abonnement Unibet Coolblue
pi_70666644
Winterseizoen is nog niet beschikbaar, dat begint nl. 25 oktober

Ik hoorde laatst wel dat Sevilla, Valencia en Malaga misschien geschrapt worden in de zomer, maar vooralsnog zou Barcelona nog wel gevlogen moeten worden. (of misschien dat al deze vluchten naar 'moedermaatschappij' Clickair getransfereerd worden)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator / Miss SHO zondag 5 juli 2009 @ 14:59:15 #102
22592 crew  Ole
pi_70667673
Tnx. Clickair en Vueling hebben nu dezelfde site inderdaad.
Enig idee vanaf wanneer je voor na 25 okt kunt boeken?
Kan ook voor een redelijke prijs retour met KLM (het is dan wel herfsvakantie, dus echt goedkoop zal het dan wel niet worden naar Barcelona)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 5 juli 2009 @ 21:42:09 #103
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_70681593
Ik vlieg morgen met Malaysia Airlines van Londen naar Hanoi (Vietnam), is het eten en drinken op de vlucht dan eigenlijk gratis? Wat mag je bestellen (alcohol?) en hoe werkt het?

Wat is eigenlijk de consensus m.b.t. tot slapen tijdens lange vluchten, is het 'not done' om je stoel in de ligstand te verstellen? Thanks
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_70683719
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:42 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik vlieg morgen met Malaysia Airlines van Londen naar Hanoi (Vietnam), is het eten en drinken op de vlucht dan eigenlijk gratis? Wat mag je bestellen (alcohol?) en hoe werkt het?

Wat is eigenlijk de consensus m.b.t. tot slapen tijdens lange vluchten, is het 'not done' om je stoel in de ligstand te verstellen? Thanks
Voer je reserveringsnummer in op https://www.checkmytrip.com en je ziet wat je te eten krijgt. Dat is bij de prijs inbegrepen. Ook het drinken krijg je erbij. Alcoholische dranken zijn meestal beperkt gratis op dit soort vluchten, vanaf je derde drankje betalen.

Even oppassen met het verstellen van je stoel is natuurlijk wel aan te raden.
pi_70687577
godver.. online inchecken heeft geen nut op de vluchtt STN - KUL airasia x.. gewoon in die klote rij wachten.. ff wat tijd vermaken op internet zucht.
  maandag 6 juli 2009 @ 08:26:02 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_70689984
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Even oppassen met het verstellen van je stoel is natuurlijk wel aan te raden.
Maar over het algemeen gooit iedereen die stoel gewoon naar achteren zonder ook maar te overleggen. Tijdens het eten gaat de stoel zelfs niet omhoog als je het niet even vraagt
pi_70691277
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar over het algemeen gooit iedereen die stoel gewoon naar achteren zonder ook maar te overleggen. Tijdens het eten gaat de stoel zelfs niet omhoog als je het niet even vraagt
Waarom zou die tijdens het eten omhoog moeten? Je kunt ook prima eten als de stoel voor je naar achter staat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 6 juli 2009 @ 09:56:00 #108
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70691388
Ik vlieg zaterdag van Frankfurt naar Singapore, door naar Sydney, door naar Brisbane.. Met Quantas. Ik mag 7 kilo handbagage meenemen, en 23kg normale bagage. Mijn racefiets + spullen gaan mee.. dat is ongeveer 15 kilo, dus qua kleding zal ik dit keer niet veel meenemen..

Hoe is Quantas? En op welk moment word je aan een stoel gekoppeld?
  maandag 6 juli 2009 @ 10:43:08 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_70692613
quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarom zou die tijdens het eten omhoog moeten? Je kunt ook prima eten als de stoel voor je naar achter staat.
Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonken
pi_70693308
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonken
Je moet je vork ook naar je mond brengen, niet je mond naar je vork
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70694041
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonken
Geen idee welke maatschappij je dan vliegt, maar je lijkt me aardig te overdrijven. Ik vlieg al jaren wekelijks en heb er nog nooit last van gehad. Je zit nou eenmaal als vee in een klein hok, dan moet je niet zeuren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 6 juli 2009 @ 11:33:02 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_70694203
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geen idee welke maatschappij je dan vliegt, maar je lijkt me aardig te overdrijven. Ik vlieg al jaren wekelijks en heb er nog nooit last van gehad. Je zit nou eenmaal als vee in een klein hok, dan moet je niet zeuren.
Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.

Ik eet graag op een fatsoenlijke manier, zodat ik in ieder geval weinig kans loop om eten op mijn kleren te krijgen. Dus dat betekent met mijn hoofd boven mijn bord. Als de persoon voor je de stoel naar achteren heeft staan gaat dat dus niet.

Verder zeur ik niet over het feit dat je weinig ruimte hebt, alleen over dat je medepassagiers tijdens het eten die stoel naar voren moeten doen.
pi_70694296
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.

Ik eet graag op een fatsoenlijke manier, zodat ik in ieder geval weinig kans loop om eten op mijn kleren te krijgen. Dus dat betekent met mijn hoofd boven mijn bord. Als de persoon voor je de stoel naar achteren heeft staan gaat dat dus niet.

Verder zeur ik niet over het feit dat je weinig ruimte hebt, alleen over dat je medepassagiers tijdens het eten die stoel naar voren moeten doen.
Goed, dan ligt het meer aan jouw eisenpakket, denk ik. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee en zal zeker niet de persoon voor me wakker gaan maken, zodat ik met mijn hoofd boven mijn bord kan hangen. Je kunt trouwens het blaadje ook verder naar je toe schuiven...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70695594
De 'stoel naar achteren zetten' discussie is ook op 7 mei gevoerd naar aanleiding van een Frontpage bericht:'Trap tegen stoel grootste ergernis'

Het is een lange, heftige discussie waarin de verschillende kampen niet tot elkaar komen.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:38:05 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_70696470
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goed, dan ligt het meer aan jouw eisenpakket, denk ik. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee en zal zeker niet de persoon voor me wakker gaan maken, zodat ik met mijn hoofd boven mijn bord kan hangen. Je kunt trouwens het blaadje ook verder naar je toe schuiven...
Als de persoon voor me slaapt is het natuurlijk een ander verhaal, maar als de persoon zelf ook aan het eten is zal ik hem gewoon vriendelijk vragen of die zijn stoel tijdens het eten naar voren kan doen.
pi_70696535
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Als de persoon voor me slaapt is het natuurlijk een ander verhaal, maar als de persoon zelf ook aan het eten is zal ik hem gewoon vriendelijk vragen of die zijn stoel tijdens het eten naar voren kan doen.
Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaak
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70697188
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaak
Dit gebeurt nooit (gelukkig). Al die betutteling.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 6 juli 2009 @ 13:28:24 #118
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70698166
Ik heb er ook geen last van tijdens het eten hoor...
Doe zelf ook mijn stoel niet omhoog eigenlijk, vind het veel irritanter als mensen continu dat ding op en neer doen. Wel kijk ik altijd even hoe de persoon achter mij erbij zit voor ik mijn stoel (rustig) achterover doe. En natuurlijk niet aan de stoel van je voorganger gaan hangen als je opstaat...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_70706827
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaak
Bij KLM over het algemeen wel in Economy op een Long Haul flight. En ik vind het nog een goed principe ook al zit ik zelf meestal wel op rij 10 in een 777-200ER, dus heb ik er zelf geen last van.

En slapen tijdens het eten..... je past je maar lekker aan, aan de overige passagiers die wel fatsoenlijk de ruimte willen hebben tijdens het eten!
pi_70715598
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:33 schreef Blik het volgende:
Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.

Ik eet graag op een fatsoenlijke manier, zodat ik in ieder geval weinig kans loop om eten op mijn kleren te krijgen. Dus dat betekent met mijn hoofd boven mijn bord. Als de persoon voor je de stoel naar achteren heeft staan gaat dat dus niet.

Verder zeur ik niet over het feit dat je weinig ruimte hebt, alleen over dat je medepassagiers tijdens het eten die stoel naar voren moeten doen.
Heel herkenbaar inderdaad.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:57:03 #121
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70732005
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:11 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Bij KLM over het algemeen wel in Economy op een Long Haul flight. En ik vind het nog een goed principe ook al zit ik zelf meestal wel op rij 10 in een 777-200ER, dus heb ik er zelf geen last van.

En slapen tijdens het eten..... je past je maar lekker aan, aan de overige passagiers die wel fatsoenlijk de ruimte willen hebben tijdens het eten!
Ik maak véél long haul flights per jaar met KLM en ik heb nog nooit gehoord dat iemand werd gevraagd de stoel rechtop te zetten... Maar zoals gezegd: ik heb er zelf geen enkel probleem mee.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:39:13 #122
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70733243
Ik probeer net online in te checken voor een bmibaby vlucht vanaf Manchester, maar ik krijg de melding 'we could not retrieve all information relating to your flight at this moment. Please print this error message and present it at the airport.' Heeft het zin later nog eens te proberen online in te checken, of zal ik maar gewoon op het vliegveld in de rij gaan staan?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_70744402
Inchecken vanaf Manchester met bmibaby kan precies 72 uur voor vertrek, maar reken wel het uurtje tijdverschil mee.
Er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn, dus nog een keer proberen kan geen kwaad. En anders zul je inderdaad minimaal 45 minuten voor vertrek bij de balie langs moeten.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:34:42 #124
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70747365
Lukt nog steeds niet... heb ze al gebeld, maar ze konden ook niet zeggen waar het aan lag. Nu ben ik weer zo'n mafkees dat ik me nu dus 2 dagen zorgen ga lopen maken of ik wel mee mag... ik heb toch al zo'n stress bij elke vliegreis, maar dit maakt het niet beter!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:07:17 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70792779
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:19 schreef DancePlaza het volgende:
godver.. online inchecken heeft geen nut op de vluchtt STN - KUL airasia x.. gewoon in die klote rij wachten.. ff wat tijd vermaken op internet zucht.
Toen ik vloog kon je helemaal links gewoon je bagage droppen, was een speciale balie voor internet check in.
Daar waren ze toendertijd heel streng mee dat je daar echt alleen je koffers mocht afgeven.

Wel een fijne vlucht gehad?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70797323
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:34 schreef SaskiaR het volgende:
Lukt nog steeds niet... heb ze al gebeld, maar ze konden ook niet zeggen waar het aan lag. Nu ben ik weer zo'n mafkees dat ik me nu dus 2 dagen zorgen ga lopen maken of ik wel mee mag... ik heb toch al zo'n stress bij elke vliegreis, maar dit maakt het niet beter!
Oh, houdt op Manchester ook rekening met zeer strenge controle op te grote en te veel handbagage. Elke trolley mocht in het probeermandje en zeker 8 man mochten vorige week alsnog (terecht) 30 euro betalen aan de gate.
pi_70802636
Wordt op de europeese luchthavens je koffer gewoon doorgelabeld als je een overstap maakt?
vlieg via AMS naar madrid en dan door naar San-Jose.
pi_70807302
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:09 schreef staticdata het volgende:
Wordt op de europeese luchthavens je koffer gewoon doorgelabeld als je een overstap maakt?
vlieg via AMS naar madrid en dan door naar San-Jose.
Ja. Maar alleen als je AMS - San-Jose als 1 ticket hebt gekocht.
pi_70830317
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70842651
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Er wordt niet zozeer mee gegooid maar de fiets gaat mee in de bagage dus kan ook onderop de stapel komen te liggen . Bovendien kan door de uitstekende delen (trappers etc.) andere bagage beschadigd worden.

Kan je bij de fietsenwinkel niet zo 'n fietsdoos krijgen waarmee fietsen worden afgeleverd ? (Zo 'n kartonnen doos bedoel ik ?).

Ik zou in ieder geval wel iets regelen. Men wil nog weleens iets van verpakking om de fiets heen. Soms wil men het stuur in de lengte gedraaid zien, en ook de trappers eraf.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70856761
Neem in ieder geval niet je gitaar mee als je met United vliegt

=>
pi_70857062
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja. Maar alleen als je AMS - San-Jose als 1 ticket hebt gekocht.
dat schijnt zo te zijn, thanks
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:14:37 #133
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_70864991
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Ja, ze gooien je fiets wel degelijk zo in het vliegtuig, als je pech hebt. Dus ik zou er op zijn minst een hoes omheen doen. Die kun je bv. bij Halfords kopen en ze noemen het een fietspyjama. Verder moet je de pedalen eraf halen (check dat tevoren even, want die willen nog wel eens vast zitten) en het stuur een kwartslag draaien. Zorg dus voor enig gereedschap. Verder moet meestal de lucht uit de banden. Grote flauwekul want opgepompte banden ontploffen echt niet in het ruim, maar discussie is zinloos. IATA-voorschrift of zo.
It's not a lie, if you believe
pi_70866188
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Nee, ze pissen er eerst over heen

Zoals al gezegd, wordt er erg ruw met de bagage omgegaan. Ik heb dat zelf ook vele malen geconstateerd terwijl ik uit het raampje van mijn wachtende toestel keek. Er valt regelmatig bagage van die karretjes omdat ze te wild rijden. Soms ziet de bestuurder het niet eens en blijft de koffer op het platform liggen.

Als het echt een speciale en/of dure fiets is dan zou ik even rond informeren wat verzending via een pakketdienst zou kosten.
pi_70869467
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70871213
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.

British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:24:08 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70871866
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.

British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
Maar kijk uit dat je weer niet in een 757 de oversteek gaat maken, want dat is een iets groter uitgevoerde 737, met een 3-3 opstelling, een 767 in de 2-3-2 uitvoering of de Airbus 330 in de 2-4-2 uitvoering is wel een prima toestel. Als er maar 1 gangpad is, is er maar weinig bewegingsruimte, althans, dat is zoals ik dat ervaar.

Een goede maatschappij is inderdaad BA, met vele vluchten per dag, hoewel KLM, Delta, Continental, AA niet veel onderdoen voor elkaar op deze route en wel rechtstreeks vliegen. (Ik vind vliegen opzich wel leuk, maar nu ik de laatste keer direct gevolgen ben richting Azie, beviel me dat best wel. (niet dat ik er nu minder lang over deed, want op de terugweg had ik 19 uur vertraging, maar liever dat, zodat je een hotel en eten krijgt, dan dat je steeds een paar uur op een luchthaven moet wachten),
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70873829
Transvertragia
pi_70875182
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:58 schreef Dynastic het volgende:
Transvertragia
En je vraag is?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:14:21 #140
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_70876863
ik ga op 16 juli naar Manchester. nu wilde ik graag weten of ik een attest nodig heb voor m'n antidepressiva en ze in de handbagage mogen

ik weet dat ze in Groot-Brittanie nogal moeilijk kunnen doen

alvast bedankt om dit te lezen
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_70887806
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar kijk uit dat je weer niet in een 757 de oversteek gaat maken, want dat is een iets groter uitgevoerde 737, met een 3-3 opstelling, een 767 in de 2-3-2 uitvoering of de Airbus 330 in de 2-4-2 uitvoering is wel een prima toestel. Als er maar 1 gangpad is, is er maar weinig bewegingsruimte, althans, dat is zoals ik dat ervaar.

En toch vond ik die 757 toestellen van North West Airlines op de route AMS-EWR altijd heel plezierig. Ze hebben maar 160 stoelen en dat is minder dan dat KLM er in hun grootste 737 propt. Compleet nieuw interieur met hele comfortabele stoelen. Enige nadeel in zo'n kist is het enkele gangpad, maar ook dat is geen probleem als het toestel niet helemaal vol zit.

En ik ben het met je eens dat de Airbus A330/340 het meest plezierige long haul toestel is. (Bij AF zoeken ze er nog steeds een )

In Europa vlieg ik het liefst met de Embraer ER3/4. Heerlijke lederen stoelen en een 1-2 opstelling.
pi_70888922
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
Ik ben met Continental naar New York geweest in een 767 (met 2-3-2 opstelling). Van te voren even online 2 stoelen naast elkaar aan het raampje gereserveerd, zodat je niet de hele reis naast een vreemde zit Verder heeft elke stoel een eigen schermpje met films en vluchtinformatie (ook in economy class). Toch weer leuk als tijdverdrijf. Continental beviel verder prima.
pi_70889565
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En je vraag is?
Ik moest gewoon even uithuilen.
  zondag 12 juli 2009 @ 02:22:16 #144
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_70893000
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.

British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben

Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70895160
Volgens mij moet je gewoon nu tickets boeken en verder niet zo zeuren Paar uurtjes in een vliegtuig is ook weer niet het einde van de wereld (tenzij die in zee stort ).
  zondag 12 juli 2009 @ 11:01:22 #146
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70895399
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:14 schreef sararaats het volgende:
ik ga op 16 juli naar Manchester. nu wilde ik graag weten of ik een attest nodig heb voor m'n antidepressiva en ze in de handbagage mogen

ik weet dat ze in Groot-Brittanie nogal moeilijk kunnen doen

alvast bedankt om dit te lezen
Ik ben net vanaf Manchester naar Amsterdam gevlogen, ze deden niet moeilijker dan anders. Sowieso heb je bij het binnenkomen van de Uk natuurlijk geen bagagecontrole. Je kan in elk geval bij de apotheek een medicijnenpaspoort halen, waar op staat wat je slikt en waarom, dan zou je in elk geval geen probleem moeten hebben.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_70895677
Vrienden hebben de tickets nog niet terwijl ze morgen vliegen..
Is dat normaal?
pi_70895834
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:17 schreef Dynastic het volgende:
Vrienden hebben de tickets nog niet terwijl ze morgen vliegen..
Is dat normaal?
Het hebben van tickets voor een vliegreis is tegenwoordig niet normaal. Wellicht even e-mailbox goed bekijken of de voorwaarden lezen van de shop waar ze geboekt hebben ?
pi_70895847
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben net vanaf Manchester naar Amsterdam gevlogen, ze deden niet moeilijker dan anders.
En uiteindelijk gewoon kunnen inchecken?
pi_70896106
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben

Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
Tsja zenuwen ontstaan meestal door mensen zelf, niet door de omstandigheden. Wat bij mij helpt om stress te verlagen is vrij laat op het vliegveld aankomen, als laatste wachten met boarden, als eerste uitstappen, etc. Gewoon niet teveel tussen andere gestreste mensen gaan zitten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:00:34 #151
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_70896564
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben

Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
Als geld (relatief) geen issue is kan je toch direct boeken bij OpenSkies? Het aantal passagiers is beduidend lager en er hangt volgens mij een veel relaxtere sfeer.
Ga eens naar airliners.net zoek dan bij forums naar trip reports en je vindt vrij recent een verslag van iemand die die vlucht nam. Zo krijg je een mooi beeld.

Een tussenstop verhoogt de stress toch gevoelig. Als je eerste vliegtuig vertragiung heeft zit je alweer te piekeren over de connectie, sowieso moet je nog van de ene naar de andere gate, dan kan dat toestel ook vertraging hebben, enz.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_70896687
Inderdaad, als je geen stress wilt dan kun je beter rechtstreeks vliegen en Openskies lijkt me dan het meeste ideale. Weinig passagiers, voornamelijk zakenmensen die niet zo stressen als toeristen en relaxte stoelen en service voor een goede prijs.

Als geld geen issue is, kun je zelfs een BIz bed reserveren.
  zondag 12 juli 2009 @ 13:22:27 #153
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70898644
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En uiteindelijk gewoon kunnen inchecken?
Ja, geen idee waarom het niet online lukte, maar alles verliep gesmeerd. Wel een onoverzichteljk vliegveld trouwens, Manchester.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 12 juli 2009 @ 18:06:57 #154
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_70907935
heb ik een papier van de dokter nodig voor m'n antidepressiva? het is nu wel zo dat het geen vloeistoffen zijn.

ik neem Trazolan en Cymbalta
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_70909346
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:06 schreef sararaats het volgende:
heb ik een papier van de dokter nodig voor m'n antidepressiva? het is nu wel zo dat het geen vloeistoffen zijn.

ik neem Trazolan en Cymbalta
Voor de zoveelste keer, nee het is niet nodig, maar nocht je wat gemoedsrust willen, dan is een medicijnenpaspoort (bij de apotheek) geen slecht plan, dan weet je zeker dat alles goed zit.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70920582
Eind juli wil ik vliegen naar Portugal. De ticketprijzen schommelen aardig, vorige week 49, gisteren 29 (had ik moeten boeken) en op dit moment weer 69. Is het de moeite waard om nog te wachten op een daling? Daalt het uberhaupt nog zo'n 2 weken voor vertrek of is het risico dat het alleen maar meer wordt heel groot?

Edit, maatschappij is ryanair

[ Bericht 6% gewijzigd door TerroRobbie op 13-07-2009 00:51:10 ]
pi_70924557
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Eind juli wil ik vliegen naar Portugal. De ticketprijzen schommelen aardig, vorige week 49, gisteren 29 (had ik moeten boeken) en op dit moment weer 69. Is het de moeite waard om nog te wachten op een daling? Daalt het uberhaupt nog zo'n 2 weken voor vertrek of is het risico dat het alleen maar meer wordt heel groot?

Edit, maatschappij is ryanair
In het geval van Ryanair zou ik niet al te lang meer wachten. In de regel wordt het alleen maar duurder naarmate de datum van vertrek in zicht is. (Tenzij er helemaal geen tickets verkocht worden uiteraard, maar dat is gezien de vakantieperiode niet echt te verwachten).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70924837
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben

Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
NY zou ik zeker vanaf LHR doen, meer keuze qua airlines en het scheelt je weer 30 minuten vliegen ofzo. Verder gewoon BA boeken, da's beter dan meeste Amerikaanse airlines en T5 is een hele relaxte terminal (stap je tenminste ook ontspannen die kist in). En verder natuurlijk gewoon kappen met zeiken
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  FOK!fossiel maandag 13 juli 2009 @ 11:39:07 #159
8443 cptmarco
it's captain...
pi_70928669
quote:
Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt
domme vraag waarschijnlijk, maar hoe ziet een e-ticket er uit? Ik heb namelijk alleen maar een mail gekregen met het nummer van mijn e-ticket. Verder staat er niets bij. Is dat dan voldoende?
pi_70929526
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:39 schreef cptmarco het volgende:

[..]

domme vraag waarschijnlijk, maar hoe ziet een e-ticket er uit? Ik heb namelijk alleen maar een mail gekregen met het nummer van mijn e-ticket. Verder staat er niets bij. Is dat dan voldoende?
Ja. Je kunt er a) online mee in checken (meestal vanaf 24 uur van tevoren) en dan met dit nummer je ticket uitprinten of b) aan de balie je ticket mee ophalen.

Simpel zat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  FOK!fossiel maandag 13 juli 2009 @ 12:23:27 #161
8443 cptmarco
it's captain...
pi_70931064
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Eind juli wil ik vliegen naar Portugal. De ticketprijzen schommelen aardig, vorige week 49, gisteren 29 (had ik moeten boeken) en op dit moment weer 69. Is het de moeite waard om nog te wachten op een daling? Daalt het uberhaupt nog zo'n 2 weken voor vertrek of is het risico dat het alleen maar meer wordt heel groot?

Edit, maatschappij is ryanair
Naar Portugal voor 69 (negenenzestig) euro, en dan nog vragen of het de moeite waard is om op een prijsdaling te speculeren........ Weet je zeker dat je op vakantie wilt?
  maandag 13 juli 2009 @ 16:27:06 #163
247397 Spraakwater
Lest de dorst
pi_70937315
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Yerevan. Nou heb ik een klein probleempje; wij hebben een kado gekocht voor de mensen waar wij zullen logeren. Nu denk ik er opeens pas aan dat dit kado nogal breekbaar is. Het is te groot om mee te nemen in de handbagage en ik ben bang dat als het tussen de koffers komt, er nogal mee gesmeten gaat worden. Kan ik dit aangeven bij het inchecken?
Kan iemand mij adviseren?
"Van Sno heb ik het gevoel dat hij op een roltrap loopt, hij beweegt wel maar hij gaat niet vooruit."
'Ja maar Háááánsie''
pi_70938480
Even een vraagje hoe de ervaringen zijn over Iberia.Ik had Lan Airlines geboekt en kwam er pas later achter dat alles via Code Sharing verzorgd wordt.Is natuurlijk ook mijn schuld ik had beter op kunnen letten maar ik heb wat slechte verhalen over Iberia gelezen.Ik vlieg deze route Frankfurt - Madrid - Santiago - Mendoza.

Vind vooral jammer dat op zo een lange vlucht geen personal entertainment aangeboden wordt.De route Madrid - Santiago wordt met een Airbus 340-600 gevlogen.Ook iemand ervaring hoe daar de beenruimte is?
  maandag 13 juli 2009 @ 19:35:33 #165
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70942742
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ik probeer net online in te checken voor een bmibaby vlucht vanaf Manchester, maar ik krijg de melding 'we could not retrieve all information relating to your flight at this moment. Please print this error message and present it at the airport.' Heeft het zin later nog eens te proberen online in te checken, of zal ik maar gewoon op het vliegveld in de rij gaan staan?
En op de terugweg hetzelfde gezeik... wordt nu doorgeleid naar de website van Aviapartner om in te checken, maar 'flight not open for web check in'. Het is toch echt tussen 48 en 3 uur voor de vlucht. Ik vlieg dus niet meer met bmibaby, als ze geen fatsoenlijke online check in kunnen regelen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:56:01 #166
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_70943410
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Even een vraagje hoe de ervaringen zijn over Iberia.Ik had Lan Airlines geboekt en kwam er pas later achter dat alles via Code Sharing verzorgd wordt.Is natuurlijk ook mijn schuld ik had beter op kunnen letten maar ik heb wat slechte verhalen over Iberia gelezen.Ik vlieg deze route Frankfurt - Madrid - Santiago - Mendoza.

Vind vooral jammer dat op zo een lange vlucht geen personal entertainment aangeboden wordt.De route Madrid - Santiago wordt met een Airbus 340-600 gevlogen.Ook iemand ervaring hoe daar de beenruimte is?
Volgens seatguru.com heb je bij Iberia op de A346:
Economy Class: 32.0'' 17.0'' 291 Seats

Je kan altijd proberen mikken op de goede zitjes:
When all things seem to end, the future still remains..
pi_70944651
Bedankt voor de site.Hhmm zoals ik al las geen personal entertainment.Dat dit tegenwoordig nog kan op intercontinentale vluchten.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:08:05 #168
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_70948341
Is plusminus 2 uur (volgens het schema volgens mij 2 uur en 10 minuten) voldoende om over te stappen in Atlanta?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_70949044
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Is plusminus 2 uur (volgens het schema volgens mij 2 uur en 10 minuten) voldoende om over te stappen in Atlanta?
Ligt een beetje aan of die kist op tijd vertrekt en het tijdstip van aankomst. Zijn er meerdere intercontinentale aankomsten op dezelfde tijd, dan kan het wel eens lang duren bij de immigration. Ik heb er zelf wel eens twee uur in de rij gestaan. Maar ook dat ik binnen tien minuten aan de belt stond om mijn bagage op te pikken. Zorg dat je zo ver mogelijk voorin het vliegtuig zit, dat scheelt toch vaak minstens zo'n honderd man voor je in de rij voor de immigration. Twee uur is niet al te veel maar het moet kunnen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 01:15:30 #170
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_70954873
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Vind vooral jammer dat op zo een lange vlucht geen personal entertainment aangeboden wordt.De route Madrid - Santiago wordt met een Airbus 340-600 gevlogen.Ook iemand ervaring hoe daar de beenruimte is?
Spanje is een modern land, maar Iberia is intercontinentaal echt een soort primitief veevervoer, gewoonlijk met een cabin crew die nog nooit van het woord service heeft gehoord en zich het liefst 10 uur lang in de pantry ophoudt.
Kun je nog omboeken?
It's not a lie, if you believe
pi_70954986
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:15 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Spanje is een modern land, maar Iberia is intercontinentaal echt een soort primitief veevervoer, gewoonlijk met een cabin crew die nog nooit van het woord service heeft gehoord en zich het liefst 10 uur lang in de pantry ophoudt.
Kun je nog omboeken?
Helaas.Ik had cheaptickets gebeld maar ik kon niet omboeken.Dat is ook zo stom van mij.Er stond groot bij cheaptickets dat ik wel LAN Airlines boek maar in kleine letters dat alles door Iberia wordt verzorgd.Dat zag ik dus niet.Er was ook een directe vlucht vanuit Frankfurt maar daar had ik veel langer in Santiago moeten wachten.Als ik dit eerder had geweten dan had ik wel de directe vlucht genomen.

Ik heb me nu ook al een beetje ingelezen en overal zijn ze zeer negatief over Iberia.Vooral de service zoals je schreef lijkt erg slecht te zijn.Ik maak me vooral zorgen om mijn baggage omdat ik zo vaak moet overstappen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 08:16:33 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_70956701
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:31 schreef Terpentin07 het volgende:
Bedankt voor de site.Hhmm zoals ik al las geen personal entertainment.Dat dit tegenwoordig nog kan op intercontinentale vluchten.
Tja, er zijn meer maatschappijen die dat niet hebben. Denk aan bijvoorbeeld KLM op meerdere continentale vluchten
pi_70956827
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:21 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Helaas.Ik had cheaptickets gebeld maar ik kon niet omboeken.Dat is ook zo stom van mij.Er stond groot bij cheaptickets dat ik wel LAN Airlines boek maar in kleine letters dat alles door Iberia wordt verzorgd.Dat zag ik dus niet.Er was ook een directe vlucht vanuit Frankfurt maar daar had ik veel langer in Santiago moeten wachten.Als ik dit eerder had geweten dan had ik wel de directe vlucht genomen.

Ik heb me nu ook al een beetje ingelezen en overal zijn ze zeer negatief over Iberia.Vooral de service zoals je schreef lijkt erg slecht te zijn.Ik maak me vooral zorgen om mijn baggage omdat ik zo vaak moet overstappen.
Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!
pi_70959992
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, er zijn meer maatschappijen die dat niet hebben. Denk aan bijvoorbeeld KLM op meerdere continentale vluchten
Mijn post had ook meer betrekking op Iberia.Dat is zo een beetje de enige maatschappij die in hun Airbus 340-600 geen personal entertainment in de economy class aanbieden.Vind ik wel vervelend bij een vlucht van 13 uur.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:26 schreef Vixxen het volgende:

[..]

Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!
Dat is wat ik in veel recensies gelezen heb.Voornamelijk de service als je koffer daadwerkelijk kwijtraakt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:52:29 #175
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_70982256
Iemand ervaring met boekingssite Cheapoair?
We vinden daar de goedkoopste aanbieding voor wat we willen maar ik ken heel die toko niet.
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:11:18 #176
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_71000087
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:26 schreef Vixxen het volgende:

[..]

Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!
Dat ligt er maar helemaal aan of de maatschappij in kwestie een eigen afhandeling heeft of niet. Op Schiphol wordt de afhandeling van Iberia gedaan door Aviapartner, maar het zou mij niks verbazen als Iberia op Madrid zijn eigen afhandeling heeft.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:22:17 #177
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71014233
Okee. Superirritant dit. Uiteindelijk hebben we de goedkoopste deal vanaf een andere luchthaven gevonden bij Cheaptickets.com

We vliegen met Brussels Airlines operated by American Airlines. Kortom, gewoon een 777 van AA dus.
Nouja, leuk. Bij het reserveren stond ergens de optie om al aan te geven welke stoelen je wilde. Wij proberen, was temporarily unavailable. Kan gebeuren.
Krijgen we de bevestiging via e-mail binnen en daar staat verdorie ineens dat we de stoelen krijgen toegewezen bij check in.

Nu las ik ergens anders al dat je op de een of andere manier zou moeten kunnen inloggen op de AA site of cheaptickets en alsnog je stoelen zou moeten kunnen kiezen.
Iemand ervaring hiermee??
L'Enfer, c'est les autres.
pi_71086824
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:52 schreef Maria2.0 het volgende:
Iemand ervaring met boekingssite Cheapoair?
We vinden daar de goedkoopste aanbieding voor wat we willen maar ik ken heel die toko niet.
Ze zien er na mijn inzicht wel betrouwbaar uit, maar garanderen kan ik het natuurlijk niet. MAar ze hebben helaas wel wat kut reviews

http://www.xomreviews.com/cheapoair.com
pi_71090867
hey hallo,

wij vliegen over 2,5 week naar thailand vanaf frankfurt, heeft iemand ervaring met de AIRliner?
http://www.heagmobibus.de/download/pdf/Airliner2009.pdf
ik las in Vragen over vliegen Deel #5 dat Fogel daar ervaring mee heeft, maar weet iemand waar we de auto kunnen parkeren in Darmstadt? Of weet iemand nog een ander (goedkoop) alternatief? Trein is geen optie omdat de terugvlucht te laat is, rijden er geen treinen meer
  Moderator zaterdag 18 juli 2009 @ 12:23:42 #180
45833 crew  Fogel
pi_71090974
Hoi! Vlakbij CS Darmstadt is een parkeergarage waar je voor 1.50¤ per dag je auto neer kan zetten (in ieder geval vorig jaar nog). Zal even een mail sturen naar een collega die in Darmstad woont en hopen dat hij niet op vakantie is zodat je op tijd antwoord krijgt...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71091722
Hoi Fogel,

Wow thanx!! Wat een snelle reactie! 1,50 per dag is niet veel! Hopelijk is je collega nog niet op vakantie In ieder geval bedankt voor je moeite! Het zal ons in ieder geval veel helpen!

Groetjes, Maaike
pi_71094953
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:18 schreef sisayminti het volgende:
Of weet iemand nog een ander (goedkoop) alternatief? Trein is geen optie omdat de terugvlucht te laat is, rijden er geen treinen meer
Maar die airliner rijdt ook maar tot 23.00 u. volgens die link. Misschien kun je een hotel in de buurt van luchthaven Frankfurt nemen voor de aankomst nacht ? Dan hoef je niet diep in de nacht naar huis te rijden terwijl je nog moe bent van de vlucht. Is een stuk veiliger.
  Moderator zaterdag 18 juli 2009 @ 20:34:58 #183
45833 crew  Fogel
pi_71102031
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:31 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar die airliner rijdt ook maar tot 23.00 u. volgens die link. Misschien kun je een hotel in de buurt van luchthaven Frankfurt nemen voor de aankomst nacht ? Dan hoef je niet diep in de nacht naar huis te rijden terwijl je nog moe bent van de vlucht. Is een stuk veiliger.
Met prijsafspraak kan je voor 30¤ een taxi pakken van de luchthaven naar Darmstadt ipv de AIRliner, normale prijs ligt als ik het goed herinner rond de 45-50¤.

Voordeel van de AIRliner (op de heenweg) is dat die via de US airbase rijdt als er file is, dat mag een taxi niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71106468
Als de laatste airliner om 23.00 rijdt, hebben we 4 uur na landing, dat lijkt me genoeg tijd... toch?
pi_71163023
Hoe hypergevoelig zijn die metaaldetectiepoortjes op de vliegvelden? Ik schijn er niet doorheen te kunnen lopen zonder dat zo'n ding op tilt slaat, en da's niet handig.
pi_71163184
verschilt per vliegveld: sommige gaan al af als je je schoenen nog aan hebt.
pi_71163229
Teveel staal in je lichaam gestoken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71163629
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:25 schreef alphacharlie het volgende:
verschilt per vliegveld: sommige gaan al af als je je schoenen nog aan hebt.
De laatste keer had ik nog een horloge om, misschien dat dat de oorzaak was. Maar ik mocht het niet nog eens proberen van het beveiligingsmannetje. En schoenen had ik inderdaad ook aan, dat zou het ook kunnen zijn. Maar meer dan wat ringetjes voor de veters zit er niet aan metaal aan.
pi_71163653
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:26 schreef Drive-r het volgende:
Teveel staal in je lichaam gestoken?
Nope, dat is het niet
pi_71163707
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:38 schreef Light het volgende:

[..]

De laatste keer had ik nog een horloge om, misschien dat dat de oorzaak was. Maar ik mocht het niet nog eens proberen van het beveiligingsmannetje. En schoenen had ik inderdaad ook aan, dat zou het ook kunnen zijn. Maar meer dan wat ringetjes voor de veters zit er niet aan metaal aan.
Horloge is bijna altijd raak. Riem in veel gevallen ook. Wat is er zo moeilijk aan het afdoen van die zaken? Daar vragen ze toch ook om?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71164387
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Horloge is bijna altijd raak. Riem in veel gevallen ook. Wat is er zo moeilijk aan het afdoen van die zaken? Daar vragen ze toch ook om?
Ik kan me niet herinneren dat ze vragen dat je het horloge af moet doen, dat moet ik nog maar eens proberen de volgende keer. Riem had ik wel afgedaan.

Maar in m'n (spijker)broek zitten ook knopen enzo, da's ook iets van metaal lijkt me. Lijkt me toch niet handig als die ook uit moet.
pi_71164519
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:56 schreef Light het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat ze vragen dat je het horloge af moet doen, dat moet ik nog maar eens proberen de volgende keer. Riem had ik wel afgedaan.

Maar in m'n (spijker)broek zitten ook knopen enzo, da's ook iets van metaal lijkt me. Lijkt me toch niet handig als die ook uit moet.
Spijkerbroek gebeurt niks mee. Ze vragen echt overduidelijk of je alles van metaal af wilt doen, sieraden en horloges worden met vermeld. Lijkt me allemaal vrij logisch.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 20 juli 2009 @ 23:13:06 #193
45833 crew  Fogel
pi_71165051
Naast de standaarddetectie is er ook een interval waar het ding piept ongeacht of je iets van metaal bij je hebt of niet. Was in ieder geval enkele jaren geleden op Schiphol zo, en aangezien het nuttig is om af en toe een extra controle te hebben lijkt me dat ze dat nog steeds hebben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 20 juli 2009 @ 23:19:17 #194
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_71165294
Ik heb onlangs 2 tickets geboekt.
Mijn broer kan niet meer mee op vakantie.
Is het mogelijk om die ticket om te boeken naar een andere naam?
Is het mogelijk om bij de hotel reservering van 2 personen, de naam van 1 persoon te wijzigen?
Ik vlieg vanuit Dusseldorf met Air Berlin.

Dit staat er op de website, maar daar word ik niet wijzer van:
quote:
Is omboeken mogelijk?

Omboekingen en/of naamswijzigingen zijn binnen de geldigheidsduur van het ticket (365 dagen) telefonisch bij het service-center » mogelijk. Een omboeking is tot maximaal 30 minuten voor de overeengekomen vertrektijd mogelijk. Via internet kan een vlucht tot maximaal 48 uur voor vertrek worden omgeboekt. Als de vertrekdatum is verstreken, is een omboeking niet meer mogelijk. Restituties voor niet benutte vluchten zijn uitgesloten.

Spaartarief: Bij het spaartarief zijn omboekingen tot 30 minuten voor vertrek tegen betaling van 30 EUR voor een korte- of middellange-afstandsvlucht of 50 EUR voor een lange-afstandsvlucht (minstens 3.000 miles tussen de plaats van vertrek en de bestemming) per boeking en passagier mogelijk. Wanneer het geboekte tarief op het moment van omboeken niet meer beschikbaar is, moet niet alleen het verschil met het beschikbare tarief betaald worden, maar dienen ook de omboekingskosten te worden voldaan. Bij het omboeken naar een lager tarief wordt het verschil met het originele tarief niet vergoed. Het is ook mogelijk van het spaar- naar het flextarief om te boeken.

Flextarief: Bij omboekingen is slechts het prijsverschil ten opzichte van het actuele, eventueel hogere tarief te voldoen; het flextarief kan worden omgeboekt naar het spaartarief.

Een internationale vlucht kan niet worden omgeboekt naar een binnenlandse vlucht. Hetzelfde geldt voor het omboeken van een binnenlandse vlucht naar een internationale vlucht of naar een binnenlandse vlucht in een ander land.

De naam van de reiziger kan uitsluitend tot aan het vertrek van de eerste vlucht gewijzigd worden. Bij een naamswijziging in het spaartarief wordt zoals bij een omboeking de hogere vluchtprijs plus extra kosten van 30 EUR per persoon voor een vlucht op de korte of middellange afstand en 50 EUR per persoon voor een lange-afstandsvlucht berekend. In het flextarief is een naamswijziging tot op de dag van vertrek kosteloos via ons Service Center mogelijk.

Bij een omboeking en/of wijziging van de naam van de reiziger kunnen de kosten alleen met een geaccepteerde creditcard of door middel van automatische afschrijving betaald worden. Voor baby’s (tot twee jaar) worden geen omboekingskosten in rekening gebracht. Er wordt geen korting gegeven op de omboekingskosten.
Betekent dit nu dat ik WEL de naam kan wijzigen, maar dat ik het verschil moet betalen + 50 euro (lange vlucht)? Of moet ik de volle pond betalen + 50 euro? En hoe weet ik of ik FLEX of SPAAR tarief heb?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_71165453
Op Schiphol hebben ze nu volgens mij zo'n bodyscan (of hoe dat ook heet, die door je kleding kijkt..). Zo'n ding dat om je heen draait en volgens mij is het daarmee nog vaker raak. Ik had nog een papiertje in de achterzak van mn spijkerbroek zitten en meteen zegt die gast dat er nog iets in mn broekzak zit en moest ik nog een keer. Ding scant dus gewoon alles en niet alleen metaal.

Verder verschilt je riem volgens mij per vliegveld/scanapparaat, want ik heb hem ook wel een paar keer omgelaten met wisselend succes.
pi_71165497
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef Palomar het volgende:
Op Schiphol hebben ze nu volgens mij zo'n bodyscan. Zo'n ding dat om je heen draait en volgens mij is het daarmee nog vaker raak. Ik had nog een papiertje in de achterzak van mn spijkerbroek zitten en meteen zegt die gast dat er nog iets in mn broekzak zit en moest ik nog een keer. Ding scant dus gewoon alles en niet alleen metaal.

Verder verschilt je riem volgens mij per vliegveld/scanapparaat, want ik heb hem ook wel een paar keer omgelaten met wisselend succes.
Die bodyscan gebruiken ze nauwelijks, ik vlieg wekelijks op Schiphol en heb hem tot nu toe nog nooit gezien. Maar goed, het wisselt zeker per automaat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71165510
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:13 schreef Fogel het volgende:
Naast de standaarddetectie is er ook een interval waar het ding piept ongeacht of je iets van metaal bij je hebt of niet. Was in ieder geval enkele jaren geleden op Schiphol zo, en aangezien het nuttig is om af en toe een extra controle te hebben lijkt me dat ze dat nog steeds hebben.
Zou kunnen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik bij de laatste 4 keer dat ik op het vliegveld door zo'n poortje ging er 3 keer uitgehaald wordt door die interval.

Ik moet gewoon eens vooraf bedenken wat er allemaal in die bakken moet en dat het horloge daar ook bij hoort.
pi_71165567
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef Light het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik bij de laatste 4 keer dat ik op het vliegveld door zo'n poortje ging er 3 keer uitgehaald wordt door die interval.

Ik moet gewoon eens vooraf bedenken wat er allemaal in die bakken moet en dat het horloge daar ook bij hoort.
Dat dus. Is niet zo lastig, gewoon je zakken leeghalen, horloge afdoen en riem in die bak gooien.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71165581
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Die bodyscan gebruiken ze nauwelijks, ik vlieg wekelijks op Schiphol en heb hem tot nu toe nog nooit gezien. Maar goed, het wisselt zeker per automaat.
Ja, ik weet het niet zeker of het zo'n bodyscan was. Het was bij die gate waar easyjet e.d. van vertrekken. Ze konden precies zien dat ik een stukje papier in mn achterzak had en een pakje kauwgum in mn rechter broekzak. Lijkt me niet dat dat een gewone metaalscanner was.
pi_71165644
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef Palomar het volgende:
Op Schiphol hebben ze nu volgens mij zo'n bodyscan (of hoe dat ook heet, die door je kleding kijkt..). Zo'n ding dat om je heen draait en volgens mij is het daarmee nog vaker raak. Ik had nog een papiertje in de achterzak van mn spijkerbroek zitten en meteen zegt die gast dat er nog iets in mn broekzak zit en moest ik nog een keer. Ding scant dus gewoon alles en niet alleen metaal.
Als ze gaan zeuren over een zakdoek dan wil ik best even met dat ding zwaaien om te laten zien dat er verder niets in verstopt zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')