idd, dan loop je naar ze toe en vertel je dat je eruit moest, zeggen ze doodleuk: had je maar moeten drukken heéaaquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:24 schreef Crack_ het volgende:
Vind ik een terechte klacht! En als je dan op stop hebt gedrukt en ze rijden door, is het vaak ook nog jouw schuld ..
nope, het was tevens zijn eindhalte, hier stopt hij normaal gesproken altijd om de tijd niet voor te zijn zegmaar, er was geen reden voor haast, hij was 5 minuten te vroeg. EN die vrouw stak haar hand uit,quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Je zat in de Spitsbus die niet bij alle haltes stopt?
De vrouw bleef staan/zitten zonder enige aanstalte te maken dat ze in wilde stappen?
Ik schreeuw dan gewoon' he mang beter stop je want ik meot eruit' en dan stopt hij gewoon midden op de wegquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:27 schreef Mleentje het volgende:
Dat had ik ook een keer. Ik op het stopknopje gedrukt, rijdt de chauffeur gewoon door. Ik loop naar hem toe en zeg dat ik op het knopje had gedrukt en er bij de vorige halte uit had gemoeten. Hij kijkt me een beetje afwezig aan en reageert met: "Oh."Daar heb ik wat aan.
als ik buschauffeur was en jij stond bij de halte te plassen zou ik je straal ook voorbijrijdenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:22 schreef BabyGiirl1990 het volgende:
bussen die je straal voorbijrijden.
There you have it. Ik zou ook doorrijden als er zo'n alleenstaande, uitkeringstrekkende kampsjaak met twee verwende crimineeltjes-in-de-dop staat te wachten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:22 schreef BabyGiirl1990 het volgende:
Bij de eerstvolgende halte staan een vrouw met haar twee kinderen te wachten en wat doet de bus: hij rijdt gewoon (extra snel) voorbij.
Ook wel eens gehad. Dan ben ik soms zo kwaad dat ik het nummer van hun ga bellen (die op het bord staat); maar dan zie ik: 90c/p en dan hoeft het al niet meer...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:29 schreef Stevennn het volgende:
Mijn bus heeft indderdaad ook veel haltes waar hij niet hoeft te stoppen. Dan rijd ie ook altijd mensjes voorbij.
Het is wel foktop irritant als je bij de halte staat en hij stopt niet terwijl ie wel moet stoppen
hahaha, dit vind ik ook altijd zo grappig, maar dat is een hele andere situatie, en als ik er zelf in zit, maakt het ook niet uit, vol = vol, je kan moeilijk mensen op het dak meevervoeren.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:31 schreef CylonNL het volgende:
Ik lach altijd in mijn vuistje als de bus naar de uni weer eens vol is bij CS en hij linea recta doorrijd zonder te stoppen.
Kan ik lekker zwaaien naar die mensen bij de haltes.
als die lijn 12 helemaal vol staat is het ook niet erg plezierig daar binnen hoor dus ik vind het wel frapant dat je dan toch nog lachtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:31 schreef CylonNL het volgende:
Ik lach altijd in mijn vuistje als de bus naar de uni weer eens vol is bij CS en hij linea recta doorrijd zonder te stoppen.
Samequote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:31 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Ook wel eens gehad. Dan ben ik soms zo kwaad dat ik het nummer van hun ga bellen (die op het bord staat); maar dan zie ik: 90c/p en dan hoeft het al niet meer...
dat is dan ook het enige pleziertje dat een overvolle bus met zich mee brengtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:31 schreef CylonNL het volgende:
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:42 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat die niet stopten toen ik op zoeen volgekankerde knop had gedrukt. Gewoon keihard schreeuwen dan stoppen ze wel, en dan zijn ze nog chagerijnig dat je zo loopt te schreeuwen tegen ze.![]()
Hier is het lijn 15quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:33 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
als die lijn 12 helemaal vol staat is het ook niet erg plezierig daar binnen hoor dus ik vind het wel frapant dat je dan toch nog lacht![]()
Door die 'coulance' gaat de chauffeur achter lopen op schema waardoor mensen wellicht hun overstap niet halen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:37 schreef classpc het volgende:
Ja had ik ook een keer. Staan we op Groningen CS waar iedereen eruit gaat, doet die gast de middelste deuren niet open (stonden in een verlengde bus). Voorste deuren deed 'ie wel open en achterste deuren moet je zelf openen met knopje.
Op een reactie van iemand of de deuren open mogen zegt 'ie droog "Moet je ook op het knopje drukken".
Voor de duidelijkheid, de achterste deuren hebben knopjes om ze open te doen, maar de middelste deuren waar we voor stonden niet, die moet de chauffeur open doen.
Of van die figuren die je gewoon voorbij rijden met een lege/halflege bus omdat die halte officieel niet op hun route ligt terwijl ze er wel gewoon langsrijden.
Kansloos vind ik dat, je kunt toch wel een beetje coulant zijn en stoppen als mensen aangeven dat ze mee willen?
Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begin die agressie in het OV wel steeds meer te begrijpen.
Ja en terecht ookquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:28 schreef LuxAeterna het volgende:
Stak de vrouw haar hand uit? Sommige chauffeurs zijn nogal zielig en rijden door als iemand dat niet doet...
Edit: Nvm, antwoord in post boven mij.
vol is een relatief begripquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:33 schreef BabyGiirl1990 het volgende:
[..]
hahaha, dit vind ik ook altijd zo grappig, maar dat is een hele andere situatie, en als ik er zelf in zit, maakt het ook niet uit, vol = vol, je kan moeilijk mensen op het dak meevervoeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cool story, Hansel.
Ah, ik weet niet om welke lijn het gaat, maar ikzelf zit altijd in lijn 407 om naar de High Tech Campus te gaan. Dit is een snelbus / shuttlebus of weet ik 't hoe ze zo'n ding noemen. Die bus stopt maar op 3 plekken:quote:
Waarom sta jij nog in de bus dan als het alweer de eindhalte is ?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:18 schreef BabyGiirl1990 het volgende:
nee, dit was zeker niet het geval. Sommige bussen hebben idd maar een paar haltes, of sommige haltes hebben meer bussen (dan moet je je hand uitsteken, vind ik ook), maar dit was gewoon een wijkbus, de halte die hij voorbij reed, was tevens zijn eindhalte, waar hij normaal altijd even wacht omdat hij vaak te vroeg is (dit keer ook). Vanaf 50 meter zie je de halte al naderen, ik zag duidelijk dat de vrouw met haar kinderen letterlijk 10 cm van de halte staan, de bus begint snelheid te maken, zij steekt haar hand uit, en de bus rijdt lekker door. Dezelfde chauffeur was ook niet gestopt toen iemand op stop had gedrukt, dus aan wie zou het nou liggen...
Sense you make notquote:was tevens zijn eindhalte, waar hij normaal altijd even wacht
Star Warsquote:
Ik heb dit gelezen, en klinkt als een soort mongolenbusje die ik wel eens zie rijden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:30 schreef Remsjo het volgende:
Terechte klacht. Ik zie het helaas vaak genoeg gebeuren dat de chauffeurs gewoon steevast doorrijden terwijl er iemand bij een halte staat te wachten.
Hier in Brabant hebben we van die zogenaamde Buurtbusjes. Dat is een busje van Veolia om het streekvervoer op gang te houden. De chauffeurs van die Buurtbusjes zijn allemaal vrijwilligers. Het gaat meestal om 65+ers die met pensioen zijn maar niet heel de dag achter de welbekende geraniums willen zitten. Ik vind het kei tof dat deze mensen er zijn want zonder deze mensen zoude veel mensen niet van streek naar streek kunnen reizen. De fiets is dan de enigste oplossing maar met hondenweer ga je geen 10 km fietsen.
Maar wat wil nou het geval? Deze mensen zijn al behoorlijk op leeftijd en het is algemeen bekend dat oudere mensen op de weg niet bepaald de fijnste zijn. Ook hier in die Buurtbusjes komt het met regelmaat voor dat je staat te wachten op de bus en hij rijd straal voorbij of hij komt doodleuk niet opdagen omdat de chauffeur in kwestie heeft besloten om een andere weg te pakken dan de gebruikelijke. Dan sta je daar terwijl de bus eigenlijk had langs moeten komen maar omdat de chauffeur besloot de toeristische route te gebruiken, komt ie niet opdagen waardoor jij weer een uur moet wachten aangezien deze busjes vaak om het uur rijden.
Wat ook een leuk detail is is dat in deze busjes geen stopknop aanwezig is. Jij als passagier moet dus naar de chauffeur gaan brullen dat je eruit wil. Nu is dat in een bus met maar 1 a 2 personen geen probleem. Maar deze busjes hebben maar 8 zitplaatsen. Als alle zitplaatsen bezet zijn, moet je achterin in het busje op de grond gaan zitten. Als alle zitplaatsen bezet zijn en er zitten 8 a 9 mensen op de grond in zo,n klein busje, probeer dan nog maar boven het kabaal uit te komen om te roepen dat je eruit wil.
Jonge dat is het ook. Zijn van die rood met witte busjes.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:33 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Ik heb dit gelezen, en klinkt als een soort mongolenbusje die ik wel eens zie rijden.
omdat hij na zijn eindhalte een geheel nieuwe route terug neemt naar het station, (twee bussen die elkaar afwisselen van route) en ik toevallig die eerstvolgende halte eruit moet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarom sta jij nog in de bus dan als het alweer de eindhalte is ?
Dan verandert mijn hand ook snel in een middelvingerquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:29 schreef Stevennn het volgende:
Mijn bus heeft indderdaad ook veel haltes waar hij niet hoeft te stoppen. Dan rijd ie ook altijd mensjes voorbij.
Het is wel foktop irritant als je bij de halte staat en hij stopt niet terwijl ie wel moet stoppen
Hopen dat dat Franzosenbedrijfje kapot gaat.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:35 schreef electronique het volgende:
ik heb laatst een klacht bij veolia ingediend omdat de bus zomaar voorbij reed en ik naar mn werk moest, maar nee natuurlijk reageren ze niet![]()
veolia![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |