Hopelijk zorgt dit topic ook voor wat interessant leesvoerquote:Is het overigens voor een student niet aan te raden om een MBP ter waarde van 1800 te verzekeren en zo ja, waar? Apple Care en de standaard garantie dekken het vallen en eventuele diefstal niet, blijkt.
Wel intel pruttel in een Unibody behuizing, battery die veel langer meegaat dan jouw gewone Intel pruttel, verlicht toetsenbord, Mac OS X natuurlijk. Ow wacht ik ga je de voordelen van een Mac niet eens vertellen, je wilt ze namelijk kennelijk niet zien.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef DirkZz het volgende:
Macbook pro is ook gewoon intel pruttel, ziet er alleen wat mooier uit.
Je moet het zien als merkkleding, daar betaal je voor.
mac os kan je op elke intel bak installeren, is gewoon pruttel voor apart volk.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:42 schreef Teddy-Yo het volgende:
[..]
Wel intel pruttel in een Unibody behuizing, battery die veel langer meegaat dan jouw gewone Intel pruttel, verlicht toetsenbord, Mac OS X natuurlijk. Ow wacht ik ga je de voordelen van een Mac niet eens vertellen, je wilt ze namelijk kennelijk niet zien.
Inderdaad zo is het wel. Alleen moet wel toegeven merkkleding zit vaak beter. En ziet er beter uit.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef DirkZz het volgende:
Dan moet je een EFI er aan pluggen, anders gaat het niet zo makkelijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef DirkZz het volgende:
[..]
mac os kan je op elke intel bak installeren, is gewoon pruttel voor apart volk.
En waar ontken ik dat? Ik heb zowel een MacBook als een Hackintosh, maar toch werkt de hackintosh niet zo geweldige als een echte Mac.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef DirkZz het volgende:
[..]
mac os kan je op elke intel bak installeren, is gewoon pruttel voor apart volk.
Non argument.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:46 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Inderdaad zo is het wel. Alleen moet wel toegeven merkkleding zit vaak beter. En ziet er beter uit.
Ik vind het uiterlijk echt mooi. Maar om er zo veel geld voor neer te leggen vind ik onzin.
Een bootloader zoals chameleon will do the job.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:47 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dan moet je een EFI er aan pluggen, anders gaat het niet zo makkelijk.
Dus toen er nog PowerPC chips in zaten, was een Mac het geld wel waard, maar omdat er nu een Intel chip in zit niet meer ofzo?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef DirkZz het volgende:
Bedoel er alleen mee te zeggen dat het gewoon niets speciaals is, is gewoon een computer met een goede lik verf.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus toen er nog PowerPC chips in zaten, was een Mac het geld wel waard, maar omdat er nu een Intel chip in zit niet meer ofzo?
Precies, want nu kan OSX ook op een gewone laptop.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus toen er nog PowerPC chips in zaten, was een Mac het geld wel waard, maar omdat er nu een Intel chip in zit niet meer ofzo?
quote:Op maandag 22 juni 2009 22:46 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Inderdaad zo is het wel. Alleen moet wel toegeven merkkleding zit vaak beter. En ziet er beter uit.
Ik vind het uiterlijk echt mooi. Maar om er zo veel geld voor neer te leggen vind ik onzin.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:17 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Precies, want nu kan OSX ook op een gewone laptop.
En die multitouchpad kan me gestolen worden. 9 van de 10 keer werk ik met een muis en dan haal ik er wel een met 10 knoppen ofzoEvengoed haalde ik een muis met maar 5 knoppen, waar ik ook zat aan heb.
Wtf man, 4 vingersWat gebeurt er als je je bek er op legt?
Je geeft me toch geen ongelijk?quote:
So simple, yet so complicated.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powerbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
Powerbooks worden al jaren niet meer uitgebracht, geen idee. Draai ook geen windows op mijn MacBook, dus of er onder windows problemen zijn, kan ik je ook niet zeggen. Onder Mac OS X bij mij iig niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powerbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
Geld is het probleem niet. Maar het feit dat de prijs/prestatie behoorlijk zuigt. En ik wil gamen op een laptop.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:59 schreef Teddy-Yo het volgende:
[..]
Powerbooks worden al jaren niet meer uitgebracht, geen idee. Draai ook geen windows op mijn MacBook, dus of er onder windows problemen zijn, kan ik je ook niet zeggen. Onder Mac OS X bij mij iig niet.
En de gene die het geld niet hebben, en zo simple minded zijn dat ze zoveel mogelijk arguementen tegen Mac OS X willen gooien, doe dat alsjeblieft. Mac gebruikers weten waarom Mac OS X zo lekker werkt.
En ja, ik heb ook een Windows bak of 2, maar verkies me Macs er toch ten alle tijden boven.
Waarom doe ik de moeite nogquote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:25 schreef oshiro het volgende:Software die ik nodig heb draait er niet op
Wine/VMDuur
Relatief, ik vind een MacBook niet duurMultitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand)
Dat dacht ik eerst dus ook, tot ik hem maar gewoon een week gebruikt heb, en nu wil ik geen losse knop meer.Batterij niet vervangbaar
De batterij hoef je hoogstwaarschijnlijk niet te vervangen, hij gaat 3 keer zo lang mee als een ouderwetste batterij die je in je windows laptop vind.Kwaliteit niet consistent
Niet goed? Dan maak je gebruik van je garantie. Of online bestellen, dan stuur je binnen een week terug.Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no
Heb goeie ervaringen, maargoed elk bedrijf heeft goede en slechte ervaringen met service, dus dat is onzin. Ga nou niet zeggen dat HP/Acer/Asus/Dell/ander prutsmerk elke klant als een koning behandeld wat betreft service.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:25 schreef oshiro het volgende:
Mijn redenen tegen Macbook:Software die ik nodig heb draait er niet op Duur Multitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand) Batterij niet vervangbaar Kwaliteit niet consistent Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no
Heb er vast nog wel wat maar dit is wat zo snel in me op komt.
1: ik draai Linux normaal, windows op een andere bak of VM. Wine en diverse virtualisatiesoftware bijten zich nog stuk op Direct3D-support, die ik nodig heb in diverse programma's van Autodesk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:34 schreef Teddy-Yo het volgende:
[..]
Waarom doe ik de moeite nog
Neem lekker je windows fluttop die over een jaar niks meer waard is, vervang de batterij over 2 jaar, en ga niet met Mac OS X lopen prutsen want je denkt waarschijnlijk te moeilijk om er mee om te kunnen gaan.
Als ik er windows op ga draaien, waarom zou ik dan betalen voor een OS X-licentie?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:35 schreef EvilMarc het volgende:
[..]Software die ik nodig heb draait er niet op Je kan rustig Windows draaienDuur - meh, dat is relatief Multitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand) Batterij niet vervangbaar Waarom is dat erg? Je krijgt dubbele battery life en dubbele levensduur.Kwaliteit niet consistent Alle fabrikanten hebben wel eens een fout in een product.Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no Een bekend probleem wordt buiten de garantie zonder problemen opgelost. En in Nederland heb je op notebooks meer dan 2 jaar garantie.
Jij zegt dat de software niet op de Mac draait, dat doet het dus wel. Dat is het punt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:46 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als ik er windows op ga draaien, waarom zou ik dan betalen voor een OS X-licentie?
Dan koop ik toch een laptop waar ik niet eerst Windows op moet zetten? En vervolgens OS X heb staan waar ik wel voor heb betaald en niks mee doe? Je snapt best wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:52 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Jij zegt dat de software niet op de Mac draait, dat doet het dus wel. Dat is het punt.
Je hebt geen idee hoeveel die OS X license kost, aangezien hij niet los te krijgen is. Stel dat hij maar .99 zou kosten, wat boeit dat dan? Punt is dat je niet weet hoeveel die license je kost over het totaal bedrag.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:55 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dan koop ik toch een laptop waar ik niet eerst Windows op moet zetten? En vervolgens OS X heb staan waar ik wel voor heb betaald en niks mee doe? Je snapt best wat ik bedoel.
Klopt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:01 schreef EvilMarc het volgende:
Het voordeel van de Mac is en blijft gewoon dat je meer keuze hebt. Het hoeft niet maar er is wel een mogelijkheid om zowel OS X als Windows te draaien. Maar ik begrijp wat je bedoeld.
Als de prijs voor je een laptop maakt of breekt dan zullen veel mensen Apple sowieso vermijden. Het is en blijft natuurlijk wel een premium merk.
Non-argument. Je betaalt ervoor, punt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:04 schreef Teddy-Yo het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel die OS X license kost, aangezien hij niet los te krijgen is. Stel dat hij maar .99 zou kosten, wat boeit dat dan? Punt is dat je niet weet hoeveel die license je kost over het totaal bedrag.
Ja hoor. Ik vond het niet bijzonder veel meerwaarde hebben boven een degelijke zakelijke laptop van bijvoorbeeld Dell of IBM. Die Dell is trouwens ook deels magnesium, en de Latitude E-serie is bijna volledig van magnesium.quote:Ooit een Unibody vastgehouden? Doe dat een voordat je je plastic Dell vasthoud, dan voel je vanzelf het verschil in kwaliteit.
Als ik iets koop let ik op de prijs hoor, ik weet niet hoe jij werktquote:Sommige mensen willen maar niet inzien dat een Mac niet om specs/prijs verhouding gaat.
Het gaat om het totaalplaatje.
Wat mij vooral opvalt is dat de meeste Mac gebruikers overstappers zijn van Windows naar OSX. Andersom komt zelden voor.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:34 schreef Nooduitgang het volgende:
Loopt deze discussie nog steeds.
Waarom zou je zoveel moeite doen om verstokte Windows gebruikers te overtuigen dat Mac beter is. Dat gaat je toch niet lukken want alleen Mac gebruikers weten dat Mac beter is.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:27 schreef Wells.p het volgende:
voor mij geen mac
en dan is de enigste reden omdat ik simpel weg ben opgegroeid met windows en laatst zat ik bij een vriend thuis op zijn mac. ziet er leuk uit maar omdat ik zo gewend ben aan de logo's van windows dat ik niet in eens wat anders wil. ik kon niet eens simple weg paint openen op mac waarschijnlijk ipaint dan.
Computers are like air-conditioners. They stop working when you open windows.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:48 schreef Afvoerput het volgende:
Kut topic, de discussie gaat toch nergens over.
[ afbeelding ]
Dit plaatje spreek boekdelen.
quote:You can use your illusion -
Let it take you where it may
We live and learn
and then sometimes it's best to walk away
Me I'm just here hangin' on
It's my only place to stay at least
For now anyway
I've worked too hard for my illusions
Just to throw them all away
Kortom jij bent sowieso tegen Mac en alles wat eromheen hangt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:25 schreef oshiro het volgende:
Mijn redenen tegen Macbook:Software die ik nodig heb draait er niet op Duur Multitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand) Batterij niet vervangbaar Kwaliteit niet consistent Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no
Ik weet niet, ik draai er geen windows op. Maar eventueel een muis is dan nog een bruikbaar alternatief wellicht?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powermacbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
eh... het probleem bestaat alleen onder windows.quote:
En met echt 802.11N toch?quote:Jawel Fanboys, de mac heeft inderdaad geen gezeik. Als de Redmond Windows uitkomt zonder registry of dll is de war zo goed als gewonnen.
Alleen hebben de meeste WC eend gebruikers ook hele veel ervaring met glorix en andy terwijl de glorix gebruikers zelden ervaring hebben met wc eend.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:16 schreef oshiro het volgende:
Dit is wel een beetje een "wij van WC-eend adviseren WC-eend"-topic. En ik denk dat dat altijd zo zal blijven.
Nee hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:02 schreef FP128 het volgende:
[..]
Kortom jij bent sowieso tegen Mac en alles wat eromheen hangt.
Geef nou maar toe dat je zo een nerd bent die graag met een Aldi
kloon lekker wil tweaken en vervolgens naar de winkel rent om voor
+/- 400 euro een HD videokaart te kopen en allerlei ander spul, en
vervolgens blij komt vertellen dat je pc zoveel beter is dan die dure
Mac, terwijl je net zelf je Aldi kloon met 1500 euro hebt opgepimped.riiiiiiiiiiiiiiiiight.
De meeste, ja, dat zeg je goedquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen hebben de meeste WC eend gebruikers ook hele veel ervaring met glorix en andy terwijl de glorix gebruikers zelden ervaring hebben met wc eend.
Wat heeft het niet kunnen tonen van een webpagina te maken met deze 'discussie' ?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:20 schreef RvLaak het volgende:
En als we toch gaan bashen:
[
En dit pleit ook niet voor windows:
Waarvoor mijn dankquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ik begrijp de tirade tegen oshiro ook niet zo. Hij onderbouwt keurig zijn mening waarom voor HEM een dell een betere keuze is. Prima toch. Beter dan plaatjes van driewielers en motors van mensen die het verschil tussen bluetooth en wifi niet weten.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:11 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Wat heeft het niet kunnen tonen van een webpagina te maken met deze 'discussie' ?
Beetje mislukte bash. In je Mac-browser had je een gelijke melding gezien. Dit heeft natuurlijk geen ruk met het falen van een willekeurig OS te maken.
Deel 1 liep voor de verandering eens vrij aardig.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:13 schreef oshiro het volgende:
[..]
Waarvoor mijn dank
Onderbouwing blijft in een discussie gewoon het belangrijkste, en als iedereen gewoon z'n best zou doen om na te denken zou dit topic misschien eens wat anders kunnen worden dan de zoveelste windows/mac-flamewar. Dat zou namelijk best eens interessant kunnen zijn!
True, maar het was meer bedoeld ter illustratie. Mijn tweede foto was van een pinautomaat die crashte. Ook geen Windows probleem, maar enkel een applicatie die crasht.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:11 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Wat heeft het niet kunnen tonen van een webpagina te maken met deze 'discussie' ?
Beetje mislukte bash. In je Mac-browser had je een gelijke melding gezien. Dit heeft natuurlijk geen ruk met het falen van een willekeurig OS te maken.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Computers are like air-conditioners. They stop working when you open windows.
En als we toch gaan bashen:
[ afbeelding ]
En dit pleit ook niet voor windows:
[ afbeelding ]
Maar goed... Jij zal toch blijven vasthouden aan je illusies... Wat dat betreft past de volgende tekst ook wel een beetje bij jou (en je mede-bashers):
[..]
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
True, maar het was meer bedoeld ter illustratie. Mijn tweede foto was van een pinautomaat die crashte. Ook geen Windows probleem, maar enkel een applicatie die crasht.
OSX heeft ook zo zijn nukkigheden. Een paint programma dat er domweg niet is bijvoorbeeld.
Het enige wat nog ontbreekt op OSX zijn veel games. Verder zijn er maar weinig applicaties waarvoor geen OSX variant te vinden is. Beetje non argument.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:41 schreef Wijnbo het volgende:
Het is heel simpel : MacOS sucks.
Mac rulet.
MacOS = prima voor standaard dingen en designspul, echter wordt je te veel in je vrijheid bepertk qua software. Ik noem o.a. games.
Daarom : Mac + Vista of Windows 7 = RULE.]
Had ik het geld er maar voor
Ik snap even niet wat games er mee te maken hebben (koop een XBOX ofzo), maar heb je Terminal wel eens opgestart? Veel krachtiger dan dat wordt het niet hoor.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:41 schreef Wijnbo het volgende:
MacOS = prima voor standaard dingen en designspul, echter wordt je te veel in je vrijheid bepertk qua software. Ik noem o.a. games.
Je wordt in je vrijheid beperkt? Door het grote boze MacOS?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:41 schreef Wijnbo het volgende:
Echter komen er ook steeds meer games uit die ook op OS X kunnen draaien. Nog lang niet genoeg, maargoed. Het gaat langzaam aan de goede kant op wat dat betreft.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het enige wat nog ontbreekt op OSX zijn veel games. Verder zijn er maar weinig applicaties waarvoor geen OSX variant te vinden is. Beetje non argument.
Ja, en je niet elke keer de blubber hacken als er een OS X update verschijnt is ook wat waard lijkt me.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:44 schreef Matty___ het volgende:
op een dell mini 9 kun je zo os x installeren.
voor 300 euro heb je een hackintosh netbook.
unibody en beter batterijen is echter wel een voordeel op de macpro.
Wel de updates negeren he!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:44 schreef Matty___ het volgende:
op een dell mini 9 kun je zo os x installeren.
voor 300 euro heb je een hackintosh netbook.
unibody en beter batterijen is echter wel een voordeel op de macpro.
Vooral met kinderen. Hoe vaak die magsafe m'n notebook al niet gered heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:47 schreef Jarno het volgende:
Het zit 'm ook in de kleine dingen. Zo'n magsafe connector voor je voeding is echt heerlijk. (En ook één van de dingen die ik het meest mis op mijn hackintosh netbookje - zo'n ouderwetse powerconnector voelt opeens erg 1983 dan).
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en je niet elke keer de blubber hacken als er een OS X update verschijnt is ook wat waard lijkt me.
Ach laat ze gewoon lekker klooien en zelf ontdekken dat ze na een jaar in de vorm van tijd meer geld kwijt zijn geweest dan wanner ze gewoon die Mac hadden gekocht.quote:
nee ook met updates.quote:
Vlognes een Egnles odnrezeok ja?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:17 schreef Sjibble het volgende:
En volgens een brits onderzoek is er geen verschil tussen een merkbroek van 100 pond en een zeemanbroek van 20 pond. Net zo sterk en mensen zien het verschil niet.
De terminal van OS X is een gekortwiekte kopie van Linux. De PowerShell van MS is misschien zelfs nog wel krachtiger dan die van Linux (PowerShell dus, niet die archaīsche opdrachtpromptquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik snap even niet wat games er mee te maken hebben (koop een XBOX ofzo), maar heb je Terminal wel eens opgestart? Veel krachtiger dan dat wordt het niet hoor.
freebsd / darwin jah. geen linux troepquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:56 schreef oshiro het volgende:
[..]
De terminal van OS X is een gekortwiekte kopie van Linux. De PowerShell van MS is misschien zelfs nog wel krachtiger dan die van Linux (PowerShell dus, niet die archaīsche opdrachtprompt)
Huidige Macbooks worden ook verkocht met een GF 9400M-chip, die voor sommige gebruikers ook niet krachtig genoeg is. Ik zou persoonlijk minimaal een 9600M of een Quadro willen.
Daar moet ik me nog steeds in verdiepenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:42 schreef Jarno het volgende:
Of Automator. Echt, briljanter wordt het niet en Windows kan daar he-le-maal niks tegenover zetten.
Nou ja, Apple heeft natuurlijk niet echt een alternatief voor een Windows netbook.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:45 schreef Jarno het volgende:
Ja, en je niet elke keer de blubber hacken als er een OS X update verschijnt is ook wat waard lijkt me.
Er draait gewoon Bash op vanaf 10.5. Hetzelfde als Linux dus, echter omdat in Linux alle apps commandline-gefundeerd zijn met een dun grafisch schilletje, is in Linux alles te doen met de opdrachtprompt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:57 schreef Matty___ het volgende:
[..]
freebsd / darwin jah. geen linux troep
Was ook precies de reden dat ik een hackintosh netbookje wilde (en ook heb, nu). Maar ik snap nu wel heel goed wat het prijsverschil tussen een Mac en een Lenovo inhoud. Dat zit 'm in hele kleine dingen zoals een magsafe, maar ook in afwerking en kwaliteit. M'n MacBook lijkt wel een tank (wat -ie al helemaal niet is, de witte MacBooks zijn redelijk plastic fantastic) vergeleken met m'n netbook.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, Apple heeft natuurlijk niet echt een alternatief voor een Windows netbook.
En gezien de verkoopsuccessen die alle fabrikanten boeken met die dingen, kijken de meeste mensen naar een combinatie van gebruiksgemak en prijs. Niet persé naar ontwerp of software.
Al zal het voor veel mensen absoluut een argument zijn geweest pas een netbook te kopen toen ze ook standaard met XP geleverd konden worden.
De shell Bash. De shell die in praktisch elke Linux distributie wordt gebruikt en ook op BSD's e.d. geīnstalleerd kan worden. Een zeer krachtige shell. Kijk voor de grap maar hoe je het ding kan scripten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:56 schreef oshiro het volgende:
[..]
De terminal van OS X is een gekortwiekte kopie van Linux. De PowerShell van MS is misschien zelfs nog wel krachtiger dan die van Linux (PowerShell dus, niet die archaīsche opdrachtprompt)
En waarom een XBox kopen in plaats van een Windows-laptop, die portable is en ook nog gebruikt kan worden voor office-apps? "Koop dan een Xbox", beetje gelul in de ruimte
Huidige Macbooks worden ook verkocht met een GF 9400M-chip, die voor sommige gebruikers ook niet krachtig genoeg is. Ik zou persoonlijk minimaal een 9600M of een Quadro willen.
soms ben ik blij dat die er is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:01 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er draait gewoon Bash op vanaf 10.5. Hetzelfde als Linux dus, echter omdat in Linux alle apps commandline-gefundeerd zijn met een dun grafisch schilletje, is in Linux alles te doen met de opdrachtprompt.
Bij Windows en OS X ligt wat dat betreft de nadruk teveel op de GUI.
Maar hoeveel instappende gebruikers gebruiken de commandline nou?
Helemaal niet. Een XBOX is 10x waardevaster dan een gamepc (om over een laptop maar te zwijgen).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:56 schreef oshiro het volgende:
"Koop dan een Xbox", beetje gelul in de ruimte
Kijk wel naar hoeveel apps je er daadwerkelijk mee kan aansturen. Bij linux/BSD/GNU bla bla is dat alles.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:03 schreef Henno het volgende:
[..]
De shell Bash. De shell die in praktisch elke Linux distributie wordt gebruikt en ook op BSD's e.d. geīnstalleerd kan worden. Een zeer krachtige shell. Kijk voor de grap maar hoe je het ding kan scripten.
Wat het besturingssysteem ermee te maken heeft weet ik niet, Bash == Bash.
Leesvoer: http://w3.linux-magazine.(...)Vista_PowerShell.pdfquote:Wat is er beter aan PowerShell... of was dat alleen maar om de achterstand tot de superieure UNIX shells recht te trekken?
Het gaat er toch om of je kan gamen of niet? Niet hoe waardevast hij is?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Helemaal niet. Een XBOX is 10x waardevaster dan een gamepc (om over een laptop maar te zwijgen).
Ik ben ook gek op de commandlinequote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:04 schreef Matty___ het volgende:
[..]
soms ben ik blij dat die er is.
maar ben geen instappende gebruiker meer
Op een Xbox kan ik niet Autocadden, op een gamepc wel.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:06 schreef Jarno het volgende:
Helemaal niet. Een XBOX is 10x waardevaster dan een gamepc (om over een laptop maar te zwijgen).
Je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misshcien moeten mensen deel 1 eens doorlezen
Na, ok... Speciaal voor jou dan:quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:48 schreef Afvoerput het volgende:
Kut topic, de discussie gaat toch nergens over.
[ afbeelding ]
Dit plaatje spreek boekdelen.
quote:1. For no reason whatsoever, your car would crash twice a day.
2. Every time they repainted the lines on the road, you'd have to buy a new car.
3. Occasionally your car would just die on the motorway for no reason, You would have to pull over to the side of the road, close all of the car windows, shut it off, restart it, and reopen the windows before you could continue. For some reason you would simply accept this, restart and drive on.
4. Occasionally, executing a maneuver would cause your car to stop and fail to restart and you'd have to re-install the engine. For some strange reason, you'd accept this too.
5. Occasionally, for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to let you in until you simultaneously lifted the door handle, turned the key and grabbed hold of the radio antenna.
6. You could only have one person in the car at a time, unless you bout a "Car 95" or a "Car NT". But then you'd have to buy more seats.
7. Macintosh would make a car that was powered by the sun, twice as reliable, five times as fast, twice as easy to drive - but it would only run on five percent of the roads.
8. The Macintosh car owners would get expensive Microsoft upgrades to their cars which would make their cars go much slower.
9. The oil, engine, gas and alternator warning lights would be replaced with a single "General Car Fault" warning light.
10. People would get excited about the "new" features in Microsoft cars, forgetting completely that they had been available in other cars for many years.
11. We'd all have to switch to Microsoft petrol and lubricants but the packaging would be superb.
12. New seats would force everyone to have the same size arse.
13. The airbag system would say "Are you sure?" before going off.
14. If you were involved in a crash, you would have no idea what happened.
15. They wouldn't build their own engines, but form a cartel with their engine suppliers. The latest engine would have 1 cylinders, multi-point fuel injection and 4 turbos, but it would be a side-valve design so you could use Model-T Ford parts on it.
16. There would be an "Engium Pro" with bigger turbos, but it would be slower on most existing roads.
17. Microsoft cars would have a special radio/cassette player which would only be able to listen to Microsoft FM, and play Microsoft Cassettes.Unless of course, you buy the upgrade to use existing stuff.
18. Microsoft would do so well, because even though they don't own anyroads, all of the road manufacturers would give away Microsoft cars free,including IBM.
19. If you still ran old versions of car (ie. CarDOS 6.22/CarWIN 3.11),then you would be called old fashioned, but you would be able to drive muchfaster, and on more roads!
20. If you couldn't afford to buy a new car, then you could just borrowyour friends, and then copy it.
21. Whenever you bought a car, you would have to reorganize the ignitionfor a few days before it worked.
22. You would need to buy an upgrade to run cars on a motorway next to each other.
23. Every time Microsoft introduced a new car, car buyers would have to learn to drive all over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car.
24. Microsoft would require all car buyers to also purchase a deluxe set of Automobile Association Road maps (now a Microsoft subsidiary), even though they neither need nor want them. Attempting to delete this option would immediately cause the car's performance to diminish by 50% or more.
25. You'd have to press the "Start" button to turn the engine off.
Inderdaad. Ik vind het ook afdoen aan de discussie. Ik weet niet waarom RvdLaak voor de tweede maal zich wenst te diskwalificeren in de, tot op heden, prima discussie.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind dit soort lijstjes en plaatjes altijd te kneuterig voor woorden. Van beide kanten.
Nu ja, in dat laatste heeft-ie wel gelijk, je kunt Apples niet met de meest recente hardware bestellen (of upgraden), zeker niet qua videokaarten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:40 schreef Swetsenegger het volgende:
En weer iemand die ongeinformeerd isKap nou toch met die onzin berichten.
krijgt van jobs een gratis iphonequote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:42 schreef IHVK het volgende:
Waarom ben je uberhaupt fan van een bedrijf. Krijg je er geld voor ofzo?
Ik had het over de rest van het bericht. En als ATI Mac drivers zou uitbrengen zou het geen probleem zijn. De laksheid zit natuurlijk ook bij de leveranciers van hardware. Zo'n beetje elke draadloze adapter die wij op de markt brengen zit gewoon keurig een OSX driver bij of staat ter download op de website.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu ja, in dat laatste heeft-ie wel gelijk, je kunt Apples niet met de meest recente hardware bestellen (of upgraden), zeker niet qua videokaarten.
hij klikte op een url.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik had het over de rest van het bericht. En als ATI Mac drivers zou uitbrengen zou het geen probleem zijn. De laksheid zit natuurlijk ook bij de leveranciers van hardware. Zo'n beetje elke draadloze adapter die wij op de markt brengen zit gewoon keurig een OSX driver bij of staat ter download op de website.
Maar OSX is NIET binnen 3 seconden gekraakt, maar 'onder 30 minuten' met een hele grote kanttekening. De hackers kregen een ssh verbinding met een lokaal account. Dat is wel wat anders dan daadwerkelijk via de buitenkant root toegang krijgen.
quote:VANCOUVER, B.C.--Shane Macaulay just got himself a free MacBook.
Macaulay, a software engineer, was able to hack into a MacBook through a zero-day security hole in Apple's Safari browser. The computer was one of two offered as a prize in the "PWN to Own" hack-a-Mac contest at the CanSecWest conference here.
MacBook hacker
Credit: Joris Evers
Hack-a-Mac winner Shane Macaulay
attacks a MacBook at the
CanSecWest conference.
The successful attack on the second and final day of the contest required a conference organizer to surf to a malicious Web site using Safari on the MacBook--a type of attack familiar to Windows users. CanSecWest organizers relaxed the rules Friday after nobody at the event had breached either of the Macs on the previous day.
Macaulay teamed with Dino Dai Zovi, a security researcher until recently with Matasano Security. Dai Zovi, who has previously been credited by Apple for finding flaws in Mac software, found the Safari vulnerability and wrote the exploit overnight in about 9 hours, he said.
"The vulnerability and the exploit are mine," Dai Zovi said in a telephone interview from New York. "Shane is my man on the ground."
Apple spokeswoman Lynn Fox declined to comment on the MacBook hack specifically, but provided Apple's standard security comment: "Apple takes security very seriously and has a great track record of addressing potential vulnerabilities before they can affect users."
Dai Zovi plans to apply for a $10,000 bug bounty TippingPoint announced on Thursday if a previously unknown Apple bug was used. "Shane can have the laptop, I want the money," Dai Zovi said. TippingPoint runs the Zero Day Initiative bug bounty program.
A TippingPoint representative said the company would pay, after looking at the vulnerability. "If it is an actual zero-day in Safari that's fine with us," said Terri Forslof, manager of security response at TippingPoint.
The successful hack comes a day after Apple release its fourth security update for Mac OS X this year. The update repairs 25 vulnerabilities.
CanSecWest organizers set up the MacBooks connected to a wireless router and with all security updates installed, but without additional security software or settings.
quote:ANCOUVER, BC — Charlie Miller has done it again. For the second consecutive year, the security researcher hacked into a fully patched MacBook computer by exploiting a security vulnerability in Apple’s Safari browser.
“It took a couple of seconds. They clicked on the link and I took control of the machine,” Miller said moments after his accomplishment.
The contest kicked off at exactly 3:15 PM and, within seconds, Miller launched his drive-by attack and claimed the $10,000 top prize. He also got to keep the MacBook machine.
Miller said he came to the CanSecWest security conference with a plan to hack into Safari and had tested the exploit carefully to ensure “it worked the first time.”
TippingPoint’s Zero Day Initiative has acquired the exclusive rights to the vulnerability and coordinate the disclosure and patch release process with Apple.
Technical details of the vulnerability will not be released until a patch is ready.
Several hackers are currently attempting exploits against Internet Explorer 8 and Firefox but those browsers are still standing.
Ja, prima, leuk en aardig, maar een Mac kun je dus niet met de meest recente videokaarten bestellen. Blijkbaar ziet Apple daar geen geld in of stellen ze te vergaande eisen, als ze echt zouden willen zouden ze het voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
En als ATI Mac drivers zou uitbrengen zou het geen probleem zijn. De laksheid zit natuurlijk ook bij de leveranciers van hardware. Zo'n beetje elke draadloze adapter die wij op de markt brengen zit gewoon keurig een OSX driver bij of staat ter download op de website.
hehe het kan wel. blijkbaar kun je een PC ati 48xx kaart met een gehackt bios flashen zodat je hem zonder problemen kunt gebruiken in een macpro. bespaar je ook 50% op de prijs.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, prima, leuk en aardig, maar een Mac kun je dus niet met de meest recente videokaarten bestellen. Blijkbaar ziet Apple daar geen geld in of stellen ze te vergaande eisen, als ze echt zouden willen zouden ze het voor elkaar krijgen.
Neemt ook een beetje het argument weg dat je op een Mac via Parralel oid onder Windows prima games kan spelen. Niet als je Crysis wilt draaien op een beetje fatsoenlijke framerate dus.
Dat is veel te moeilijk voor een gemiddelde Macgebruiker, die wil gewoon een mooi doosje wat redelijk goed werkt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:54 schreef Matty___ het volgende:
hehe het kan wel. blijkbaar kun je een PC ati 48xx kaart met een gehackt bios flashen zodat je hem zonder problemen kunt gebruiken in een macpro. bespaar je ook 50% op de prijs.
ik had het niet over makkelijk, alleen dat het kan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is veel te moeilijk voor een gemiddelde Macgebruiker, die wil gewoon een mooi doosje wat redelijk goed werkt.
Tja, als je games als troef wil blijven gebruiken dan heb je gelijk. Je kan op een apple nauwelijks recente games spelen. Maar dat wisten we al een jaar of 15.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, prima, leuk en aardig, maar een Mac kun je dus niet met de meest recente videokaarten bestellen. Blijkbaar ziet Apple daar geen geld in of stellen ze te vergaande eisen, als ze echt zouden willen zouden ze het voor elkaar krijgen.
Neemt ook een beetje het argument weg dat je op een Mac via Parralel oid onder Windows prima games kan spelen. Niet als je Crysis wilt draaien op een beetje fatsoenlijke framerate dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |