Jezus! Dat is wel lang 3 uur heen 3 uur terug! Waar ga je studeren?quote:Op zondag 28 juni 2009 07:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Voor mij gaat het 50 euro aan vervoer (trein/bus/metro) per keer kosten om te hospiteren, nu maar hopen dat ik dat niet al te vaak hoef te doen, want anders wordt het een dure grap. En een saaie, want heen en terug duurt ongeveer 6 uur
.
Afschrikwekkende hobbies zou ik er wel buiten laten, of het zo opschrijven dat het niet eng lijkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Schrijf iets leuks over jezelf, hobby's, studie/school, sport, uitgaan, persoonlijkheid en iets opvallends, etc. Ik denk dat toekomstige huisgenoten vooral naar dat soort zaken kijken?
Ik ga naar Rotterdam, maar woon ('s zomers) in een huis ergens ten noorden van Assen. Ik sta inderdaad al aangemeld bij Stadswonen, maar daar moet je vaak volgens mij toch nog hospiteren, dat is natuurlijk best begrijpelijk. Ik kan zoals je zegt tijdelijk in een saai huis gaan wonen, maar dat lijkt me ook niet van je het - het lijkt me beter om alles gewoon in een keer goed te doenquote:Op zondag 28 juni 2009 12:35 schreef florabay het volgende:
[..]
Jezus! Dat is wel lang 3 uur heen 3 uur terug! Waar ga je studeren?
Je kan je bij een plaatselijke studentenhuisvesting aanmelden en met je reistijdvoorrang kunnen ze je zo ergens plaatsen geloof ik.. Weet niet precies hoe dat zit & of dat overal zo is. Dat zou je ook nog altijd kunnen doen, vervolgens vanuit die kamer waarin je geplaatst wordt hospiteren etc en dan na een maandje weer eruit als je een betere kamer hebt?
Whehe mij kost het ook 35 per keer met het OV en zo'n 40 met de autoquote:Op zondag 28 juni 2009 07:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Voor mij gaat het 50 euro aan vervoer (trein/bus/metro) per keer kosten om te hospiteren, nu maar hopen dat ik dat niet al te vaak hoef te doen, want anders wordt het een dure grap. En een saaie, want heen en terug duurt ongeveer 6 uur
.
Doen ze wel. Als je langer dan anderhalf uur (per trein van dichstbijzijnde station naar Rotterdam CS) nodig hebt kan je voor 25 euro (quote:Op zondag 28 juni 2009 16:51 schreef wikwakka2 het volgende:
Deed Stadswonen maar aan reistijdvoorrang.
Dan kies ik liever zélf waar ik wil wonenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:08 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Doen ze wel. Als je langer dan anderhalf uur (per trein van dichstbijzijnde station naar Rotterdam CS) nodig hebt kan je voor 25 euro () een urgentieverklaring aanvragen. Dit moet je echter pas doen als je op het laatste moment nog steeds niets hebt, want met deze verklaring moet je elk aanbod accepteren.
Hetzelfde hierquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:07 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Godver, ik word echt de hele tijd niet uitgenodigd...Van de 15 reacties nog maar 2 hospiteeravonden gehand. Ben ik nou echt zo afstotend?
Ach dat zijn dingen die erbij horen... kan je niks aan doen en moet je ook weinig van aantrekken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef _Loki het volgende:
Mij laten ze gewoon helemaal niks horen. Ik vind ze nogal asociaal ><''
Onze ego´s, wat doen zequote:Op woensdag 1 juli 2009 19:16 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hetzelfde hierik heb nu nog maar 4 reacties over ofzo (van de 20!), en heb 2 avonden gehad
!
Oh, maar dat maakt volgens mij helemaal niet uit hoor. Ik denk niet dat ze voor dat ene jaartje iemand expres afwijzen. Ik ging laatst naar een hospiteeravond waar ze minimaal 19 jarigen vroegen, nou ik was 18, ik had dat wel gezegd (was toch uitgenodigd) maar er liep ook een meisje van 17 rond waar ze het niet van wisten geloof ik. Ik weet niet of ze die kamer heeft gekregen, maar ik denk niet dat dat ene jaartje zoveel uitmaaktquote:Op donderdag 2 juli 2009 10:07 schreef Editeur het volgende:
Yes, heb een positieve reactie terug.. 8e mag ik hospiteren. Ik hoop echter wel dat ze gelezen hebben dat ik 19 ben, aangezien in de ad. stond dat je 20 moest zijnAnders ga ik ter plekke af.
Breathtaking denk hier anders overquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:19 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oh, maar dat maakt volgens mij helemaal niet uit hoor. Ik denk niet dat ze voor dat ene jaartje iemand expres afwijzen. Ik ging laatst naar een hospiteeravond waar ze minimaal 19 jarigen vroegen, nou ik was 18, ik had dat wel gezegd (was toch uitgenodigd) maar er liep ook een meisje van 17 rond waar ze het niet van wisten geloof ik. Ik weet niet of ze die kamer heeft gekregen, maar ik denk niet dat dat ene jaartje zoveel uitmaakt
Die 10 is wel redelijk gemiddeld. in m'n eerste kamer zat ik na 3x kijken en deze na ong 10 kamers.. Dusja... tis maa rnet geluk hebben voornamelijkquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:11 schreef florabay het volgende:
Die kamer van gisteren heb ik ook niet![]()
Ik heb nou op 5 kamers gereageerd waarvan ik er voor 4 ben uitgenodigd gisteren was de laatste, geen 1 kamer gehad. Iemand zei dat je gemiddeld 10x moet hospiteren voordat je een kamer krijgtDat trek ik echt niet en bovendien heb ik daar geen tijd voor, iemand suggesties hoe je snel aan een kamer komt
?
Als je dat niet heel erg vind, kan je vanuit daar (als je hem krijgt) natuurlijk altijd verder kijken, maar dan heb je wat.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:01 schreef Eva4Evah het volgende:
Net weer gehospiteerd. Was erg leuk, ik denk wel dat ik kans maak. Enige nadeel is dat de kamer in een vrij slechte (Vogelaar)buurt zit, met veel volk van een bepaald soort Noord-Afrikaanse afkomst...
De minst tijdverslindende manier is nog wachten op je introweek, en dan hopen dat een van je doegroepouders een plaats weet. Je kunt dan ook je ouders een beetje als kruiwagen gebruiken; het is echter wel een gok, aangezien het collegejaar al vlak na de intro begint. Toen ik twee jaar geleden papa was hebben mijn mede-ouders en ik alle kiddo's zonder kamer er van een weten te voorzien, in ieder geval, maar hier in de buurt is dat ook niet erg moeilijk.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:11 schreef florabay het volgende:
Die kamer van gisteren heb ik ook niet![]()
Ik heb nou op 5 kamers gereageerd waarvan ik er voor 4 ben uitgenodigd gisteren was de laatste, geen 1 kamer gehad. Iemand zei dat je gemiddeld 10x moet hospiteren voordat je een kamer krijgtDat trek ik echt niet en bovendien heb ik daar geen tijd voor, iemand suggesties hoe je snel aan een kamer komt
?
Ja... ik weet nog niet of ik de kamer heb hoor, maar als ze me vragen zeg ik geen nee, want dan heb ik tenminste iets. En vanuit daar kan ik inderdaad weer verder zoeken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:09 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Als je dat niet heel erg vind, kan je vanuit daar (als je hem krijgt) natuurlijk altijd verder kijken, maar dan heb je wat.
Als je je er niet prettig voelt, niet doen dan
Die introweek van mij is al 10 augustus en het schooljaar begint 1 september ofzo, dus dat is niet zo'n probleem. Alleen dan heb ik tijdens die week nog geen kamer en zo'n slaapzaal schijnt niet echt chill te zijn om daar te slapen enzo. Maar als ik deze week geen kamer heb.. heb ik geen andere keusquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:46 schreef Reya het volgende:
[..]
De minst tijdverslindende manier is nog wachten op je introweek, en dan hopen dat een van je doegroepouders een plaats weet. Je kunt dan ook je ouders een beetje als kruiwagen gebruiken; het is echter wel een gok, aangezien het collegejaar al vlak na de intro begint. Toen ik twee jaar geleden papa was hebben mijn mede-ouders en ik alle kiddo's zonder kamer er van een weten te voorzien, in ieder geval, maar hier in de buurt is dat ook niet erg moeilijk.
Inderdaad, godverdommequote:Op donderdag 2 juli 2009 19:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Breathtaking denk hier anders over.
Na een hospiteeravond, of gewoon direct via een huisbaas?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:20 schreef Eva4Evah het volgende:
AAAAH!!!
IK HEB EEN KAMER!!!!!!![]()
![]()
![]()
Ik heb gewoon de sleutels al!! Whoaohoohgohoaohooo ik ben zooo blij!!!![]()
![]()
Via de huisbaas, omdat ik eigenlijk als eerste had gereageerd. Er was wel een jongen voor mij gekomen, maar hij wilde liever een meisje omdat de verhouding (2 jong 2 meisjes) dan weer goed zou zijn in het huis. En ik was dus de eerstequote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Na een hospiteeravond, of gewoon direct via een huisbaas?
Zo, ik ben nu eindelijk weer eens uitgenodigd. De hospiteeravond is morgen, ik ga het gewoon nailen en dan komt het allemaal goed en hoef ik nooit meer te zoeken via pauper kamernet.quote:
Kom je nog langs het zernike?quote:Op zondag 5 juli 2009 23:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Zo, ik ben nu eindelijk weer eens uitgenodigd. De hospiteeravond is morgen, ik ga het gewoon nailen en dan komt het allemaal goed en hoef ik nooit meer te zoeken via pauper kamernet.
Wat, morgen?quote:
Wees zelfverzekerdquote:Op zondag 5 juli 2009 23:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Zo, ik ben nu eindelijk weer eens uitgenodigd. De hospiteeravond is morgen, ik ga het gewoon nailen en dan komt het allemaal goed en hoef ik nooit meer te zoeken via pauper kamernet.
Godver een puickend plekjequote:Op zondag 5 juli 2009 23:25 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat, morgen?Nee!
Trouwens, geef me eens even je meningdit huis ligt in de -weg-. Hoe is de buurt etc?
Ik keek in Streetview en het zag er super uit jaquote:Op zondag 5 juli 2009 23:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Godver een puickend plekje!!!
Supermarkt is niet erg in de buurt, maar op zich prima!!!
3 min naar de supermarkt fietsen geloof ik, jumbo/aldi of super de boer.
Maar dicht bij het centrum.
Noorderplantsoen![]()
![]()
![]()
Loop daar vooral ff doorheen
!
10min of zo?quote:Op zondag 5 juli 2009 23:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik keek in Streetview en het zag er super uit jamaar misschien waren er verborgen gebreken aan de wijk ofzo..
En ja wat maakt een supermarkt nou uit, ik hoef er niet per se heen kunnen lopen..
Haha oké ik zal een rondje Noorderplantsoen makenhoe ver zou het trouwens fietsen zijn naar het Zernike vanaf daar?
9 minuten.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik keek in Streetview en het zag er super uit jamaar misschien waren er verborgen gebreken aan de wijk ofzo..
En ja wat maakt een supermarkt nou uit, ik hoef er niet per se heen kunnen lopen..
Haha oké ik zal een rondje Noorderplantsoen makenhoe ver zou het trouwens fietsen zijn naar het Zernike vanaf daar?
Ooh wauw, dan is het helemaal de perfecte plaats! Lekker in het midden van centrum/Zernike.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
10min of zo?
Sowieso heb je daar wel leuke winkels in de buurt!
Hoe weet je dat zo precies?quote:
Toko winkeltjes, toffe kledingwinkel even verderop. Prijstopper voor goedkope apparatuur. Een kopieershop (al kom je die ook op weg naar het zernike tegen) en een goedkope slager indien vriezer(tje). Sowieso het centrum verderop.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh wauw, dan is het helemaal de perfecte plaats! Lekker in het midden van centrum/Zernike.
En wat voor winkels, vertelof wacht, vertel ook maar niet te veel, dan ga ik me er straks nog aan hechten en krijg ik die kamer natuurlijk weer niet
![]()
!
[..]
Hoe weet je dat zo precies?
Meten is weten.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh wauw, dan is het helemaal de perfecte plaats! Lekker in het midden van centrum/Zernike.
En wat voor winkels, vertelof wacht, vertel ook maar niet te veel, dan ga ik me er straks nog aan hechten en krijg ik die kamer natuurlijk weer niet
![]()
!
[..]
Hoe weet je dat zo precies?
Ja ik trap ook altijd wel door, dus het zal vast niet meer dan een kwartier zijn danquote:Op zondag 5 juli 2009 23:41 schreef .txt het volgende:
[..]
Meten is weten.(en ik fiets wel hard hoor)
Noorderplantsoen is geweldig om in de buurt te wonen. Zorg wel dat je een beetje hygiënische huisgenoten hebt, en dat ze niet 's nachts teveel lawaai maken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schildersbuurt_(Groningen)quote:Op zondag 5 juli 2009 23:45 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja ik trap ook altijd wel door, dus het zal vast niet meer dan een kwartier zijn dan!
En waar woon jij als ik zo brutaal mag zijn dat te vragen? PM'en kan ook natuurlijk!
Ah okéquote:Op zondag 5 juli 2009 23:50 schreef .txt het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schildersbuurt_(Groningen)
En ik kom elke dag in het Noorderplantsoen,.
Ja, en daar is het best druk in de zomer. Veel feestende mensen en er wordt daar gevoetbald in de straat.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:52 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ah okéik zie ook vaak kamers aangeboden in de Jozef Israelstraat. Dat is ook in de schildersbuurt toch?
Ooh dat vind ik juist heerlijkquote:Op zondag 5 juli 2009 23:55 schreef .txt het volgende:
[..]
Ja, en daar is het best druk in de zomer. Veel feestende mensen en er wordt daar gevoetbald in de straat.
Maar ik ben ook een bejaarde wat betreft mijn behoefte aan stilte, dus misschien vind jij het wel gezellig.
Groningen =/= gezelligheidquote:Op zondag 5 juli 2009 23:57 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh dat vind ik juist heerlijkeen beetje leven in de brouwerij!
Er wonen ook leuke vrouwen (veel) en mannen, en verder is het best een rustige straat. Ik zou er maar gaan kijken.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:57 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh dat vind ik juist heerlijkeen beetje leven in de brouwerij!
Voelde het als een vleeskeuring?quote:Op maandag 6 juli 2009 00:38 schreef Editeur het volgende:
Vandaag voor het eerst gehospiteerd en ben uitgenodigd om er te wonen. Voor maar 200E voor 14m2, alleen het was een dispuuthuis, heb geweigerd. Maar weet in ieder geval een beetje wat er van je verwacht en gevraagd wordt!
quote:Op maandag 22 juni 2009 22:40 schreef Cuegirllie het volgende:
Gelukkig hoefde ik nooit ver te reizen, maar ben vaak genoeg afgewezen
4x ofzo voordat ik m'n eerste kamer had, en 10x voordat ik m'n tweede kamer had
Hahahahaha wat een sukkels. Waarom in godsnaam de kamer leeg halen? Je zegt gewoon ja die knul gaat volgende week weg naar een betere kamer.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:43 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Haha, een oud studiegenoot woonde in een herenhuis. Op een avond hadden ze van een gozer alle spullen uit z'n kamer gehaald en gedaan alsof de kamer leeg stond voor een verse student. Vervolgens een stuk of 8 meisjes uitgenodigd om een avond ongegeneerd een vleeskeuring te houden, zonder concreet resultaat uiteraard.
Vrij kansloos als ik er zo over nadenk....![]()
Verder kan hospiteren hartstikke gezellig zijn, maar het blijft een momentopname, dus je moet eigenlijk geluk hebben. Verder gewoon jezelf zijn, niet te overdreven veel praten, maar ook weer niet helemaal niets zeggen of vertellen dat je van hobbies houdt....
Je ziet zo of iemand informatica of wiskunde gaat doenquote:Op maandag 6 juli 2009 11:31 schreef iBolt het volgende:
[..]
Hahahahaha wat een sukkels. Waarom in godsnaam de kamer leeg halen? Je zegt gewoon ja die knul gaat volgende week weg naar een betere kamer.losers zeg
ps. goeie tip voor nerd studenten die informatica of wiskunde ga studeren zeg gewoon dat je werktuigbouwkunde gaat doenof industrial design
Bij mij toch niet hoorquote:Op maandag 6 juli 2009 12:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je ziet zo of iemand informatica of wiskunde gaat doen
Dankjewel! Het was erg leuk, ik vond de mensen aardig, de kamer was heel mooiquote:
Succesquote:Op maandag 6 juli 2009 23:51 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dankjewel! Het was erg leuk, ik vond de mensen aardig, de kamer was heel mooien de buurt was echt super!
Dus ik ga nu heeel hard hopen dat ze me kiezen![]()
ik hoor het woensdag, op m'n verjaardag
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |