Aangezien dat niet het geval is keur je Sea Shepard dus af?quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:47 schreef -Beer- het volgende:
Sea Sheppard heeft wat mij betreft alle recht om door te gaan met hun acties zolang Japan internationale verdragen schendt.
Zo ben ik weer , even wat stropers kapot geknuppeldquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hun 'acties' kunnen worden bestempeld als geweld en poging tot schade of het laten zinken van een schip. Wat in die koude wateren kan leiden tot snelle onderkoeling en sterfgevallen. Ik kan dat bestempelen als terrorisme en geen 'acties'.
Ik hoop dat ze zelf zinken en het zelf eens kunnen ondergaan.
Er zijn beelden te vinden dat ze hun 'hoofdschip' gebruiken als ram.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:20 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Zo ben ik weer , even wat stropers kapot geknuppeld![]()
Ze gooien stinkbommetjes , krijg je een rubberboot nog niet mee naar de bodem.
En zijn ook beelden waarin te zien is dat er op ze geschoten wordt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Er zijn beelden te vinden dat ze hun 'hoofdschip' gebruiken als ram.
Gekweekt uit glasaal.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
Paling kun je niet meer vissen op grote schaal, wordt enkel gekweekt.
Maar een dodelijke ziekte kan jij nog wel meemaken, daar dit zich in korte tijd steeds meer opstapeld. Dat de zon uit zou branden zou best kunnen, maar kleinere kans dat jij dit nog mee zal maken. Plus, wat er met de zon gebeurd hebben wij geen invloed op, en op de mensheid wel.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De zon sterft ook over een paar miljard jaar of iets. Moet ik daar dan ook maar om gaan janken alvast?
Ik snap die hele obsessie om iedere keer te zeggen dat we er allemaal aan gaan trouwens niet.
Juist ja , er is een aanzienlijk verschil in het getroffen worden door het noodlot aan de ene kant en het afroepen van dat zelfde noodlot door eigen toedoen aan de andere kant.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar een dodelijke ziekte kan jij nog wel meemaken, daar dit zich in korte tijd steeds meer opstapeld. Dat de zon uit zou branden zou best kunnen, maar kleinere kans dat jij dit nog mee zal maken. Plus, wat er met de zon gebeurd hebben wij geen invloed op, en op de mensheid wel.
En jij denkt dat de Sea Shepherd in deze een factor speelt? Je hebt natuurlijk gelijk als je spreekt over de collectieve mensheid, maar zolang iedereen rustig z'n gangetje blijft gaan zoals nu zie ik geen reden om me te converteren tot het alternatieve hippiedom. Ik ga rustig door met m'n regenwoud tafels en stoelen en walvis-sushi. En ja dit klinkt cliché.. maar één mens maakt geen verschil, en aangezien 'wereldvrede en milieu' niet m'n stokpaardjes zijn ga ik me er ook niet voor inzetten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:32 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Juist ja , er is een aanzienlijk verschil in het getroffen worden door het noodlot aan de ene kant en het afroepen van dat zelfde noodlot door eigen toedoen aan de andere kant.
Ja vind je 't gek? Van die randebielen die je boot rammen, als ik een RPG had ging die ook op de stuurhut af, vervelende rothippies met hun onverantwoorde gedrag onder het motto "We Care".quote:En zijn ook beelden waarin te zien is dat er op ze geschoten wordt.
Je hebt gelijk, één mens maakt geen verschil. Maar je ziet zeker zelf ook wel in dat als iedereen denkt zoals jij dat bedreigde diersoorten dan helemaal geen kans hebben.quote:En ja dit klinkt cliché.. maar één mens maakt geen verschil
RPG is een geweer?quote:Ja vind je 't gek? Van die randebielen die je boot rammen, als ik een RPG had ging die ook op de stuurhut af, vervelende rothippies met hun onverantwoorde gedrag onder het motto "We Care".
Dat heb ik ook wel door, daarom zeg ik ook dat zolang ik geen collectieve beweging zie ontstaan ik er geen boegbeeld van mij in zie, en ik niet bereid ben m'n levensstijl op te geven hiervoor. Wat andere mensen doen is helemaal hun probleem/geluk maar ze moeten niet aankomen met hun protesten en gezeik. Ik knap gewoon af op hun gevoel van morele superioriteit en dat ze denken dat ze dit maar al dan niet kwaadschiks moeten overbrengen aan de rest van de wereldbevolking.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:10 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, één mens maakt geen verschil. Maar je ziet zeker zelf ook wel in dat als iedereen denkt zoals jij dat bedreigde diersoorten dan helemaal geen kans hebben.
[..]
RPG is een geweer?
Dat die lui Jappen rammen gaat me ook te ver, maar dat ze hun zo goed mogelijk hinderen: toppie!
Voor Sea Shepard gaat dat ook zeker op en Greenpeace waarschijnlijk ook.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:30 schreef Pacmaniac het volgende:
Die Jappen spreken zichzelf constant tegen:
Japan noemt het optreden van Greenpeace gevaarlijk en illegaal.
Daar hebben ze ook absoluut een punt.quote:Japan meent met zijn jacht op walvissen voor wetenschappelijke doeleinden in zijn recht te staan.
Het is een wat negatieve kwalificatie, maar onjuist lijkt die me niet.quote:Een woordvoerder van het Japanse Instituut voor Walvisachtigen in Tokyo betitelde Greenpeace als een randgroep van 'milieu-imperialisten die hun normen aan de wereld willen opleggen'.
Net zo noodzakelijk als andere zoogdieren en vis natuurlijk.quote:Voor Japan en andere landen zijn walvissen een legitieme en noodzakelijke voedingsbron, zei hij.
Die betere wetenschappers moeten dan ook weer walvissen afschieten. Dat lost dus niks op.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
Als je elk jaar honderden walvissen nodig hebt en je onderzoek is nog steeds zonder resultaten dan moet je niet nog meer bedreigde walvissen afschieten, dan moet je betere wetenschappers zoeken.
Als ik van bepaalde delen van jouw hersenen iets tegen aids kan maken, wat zou je dan denken? Behalve dat je me niet zou geloven omdat ik geen dokter benquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:26 schreef Jegorex het volgende:
Misschien doen ze wel onderzoek naar walvissnot ofzo om er een aidsmedicijn van te maken, moet de rest van die dieren dan maar gewoon weggegooid worden?
Ik denk niet dat er veel onderzoek gedaan zal worden naar walvisvlees, dus dat kun je best verkopen.
Een mens afmaken of een dier afmaken zit verschil inquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als ik van bepaalde delen van jouw hersenen iets tegen aids kan maken, wat zou je dan denken? Behalve dat je me niet zou geloven omdat ik geen dokter ben
Ach, mensen hebben we genoeg, en dieren die uisterven komen niet meer terugquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een mens afmaken of een dier afmaken zit verschil in
Ah we hebben geen idee hoe het als geheel functioneert maar toch moeten we ingrijpenquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:51 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Van welke planeet kom jij eigenlijk?![]()
Het totale ecologische systeem is in zulke complexe mate met elkaar verbonden dat we geen idee hebben hoe het als geheel functioneert . Je kunt niet willekeurig schakeltjes blijven wegnemen en verwachten dat hier geen gevolgen aan verbonden zijn.
Dat kan maar tot nu toe zijn we door ons handelen wel moeder aarde's succesverhaal.quote:De natuur is bikkelhart . De sterkste blijft uiteindelijk over. Maar de superioriteit die wij bezitten moeten we anders denken. Succesvol voor onze soort jazeker . Je vergeet een ding voor het gemak , namelijk dat we wel afhankelijk zijn van diezelfde natuur. Zo superieur zijn we dus ook weer niet , maar zo gedragen we ons wel. Er komt een dag dan ga je de rekening betalen , en dan is het dag dag mensheid.
Nou succes met je Doctor Mengele acties dan zou ik zeggen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ach, mensen hebben we genoeg, en dieren die uisterven komen niet meer terug
[ afbeelding ]
Ah we hebben geen idee wat er is na de dood maar toch plegen we naar masale zelfmoordquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ah we hebben geen idee hoe het als geheel functioneert maar toch moeten we ingrijpenMijn god zeg wat een onnozel gebazel.
En dat vind je vergelijkbaar? Daarnaast zijn de motieven voor zelfmoord niet om 'achter de waarheid' te komen lijkt me.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ah we hebben geen idee wat er is na de dood maar toch plegen we naar masale zelfmoord
Hoe weet jij dat nou, heb je dat gevraagd?quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En dat vind je vergelijkbaar? Daarnaast zijn de motieven voor zelfmoord niet om 'achter de waarheid' te komen lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |