Ja, je kunt voor alle zekerheid even langs de dokter gaan en vragen of hij iets op papier zet (medicijnen paspoort)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:39 schreef SaskiaR het volgende:
Mijn moeder gaat binnenkort vliegen. Ze wil alleen handbagage meenemen, maar ze slikt medicijnen. Mag ze die gewoon meenemen in de handbagage?
Nee, afgezien de compensatie die je mogelijk krijgt omdat vlucht 1 vertraagd was, maar dat staat geheel los van vlucht twee..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:42 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een niet officiële overstap? Stel ik boek een vlucht bij Ryanair van Eindhoven naar Milaan en dan 2 uur later van Milaan naar Rome. Krijg ik dan een andere vlucht/vergoeding aangeboden als ik door vertraging van de eerste de tweede vlucht mis?
Nee. Want omdat ze geen connecties aanbieden houdt de verantwoordelijkheid op op het moment dat jij in Milaan bent. Als je door vertraging 2u later in Milaan bent en de vlucht naar Rome mist, is dat jouw eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:42 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een niet officiële overstap? Stel ik boek een vlucht bij Ryanair van Eindhoven naar Milaan en dan 2 uur later van Milaan naar Rome. Krijg ik dan een andere vlucht/vergoeding aangeboden als ik door vertraging van de eerste de tweede vlucht mis?
Ja, een medisch paspoort kun je gratis opvragen bij de apotheek.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:39 schreef SaskiaR het volgende:
Mijn moeder gaat binnenkort vliegen. Ze wil alleen handbagage meenemen, maar ze slikt medicijnen. Mag ze die gewoon meenemen in de handbagage?
Als je geen visum voor dat land nodig hebt, en voor Denemarken ga ik daar maar niet van uit, dan zie ik niet waarom je op het vliegveld moet blijven...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:55 schreef Yannick024 het volgende:
Ik ga deze zomer naar Thailand en ik vlieg alleen terug. Dat is nogal een lange vlucht en ook geen directe, ik moet namelijk in Kopenhagen overstappen, maar ik moet daar 7.35 uur wachten, nogal lang dus. Is het mogelijk om in die tijd eventueel de stad in te gaan ofzo, of moet je perse op het vliegveld blijven? Ik heb namelijk na die lange vlucht niet echt zin om ook nog eens 7.35 uur op een vliegveld te zitten.
Iemand die hier meer over weet?
Dit vind ik nogal een rare stelling aangezien ik 6 maanden geleden nog naar Orlando ben gevlogen en mijn koffer gewoon met een cijferslot op slot zat en daar heb ik niets over gehoord.quote:Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.
Naar de states is het probleem ook niet, vanuit de states mogelijk wel. Daar willen ze nog wel eens in de koffer kijken en als ze het slotje niet goedschiks open krijgen.... (gebeurt eigenlijk alleen als ze iets zien tijdens de scan wat ze niet op het scherm herkennen en dus met eigen ogen willen zien)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:42 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dit vind ik nogal een rare stelling aangezien ik 6 maanden geleden nog naar Orlando ben gevlogen en mijn koffer gewoon met een cijferslot op slot zat en daar heb ik niets over gehoord.
Ahh vandaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Naar de states is het probleem ook niet, vanuit de states mogelijk wel. Daar willen ze nog wel eens in de koffer kijken en als ze het slotje niet goedschiks open krijgen.... (gebeurt eigenlijk alleen als ze iets zien tijdens de scan wat ze niet op het scherm herkennen en dus met eigen ogen willen zien)
Een medicijnpaspoort van de apotheek is iets anders dan een doktersverklaring.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:46 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ja, een medisch paspoort kun je gratis opvragen bij de apotheek.
Sowieso is het aan te raden medicijnen in handbagage te doen als je hier afhankelijk van bent, als je koffer dan kwijtraakt zit je niet zonder medicijnen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je geen visum voor dat land nodig hebt, en voor Denemarken ga ik daar maar niet van uit, dan zie ik niet waarom je op het vliegveld moet blijven...
Bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja, gewoon Kopenhagen ingaan. Je bent niet verplicht door het transferpoortje te gaan, je moet dan alleen even opnieuw inchecken enzo, maar dat is verder geen moeite natuurlijk. Zeven uur wachten is echt kut anders.
Het mag zeker, ook op de terugweg, maar dan heb je dus de kans dat hij daarna nooit meer op slot kan...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:50 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ahh vandaar.
Zullen ze bij mij wel niets vreemds hebben gezien.
Maar hij mag dus blijkbaar wel op slot mee.
Joh, ik heb nog nooit zo'n verklaring meegenomen. Misschien voor de zekerheid wel een aanrader voor volgende keer.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Een medicijnpaspoort van de apotheek is iets anders dan een doktersverklaring.
Voor de zekerheid zou je een doktersverklaring bij de huisarts of specialist moeten vragen (staat op welke mediactie, waarom ze die slikt etc.).
En dan evt. aanvullend een medicijnpaspoort meenemen (van de apotheek: lijstje met medicatie en de te gebruiken hoeveelheden). Ook altijd handig om bij je te hebben als je in NL bent.
Ik ben een tijd geleden 's nachts naar het vliegveld gefietst, voor de zekerheid een echt lijkend speelgoedpistool meegenomen om ongure types mee te kunnen laten schrikken, bij aankomst bijna vergeten dat ik 'm bij me had en toen ergens in de bosjes gegooid, bij terugkomst lag ie er gelukkig nog!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:18 schreef thloreg het volgende:
je kunt je kussen gewoon meenemen maar hij zal voordat je de lucht ingaat wel in de bagageruimte boven je stoel moeten worden opgeborgen. En wat er in je koffer zit en hoe verpakt mag jezelf uitmaken zolang het maar geen bom of wapenspul is.
De meeste maatschappijen zijn erg streng op de 1 stuk handbagage regel. En je kussen met hengsel telt dan als 1 stuk bagage en je handtas als de tweede. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat je beide mee mag nemen. Kun je je kussen niet in een tas stoppen, samen met de rest van je carry on spul?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:31 schreef ekster23 het volgende:
Ik neem in me vliegtuig me kussen mee, zit in een soort zak met hengsel eraan om het makkelyker te dragen, en ik wil dan me handtas meenemen. Dat mag toch gewoon? Ik kan namelijk nooit slapen zonder mijn eigen kussen. En als je toiletspulletjes meeneemt in je koffer hoeft dat toch niet in originele verpakking zoals cremes enzo. Ik heb daar alleen nog maar de tubes van.
Ik neem ook medicijnen mee en heb nooit zo'n verklaring gehaald. Maar als men mijn medicatie eruit pikt is er geen man overboord. Ik kan makkelijk een weekje zonder. Als ik tabletten of drankjes bij me had die ik absoluut elke dag moest gebruiken, dan zou ik geen risico nemen en even naar mijn specialist gaan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Joh, ik heb nog nooit zo'n verklaring meegenomen. Misschien voor de zekerheid wel een aanrader voor volgende keer.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:43 schreef Cat22 het volgende:
De kussen past niet meer in mijn koffer, en ik wil hem ook wel los bij me koffer doen dat hij in de laadruimte gaat, maar ik weet ook niet of dat mag. Ik vlieg met klm, misschien weet jij wat hun precieze regels zijn?
[..]
De meeste maatschappijen zijn erg streng op de 1 stuk handbagage regel. En je kussen met hengsel telt dan als 1 stuk bagage en je handtas als de tweede. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat je beide mee mag nemen. Kun je je kussen niet in een tas stoppen, samen met de rest van je carry on spul?
Vloeistoffen in ruimbagage, daar wordt niet zo streng naar gekeken, mag je in elke verpakking meenemen. Vloeistoffen in handbage trouwens ook. Iedereen schenkt grote verpakkingen om in 100 ml flesjes.
[..]
Ik neem ook medicijnen mee en heb nooit zo'n verklaring gehaald. Maar als men mijn medicatie eruit pikt is er geen man overboord. Ik kan makkelijk een weekje zonder. Als ik tabletten of drankjes bij me had die ik absoluut elke dag moest gebruiken, dan zou ik geen risico nemen en even naar mijn specialist gaan.
Geldt trouwens ook voor ADHD-ers: bepaalde medicijnen bevatten opiaten en worden resoluut uit je bagage gehaald als ze erachter komen en je hebt geen doktersverklaring. Da's namelijk smokkel van illegale substanties.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
De meeste maatschappijen zijn erg streng op de 1 stuk handbagage regel. En je kussen met hengsel telt dan als 1 stuk bagage en je handtas als de tweede. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat je beide mee mag nemen. Kun je je kussen niet in een tas stoppen, samen met de rest van je carry on spul?
Vloeistoffen in ruimbagage, daar wordt niet zo streng naar gekeken, mag je in elke verpakking meenemen. Vloeistoffen in handbage trouwens ook. Iedereen schenkt grote verpakkingen om in 100 ml flesjes.
[..]
Ik neem ook medicijnen mee en heb nooit zo'n verklaring gehaald. Maar als men mijn medicatie eruit pikt is er geen man overboord. Ik kan makkelijk een weekje zonder. Als ik tabletten of drankjes bij me had die ik absoluut elke dag moest gebruiken, dan zou ik geen risico nemen en even naar mijn specialist gaan.
Geldt trouwens ook voor ADHD-ers: bepaalde medicijnen bevatten opiaten en worden resoluut uit je bagage gehaald als ze erachter komen en je hebt geen doktersverklaring. Da's namelijk smokkel van illegale substanties.
Als je in Bangkok al ingechecked bent voor Kopenhagen-Amsterdam hoef je in Kopenhagen niet nogmaals in te checken. M.a.w., gewoon de stad ingaan, en als je weer op het vliegveld komt rechtstreeks richting de gate lopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja, gewoon Kopenhagen ingaan. Je bent niet verplicht door het transferpoortje te gaan, je moet dan alleen even opnieuw inchecken enzo, maar dat is verder geen moeite natuurlijk. Zeven uur wachten is echt kut anders.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:21 schreef ekster23 het volgende:
Ik ga vanavond naar Israel vliegen, maar hoe weet ik wat voor vliegweer het precies wordt. Zal wel lekker zijn als ik in rustig weer vlieg, aangezien ik zo bang ben.
Dus bijna windstil, wel wat kans op mist of lage bewolking, maar dat zorgt voor een rustige vlucht.quote:Becoming from 24 June, 19:00 UTC (24 June 2009, 22:00 IDT) to 24 June, 21:00 UTC (25 June 2009, 00:00 IDT):
Wind from 150° at 4 kts (7 km/h)
Becoming from 25 June, 00:00 UTC (25 June 2009, 03:00 IDT) to 25 June, 02:00 UTC (25 June 2009, 05:00 IDT):
Visibility 9000 m (5.6 sm)
Scattered clouds at 1200 ft
30% probability: Temporary from 25 June, 02:00 UTC (25 June 2009, 05:00 IDT) to 25 June, 06:00 UTC (25 June 2009, 09:00 IDT):
Visibility 5000 m (3.1 sm) in mist
Scattered clouds at 800 ft
Geldt het niet vooral voor binnenlandse vluchten binnen de VS? Heb wel vaker gehoord dat koffers naar de VS gewoon dicht kunnen blijven, maar dat ze open moeten op het moment dat je nog een binnenlandse vlucht zou pakken. Ik ga het zelf ondervinden in september, maar heeft iemand hier verder nog ervaring mee?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:42 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dit vind ik nogal een rare stelling aangezien ik 6 maanden geleden nog naar Orlando ben gevlogen en mijn koffer gewoon met een cijferslot op slot zat en daar heb ik niets over gehoord.
De controle van de 1 stuks regel is echt enorm soepel juist tegenwoordig. Zeker sinds veel maatschappijen officieel weer 2 stuks toe zijn gaan laten is het bij de rest ook heel relaxed. Ik vlieg vrij veel (2 retourtjes per week ofzo) en reis altijd met 2 stuks handbagage, beide van maximaal formaat. Nooit problemen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
De meeste maatschappijen zijn erg streng op de 1 stuk handbagage regel. En je kussen met hengsel telt dan als 1 stuk bagage en je handtas als de tweede. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat je beide mee mag nemen. Kun je je kussen niet in een tas stoppen, samen met de rest van je carry on spul?
Ik vloog vorige zomer van San Francisco naar Amsterdam en mijn afgesloten koffer was opengebroken door de TSA. Er zat keurig een briefje in met de reden (random check), het nummer van de betreffende TSA medewerker en een adres waar ik vragen en klachten kwijt kon.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:45 schreef Adagio het volgende:
[..]
Geldt het niet vooral voor binnenlandse vluchten binnen de VS? Heb wel vaker gehoord dat koffers naar de VS gewoon dicht kunnen blijven, maar dat ze open moeten op het moment dat je nog een binnenlandse vlucht zou pakken. Ik ga het zelf ondervinden in september, maar heeft iemand hier verder nog ervaring mee?
Dankje voor deze info. De plaatjes interpreteren lukt me prima, maar bestaat dergelijke info ook voor Afrika? Binnenkort vlieg ik DUS-DXB-JNB en ik vind het plezant op voorhand eens te kijken hoe het weer zal zijn tijdens de vlucht..quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beetje groot plaatje, maar maakt duidelijk dat er slechts een band bewolking ligt boven midden Europa, echter dat gaat niet hoger dan 38.000 voeten, en hoogstwaarschijnlijk vliegt je vliegtuig net iets hoger. Hetzelfde geldt voor de pluk in de buurt van Griekenland. Ook zijn er geen straalstromen welke turbulentie kunnen veroorzaken.
Voor de rest kun je hier de weersvoorspelling van Tel Aviv (ervan uitgaande dat je op dit vliegveld aankomt) lezen"
[..]
Dus bijna windstil, wel wat kans op mist of lage bewolking, maar dat zorgt voor een rustige vlucht.
De voorspelling van Amsterdam mag je zelf opzoeken, maar het mag duidelijk zijn dat ook daar de lucht redelijk rustig is...
Twee "grote koffertjes" om het maar even zo te noemen? En daar doen ze niet moelijk over? Waar vlieg je mee? En van welk vliegveld?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De controle van de 1 stuks regel is echt enorm soepel juist tegenwoordig. Zeker sinds veel maatschappijen officieel weer 2 stuks toe zijn gaan laten is het bij de rest ook heel relaxed. Ik vlieg vrij veel (2 retourtjes per week ofzo) en reis altijd met 2 stuks handbagage, beide van maximaal formaat. Nooit problemen.
Zoals ik al aan gaf, ik vlieg van alles en naar verschillende locaties. Eigenlijk alle grote airlines in Europa in ieder geval al gehad dit jaar. Maar goed, dat doet iedereen bij ons, het is tegenwoordig gewoon geen echt probleem meer. Ik vlieg zelf met het maximale formaat rolkoffer en daarbij afwisselend een klein zakenkoffertje, een grote kledingtas (en dan heb ik het over 3 pakken) of een sporttas (die net zo groot is als het rolkoffertje). Nooit gezeur.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Twee "grote koffertjes" om het maar even zo te noemen? En daar doen ze niet moelijk over? Waar vlieg je mee? En van welk vliegveld?
Een tijdje terug hadden ze bijv. bij Eindhoven een of andere miep neergezet die mensen nog voor het langs de douane gaan op het hart drukten dat hun twee stuks handbagage toch echt tot één stuks moesten worden verenigd, toen ik mijn schoudertas half in mijn koffer had gepropt kreeg ik te horen "dat het zo goed was", ik liep er langs, haalde de tas er weer uit en klaar. Hoe suf.
Kan zijn dat dat iemand van Ryanair was hoor die ze daar hadden neergezet en dat ze dat alleen zegt bij mensen die met Ryanair vliegen. Wat ik me trouwens wel afvraag is of zo iemand de bevoegdheid heeft om jou tegen te houden als je met 2 tassen langs de douane wil.
Ik vind eigenlijk dat mensen die met zoveel handbagage reizen het wel een beetje voor de anderen verpesten. De vliegtuigen bij sommige maatschappijen zitten bomvol, stewardessen lopen met koffers te slepen etc.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zoals ik al aan gaf, ik vlieg van alles en naar verschillende locaties. Eigenlijk alle grote airlines in Europa in ieder geval al gehad dit jaar. Maar goed, dat doet iedereen bij ons, het is tegenwoordig gewoon geen echt probleem meer. Ik vlieg zelf met het maximale formaat rolkoffer en daarbij afwisselend een klein zakenkoffertje, een grote kledingtas (en dan heb ik het over 3 pakken) of een sporttas (die net zo groot is als het rolkoffertje). Nooit gezeur.
Jahoor, op Tel Aviv airport hangt er bij de bagageband area een pinautomaat. (Tenminste, de laatste keer dat ik er was een paar jaar geleden), konden daar gewoon pinnen tijdens het wachten op de bagage.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:04 schreef ekster23 het volgende:
Ik kan toch met mijn wereldpas gewoon in Israel pinnen, want ik ben te laat geweest met geld omwisselen. Ik dacht dat dat a la minute wel kon bij die wisselkantoren.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat mensen die met zoveel handbagage reizen het wel een beetje voor de anderen verpesten. De vliegtuigen bij sommige maatschappijen zitten bomvol, stewardessen lopen met koffers te slepen etc.
Ah ok, dit werpt wel een ander licht op je posting over de toegestane handbagage. In Business Class mag je als regel al meer handbagage meenemen en bovendien wordt het makkelijker toegestaan als je er toch boven zit; inderdaad is er voldoende ruimte in de bagagebakken van businessclass.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ten eerste vlieg ik bijna altijd business class en is daar toch voldoende ruimte,
Zoals ik al aan gaf, vlieg ik vaak Business, niet altijd. Maar goed, ik heb er dus nooit problemen mee. Ook niet met easyjet, enz...quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:34 schreef jaco het volgende:
[..]
Ah ok, dit werpt wel een ander licht op je posting over de toegestane handbagage. In Business Class mag je als regel al meer handbagage meenemen en bovendien wordt het makkelijker toegestaan als je er toch boven zit; inderdaad is er voldoende ruimte in de bagagebakken van businessclass.
De meeste nederlanders vliegen echter economy class en dan specifiek KLM en Easyjet. Die laten 1 stuks handbagage toe. Onder andere British Airways laat nu 2 stuks toe, maar voor zover ik weet is het de bedoeling dat het tweede stuk aanmerkelijk kleiner is dan de bekende afmeting, bijvoorbeeld een aktentas of laptoptas.
Ik heb regelmatig gezien dat het gate personeel aangeven dat een vliegtuig vol zit en dat daarom de handbagage regels worden gehandhaafd.
Op deze site kun je het een en ander vinden. Voor Afrika, klik dan op Europe & Africa Prog onder 2. Mercatorquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:40 schreef Masanga het volgende:
[..]
Dankje voor deze info. De plaatjes interpreteren lukt me prima, maar bestaat dergelijke info ook voor Afrika? Binnenkort vlieg ik DUS-DXB-JNB en ik vind het plezant op voorhand eens te kijken hoe het weer zal zijn tijdens de vlucht..
Bij voorbaat dank!
Het is niet mijn bedoeling om je ervaringen in twijfel te trekken. Ik wilde alleen mijn eigen ervaringen toevoegen. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat het gate personeel je voor het beklimmen van de trap verzoekt om de grotere items op een kar te leggen. Die krijg je dan bij aankomst als eerste weer terug.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zoals ik al aan gaf, vlieg ik vaak Business, niet altijd. Maar goed, ik heb er dus nooit problemen mee. Ook niet met easyjet, enz...
Het kan vele redenen hebben. Ten eerste is het vervelend om het als gate medewerker zelf te moeten doen, dus kun je het ook gewoon doorlaten en wordt het bij het vliegtuig wel gedaan. Verder kan het zijn dat er inderdaad een inschatting gedaan wordt, of dat er een ander type vliegtuig staat. Sommige vliegtuigen hebben nu eenmaal veel meer ruimte dan anderen. Soms is het een communicatiefout of bedriegen de passagiers de boel bij check-in en denken ze aan de gate dat het door de check-in is goedgekeurd en laten ze die 22 tassen dus door...quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is niet mijn bedoeling om je ervaringen in twijfel te trekken. Ik wilde alleen mijn eigen ervaringen toevoegen. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat het gate personeel je voor het beklimmen van de trap verzoekt om de grotere items op een kar te leggen. Die krijg je dan bij aankomst als eerste weer terug.
Ik weet niet waarom dit de ene keer wel en de andere keer niet gebeurt. Misschien als de gate crew inschat dat de reizigersgroep in totaal teveel handbagage bij zich heeft ? Ik heb trouwens ook regelmatig meegemaakt dat de cabin crew in het toestel alsnog handbagage inneemt om 'beneden' op te bergen, omdat het duidelijk teveel of te groot is.
Sommige reizigers worden daardoor verrast en gaan panisch hun spulletjes tussen de tassen herverdelen. Als je weet dat je eigenlijk teveel hebt, is het daarom handig om tevoren te bedenken welke items je afgeeft en ook om je persoonlijke gegevens aan al je bagage items te labelen.
Nee hoor, mijn reserveringsbevestiging is niet mijn e-ticket.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:31 schreef Thetallguy het volgende:
Die bevestiging is dus je ticket he..
Had ik het de eerste keer toch goed gelezen, nu maar wachten op de e-tickets.quote:U ontvangt twee aparte emails:
De eerste e-mail die u ontvangt is de bevestiging van uw reservering. Deze ontvangt u direct na uw online reservering.
De tweede e-mail ontvangt u binnen twee werkdagen na betaling. Dit is uw e-ticket. (Wat is een E-Ticket?)
Vreemd dat dat zo lang duurt dan. Bij een betaling via iDeal komt er in principe gelijk autorisatie binnen en kan het ticket geprint en verstuurd worden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:58 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn reserveringsbevestiging is niet mijn e-ticket.
Ik heb net geprobeerd om weer een reis te boeken (uiteraard niet echt) en dit staat er dan bij het invullen van de gegevens (naam, geboortedatum, adres etc.)
[..]
Had ik het de eerste keer toch goed gelezen, nu maar wachten op de e-tickets.
Je krijgt tijdens het online inchecken de mogelijkheid aangeboden zo'n stoel te selecteren, als die nog beschikbaar is (reken er niet al teveel op). Als je hiervoor kiest, dan volgt er een betaalscherm waarbij je de kosten met je credit card moet betalen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:32 schreef 3rr0r het volgende:
Wie heeft ervaring met het betalen voor extra beenruimte bij de KLM? Wordt dat bij het online inchecken al verrekend of pas op de luchthaven. De KLM website is er namelijk niet duidelijk over en zegt alleen dat het per creditcard betaald moet worden.
Ik vertrek vanavond naar Hong Kong en het is me gelukt, ik zit op rij 35 (exit row) stoel a op een Air France boeing 777. Ik kon de stoel gewoon selecteren bij het online inchecken op de site van KLM.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:32 schreef 3rr0r het volgende:
Wie heeft ervaring met het betalen voor extra beenruimte bij de KLM? Wordt dat bij het online inchecken al verrekend of pas op de luchthaven. De KLM website is er namelijk niet duidelijk over en zegt alleen dat het per creditcard betaald moet worden.
Mijn ervaring is dat er geen peil op te trekken is. Soms denk ik weleens dat het te maken heeft met hoe vol de vlucht is ?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef Dvm86 het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor twee jaar naar Denemarken vanwege mijn studie. Ik heb alleen geen idee bij welke maatschappij ik tegen een normaal tarief extra bagage kan bijkopen. Zijn de ''duurdere'' maatschappijen zoals KLM meer flexibel hiermee?
Bij KLM:quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef Dvm86 het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor twee jaar naar Denemarken vanwege mijn studie. Ik heb alleen geen idee bij welke maatschappij ik tegen een normaal tarief extra bagage kan bijkopen. Zijn de ''duurdere'' maatschappijen zoals KLM meer flexibel hiermee?
Bronquote:Regel uw extra bagage online tijdens het online inchecken. Hierdoor begint u ontspannen aan uw reis en ontvangt u bovendien 30% korting op de standaard luchthaven overbagagetarieven. Deze tarieven vindt u ook in onderstaande tabel.
Als je echt veel mee wilt nemen, laat je ouders een keer overkomen met de auto. Denemarken is nou ook weer niet zo ver wegquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef Dvm86 het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor twee jaar naar Denemarken vanwege mijn studie. Ik heb alleen geen idee bij welke maatschappij ik tegen een normaal tarief extra bagage kan bijkopen. Zijn de ''duurdere'' maatschappijen zoals KLM meer flexibel hiermee?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:03 schreef jaco het volgende:
[..]
Je krijgt tijdens het online inchecken de mogelijkheid aangeboden zo'n stoel te selecteren, als die nog beschikbaar is (reken er niet al teveel op). Als je hiervoor kiest, dan volgt er een betaalscherm waarbij je de kosten met je credit card moet betalen.
Dankjewelquote:
Vanmorgen de e-tickets ontvangen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vreemd dat dat zo lang duurt dan. Bij een betaling via iDeal komt er in principe gelijk autorisatie binnen en kan het ticket geprint en verstuurd worden.
Nee, de rode lijn is naar de M-pier en de blauwe lijn is naar de H-pier. M & H zijn op zich dezelfde pier, maar de M is voor Schengen landen en de H is voor niet-Schengen landen.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef DancePlaza het volgende:
De rode lijn is de normale route naar M-H Pieren, en de blauwe is via de SeeByFly winkels.
Lounge 4 is een drama, ook nauwelijks eetmogelijkheden en veel te weinig ruimte om te zittenquote:Op maandag 29 juni 2009 11:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee, de rode lijn is naar de M-pier en de blauwe lijn is naar de H-pier. M & H zijn op zich dezelfde pier, maar de M is voor Schengen landen en de H is voor niet-Schengen landen.
Als je naar een niet-Schengen land reist (bijv. UK) dan moet je naar de H pier door de paspoortkontrole en loop je door Lounge 3 waar zich een groot aantal winkels en horeca bevindt.
Als je naar een Schengen land reist dan wordt je via Lounge 4 toegelaten die aansluit op de M-pier. Terwijl je wacht op de boarding kun je in die lounge slechts 1 SeeBuyFly winkel bezoeken. Die verkoopt wel ongeveer dezelfde spullen (drank, rookwaren, geurtjes) , maar je zal wat minder keuze in merken hebben omdat de ruimte beperkt is.
Die Lounge 4 is afgesloten van de rest van de luchthaven, dus je kunt niet even heen en weer naar Lounge 3 om daar spullen te kopen.
wil je niet stressen dan ben je gewoon 3 uur van te vorenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:22 schreef R-m-a het volgende:
Ik heb een vraagje:
Woensdag over een week (8 juli dus) vlieg ik vanaf Schiphol om 11.00 uur naar Suriname. Wat is dan een richtlijn van hoe laat ga ik aanwezig moet zijn daar? Is twee uur voldoende of kan ik beter voor drie uur spelen?
Ik heb geen zin om te moeten stressen als ik aankom op Schiphol, dus hou daar rekening mee met je antwoord
Da's voor iedereen zijn keuze. Die 3 uur vindt ik wel erg ruim. Als je niet te ver weg woont is 2 uur prima, dan heb je 1 uur en 1 kwartier speling... Met 3 uur zou ik mezelf echt opvreten. Maar goed, dat heb ik met 2 uur ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:10 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
wil je niet stressen dan ben je gewoon 3 uur van te voren
Het gaat hier om een vlucht naar Suriname, dus dan is 2 uur nauwelijks genoeg. Daar zou ik wel 3 uur voor aanhouden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:31 schreef Drive-r het volgende:
Da's voor iedereen zijn keuze. Die 3 uur vindt ik wel erg ruim. Als je niet te ver weg woont is 2 uur prima, dan heb je 1 uur en 1 kwartier speling... Met 3 uur zou ik mezelf echt opvreten. Maar goed, dat heb ik met 2 uur ook.
Wellicht doe ik dat inderdaad ook wel even. En die overstap is inderdaad idioot langquote:Op maandag 29 juni 2009 21:27 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou het wel weten met 12u overstaptijd en wel even de stad in gaan trouwens.
haha.. omdat surinamers altijd lui en te laat zijnquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:25 schreef Hik het volgende:
Voor Suriname zou ik zeker zorgen er 3 uur van tevoren te zijn. Ze beginnen op deze vluchten vaak extreem vroeg met boarden om te zorgen dat iedereen op tijd aan boord is... (Te grappig, maar echt waar). Zelfs als je drie uur vooraf incheckt krijg je vaak het verzoek onmiddellijk naar de gate te gaan. Ze maken er niet echt een probleem van als je dat niet doet, maar zeker tijdens drukke periodes (zomer!) kunnen ze wel eens extra gaan pushen. Dat ene uurtje extra is toch geen probleem?
Meestal binnen minuten, soms duurt het een paar uur.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:50 schreef magnifor het volgende:
Ik heb net een eticket op klm.nl gekocht. Wanneer kan ik ongeveer mijn eticket verwachten?
Ik heb het meestal binnen een uurtje na aanschafquote:Op donderdag 2 juli 2009 13:50 schreef magnifor het volgende:
Ik heb net een eticket op klm.nl gekocht. Wanneer kan ik ongeveer mijn eticket verwachten?
Voornamelijk omdat ze heeeeeel uitgebreid afscheid nemen van de aanwezige familie, volgens mij...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:49 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
haha.. omdat surinamers altijd lui en te laat zijn
Vul 'm hier eens in, kijken of het systeem hem pakt..quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:11 schreef magnifor het volgende:
Heb een reserveringscode, zelfde als boekingscode?
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:31 schreef magnifor het volgende:
Yes, hij pakt hem. Bedankt
Inderdaad, omdat de KLM haar emails soms volledig in hoofdletters verstuurt. Ik heb -sinds me dat een keer overkwam- alle addressen *@klm.com op de greenlist gezet.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:01 schreef Fogel het volgende:
En soms hangt het in je spambox.... kijk daar ook voor de zekerheid.
Het e-ticket is volgens mij niet opnieuw op te vragen via de website. Uitprinten is echter wel aan te raden omdat immigration in de VS en Canada het ticket meestal willen zien. Ook een bewaker van het incheckgebied van Schiphol heeft me hier een keer om gevraagd.quote:En zolang je de boekingscode hebt, heb je die e-mail eigenlijk nergens voor nodig en kan je alle informatie uitprinten via klm.nl.
Ik (meestal m'n assistente ) check eigenlijk altijd van tevoren in en print dan mijn ticket uit, kan ik tenminste weer wat later aankomen op het vliegveld. Een balie heb ik daarom waarschijnlijk maar 2-3 keer bezocht in het afgelopen jaar, met toch zo'n 100 enkele vluchtjes achter mijn naam in die tijd. En anders gebruik ik wel zo'n paal. Balies hebben rijen en rijen zijn kut.quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:11 schreef Fogel het volgende:
Ik heb vaak niet eens het eticket bij me, ik laat mijn ID kaart zien en ze zoeken mijn boeking op aan de balie. Ligt er een beetje aan waar je heenvliegt, want op sommige plekken willen ze wel een print zien.
Ik heb nooit bagage, dat scheelt inderdaad. Maar goed, het is nog steeds makkelijk als je al bent ingechecked omdat je dan niet in dezelfde rij hoeft (meestal) en sneller naar de bagage afgifte kunt. Business class balies worden tegenwoordig meestal gehoereerd en zijn niet echt zo rustig meer. Uitzondering zijn op zich wel KLM op Schiphol en BA of Heathrow T5, waar je een hele eigenlijk sectie hebt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:36 schreef Fogel het volgende:
Ik heb regelmatig baggage bij me en dan kan ik twee dingen doen: bij zo'n paal een koffersticker halen en dan in de rij gaan staan of gewoon meteen in diezelfde rij gaan staan en het personeel hun werk laten doen. De rij bij business is altijd erg kort en met maar liefst 2 KLM vluchten per dag wachten ze gewoon totdat iedereen klaar als het personeel de drukte niet aankan...
Zonder baggage probeer ik er wel aan te denken om een print bij me te hebben.
Hetzelfde als op de heenweg.quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:04 schreef magnifor het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het inchecken in het buitenland? Dus hoef ik op mijn terugreis alleen maar mijn eticket uit te printen en te laten zien of is mijn boekingscode aan de balie voldoende?
Ja, dit is de eerste keer dat ik reis met een eticket.
www.seatguru.comquote:Op zaterdag 4 juli 2009 02:02 schreef TN-FR het volgende:
Is er een website waarop ik kan zien of het vliegtuig waarmee ik vlieg een personal entertainment system (eigen tv-scherm e.d.) heeft?
Die Fokker 100's zijn perfect. Wel een beetje vreemde indeling. En je krijgt aan boord van dat soort vluchten vaak nog wat zinnigs te eten en te drinken ook.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:11 schreef Vixxen het volgende:
Weet iemand toevallig hoe ver het vliegveld van Wenen is van de stad zelf? Vlieg zelf eind juli met austrian air vanaf amsterdam naar bucharest met een overstap van 6 uur in wenen....
Overigens zie ik nu dat de eerste leg met een fokker 100 jet is ik wist niet dat die kisten nog de lucht in gingen ervaringen in een fokker 100? krap? klein? lawaai??
Vixx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |