quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:38 schreef Manke het volgende:
enig idee hoe het er nu aan toe gaat? lees en hoor weinig meer
Ik zie het...quote:Op zondag 28 juni 2009 01:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik lees net op twitter dat persiankiwi gearresteerd is..er is echter onduidelijkheid over het feit of dit waar is
Enige verificatie van de datum van die beelden ?quote:Op zondag 28 juni 2009 03:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
het is nog lang geen game over...hier vind je vandaag genomen beelden op you tube
Nee, ze zijn van de 20ste:quote:Op zondag 28 juni 2009 07:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
nee, ik kan de (twitter) bron niet meer terug vinden maar volgens de poster zijn de beelden van 26 Juni
Ik had ook al het idee dat ik dat eerder had gezien. Vooral dat gebouw in aanbouw met die grote Iraanse vlag. Dat leek me iets te toevallig dat alle demonstraties in de buurt van dat gebouw plaats zouden vinden.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, ze zijn van de 20ste:
Dat is het irritante van al die niet-Iraanse twitteraars die zonodig onder dezelfde tags (iranelection, neda, iran, etc.) mee willen doen. Ze blijven maar herhalen ook al is het nieuws een week oud.
Ik herkende de omgebogen vangrail. Verschillende betogers hadden hier staan filmen, er zijn meerdere filmpjes van.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik had ook al het idee dat ik dat eerder had gezien. Vooral dat gebouw in aanbouw met die grote Iraanse vlag. Dat leek me iets te toevallig dat alle demonstraties in de buurt van dat gebouw plaats zouden vinden.
http://twitter.com/iranriggedelectquote:RT @IranAnon Up to 6:45 pm - 7tir, no particular clashes at Ghoba Mosque heard. Masses of ppl r gathering #iranelection9 minutes ago from web
quote:Mousavi FB called 4 his followers 2 attend demo at mosque. Gov allowed ths as 4 anniversary Beheshti death. #neda #gr88 #iranelectionabout 1 hour ago from TweetDeck
http://twitter.com/oxfordgirlquote:CNN: Iran's gov will allow demo Ghoba mosque Sunday, CNN has confirmed. gathering officially 4 Beheshti,. #iranelection #gr88 #Nedaabout 1 hour ago from TweetDeck
http://twitter.com/laraabcnewsquote:From Tehran: Mousavi expected at today's 7 Tir rally at Qobi mosque in Shariati, the first legal demonstration in over a week #iranelectionabout 2 hours ago from web
Het is een herdenking. Achtergrond:quote:Op zondag 28 juni 2009 16:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Verscheidene bronnen dat er een demonstratie en/of herdenking (toegestaan door overheid) is bij Ghoba/Qobi moskee, op dit moment aan de gang geloof ik:
[..]
http://twitter.com/iranriggedelect
[..]
[..]
http://twitter.com/oxfordgirl
[..]
http://twitter.com/laraabcnews
Het lijkt er sterk op dat deze video wel van vandaag is en van deze demonstratie:quote:Op zondag 28 juni 2009 17:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is een herdenking. Achtergrond:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammad_Beheshti
Ook:
http://cnnwire.blogs.cnn.(...)-silently-in-tehran/
June 28th, 2009
Thousands demonstrate silently in Tehran
Posted: 11:02 AM ET
TEHRAN, Iran (CNN) — About 5,000 protesters marched slowly and silently through Tehran Sunday, near a mosque where the government was allowing a demonstration for the first time in days, a CNN producer said.
Maar ondertussen zie ik ook twitters als deze:
"Snipers and Inteligence officers r seen on the roofs near Ghoba, an Unit of Anti-Riot Police Warned People to Leave!"
Rafsanjani bemoeit zich er openlijk meequote:Op zondag 28 juni 2009 03:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
het lijkt er op dat het verzet het steeds moeiljiker krijgt,
quote:zo 28 jun 2009, 17:59 | 0 reacties
Rafsanjani eist eerlijk onderzoek
TEHERAN - Een van de machtigste mannen van Iran, de puissant rijke ex-president Akbar Hashemi Rafsanjani, heeft zondag een eerlijk onderzoek naar klachten over de verkiezingen van 12 juni geist.
Rafsanjani sprak op een bijeenkomst waar volgens de autoriteiten in de stad Teheran geen toestemming voor was gegeven. Hij sprak op een herdenking van een bloedige bomaanslag in 1981 op het hoofdkwartier van een politieke partij waarbij meer dan zeventig doden vielen onder wie partijleider ayatollah Mohammed Hosseini Beheshti.
Diens zoon Alireza steunt net als Rafsanjani oppositieleider Mir Hossein Mousavi in de politieke tweestrijd met het behoudende establishment. Dat wordt aangevoerd door geestelijk leider Ali Khamenei en de volgens de omstreden uitslagen herkozen president Mahmou
Waarschijnlijk heb je gelijk, al zie ik het nog wel gebeuren dat er een onverwachts iets kan gebeuren tussen nu en de her-installatie van Ahmadi-Nejad. Er zit nog genoeg chaos in de situatie en de legitimiteit van het regime is flink aangetast natuurlijk.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:36 schreef Zith het volgende:
tja, daar komen geen revoluties van. WMB is het nu voorbij - ook de poltici op de achtergrond zien dat en zullen geen revoluties meer beginnen, tot over een jaar of 2-4 als het weer gaat beginnen, als de overheid niet de komende jaren zo veel propaganda gaat beginnen dat men andere vijanden gaat zien (ipv de staat)
Dat lijkt mij ook. Het ziet eruit als een moskee en kan dus goed de moskee zijn waar vandaag een herdenking was. En waar dus ook Rafsanjani sprak.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:11 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op dat deze video wel van vandaag is en van deze demonstratie:
Volgens de meeste commentaren is het helemaal niet voorbij; de machtstrijd in de top is nu losgebroken.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:36 schreef Zith het volgende:
tja, daar komen geen revoluties van. WMB is het nu voorbij - ook de poltici op de achtergrond zien dat en zullen geen revoluties meer beginnen, tot over een jaar of 2-4 als het weer gaat beginnen, als de overheid niet de komende jaren zo veel propaganda gaat beginnen dat men andere vijanden gaat zien (ipv de staat)
Gevonden op http://www.huffingtonpost(...)bloggi_n_221946.html:quote:
quote:Op zondag 28 juni 2009 21:23 schreef yvonne het volgende:
http://www.leugens.nl/2009/06/28/je-weet-niet-wat-je-ziet/
Goed stuk!!!
En telkens wordt erbij gezegd dat het 'zou kunnen zijn' dat het van die en die datum of op die en die plek is. Je post is dus overbodig.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Even uit een ander topic ook over de rellen in Iran, ik dacht dat 't opzich wel nuttig zou zijn aangezien hier hele tijd van die filmpjes en dergelijke getoond worden.
[..]
Het is helemaal geen goed stuk. Alleen al dat gejengel over dat niet ieder drama op deze wereld precies dezelfde aandacht krijgt, dat is genoeg om het verder te negeren.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Even uit een ander topic ook over de rellen in Iran, ik dacht dat 't opzich wel nuttig zou zijn aangezien hier hele tijd van die filmpjes en dergelijke getoond worden.
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_Rezai__.html?p=13,2quote:Dalend stemmensaldo voor Mohsen Rezai
TEHERAN - Een van de drie presidentskandidaten in Iran die wedijverde met de herkozen Mahmoud Ahmadinejad, Mohsen Rezai, zag bij het tellen van de stemmen zijn aandeel dalen. Dit zei zondag een naaste medewerker van Rezai, de ayatollah Mehrabi.
Volgens de officile uitslagen van het ministerie van Binnenlandse Zaken had Rezai in de namiddag van zaterdag 13 juni circa 45.000 stemmen minder dan zaterdagmorgen toen hij officieel nog op 633.048 van de circa dertig miljoen getelde stemmen stond. Mehrabi vindt het uiterst vreemd dat Rezai naar 587.913 stemmen terugvalt, wanneer er vier miljoen meer stemmen zijn geteld.
Scherpe camera. Maar dit lijkt me vrijdag (de islamitische zondag), want de winkels zijn dicht. Of die zijn dicht sinds de betogingen, maar dat lijkt me sterk.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:39 schreef Disana het volgende:
Dit zouden beelden van vandaag zijn, geschoten vanuit een auto die door de straten rijdt. Te zien zijn kleine clubjes betogers en vooral veel politie:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1153014835282&ref=nf
Klopt. Ik zei vanmiddag nog voor de grap tegen mijn moeder dat het mij niet verbaast als straks blijkt dat Khamenei de dokter van Michael Jackson had omgekocht om hem in opdracht te vermoorden zodat alle aandacht over Iran verschuift.quote:Op maandag 29 juni 2009 05:00 schreef GummyGadGet het volgende:
Michael Jackson dood..! En toen had niemand het meer over Iran .. succesvol de kop ingedrukt
http://tehranbureau.com/shahid-beheshti-calling/quote:From Tehran | 28 June 2009
[TEHRAN BUREAU] As the crackdown intensifies in Iran, the opposition is developing creative ways to fight back using the regime’s own logic against it.
Today, June 28, is the death anniversary of the martyr of Ayatollah Mohammad Beheshti, a prominent Iranian cleric assassinated in a bombing in 1981. His martyrdom is trumpeted annually by the Islamic Republic in a commemoration ceremony open to the public — and as such, fully licensed.
Since last night, emails began circulating urging protesters to gather at the legal venue for the Beheshti event: Qoba Mosque in north Tehran. The slogan du jour, recommended for placards, was “The Vote is the Measure” — a famous Khomeini quote referring to the basis from which the Islamic Republic derives legitimacy: the popular vote.
Surely, we reasoned, the Revolutionary Guard would not dare open fire on a mosque.
When we arrived, I had to separate from my three male friends and go alone to the women’s section upstairs. The mosque was crowded and hot; a restless buzz filled the air. Young girls in green headscarves and chador-clad women with green wristbands were murmuring Mir Hossein Mousavi’s name. He was rumored to be on his way to make a speech here.
The service started at 6 p.m. I perched myself on a ledge on the balcony corner next to the window, overlooking the podium in the men’s section below. A muezzin launched into a long prayer, followed with a eulogy in praise of Beheshti. It was getting hotter by the moment as more people pressed in. A woman next to me whispered, “Is Mousavi really coming?” I smiled reassuringly at her, though by now — an hour had passed — I began to suspect the shadowy opposition leader was a no-show.
The muezzin droned on. I was getting fed up and ready to leave. Thankfully, just then it came — a roar of cheering from outside. Standing up on tiptoe, I looked through the arabesque grates by my side: what an overpowering sight! People, hands raised in the ‘V’ sign, as far as the eye could see in both directions down the street, chanting pro-Mousavi slogans. The chorus spread like lightening, and indoors erupted as well with fervid chanting.
Mousavi was barred from coming, mosque officials told the crowd. Go home, they warned — the security forces are on their way!
But people, confident in their numbers (upward of four thousand), began instead marching up the street, heading for Shariati Avenue, a main Tehran artery.
For about ten minutes we marched in peace. Late sunlight fell through the leafy canopy of maple trees overhead. There was a sense of happiness in being back out on the street, of seeing mass public solidarity again.
Not unsurprisingly, the peace was short-lived. We heard shots, followed by screams. Initially the crowd tried to stand its ground, linking arms and chanting, “No fear, we’re all together!” — but the Basij guards came down on us fast and hard. More gunshots, and in the space of a few seconds, the crowd began running the other way in panic. Pushed on all sides, I fell, and for the first time, understood what “being trampled underfoot” meant. Someone pulled me back up, and we ducked into the gate of some kind soul who had opened her home as sanctuary.
The sequence is one we are getting used to: Gather, disperse; march, run away; chant, get hurt; hide, tremble with others and share your common rage. The crowd didn’t seem tired of the game though. Good thing to know: The game is not over yet.
http://www.spitsnieuws.nl(...)moordde_jackson.htmlquote:'Ahmadinejad vermoordde Jackson'
de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft Michael Jackson vermoord. Zo leidde hij de internationale media-aandacht af van zijn land.
Dit is n van de complottheorien van de Britse krant Telegraph.
Voor Ahmadinejad kwam de dood van Michael Jackson precies op het juiste ogenblik. De berichten over de verkiezingen in Iran zorgden voor veel westerse kritiek. Maar sinds de dood van de 'King of Pop' is Iran in de meeste kranten naar de achterkant verwezen. Op Twitter werden de verkiezingen in Iran als toponderwerp vervangen door 'RIP Michael Jackson'.
De krant zoekt nog naar hard bewijs tegen Ahmadinejad.
Andere theorien
Volgens een andere complottheorie leeft Jackson nog en is hij een leven buiten de schijnwerpers begonnen, net zoals Elvis.
Weer een ander verhaal zegt dat de echte Michael Jackson al twee jaar dood is. De Jackson die enkele maanden geleden zijn concerten in Londen aankondigde was veel groter dan de 'echte'. Bovendien had hij stompere vingers en een andere loophouding.
Kwaliteitsjournalistiek.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)moordde_jackson.html
-> BNW, TRUquote:Op maandag 29 juni 2009 05:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. Ik zei vanmiddag nog voor de grap tegen mijn moeder dat het mij niet verbaast als straks blijkt dat Khamenei de dokter van Michael Jackson had omgekocht om hem in opdracht te vermoorden zodat alle aandacht over Iran verschuift.![]()
Probeerde alleen heel subtiel het topic een klein schopje omhoog te geven.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:10 schreef .txt het volgende:
[..]
Kwaliteitsjournalistiek.
Tip: Ga het NRC lezen.
Sorry, maar wat een rotbetoog.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:44 schreef YazooW het volgende:
[..]
Probeerde alleen heel subtiel het topic een klein schopje omhoog te geven.
En lees dit eens, aangezien je NRC fan bent![]()
http://www.leugens.nl/2009/06/28/je-weet-niet-wat-je-ziet/
Dat is wel het meest rare argument wat ik in tijden gelezen heb.quote:Waarom zouden de Iranirs in Teheran de Khomeiny-leus (Allah is groot) van de daken schreeuwen als ze voor westerse vormen van democratie zouden zijn, wat in de media gesuggereerd wordt?
Het is ook een bizar stuk. Typisch voorbeeld van 'kritisch denken'. Hij draagt geen nieuwe feiten aan, noch geeft hij een analyse van de situatie op grond van ervaringen. Hij bekijkt de zaak kritisch maar heeft geen enkele grond om dat te doen, zegt helemaal niks nieuws over de specifieke situatie. Dat er bias zit in de media wisten we allang natuurlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:07 schreef .txt het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een rotbetoog.
Neda is een symbool geworden van de protesten omdat ze is gefilmd terwijl ze stierf bij het protest door een kogel die waarschijnlijk afkomstig was van een Iraans militielid. Vervolgens werd het filmmateriaal populair op youtube, en gebruikten Iranirs in het buitenland haar als symbool voor de onderdrukking in Iran.
Dat is het hele verhaal, verder niet moeilijk doen.
Bovendien getuigt dit van wel heel weinig kennis:
[..]
Dat is wel het meest rare argument wat ik in tijden gelezen heb.![]()
Ben het volkomen met jullie eens. Simpel kunnen dus willen scoren, over de ruggen van de protesterende Iranirs. 'Kijk mij eens kritisch zijn.'quote:Op maandag 29 juni 2009 18:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Het is ook een bizar stuk. Typisch voorbeeld van 'kritisch denken'. Hij draagt geen nieuwe feiten aan, nog geeft hij een analyse van de situatie op grond van ervaringen. Hij bekijkt de zaak kritisch maar heeft geen enkele grond om dat te doen, zegt helemaal niks nieuws over de specifieke situatie. Dat er bias zit in de media wisten we allang natuurlijk.
Het enige dat we leren uit zijn betoog is dat Herman Franke kritisch kan nadenken, en dat hij behoefte heeft dat talent met ons te delen.
Lege huls.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |