! Alles is regeld (behalve het inpakken van mijn tas) Ik heb er zo'n zin in! Voor de liefhebber: we gaan onze reislogger weer bijhouden: http://onze.reislogger.nl
Ik zag dat het weer ook niet slecht is (iig warmer dan hier) dus dat is ook mooi ... hoewel mijn thermospullen ook klaarliggen ... ik vries niet graag dood op de gletsjer
Ah OKquote:Op donderdag 12 november 2009 10:36 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wij gaan jammer genoeg niet tot oud en nieuw: gaan 13 december weer terug ... dus ruim 3 weken NZ
Begrijpelijk vanwege de tijd die je hebtquote:Op donderdag 12 november 2009 11:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik denk het niette ver naar het oosten ... denk dat we min of meer midden over het eiland gaan
Me so jealous...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:20 schreef infp2009 het volgende:
Donderdag vlieg ik naar Nieuw Zeeland voor vijf-en-een-halve week!
Ik had vrijwel hetzelfde, maar overstap op Tokyo. Bagage wordt doorgelabeld, maar je moet wel opnieuw inchecken op Hong Kong aan de balie (waarschijnlijk).quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:18 schreef Timovro het volgende:
Ik vlieg dinsdag voor 6 maanden / 3 weekjes naar NZ, weliswaar voor een stage maar goed!
Hoe zit dat met overstappen op Hong Kong? moet je daar zelf met je backpack lopen of wordt die overgebracht naar het volgende vliegtuig?
Ik vlieg eerste stuk met de KLM en vanuit Hong Kong met Air NZ
Ik moest helemaal uitchecken en mn bagage ophalen. Ik kon wel weer gelijk inchecken voor mn vlucht naar Auckland, dus ik hoefde niet te sjouwen met mn bagage. Ik had wel een overstap van 8 uurquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:18 schreef Timovro het volgende:
Ik vlieg dinsdag voor 6 maanden / 3 weekjes naar NZ, weliswaar voor een stage maar goed!
Hoe zit dat met overstappen op Hong Kong? moet je daar zelf met je backpack lopen of wordt die overgebracht naar het volgende vliegtuig?
Ik vlieg eerste stuk met de KLM en vanuit Hong Kong met Air NZ
Waarom ga je in de winter?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:20 schreef infp2009 het volgende:
Donderdag vlieg ik naar Nieuw Zeeland voor vijf-en-een-halve week!
Maar goed ik ben weer terug uit NZ, ben in Jan/Feb er geweest.quote:
Ik studeer aan de hogere hotelschool, dus ga in Auckland in een hotel werken en leren..wel betaald gelukkig! Geloof iets van 13 NZD/hour dus das nog te overzien zo..quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik moest helemaal uitchecken en mn bagage ophalen. Ik kon wel weer gelijk inchecken voor mn vlucht naar Auckland, dus ik hoefde niet te sjouwen met mn bagage. Ik had wel een overstap van 8 uurDus ben gewoon de stad in gegaan (gaat prima met de metro)
Wat voor stage ga je doen?
Phoe, waar te beginnenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:59 schreef Timovro het volgende:
[..]
Ik studeer aan de hogere hotelschool, dus ga in Auckland in een hotel werken en leren..wel betaald gelukkig! Geloof iets van 13 NZD/hour dus das nog te overzien zo..
Ik zal denk ik inderdaad in moeten checken op HK maar ik moet het op schiphol nog maar eens vragen Dinsdag! Het is wel lang vliegen haha maar wel echt veel zin in!
Heeft iemand ook nog tips voor de omgeving Auckland? Ik heb van 15 december tot 29December in ieder geval vrij om te reizen en tussendoor weekenden en vakantie dagen..
groetjes
ik ken mensen die het in een week gedaan hebbenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:16 schreef infp2009 het volgende:
Zuidereiland in twee weken is echt onmogelijk...
Rangitoto.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:31 schreef kepler het volgende:
Raritongo (vulkaaneiland in de haven van Auckland)
Ow ja, daar ben ik na NZ geweest deze keerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:47 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Rangitoto.
(Rarotonga is een van de Cook Islands, is wel even een stukje varen met de veerboot)
Sowieso is een tocht langs de vulkanen wel de moeite waard. Doe gewoon de eerste paar weken de toeristendingen zoals de Sky Tower voor het uitzicht. Auckland Zoo, War Memorial Museum (gaat niet alleen over oorlog maar ook veel over Maori, natuur/biologie, vulkanologie etc), K'road, Auckland Zoo en/of Kelly Tarlton. Daarna vraag je gewoon aan je collega's/huisgenoten etc wat zij denken dat de moeite waard is. Veel plezier
Rotoruaquote:Op donderdag 24 juni 2010 07:12 schreef Timovro het volgende:
Mja koud valt mee denk een graad of 13 overdag, moet alleen erg wennen dat die huizen hier geen central heating hebben en super koud zijn snachts en overdag :S.
Verder kan ik ook niet wachten om Auckland uit te gaan maar ik ben hier voor mijn stage dus ben helaas ook gebonden aan werktijden die tot nu toe best kut zijn :S Beginnen om 0530 en pas klaar tegen 1600 dus dat is best klote tot nu toe maar wil over een maandje ongeveer eens een trip buiten Auckland doen, richting wellington / roturoroaoaoaoaoa of hoe je dat precies schrijft
Cheers
Ach we hadden hier vanochtend ook best slecht weer, was behoorlijk mistig dus aantal vluchten gecanceld haha wat een landquote:Op zaterdag 26 juni 2010 05:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
G'day Timovo,
hieri n de deep South de hele dag vorstig weer, de rijp gaat hier net van de velden af dus jullie JAFA's (Just Another F%$#^&G Aucklander) mogen niet klagen met 13 graden.
Is het hotel waar je stage loop toeval vlak bij SkyCity?
zijn er anno 2010 geen huizen met centrale verwarming in NZ?quote:Op donderdag 24 juni 2010 07:12 schreef Timovro het volgende:
Mja koud valt mee denk een graad of 13 overdag, moet alleen erg wennen dat die huizen hier geen central heating hebben en super koud zijn snachts en overdag :S.
should be right matequote:Op woensdag 30 juni 2010 20:01 schreef Aotearoa het volgende:
Valt mij inderdaad op dat in NZ heel weinig huizen centrale verwarming hebben. Ach ja, gewoon een extra trui aan is hun motto denk ik.
Of zo'n electrisch kacheltje, die kwam je ook overal tegenquote:Op woensdag 30 juni 2010 20:01 schreef Aotearoa het volgende:
Valt mij inderdaad op dat in NZ heel weinig huizen centrale verwarming hebben. Ach ja, gewoon een extra trui aan is hun motto denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |