quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Was het soms met kost en inwoning![]()
Dat is echt schokkend...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:07 schreef Falco het volgende:
Andere wijk in Almere heeft precies hetzelfde volksverhuizingsbeeld:
http://www.funda.nl/koop/kaart/#/almere/eilandenbuurt/
Overal een ton eraf en ze zijn zo verkocht, geen centje pijnquote:Op maandag 29 juni 2009 17:24 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Dat is echt schokkend...
Net als 'Tussen de vaarten' Noord en Zuid. Je zou er maar wonen, hele straat leeg.
En dat is niet een nieuwbouw project oid, het zijn zelfs allemaal verschillende makelaars
Probleem is alleen dat de verkopers dat niet willen. "De prijzen zouden altijd blijven stijgen", toch? Dan kun je toch niet gaan zakken...quote:Op maandag 29 juni 2009 18:29 schreef henkway het volgende:
[..]
Overal een ton eraf en ze zijn zo verkocht, geen centje pijn
waarom, dan is er nog een stijging van 10% per jaar in de laatste tien jaar, prima tochquote:Op maandag 29 juni 2009 19:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat de verkopers dat niet willen. "De prijzen zouden altijd blijven stijgen", toch? Dan kun je toch niet gaan zakken...
Mmmm.... gaat nieuwbouw toch roet in het eten gooien?quote:Op maandag 29 juni 2009 19:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat de verkopers dat niet willen. "De prijzen zouden altijd blijven stijgen", toch? Dan kun je toch niet gaan zakken...
ik nietquote:Op maandag 29 juni 2009 19:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen heeft een moment dat er wel gezakt moet worden
Maar je huis (ver) boven de marktprijs te koop zetten en vervolgens niet willen zakken in de huidige markt is ook zinloos. Dan kun je het beter niet te koop aanbieden.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik nietIk heb wel een moment van dikke middelvinger
Precies anders hebben een hoop mensen waarschijnlijk ook een hele dikke middelvinger voor jouw.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar je huis (ver) boven de marktprijs te koop zetten en vervolgens niet willen zakken in de huidige markt is ook zinloos. Dan kun je het beter niet te koop aanbieden.
tenzij je een uniek huis en locatie hebt, waarvan het aanbod in het laatste jaar uitgedund is, en gericht op een segment dat een veelvoud kan en wil betalen. Ik bedoel, hier in de buurt is in de laatste jaren het aanbod uitgedund, ondanks alle doom-en-gloom-verhalen, en zijn de betreffende huizen in de 800k+ categorie simpelweg gesloopt door de kopers, en vervangen door decadente nieuwbouw en dito tuinarchitectuur (laatst viel m'n bek nog open).quote:Op maandag 29 juni 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar je huis (ver) boven de marktprijs te koop zetten en vervolgens niet willen zakken in de huidige markt is ook zinloos. Dan kun je het beter niet te koop aanbieden.
so what do i excatly care? Niemand hoeft het te kopen hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 21:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies anders hebben een hoop mensen waarschijnlijk ook een hele dikke middelvinger voor jouw.
De downside is dat je jaren kan wachten terwijl je eigenlijk liever iets anders zou willen doen/ergens anders zou willen wonen. Wat waarom zet je je huis op de eerste plaats te koop dan?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tenzij je een uniek huis en locatie hebt, waarvan het aanbod in het laatste jaar uitgedund is, en gericht op een segment dat een veelvoud kan en wil betalen. Ik bedoel, hier in de buurt is in de laatste jaren het aanbod uitgedund, ondanks alle doom-en-gloom-verhalen, en zijn de betreffende huizen in de 800k+ categorie simpelweg gesloopt door de kopers, en vervangen door decadente nieuwbouw en dito tuinarchitectuur (laatst viel m'n bek nog open).
Weet je nog: haves and have-nots. Het onderscheid wordt steeds groter. De middelvinger navenant. Arrogantie loont, heb ik inmiddels ervaren. En ondanks populair denken, daar is niks aan veranderd. De laatste aanbieder bepaalt de marktprijs, en als je de enige aanbieder bent...... begrijp je, schaarste is de sleutel.....
zegt niks over de markt, maar hey, wat is precies de downside?
Wees er snel bij!!quote:Op maandag 29 juni 2009 23:02 schreef LXIV het volgende:
Vreemd genoeg zal die verhoging van de NHG het aantal onverkochte huizen even doen opdrijven. Want iedereen die een huis wil kopen tussen de 240K en de 320K die wacht nu natuurlijk nog even!
Minimaal 15 zou ik zeggen... als je dan een huis koopt zou ik men niet compleet voor gek verklaren. Maarja, 25% moet wel lukken.quote:
omdat de realiteit is dat er een categorie is waarbij prijs er nog steeds niet toe doet. Op prijs concureren heeft alleen nut als er veel van iets is wat onderling uitwisselbaar is, wanneer er sprake is alternatieven. Er zijn huizen waarbij dat het geval is, er zijn ook huizen waarbij dat niet het geval is.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
De downside is dat je jaren kan wachten terwijl je eigenlijk liever iets anders zou willen doen/ergens anders zou willen wonen. Wat waarom zet je je huis op de eerste plaats te koop dan?
Je vergeet even dat het mes aan twee kanten snijd, er is nl. ook een schaarste in het aantal mensen dat niet kijkt naar de prijs van de woning. Het aantal mensen dat een huis wil kopen waarbij 'de prijs er niet toe doet' zal ook in een hoog tempo zijn afgenomen. Schaarste is de sleutel die er toe doet dat de 'schaarste in het aanbod' er niet meer toe doet en je alleen nog maar op prijs kan concurreren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 06:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Schaarste is de sleutel, en als je iets hebt wat schaars is hoef je niet op prijs te concureren.
ik zie wat anders om me heen, maar dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 06:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je vergeet even dat het mes aan twee kanten snijd, er is nl. ook een schaarste in het aantal mensen dat niet kijkt naar de prijs van de woning. Het aantal mensen dat een huis wil kopen waarbij 'de prijs er niet toe doet' zal ook in een hoog tempo zijn afgenomen. Schaarste is de sleutel die er toe doet dat de 'schaarste in het aanbod' er niet meer toe doet en je alleen nog maar op prijs kan concurreren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |