abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71107860
Buren aan 1 kant met jonge kinderen, leuke mensen!
Lopen ook gewoon gezellig binnen.
Schuin tegenover, rustige mensen met 2 heule grote blaffende honden...
En andere kant naast ons ook hele rustige mensen , soms komen ze langs om te kijken hoe de verbouwing gaat.

Voor= geen mensen.
Achter= geen mensen.

HEERLIJK!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 19 juli 2009 @ 16:38:27 #162
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_71122015
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:22 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Wacht even... jullie moeten ook voorkomen?
Ja want ik had niet terug mogen slaan. Dat is nl ook mishandeling. Leuk he die Nederlandse wet
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Welkom in NL hij heeft terug geslagen...
Dat dus
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_71122042
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:47 schreef Oblivion het volgende:
Buren aan 1 kant met jonge kinderen, leuke mensen!
Lopen ook gewoon gezellig binnen.
Schuin tegenover, rustige mensen met 2 heule grote blaffende honden...
En andere kant naast ons ook hele rustige mensen , soms komen ze langs om te kijken hoe de verbouwing gaat.

Voor= geen mensen.
Achter= geen mensen.

HEERLIJK!
wij straks oooook hihi Obli waar heb je eerst gewoond vraag ik me dan wel af
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71122069
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:38 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja want ik had niet terug mogen slaan. Dat is nl ook mishandeling. Leuk he die Nederlandse wet
[..]

Dat dus
Kun je dat niet op zelfverdediging gooien?
  zondag 19 juli 2009 @ 17:03:17 #165
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_71122975
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kun je dat niet op zelfverdediging gooien?
Nou niet echt. Een andere buurman was er ook en die heeft die kopstoot niet gezien omdat ik met mn rug naar hem toe stond op dat moment.
pi_71123523
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:03 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Nou niet echt. Een andere buurman was er ook en die heeft die kopstoot niet gezien omdat ik met mn rug naar hem toe stond op dat moment.
De truc zit er ook in om iemand wel te pijnigen, zonder dat er aantoonbaar letsel is en dat je met een plausibel verhaal op de proppen kan komen. Als we alle hufter nu eens op een eilandje zetten en ze daar hun gang laten gaan. Rottumerplaat o.i.d. lijkt me wel geschikt: er woont niemand en het kalf ieder jaar een stukje verder af.
  zondag 19 juli 2009 @ 17:21:57 #167
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_71123729
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:17 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

De truc zit er ook in om iemand wel te pijnigen, zonder dat er aantoonbaar letsel is en dat je met een plausibel verhaal op de proppen kan komen. Als we alle hufter nu eens op een eilandje zetten en ze daar hun gang laten gaan. Rottumerplaat o.i.d. lijkt me wel geschikt: er woont niemand en het kalf ieder jaar een stukje verder af.
Ik heb ook geen blijvend letsel achter gelaten maar mn andere buurman heeft mij wel zien slaan en de bewuste kopstoot niet. Daar door mag ik dus ook komen praten met de officier van Justitie.
  zondag 19 juli 2009 @ 17:46:36 #168
63722 z80
I fink you freaky
pi_71124748
was de kopstoot raak?
zo ja was de verwonding zichtbaar? en indien niet zichtbaar is er door de technische recherche onderzoek gedaan (deze kunnen bewijzen/aantonen dat er onderhuids wel een verwonding aanwezig is)
maar nog veel belangrijker heb je zelf aangifte gedaan van dit voorval?
en is hierbij ook een medische verklaring bijgevoegd?
indien ja dan de zaak laten voorkomen, en als verdediging aanvoeren noodweer.
maakt niet uit of er wel/geen getuigen van zijn.
zolang er maar forensisch bewijs materiaal is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:09:26 #169
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_71125592
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:46 schreef z80 het volgende:
was de kopstoot raak?
zo ja was de verwonding zichtbaar? en indien niet zichtbaar is er door de technische recherche onderzoek gedaan (deze kunnen bewijzen/aantonen dat er onderhuids wel een verwonding aanwezig is)
maar nog veel belangrijker heb je zelf aangifte gedaan van dit voorval?
en is hierbij ook een medische verklaring bijgevoegd?
indien ja dan de zaak laten voorkomen, en als verdediging aanvoeren noodweer.
maakt niet uit of er wel/geen getuigen van zijn.
zolang er maar forensisch bewijs materiaal is.
Die was raak ja
Stukje tand afgebroken maar verder geen schade. De technische recherche is niet langs geweest.
Ja ik heb aangifte gedaan. Geen medische verklaring aanwezig en dus ook geen bewijs.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:35:43 #170
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71126403
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik snap dat wel. Als je zelf om 05:00 uur je bed uitmoet, is het prettig als het om 22:00 uur echt wel stil is. En sommige mensen staan daar gewoon niet bij stil. Ze zijn vaak ook echt niet te beroerd om er een beetje rekening mee te houden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Bij mij ging de wekker om half 6 't Is idd wel prettig als je een beetje op tijd kunt slapen als je er zo vroeg uit moet.

Vrijdagavond was diegene tot na middernacht aan het oefenen.
We hebben maar even een briefje in de hal opgehangen. We weten niet met zekerheid wie 't is namelijk. Het briefje is nu weg en we hebben niets meer gehoord, dus het zal nu wel voorbij zijn
(Un)masking for the greater good.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:25:42 #171
63722 z80
I fink you freaky
pi_71128018
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:09 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Die was raak ja
Stukje tand afgebroken maar verder geen schade. De technische recherche is niet langs geweest.
Ja ik heb aangifte gedaan. Geen medische verklaring aanwezig en dus ook geen bewijs.
dus wel.
stukje tand er af.
dit staat als het goed is ook in de aangifte, en kan gecontroleerd worden door een bevoegd tandarts.
en tevens dient dit onderzocht te zijn. (maw ze hebben de dader moeten onderzoeken op verwondingen aan het hooft)
door deze actie van de aanvaller heb je recht om met gepast geweld je zelf te verdedigen.

staat er wel in de aangifte dat je gebit beschadigd is geraakt en is er geen vervolg onderzoek geweest wat in het nadeel werkt van een rechtzaak,
dan kun je een klacht in dienen tegen de politie wegens plicht verzuim.

ik weet het, het kost een heleboel tijd en moeite.
maar zorg ervoor dat de dader alle gemaakte kosten dient te vergoeden.
dus niet alleen de tandarts maar ook de reiskosten, tijd die je vrij moest nemen(voor tandarts en aangifte) en indien van toepassing de advocaat.
en smartegeld (is niet veel maar toch mooi meegenomen).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_71128625
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:21 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik heb ook geen blijvend letsel achter gelaten maar mn andere buurman heeft mij wel zien slaan en de bewuste kopstoot niet. Daar door mag ik dus ook komen praten met de officier van Justitie.
Lastig! Overigens is een stukje tand afgebroken ook letsel. Ik zou zeker kijken of je daar nog wat mee kan doen.

Over muzikanten als buren: in mijn oude huis was mijn boven buurjongen veel met muziek bezig. Dan hield dus o.a. dat hij om 2 uur 's nachts trompet zat te spelen. Ook vaak met de kat spelen waarbij hij en de kat door de kamer renden, uiteraard ook ver na middernacht. Hij was niet onaardig, maar ook niet bepaald sociaal (in dat opzicht). Hij is een van de redenen waarom ik per definitie geen bovenburen wil.
pi_71173961
Nou serieus, ik heb eens bij mijn bovenbuurman gekeken....
Hij had een bloem met daaronder kikkervisjes op een tafel staan...
In de slaapkamer hingen handboeien aan het bed, een verrekijker ( woon in n flat) en een pop... ja een echte babypop voor kids op de kop kruipend aan het plafond......

Als ik die vent nu tegen kom, dan doe ik net of ik m nie ken......:S
pi_71174716
Ervaring 1:

Mijn eerste (huur)woning, maar wel in een achterstandwijk (lees: vogelaarwijk). Bovenburen: een Marokkaans gezin. Zoals echte Marokkanen betamen, vinden ze het moeilijk om normaal te praten. Als ze communiceren doen ze dit het liefste schreeuwend. Ook kwamen er dagelijks instrumenten tevoorschijn, met bijbehorende dansrituelen. De hanglamp bij mij aan het plafond, vond het blijkbaar zo leuk dat hij meebewoog op het rimte . Ik heb vaak geklaagd, in het begin vriendelijk, later wat minder vriendelijk. Waren beste mensen verder, maar hun levensstijl pastte zeg maar niet zo goed bij een oude flat. Naast mij woonde een alcoholist, die midden in de nacht keihard "American Women" begon te draaien (niet die van Lenny Kravitz, maar het origineel). Kon niet in contact komen met deze man, omdat hij een andere flatingang had. Ook nodigde hij vaak andere alcoholisten/junks uit, waarbij tot diep in de nacht werd geschreeuwd. Mijn overbuurvrouw hielp illigalen onderduiken en kwam nogal verward over. Ze vertelde wel altijd dat ze zich zo'n zorgen maakte over haar zonen die vanwege diverse geweldsdelicten achter de tralies zaten.

Kortom: ik ben blij dat ik nu in een rustige vinexwijk woon. De buren groet ik vriendelijk, maar niet meer dan dat. HEERLIJK!
pi_71175462
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:31 schreef Annet00 het volgende:
In de slaapkamer hingen handboeien aan het bed, een verrekijker ( woon in n flat) en een pop... ja een echte babypop voor kids op de kop kruipend aan het plafond......

Hij heeft een aparte smaak, maar een pop ondersteboven aan het plafond, dat noem ik artistieke humor. Ik snap niet waarom je doet alsof je je buurman niet kent Op basis van bovenstaande? Dan ben je wel erg xenofoob, wil je niet liever in Staphorst gaan wonen?
pi_71175617
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:31 schreef Annet00 het volgende:

WHAT
THE
FUCK

Meteen de politie bellen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:02:20 #177
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_71176965
Ik woon samen met mijn vriend in een noodflatje, en serieus, ik wil hier weg
Naast ons woont een gast die de hele tijd door zn telefoontje mensen uit zit te schelden
(Luister!! Motherfocker!! Luister naar me dan!!! Blaaaah).
En onze bovenburen zijn het vervelendst. Er woont eigenlijk maar één meisje,
ze is mongolide en haar vage vrienden maken elke nacht misbruik van dr door met zn allen ( 6 ofzo)
bij haar te blijven crashen. Je moest eens weten hoe klein onze flatjes zijn, en toen besloten ze ook nog dat het leuk zou zijn om een herder(!) in huis te halen.. ze hebben geen tijd om het beest te trainen..
dus zitten we met constant geblaf en geschreeuw.
Vaak klinkt het alsof er iemand vermoord of verkracht wordt. (Nu klinken er een hoop "dierengeluiden")
Ook vinden ze het fijn om de ramen open te gooien en het volume van de pc en tv zo hard mogelijk te zetten. Vaak gaat al dit lawaai door tot 2 uur s'nachts.. (mijn vriend moet om kwart voor 5 op).
En dan zitten we ook nog met de herrie van de buren die boos worden om het lawaai, die staan dan op de gang te schreeuwen

Sorry hoor, maar ik ben in Limburg opgegroeid, en daar hadden we daar toch echt geen last van. Bah, de randstad Maarja, we wonen nog altijd beter dan de mensen in de flat naast ons, daar zijn alle hoeren en dealers ondergebracht
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:56:51 #178
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_71178809
onze buren zijn relaxed!
s'avonds (in het weekend dan) altijd lekker in de tuin zittend, en dan horen we wel wat gepraat, gesmoes, en gelach, maar daar hebben we helemaal geen last van.
we hebben tevens zo'n schutting met een raamwerkje erin, daar wordt dan ook zo nu en dan een fles wijn door op-en-neer gegeven. hardstikke gezellig !

Owja, vorige week kwamen we laat s'avonds thuis, en was de buurman aangeschoten, heb 'm nog nooit zo gezellig meegemaakt hahaha

Wel lachen dus met die mensen, nooit problemen
Ex nihilo nihil fit
pi_71179108
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:02 schreef HoneyPop het volgende:
Sorry hoor, maar ik ben in Limburg opgegroeid, en daar hadden we daar toch echt geen last van. Bah, de randstad
Ja dat zal het zijn.

Nee, overlast komt veelal voor bij het wat goedkoper segment in de huizenmarkt.
Live out of your imagination, not your history.
pi_71179280
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:06 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

Ja dat zal het zijn.

Nee, overlast komt veelal voor bij het wat goedkoper segment in de huizenmarkt.
Precies, de zogenaamde onderkant van de markt. Hier wonen mensen die niet veel te verliezen hebben, dus meestal geen baan, opleiding, carriere, geld, auto e.d. Dus je ondervind al gauw hinder wanneer je die dingen wel hebt.
pi_71203806
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:38 schreef dennisdotcom het volgende:
Aan één kant Ghanese buurvrouw met dochter. Hoor ze nooit en ze zijn altijd supervriendelijk. Andere kant jong stel, dame is net zo oud als ik en met hun heb ik goed contact.

Bovenbuurman negeert me omdat ik een aantal keer heb geklaagd over zijn muziek en één keer een feestje heb laten beëindigen door de politie. Onderbuurvrouw een paar keer gesproken omdat haar zoon nogal wat lawaai kan produceren (schreeuwen en deuren dicht smijten), maar die hoor ik bijna niet meer.

Kortom, je kunt het slechter treffen .
IK! Heb een buurman schuinboven mij, op het oog een normale gast, maar zodra de nacht valt komt het beest in hem los. Dus dan doe ik altijd maar de deur op slot.

Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_71204153
Ik heb ook nog een paar maanden in de Haagse Transvaal gewoond. Ook zo'n prachtwijk tegenwoordig. Huurde een kamer van een of andere pandjesbaas in een portiekflatje, samen met nog 3 studenten en een stelletje: hij arabisch, zij engels. (Die flatjes waren nog behoorlijk ruim)

Dat stelletje had het blijkbaar koud, want de verwarming stond standaard op 30 graden. Waarop wij studenten allemaal onze radiatoren dichtdraaiden. Dat zorgde weer voor te weinig circulatie in het system en de ketel viel daarvoor steeds uit. Waarop de thermostaat nog maar een tandje hoger gezet werd, want het was koud.

De benedenburen in het portiek hadden morele bezwaren tegen brood weggooien. Daar stond naast de deur een kartonnen doos met oudbrood. Lekker te schimmelen natuurlijkl misselijkmakend gewoon. Zulks was blijkbaar gewoon in die wijken, overal in de struiken bij groenstookjes vond je daar bergen met oud brood. Lekker aan het schimmelen en voer voor ratten.

Wat me ook nog verbaasde: iedereweek met grofvuil stond er in de straat een complete huisraad op de stoep.
pi_71205536
Ergh, zo'n huisgenoot heb ik ook gehad. Beweerde altijd dat hij het koud had en draaide de thermostaat omhoog, waarop ik me kapot zweette en 'm weer terug zette. Dit elke dag, ik heb nog nagedacht over hoe ik het ding zou kunnen openen om 'm op die stand vast te zetten. De dude z'n raam was stuk, daar had 'ie eerst eens naar moeten kijken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 10:02:13 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_71206225
Onderbuuf is van de week bevallen, dus we horen nu regelmatig een baby Maar eerlijk is eerlijk, tot nu toe valt het erg mee. We horen het eigenlijk alleen als we erop gaan zitten letten, en dat moet je sowieso niet doen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71206442
ja als je druk bent hoo je ze ineens een stuk minder
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 11:17:37 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_71208196
Ja, maar ook, babies huilen nu eenmaal. En zolang het dat is, en geen harde muziek midden in de nacht, vind ik het prima. Hoort erbij, en als ze het flesje heeft gehad en een schone luier heeft gehad, is ze ook weer stil.

Echt, liever dat, dan trance muziek op volle kracht, of een blaffende hond de hele dag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71208460
inderdaad tsja de laatste twee hebben wij hier een tijdlang gehad en zo af en toe nog gelukkig zit er een knop op de radio
pi_71224235
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, maar ook, babies huilen nu eenmaal. En zolang het dat is, en geen harde muziek midden in de nacht, vind ik het prima. Hoort erbij, en als ze het flesje heeft gehad en een schone luier heeft gehad, is ze ook weer stil.

Echt, liever dat, dan trance muziek op volle kracht, of een blaffende hond de hele dag
Ik vind elke herrie zo ongeveer even erg. Schreeuwende kinderen en babies staan bij mij ook heel hoog op mijn lijstje van irritante geluiden. Blaffende honden zijn ook vervelend, net als muziek op volume 10...
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 06:59:35 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_71239353
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:06 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Ik vind elke herrie zo ongeveer even erg. Schreeuwende kinderen en babies staan bij mij ook heel hoog op mijn lijstje van irritante geluiden. Blaffende honden zijn ook vervelend, net als muziek op volume 10...
Tuurlijk, het is ook erg... Maar als ik mag kiezen tussen uren lang harde muziek, en een babie'tje, doe mij dan die baby maar. Overigens staat het appartement van de onderburen te koop, dus wie weet tot hoe lang ik er nog mee zit. En wat ik ervoor terugkrijg.
pi_71239644
Hmm ja dat is ook altijd ng de vraag.
Nou het wordt bij ons echt tijd dat we weg gaan.
Onze lieve buuf heeft aan de achterzijde van haar tuin al een maand geen schutting meer nadat deze omgewaaid is ( stond al meer dan een jaar scheef) en haar tuin grenst aan het gangpad waar wij doorheen lopen om de hond uit te laten.
Nu stond de poort open omdat ik aan het snoeien was en zo makkelijk bij de container kwam.
En hondje liep dus een stukje haar tuin in..begint ze meteen te krijsen..enige nadeel is dat haar logee (hond) bij mij in de voortuin stond..
Heb d'r dus verzocht eerst maar eens het goede voorbeeld te geven en als ze dan toch bezig was of ze dan haar handdoeken niet te drogen wilde hangen over de schutting en half in de planten in mijn tuin.
dacht dat ik haar gezeur over dingen die ze zelf altijd doet wel kon negeren nu het nog een weekje duurt maar nee

Nog een kleine aanvulling; haar vorige hondenlogee is weg gegaan omdat hij de hele dag de sterren van de hemel zong en los liep waardoor alle auto's aan de aan onze straat grenzende drukke weg in de ankers konden en de boer achter ons de helft van zijn oogst vaarwel kon zeggen en dan nog durven piepen
pi_71239664
Schone handdoeken drogen over de schutting? He bah, daar kan van alles opzitten: mos, alg, vogelpoep daar wil ik mijn schone was niet ophangen.
pi_71240015
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:02 schreef Fixers het volgende:
Schone handdoeken drogen over de schutting? He bah, daar kan van alles opzitten: mos, alg, vogelpoep daar wil ik mijn schone was niet ophangen.
Och dat is het minst erge.
De stank die uit haar huis komt is zo erg dat mijn hond (een mega viespeuk) er met een grote boog omheen gaat.
Resultaat van binnen plassende katten, braaksel, allerhande rookwaar enz.
Als zij haar raam open heeft kunnen wij het onze beter sluiten.
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:47:10 #193
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_71240200
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 06:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is ook erg... Maar als ik mag kiezen tussen uren lang harde muziek, en een babie'tje, doe mij dan die baby maar. Overigens staat het appartement van de onderburen te koop, dus wie weet tot hoe lang ik er nog mee zit. En wat ik ervoor terugkrijg.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever harde muziek hoor dan een krijsende baby. Harde muziek maken kan ik zelf ook namelijk Fight fire with fire he
Don't let my username fool you...
pi_71267374
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever harde muziek hoor dan een krijsende baby. Harde muziek maken kan ik zelf ook namelijk Fight fire with fire he
Haha, gezien je nick is dat niet verwonderlijk. Ik kan er een flinke portie hardcore, punk o.i.d. tegenaan gooien. -> I win music!
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 06:57:56 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_71274897
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:58 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Haha, gezien je nick is dat niet verwonderlijk. Ik kan er een flinke portie hardcore, punk o.i.d. tegenaan gooien. -> I win music!
Mja, maar dat is zo dweilen met de kraan open... In een flat kom je dan al snel in een soort discotheek-achtige kakafonie te zitten. En ik snap dat niet, koop dan gewoon een goede draadloze koptelefoon. Die dingen zijn tegenwoordig hardstikke goed, en heul niet duur.
pi_71275117
Mja dat helpt maar voor even inderdaad, wij hebben een uitgebreide geluidsinstallatie staan waarmee we makkelijk over de hare heen komen. Dat is dan even stilte en dan gewoon weer door. (en dan heb ik het over een rijtjeshuis).
Overigens werd er gisteren ineens 1 heel schuttingdeel opgericht, waarvoor ze een paal naast die van onze schutting sloegen met een blok hout dat vervolgens op een tomatenplant met een ris tomaten eraan terecht kwam. dus.
pi_71275132
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 06:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mja, maar dat is zo dweilen met de kraan open... In een flat kom je dan al snel in een soort discotheek-achtige kakafonie te zitten. En ik snap dat niet, koop dan gewoon een goede draadloze koptelefoon. Die dingen zijn tegenwoordig hardstikke goed, en heul niet duur.
Tsja, vertel dat maar tegen de luidruchtige buurman.
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 09:15:58 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_71276106
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 08:00 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Tsja, vertel dat maar tegen de luidruchtige buurman.
Tsja, daar zit het probleem...

Trouwens, ik hoorde vanmorgen om 06:55 uur een trompet of klarinet of zo
pi_71276678
Ah luidruchtige buren zijn echt verschrikkelijk!!

Ik woon in een studentenhuisje wat nogal gehorig is. Het eerste half jaar had ik nergens last van maar van de een op andere dag ging de muziek harder bij mijn bovenburen en lijkt het laat op de avond altijd of ze een maraton lopen op hun 10m2.
Omdat ik geen zin had om te zeuren ging ik vaak met oordoppen slapen, maar dat wil je ook niet lang. Dat gaat toch wel pijn aan je oren doen op een gegeven moment en hun bas kwam er gewoon doorheen, waardoor ik lag te shaken in bed..

Oke, uiteindelijk ben ik toch maar elke avond gaan vragen mag de muziek zachter en uiteindelijk zelfs afgesproken dat het geluid om 22.30 zo gaat dat ik er geen last van had. Helaas waren ze dat na een week vergeten. Ik elke avond weer: 'mag de muziek zachter?' gebeurde wel, maar eer ik het ging vragen zat ik me van binnen al helemaal op te vreten en sliep ik nog niet omdat ik me kapot ergerde aan hun geloop. Na een tijdje was ik het zo zat dat ik weeeeer moest vragen of het geluid zachter kon dat ik mijn deur wat harder dicht gooide. Toen was het opeens mijn probleem en ik moest maar ruilen met die gast naast me want hun konden er niks aan doen dat ik optijd naar bed wou Weekje later toch maar met ze gepraat dat hun gewoon normaal meoten doen want het is hun geluid!
Toen ging het een tijd goed, huh deden de muziek zachter, ik kon weer slapen (o.a. met behulp van homeopatische middelen).. nou paar maandjes verder ging de muziek weer harder, gelukkig was ik 's avonds altijd weg dan had ik er weinig last van, maar eigenlijk is dat natuurlijk absurd. Als ik nu vraag of het geluid zachter mag, hoor ik het nogsteeds gruwelijk en het excuus is dan: als wij het nog zachter doen horen we zelf niks..

Tijd om de huisbaas aan te spreken, wat een asociale lui boven!!
pi_71276993
We kochten ons huidige huis een half jaar geleden, en die verkopers (die ons toen prima lui leken) vertelden ons dat de (iets oudere, ~50/60 jaar) buren aan 1 kant zulke aso's waren, en niet voor rede vatbaar, ze scheurden de klimop van de schutting, bla bla bla. Wij hadden zoiets van, oh oh, dat gaat nog wat worden..

Na nu blijkt waren die verkopers zowat door de hele straat uitgekotst, en toen die buurvrouw met een kapotte heup in de woonkamer musjes lag te tellen in de struiken, vertikten ze het om hun camper, die mooi het uitzicht van de buren vormde, te verplaatsen zodat buuv wat meer kon zien dan alleen wit polyester.. Idem voor de verbouwing bij hun, de bouwvakkers en zijzelf stonden van alles te zagen op straat, bij de buren voor, en veegden na afloop alleen het stof en zaagsel uit de eigen voortuin..

Wij hebben inmiddels ook heibel met die verkopers, ze hebben met een volstrekte willekeur dingen uit het huis gehaald. Oa de vonkenvanger van de open haard, welke, toen wij vroegen waar die te vinden was in het huis, ons nog doodleuk ter overname aan werd geboden. Want nee, die was geen essentieel onderdeel van de open haard, en had nu een decoratieve waarde in hun appartement.. Op de vraag waarom ze de aslade niet mee hebben genomen als plantenbak moeten we nog steeds antwoord krijgen, maar goed..

Misschien overbodig om te zeggen dat wij prima met die buurtjes kunnen, we kregen zelfs na een maandje al een vakantiekaart van ze..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 10:16:30 #201
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_71277418
Wij moeten opzoek naar nieuwe buren, de huidige buren hebben hun huur opgezegd
pi_71278483
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:00 schreef fruityloop het volgende:

Op de vraag waarom ze de aslade niet mee hebben genomen als plantenbak moeten we nog steeds antwoord krijgen, maar goed..
pi_71279073
gelukkig hebben we een hoekhuis en is onze enige buurman een pool waar we totaal geen last van hebben.

het enige wat we horen is zijn wasmachine als die ff niet goed kan centrifugeren (20 seconden wat ritmisch gebonk) en de laatste tijd omdat we met de ramen open slapen horen we hem op de fiets thuiskomen als we net in bed liggen.

voor de rest zeggen we elkaar gedag en hebben geen last van elkaar
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_71279557
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Had ik al verteld dat ze de vulslang van de CV ook omgeruild hebben met de niet complete uit hun nieuw gekochte appartement? (stom toevallig heb ik ook ooit in dat complex gewoond, en de slang uit mijn appartement zag er net zo uit, daar moest ik toen ook een nieuwe voor halen)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71280199
Pfff wat n sloebers.. tsja als je hen erop wijst zijn ze ineens niet thuis.
pi_71283659
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:47 schreef Ml-etje het volgende:
Pfff wat n sloebers.. tsja als je hen erop wijst zijn ze ineens niet thuis.
Nadat ze ons voor leugenaars uit hadden gemaakt hebben we geen contact meer met ze, ik heb ze gemaild dat we ivm hun privacy alle nog ontvangen post van ze zullen vernietigen op de zaak in de versnipperaar. Ben benieuwd oftie zijn pensioen nog gaat missen..
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:38:17 #207
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71286667
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nadat ze ons voor leugenaars uit hadden gemaakt hebben we geen contact meer met ze, ik heb ze gemaild dat we ivm hun privacy alle nog ontvangen post van ze zullen vernietigen op de zaak in de versnipperaar. Ben benieuwd oftie zijn pensioen nog gaat missen..

Hier blijft sinds we de sleutel kregen afgelopen oktober, bedrijfspost binnen komen voor de vorige bewoner. Zij komen het alleen nooit halen... Vorige keer toch maar weer gemaild dat er al een aantal blauwe enveloppen lagen, met op de laatste "dringend openen"
Toen kwamen ze ineens wel langs (en ze wonen 2 minuten van ons vandaan... )
Blijkt dat hun bedrijf op omvallen staat, handig, als je net een vet duur huis hebt gekocht
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71288339
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Hier blijft sinds we de sleutel kregen afgelopen oktober, bedrijfspost binnen komen voor de vorige bewoner. Zij komen het alleen nooit halen... Vorige keer toch maar weer gemaild dat er al een aantal blauwe enveloppen lagen, met op de laatste "dringend openen"
Toen kwamen ze ineens wel langs (en ze wonen 2 minuten van ons vandaan... )
Blijkt dat hun bedrijf op omvallen staat, handig, als je net een vet duur huis hebt gekocht
Oeps... Da's ook wel wat ja.. Een kennis van me kocht ooit een huis, ook wat een vaag verhaal met een stel in scheiding etc, en een week voor de overdracht bleek dat na recherche van de notaris de hypotheekverstrekker van de verkopers beslag had laten leggen, dus die verkoop ging niet door..
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:45:54 #209
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71289077
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:25 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Oeps... Da's ook wel wat ja.. Een kennis van me kocht ooit een huis, ook wat een vaag verhaal met een stel in scheiding etc, en een week voor de overdracht bleek dat na recherche van de notaris de hypotheekverstrekker van de verkopers beslag had laten leggen, dus die verkoop ging niet door..
Oh, da's ook mooi... zulke acties...
Gelukkig zijn het bij ons prima mensen, alleen "wat" onhandig... maar zij zelf zijn de enigen die daar last van hebben.
Zo overhandigden ze ons bij de sleuteloverdracht een map met garantiepapieren enzo. Kwamen we thuis, zaten al hun persoonlijke hypotheekgegevens er ook in
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71291444
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:45 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Oh, da's ook mooi... zulke acties...
Gelukkig zijn het bij ons prima mensen, alleen "wat" onhandig... maar zij zelf zijn de enigen die daar last van hebben.
Zo overhandigden ze ons bij de sleuteloverdracht een map met garantiepapieren enzo. Kwamen we thuis, zaten al hun persoonlijke hypotheekgegevens er ook in
Dat verklaard dan mogelijk ook voor een deel waarom die zaak zo slecht gaat, en de belastingdienst zulke enveloppen moet gebruiken?
pi_71337255
Heb 15 jaar lang in 1 straat/hofje gewoont, en de buren waren echt super. Er woonden 20 families, en we hadden bijna elkaar wel straatfeesten, etentjes etc. Iedereen speelde van 9 tot 9 buiten in de zomer, en gezellig bij de buren naar binnen lopen voor een kopje thee ofzo was ook heel normaal.

Dit was in Tanthof Oost - Delft trouwens
pi_71350520
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Dit was in Tanthof Oost - Delft trouwens
Tanthof Terror!
pi_71398615
Mijn vriendin en ik wonen in een appartement midden in de uitgaansstraat van Groningen. Ik gok dat er voor onze deur minimaal 300 terrasstoelen staan, dus het is altijd lawaaiig in huis. En ik hou ervan

We wonen boven een winkel, dus daar hebben we sowieso al geen last van. In ons 'complex' bevinden zich nog 4 andere appartementen, maar ze grenzen allemaal niet direct aan ons huis, behalve boven. Boven ons wonen 3 gasten, eigenlijk mogen er maar 2 personen wonen per app, dus 1 woont daar stiekem in de woonkamer haha. Zijn 3 studenten, dus ze willen nog wel eens lawaai maken en de huizen zijn gehorig. Maar ik trek me er niet teveel van aan, want ik wil ook wel eens lawaai maken op de donderdagavond (uitgaansavond) of het weekend. Dan heb ik ook regelmatig mijn muziek vol open tot 3 uur 's nachts.

Ik klaag niet over hen, zij klagen niet over ons. Perfecte oplossing En als ik echt mijn slaap niet kan vatten doe ik oordoppen in (ik sta ma, di, wo, do om 5:30 op, dus een beetje slaap is wel fijn). Mijn vriendin slaapt standaard al met oordoppen in.

Leven en laten leven dus en dat gaat prima.

Ik ben pas afgestudeerd, dus ik maakte vaker lawaai en ging altijd laat slapen. Nu is mijn ritme echt compleet anders sinds ik fulltime werk, maar ik laat mijn bovenburen dus gewoon genieten van hun studententijd Ze laten mij dus genieten van mijn weekend

Owja, ik mijn vorige kamer woonde ik naast één van mijn beste vrienden, dus dat was tof. Onder ons woonde een psychisch gestoorde vrouw zonder kennissen of vrienden. Heel soms kwam haar dochter langs. Op een gegeven moment stond ze snachts onder de douche te schreeuwen 'bericht kan niet worden verzonden, HAHAHAHHA, bericht kan niet worden verzonden HAHAHAHAHA'. En dat een uur lang De douche zat tussen de kamer van mijn maat en mij in, dus we hoorden het echt supergoed. Daarna is ze compleet doorgeflipt en een tijdje opgenomen geweest. Die week flipte ze verder door en moest ik haar dokter bellen, want haar telefoons waren afgesloten (dat verklaarde ook het 'bericht kan niet worden verzonden')
Later ging het wel weer met haar. Ik geloof dat ze nu een huisje met een tuin heeft (haar grote wens was dat altijd).
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:38:12 #214
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_71514962
Mijn balkon grenst aan die van m'n buren, een jong stel. Welke wel van een feestje houden (doordeweeks ook) en dan ook geregeld om 02:00 snachts flink wat lawaai maken.

Omdat ik elke morgen 06:00 moet opstaan heb ik eens rond die tijd vriendelijk gevraagd of het wat zachter kon. Reactie? werd aangekeken en er kwam een 'tssss'. en ze draaide zich om

Nu is het elke keer vuil kijken als ze hier langs loopt.

Maar gister zat ik met dit lekkere weer op het balkon, rook ik me toch een stront geur
Ik kijk op de hoek op het balkon : 4 volle vuilniszakken met allemaal strontvliegen erom heen, kratjes bier, flessen breezer ( ) en nog meer rotzooi.
Ik wist echt niet dat ze zó smerig waren, want vorige week was ze bij haar voordeur alle ramen zó aan het poetsen tot ze er bij neer viel.

Ik heb aangebeld maar er deed niemand open, dus heb maar briefje gemaakt of ze de vuilniszakken weg kon gooien omdat de strontvliegen tot de boven buren gingen . Maandag anders maar eens eigenaar bellen, als het helpt.
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:34:36 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_71515948
Oh, dat is ranzig

Ik ben ook wel eens te lui om mijn vuilniszak naar beneden te brengen, maar die zet ik dan altijd een nachtje naast m'n voordeur, op de gallerij. Maar dat is alleen maar een nachtje, en hij staat dan niet eens in de loop, omdat we nog een soort portiekje hebben bij de voordeur. En ik knoop ze altijd goed dicht.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:40:28 #216
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_71516045
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, dat is ranzig

Ik ben ook wel eens te lui om mijn vuilniszak naar beneden te brengen, maar die zet ik dan altijd een nachtje naast m'n voordeur, op de gallerij. Maar dat is alleen maar een nachtje, en hij staat dan niet eens in de loop, omdat we nog een soort portiekje hebben bij de voordeur. En ik knoop ze altijd goed dicht.
Zeker, dat doe ik ook wel. s'avonds voor op de gallerij zetten en dan smorgens mee nemen.

Maar dit is niet van 1 of 2 dagen
Sowieso met dit warme weer kun je het niet lang laten staan. Ik heb nu alle ramen maar dicht gedaan en de balkondeur voor de stank . Maar liever zat ik nu ff buiten

Ga straks nog maar een keer kijken of ze thuis zijn. Zal wel weer een 'tssssss' krijgen .
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_71517659
Ach mijn buurman mishandelt zn vriendin zo nu en dan, scheldpartijen en wat stoeiwerk, deuren die het moeten afzien. Zakje coke gevonden voor zijn deur, bijna elke dag wietlucht in het halletje.

Maar het zijn alletwee van die borderliners/junks, want de volgende dag lopen ze weer samen hand in hand over straat en zeg ik Morguuuh Buurman! Hij lachen, en zegt Morguh terug! raar koppel, dat dan weer wel

verder nooit gezeik dat ik zomaar s midden in de nacht de muziek keihard opzet (doen zij ook)

goede buren!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:43:56 #218
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71526188
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:48 schreef kikoooooo het volgende:
Mijn vriendin en ik wonen in een appartement midden in de uitgaansstraat van Groningen. Ik gok dat er voor onze deur minimaal 300 terrasstoelen staan, dus het is altijd lawaaiig in huis. En ik hou ervan

We wonen boven een winkel, dus daar hebben we sowieso al geen last van. In ons 'complex' bevinden zich nog 4 andere appartementen, maar ze grenzen allemaal niet direct aan ons huis, behalve boven. Boven ons wonen 3 gasten, eigenlijk mogen er maar 2 personen wonen per app, dus 1 woont daar stiekem in de woonkamer haha. Zijn 3 studenten, dus ze willen nog wel eens lawaai maken en de huizen zijn gehorig. Maar ik trek me er niet teveel van aan, want ik wil ook wel eens lawaai maken op de donderdagavond (uitgaansavond) of het weekend. Dan heb ik ook regelmatig mijn muziek vol open tot 3 uur 's nachts.

Ik klaag niet over hen, zij klagen niet over ons. Perfecte oplossing En als ik echt mijn slaap niet kan vatten doe ik oordoppen in (ik sta ma, di, wo, do om 5:30 op, dus een beetje slaap is wel fijn). Mijn vriendin slaapt standaard al met oordoppen in.

Leven en laten leven dus en dat gaat prima.

Ik ben pas afgestudeerd, dus ik maakte vaker lawaai en ging altijd laat slapen. Nu is mijn ritme echt compleet anders sinds ik fulltime werk, maar ik laat mijn bovenburen dus gewoon genieten van hun studententijd Ze laten mij dus genieten van mijn weekend

Owja, ik mijn vorige kamer woonde ik naast één van mijn beste vrienden, dus dat was tof. Onder ons woonde een psychisch gestoorde vrouw zonder kennissen of vrienden. Heel soms kwam haar dochter langs. Op een gegeven moment stond ze snachts onder de douche te schreeuwen 'bericht kan niet worden verzonden, HAHAHAHHA, bericht kan niet worden verzonden HAHAHAHAHA'. En dat een uur lang De douche zat tussen de kamer van mijn maat en mij in, dus we hoorden het echt supergoed. Daarna is ze compleet doorgeflipt en een tijdje opgenomen geweest. Die week flipte ze verder door en moest ik haar dokter bellen, want haar telefoons waren afgesloten (dat verklaarde ook het 'bericht kan niet worden verzonden')
Later ging het wel weer met haar. Ik geloof dat ze nu een huisje met een tuin heeft (haar grote wens was dat altijd).
Fijn dat jet zo naar je zin hebt!
Maar ik vind het teringtriest dat je met oordoppen in moet slapen. Buren of niet, ze gedragen zich maar.
Maar het is net of studentjes alles moeten doen als het maar studentikoos is. Vooral op een oude fiets rijden, zo'n smerig mogelijke kamer, zoveel mogelijk bier drinken.
Vaak ook nog van dat uitschot met net iets te lang haar en een rollende rrrrrrr.
From feudal serf to spender.
pi_71528474
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:43 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Fijn dat jet zo naar je zin hebt!
Maar ik vind het teringtriest dat je met oordoppen in moet slapen. Buren of niet, ze gedragen zich maar.
Maar het is net of studentjes alles moeten doen als het maar studentikoos is. Vooral op een oude fiets rijden, zo'n smerig mogelijke kamer, zoveel mogelijk bier drinken.
Vaak ook nog van dat uitschot met net iets te lang haar en een rollende rrrrrrr.
Ik woon niet in een studentenhuis en jouw vooroordelen slaan ook nergens op.
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:55:32 #220
245675 diorcharm
curry gewürz
pi_71557251
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 02:19 schreef F04 het volgende:
Volgens mij komen burenruzies in Nederland vrij vaak voor. Hebben jullie weleens ervaring gehad met nare buren?
Ja, helaas regelmatig. Gisteravond werden we ook weer eens gigantisch uitgescholden omdat mijn man een spijkertje ergens in sloeg.. Eerst heel erg gebonk op de muren en vervolgens staan ze buiten achter in de tuin tegen je te schreeuwen..

Er wat van zeggen heeft helemaal geen zin, ze luisteren totaal niet. Ook kan ik ze heel erg moeilijk verstaan. 'k Woon in de achterhoek sinds 1,5 jaar maar kom uit Friesland dus dat plat van hun is echt niet te verstaan.

dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:55:09 #221
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_71603093
Woon nog een half jaar thuis en wij hebben geweldig relaxte buren We kenden ze al aangezien m'n zusje voordat we hier kwamen wonen wel eens oppaste op hun kinderen.

Nu ga ik geregeld met m'n pa een biertje drinken bij de buren en andersom! Tevens kijken we vaak voetbal bij elkaar en komen we op elkaars verjaardagen! Beter kan niet!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:08:45 #222
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_72683430
Ik had het tot voor kort goed voor me kaar in mijn eerste woning. Een ruime woning - loft - midden in het centrum. Eén woning was van november vorig jaar tot eind juni dit jaar verhuurd, maar onbewoond. Daar woont nu de dochter van de huurder. 17 jaar, verslaafd aan (in ieder geval) cocaine en volgens de huurbaas: met een drugsverleden. Totaal onbegrijpelijk dat de ouders zo onverantwoordelijk zijn door het meisje in de woning neer te zetten. Ze is luidruchtig en onvolwassen. Dat laatste kan ik haar niet kwalijk nemen, haar ouders wel. Zo heeft ze laatst haar woning onder handen genomen, met als gevolg dat ze fijn even al haar afval in de steeg geponeerd heeft waar de containers staan. Met als gevolg: niemand die meer bij de containers kan.

In het andere appartement woonde tot voor kort een leuk, gezellig, jong stel. Ze hadden behoefte gekregen aan een wat grotere woning en zijn begin augustus helaas verhuisd. In deze woning woont nu een alleenstaande vader waar ik tot nu toe geen last van heb gehad. Vriendelijk, stil, maar zie of hoor hem eigenlijk nooit.

Over dat meisje beneden maak ik me wel lichte zorgen. Zo onvolwassen zoals ze is, is toch wel link voor de andere bewoners in dit 'complex'. Niet alleen omdat ze zo jong is, maar voornamelijk de combinatie jong + gebruiken drugs + die onvolwassenheid. Ze hoeft het gas maar eens per ongeluk open te laten staan of een sigaret laten slingeren.

Zo rond december ga ik serieus kijken naar de volgende woning.
pi_72690243

[ Bericht 100% gewijzigd door tim1986 op 13-09-2009 19:57:28 ]
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_72691858
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:08 schreef tomtomkortom het volgende:
Ik had het tot voor kort goed voor me kaar in mijn eerste woning. Een ruime woning - loft - midden in het centrum. Eén woning was van november vorig jaar tot eind juni dit jaar verhuurd, maar onbewoond. Daar woont nu de dochter van de huurder. 17 jaar, verslaafd aan (in ieder geval) cocaine en volgens de huurbaas: met een drugsverleden. Totaal onbegrijpelijk dat de ouders zo onverantwoordelijk zijn door het meisje in de woning neer te zetten. Ze is luidruchtig en onvolwassen. Dat laatste kan ik haar niet kwalijk nemen, haar ouders wel. Zo heeft ze laatst haar woning onder handen genomen, met als gevolg dat ze fijn even al haar afval in de steeg geponeerd heeft waar de containers staan. Met als gevolg: niemand die meer bij de containers kan.

In het andere appartement woonde tot voor kort een leuk, gezellig, jong stel. Ze hadden behoefte gekregen aan een wat grotere woning en zijn begin augustus helaas verhuisd. In deze woning woont nu een alleenstaande vader waar ik tot nu toe geen last van heb gehad. Vriendelijk, stil, maar zie of hoor hem eigenlijk nooit.

Over dat meisje beneden maak ik me wel lichte zorgen. Zo onvolwassen zoals ze is, is toch wel link voor de andere bewoners in dit 'complex'. Niet alleen omdat ze zo jong is, maar voornamelijk de combinatie jong + gebruiken drugs + die onvolwassenheid. Ze hoeft het gas maar eens per ongeluk open te laten staan of een sigaret laten slingeren.

Zo rond december ga ik serieus kijken naar de volgende woning.
Hmm herkenbaar. In mijn vorige woning had ik een verslaafd stel schuin boven me wonen. Ze hadden de woning van de vader van hem gekregen zodat mams en paps niet de hele dag geconfronteerd werden met hun verslaafde zoon.

Na een aantal jaar is zij bij hem weg gegaan en afgekickt. Daar was die in eerste instantie zo kapot van dat het erger werd met zijn verslaving. Op een gegeven moment stonk het enorm naar verbrand in het trappenhuis. Brandweer gebeld en die wilden net de deur inbeuken toen hij thuis kwam. Had die een pan met water op het vuur gezet om thee te zetten maar daarna naar buiten gegaan in zijn roes.

Zijn liefde voor zijn ex was echter zo groot dat hij uiteindelijk afgekickt is voor haar. Helaas is die een jaar later ndat die afgekickt was overleden aan een aangeboren hartkwaal die nooit ontdekt was.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_72691940
Even de huidige situatie dan.

Nu wonen we in een ruitjeshuis maar doordat we aan een kant versprongen ten opzichte van de buren wonen hebben we aan die kant maar een klein stukje direct contact met de buren.

Hier woont officieel een Turks gezin maar dat huis staat al sinds wij hier wonen (bijna 5 jaar) de grootste tijd leeg omdat ze de meeste tijd in Turkije wonen waar ze een grote villa hebben en een aantal bedrijven. Ongeveer 3 jaar geleden hebben ze wel een half jaartje naast ons gewoond maar toen hadden we geen last van hun. Sterker nog met nieuwjaar toen we buiten kwamen stonden zij ons op te wachten met heerlijke champagne . 2 jaar geleden hebben ze de boel leeg gehaald omdat ze een nieuwbouw huis (zeg maar rustig villa) in een naburig dorp hebben laten bouwen. Sinds die tijd staat het huis ook te koop maar ze hebben geen haast met verkopen. Geld genoeg daar.

De andere kant is helaas een ander verhaal. We hebben een klein volliere en de buurvrouw stoort zich aan de parkieten die erin zitten. Vorig jaar had ze veel geklaagd maar tot van de zomer ging het eigenlijk goed. Er werd niet meer geklaagd. Maar helaas is dat weer begonnen. Officieel kunnen ze niets doen maar om de vrede met hun te bewaren gaan de parkieten volgende week weg. Dan blijven alleen nog 2 koppels katharina parkieten over. Die maken gelukkig niet zo'n herrie.

Onze achterburen is helemaal een puinhoop. In principe is dat een hele andere wijk. De wijk is net niet terecht gekomen op de lijst met "prachtwijken". Het zijn de goedkoopste huurwoningen in de gemeente en de bewoners misschien wel 70-80% van niet Europesche afkomst. Meer ga ik er niet over zeggen voordat men mij van racisme beschuldigd. Maar ik neem aan dat de meesten zich wel een voorstelling kunnen maken.
pi_72695211
Buren....huisgenoten ook meetellen?

Ik ben een aantal jaar geleden bij mijn vriendin ingetrokken in haar studentenhuis. 1 huisgenoot was echt heel vreemd, jaar of 35, vuilnisman en dronk gigantisch. Maar irritant was dat hij zich overal mee bemoeide. Had je eten opstaan in de keuken, liep je even weg kwam je terug en had er iets in gegooid. Bouillon blokjes in de pasta dat soort dingen. Dat was namelijk veel lekkerder. Verder voerde hij hele discussies in de gang over het leven en Afrika. Wij waren aso want we aten niet altijd alles op en gooide het zo de prullenbak in, dat soort dingen. Enorm vermoeiend!

Toen een appartement gehuurd, onderbuurvrouw zette onder ons klussen altijd enorm hard de muziek aan. Na het klussen ging dat echter gewoon door. Onderbuurvrouw jaar of 40, geen werk en enorme drinkschuit. Middenin de nacht muziek hard aan, lallen, met deuren smijten. In 2 weken tijd, 11 keer aangebeld middenin de nacht. Hielp geen drol, ze deed standaard dronken open en begon hele gesprekken over Marokanen. Net na het overlijden van mijn vader was het weer raak, heb haar toen enorm staan uitschelden op straat Toen maandenlang rust en ze ontweek we enorm, denk dat ze bang voor me was geworden....

Na die paar maanden werd het weer erger, ondertussen had ze naast zich nieuwe buren gehad en die informeerden bij ons of we ook zoveel overlast hadden. Gezamenlijk zijn we een dossier gaan opbouwen, woningstichting ingelicht, politie ingelicht. Het was gemiddeld 2x per week feest, middenin de nacht harde muziek, buurvrouw aan het lallen, belde je aan, schold ze je dronken uit.
Op haar verzoek hebben we een gesprek met haar en maatschappelijk werker gehad, op zich goed gesprek maar er verbeterde helemaal niets. Ze had 2 honden die de hele buurt bij elkaar blaften als ze niet thuis was. Aangezien ze heel wat nachten in de pub doorbracht was dat behoorlijk...irritant!

Helemaal uitgeput en er behoorlijk van overtuigd dat normale buren niet meer bestaan hebben we een huis in een dorp gekocht, het geboortedorp van mijn vriendin.

1 maand na sleuteloverdracht en nog druk aan het klussen is het appartement van de onderbuurvrouw afgebrand. Ons appartement was daarna ook onbewoonbaar (langer verhaal in ander topic). De onderbuurvrouw willen wij nooit meer zien, ik denk echt dat we haar aanvliegen. Ze woont er ondertussen weer en schijnt nog steeds flink te drinken. (zwager woont 200 meter verderop in dezelfde straat)

Nu in een rustige buurt, wat een stilte! Buren links horen we nooit, wel heel aardig als we ze tegenkomen. Buren rechts zijn heel aardig maar enorme zeikers: alles is slecht in de buurt, niemand houdt rekening met elkaar bla bla bla. Vooral het parkeren is een doorn in hun oog...er is een parkeerplaats per huis voor de deur, om de hoek nog genoeg parkeerplaats. Zij zeuren en zeuren dat ze nooit plek voor de deur hebben. Of wij zijn blind, of we snappen het niet meer maar ze staan altijd voor de deur....met 2 auto's. Ik maak me er niet druk om...maar dat gezeik...pfff. Maar verder dus aardige mensen...
Overburen vonden we arrogant en afstandelijk...wij (2 vrouwen dus) waren wat apart volgens hun. Hihi...Paar weken geleden bij ze langs geweest om te kijken naar de openslaande deuren aangezien wij die ook willen. We bleven maar hangen en koffie krijgen, enorm gelachen. Schuin tegenover ons woont een aardige vrouw, als er geen parkeerplaats meer is in de buurt mogen we in haar voortuin parkeren (zij heeft inrit vergunning, wij niet) aangezien ze zelf geen auto heeft.

Onze buurt is een wat oudere buurt, allemaal 40+ers meesten met kinderen al uit huis. Maar dus vriendelijke en rustige mensen...verademing!!
pi_72708286
Fijn exode dat het nu zo'n verbetering is!!
Maar had natuurlijk wel gelezen dat jullie app afgebrand was maar dat het zo gegaan is..wat erg!!!
  zondag 13 september 2009 @ 23:03:43 #228
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_72716553
quote:
Op zondag 13 september 2009 08:41 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Hmm herkenbaar. In mijn vorige woning had ik een verslaafd stel schuin boven me wonen. Ze hadden de woning van de vader van hem gekregen zodat mams en paps niet de hele dag geconfronteerd werden met hun verslaafde zoon.

Na een aantal jaar is zij bij hem weg gegaan en afgekickt. Daar was die in eerste instantie zo kapot van dat het erger werd met zijn verslaving. Op een gegeven moment stonk het enorm naar verbrand in het trappenhuis. Brandweer gebeld en die wilden net de deur inbeuken toen hij thuis kwam. Had die een pan met water op het vuur gezet om thee te zetten maar daarna naar buiten gegaan in zijn roes.

Zijn liefde voor zijn ex was echter zo groot dat hij uiteindelijk afgekickt is voor haar. Helaas is die een jaar later ndat die afgekickt was overleden aan een aangeboren hartkwaal die nooit ontdekt was.
Dit is het nadeel van particulier huren denk ik. Ik hoop in februari (dan loopt mijn huurcontract af) de overstap te kunnen maken naar een koophuis. Mocht het regelen van een hypotheek plus uiteindelijk koop toch minder snel gaan dan gehoopt, dan kan ik hier gelukkig na dit eerste jaar met een maand opzegtermijn weg.

@ dat laatste:
Doet me denken aan een maat van me die vorig jaar plots is overleden. Eveneens overleden aan een nooit ontdekte aangeboren hartkwaal. Eng idee altijd.
pi_72721360
[quote]Op zondag 13 september 2009 23:03 schreef tomtomkortom het volgende:

[..]

Dit is het nadeel van particulier huren denk ik. Ik hoop in februari (dan loopt mijn huurcontract af) de overstap te kunnen maken naar een koophuis. Mocht het regelen van een hypotheek plus uiteindelijk koop toch minder snel gaan dan gehoopt, dan kan ik hier gelukkig na dit eerste jaar met een maand opzegtermijn weg.

Helaas dit was koop.

Hun appartement was door zijn ouders gekocht.
pi_73100621
Waar ik nu woon is 't op zn minst bijzonder te noemen Het meest gekke dat ik heb meegemaakt hier was dat mn buurvrouw het land uit gezet werd omdat ze een illegale hoer bleek te zijn. Ze werd nog even "subtiel" verraden door de onderburen die zich verveelden die avond en daarom maar zelf voor wat sensatie gingen zorgen door een klein ruzie'tje uit te lokken totdat oom agent erbij kwam. Terwijl de wachtmeester bezig is om e.e.a na te gaan komt er nog een junk op de fiets voorbij en begint aan iederen te vragen of er nog iemand cocaine te koop heeft voor m
toen kwam ik erachter dat 't echt tijd was om te verhuizen
pi_73101466
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:03 schreef tomtomkortom het volgende:

[..]

@ dat laatste:
Doet me denken aan een maat van me die vorig jaar plots is overleden. Eveneens overleden aan een nooit ontdekte aangeboren hartkwaal. Eng idee altijd.
Naja ik had een (wél ontdekte) hartkwaal bij mijn geboorte en ben er aan geopereerd, en gezond verklaard, maar elke keer als je es een pijntje in je borst voelt schiet het toch weer door je hoofd. Misschien is onwetendheid dan nog niet eens zo'n slecht alternatief..

Verder hebben wij laatst een top straatfeest gehad, en iedereen vond ons leuker dan die vorige bewoners..
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:34:11 #232
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73101909
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:34 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik woon niet in een studentenhuis en jouw vooroordelen slaan ook nergens op.
Nou, die slaan wel degelijk ergens op. Of vind je het normaal om met oordoppen in te moeten slapen? Ik zie studenten altijd op een oude fiets rijden, tuurlijk snap ik wel dat het ook met diefstal te maken heeft, maar soms rijden ze met rammelende spatborden omdat het studentikoos zou zijn.
Of van die studenten in een joggingbroek, witte sokken aan en teenslippers omdat het gewoon moet kunnen. En dat hoort natuurlijk een beetje bij student zijn he.
From feudal serf to spender.
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:24:07 #233
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_73121964
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:25 schreef z80 het volgende:

[..]

dus wel.
stukje tand er af.
dit staat als het goed is ook in de aangifte, en kan gecontroleerd worden door een bevoegd tandarts.
en tevens dient dit onderzocht te zijn. (maw ze hebben de dader moeten onderzoeken op verwondingen aan het hooft)
door deze actie van de aanvaller heb je recht om met gepast geweld je zelf te verdedigen.

staat er wel in de aangifte dat je gebit beschadigd is geraakt en is er geen vervolg onderzoek geweest wat in het nadeel werkt van een rechtzaak,
dan kun je een klacht in dienen tegen de politie wegens plicht verzuim.

ik weet het, het kost een heleboel tijd en moeite.
maar zorg ervoor dat de dader alle gemaakte kosten dient te vergoeden.
dus niet alleen de tandarts maar ook de reiskosten, tijd die je vrij moest nemen(voor tandarts en aangifte) en indien van toepassing de advocaat.
en smartegeld (is niet veel maar toch mooi meegenomen).
Zijn aangifte tegen mij is geseponeerd en hij is ivm mijn aangifte niet op komen dagen. Of wel die mag nou voorkomen.
pi_73124242
Ik heb nu niks meer te klagen over mijn buren. Ik woon in een oud fabriekspand dat is omgebouwd tot appartementencomplex, dus goeie dikke vloeren. Mijn bovenburen hoor ik dus nooit. Toen ik hier kwam wonen had ik aan de ene kant een meisje wonen, maar meeste van de tijd woonde haar vriend er ook bij in. Eigenlijk nooit last van gehad tot ze weg gingen en ze hun halve inboedel maar her en der in het pand hadden neergezet of uit het raam hadden geflikkerd.
Nu woont daar een jongen alleen, niks mis mee.
Aan de andere kant woonde een stel. Beetje simpele mensen, hij een type blauw te kort sportbroekje, witte sokken in badslippers en een bierbuik en een grote bek. Zij een te lieve meid voor hem. Hadden regelmatig ruzie waarvan vooral van zijn kant veel geschreeuw kwam en er met servies gesmeten werd. Bij voorkeur 's avonds laat of 's nachts. Dit vaak gevolgd door een sessie goedmaakseks met bijbehorend lawaai en zo nu en dan het bed tegen de muur.
Ik was dus niet geheel treurig toen die relatie kapot ging en zij weg ging. Totdat hij dan maar zijn vrienden uit ging nodigen, vergelijkbaar volk..... dronken worden en dan 's nachts weer ruzie maken met bijbehorend geschreeuw enz.

Nu is hij ook weg. Nu woont er een meid, maar die is het meeste van de tijd niet thuis volgens mij. Heb d;r 1 keer gesproken toen ze zichzelf had buiten gesloten. Maar dus helemaal geen last van (wel een gruwelijk lekker ding )
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 26 september 2009 @ 23:45:27 #235
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73137955
ik heb echt toffe buren. allemaal wat aan de jonge kant, al ben ik met mijn 24 jaar het jongst. we delen de tuin met een man of 20 lijkt veel, maar zijn er maar weinig die ook echt er gebruik van maken. ik heb er een eigen bankje staan en zit er geregeld en er is een groepje van 5 mensen wat veel buiten zit, leuk groepje en kan altijd wel terecht bij ze mocht het nodig zijn... Een van hun heeft ook mijn reserve sleutels, gewoon voor als het geval is dat het nodig is. Maar ik heb er niets te klagen, ondanks dat ik houten vloeren boven mij heb, geen last van geluid, behalve als het heel stil is hoor ik de boven buurvrouw wel naar de wc gaan. Maar het is denk ook dat ik er zelf niet echt op let dus er ook niet zo last van heb... overigens komt binnenkort het gemeentelijk historisch archief naast mij zitten, dus moet eens kijken wat dat voor een overlast gaat geven. Voordeel is in elk geval dat er dan gestookt wordt, zal voor mij denk ik weer wat schelen. (is nu een enorme grote lege ruimte) overens wordt er ook redelijk wat samen gedaan, zoals vanavond een BBQ of gezellig koffie voor iedereen, vooral als het dus lekker weer is... En nog een voordeel, ik heb een grote tuin maar hoef er niets aan te dien, net zo als de vuilnisbakken aan de straat zetten, dat doet dus ook iemand andrs (ziu eigenlijk ook niet weten wanneer hij aan de straat moet) haal ze wel eens geregeld binnen... ag ik vind het er heerlijk leven daar! het huisje staat overigens in mijn onderschrift, moet alleen eens een update doen, er is zoveel weer veranderd...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:19:00 #236
245675 diorcharm
curry gewürz
pi_73285108
Ik heb zeikburen. Maar ik kan ze wel lekker klieren.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:24:09 #237
155227 crew  Guppy
dus
pi_73330253
Ik ga even de stad in, wordt GEK van het getimmer van m'n buren...
pi_73341772
afgelopen week bij mijn buren aan de deur gestaan, we zijn het gegooi met deuren enzo helemaal zat dus ben effe aan de deur geweest om te vragen of hij wat tochtstrip of iets tussen zijn deuren wil doen maar hij stond al meteen nee te knikken... fijne vent... daarna zegt ie dat ie het boven wel gedaan heeft... ja, zeg ik, die deuren horen wij nooit en wat is het dan voor moeite om het beneden ook te doen??

Daarna begon hij over van alles en nog wat te lullen, maar ondertussen heeft hij er nog steeds niks aan gedaan terwijl ik hem nog wel tochtstrip aanbood, ik heb het hier nl ook gedaan, als hij dan hetzelfde doet...

Was er afgelopen dinsdag geweest, als hij er aankomende dinsdag nog niks aan gedaan heeft ga ik er weer langs... moet als gepensioneerde toch makkelijk te doen zijn in een week...

Oh ja, hij zei ook nog dat niemand zijn hordeur kon horen.... dus ik zeg: die horen wij ook, jij hebt zo een aluminium hor met een veer zodat hij dicht valt, euh, slaat... ja zegt ie dat klopt... watvoor oren heb jij dan zegt ie? ik: hele goeie, dat blijkt wel... zegt hij: ik heb ook hele goeie oren...

daarom hebben we van hun andere buren gehoord dat de TV altijd snoeihard staat natuurlijk....

komt nog een vervolg en anders binnenkort bij de rijdende rechter...
pi_73342637
Ik had een paar jaar terug hele slechte ervaringen met de buren.

Destijds woonde ik in een huis met in totaal 10 appartementen, en ik woonde helemaal bovenin. Zodoende had ik dus alleen één woning onder mij, en verder geen directe buren. Maar ja, die mevrouw die daar woonde was geestesziek ofzo. Ze heeft alles geprobeerd om mij uit huis te pesten. Maar om zelf buiten schot te blijven probeerde ze mij op te zetten tegen de andere buren.

Het toppunt was toch wel het volgende: In mijn brievenbus deed ze een volledig onterechte boze brief, met de naam van andere buren erop. Verder hing in de portiek een lijst met het rooster wie wanneer de kelder moest vegen, op die lijst kalkte ze bij de naam van die andere buren een doodsverwensing neer. Het idee was uiteraard dat ik, met die brief in de hand, boos bij die andere buren zou aanbellen om verhaal te halen, waarna die buren in de portiek de doodsverwensing zouden opmerken en mij daar dan weer van zouden verdenken, met een verziekte sfeer als gevolg.

Helaas ben ik niet zo'n driftkikker als zijzelf, dus ik ben eerst heel rustig naar die buren toe gegaan, en heb voorzichtig gevraagd of die boze brief van hen was. Dat bleek dus niet zo te zijn. Vervolgens heb ik me openlijk verbaasd over die doodsverwensing. Of die niet van dezelfde figuur kwam die de valse brief had gemaakt? Afijn, het hele plan was daarmee mislukt.

Maar ik moet zeggen dat, toen ik wegens omstandigheden naar een andere stad moest verhuizen, ik wel blij was van die ellendige onderbuurvrouw verlost te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 20:19:15 ]
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:06:30 #240
245675 diorcharm
curry gewürz
pi_73352406
Mijn ervaring met de buren is dat ze totmaatjes in onze tuin gooien..
En nee, het zijn geen kinderen van 5 jaar maar oude mensen van rond de 65..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')