Voer je reserveringsnummer in op https://www.checkmytrip.com en je ziet wat je te eten krijgt. Dat is bij de prijs inbegrepen. Ook het drinken krijg je erbij. Alcoholische dranken zijn meestal beperkt gratis op dit soort vluchten, vanaf je derde drankje betalen.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:42 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik vlieg morgen met Malaysia Airlines van Londen naar Hanoi (Vietnam), is het eten en drinken op de vlucht dan eigenlijk gratis? Wat mag je bestellen (alcohol?) en hoe werkt het?
Wat is eigenlijk de consensus m.b.t. tot slapen tijdens lange vluchten, is het 'not done' om je stoel in de ligstand te verstellen? Thanks
Maar over het algemeen gooit iedereen die stoel gewoon naar achteren zonder ook maar te overleggen. Tijdens het eten gaat de stoel zelfs niet omhoog als je het niet even vraagtquote:Op zondag 5 juli 2009 22:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Even oppassen met het verstellen van je stoel is natuurlijk wel aan te raden.
Waarom zou die tijdens het eten omhoog moeten? Je kunt ook prima eten als de stoel voor je naar achter staat.quote:Op maandag 6 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar over het algemeen gooit iedereen die stoel gewoon naar achteren zonder ook maar te overleggen. Tijdens het eten gaat de stoel zelfs niet omhoog als je het niet even vraagt
Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonkenquote:Op maandag 6 juli 2009 09:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarom zou die tijdens het eten omhoog moeten? Je kunt ook prima eten als de stoel voor je naar achter staat.
Je moet je vork ook naar je mond brengen, niet je mond naar je vorkquote:Op maandag 6 juli 2009 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonken
Geen idee welke maatschappij je dan vliegt, maar je lijkt me aardig te overdrijven. Ik vlieg al jaren wekelijks en heb er nog nooit last van gehad. Je zit nou eenmaal als vee in een klein hok, dan moet je niet zeuren.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Daar heb ik andere ervaringen mee, als de stoel vol naar achteren gaat kun je amper op een fatsoenlijke manier eten in economy class. Dan zit je continue met je hoofd tegen de stoel voor je aan te bonken
Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Geen idee welke maatschappij je dan vliegt, maar je lijkt me aardig te overdrijven. Ik vlieg al jaren wekelijks en heb er nog nooit last van gehad. Je zit nou eenmaal als vee in een klein hok, dan moet je niet zeuren.
Goed, dan ligt het meer aan jouw eisenpakket, denk ik. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee en zal zeker niet de persoon voor me wakker gaan maken, zodat ik met mijn hoofd boven mijn bord kan hangen. Je kunt trouwens het blaadje ook verder naar je toe schuiven...quote:Op maandag 6 juli 2009 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.
Ik eet graag op een fatsoenlijke manier, zodat ik in ieder geval weinig kans loop om eten op mijn kleren te krijgen. Dus dat betekent met mijn hoofd boven mijn bord. Als de persoon voor je de stoel naar achteren heeft staan gaat dat dus niet.
Verder zeur ik niet over het feit dat je weinig ruimte hebt, alleen over dat je medepassagiers tijdens het eten die stoel naar voren moeten doen.
Als de persoon voor me slaapt is het natuurlijk een ander verhaal, maar als de persoon zelf ook aan het eten is zal ik hem gewoon vriendelijk vragen of die zijn stoel tijdens het eten naar voren kan doen.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed, dan ligt het meer aan jouw eisenpakket, denk ik. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee en zal zeker niet de persoon voor me wakker gaan maken, zodat ik met mijn hoofd boven mijn bord kan hangen. Je kunt trouwens het blaadje ook verder naar je toe schuiven...
Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaakquote:Op maandag 6 juli 2009 12:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Als de persoon voor me slaapt is het natuurlijk een ander verhaal, maar als de persoon zelf ook aan het eten is zal ik hem gewoon vriendelijk vragen of die zijn stoel tijdens het eten naar voren kan doen.
Dit gebeurt nooit (gelukkig). Al die betutteling.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaak
Bij KLM over het algemeen wel in Economy op een Long Haul flight. En ik vind het nog een goed principe ook al zit ik zelf meestal wel op rij 10 in een 777-200ER, dus heb ik er zelf geen last van.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vroeger (zei de ouwe lul), wilden stewardessen bij het uitdelen van het eten nog weleens iedereen de stoel naar voren laten doen. Gebeurt nu ook niet meer al te vaak
Heel herkenbaar inderdaad.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:33 schreef Blik het volgende:
Betreffende airline is KLM, maar het is een standaard-probleem bij economy class.
Ik eet graag op een fatsoenlijke manier, zodat ik in ieder geval weinig kans loop om eten op mijn kleren te krijgen. Dus dat betekent met mijn hoofd boven mijn bord. Als de persoon voor je de stoel naar achteren heeft staan gaat dat dus niet.
Verder zeur ik niet over het feit dat je weinig ruimte hebt, alleen over dat je medepassagiers tijdens het eten die stoel naar voren moeten doen.
Ik maak véél long haul flights per jaar met KLM en ik heb nog nooit gehoord dat iemand werd gevraagd de stoel rechtop te zetten... Maar zoals gezegd: ik heb er zelf geen enkel probleem mee.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:11 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Bij KLM over het algemeen wel in Economy op een Long Haul flight. En ik vind het nog een goed principe ook al zit ik zelf meestal wel op rij 10 in een 777-200ER, dus heb ik er zelf geen last van.
En slapen tijdens het eten..... je past je maar lekker aan, aan de overige passagiers die wel fatsoenlijk de ruimte willen hebben tijdens het eten!
Toen ik vloog kon je helemaal links gewoon je bagage droppen, was een speciale balie voor internet check in.quote:Op maandag 6 juli 2009 00:19 schreef DancePlaza het volgende:
godver.. online inchecken heeft geen nut op de vluchtt STN - KUL airasia x.. gewoon in die klote rij wachten.. ff wat tijd vermaken op internet zucht.
Oh, houdt op Manchester ook rekening met zeer strenge controle op te grote en te veel handbagage. Elke trolley mocht in het probeermandje en zeker 8 man mochten vorige week alsnog (terecht) 30 euro betalen aan de gate.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:34 schreef SaskiaR het volgende:
Lukt nog steeds niet... heb ze al gebeld, maar ze konden ook niet zeggen waar het aan lag. Nu ben ik weer zo'n mafkees dat ik me nu dus 2 dagen zorgen ga lopen maken of ik wel mee mag... ik heb toch al zo'n stress bij elke vliegreis, maar dit maakt het niet beter!
Ja. Maar alleen als je AMS - San-Jose als 1 ticket hebt gekocht.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:09 schreef staticdata het volgende:
Wordt op de europeese luchthavens je koffer gewoon doorgelabeld als je een overstap maakt?
vlieg via AMS naar madrid en dan door naar San-Jose.
Er wordt niet zozeer mee gegooid maar de fiets gaat mee in de bagage dus kan ook onderop de stapel komen te liggen . Bovendien kan door de uitstekende delen (trappers etc.) andere bagage beschadigd worden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
dat schijnt zo te zijn, thanksquote:Op donderdag 9 juli 2009 11:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Maar alleen als je AMS - San-Jose als 1 ticket hebt gekocht.
Ja, ze gooien je fiets wel degelijk zo in het vliegtuig, als je pech hebt. Dus ik zou er op zijn minst een hoes omheen doen. Die kun je bv. bij Halfords kopen en ze noemen het een fietspyjama. Verder moet je de pedalen eraf halen (check dat tevoren even, want die willen nog wel eens vast zitten) en het stuur een kwartslag draaien. Zorg dus voor enig gereedschap. Verder moet meestal de lucht uit de banden. Grote flauwekul want opgepompte banden ontploffen echt niet in het ruim, maar discussie is zinloos. IATA-voorschrift of zo.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Nee, ze pissen er eerst over heenquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
Maar kijk uit dat je weer niet in een 757 de oversteek gaat maken, want dat is een iets groter uitgevoerde 737, met een 3-3 opstelling, een 767 in de 2-3-2 uitvoering of de Airbus 330 in de 2-4-2 uitvoering is wel een prima toestel. Als er maar 1 gangpad is, is er maar weinig bewegingsruimte, althans, dat is zoals ik dat ervaar.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.
British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
En toch vond ik die 757 toestellen van North West Airlines op de route AMS-EWR altijd heel plezierig. Ze hebben maar 160 stoelen en dat is minder dan dat KLM er in hun grootste 737 propt. Compleet nieuw interieur met hele comfortabele stoelen. Enige nadeel in zo'n kist is het enkele gangpad, maar ook dat is geen probleem als het toestel niet helemaal vol zit.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar kijk uit dat je weer niet in een 757 de oversteek gaat maken, want dat is een iets groter uitgevoerde 737, met een 3-3 opstelling, een 767 in de 2-3-2 uitvoering of de Airbus 330 in de 2-4-2 uitvoering is wel een prima toestel. Als er maar 1 gangpad is, is er maar weinig bewegingsruimte, althans, dat is zoals ik dat ervaar.
Ik ben met Continental naar New York geweest in een 767 (met 2-3-2 opstelling). Van te voren even online 2 stoelen naast elkaar aan het raampje gereserveerd, zodat je niet de hele reis naast een vreemde zit Verder heeft elke stoel een eigen schermpje met films en vluchtinformatie (ook in economy class). Toch weer leuk als tijdverdrijf. Continental beviel verder prima.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewentquote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.
British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
Ik ben net vanaf Manchester naar Amsterdam gevlogen, ze deden niet moeilijker dan anders. Sowieso heb je bij het binnenkomen van de Uk natuurlijk geen bagagecontrole. Je kan in elk geval bij de apotheek een medicijnenpaspoort halen, waar op staat wat je slikt en waarom, dan zou je in elk geval geen probleem moeten hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:14 schreef sararaats het volgende:
ik ga op 16 juli naar Manchester. nu wilde ik graag weten of ik een attest nodig heb voor m'n antidepressiva en ze in de handbagage mogen
ik weet dat ze in Groot-Brittanie nogal moeilijk kunnen doen
alvast bedankt om dit te lezen
Het hebben van tickets voor een vliegreis is tegenwoordig niet normaal. Wellicht even e-mailbox goed bekijken of de voorwaarden lezen van de shop waar ze geboekt hebben ?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:17 schreef Dynastic het volgende:
Vrienden hebben de tickets nog niet terwijl ze morgen vliegen..
Is dat normaal?
En uiteindelijk gewoon kunnen inchecken?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben net vanaf Manchester naar Amsterdam gevlogen, ze deden niet moeilijker dan anders.
Tsja zenuwen ontstaan meestal door mensen zelf, niet door de omstandigheden. Wat bij mij helpt om stress te verlagen is vrij laat op het vliegveld aankomen, als laatste wachten met boarden, als eerste uitstappen, etc. Gewoon niet teveel tussen andere gestreste mensen gaan zitten.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben
Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
Als geld (relatief) geen issue is kan je toch direct boeken bij OpenSkies? Het aantal passagiers is beduidend lager en er hangt volgens mij een veel relaxtere sfeer.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben
Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
Ja, geen idee waarom het niet online lukte, maar alles verliep gesmeerd. Wel een onoverzichteljk vliegveld trouwens, Manchester.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En uiteindelijk gewoon kunnen inchecken?
Voor de zoveelste keer, nee het is niet nodig, maar nocht je wat gemoedsrust willen, dan is een medicijnenpaspoort (bij de apotheek) geen slecht plan, dan weet je zeker dat alles goed zit.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:06 schreef sararaats het volgende:
heb ik een papier van de dokter nodig voor m'n antidepressiva? het is nu wel zo dat het geen vloeistoffen zijn.
ik neem Trazolan en Cymbalta
In het geval van Ryanair zou ik niet al te lang meer wachten. In de regel wordt het alleen maar duurder naarmate de datum van vertrek in zicht is. (Tenzij er helemaal geen tickets verkocht worden uiteraard, maar dat is gezien de vakantieperiode niet echt te verwachten).quote:Op maandag 13 juli 2009 00:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Eind juli wil ik vliegen naar Portugal. De ticketprijzen schommelen aardig, vorige week 49, gisteren 29 (had ik moeten boeken) en op dit moment weer 69. Is het de moeite waard om nog te wachten op een daling? Daalt het uberhaupt nog zo'n 2 weken voor vertrek of is het risico dat het alleen maar meer wordt heel groot?
Edit, maatschappij is ryanair
NY zou ik zeker vanaf LHR doen, meer keuze qua airlines en het scheelt je weer 30 minuten vliegen ofzo. Verder gewoon BA boeken, da's beter dan meeste Amerikaanse airlines en T5 is een hele relaxte terminal (stap je tenminste ook ontspannen die kist in). En verder natuurlijk gewoon kappen met zeikenquote:Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben
Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
domme vraag waarschijnlijk, maar hoe ziet een e-ticket er uit? Ik heb namelijk alleen maar een mail gekregen met het nummer van mijn e-ticket. Verder staat er niets bij. Is dat dan voldoende?quote:Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt
Ja. Je kunt er a) online mee in checken (meestal vanaf 24 uur van tevoren) en dan met dit nummer je ticket uitprinten of b) aan de balie je ticket mee ophalen.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:39 schreef cptmarco het volgende:
[..]
domme vraag waarschijnlijk, maar hoe ziet een e-ticket er uit? Ik heb namelijk alleen maar een mail gekregen met het nummer van mijn e-ticket. Verder staat er niets bij. Is dat dan voldoende?
Naar Portugal voor 69 (negenenzestig) euro, en dan nog vragen of het de moeite waard is om op een prijsdaling te speculeren........ Weet je zeker dat je op vakantie wilt?quote:Op maandag 13 juli 2009 00:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Eind juli wil ik vliegen naar Portugal. De ticketprijzen schommelen aardig, vorige week 49, gisteren 29 (had ik moeten boeken) en op dit moment weer 69. Is het de moeite waard om nog te wachten op een daling? Daalt het uberhaupt nog zo'n 2 weken voor vertrek of is het risico dat het alleen maar meer wordt heel groot?
Edit, maatschappij is ryanair
En op de terugweg hetzelfde gezeik... wordt nu doorgeleid naar de website van Aviapartner om in te checken, maar 'flight not open for web check in'. Het is toch echt tussen 48 en 3 uur voor de vlucht. Ik vlieg dus niet meer met bmibaby, als ze geen fatsoenlijke online check in kunnen regelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ik probeer net online in te checken voor een bmibaby vlucht vanaf Manchester, maar ik krijg de melding 'we could not retrieve all information relating to your flight at this moment. Please print this error message and present it at the airport.' Heeft het zin later nog eens te proberen online in te checken, of zal ik maar gewoon op het vliegveld in de rij gaan staan?
Volgens seatguru.com heb je bij Iberia op de A346:quote:Op maandag 13 juli 2009 17:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Even een vraagje hoe de ervaringen zijn over Iberia.Ik had Lan Airlines geboekt en kwam er pas later achter dat alles via Code Sharing verzorgd wordt.Is natuurlijk ook mijn schuld ik had beter op kunnen letten maar ik heb wat slechte verhalen over Iberia gelezen.Ik vlieg deze route Frankfurt - Madrid - Santiago - Mendoza.
Vind vooral jammer dat op zo een lange vlucht geen personal entertainment aangeboden wordt.De route Madrid - Santiago wordt met een Airbus 340-600 gevlogen.Ook iemand ervaring hoe daar de beenruimte is?
Ligt een beetje aan of die kist op tijd vertrekt en het tijdstip van aankomst. Zijn er meerdere intercontinentale aankomsten op dezelfde tijd, dan kan het wel eens lang duren bij de immigration. Ik heb er zelf wel eens twee uur in de rij gestaan. Maar ook dat ik binnen tien minuten aan de belt stond om mijn bagage op te pikken. Zorg dat je zo ver mogelijk voorin het vliegtuig zit, dat scheelt toch vaak minstens zo'n honderd man voor je in de rij voor de immigration. Twee uur is niet al te veel maar het moet kunnen.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Is plusminus 2 uur (volgens het schema volgens mij 2 uur en 10 minuten) voldoende om over te stappen in Atlanta?
Spanje is een modern land, maar Iberia is intercontinentaal echt een soort primitief veevervoer, gewoonlijk met een cabin crew die nog nooit van het woord service heeft gehoord en zich het liefst 10 uur lang in de pantry ophoudt.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Vind vooral jammer dat op zo een lange vlucht geen personal entertainment aangeboden wordt.De route Madrid - Santiago wordt met een Airbus 340-600 gevlogen.Ook iemand ervaring hoe daar de beenruimte is?
Helaas.Ik had cheaptickets gebeld maar ik kon niet omboeken.Dat is ook zo stom van mij.Er stond groot bij cheaptickets dat ik wel LAN Airlines boek maar in kleine letters dat alles door Iberia wordt verzorgd.Dat zag ik dus niet.Er was ook een directe vlucht vanuit Frankfurt maar daar had ik veel langer in Santiago moeten wachten.Als ik dit eerder had geweten dan had ik wel de directe vlucht genomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:15 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Spanje is een modern land, maar Iberia is intercontinentaal echt een soort primitief veevervoer, gewoonlijk met een cabin crew die nog nooit van het woord service heeft gehoord en zich het liefst 10 uur lang in de pantry ophoudt.
Kun je nog omboeken?
Tja, er zijn meer maatschappijen die dat niet hebben. Denk aan bijvoorbeeld KLM op meerdere continentale vluchtenquote:Op maandag 13 juli 2009 20:31 schreef Terpentin07 het volgende:
Bedankt voor de site.Hhmm zoals ik al las geen personal entertainment.Dat dit tegenwoordig nog kan op intercontinentale vluchten.
Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:21 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Helaas.Ik had cheaptickets gebeld maar ik kon niet omboeken.Dat is ook zo stom van mij.Er stond groot bij cheaptickets dat ik wel LAN Airlines boek maar in kleine letters dat alles door Iberia wordt verzorgd.Dat zag ik dus niet.Er was ook een directe vlucht vanuit Frankfurt maar daar had ik veel langer in Santiago moeten wachten.Als ik dit eerder had geweten dan had ik wel de directe vlucht genomen.
Ik heb me nu ook al een beetje ingelezen en overal zijn ze zeer negatief over Iberia.Vooral de service zoals je schreef lijkt erg slecht te zijn.Ik maak me vooral zorgen om mijn baggage omdat ik zo vaak moet overstappen.
Mijn post had ook meer betrekking op Iberia.Dat is zo een beetje de enige maatschappij die in hun Airbus 340-600 geen personal entertainment in de economy class aanbieden.Vind ik wel vervelend bij een vlucht van 13 uur.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, er zijn meer maatschappijen die dat niet hebben. Denk aan bijvoorbeeld KLM op meerdere continentale vluchten
Dat is wat ik in veel recensies gelezen heb.Voornamelijk de service als je koffer daadwerkelijk kwijtraakt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:26 schreef Vixxen het volgende:
[..]
Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!
Dat ligt er maar helemaal aan of de maatschappij in kwestie een eigen afhandeling heeft of niet. Op Schiphol wordt de afhandeling van Iberia gedaan door Aviapartner, maar het zou mij niks verbazen als Iberia op Madrid zijn eigen afhandeling heeft.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:26 schreef Vixxen het volgende:
[..]
Waarom zorgen maken over koffer..? Naar mijn wetenschap word de bagagehandeling niet geregeld door de luchtvaartmaatschappij maar in combinatie met de luchthavens. Als jij er voor zorgt dat jouw baggage gewoon in een keer goed doorgelabeld wordt naar je eindbestemming dan zou er geen probleem moeten zijn..!!
Ze zien er na mijn inzicht wel betrouwbaar uit, maar garanderen kan ik het natuurlijk niet. MAar ze hebben helaas wel wat kut reviewsquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:52 schreef Maria2.0 het volgende:
Iemand ervaring met boekingssite Cheapoair?
We vinden daar de goedkoopste aanbieding voor wat we willen maar ik ken heel die toko niet.
Maar die airliner rijdt ook maar tot 23.00 u. volgens die link. Misschien kun je een hotel in de buurt van luchthaven Frankfurt nemen voor de aankomst nacht ? Dan hoef je niet diep in de nacht naar huis te rijden terwijl je nog moe bent van de vlucht. Is een stuk veiliger.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:18 schreef sisayminti het volgende:
Of weet iemand nog een ander (goedkoop) alternatief? Trein is geen optie omdat de terugvlucht te laat is, rijden er geen treinen meer
Met prijsafspraak kan je voor 30¤ een taxi pakken van de luchthaven naar Darmstadt ipv de AIRliner, normale prijs ligt als ik het goed herinner rond de 45-50¤.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar die airliner rijdt ook maar tot 23.00 u. volgens die link. Misschien kun je een hotel in de buurt van luchthaven Frankfurt nemen voor de aankomst nacht ? Dan hoef je niet diep in de nacht naar huis te rijden terwijl je nog moe bent van de vlucht. Is een stuk veiliger.
De laatste keer had ik nog een horloge om, misschien dat dat de oorzaak was. Maar ik mocht het niet nog eens proberen van het beveiligingsmannetje. En schoenen had ik inderdaad ook aan, dat zou het ook kunnen zijn. Maar meer dan wat ringetjes voor de veters zit er niet aan metaal aan.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:25 schreef alphacharlie het volgende:
verschilt per vliegveld: sommige gaan al af als je je schoenen nog aan hebt.
Horloge is bijna altijd raak. Riem in veel gevallen ook. Wat is er zo moeilijk aan het afdoen van die zaken? Daar vragen ze toch ook om?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:38 schreef Light het volgende:
[..]
De laatste keer had ik nog een horloge om, misschien dat dat de oorzaak was. Maar ik mocht het niet nog eens proberen van het beveiligingsmannetje. En schoenen had ik inderdaad ook aan, dat zou het ook kunnen zijn. Maar meer dan wat ringetjes voor de veters zit er niet aan metaal aan.
Ik kan me niet herinneren dat ze vragen dat je het horloge af moet doen, dat moet ik nog maar eens proberen de volgende keer. Riem had ik wel afgedaan.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Horloge is bijna altijd raak. Riem in veel gevallen ook. Wat is er zo moeilijk aan het afdoen van die zaken? Daar vragen ze toch ook om?
Spijkerbroek gebeurt niks mee. Ze vragen echt overduidelijk of je alles van metaal af wilt doen, sieraden en horloges worden met vermeld. Lijkt me allemaal vrij logisch.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:56 schreef Light het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ze vragen dat je het horloge af moet doen, dat moet ik nog maar eens proberen de volgende keer. Riem had ik wel afgedaan.
Maar in m'n (spijker)broek zitten ook knopen enzo, da's ook iets van metaal lijkt me. Lijkt me toch niet handig als die ook uit moet.
Betekent dit nu dat ik WEL de naam kan wijzigen, maar dat ik het verschil moet betalen + 50 euro (lange vlucht)? Of moet ik de volle pond betalen + 50 euro? En hoe weet ik of ik FLEX of SPAAR tarief heb?quote:Is omboeken mogelijk?
Omboekingen en/of naamswijzigingen zijn binnen de geldigheidsduur van het ticket (365 dagen) telefonisch bij het service-center » mogelijk. Een omboeking is tot maximaal 30 minuten voor de overeengekomen vertrektijd mogelijk. Via internet kan een vlucht tot maximaal 48 uur voor vertrek worden omgeboekt. Als de vertrekdatum is verstreken, is een omboeking niet meer mogelijk. Restituties voor niet benutte vluchten zijn uitgesloten.
Spaartarief: Bij het spaartarief zijn omboekingen tot 30 minuten voor vertrek tegen betaling van 30 EUR voor een korte- of middellange-afstandsvlucht of 50 EUR voor een lange-afstandsvlucht (minstens 3.000 miles tussen de plaats van vertrek en de bestemming) per boeking en passagier mogelijk. Wanneer het geboekte tarief op het moment van omboeken niet meer beschikbaar is, moet niet alleen het verschil met het beschikbare tarief betaald worden, maar dienen ook de omboekingskosten te worden voldaan. Bij het omboeken naar een lager tarief wordt het verschil met het originele tarief niet vergoed. Het is ook mogelijk van het spaar- naar het flextarief om te boeken.
Flextarief: Bij omboekingen is slechts het prijsverschil ten opzichte van het actuele, eventueel hogere tarief te voldoen; het flextarief kan worden omgeboekt naar het spaartarief.
Een internationale vlucht kan niet worden omgeboekt naar een binnenlandse vlucht. Hetzelfde geldt voor het omboeken van een binnenlandse vlucht naar een internationale vlucht of naar een binnenlandse vlucht in een ander land.
De naam van de reiziger kan uitsluitend tot aan het vertrek van de eerste vlucht gewijzigd worden. Bij een naamswijziging in het spaartarief wordt zoals bij een omboeking de hogere vluchtprijs plus extra kosten van 30 EUR per persoon voor een vlucht op de korte of middellange afstand en 50 EUR per persoon voor een lange-afstandsvlucht berekend. In het flextarief is een naamswijziging tot op de dag van vertrek kosteloos via ons Service Center mogelijk.
Bij een omboeking en/of wijziging van de naam van de reiziger kunnen de kosten alleen met een geaccepteerde creditcard of door middel van automatische afschrijving betaald worden. Voor baby’s (tot twee jaar) worden geen omboekingskosten in rekening gebracht. Er wordt geen korting gegeven op de omboekingskosten.
Die bodyscan gebruiken ze nauwelijks, ik vlieg wekelijks op Schiphol en heb hem tot nu toe nog nooit gezien. Maar goed, het wisselt zeker per automaat.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef Palomar het volgende:
Op Schiphol hebben ze nu volgens mij zo'n bodyscan. Zo'n ding dat om je heen draait en volgens mij is het daarmee nog vaker raak. Ik had nog een papiertje in de achterzak van mn spijkerbroek zitten en meteen zegt die gast dat er nog iets in mn broekzak zit en moest ik nog een keer. Ding scant dus gewoon alles en niet alleen metaal.
Verder verschilt je riem volgens mij per vliegveld/scanapparaat, want ik heb hem ook wel een paar keer omgelaten met wisselend succes.
Zou kunnen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik bij de laatste 4 keer dat ik op het vliegveld door zo'n poortje ging er 3 keer uitgehaald wordt door die interval.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:13 schreef Fogel het volgende:
Naast de standaarddetectie is er ook een interval waar het ding piept ongeacht of je iets van metaal bij je hebt of niet. Was in ieder geval enkele jaren geleden op Schiphol zo, en aangezien het nuttig is om af en toe een extra controle te hebben lijkt me dat ze dat nog steeds hebben.
Dat dus. Is niet zo lastig, gewoon je zakken leeghalen, horloge afdoen en riem in die bak gooien.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef Light het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik bij de laatste 4 keer dat ik op het vliegveld door zo'n poortje ging er 3 keer uitgehaald wordt door die interval.
Ik moet gewoon eens vooraf bedenken wat er allemaal in die bakken moet en dat het horloge daar ook bij hoort.
Ja, ik weet het niet zeker of het zo'n bodyscan was. Het was bij die gate waar easyjet e.d. van vertrekken. Ze konden precies zien dat ik een stukje papier in mn achterzak had en een pakje kauwgum in mn rechter broekzak. Lijkt me niet dat dat een gewone metaalscanner was.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die bodyscan gebruiken ze nauwelijks, ik vlieg wekelijks op Schiphol en heb hem tot nu toe nog nooit gezien. Maar goed, het wisselt zeker per automaat.
Als ze gaan zeuren over een zakdoek dan wil ik best even met dat ding zwaaien om te laten zien dat er verder niets in verstopt zit.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef Palomar het volgende:
Op Schiphol hebben ze nu volgens mij zo'n bodyscan (of hoe dat ook heet, die door je kleding kijkt..). Zo'n ding dat om je heen draait en volgens mij is het daarmee nog vaker raak. Ik had nog een papiertje in de achterzak van mn spijkerbroek zitten en meteen zegt die gast dat er nog iets in mn broekzak zit en moest ik nog een keer. Ding scant dus gewoon alles en niet alleen metaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |