Hopelijk zorgt dit topic ook voor wat interessant leesvoerquote:Is het overigens voor een student niet aan te raden om een MBP ter waarde van 1800 te verzekeren en zo ja, waar? Apple Care en de standaard garantie dekken het vallen en eventuele diefstal niet, blijkt.
Wel intel pruttel in een Unibody behuizing, battery die veel langer meegaat dan jouw gewone Intel pruttel, verlicht toetsenbord, Mac OS X natuurlijk. Ow wacht ik ga je de voordelen van een Mac niet eens vertellen, je wilt ze namelijk kennelijk niet zien.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef DirkZz het volgende:
Macbook pro is ook gewoon intel pruttel, ziet er alleen wat mooier uit.
Je moet het zien als merkkleding, daar betaal je voor.
mac os kan je op elke intel bak installeren, is gewoon pruttel voor apart volk.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:42 schreef Teddy-Yo het volgende:
[..]
Wel intel pruttel in een Unibody behuizing, battery die veel langer meegaat dan jouw gewone Intel pruttel, verlicht toetsenbord, Mac OS X natuurlijk. Ow wacht ik ga je de voordelen van een Mac niet eens vertellen, je wilt ze namelijk kennelijk niet zien.
Inderdaad zo is het wel. Alleen moet wel toegeven merkkleding zit vaak beter. En ziet er beter uit.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef DirkZz het volgende:
Dan moet je een EFI er aan pluggen, anders gaat het niet zo makkelijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef DirkZz het volgende:
[..]
mac os kan je op elke intel bak installeren, is gewoon pruttel voor apart volk.
En waar ontken ik dat? Ik heb zowel een MacBook als een Hackintosh, maar toch werkt de hackintosh niet zo geweldige als een echte Mac.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef DirkZz het volgende:
[..]
mac os kan je op elke intel bak installeren, is gewoon pruttel voor apart volk.
Non argument.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:46 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Inderdaad zo is het wel. Alleen moet wel toegeven merkkleding zit vaak beter. En ziet er beter uit.
Ik vind het uiterlijk echt mooi. Maar om er zo veel geld voor neer te leggen vind ik onzin.
Een bootloader zoals chameleon will do the job.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:47 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dan moet je een EFI er aan pluggen, anders gaat het niet zo makkelijk.
Dus toen er nog PowerPC chips in zaten, was een Mac het geld wel waard, maar omdat er nu een Intel chip in zit niet meer ofzo?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef DirkZz het volgende:
Bedoel er alleen mee te zeggen dat het gewoon niets speciaals is, is gewoon een computer met een goede lik verf.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus toen er nog PowerPC chips in zaten, was een Mac het geld wel waard, maar omdat er nu een Intel chip in zit niet meer ofzo?
Precies, want nu kan OSX ook op een gewone laptop.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus toen er nog PowerPC chips in zaten, was een Mac het geld wel waard, maar omdat er nu een Intel chip in zit niet meer ofzo?
quote:Op maandag 22 juni 2009 22:46 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Inderdaad zo is het wel. Alleen moet wel toegeven merkkleding zit vaak beter. En ziet er beter uit.
Ik vind het uiterlijk echt mooi. Maar om er zo veel geld voor neer te leggen vind ik onzin.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:17 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Precies, want nu kan OSX ook op een gewone laptop.
En die multitouchpad kan me gestolen worden. 9 van de 10 keer werk ik met een muis en dan haal ik er wel een met 10 knoppen ofzoEvengoed haalde ik een muis met maar 5 knoppen, waar ik ook zat aan heb.
Wtf man, 4 vingersWat gebeurt er als je je bek er op legt?
Je geeft me toch geen ongelijk?quote:
So simple, yet so complicated.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powerbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
Powerbooks worden al jaren niet meer uitgebracht, geen idee. Draai ook geen windows op mijn MacBook, dus of er onder windows problemen zijn, kan ik je ook niet zeggen. Onder Mac OS X bij mij iig niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powerbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
Geld is het probleem niet. Maar het feit dat de prijs/prestatie behoorlijk zuigt. En ik wil gamen op een laptop.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:59 schreef Teddy-Yo het volgende:
[..]
Powerbooks worden al jaren niet meer uitgebracht, geen idee. Draai ook geen windows op mijn MacBook, dus of er onder windows problemen zijn, kan ik je ook niet zeggen. Onder Mac OS X bij mij iig niet.
En de gene die het geld niet hebben, en zo simple minded zijn dat ze zoveel mogelijk arguementen tegen Mac OS X willen gooien, doe dat alsjeblieft. Mac gebruikers weten waarom Mac OS X zo lekker werkt.
En ja, ik heb ook een Windows bak of 2, maar verkies me Macs er toch ten alle tijden boven.
Waarom doe ik de moeite nogquote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:25 schreef oshiro het volgende:Software die ik nodig heb draait er niet op
Wine/VMDuur
Relatief, ik vind een MacBook niet duurMultitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand)
Dat dacht ik eerst dus ook, tot ik hem maar gewoon een week gebruikt heb, en nu wil ik geen losse knop meer.Batterij niet vervangbaar
De batterij hoef je hoogstwaarschijnlijk niet te vervangen, hij gaat 3 keer zo lang mee als een ouderwetste batterij die je in je windows laptop vind.Kwaliteit niet consistent
Niet goed? Dan maak je gebruik van je garantie. Of online bestellen, dan stuur je binnen een week terug.Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no
Heb goeie ervaringen, maargoed elk bedrijf heeft goede en slechte ervaringen met service, dus dat is onzin. Ga nou niet zeggen dat HP/Acer/Asus/Dell/ander prutsmerk elke klant als een koning behandeld wat betreft service.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:25 schreef oshiro het volgende:
Mijn redenen tegen Macbook:Software die ik nodig heb draait er niet op Duur Multitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand) Batterij niet vervangbaar Kwaliteit niet consistent Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no
Heb er vast nog wel wat maar dit is wat zo snel in me op komt.
1: ik draai Linux normaal, windows op een andere bak of VM. Wine en diverse virtualisatiesoftware bijten zich nog stuk op Direct3D-support, die ik nodig heb in diverse programma's van Autodesk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:34 schreef Teddy-Yo het volgende:
[..]
Waarom doe ik de moeite nog
Neem lekker je windows fluttop die over een jaar niks meer waard is, vervang de batterij over 2 jaar, en ga niet met Mac OS X lopen prutsen want je denkt waarschijnlijk te moeilijk om er mee om te kunnen gaan.
Als ik er windows op ga draaien, waarom zou ik dan betalen voor een OS X-licentie?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:35 schreef EvilMarc het volgende:
[..]Software die ik nodig heb draait er niet op Je kan rustig Windows draaienDuur - meh, dat is relatief Multitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand) Batterij niet vervangbaar Waarom is dat erg? Je krijgt dubbele battery life en dubbele levensduur.Kwaliteit niet consistent Alle fabrikanten hebben wel eens een fout in een product.Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no Een bekend probleem wordt buiten de garantie zonder problemen opgelost. En in Nederland heb je op notebooks meer dan 2 jaar garantie.
Jij zegt dat de software niet op de Mac draait, dat doet het dus wel. Dat is het punt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:46 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als ik er windows op ga draaien, waarom zou ik dan betalen voor een OS X-licentie?
Dan koop ik toch een laptop waar ik niet eerst Windows op moet zetten? En vervolgens OS X heb staan waar ik wel voor heb betaald en niks mee doe? Je snapt best wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:52 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Jij zegt dat de software niet op de Mac draait, dat doet het dus wel. Dat is het punt.
Je hebt geen idee hoeveel die OS X license kost, aangezien hij niet los te krijgen is. Stel dat hij maar .99 zou kosten, wat boeit dat dan? Punt is dat je niet weet hoeveel die license je kost over het totaal bedrag.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:55 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dan koop ik toch een laptop waar ik niet eerst Windows op moet zetten? En vervolgens OS X heb staan waar ik wel voor heb betaald en niks mee doe? Je snapt best wat ik bedoel.
Klopt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:01 schreef EvilMarc het volgende:
Het voordeel van de Mac is en blijft gewoon dat je meer keuze hebt. Het hoeft niet maar er is wel een mogelijkheid om zowel OS X als Windows te draaien. Maar ik begrijp wat je bedoeld.
Als de prijs voor je een laptop maakt of breekt dan zullen veel mensen Apple sowieso vermijden. Het is en blijft natuurlijk wel een premium merk.
Non-argument. Je betaalt ervoor, punt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:04 schreef Teddy-Yo het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel die OS X license kost, aangezien hij niet los te krijgen is. Stel dat hij maar .99 zou kosten, wat boeit dat dan? Punt is dat je niet weet hoeveel die license je kost over het totaal bedrag.
Ja hoor. Ik vond het niet bijzonder veel meerwaarde hebben boven een degelijke zakelijke laptop van bijvoorbeeld Dell of IBM. Die Dell is trouwens ook deels magnesium, en de Latitude E-serie is bijna volledig van magnesium.quote:Ooit een Unibody vastgehouden? Doe dat een voordat je je plastic Dell vasthoud, dan voel je vanzelf het verschil in kwaliteit.
Als ik iets koop let ik op de prijs hoor, ik weet niet hoe jij werktquote:Sommige mensen willen maar niet inzien dat een Mac niet om specs/prijs verhouding gaat.
Het gaat om het totaalplaatje.
Wat mij vooral opvalt is dat de meeste Mac gebruikers overstappers zijn van Windows naar OSX. Andersom komt zelden voor.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:34 schreef Nooduitgang het volgende:
Loopt deze discussie nog steeds.
Waarom zou je zoveel moeite doen om verstokte Windows gebruikers te overtuigen dat Mac beter is. Dat gaat je toch niet lukken want alleen Mac gebruikers weten dat Mac beter is.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:27 schreef Wells.p het volgende:
voor mij geen mac
en dan is de enigste reden omdat ik simpel weg ben opgegroeid met windows en laatst zat ik bij een vriend thuis op zijn mac. ziet er leuk uit maar omdat ik zo gewend ben aan de logo's van windows dat ik niet in eens wat anders wil. ik kon niet eens simple weg paint openen op mac waarschijnlijk ipaint dan.
Computers are like air-conditioners. They stop working when you open windows.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:48 schreef Afvoerput het volgende:
Kut topic, de discussie gaat toch nergens over.
[ afbeelding ]
Dit plaatje spreek boekdelen.
quote:You can use your illusion -
Let it take you where it may
We live and learn
and then sometimes it's best to walk away
Me I'm just here hangin' on
It's my only place to stay at least
For now anyway
I've worked too hard for my illusions
Just to throw them all away
Kortom jij bent sowieso tegen Mac en alles wat eromheen hangt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:25 schreef oshiro het volgende:
Mijn redenen tegen Macbook:Software die ik nodig heb draait er niet op Duur Multitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand) Batterij niet vervangbaar Kwaliteit niet consistent Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no
Ik weet niet, ik draai er geen windows op. Maar eventueel een muis is dan nog een bruikbaar alternatief wellicht?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powermacbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
eh... het probleem bestaat alleen onder windows.quote:
En met echt 802.11N toch?quote:Jawel Fanboys, de mac heeft inderdaad geen gezeik. Als de Redmond Windows uitkomt zonder registry of dll is de war zo goed als gewonnen.
Alleen hebben de meeste WC eend gebruikers ook hele veel ervaring met glorix en andy terwijl de glorix gebruikers zelden ervaring hebben met wc eend.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:16 schreef oshiro het volgende:
Dit is wel een beetje een "wij van WC-eend adviseren WC-eend"-topic. En ik denk dat dat altijd zo zal blijven.
Nee hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:02 schreef FP128 het volgende:
[..]
Kortom jij bent sowieso tegen Mac en alles wat eromheen hangt.
Geef nou maar toe dat je zo een nerd bent die graag met een Aldi
kloon lekker wil tweaken en vervolgens naar de winkel rent om voor
+/- 400 euro een HD videokaart te kopen en allerlei ander spul, en
vervolgens blij komt vertellen dat je pc zoveel beter is dan die dure
Mac, terwijl je net zelf je Aldi kloon met 1500 euro hebt opgepimped.riiiiiiiiiiiiiiiiight.
De meeste, ja, dat zeg je goedquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen hebben de meeste WC eend gebruikers ook hele veel ervaring met glorix en andy terwijl de glorix gebruikers zelden ervaring hebben met wc eend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |