Als geld (relatief) geen issue is kan je toch direct boeken bij OpenSkies? Het aantal passagiers is beduidend lager en er hangt volgens mij een veel relaxtere sfeer.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben
Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
Ja, geen idee waarom het niet online lukte, maar alles verliep gesmeerd. Wel een onoverzichteljk vliegveld trouwens, Manchester.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En uiteindelijk gewoon kunnen inchecken?
Voor de zoveelste keer, nee het is niet nodig, maar nocht je wat gemoedsrust willen, dan is een medicijnenpaspoort (bij de apotheek) geen slecht plan, dan weet je zeker dat alles goed zit.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:06 schreef sararaats het volgende:
heb ik een papier van de dokter nodig voor m'n antidepressiva? het is nu wel zo dat het geen vloeistoffen zijn.
ik neem Trazolan en Cymbalta
In het geval van Ryanair zou ik niet al te lang meer wachten. In de regel wordt het alleen maar duurder naarmate de datum van vertrek in zicht is. (Tenzij er helemaal geen tickets verkocht worden uiteraard, maar dat is gezien de vakantieperiode niet echt te verwachten).quote:Op maandag 13 juli 2009 00:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Eind juli wil ik vliegen naar Portugal. De ticketprijzen schommelen aardig, vorige week 49, gisteren 29 (had ik moeten boeken) en op dit moment weer 69. Is het de moeite waard om nog te wachten op een daling? Daalt het uberhaupt nog zo'n 2 weken voor vertrek of is het risico dat het alleen maar meer wordt heel groot?
Edit, maatschappij is ryanair
NY zou ik zeker vanaf LHR doen, meer keuze qua airlines en het scheelt je weer 30 minuten vliegen ofzo. Verder gewoon BA boeken, da's beter dan meeste Amerikaanse airlines en T5 is een hele relaxte terminal (stap je tenminste ook ontspannen die kist in). En verder natuurlijk gewoon kappen met zeikenquote:Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben
Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
domme vraag waarschijnlijk, maar hoe ziet een e-ticket er uit? Ik heb namelijk alleen maar een mail gekregen met het nummer van mijn e-ticket. Verder staat er niets bij. Is dat dan voldoende?quote:Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt
Ja. Je kunt er a) online mee in checken (meestal vanaf 24 uur van tevoren) en dan met dit nummer je ticket uitprinten of b) aan de balie je ticket mee ophalen.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:39 schreef cptmarco het volgende:
[..]
domme vraag waarschijnlijk, maar hoe ziet een e-ticket er uit? Ik heb namelijk alleen maar een mail gekregen met het nummer van mijn e-ticket. Verder staat er niets bij. Is dat dan voldoende?
Naar Portugal voor 69 (negenenzestig) euro, en dan nog vragen of het de moeite waard is om op een prijsdaling te speculeren........ Weet je zeker dat je op vakantie wilt?quote:Op maandag 13 juli 2009 00:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Eind juli wil ik vliegen naar Portugal. De ticketprijzen schommelen aardig, vorige week 49, gisteren 29 (had ik moeten boeken) en op dit moment weer 69. Is het de moeite waard om nog te wachten op een daling? Daalt het uberhaupt nog zo'n 2 weken voor vertrek of is het risico dat het alleen maar meer wordt heel groot?
Edit, maatschappij is ryanair
En op de terugweg hetzelfde gezeik... wordt nu doorgeleid naar de website van Aviapartner om in te checken, maar 'flight not open for web check in'. Het is toch echt tussen 48 en 3 uur voor de vlucht. Ik vlieg dus niet meer met bmibaby, als ze geen fatsoenlijke online check in kunnen regelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ik probeer net online in te checken voor een bmibaby vlucht vanaf Manchester, maar ik krijg de melding 'we could not retrieve all information relating to your flight at this moment. Please print this error message and present it at the airport.' Heeft het zin later nog eens te proberen online in te checken, of zal ik maar gewoon op het vliegveld in de rij gaan staan?
Volgens seatguru.com heb je bij Iberia op de A346:quote:Op maandag 13 juli 2009 17:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Even een vraagje hoe de ervaringen zijn over Iberia.Ik had Lan Airlines geboekt en kwam er pas later achter dat alles via Code Sharing verzorgd wordt.Is natuurlijk ook mijn schuld ik had beter op kunnen letten maar ik heb wat slechte verhalen over Iberia gelezen.Ik vlieg deze route Frankfurt - Madrid - Santiago - Mendoza.
Vind vooral jammer dat op zo een lange vlucht geen personal entertainment aangeboden wordt.De route Madrid - Santiago wordt met een Airbus 340-600 gevlogen.Ook iemand ervaring hoe daar de beenruimte is?
Ligt een beetje aan of die kist op tijd vertrekt en het tijdstip van aankomst. Zijn er meerdere intercontinentale aankomsten op dezelfde tijd, dan kan het wel eens lang duren bij de immigration. Ik heb er zelf wel eens twee uur in de rij gestaan. Maar ook dat ik binnen tien minuten aan de belt stond om mijn bagage op te pikken. Zorg dat je zo ver mogelijk voorin het vliegtuig zit, dat scheelt toch vaak minstens zo'n honderd man voor je in de rij voor de immigration. Twee uur is niet al te veel maar het moet kunnen.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Is plusminus 2 uur (volgens het schema volgens mij 2 uur en 10 minuten) voldoende om over te stappen in Atlanta?
Spanje is een modern land, maar Iberia is intercontinentaal echt een soort primitief veevervoer, gewoonlijk met een cabin crew die nog nooit van het woord service heeft gehoord en zich het liefst 10 uur lang in de pantry ophoudt.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Vind vooral jammer dat op zo een lange vlucht geen personal entertainment aangeboden wordt.De route Madrid - Santiago wordt met een Airbus 340-600 gevlogen.Ook iemand ervaring hoe daar de beenruimte is?
Helaas.Ik had cheaptickets gebeld maar ik kon niet omboeken.Dat is ook zo stom van mij.Er stond groot bij cheaptickets dat ik wel LAN Airlines boek maar in kleine letters dat alles door Iberia wordt verzorgd.Dat zag ik dus niet.Er was ook een directe vlucht vanuit Frankfurt maar daar had ik veel langer in Santiago moeten wachten.Als ik dit eerder had geweten dan had ik wel de directe vlucht genomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:15 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Spanje is een modern land, maar Iberia is intercontinentaal echt een soort primitief veevervoer, gewoonlijk met een cabin crew die nog nooit van het woord service heeft gehoord en zich het liefst 10 uur lang in de pantry ophoudt.
Kun je nog omboeken?
Tja, er zijn meer maatschappijen die dat niet hebben. Denk aan bijvoorbeeld KLM op meerdere continentale vluchtenquote:Op maandag 13 juli 2009 20:31 schreef Terpentin07 het volgende:
Bedankt voor de site.Hhmm zoals ik al las geen personal entertainment.Dat dit tegenwoordig nog kan op intercontinentale vluchten.
Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:21 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Helaas.Ik had cheaptickets gebeld maar ik kon niet omboeken.Dat is ook zo stom van mij.Er stond groot bij cheaptickets dat ik wel LAN Airlines boek maar in kleine letters dat alles door Iberia wordt verzorgd.Dat zag ik dus niet.Er was ook een directe vlucht vanuit Frankfurt maar daar had ik veel langer in Santiago moeten wachten.Als ik dit eerder had geweten dan had ik wel de directe vlucht genomen.
Ik heb me nu ook al een beetje ingelezen en overal zijn ze zeer negatief over Iberia.Vooral de service zoals je schreef lijkt erg slecht te zijn.Ik maak me vooral zorgen om mijn baggage omdat ik zo vaak moet overstappen.
Mijn post had ook meer betrekking op Iberia.Dat is zo een beetje de enige maatschappij die in hun Airbus 340-600 geen personal entertainment in de economy class aanbieden.Vind ik wel vervelend bij een vlucht van 13 uur.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, er zijn meer maatschappijen die dat niet hebben. Denk aan bijvoorbeeld KLM op meerdere continentale vluchten
Dat is wat ik in veel recensies gelezen heb.Voornamelijk de service als je koffer daadwerkelijk kwijtraakt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:26 schreef Vixxen het volgende:
[..]
Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!
Dat ligt er maar helemaal aan of de maatschappij in kwestie een eigen afhandeling heeft of niet. Op Schiphol wordt de afhandeling van Iberia gedaan door Aviapartner, maar het zou mij niks verbazen als Iberia op Madrid zijn eigen afhandeling heeft.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:26 schreef Vixxen het volgende:
[..]
Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!
Ze zien er na mijn inzicht wel betrouwbaar uit, maar garanderen kan ik het natuurlijk niet. MAar ze hebben helaas wel wat kut reviewsquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:52 schreef Maria2.0 het volgende:
Iemand ervaring met boekingssite Cheapoair?
We vinden daar de goedkoopste aanbieding voor wat we willen maar ik ken heel die toko niet.
Maar die airliner rijdt ook maar tot 23.00 u. volgens die link. Misschien kun je een hotel in de buurt van luchthaven Frankfurt nemen voor de aankomst nacht ? Dan hoef je niet diep in de nacht naar huis te rijden terwijl je nog moe bent van de vlucht. Is een stuk veiliger.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:18 schreef sisayminti het volgende:
Of weet iemand nog een ander (goedkoop) alternatief? Trein is geen optie omdat de terugvlucht te laat is, rijden er geen treinen meer
Met prijsafspraak kan je voor 30¤ een taxi pakken van de luchthaven naar Darmstadt ipv de AIRliner, normale prijs ligt als ik het goed herinner rond de 45-50¤.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar die airliner rijdt ook maar tot 23.00 u. volgens die link. Misschien kun je een hotel in de buurt van luchthaven Frankfurt nemen voor de aankomst nacht ? Dan hoef je niet diep in de nacht naar huis te rijden terwijl je nog moe bent van de vlucht. Is een stuk veiliger.
De laatste keer had ik nog een horloge om, misschien dat dat de oorzaak was. Maar ik mocht het niet nog eens proberen van het beveiligingsmannetje. En schoenen had ik inderdaad ook aan, dat zou het ook kunnen zijn. Maar meer dan wat ringetjes voor de veters zit er niet aan metaal aan.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:25 schreef alphacharlie het volgende:
verschilt per vliegveld: sommige gaan al af als je je schoenen nog aan hebt.
Horloge is bijna altijd raak. Riem in veel gevallen ook. Wat is er zo moeilijk aan het afdoen van die zaken? Daar vragen ze toch ook om?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:38 schreef Light het volgende:
[..]
De laatste keer had ik nog een horloge om, misschien dat dat de oorzaak was. Maar ik mocht het niet nog eens proberen van het beveiligingsmannetje. En schoenen had ik inderdaad ook aan, dat zou het ook kunnen zijn. Maar meer dan wat ringetjes voor de veters zit er niet aan metaal aan.
Ik kan me niet herinneren dat ze vragen dat je het horloge af moet doen, dat moet ik nog maar eens proberen de volgende keer. Riem had ik wel afgedaan.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Horloge is bijna altijd raak. Riem in veel gevallen ook. Wat is er zo moeilijk aan het afdoen van die zaken? Daar vragen ze toch ook om?
Spijkerbroek gebeurt niks mee. Ze vragen echt overduidelijk of je alles van metaal af wilt doen, sieraden en horloges worden met vermeld. Lijkt me allemaal vrij logisch.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:56 schreef Light het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ze vragen dat je het horloge af moet doen, dat moet ik nog maar eens proberen de volgende keer. Riem had ik wel afgedaan.
Maar in m'n (spijker)broek zitten ook knopen enzo, da's ook iets van metaal lijkt me. Lijkt me toch niet handig als die ook uit moet.
Betekent dit nu dat ik WEL de naam kan wijzigen, maar dat ik het verschil moet betalen + 50 euro (lange vlucht)? Of moet ik de volle pond betalen + 50 euro? En hoe weet ik of ik FLEX of SPAAR tarief heb?quote:Is omboeken mogelijk?
Omboekingen en/of naamswijzigingen zijn binnen de geldigheidsduur van het ticket (365 dagen) telefonisch bij het service-center » mogelijk. Een omboeking is tot maximaal 30 minuten voor de overeengekomen vertrektijd mogelijk. Via internet kan een vlucht tot maximaal 48 uur voor vertrek worden omgeboekt. Als de vertrekdatum is verstreken, is een omboeking niet meer mogelijk. Restituties voor niet benutte vluchten zijn uitgesloten.
Spaartarief: Bij het spaartarief zijn omboekingen tot 30 minuten voor vertrek tegen betaling van 30 EUR voor een korte- of middellange-afstandsvlucht of 50 EUR voor een lange-afstandsvlucht (minstens 3.000 miles tussen de plaats van vertrek en de bestemming) per boeking en passagier mogelijk. Wanneer het geboekte tarief op het moment van omboeken niet meer beschikbaar is, moet niet alleen het verschil met het beschikbare tarief betaald worden, maar dienen ook de omboekingskosten te worden voldaan. Bij het omboeken naar een lager tarief wordt het verschil met het originele tarief niet vergoed. Het is ook mogelijk van het spaar- naar het flextarief om te boeken.
Flextarief: Bij omboekingen is slechts het prijsverschil ten opzichte van het actuele, eventueel hogere tarief te voldoen; het flextarief kan worden omgeboekt naar het spaartarief.
Een internationale vlucht kan niet worden omgeboekt naar een binnenlandse vlucht. Hetzelfde geldt voor het omboeken van een binnenlandse vlucht naar een internationale vlucht of naar een binnenlandse vlucht in een ander land.
De naam van de reiziger kan uitsluitend tot aan het vertrek van de eerste vlucht gewijzigd worden. Bij een naamswijziging in het spaartarief wordt zoals bij een omboeking de hogere vluchtprijs plus extra kosten van 30 EUR per persoon voor een vlucht op de korte of middellange afstand en 50 EUR per persoon voor een lange-afstandsvlucht berekend. In het flextarief is een naamswijziging tot op de dag van vertrek kosteloos via ons Service Center mogelijk.
Bij een omboeking en/of wijziging van de naam van de reiziger kunnen de kosten alleen met een geaccepteerde creditcard of door middel van automatische afschrijving betaald worden. Voor baby’s (tot twee jaar) worden geen omboekingskosten in rekening gebracht. Er wordt geen korting gegeven op de omboekingskosten.
Die bodyscan gebruiken ze nauwelijks, ik vlieg wekelijks op Schiphol en heb hem tot nu toe nog nooit gezien. Maar goed, het wisselt zeker per automaat.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef Palomar het volgende:
Op Schiphol hebben ze nu volgens mij zo'n bodyscan. Zo'n ding dat om je heen draait en volgens mij is het daarmee nog vaker raak. Ik had nog een papiertje in de achterzak van mn spijkerbroek zitten en meteen zegt die gast dat er nog iets in mn broekzak zit en moest ik nog een keer. Ding scant dus gewoon alles en niet alleen metaal.
Verder verschilt je riem volgens mij per vliegveld/scanapparaat, want ik heb hem ook wel een paar keer omgelaten met wisselend succes.
Zou kunnen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik bij de laatste 4 keer dat ik op het vliegveld door zo'n poortje ging er 3 keer uitgehaald wordt door die interval.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:13 schreef Fogel het volgende:
Naast de standaarddetectie is er ook een interval waar het ding piept ongeacht of je iets van metaal bij je hebt of niet. Was in ieder geval enkele jaren geleden op Schiphol zo, en aangezien het nuttig is om af en toe een extra controle te hebben lijkt me dat ze dat nog steeds hebben.
Dat dus. Is niet zo lastig, gewoon je zakken leeghalen, horloge afdoen en riem in die bak gooien.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef Light het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik bij de laatste 4 keer dat ik op het vliegveld door zo'n poortje ging er 3 keer uitgehaald wordt door die interval.
Ik moet gewoon eens vooraf bedenken wat er allemaal in die bakken moet en dat het horloge daar ook bij hoort.
Ja, ik weet het niet zeker of het zo'n bodyscan was. Het was bij die gate waar easyjet e.d. van vertrekken. Ze konden precies zien dat ik een stukje papier in mn achterzak had en een pakje kauwgum in mn rechter broekzak. Lijkt me niet dat dat een gewone metaalscanner was.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die bodyscan gebruiken ze nauwelijks, ik vlieg wekelijks op Schiphol en heb hem tot nu toe nog nooit gezien. Maar goed, het wisselt zeker per automaat.
Als ze gaan zeuren over een zakdoek dan wil ik best even met dat ding zwaaien om te laten zien dat er verder niets in verstopt zit.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef Palomar het volgende:
Op Schiphol hebben ze nu volgens mij zo'n bodyscan (of hoe dat ook heet, die door je kleding kijkt..). Zo'n ding dat om je heen draait en volgens mij is het daarmee nog vaker raak. Ik had nog een papiertje in de achterzak van mn spijkerbroek zitten en meteen zegt die gast dat er nog iets in mn broekzak zit en moest ik nog een keer. Ding scant dus gewoon alles en niet alleen metaal.
Een bacteriebomquote:Op maandag 20 juli 2009 23:28 schreef Light het volgende:
[..]
Als ze gaan zeuren over een zakdoek dan wil ik best even met dat ding zwaaien om te laten zien dat er verder niets in verstopt zit.
Als je je handen omhoog moest houden tijdens de scan en/of in een soort van "echte" scanner (ten opzichte van een poortje) stond, dan is dat een scanner die gebruikt maakt van radiogolven die door je kleding heengaan en alles daaronder kan zien. Probleem bij een papiertje/zakdoek in je broekzak is dat hij daar niet meer doorheen kan en je dus een wapen o.i.d. onder die zakdoek kan hebben verstopt.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:26 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet zeker of het zo'n bodyscan was. Het was bij die gate waar easyjet e.d. van vertrekken. Ze konden precies zien dat ik een stukje papier in mn achterzak had en een pakje kauwgum in mn rechter broekzak. Lijkt me niet dat dat een gewone metaalscanner was.
Gewoon alles wat je naast je normale kleren bij je hebt, dus kettingen,horloges, ringen, riem, telefoon, portemonnee. Daarnaast als je een laptop hebt moet die er ook apart in, mag je niet in je tas laten zittenquote:Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef Light het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik bij de laatste 4 keer dat ik op het vliegveld door zo'n poortje ging er 3 keer uitgehaald wordt door die interval.
Ik moet gewoon eens vooraf bedenken wat er allemaal in die bakken moet en dat het horloge daar ook bij hoort.
Een scanner die wel door een (spijker)broek kan kijken maar niet door een zakdoek? Dat klinkt niet logisch. Een zakdoek is ook maar een dun lapje stof.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je je handen omhoog moest houden tijdens de scan en/of in een soort van "echte" scanner (ten opzichte van een poortje) stond, dan is dat een scanner die gebruikt maakt van radiogolven die door je kleding heengaan en alles daaronder kan zien. Probleem bij een papiertje/zakdoek in je broekzak is dat hij daar niet meer doorheen kan en je dus een wapen o.i.d. onder die zakdoek kan hebben verstopt.
Toch is het zo. Mocht je alleen dat zakdoekje om hebben, dan is het geen probleem, maar in combinatie met een spijkerbroek kan dat zakdoekje net een te dikke hindernis zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:29 schreef Light het volgende:
[..]
Een scanner die wel door een (spijker)broek kan kijken maar niet door een zakdoek? Dat klinkt niet logisch. Een zakdoek is ook maar een dun lapje stof.
Kijk op je e-ticket en anders op http://www.checkmytrip.com . Daar staan de precieze ticketvorwaarden voor de klasse waarvoor je geboekt hebt met de bagagebeperkingen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:29 schreef Dezz het volgende:
Even een vraagje over bagage.
Ik vlieg met British Airways naar Toronto met een overstap op Heathrow. Op de website van BA staat dat voor alle vluchten binnen Europa 1 koffer (met klasse: World Traveller) is toegestaan en voor alle vluchten naar Canada 2 koffers. Mag ik nu ook 2 koffers meenemen of niet?
Ik moet namelijk nog wat dingen meenemen voor mijn broertje die daar studeert
Je mag 2 koffers meenemen aangezien je naar Canada vliegt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:29 schreef Dezz het volgende:
Even een vraagje over bagage.
Ik vlieg met British Airways naar Toronto met een overstap op Heathrow. Op de website van BA staat dat voor alle vluchten binnen Europa 1 koffer (met klasse: World Traveller) is toegestaan en voor alle vluchten naar Canada 2 koffers. Mag ik nu ook 2 koffers meenemen of niet?
Ik moet namelijk nog wat dingen meenemen voor mijn broertje die daar studeert
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:39 schreef Dynastic het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat weer lekker met transvertragia |
Vanaf hoeveel uur had je nou recht op vergoeding? 6?
E.e.a. heeft te maken met tegenwind, naar Barcelona vanaf Amsterdam wordt 2 uur en 5 minuten gerekend, terug is dat 2 uur en 15 minuten.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:14 schreef Ballantines het volgende:
Ik vlieg 14 Augustus met Hamburg International naar Kreta.
Nu staat er bij de tijden dat de heenreis 3h 5min duurt, en de terugreis 3h 45min. Hoe kan dit? Een verschil van 40 Minuten, terwijl we op dezelfde plekken aankomen!
Gaat het om een lijnvlucht of een vakantievlucht? In het eerste geval kunnen ze nog makkelijk doen, maar de vakantievluchten zitten nu natuurlijk behoorlijk vol, dus moet je zeker niet met veel handbagage aankomen.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:26 schreef JohnDDD het volgende:
ik ga morgen met transavia vliegen
nu heb ik een grote koffer om in te checken, een kleintje die te zwaar is voor in de handbagage en nog een laptoptas. er is een kans dat ze me bij de checkin vragen om mijn handbagage te wegen en evt. het extra stuks handbagage in te checken? ben ik verplicht dat dan te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |