abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70712305
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:21 schreef RvLaak het volgende:
Hmmm... [ afbeelding ]

18 juni.
damn, niet gehaald
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:31:33 #129
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70747229
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Over wat voor niveau hebben we het dan? Systeembeheer is toch eerder MBO of HBO-niveau?
Je hebt natuurlijk systeembeheer en systeembeheer. Een MBO-er zie ik nog wel een relatief simpel MKB-netwerkje in de lucht houden. Bij ons komt er toch wat meer bij kijken, en heb ik eigenlijk iemand nodig met de analytische vaardigheden van een academisch gevormd iemand, gecombineerd met wat meer practische insteek van een HBO-er.
quote:
(Trouwens, ook voor een academisch gevormd afgestudeerde is 4000 bruto heel erg veul)
Dat bedoelde ik ook met idiote eisen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_70749910
Moeten we niet blij zijn dat er nog idioten mensen zijn die lucht in de bubbel willen blazen?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_70749956
198.554, we zijn er bijna. Ik snap trouwens niet dat iedereen nog zo positief is. Nederland staat in zijn geheel op instorten, veroorzaakt door de babyboomers.
pi_70750138
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:49 schreef Fastmatti het volgende:
198.554, we zijn er bijna. Ik snap trouwens niet dat iedereen nog zo positief is. Nederland staat in zijn geheel op instorten, veroorzaakt door de babyboomers.
ik maak me eerder zorgen over de lamlendige vingerwijs ja-maar-ik-wil-het-ik-heb-er-recht-op-en-iemand-anders-moet-er-maar-voor-zorgen-krijsende instelling van de huidige generatie.

Ach, zo heeft iedereen wat, en dat Nederland op instorten staat was me inderdaad nog niet opgevallen. Breekt er oorlog uit? Komt er geen water meer uit de kraan? Moet ik al een tas met bankbiljetten meenemen om een brood te kopen, zo er nog een brood te koop is?
pi_70750361
Het is zo jammer dat de babyboom deze discussie altijd doodslaat door te roepen hoe verwend de huidige generatie is. Terwijl er eigenlijk maar één generatie zo massaal heeft geleefd volgens het principe ik-wil-het-nu-en-onze-kinderen-moeten-maar-uitzoeken-hoe-ze-dit-voor-ons-kunnen-betalen.

'Decennialange bezuinigingen'
Dit komt tenslotte niet voort uit de kredietcrisis, maar uit wanbeleid van de babyboom.
pi_70751103
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:58 schreef Fastmatti het volgende:
Het is zo jammer dat de babyboom deze discussie altijd doodslaat door te roepen hoe verwend de huidige generatie is. Terwijl er eigenlijk maar één generatie zo massaal heeft geleefd volgens het principe ik-wil-het-nu-en-onze-kinderen-moeten-maar-uitzoeken-hoe-ze-dit-voor-ons-kunnen-betalen.

Dit komt tenslotte niet voort uit de kredietcrisis, maar uit wanbeleid van de babyboom.
Als tijdens mijn relatief korte leven (ik ben nog geen veertig) de wereld elke keer vergaan was als het economisch of politiek wat tegenzat, en bovendien elke keer als het begrotingstekort boven de 5% was, zaten we inmiddels al bij The End Of The World As We Know It serie 8. Leer 'ns relativeren.

Maar overigens bedankt dat je punt bewijst (met de nadruk op wijst).
pi_70751379
Smack-down!

Ben het met Dinosaur_Sr eens en ik ben juist van de jongere generatie (nu nog geen 30). Alsof babyboomers zich de afgelopen 30 jaren hebben lopen bezig houden met hoe ze de volgende generatie konden uitwonen. Voorlopig is Nederland ook nog niet ingestort.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:38:49 #136
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70752075
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:23 schreef Drive-r het volgende:
Smack-down!

Ben het met Dinosaur_Sr eens en ik ben juist van de jongere generatie (nu nog geen 30). Alsof babyboomers zich de afgelopen 30 jaren hebben lopen bezig houden met hoe ze de volgende generatie konden uitwonen.
Waarschijnlijk niet als bewuste, uitgesproken keuze nee. Maar effectief komt het er wel grotendeels op neer dat vooral de babyboom-generatie heeft uitgeblonken in het doorschuiven van rekeningen.
quote:
Voorlopig is Nederland ook nog niet ingestort.
Dat niet, maar we zijn wel hard op weg het onszelf knap lastig te maken.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:44:52 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70752375
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:58 schreef Fastmatti het volgende:

Precies.
Maar starters die een topsalaris eisen zijn ook niet goed wijs. Stel je niet aan, ga eerst eens gewoon werken.

Huizen kopen doe ik overigens niet aan, ik doe wel leuke dingen met m'n geld.
pi_70752377
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:38 schreef Metatron het volgende:

Waarschijnlijk niet als bewuste, uitgesproken keuze nee. Maar effectief komt het er wel grotendeels op neer dat de babyboom-generatie heeft uigeblonken in het doorschuiven van rekeningen.
Jackpot...

In plaats van eens te beginnen met lastige vraagstukken op te lossen hoor je deze generatie alleen maar zeiken over hun pensioen waar ze 'hun hele leven aan betaald hebben'. Veel te weinig overigens want de reden dat de pensioenfondsen massaal op aandelen hebben ingezet is omdat de BB's niet teveel premie wilden betalen. De rendementen uit aandelen leken daardoor de oplossing

Onderwijs --> uitgehold
Wonen --> onbetaalbaar geworden
Bedrijven --> verkast naar lage loon landen
Milieuvraagstukken --> doorgeschoven
Energievraagstukken --> doorgeschoven

Allemaal onder de BB's gebeurd, wie vult het lijstje nog even aan
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70752841
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jackpot...

In plaats van eens te beginnen met lastige vraagstukken op te lossen hoor je deze generatie alleen maar zeiken over hun pensioen waar ze 'hun hele leven aan betaald hebben'. Veel te weinig overigens want de reden dat de pensioenfondsen massaal op aandelen hebben ingezet is omdat de BB's niet teveel premie wilden betalen. De rendementen uit aandelen leken daardoor de oplossing

Onderwijs --> uitgehold

Allemaal onder de BB's gebeurd, wie vult het lijstje nog even aan
lopende pensioenen omgezet in het middellloonstelsel
Koopsompolissen die de komende jaren vrijvallen tegen 23% loonheffing
Verkoop van woningwet woningen van 12.000 gulden aan de jonge generatie a 200.000 euro
huidige generatie opgeknapt met het "Groene Hart syndroom" zodat er niets meer gebouwd wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juli 2009 @ 20:44:24 #140
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70755766
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:44 schreef Lemans24 het volgende:

Huizen kopen doe ik overigens niet aan, ik doe wel leuke dingen met m'n geld.
Moet je wel een geschikt huis hebben om te kunnen huren ... - dat is niet zo makkelijk, want een flexibele huurmarkt voor redelijke prijzen bestaat niet echt in NL.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juli 2009 @ 20:48:55 #141
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70756006
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:44 schreef xenobinol het volgende:

Onderwijs --> uitgehold

Onderwijs --> uitgehold: Valt mee en als het niveau lager ligt dan is dat zeker niet alleen aan de babyboomers te wijten...
Wonen --> onbetaalbaar geworden: door dat de huidige generaties afgelopen 10 jaar te veel wilde betalen.
Bedrijven --> verkast naar lage loon landen: omdat onder andere de huidige generaties geen lage lonen accepteren
Milieuvraagstukken --> doorgeschoven: klopt en dat zou aangepakt moeten worden
Energievraagstukken --> doorgeschoven: klopt en dat zou aangepakt moeten worden

Deze laatste drie met name door bedrijven die winsten willen maximaliseren - en dat is niet iets wat alleen de BB-ers doen...
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:53 schreef henkway het volgende:

Verkoop van woningwet woningen van 12.000 gulden aan de jonge generatie a 200.000 euro
Het zijn de niet-BB-ers die zo gek zijn geweest het te kopen...

[ Bericht 7% gewijzigd door Doc op 07-07-2009 21:07:25 ]
pi_70785052
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:49 schreef Fastmatti het volgende:
Zoek in 197.923 koopwoningen

Er zijn weer een paar geweest die hun bestanden hebben opgeschoond :d

Ik vraag me serieus af wat het percentage verkoop is bij de dalingen die we steeds zien. 600 huizen verkopen in 1 dag lijkt me veel, al weet ik natuurlijk niet wat de normale doorvoer was.
pi_70787313
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:48 schreef Doc het volgende:
Het zijn de niet-BB-ers die zo gek zijn geweest het te kopen...
Waar had de generatie erna moeten wonen dan? De BB heeft de schaarste gecreeërd en nu het even minder gaat met de huizenmarkt wordt er direct al gesproken over het slopen van huizen. Alles om de oude dag van de BB maar te garanderen.
pi_70789432
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:26 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waar had de generatie erna moeten wonen dan? De BB heeft de schaarste gecreeërd en nu het even minder gaat met de huizenmarkt wordt er direct al gesproken over het slopen van huizen. Alles om de oude dag van de BB maar te garanderen.
En natuurlijk om het onderpand voor de banken 'op waarde' te houden. Uiteraard vermakelijk kansloos
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 juli 2009 @ 23:05:36 #145
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70797314
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:26 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Huren? Kleiner wonen? Starters van tegenwoordig zijn jonger, nemen geen/amper eigen geld mee, en beginnen groter dan de BB-ers toen ze voor het eerst een huis kochten. En dat is de schuld van de BB-ers?

De post-BB-ers zijn in veel meer luxe opgegroeid dan de (pre-)BB-ers zelf, die een groot deel van het geld van hun overwaarde in hun prinses en prinsesjes staken. De (pre-)BB-ers zijn de ouders van post-BB-ers. Heb jij zoveel klachten over je ouders? Zeg jij in hun gezicht dat ze niet deugen en al jou falen hun schuld is? Of doe je dat liever anoniem naar een hele generatie - wat verder niet betekent?

Ik denk dat het tijd is dat ook post-BB-ers eens in de spiegel mogen kijken en zien dat ze niet voor al hun eigen falen alleen maar naar de (pre-)BB-ers moeten wijzen.
pi_70802223
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:05 schreef Doc het volgende:

[..]

Huren? Kleiner wonen? Starters van tegenwoordig zijn jonger, nemen geen/amper eigen geld mee, en beginnen groter dan de BB-ers toen ze voor het eerst een huis kochten. En dat is de schuld van de BB-ers?

De post-BB-ers zijn in veel meer luxe opgegroeid dan de (pre-)BB-ers zelf, die een groot deel van het geld van hun overwaarde in hun prinses en prinsesjes staken. De (pre-)BB-ers zijn de ouders van post-BB-ers. Heb jij zoveel klachten over je ouders? Zeg jij in hun gezicht dat ze niet deugen en al jou falen hun schuld is? Of doe je dat liever anoniem naar een hele generatie - wat verder niet betekent?

Ik denk dat het tijd is dat ook post-BB-ers eens in de spiegel mogen kijken en zien dat ze niet voor al hun eigen falen alleen maar naar de (pre-)BB-ers moeten wijzen.
Hoewel je natuurlijk gelijk hebt over de instelling van de post-BB'ers, is het wel degelijk de schuld van de BB'ers. Ik weet natuurlijk niet hoe jij bent opgevoed, maar de meeste mensen in mijn omgeving (ikzelf ook tot op zekere hoogte) zijn opgevoed met de houding/gedachte dat wij recht hebben op geluk en de spullen.

Als wij waren opgevoed met dezelfde instelling als onze ouders, hadden we veel meer een houding gehad van werken en sparen, ipv geluk en spullen.

Natuurlijk zijn de BB'ers niet verantwoordelijk voor het feit dat wij deze instelling zo ver hebben doorgedraafd dat de huizenmarkt nu ff niets doet.
pi_70804963
uit het volgende artikel: http://www.fd.nl/artikel/11928258/huizenmarkt-veert
quote:
In het tweede kwartaal stonden er in totaal 162.000 woningen te koop.
Kan natuurlijk zijn dat dit enkel de NVM huizen zijn, maar imo geeft het ook aan dat de cijfers op funda behoorlijk vertekend zijn:
Zoek in 198.022 koopwoningen
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:57:05 #148
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70809767
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:03 schreef pberends het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:15 schreef RodeRidderrr het volgende:
Ja, de huizenverkoop loopt inderdaad als een trein. (NOT!!!)

De enige reden dat funda nog niet naar de 200.000 is gegaan, is dat op 1 juli een nieuw maand en een nieuw halfjaar begon en sommige makelaars (en misschien funda zelf ook wel) even de bestanden hun periodieke schoonmaakbeurt hebben gegeven.

Zeg Sjabbie, heb jij je huis eigenlijk al verkocht?

Grapjassen... Mijn constatering was wel degelijk juist;

http://www.rtl.nl/(/finan(...)e_op_huizenmarkt.xml
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_70810013
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:36 schreef Sjabba het volgende:
Krijg ik gewoon gelijk met mijn dalende trend...

Ik zie hier trouwens wel ineens flink de verkopen in het segment +/- 300.000 aantrekken... Met name "sfeervolle" woningen...
Tis maar net wat je aantrekken noemt. +26% tov een kwartaal eerder, -33% tov vorig jaar:
quote:
,,Dit lijkt goed nieuws, maar nog steeds is het aantal verkopen 33 procent minder dan in het tweede kwartaal van 2008.''
pi_70810963
Nou Ger Hukker zelf is niet zo positief
en dat was wel eens anders
quote:
NVM blijft voorzichtig
De NVM denkt ondanks de lichtpuntjes nog altijd dat de huizenprijzen in geheel 2009 met 5% zullen dalen. Ook over het aantal transacties zijn de makelaars nog terughoudend.
Topman Ger Hukker van de NVM zegt niet uit te sluiten dat de komende kwartalen nog behoorlijk kunnen tegenvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')