Waarom pakken we die radicale moslims dan niet op en fusilleren wij deze op een willekeurige plek?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:16 schreef buachaille het volgende:
Bronbericht: http://www.gva.be/antwerp(...)twerps-atheneum.aspx
[..]
Dat zegt genoeg denk ik. Radicale moslims:![]()
![]()
![]()
Stel je niet aan man. Er is een duidelijk verschil tussen een pauper met een masters-of-hardcore-petje en een moslima met een hoofddoek waarbij het gezicht perfect zichtbaar is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:20 schreef bijdehand het volgende:
Wij moeten wel petjes en mutsen afdoen in de klas, maar een of andere Turk mag haar hoofddoekje ophouden... hoezo oneerlijk
Waarom is een petje pauper (ben hiet niet perse met je oneens hoor) maar een hoofddoek niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:27 schreef waht het volgende:
[..]
Stel je niet aan man. Er is een duidelijk verschil tussen een pauper met een masters-of-hardcore-petje en een moslima met een hoofddoek waarbij het gezicht perfect zichtbaar is.
Goede vraag. Een hoofddoek is uit religieuze overtuiging, een petje is een modieus accessoire.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom is een petje pauper (ben hiet niet perse met je oneens hoor) maar een hoofddoek niet.
Als ik nou zeg, zo;n pauper hoofddoek moet af, je hebt maar respect te hebben voor de persoon voor de klas, waarom is dat fouter dan jouw uitspraak?
Of je laat alle hoofdeksels toe of geen enkele. Lijkt me vrij simpel. In mijn ogen is een hoofddoek ook een modieus accesoire. Dat iemand anders er een andere betekenis aan geeft is prima, maar zo kijk ik er niet tegenaan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:59 schreef waht het volgende:
[..]
Goede vraag. Een hoofddoek is uit religieuze overtuiging, een petje is een modieus accessoire.
Nu is het dragen van een petje niet direct een teken van disrespect, maar in onze cultuur (de Nederlandse) is het gewoonte om hoofddeksels af te doen. Dat is dus een van die onverklaarbare gewoontes van ons. Aan de andere kant heb je de moslima's die een hoofddoek dragen om religieuze redenen. Voor hen is de gewoonte om de hoofddoek buitenshuis te dragen.
Het is ook de vraag of we dit vraagstuk willen benaderen vanuit de praktische kant of vanuit de kant van de achterliggende motieven. Maar ook dan krijg je weer problemen als mensen die zeggen dat ze petjes dragen omdat dat hun religieuze overtuiging is.
Als je één lijn kiest, waarom zou je dan kiezen voor 'wel of niet een hoofddeksel' voor iedereen? Je zou de lijn bijvoorbeeld ook kunnen leggen bij 'wel of niet voldoen aan fatsoensnormen' voor iedereen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Of je laat alle hoofdeksels toe of geen enkele. Lijkt me vrij simpel. In mijn ogen is een hoofddoek ook een modieus accesoire. Dat iemand anders er een andere betekenis aan geeft is prima, maar zo kijk ik er niet tegenaan.
Petjes en bivakmutsen moeten dan ook gewoon kunnen.
Dan bekijk je het dus puur vanuit de praktische kant: wat er zichtbaar is. Dat dat niet het hele verhaal is weten we allebei.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
Of je laat alle hoofdeksels toe of geen enkele. Lijkt me vrij simpel. In mijn ogen is een hoofddoek ook een modieus accesoire. Dat iemand anders er een andere betekenis aan geeft is prima, maar zo kijk ik er niet tegenaan.
Petjes en bivakmutsen moeten dan ook gewoon kunnen.
En? Beiden worden dus niet echt uit rationele overwegingen gedragen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:59 schreef waht het volgende:
[..]
Goede vraag. Een hoofddoek is uit religieuze overtuiging, een petje is een modieus accessoire.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Petjes bedekken het gezicht, hoofddoekjes niet.
Correct, tenzij je meer waarde hecht aan religie dan aan mode.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
En? Beiden worden dus niet echt uit rationele overwegingen gedragen.
Die school heeft dus geen enkele reden om onderscheid te maken tussen een petje en een hoofddoek aangezien die school niks met die betreffende religie heeft en ook niks met mode.
Dat is dan het probleem van dat meisje. Op school geen hoofddoekje, klaar!quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef waht het volgende:
[..]
Correct, tenzij je meer waarde hecht aan religie dan aan mode.
De islam is nog niet in staat geweest om ook maar één succesvolle basisschool op te starten met cito-cijfers die ook maar een beetje in de buurt komen van de normale scholen. Kansloos dusquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:57 schreef Alulu het volgende:
Zonde en laat de urgentie zien om Islamitische scholen te starten. Ik hoop dat de nieuwe generatie dit dan ook oppakt en hun kennis gebruikt om dat te doen. Dus wel richting een Islamitische zuil in het Westen, insjaAllah.
Ik overdrijf noch lieg, tenzij jij een voorbeeld hebt van een succesvolle school? http://www.onderwijsinspectie.nl/quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:06 schreef Alulu het volgende:
Tut tut, niet overdrijven he. En die zuil is al volop in gang hoor, en onontkombaar. Daar getuigt dit bericht oa van.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
En? Beiden worden dus niet echt uit rationele overwegingen gedragen.
Die school heeft dus geen enkele reden om onderscheid te maken tussen een petje en een hoofddoek aangezien die school niks met die betreffende religie heeft en ook niks met mode.
Ik vind dat je als je hoofddeksels verbied, ze ook allemaal moet verbieden. Er zijn ook steeds meer moslima's die wel een hoofddoekje dragen maar ook met ontbloot bovenlijf en korte broeken lopen.. dan denk ikquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:59 schreef waht het volgende:
[..]
Nu is het dragen van een petje niet direct een teken van disrespect, maar in onze cultuur (de Nederlandse) is het gewoonte om hoofddeksels af te doen. Dat is dus een van die onverklaarbare gewoontes van ons. Aan de andere kant heb je de moslima's die een hoofddoek dragen om religieuze redenen. Voor hen is de gewoonte om de hoofddoek buitenshuis te dragen.
Het is ook de vraag of we dit vraagstuk willen benaderen vanuit de praktische kant of vanuit de kant van de achterliggende motieven. Maar ook dan krijg je weer problemen als mensen die zeggen dat ze petjes dragen omdat dat hun religieuze overtuiging is.
Ik kan in veel dingen meegaan maar dit is gewoon kolder natuurlijkquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:26 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Er zijn ook steeds meer moslima's die wel een hoofddoekje dragen maar ook met ontbloot bovenlijf en korte broeken lopen.. dan denk ik, dat heeft met geloof niets meer te maken.
Niet zo koppig joh en we gaan natuurlijk niet inhoudelijk een discussie voeren in dit topic.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik overdrijf noch lieg, tenzij jij een voorbeeld hebt van een succesvolle school? http://www.onderwijsinspectie.nl/
oepsquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:33 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ik kan in veel dingen meegaan maar dit is gewoon kolder natuurlijk
noem eens een islamitische school die echt goed presteert...quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:33 schreef Alulu het volgende:
[..]
Niet zo koppig joh en we gaan natuurlijk niet inhoudelijk een discussie voeren in dit topic.
Maar als je oprecht wat interesse hebt moet je eens wat onderzoeken lezen op die website die je aanhaalt, een stuk genuanceerder dan jij doet overkomen
Islamitische scholen doen het over het algemeen iets beter dan (openbare) zwarte scholen. Dat is natuurlijk waar je mee moet vergelijken, niet met een Christelijke basisschool in Blaricum.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:37 schreef melovechai het volgende:
[..]
noem eens een islamitische school die echt goed presteert...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |