Jaren, tenminste.. Als de laatste 2 jaar indicatief zijnquote:Op donderdag 2 juli 2009 16:34 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik blijf het in de gaten houden, vraag me af hoelang zoiets kan gaan duren.
Met 2 verkochtte woningen moet je zeker op je website zetten dat je moet inschrijven voor de woningen. Je kan ook een voorkeur aangeven voor het geval iemand je voor isquote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:42 schreef RvLaak het volgende:
Bij ons in de buurt is een nieuwbouwproject gestart een tijd geleden. Onlangs zijn ze begonnen met bouwen. Gaat om 14 woningen, 2 onder 1 kap. Het project loopt al minimaal een jaar, waarschijnlijk langer.
Er zijn ondertussen wel 2 woningen verkocht.
Project heet welgelegen wonen
Persoonlijk vind ik de prijzen behoorlijk hoog voor wat je krijgt. Vrij standaard woning voor 350K+
Ik bedoelde eigenlijk meer hoe lang een bouwplaats kan blijven staan zonder dat er verder wordt gebouwd. Zit daar wettelijk een maximum aan?quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jaren, tenminste.. Als de laatste 2 jaar indicatief zijn
Daar ken ik de regels niet van, maar het lijkt me dat de schuldeiser zelf mag beslissen wanneer hij tot vordering over gaat. Er is namelijk gewoon een bestemming voor die lap grond.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:30 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer hoe lang een bouwplaats kan blijven staan zonder dat er verder wordt gebouwd. Zit daar wettelijk een maximum aan?
Echt best is het allemaal niet in Nederland. Ook het onderwijs is iets wat compleet is verkracht door de babyboomers!quote:Op zondag 28 juni 2009 01:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Stop!!!!
Voor je interessant gaat lopen doen moet je eerst de definitie leren van 2e wereldland
True, begonnen met minister Deetman, die generatie vond dat het wel wat minder kon met de kosten van het onderwijs. Daarna zijn ze gewoon doorgeschoten met slopen en hervormen. Mensen die denken dat het wel meevalt steken IMHO hun hoofd in het zand. NL was ooit leidinggevend of behoorde tot de top in een hoop kennisgebieden. Nu zijn we 'at best' een goede volger. Handel en financials waren natuurlijk veel sexy-er dan wetenschap. Onze leiders hebben een totaal gebrek aan visiequote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Echt best is het allemaal niet in Nederland. Ook het onderwijs is iets wat compleet is verkracht door de babyboomers!
en je bent vast niet beroerd om daar wat voorbeelden van te geven?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:07 schreef Halcon het volgende:
280k...om daar nu zo´n drukte over te maken.
Er gaan ook heel wat huizen die normaliter 1 mio moeten opbrengen onder de hamer. Da´s pas handel.
http://www.veilingbiljet.nl/show_veiling.asp?id=7687 bijvoorbeeld. Best aardig pand en voor de gemiddelde Fokker niet te betalen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en je bent vast niet beroerd om daar wat voorbeelden van te geven?
want anders dan easylife gerelateerd heb ik ze nog niet gezien.
Even samengevat; Een woning die normaal vraagprijs 375.000 zou hebben gaat nu voor 287.000. 1 geval en een bericht vol verwachtingen....quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:25 schreef dvr het volgende:
Steeds duurdere huizen op veiling
Door DAVID BREMMER
ROTTERDAM - Wie biedt er meer dan 282.000 euro? Niemand? Veilingmeester John Hordijk kijkt de goedgevulde zaal van het Rotterdamse Vendu Notarishuis rond.
Onder de hamer ligt een prachtig ogend hoekhuis in Berkel en Rodenrijs. Het is in trek, want na het openingsbod van onder de twee ton loopt de prijs snel op. ,,Eenmaal, andermaal,’’ roept Hordijk. Als geen van de circa 150 aanwezigen nog hoger biedt, hamert hij af.
Toch is het huis nog niet echt van de hoogste bieders. Eerst moet het pand nog worden ‘afgemijnd’: een wettelijk vastgelegde procedure die de kans op een hoger eindbod flink vergroot.
Dit gebeurt door nog eens een flink bedrag bovenop het hoogste bod te leggen, in dit geval 80.000 euro. Vervolgens verlaagt veilingmeester Hordijk langzaam dit bedrag. ,,70.000 euro, 60.000 euro.’’ Uiteindelijk roept bij 5.000 een man luidkeels ‘mijn’, vandaar ook de term ‘afmijnen’. Hij krijgt het pand voor 282.000 euro plus 5.000 euro en kosten koper.
,,Een uitstekende deal,’’ constateert makelaar Mark Scheele uit Nieuwerkerk aan de IJssel, die de veiling voor een klant bijwoont. ,,Een pand dat op de vrije markt zeker 375.000 euro doet.’’
Volgens hem is het een duidelijk voorbeeld van de steeds betere woningen die op executieveilingen voorbij komen. ,,Tot voor kort werden er vooral huizen uit achterstandswijken aangeboden. Nu uit heel Rotterdam en omliggende gemeenten.’’ Bovendien zijn de woningen van aanzienlijk betere kwaliteit, vult een vastgoedhandelaar aan.
Volgens kandidaat-notaris Anne- Marie Snel van het kantoor Kooijman Lambert, dat het pand in Berkel en Rodenrijs liet veilen, is de economische crisis oorzaak van het betere veilingaanbod. ,,Het zijn niet meer alleen laagopgeleiden die gedwongen zijn hun huis te verkopen. Het gaat ook om gezinnen en starters met een te hoge hypotheek.’’
Het is een voorbode van een flinke toename van executieveilingen, verwachten experts. Nu is het aantal gedwongen verkopen nog stabiel, blijkt uit cijfers van het Kadaster. Werden er vorig jaar 1961 woningen gedwongen geveild, de eerste vijf maanden is dit aantal 923. Doordat de werkloosheid de komende tijd explodeert, raken echter steeds meer mensen in financiėle problemen.
,,Ik verwacht dit najaar een forse stijging,’’ zegt notaris Vic van Heeswijk, wiens kantoor ruim een derde van de Nederlandse veilingmarkt in handen heeft. Volgens schuldcoach Paul Rispens van SVF Nederland, een schuldhulporganisatie met negen kantoren, volgt de echte hausse pas in 2010. ,,De grote ontslaggolf komt nu pas. Dan duurt het nog een half jaar tot een jaar voordat mensen echt in geldnood raken.
Voor die mensen ziet het er niet goed uit, zegt makelaar Scheele. ,,Vroeger kon je via de overwaarde uit je schulden komen. Nu de prijzen dalen, kunnen eigenaren met een flinke restschuld blijven zitten.’’
Toch lijkt er heel wat te moeten gebeuren voordat het niveau van 1982 wordt bereikt. Als gevolg van de recessie en de eind jaren ’70 met een derde gedaalde woningprijzen, werden toen bijna 6000 woningen gedwongen geveild.
Bron: http://www.ad.nl/economie(...)izen_op_veiling.html
Uhm... en en veiling is geen vrije markt? Rare ideeėn hebben die makelaarsquote:,,Een uitstekende deal,’’ constateert makelaar Mark Scheele uit Nieuwerkerk aan de IJssel, die de veiling voor een klant bijwoont. ,,Een pand dat op de vrije markt zeker 375.000 euro doet.’’
Met vrije markt bedoelen ze de markt van de onderhandse verkoop. Beetje flauw dit.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm... en en veiling is geen vrije markt? Rare ideeėn hebben die makelaars
Weer een die niet weet wat een 2e wereldland isquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Echt best is het allemaal niet in Nederland. Ook het onderwijs is iets wat compleet is verkracht door de babyboomers!
dat is toch niet 'heel wat'? Dan zouden de kranten vol moeten staan van aankondigingen. Die (nog?) beperkte hoeveelheiden zijn nagenoeg altijd in het lagere segment, en ze worden nog vaak afgelas ook.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
http://www.veilingbiljet.nl/show_veiling.asp?id=7687 bijvoorbeeld. Best aardig pand en voor de gemiddelde Fokker niet te betalen.
Laatst ook nog een monumentaal pand van een of andere belegger. Mevrouw is advocaat, heeft nog een stukje over gestaan op Quote of 925.nl.
Nu is het zomerstop, dus zoveel staat er niet online, maar let maar eens op na de zomer. Komen er nog wel meer.
Dan heb je de aankondigingen de afgelopen maanden niet gevolgd. Genoeg veilingen waar ook huizen uit het duurdere segment onder de hamer gingen.quote:Op zondag 5 juli 2009 00:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat is toch niet 'heel wat'? Dan zouden de kranten vol moeten staan van aankondigingen. Die (nog?) beperkte hoeveelheiden zijn nagenoeg altijd in het lagere segment, en ze worden nog vaak afgelas ook.
Juridische afdelingen van banken kennen trouwens geen zomerstop?
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weer een die niet weet wat een 2e wereldland is
Dan zal jij het beter weten, ik houd middels de kranten veilingen in de regio E'hoven in de gaten, en de enige panden in het hogere prijssegment waarvan de veiling ook echt is door gegegaan zijn panden die gerelateerd zijn aan het Easylife debacle.quote:Op zondag 5 juli 2009 10:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heb je de aankondigingen de afgelopen maanden niet gevolgd. Genoeg veilingen waar ook huizen uit het duurdere segment onder de hamer gingen.
Nu staan er sowieso heel weinig aankondigingen. Die aankondigingen worden vaak pas 'n maand vantevoren op internet gezet en als je goed kijkt dan zie je dat er in de maanden juli en augustus niet of nauwelijks wordt geveild. Dit heet de zomerstop.
Eind augustus begint het weer een beetje en dat komt dus eind juli op internet te staan.
quote:Steeds duurdere huizen op veiling
Door DAVID BREMMER
ROTTERDAM - Wie biedt er meer dan 282.000 euro? Niemand? Veilingmeester John Hordijk kijkt de goedgevulde zaal van het Rotterdamse Vendu Notarishuis rond.
Veilingmeester John Hordijk slaat een huis af. Zo?n 25 panden kwamen donderdag in Rotterdam onder de hamer. FOTO ARIE KIEVIT
Onder de hamer ligt een prachtig ogend hoekhuis in Berkel en Rodenrijs. Het is in trek, want na het openingsbod van onder de twee ton loopt de prijs snel op. ,,Eenmaal, andermaal,’’ roept Hordijk. Als geen van de circa 150 aanwezigen nog hoger biedt, hamert hij af.
Toch is het huis nog niet echt van de hoogste bieders. Eerst moet het pand nog worden ‘afgemijnd’: een wettelijk vastgelegde procedure die de kans op een hoger eindbod flink vergroot.
Dit gebeurt door nog eens een flink bedrag bovenop het hoogste bod te leggen, in dit geval 80.000 euro. Vervolgens verlaagt veilingmeester Hordijk langzaam dit bedrag. ,,70.000 euro, 60.000 euro.’’ Uiteindelijk roept bij 5.000 een man luidkeels ‘mijn’, vandaar ook de term ‘afmijnen’. Hij krijgt het pand voor 282.000 euro plus 5.000 euro en kosten koper.
,,Een uitstekende deal,’’ constateert makelaar Mark Scheele uit Nieuwerkerk aan de IJssel, die de veiling voor een klant bijwoont. ,,Een pand dat op de vrije markt zeker 375.000 euro doet.’’
Volgens hem is het een duidelijk voorbeeld van de steeds betere woningen die op executieveilingen voorbij komen.
,,Tot voor kort werden er vooral huizen uit achterstandswijken aangeboden. Nu uit heel Rotterdam en omliggende gemeenten.’’ Bovendien zijn de woningen van aanzienlijk betere kwaliteit, vult een vastgoedhandelaar aan.
Volgens kandidaat-notaris Anne- Marie Snel van het kantoor Kooijman Lambert, dat het pand in Berkel en Rodenrijs liet veilen, is de economische crisis oorzaak van het betere veilingaanbod. ,,Het zijn niet meer alleen laagopgeleiden die gedwongen zijn hun huis te verkopen. Het gaat ook om gezinnen en starters met een te hoge hypotheek.’’
Het is een voorbode van een flinke toename van executieveilingen, verwachten experts. Nu is het aantal gedwongen verkopen nog stabiel, blijkt uit cijfers van het Kadaster. Werden er vorig jaar 1961 woningen gedwongen geveild, de eerste vijf maanden is dit aantal 923. Doordat de werkloosheid de komende tijd explodeert, raken echter steeds meer mensen in financiėle problemen.
,,Ik verwacht dit najaar een forse stijging,’’ zegt notaris Vic van Heeswijk, wiens kantoor ruim een derde van de Nederlandse veilingmarkt in handen heeft. Volgens schuldcoach Paul Rispens van SVF Nederland, een schuldhulporganisatie met negen kantoren, volgt de echte hausse pas in 2010. ,,De grote ontslaggolf komt nu pas. Dan duurt het nog een half jaar tot een jaar voordat mensen echt in geldnood raken.
Voor die mensen ziet het er niet goed uit, zegt makelaar Scheele. ,,Vroeger kon je via de overwaarde uit je schulden komen. Nu de prijzen dalen, kunnen eigenaren met een flinke restschuld blijven zitten.’’
Toch lijkt er heel wat te moeten gebeuren voordat het niveau van 1982 wordt bereikt. Als gevolg van de recessie en de eind jaren ’70 met een derde gedaalde woningprijzen, werden toen bijna 6000 woningen gedwongen geveild.
Zolang Nederland niet naar Siberie wordt verplaatst heel veel.quote:Op zondag 5 juli 2009 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het onderwijs in Nederland is gewoon niet best (meer). Van een kenniseconomie kun je niet echt meer spreken. Heeft verder weinig te maken met de indeling in 1e of 2e wereldland.
dat is niet het hogere segment, en banken hebben al lang en breed de missive gehad om coulant te zijn als ze niet willen dat de regels omtrent bankieren strak wordt aangetrokken. Onder het mom van sociale verantwoordelijkheidquote:Op zondag 5 juli 2009 11:40 schreef LXIV het volgende:
Toevallig stond hierover dit weekeinde een stukje in het AD
[..]
Woningen boven de 300K zijn niet het topsegment, maar wel zeker het hogere segment. Je hebt een inkomen van ca. 60K nodig om dit te financieren en dan zit je zeker in de hogere inkomstenklasse.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat is niet het hogere segment, en banken hebben al lang en breed de missive gehad om coulant te zijn als ze niet willen dat de regels omtrent bankieren strak wordt aangetrokken. Onder het mom van sociale verantwoordelijkheid
In het Gooi gaan er genoeg duurdere huisjes van aandelenmannetjes onder de hamer. In elk geval een stuk meer dan voorheen. Op www.veilingnotaris.nl en www.veilingbiljet.nl kun je het na de zomer mooi in de gaten houden.quote:Op zondag 5 juli 2009 10:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan zal jij het beter weten, ik houd middels de kranten veilingen in de regio E'hoven in de gaten, en de enige panden in het hogere prijssegment waarvan de veiling ook echt is door gegegaan zijn panden die gerelateerd zijn aan het Easylife debacle.
1.4 miljoen, maar het is gekocht door de hypotheekverstrekker, Fortis. D'er zat geloof ik 3 mln hypotheek opquote:Op zondag 5 juli 2009 21:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
In het Gooi gaan er genoeg duurdere huisjes van aandelenmannetjes onder de hamer. In elk geval een stuk meer dan voorheen. Op www.veilingnotaris.nl en www.veilingbiljet.nl kun je het na de zomer mooi in de gaten houden.
Weet jij toevallig wat dat huis van John Wolbers heeft opgebracht?
John had wel goede contacten met taxateurs inderdaad.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
1.4 miljoen, maar het is gekocht door de hypotheekverstrekker, Fortis. D'er zat geloof ik 3 mln hypotheek op
het was trouwens niet Fortis, maar ASR, my badquote:Op zondag 5 juli 2009 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
John had wel goede contacten met taxateurs inderdaad.![]()
Heb je de postcode toevallig nog? Ben benieuwd voor hoeveel Fortis het weet te slijten.
Tja. Het is vooral groot.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
het was trouwens niet Fortis, maar ASR, my bad
http://www.ed.nl/economie(...)gers-aan-Wolbers.ece
en het staat thans op funda:
http://www.funda.nl/koop/heeze/huis-74758261-oudenmolen-10/
En dan gaan binnen nu en 5-10 jaar ongeveer een miljoen mensen mogelijk naar het bejaardehuis of kleiner wonenquote:Op zondag 5 juli 2009 11:45 schreef RodeRidderrr het volgende:
Wat huizenbezitters ook onderschatten, is dat de meeste mensen die nu nog géén eigen huis hebben, daar ook bewust voor hebben gekozen. De kans dat de vraag weer enorm gaat toenemen als de economie weer aantrekt, is dus helemaal niet zo groot.
Ikzelf bijvoorbeeld zit helemaal niet te wachten op een eigen huis. Ik geef daar helemaal niet om. Ik wil zo goedkoop mogelijk huren. Lekker flexibel en lekker weinig sores.
Ik spreek veel vijftigers die er over denken om kleiner te gaan wonen omdat de kinderen het huis uit zijn. Dat fenomeen gaat de komende jaren de prijzen van eengezinswoningen flink drukken.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dan gaan binnen nu en 5-10 jaar ongeveer een miljoen mensen mogelijk naar het bejaardehuis of kleiner wonen
Er zijn ook niet voldoende mensen om in de grote huizen te gaan wonen.quote:Op maandag 6 juli 2009 06:18 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik spreek veel vijftigers die er over denken om kleiner te gaan wonen omdat de kinderen het huis uit zijn. Dat fenomeen gaat de komende jaren de prijzen van eengezinswoningen flink drukken.
Ik had voor de crisis in volle omvang losbarstte al mijn twijfels over de voorgespiegelde "gegarandeerde" waardestijging voor dit soort huizen. Zeker als dezelfde club uiteindelijk nog kleiner gaat wonen over 20-30 jaar.
Nee, dat wil niemand, er zijn ook geen wachtlijsten van jaren....quote:Op maandag 6 juli 2009 06:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er zijn ook niet voldoende mensen om in de grote huizen te gaan wonen.
Zeker om dat het in een bejaardenhuis veel gezelliger is volgens mijn moeder, en de priveverzorging (de thuiszorg) kost veel te veel van de AWBZquote:Op zondag 5 juli 2009 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dan gaan binnen nu en 5-10 jaar ongeveer een miljoen mensen mogelijk naar het bejaardehuis of kleiner wonen
Tja ik ken ook babyboomers die er niet aan twijfelen hun huis op te geven voor ene appartement of bejaardentehuis. In het bejaardentehuis houd je per maand ook geen zak over hoor.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:01 schreef henkway het volgende:
[..]
Zeker om dat het in een bejaardenhuis veel gezelliger is volgens mijn moeder, en de priveverzorging (de thuiszorg) kost veel te veel van de AWBZ
Ja, zolang ze goed ter been zijn en samenzijn en weg kunnen met de caravanquote:Op maandag 6 juli 2009 13:56 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Tja ik ken ook babyboomers die er niet aan twijfelen hun huis op te geven voor ene appartement of bejaardentehuis. In het bejaardentehuis houd je per maand ook geen zak over hoor.
ut frit gin brood, wittewel?quote:Op maandag 6 juli 2009 17:00 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja, zolang ze goed ter been zijn en samenzijn en weg kunnen met de caravan
maar dat is soms heel gauw voorbij en dan is dat huis zo leeg de hele dag
Ik hoop voor je dat het sarcasme was anders begrijp je er niks van.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:05 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee, dat wil niemand, er zijn ook geen wachtlijsten van jaren....
wat nit??quote:
*blaat*, laat maar zien danquote:Op maandag 6 juli 2009 17:57 schreef Fastmatti het volgende:
De markt is al aan het instorten. Vraagprijzen zijn al 20% gedaald en er wordt nog niks verkocht.
het eet geen brood, die boerekes hier gaan hun huis niet uit anders dan horizontaal, hoe erg hun huis ook begeerd is, en hoeveel centen ze er ook voor kunnen beuren.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:00 schreef henkway het volgende:
[..]
wat nit??
Mijn moeder heeft het prima naar haar zin daar en ze gaan daagjes uit en er wordt lekker gekookt
en wij vonden het ook prima
Iedereen zijn ding. Ik weet dat mijn vader zichzelf de eerste dag nog opknoopt. Die is nou eenmaal zijn land en zijn beesten gewend, die wordt gek tussen vier muren.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:00 schreef henkway het volgende:
[..]
wat nit??
Mijn moeder heeft het prima naar haar zin daar en ze gaan daagjes uit en er wordt lekker gekookt
en wij vonden het ook prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |