abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70271946
Vorige topic : Waarom geen Macbook Pro?

TS is van plan om voor de zomervakantie tot de koop over te gaan, maar heeft nog zijn twijfels. De Windows-gebruikers kunnen toch nog toe alleen de hoge prijs noemen als grote nadeel.

Mijn laatste post:
quote:
Is het overigens voor een student niet aan te raden om een MBP ter waarde van 1800 te verzekeren en zo ja, waar? Apple Care en de standaard garantie dekken het vallen en eventuele diefstal niet, blijkt.
Hopelijk zorgt dit topic ook voor wat interessant leesvoer

Game on.
pi_70272029
Nog even een vraagtekentje in de TT aub, mods?
pi_70272244
<-----

Alsjeblieft, een vraagteken
pi_70272267
Macbook pro is ook gewoon intel pruttel, ziet er alleen wat mooier uit.
Je moet het zien als merkkleding, daar betaal je voor.
pi_70272284
En ik wil geen MacBook Pro omdat ik zin heb in zo'n Sony Vaio NW

maandag 22 juni 2009 @ 22:42:55 #6
258314 Teddy-Yo
Donate aight
pi_70272626
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef DirkZz het volgende:
Wel intel pruttel in een Unibody behuizing, battery die veel langer meegaat dan jouw gewone Intel pruttel, verlicht toetsenbord, Mac OS X natuurlijk. Ow wacht ik ga je de voordelen van een Mac niet eens vertellen, je wilt ze namelijk kennelijk niet zien.
Yo i'm from ethiopia.
pi_70272715
Is een tweede deel echt nodig?
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_70272735
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:42 schreef Teddy-Yo het volgende:

[..]

Wel intel pruttel in een Unibody behuizing, battery die veel langer meegaat dan jouw gewone Intel pruttel, verlicht toetsenbord, Mac OS X natuurlijk. Ow wacht ik ga je de voordelen van een Mac niet eens vertellen, je wilt ze namelijk kennelijk niet zien.
mac os kan je op elke intel bak installeren, is gewoon pruttel voor apart volk.
pi_70272787
quote:
Inderdaad zo is het wel. Alleen moet wel toegeven merkkleding zit vaak beter. En ziet er beter uit.
Ik vind het uiterlijk echt mooi. Maar om er zo veel geld voor neer te leggen vind ik onzin.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_70272816
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Dan moet je een EFI er aan pluggen, anders gaat het niet zo makkelijk.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  maandag 22 juni 2009 @ 22:48:16 #11
258314 Teddy-Yo
Donate aight
pi_70272871
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef DirkZz het volgende:

[..]

En waar ontken ik dat? Ik heb zowel een MacBook als een Hackintosh, maar toch werkt de hackintosh niet zo geweldige als een echte Mac.
De hardware van een Mac is namelijk perfect passen bij de software, welke laptop van jouw snapt het verschil tusen 3 en 4 vingers op het touchpad, heeft een touchpad dat ook meteen de knop is, heeft verlicht toetsenbord, 2 videokaarten, 7 uur batterij, de sterkte van een unibody.. en dat is alleen nog maar de hardware.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:46 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Inderdaad zo is het wel. Alleen moet wel toegeven merkkleding zit vaak beter. En ziet er beter uit.
Ik vind het uiterlijk echt mooi. Maar om er zo veel geld voor neer te leggen vind ik onzin.
Non argument.
Dat jij het te duur vindt, betekent niet dat het een onzin prijs is.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:47 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Dan moet je een EFI er aan pluggen, anders gaat het niet zo makkelijk.
Een bootloader zoals chameleon will do the job.
Yo i'm from ethiopia.
  maandag 22 juni 2009 @ 23:08:50 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_70273813
quote:
Dus toen er nog PowerPC chips in zaten, was een Mac het geld wel waard, maar omdat er nu een Intel chip in zit niet meer ofzo?
pi_70275461
Voor mij: omdat het geld niet op mijn rug groeit

Anders zou ik het doen
pi_70276281
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus toen er nog PowerPC chips in zaten, was een Mac het geld wel waard, maar omdat er nu een Intel chip in zit niet meer ofzo?
Bedoel er alleen mee te zeggen dat het gewoon niets speciaals is, is gewoon een computer met een goede lik verf.
pi_70276387
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Precies, want nu kan OSX ook op een gewone laptop.
En die multitouchpad kan me gestolen worden. 9 van de 10 keer werk ik met een muis en dan haal ik er wel een met 10 knoppen ofzo Evengoed haalde ik een muis met maar 5 knoppen, waar ik ook zat aan heb.
Wtf man, 4 vingers Wat gebeurt er als je je bek er op legt?
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:46 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Schoenen van 230 euro, anyone?
Hoe denk je dat het met ontwerpen werkt. Ontwerpen maak je niet altijd zelf, die koop je ook in.
Verschillende hardwaremerken maken zelf de videokaarten. Evenals dat de Ford Fiesta en Mazda 121 vrijwel identiek zijn. En volgens een brits onderzoek is er geen verschil tussen een merkbroek van 100 pond en een zeemanbroek van 20 pond. Net zo sterk en mensen zien het verschil niet .
So why bother? Je zou eerder zeggen dat de productiekosten van zo'n case zo laag liggen dat et goedkoper zou moeten wezen. Apple heeft Monopoly in zijn eigen OS, omdat het alleen op HUN computers draait. Dus als menig noob OSX wilt betaalt ie gewoon 800 teveel .

[ Bericht 26% gewijzigd door Sjibble op 23-06-2009 00:22:58 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70276492
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:17 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Precies, want nu kan OSX ook op een gewone laptop.
En die multitouchpad kan me gestolen worden. 9 van de 10 keer werk ik met een muis en dan haal ik er wel een met 10 knoppen ofzo Evengoed haalde ik een muis met maar 5 knoppen, waar ik ook zat aan heb.
Wtf man, 4 vingers Wat gebeurt er als je je bek er op legt?
  Donald Duck held dinsdag 23 juni 2009 @ 00:23:16 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70276561
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powermacbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij

[ Bericht 1% gewijzigd door __Saviour__ op 23-06-2009 01:02:24 (power->mac) ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70276566
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

Je geeft me toch geen ongelijk?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70276597
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powerbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
So simple, yet so complicated.

Jawel Fanboys, de mac heeft inderdaad geen gezeik . Als de Redmond Windows uitkomt zonder registry of dll is de war zo goed als gewonnen.
[/quote]
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:59:59 #20
258314 Teddy-Yo
Donate aight
pi_70277262
quote:
Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powerbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
Powerbooks worden al jaren niet meer uitgebracht, geen idee. Draai ook geen windows op mijn MacBook, dus of er onder windows problemen zijn, kan ik je ook niet zeggen. Onder Mac OS X bij mij iig niet.

En de gene die het geld niet hebben, en zo simple minded zijn dat ze zoveel mogelijk arguementen tegen Mac OS X willen gooien, doe dat alsjeblieft. Mac gebruikers weten waarom Mac OS X zo lekker werkt.

En ja, ik heb ook een Windows bak of 2, maar verkies me Macs er toch ten alle tijden boven.
Yo i'm from ethiopia.
  Donald Duck held dinsdag 23 juni 2009 @ 01:03:39 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70277314
oeps, ik bedoelde daar idd gewoon de nieuwe macbook pro lijn. Ik lees er echt enorm veel topics met problemen over.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70277433
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:59 schreef Teddy-Yo het volgende:

[..]

Powerbooks worden al jaren niet meer uitgebracht, geen idee. Draai ook geen windows op mijn MacBook, dus of er onder windows problemen zijn, kan ik je ook niet zeggen. Onder Mac OS X bij mij iig niet.

En de gene die het geld niet hebben, en zo simple minded zijn dat ze zoveel mogelijk arguementen tegen Mac OS X willen gooien, doe dat alsjeblieft. Mac gebruikers weten waarom Mac OS X zo lekker werkt.

En ja, ik heb ook een Windows bak of 2, maar verkies me Macs er toch ten alle tijden boven.
Geld is het probleem niet. Maar het feit dat de prijs/prestatie behoorlijk zuigt. En ik wil gamen op een laptop.
Dan maakt het weinig uit of het een mac of een winbak is. (dan bedoel ik een mac met windows)
[/quote]
  dinsdag 23 juni 2009 @ 01:25:01 #23
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70277599
Mijn redenen tegen Macbook:

• Software die ik nodig heb draait er niet op
  • Duur
  • Multitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand)
  • Batterij niet vervangbaar
  • Kwaliteit niet consistent
  • Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no

Heb er vast nog wel wat maar dit is wat zo snel in me op komt.
  • "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      dinsdag 23 juni 2009 @ 01:34:59 #24
    258314 Teddy-Yo
    Donate aight
    pi_70277688
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 01:25 schreef oshiro het volgende:

Wine/VM

• Duur
    Relatief, ik vind een MacBook niet duur

• Multitouchpad-klikgebeuren vind ik bagger (dat het beter werkt op de onderrand dan de bovenrand)
    Dat dacht ik eerst dus ook, tot ik hem maar gewoon een week gebruikt heb, en nu wil ik geen losse knop meer.

De batterij hoef je hoogstwaarschijnlijk niet te vervangen, hij gaat 3 keer zo lang mee als een ouderwetste batterij die je in je windows laptop vind.

Niet goed? Dan maak je gebruik van je garantie. Of online bestellen, dan stuur je binnen een week terug.

Heb goeie ervaringen, maargoed elk bedrijf heeft goede en slechte ervaringen met service, dus dat is onzin. Ga nou niet zeggen dat HP/Acer/Asus/Dell/ander prutsmerk elke klant als een koning behandeld wat betreft service.

• Waarom doe ik de moeite nog
    Neem lekker je windows fluttop die over een jaar niks meer waard is, vervang de batterij over 2 jaar, en ga niet met Mac OS X lopen prutsen want je denkt waarschijnlijk te moeilijk om er mee om te kunnen gaan.
    Yo i'm from ethiopia.
    pi_70277692
    quote:

• Duur

• Software die ik nodig heb draait er niet op Je kan rustig Windows draaien
  • Duur - meh, dat is relatief
  • Batterij niet vervangbaar Waarom is dat erg? Je krijgt dubbele battery life en dubbele levensduur.
  • Kwaliteit niet consistent Alle fabrikanten hebben wel eens een fout in een product.
  • Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no Een bekend probleem wordt buiten de garantie zonder problemen opgelost. En in Nederland heb je op notebooks meer dan 2 jaar garantie.

• Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
      dinsdag 23 juni 2009 @ 01:43:59 #26
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70277769
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 01:34 schreef Teddy-Yo het volgende:

[..]

Waarom doe ik de moeite nog
    Neem lekker je windows fluttop die over een jaar niks meer waard is, vervang de batterij over 2 jaar, en ga niet met Mac OS X lopen prutsen want je denkt waarschijnlijk te moeilijk om er mee om te kunnen gaan.
    1: ik draai Linux normaal, windows op een andere bak of VM. Wine en diverse virtualisatiesoftware bijten zich nog stuk op Direct3D-support, die ik nodig heb in diverse programma's van Autodesk.

2: Een kwaliteitslaptop van een ander merk kost minder. Met kwaliteitsmerk bedoel ik Lenovo, wat ook gewoon duur is, maar toch nog goedkoper dan Apple.

3: Batterijen zijn gewoon vergelijkbaar hoor, ik weet niet waar je die info vandaan haalt. Li-ion en Li-po. Ik zie echter graag een optie voor een meer-cell accu.

4: Veel issues met de mag-safe kabels, koelpasta die verkeerd wordt aangebracht, en nog een waslijst. Oogkleppen afdoen, die problemen zijn er echt wel.

5: Ik haal het mag-safe punt aan. Daarmee zijn zoveel problemen, dat is simpelweg een ontwerpfout (het rubber dat de kabel beschermt doet z'n werk niet goed genoeg) maar Apple zegt dat het door misbruik komt en dekt niets. Gebruiker kan een nieuwe Mag-Safe adapter kopen voor de Apple-prijs.
    En je haalt nu Acer aan, mooie vergelijking Als er iets een dozenstapel-merk is, is dat het wel.
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      dinsdag 23 juni 2009 @ 01:46:46 #27
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70277791
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 01:35 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

• Software die ik nodig heb draait er niet op Je kan rustig Windows draaien
  • Duur - meh, dat is relatief
  • Batterij niet vervangbaar Waarom is dat erg? Je krijgt dubbele battery life en dubbele levensduur.
  • Kwaliteit niet consistent Alle fabrikanten hebben wel eens een fout in een product.
  • Apple en customer service icm voorgaande punt is een no-no Een bekend probleem wordt buiten de garantie zonder problemen opgelost. En in Nederland heb je op notebooks meer dan 2 jaar garantie.

• Als ik er windows op ga draaien, waarom zou ik dan betalen voor een OS X-licentie?
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
    pi_70277835
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 01:46 schreef oshiro het volgende:

[..]

Als ik er windows op ga draaien, waarom zou ik dan betalen voor een OS X-licentie?
    Jij zegt dat de software niet op de Mac draait, dat doet het dus wel. Dat is het punt.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 01:53:47 #29
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70277853
    Mijn volgende laptop wordt een Dell. Als desktops heb ik enkel zelfbouwsystemen gehad (waar ik nooit gedonder mee heb gehad, tenzij ik het zelf veroorzaakte door te gaan solderen aan het moederbord oid [ja, dat deed ik]). Als laptop heb ik een Dell XPS M1530, nooit gezeik mee, ziet er netjes uit en een heel eind goedkoper dan een Macbook. Een vriend van me heeft dezelfde laptop, andere vriend heeft een Dell Latitude, ook nooit gezeik mee.
    Klinkt misschien als een Dell-fanboy, maar ik heb gewoon nooit gedonder met die spullen en zolang dat zo blijft blijf ik het kopen. Ben ik de helft goedkoper uit ook.

DE reden om OS X te draaien is als je de programma's die er op draaien hard nodig hebt (audio/videobewerking). Dat heb ik niet nodig.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 01:55:05 #30
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70277865
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 01:52 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Jij zegt dat de software niet op de Mac draait, dat doet het dus wel. Dat is het punt.
    Dan koop ik toch een laptop waar ik niet eerst Windows op moet zetten? En vervolgens OS X heb staan waar ik wel voor heb betaald en niks mee doe? Je snapt best wat ik bedoel.
    pi_70277917
    Het voordeel van de Mac is en blijft gewoon dat je meer keuze hebt. Het hoeft niet maar er is wel een mogelijkheid om zowel OS X als Windows te draaien. Maar ik begrijp wat je bedoeld.
    Als de prijs een big-issue voor je is en dat een laptop maakt of breekt dan zullen veel mensen Apple sowieso vermijden. Het is en blijft natuurlijk wel een premium merk.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 02:04:24 #32
    258314 Teddy-Yo
    Donate aight
    pi_70277933
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 01:55 schreef oshiro het volgende:

[..]

Dan koop ik toch een laptop waar ik niet eerst Windows op moet zetten? En vervolgens OS X heb staan waar ik wel voor heb betaald en niks mee doe? Je snapt best wat ik bedoel.
    Je hebt geen idee hoeveel die OS X license kost, aangezien hij niet los te krijgen is. Stel dat hij maar .99 zou kosten, wat boeit dat dan? Punt is dat je niet weet hoeveel die license je kost over het totaal bedrag.

Ooit een Unibody vastgehouden? Doe dat een voordat je je plastic Dell vasthoud, dan voel je vanzelf het verschil in kwaliteit.

Sommige mensen willen maar niet inzien dat een Mac niet om specs/prijs verhouding gaat.
    Het gaat om het totaalplaatje.
    Yo i'm from ethiopia.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 02:11:49 #33
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70277979
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 02:01 schreef EvilMarc het volgende:
    Het voordeel van de Mac is en blijft gewoon dat je meer keuze hebt. Het hoeft niet maar er is wel een mogelijkheid om zowel OS X als Windows te draaien. Maar ik begrijp wat je bedoeld.
    Als de prijs voor je een laptop maakt of breekt dan zullen veel mensen Apple sowieso vermijden. Het is en blijft natuurlijk wel een premium merk.
    Klopt.
    Ik draai zelf linux op dit desktop/server ding en daar ben ik erg tevreden mee, maar de drempel voor linux ligt gewoon erg hoog (Ubuntu niet, een kip kan Ubuntu installeren als je genoeg rijstkorrels op de Any-toets legt ) maar Gentoo, wat ik hier heb, is gewoon verdomd moeilijk. Maar dat vind ik leuk en daar doe ik het voor, en het draait nog als een kanon ook. En het is gratis
    Maar als je een laptop koopt met een specifiek doel in je achterhoofd (bij mij CAD/CAM) dan kopen de meeste mensen een laptop waarbij je het programma naar keuze kan installeren en aan de slag kan.
    En verder is het ook smaak hoor. Ik hou niet van het Apple-design, maar dat is niet iets waardoor ik me zou laten tegenhouden als een Apple daadwerkelijk beter is. Als twee laptops vergelijkbaar zijn dan laat ik het echter wel meewegen.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 02:16:32 #34
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70278010
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 02:04 schreef Teddy-Yo het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel die OS X license kost, aangezien hij niet los te krijgen is. Stel dat hij maar .99 zou kosten, wat boeit dat dan? Punt is dat je niet weet hoeveel die license je kost over het totaal bedrag.
    Non-argument. Je betaalt ervoor, punt.
    Oja, alsjeblieft: http://store.apple.com/nl/product/MC094N/A/Mac-OSX-Leopard?fnode=MTY1NDAzOA&mco=MzgxMDAzMg
    quote:
    Ooit een Unibody vastgehouden? Doe dat een voordat je je plastic Dell vasthoud, dan voel je vanzelf het verschil in kwaliteit.
    Ja hoor. Ik vond het niet bijzonder veel meerwaarde hebben boven een degelijke zakelijke laptop van bijvoorbeeld Dell of IBM. Die Dell is trouwens ook deels magnesium, en de Latitude E-serie is bijna volledig van magnesium.
    quote:
    Sommige mensen willen maar niet inzien dat een Mac niet om specs/prijs verhouding gaat.
    Het gaat om het totaalplaatje.
    Als ik iets koop let ik op de prijs hoor, ik weet niet hoe jij werkt

[ Bericht 2% gewijzigd door oshiro op 23-06-2009 02:43:42 ]
      dinsdag 23 juni 2009 @ 02:19:22 #35
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70278027
    Oja, even offtopic, maar dat Apple de dollarprijzen en europrijzen gelijk trekt blijf ik toch zo karig vinden .
    Vroeger, toen de wisselkoersen elkaar nog niet zoveel ontliepen, was dat prima. Maar nu wegen de extra btw en invoerrechten echt niet meer op tegen het prijsverschil...

Edit: ik heb niks gezegd. Ik zie dat er wel degelijk een prijsverschil in sommige dingen zit

[ Bericht 20% gewijzigd door oshiro op 23-06-2009 02:29:25 ]
    pi_70278074
    voor mij geen mac
    en dan is de enigste reden omdat ik simpel weg ben opgegroeid met windows en laatst zat ik bij een vriend thuis op zijn mac. ziet er leuk uit maar omdat ik zo gewend ben aan de logo's van windows dat ik niet in eens wat anders wil. ik kon niet eens simple weg paint openen op mac waarschijnlijk ipaint dan.
    --- ҉ ---
    pi_70278145
    Ik draai op een vrij oud systeem trouwens. En WIndows 7 draait hier gewoon beter dan XP.

Nadeel is dat je moet wachten op de Windows 7 release.
    pi_70278229
    mac heeft geen winamp. en ik kan mijn illegale muziekprogramma's er niet op draaien.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 03:51:06 #39
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_70278431
    Een Macbook (Pro) is duur, maar niet TE duur. Vergelijkbare laptops zijn minstens even duur.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_70279065
    Kut topic, de discussie gaat toch nergens over.

Dit plaatje spreek boekdelen.
    pi_70280652
    Loopt deze discussie nog steeds.

Waarom zou je zoveel moeite doen om verstokte Windows gebruikers te overtuigen dat Mac beter is. Dat gaat je toch niet lukken want alleen Mac gebruikers weten dat Mac beter is.
    pi_70281637
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:34 schreef Nooduitgang het volgende:
    Loopt deze discussie nog steeds.

Waarom zou je zoveel moeite doen om verstokte Windows gebruikers te overtuigen dat Mac beter is. Dat gaat je toch niet lukken want alleen Mac gebruikers weten dat Mac beter is.
    Wat mij vooral opvalt is dat de meeste Mac gebruikers overstappers zijn van Windows naar OSX. Andersom komt zelden voor.

En àls het voorkomt, komt het meestal door een dusdanig diep gewortelde gewenning aan Windows, dat de persoon in kwestie niet aan OSX kan wennen. Zie ook:
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 02:27 schreef Wells.p het volgende:
    voor mij geen mac
    en dan is de enigste reden omdat ik simpel weg ben opgegroeid met windows en laatst zat ik bij een vriend thuis op zijn mac. ziet er leuk uit maar omdat ik zo gewend ben aan de logo's van windows dat ik niet in eens wat anders wil. ik kon niet eens simple weg paint openen op mac waarschijnlijk ipaint dan.
    pi_70281838
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 07:48 schreef Afvoerput het volgende:
    Kut topic, de discussie gaat toch nergens over.
    [ afbeelding ]
    Dit plaatje spreek boekdelen.
    Computers are like air-conditioners. They stop working when you open windows.
    En als we toch gaan bashen:

En dit pleit ook niet voor windows:

Maar goed... Jij zal toch blijven vasthouden aan je illusies... Wat dat betreft past de volgende tekst ook wel een beetje bij jou (en je mede-bashers):
    quote:
    You can use your illusion -
    Let it take you where it may
    We live and learn
    and then sometimes it's best to walk away
    Me I'm just here hangin' on
    It's my only place to stay at least
    For now anyway
    I've worked too hard for my illusions
    Just to throw them all away
      dinsdag 23 juni 2009 @ 12:16:14 #44
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70285176
    Dit is wel een beetje een "wij van WC-eend adviseren WC-eend"-topic. En ik denk dat dat altijd zo zal blijven.
    pi_70286590
    quote:

• Duur

• Kortom jij bent sowieso tegen Mac en alles wat eromheen hangt.
    Geef nou maar toe dat je zo een nerd bent die graag met een Aldi
    kloon lekker wil tweaken en vervolgens naar de winkel rent om voor
    +/- 400 euro een HD videokaart te kopen en allerlei ander spul, en
    vervolgens blij komt vertellen dat je pc zoveel beter is dan die dure
    Mac, terwijl je net zelf je Aldi kloon met 1500 euro hebt opgepimped.

riiiiiiiiiiiiiiiiight.
    75 topics = FIN
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 13:08:06 #46
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_70286792
    quote:
    Heeft die multitouch knoploze trackpad van de nieuwste powermacbooks nog zulke enorme problemen met rechtsklikken en slepen in Windows onder bootcamp? Ik zit het appleforum eens door te kijken, en het barst echt van de mensen die er problemen mee melden. Zulke problemen zouden mij er echt van weerhouden om een macbook te kopen, omdat feilloos ook windows kunnen draaien onmisbaar is voor mij
    Ik weet niet, ik draai er geen windows op. Maar eventueel een muis is dan nog een bruikbaar alternatief wellicht?
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 00:24 schreef Sjibble het volgende:

[..]

So simple, yet so complicated.
    eh... het probleem bestaat alleen onder windows.
    quote:
    Jawel Fanboys, de mac heeft inderdaad geen gezeik . Als de Redmond Windows uitkomt zonder registry of dll is de war zo goed als gewonnen.
    En met echt 802.11N toch?
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 13:09:11 #47
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_70286813
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 12:16 schreef oshiro het volgende:
    Dit is wel een beetje een "wij van WC-eend adviseren WC-eend"-topic. En ik denk dat dat altijd zo zal blijven.
    Alleen hebben de meeste WC eend gebruikers ook hele veel ervaring met glorix en andy terwijl de glorix gebruikers zelden ervaring hebben met wc eend.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 13:09:23 #48
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70286820
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 13:02 schreef FP128 het volgende:

[..]

Kortom jij bent sowieso tegen Mac en alles wat eromheen hangt.
    Geef nou maar toe dat je zo een nerd bent die graag met een Aldi
    kloon lekker wil tweaken en vervolgens naar de winkel rent om voor
    +/- 400 euro een HD videokaart te kopen en allerlei ander spul, en
    vervolgens blij komt vertellen dat je pc zoveel beter is dan die dure
    Mac, terwijl je net zelf je Aldi kloon met 1500 euro hebt opgepimped.

riiiiiiiiiiiiiiiiight.
    Nee hoor Ik weeg graag alles tot in den treure af. Desktops bouw ik zelf, laptops schaf ik aan bij een kwaliteitsbedrijf. Als je m'n overige posts leest dan zie je dat ik niet kansloos en ongeargumenteerd aan het raaskallen ben, maar dat ik er echt over nagedacht heb.
    Waarom komen er nou van dit soort vreemde tirades? Heb ik wat verkeerds gezegd ofzo?
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 13:11:11 #49
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_70286876
    Ja ik begrijp de tirade tegen oshiro ook niet zo. Hij onderbouwt keurig zijn mening waarom voor HEM een dell een betere keuze is. Prima toch. Beter dan plaatjes van driewielers en motors van mensen die het verschil tussen bluetooth en wifi niet weten.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 13:11:51 #50
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_70286892
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen hebben de meeste WC eend gebruikers ook hele veel ervaring met glorix en andy terwijl de glorix gebruikers zelden ervaring hebben met wc eend.
    De meeste, ja, dat zeg je goed
    Het lijkt wel alsof het verboden is dat Windows voor sommige mensen gewoon geschikter is. Ik ga er toch ook niet tegenin dat een Macbook ideaal is als je bijvoorbeeld Ableton wil draaien? Als een Mac geschikt is voor jouw doelen, prima. Voor mij is ie dat niet, mag het even?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')