abonnement Unibet Coolblue
pi_70666644
Winterseizoen is nog niet beschikbaar, dat begint nl. 25 oktober

Ik hoorde laatst wel dat Sevilla, Valencia en Malaga misschien geschrapt worden in de zomer, maar vooralsnog zou Barcelona nog wel gevlogen moeten worden. (of misschien dat al deze vluchten naar 'moedermaatschappij' Clickair getransfereerd worden)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator / Miss SHO zondag 5 juli 2009 @ 14:59:15 #102
22592 crew  Ole
pi_70667673
Tnx. Clickair en Vueling hebben nu dezelfde site inderdaad.
Enig idee vanaf wanneer je voor na 25 okt kunt boeken?
Kan ook voor een redelijke prijs retour met KLM (het is dan wel herfsvakantie, dus echt goedkoop zal het dan wel niet worden naar Barcelona)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 5 juli 2009 @ 21:42:09 #103
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_70681593
Ik vlieg morgen met Malaysia Airlines van Londen naar Hanoi (Vietnam), is het eten en drinken op de vlucht dan eigenlijk gratis? Wat mag je bestellen (alcohol?) en hoe werkt het?

Wat is eigenlijk de consensus m.b.t. tot slapen tijdens lange vluchten, is het 'not done' om je stoel in de ligstand te verstellen? Thanks
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_70683719
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:42 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik vlieg morgen met Malaysia Airlines van Londen naar Hanoi (Vietnam), is het eten en drinken op de vlucht dan eigenlijk gratis? Wat mag je bestellen (alcohol?) en hoe werkt het?

Wat is eigenlijk de consensus m.b.t. tot slapen tijdens lange vluchten, is het 'not done' om je stoel in de ligstand te verstellen? Thanks
Voer je reserveringsnummer in op https://www.checkmytrip.com en je ziet wat je te eten krijgt. Dat is bij de prijs inbegrepen. Ook het drinken krijg je erbij. Alcoholische dranken zijn meestal beperkt gratis op dit soort vluchten, vanaf je derde drankje betalen.

Even oppassen met het verstellen van je stoel is natuurlijk wel aan te raden.
pi_70687577
godver.. online inchecken heeft geen nut op de vluchtt STN - KUL airasia x.. gewoon in die klote rij wachten.. ff wat tijd vermaken op internet zucht.
  maandag 6 juli 2009 @ 08:26:02 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_70689984
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Even oppassen met het verstellen van je stoel is natuurlijk wel aan te raden.
Maar over het algemeen gooit iedereen die stoel gewoon naar achteren zonder ook maar te overleggen. Tijdens het eten gaat de stoel zelfs niet omhoog als je het niet even vraagt
pi_70691277
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar over het algemeen gooit iedereen die stoel gewoon naar achteren zonder ook maar te overleggen. Tijdens het eten gaat de stoel zelfs niet omhoog als je het niet even vraagt
Waarom zou die tijdens het eten omhoog moeten? Je kunt ook prima eten als de stoel voor je naar achter staat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 6 juli 2009 @ 09:56:00 #108
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70691388
Ik vlieg zaterdag van Frankfurt naar Singapore, door naar Sydney, door naar Brisbane.. Met Quantas. Ik mag 7 kilo handbagage meenemen, en 23kg normale bagage. Mijn racefiets + spullen gaan mee.. dat is ongeveer 15 kilo, dus qua kleding zal ik dit keer niet veel meenemen..

Hoe is Quantas? En op welk moment word je aan een stoel gekoppeld?
  maandag 6 juli 2009 @ 10:43:08 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_70692613
quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarom zou die tijdens het eten omhoog moeten? Je kunt ook prima eten als de stoel voor je naar achter staat.
Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonken
pi_70693308
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonken
Je moet je vork ook naar je mond brengen, niet je mond naar je vork
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70694041
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonken
Geen idee welke maatschappij je dan vliegt, maar je lijkt me aardig te overdrijven. Ik vlieg al jaren wekelijks en heb er nog nooit last van gehad. Je zit nou eenmaal als vee in een klein hok, dan moet je niet zeuren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 6 juli 2009 @ 11:33:02 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_70694203
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geen idee welke maatschappij je dan vliegt, maar je lijkt me aardig te overdrijven. Ik vlieg al jaren wekelijks en heb er nog nooit last van gehad. Je zit nou eenmaal als vee in een klein hok, dan moet je niet zeuren.
Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.

Ik eet graag op een fatsoenlijke manier, zodat ik in ieder geval weinig kans loop om eten op mijn kleren te krijgen. Dus dat betekent met mijn hoofd boven mijn bord. Als de persoon voor je de stoel naar achteren heeft staan gaat dat dus niet.

Verder zeur ik niet over het feit dat je weinig ruimte hebt, alleen over dat je medepassagiers tijdens het eten die stoel naar voren moeten doen.
pi_70694296
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.

Ik eet graag op een fatsoenlijke manier, zodat ik in ieder geval weinig kans loop om eten op mijn kleren te krijgen. Dus dat betekent met mijn hoofd boven mijn bord. Als de persoon voor je de stoel naar achteren heeft staan gaat dat dus niet.

Verder zeur ik niet over het feit dat je weinig ruimte hebt, alleen over dat je medepassagiers tijdens het eten die stoel naar voren moeten doen.
Goed, dan ligt het meer aan jouw eisenpakket, denk ik. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee en zal zeker niet de persoon voor me wakker gaan maken, zodat ik met mijn hoofd boven mijn bord kan hangen. Je kunt trouwens het blaadje ook verder naar je toe schuiven...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70695594
De 'stoel naar achteren zetten' discussie is ook op 7 mei gevoerd naar aanleiding van een Frontpage bericht:'Trap tegen stoel grootste ergernis'

Het is een lange, heftige discussie waarin de verschillende kampen niet tot elkaar komen.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:38:05 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_70696470
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goed, dan ligt het meer aan jouw eisenpakket, denk ik. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee en zal zeker niet de persoon voor me wakker gaan maken, zodat ik met mijn hoofd boven mijn bord kan hangen. Je kunt trouwens het blaadje ook verder naar je toe schuiven...
Als de persoon voor me slaapt is het natuurlijk een ander verhaal, maar als de persoon zelf ook aan het eten is zal ik hem gewoon vriendelijk vragen of die zijn stoel tijdens het eten naar voren kan doen.
pi_70696535
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Als de persoon voor me slaapt is het natuurlijk een ander verhaal, maar als de persoon zelf ook aan het eten is zal ik hem gewoon vriendelijk vragen of die zijn stoel tijdens het eten naar voren kan doen.
Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaak
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70697188
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaak
Dit gebeurt nooit (gelukkig). Al die betutteling.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 6 juli 2009 @ 13:28:24 #118
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70698166
Ik heb er ook geen last van tijdens het eten hoor...
Doe zelf ook mijn stoel niet omhoog eigenlijk, vind het veel irritanter als mensen continu dat ding op en neer doen. Wel kijk ik altijd even hoe de persoon achter mij erbij zit voor ik mijn stoel (rustig) achterover doe. En natuurlijk niet aan de stoel van je voorganger gaan hangen als je opstaat...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_70706827
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaak
Bij KLM over het algemeen wel in Economy op een Long Haul flight. En ik vind het nog een goed principe ook al zit ik zelf meestal wel op rij 10 in een 777-200ER, dus heb ik er zelf geen last van.

En slapen tijdens het eten..... je past je maar lekker aan, aan de overige passagiers die wel fatsoenlijk de ruimte willen hebben tijdens het eten!
pi_70715598
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:33 schreef Blik het volgende:
Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.

Ik eet graag op een fatsoenlijke manier, zodat ik in ieder geval weinig kans loop om eten op mijn kleren te krijgen. Dus dat betekent met mijn hoofd boven mijn bord. Als de persoon voor je de stoel naar achteren heeft staan gaat dat dus niet.

Verder zeur ik niet over het feit dat je weinig ruimte hebt, alleen over dat je medepassagiers tijdens het eten die stoel naar voren moeten doen.
Heel herkenbaar inderdaad.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:57:03 #121
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70732005
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:11 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Bij KLM over het algemeen wel in Economy op een Long Haul flight. En ik vind het nog een goed principe ook al zit ik zelf meestal wel op rij 10 in een 777-200ER, dus heb ik er zelf geen last van.

En slapen tijdens het eten..... je past je maar lekker aan, aan de overige passagiers die wel fatsoenlijk de ruimte willen hebben tijdens het eten!
Ik maak véél long haul flights per jaar met KLM en ik heb nog nooit gehoord dat iemand werd gevraagd de stoel rechtop te zetten... Maar zoals gezegd: ik heb er zelf geen enkel probleem mee.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:39:13 #122
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70733243
Ik probeer net online in te checken voor een bmibaby vlucht vanaf Manchester, maar ik krijg de melding 'we could not retrieve all information relating to your flight at this moment. Please print this error message and present it at the airport.' Heeft het zin later nog eens te proberen online in te checken, of zal ik maar gewoon op het vliegveld in de rij gaan staan?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_70744402
Inchecken vanaf Manchester met bmibaby kan precies 72 uur voor vertrek, maar reken wel het uurtje tijdverschil mee.
Er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn, dus nog een keer proberen kan geen kwaad. En anders zul je inderdaad minimaal 45 minuten voor vertrek bij de balie langs moeten.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:34:42 #124
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70747365
Lukt nog steeds niet... heb ze al gebeld, maar ze konden ook niet zeggen waar het aan lag. Nu ben ik weer zo'n mafkees dat ik me nu dus 2 dagen zorgen ga lopen maken of ik wel mee mag... ik heb toch al zo'n stress bij elke vliegreis, maar dit maakt het niet beter!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:07:17 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70792779
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:19 schreef DancePlaza het volgende:
godver.. online inchecken heeft geen nut op de vluchtt STN - KUL airasia x.. gewoon in die klote rij wachten.. ff wat tijd vermaken op internet zucht.
Toen ik vloog kon je helemaal links gewoon je bagage droppen, was een speciale balie voor internet check in.
Daar waren ze toendertijd heel streng mee dat je daar echt alleen je koffers mocht afgeven.

Wel een fijne vlucht gehad?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70797323
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:34 schreef SaskiaR het volgende:
Lukt nog steeds niet... heb ze al gebeld, maar ze konden ook niet zeggen waar het aan lag. Nu ben ik weer zo'n mafkees dat ik me nu dus 2 dagen zorgen ga lopen maken of ik wel mee mag... ik heb toch al zo'n stress bij elke vliegreis, maar dit maakt het niet beter!
Oh, houdt op Manchester ook rekening met zeer strenge controle op te grote en te veel handbagage. Elke trolley mocht in het probeermandje en zeker 8 man mochten vorige week alsnog (terecht) 30 euro betalen aan de gate.
pi_70802636
Wordt op de europeese luchthavens je koffer gewoon doorgelabeld als je een overstap maakt?
vlieg via AMS naar madrid en dan door naar San-Jose.
pi_70807302
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:09 schreef staticdata het volgende:
Wordt op de europeese luchthavens je koffer gewoon doorgelabeld als je een overstap maakt?
vlieg via AMS naar madrid en dan door naar San-Jose.
Ja. Maar alleen als je AMS - San-Jose als 1 ticket hebt gekocht.
pi_70830317
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70842651
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Er wordt niet zozeer mee gegooid maar de fiets gaat mee in de bagage dus kan ook onderop de stapel komen te liggen . Bovendien kan door de uitstekende delen (trappers etc.) andere bagage beschadigd worden.

Kan je bij de fietsenwinkel niet zo 'n fietsdoos krijgen waarmee fietsen worden afgeleverd ? (Zo 'n kartonnen doos bedoel ik ?).

Ik zou in ieder geval wel iets regelen. Men wil nog weleens iets van verpakking om de fiets heen. Soms wil men het stuur in de lengte gedraaid zien, en ook de trappers eraf.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70856761
Neem in ieder geval niet je gitaar mee als je met United vliegt

=>
pi_70857062
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja. Maar alleen als je AMS - San-Jose als 1 ticket hebt gekocht.
dat schijnt zo te zijn, thanks
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:14:37 #133
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_70864991
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Ja, ze gooien je fiets wel degelijk zo in het vliegtuig, als je pech hebt. Dus ik zou er op zijn minst een hoes omheen doen. Die kun je bv. bij Halfords kopen en ze noemen het een fietspyjama. Verder moet je de pedalen eraf halen (check dat tevoren even, want die willen nog wel eens vast zitten) en het stuur een kwartslag draaien. Zorg dus voor enig gereedschap. Verder moet meestal de lucht uit de banden. Grote flauwekul want opgepompte banden ontploffen echt niet in het ruim, maar discussie is zinloos. IATA-voorschrift of zo.
It's not a lie, if you believe
pi_70866188
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Nee, ze pissen er eerst over heen

Zoals al gezegd, wordt er erg ruw met de bagage omgegaan. Ik heb dat zelf ook vele malen geconstateerd terwijl ik uit het raampje van mijn wachtende toestel keek. Er valt regelmatig bagage van die karretjes omdat ze te wild rijden. Soms ziet de bestuurder het niet eens en blijft de koffer op het platform liggen.

Als het echt een speciale en/of dure fiets is dan zou ik even rond informeren wat verzending via een pakketdienst zou kosten.
pi_70869467
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70871213
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.

British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:24:08 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70871866
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.

British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
Maar kijk uit dat je weer niet in een 757 de oversteek gaat maken, want dat is een iets groter uitgevoerde 737, met een 3-3 opstelling, een 767 in de 2-3-2 uitvoering of de Airbus 330 in de 2-4-2 uitvoering is wel een prima toestel. Als er maar 1 gangpad is, is er maar weinig bewegingsruimte, althans, dat is zoals ik dat ervaar.

Een goede maatschappij is inderdaad BA, met vele vluchten per dag, hoewel KLM, Delta, Continental, AA niet veel onderdoen voor elkaar op deze route en wel rechtstreeks vliegen. (Ik vind vliegen opzich wel leuk, maar nu ik de laatste keer direct gevolgen ben richting Azie, beviel me dat best wel. (niet dat ik er nu minder lang over deed, want op de terugweg had ik 19 uur vertraging, maar liever dat, zodat je een hotel en eten krijgt, dan dat je steeds een paar uur op een luchthaven moet wachten),
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70873829
Transvertragia
pi_70875182
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:58 schreef Dynastic het volgende:
Transvertragia
En je vraag is?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:14:21 #140
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_70876863
ik ga op 16 juli naar Manchester. nu wilde ik graag weten of ik een attest nodig heb voor m'n antidepressiva en ze in de handbagage mogen

ik weet dat ze in Groot-Brittanie nogal moeilijk kunnen doen

alvast bedankt om dit te lezen
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_70887806
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar kijk uit dat je weer niet in een 757 de oversteek gaat maken, want dat is een iets groter uitgevoerde 737, met een 3-3 opstelling, een 767 in de 2-3-2 uitvoering of de Airbus 330 in de 2-4-2 uitvoering is wel een prima toestel. Als er maar 1 gangpad is, is er maar weinig bewegingsruimte, althans, dat is zoals ik dat ervaar.

En toch vond ik die 757 toestellen van North West Airlines op de route AMS-EWR altijd heel plezierig. Ze hebben maar 160 stoelen en dat is minder dan dat KLM er in hun grootste 737 propt. Compleet nieuw interieur met hele comfortabele stoelen. Enige nadeel in zo'n kist is het enkele gangpad, maar ook dat is geen probleem als het toestel niet helemaal vol zit.

En ik ben het met je eens dat de Airbus A330/340 het meest plezierige long haul toestel is. (Bij AF zoeken ze er nog steeds een )

In Europa vlieg ik het liefst met de Embraer ER3/4. Heerlijke lederen stoelen en een 1-2 opstelling.
pi_70888922
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
Ik ben met Continental naar New York geweest in een 767 (met 2-3-2 opstelling). Van te voren even online 2 stoelen naast elkaar aan het raampje gereserveerd, zodat je niet de hele reis naast een vreemde zit Verder heeft elke stoel een eigen schermpje met films en vluchtinformatie (ook in economy class). Toch weer leuk als tijdverdrijf. Continental beviel verder prima.
pi_70889565
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En je vraag is?
Ik moest gewoon even uithuilen.
  zondag 12 juli 2009 @ 02:22:16 #144
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_70893000
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.

British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben

Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70895160
Volgens mij moet je gewoon nu tickets boeken en verder niet zo zeuren Paar uurtjes in een vliegtuig is ook weer niet het einde van de wereld (tenzij die in zee stort ).
  zondag 12 juli 2009 @ 11:01:22 #146
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70895399
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:14 schreef sararaats het volgende:
ik ga op 16 juli naar Manchester. nu wilde ik graag weten of ik een attest nodig heb voor m'n antidepressiva en ze in de handbagage mogen

ik weet dat ze in Groot-Brittanie nogal moeilijk kunnen doen

alvast bedankt om dit te lezen
Ik ben net vanaf Manchester naar Amsterdam gevlogen, ze deden niet moeilijker dan anders. Sowieso heb je bij het binnenkomen van de Uk natuurlijk geen bagagecontrole. Je kan in elk geval bij de apotheek een medicijnenpaspoort halen, waar op staat wat je slikt en waarom, dan zou je in elk geval geen probleem moeten hebben.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_70895677
Vrienden hebben de tickets nog niet terwijl ze morgen vliegen..
Is dat normaal?
pi_70895834
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:17 schreef Dynastic het volgende:
Vrienden hebben de tickets nog niet terwijl ze morgen vliegen..
Is dat normaal?
Het hebben van tickets voor een vliegreis is tegenwoordig niet normaal. Wellicht even e-mailbox goed bekijken of de voorwaarden lezen van de shop waar ze geboekt hebben ?
pi_70895847
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben net vanaf Manchester naar Amsterdam gevlogen, ze deden niet moeilijker dan anders.
En uiteindelijk gewoon kunnen inchecken?
pi_70896106
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben

Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
Tsja zenuwen ontstaan meestal door mensen zelf, niet door de omstandigheden. Wat bij mij helpt om stress te verlagen is vrij laat op het vliegveld aankomen, als laatste wachten met boarden, als eerste uitstappen, etc. Gewoon niet teveel tussen andere gestreste mensen gaan zitten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')