abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70242403
Ik heb komende week waarschijnlijk 2 kijkavonden en ik ben best zenuwachtig.
Iemand tips hiervoor?
Lijkt me ook wel leuk om verhalen te horen over hoe het bij jullie ging ofzo, zodat ik een beetje weet wat me te wachten staat.
  maandag 22 juni 2009 @ 08:42:29 #2
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_70243371
Het komt er toch op neer dat je jezelf moet zijn, maar toch eventueel wat 'graag gehoorde' antwoorden geven "jaja.. ik ben heel netjes"

Belangrijkste is natuurlijk ook of je weet of het jou daar bevalt en of de kamer naar zin is Gewoon een paar keer naar zo'n avond en je merkt vanzelf wel hoe het gaat. Echt een standaard is er niet. Sommigen laten alle gegadigden tegelijk komen, bij de ander krijg je een kwartiertje en bij weer een ander een half uur.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_70243379
ik zou 's ff in SES kijken enzo, even de zoekfunctie gebruiken staan best veel topics met tips hierover op Fok!

succes iig
Ja doei.
pi_70243586
TS, pas als je jezelf een beetje op je gemak voelt bij zo'n gesprek is het misschien een plek voor je om te komen wonen. En dat gevoel moeten de huidige bewoners met je delen. Zoals eerder gezegd, wees je zelf, en luister naar de signalen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 22 juni 2009 @ 20:43:59 #5
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_70267233
Ik hoop niet te vaak heen te moeten. 4 uur heen en 4 uur terug, om dan te mogen falen bij het hospiteren zie ik niet zo zitten...
Oh really?
  maandag 22 juni 2009 @ 21:34:03 #6
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70269286
Mja moet ook aan de bak binnenkort. Ik hoor dat het gewoon een ordinaire vleeskeuring is, vreselijk. Maar denk wel dat het lukt, als je een beetje leuke babbel hebt komt het wel goed toch? Heb alleen het idee dat ik nu nog niet zo hard moet zoeken, anders loop je al een maand voor niets huur te betalen voor zo'n kamer. Of zit ik fout?
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_70270385
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:34 schreef Editeur het volgende:
Mja moet ook aan de bak binnenkort. Ik hoor dat het gewoon een ordinaire vleeskeuring is, vreselijk. Maar denk wel dat het lukt, als je een beetje leuke babbel hebt komt het wel goed toch? Heb alleen het idee dat ik nu nog niet zo hard moet zoeken, anders loop je al een maand voor niets huur te betalen voor zo'n kamer. Of zit ik fout?
Inderdaad, iedereen lang wachten met zoeken .
Heb inmiddels één onsuccesvolle hospiteeravond achter de rug. Die duurde ook niet zo lang dus weinig tips wat dat betreft, behalve dus dat iedereen pas laat moet beginnen met goed zoeken.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_70271948
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:43 schreef Matthijs- het volgende:
Ik hoop niet te vaak heen te moeten. 4 uur heen en 4 uur terug, om dan te mogen falen bij het hospiteren zie ik niet zo zitten...
Inderdaad.

En zo'n verkapte veeïnspectie zie ik ook niet zitten.
Cool story, Hansel.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:40:29 #9
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_70272520
Gelukkig hoefde ik nooit ver te reizen, maar ben vaak genoeg afgewezen
4x ofzo voordat ik m'n eerste kamer had, en 10x voordat ik m'n tweede kamer had
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_70274609
ohmijngod ik heb vandaag de ergste kamer ooit bekeken.
Huisbaas kwartier te laat.
2x aanbellen en niemand doet open (bleken minstens 2 mensen thuis te zijn die ik niet gezien heb)
overal kleding
overal blikjes
ranzigste douche ooit, dat die nog leeft snap ik niet.
Hello kitty op de muur getekend
overal kabels los
het stonk naar iets heel raars
bewoners die amper Nederlands praten
de huisbaas wist niets over de huisgenoten
en vast nog meer dat ik vergeten ben.
  maandag 22 juni 2009 @ 23:52:12 #11
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70275626
In ieder geval nog iets om op terug te vallen, kan je van daaruit toch nog altijd verder zoeken
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_70276969
lol heel grappig : D
pi_70277045
Ik ben vorige week voor het eerst geweest, het viel me alles mee maar je moet gewoon naar je eigen gevoel luisteren! Beetje babbelen, interesse tonen in de bewoners etc. Bij mij wierp het zijn vruchten af want ik mocht er komen wonen van ze het sprak mij alleen niet genoeg aan, dus ik ga gewoon verder op zoek.
pi_70277402
dan heb je écht geluk gehad!
pi_70277484
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 01:09 schreef _Loki het volgende:
dan heb je écht geluk gehad!
Of ik ben gewoon geweldig nee grapje. Ik ga morgenavond nog ergens kijken, dus we zullen zien of het geluk aan mijn zijde blijft.
pi_70277511
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:27 schreef _Loki het volgende:
ohmijngod ik heb vandaag de ergste kamer ooit bekeken.
Huisbaas kwartier te laat.
2x aanbellen en niemand doet open (bleken minstens 2 mensen thuis te zijn die ik niet gezien heb)
overal kleding
overal blikjes
ranzigste douche ooit, dat die nog leeft snap ik niet.
Hello kitty op de muur getekend
overal kabels los
het stonk naar iets heel raars
bewoners die amper Nederlands praten
de huisbaas wist niets over de huisgenoten
en vast nog meer dat ik vergeten ben.
WTF

Huur een kamer via kamernet of een woningbouwcorporatie.
GO LANCE !!!
pi_70286369
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 01:17 schreef .txt het volgende:

[..]

WTF

Huur een kamer via kamernet of een woningbouwcorporatie.
Nou die kamer had ik dus via kamernet.nl
en ik heb me ingeschreven bij zo'n studentenhuisvesting-iets maar die laten ook niks van zich horen. ><
pi_70298939
Ik moet er binnekort ook aan geloven..
Wacht alleen nog even met zoeken omdat ik niet 2 maanden extra wil huren, en ik vind het niet heel erg de eerste 1 of 2 maanden heen en weer te reizen, is toch maar drie kwartiertjes.
Ben ook niet zo heel zenuwachtig, ik heb 't gevoel dat als je gewoon een leuk gesprekje houdt het allemaal wel goed komt, ik heb ook geen vreemde gewoontes ofzo waar ze me om weg zouden kunnen gooien. 't Enige waar ik nog bang voor ben is dat ze me niet moeten omdat ik hardcore/hardstyle luister, want ja, die mensen zijn er nou eenmaal
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:56:09 #19
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70320863
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:34 schreef Grrommit het volgende:
Ik moet er binnekort ook aan geloven..
Wacht alleen nog even met zoeken omdat ik niet 2 maanden extra wil huren, en ik vind het niet heel erg de eerste 1 of 2 maanden heen en weer te reizen, is toch maar drie kwartiertjes.
Ben ook niet zo heel zenuwachtig, ik heb 't gevoel dat als je gewoon een leuk gesprekje houdt het allemaal wel goed komt, ik heb ook geen vreemde gewoontes ofzo waar ze me om weg zouden kunnen gooien. 't Enige waar ik nog bang voor ben is dat ze me niet moeten omdat ik hardcore/hardstyle luister, want ja, die mensen zijn er nou eenmaal
Keep the volume down
pi_70323513
Ik heb afgelopen maandagavond mijn eerste hospiteeravond gehad en ik vond het niks. Maar dat kwam gewoon omdat al die huisgenoten allemaal rond de 25 waren, ik woon liever in een huis met mensen van mijn leeftijd, tussen de 18 en de 22 ofzo. Maarja ik zat daar dus, met 15 anderen ofzo, werden we in een piepkleine fusie gepropt en die 9 huisgenoten moesten er ook nog bij toen gingen zij vertellen hoe het er aan toeging daar en daarna ieder iets over zichzelf en toen moesten wij omstebeurt iets vertellen over ons zelf. Gewoon hoe oud je bent, waar je vandaan komt, wat je gaat studeren en wat je hobbies zijn enzo.
Ben niet gekozen, gelukkig. Vanavond 2e poging bij een andere kamer!
pi_70323549
Bij mij vinden ze mijn leeftijd vaak een probleem, terwijl ik vaak volwassener ben dan mensen van 18/19 die ik ken.
Vooroordelen zijn echt vervelend met zulke dingen. ><
pi_70323620
Ze vinden je leeftijd een probleem maar ze nodigen je wel uit om te komen hospiteren?
pi_70323793
Nou nee, ook niet. Daarom juist.
Ik heb nou 2 kamers bekeken waarvan eentje met bewoners van 18/19 wat nogal zeldzaam is daar, en bij de andere kamers heb ik de bewoners niet eens gezien omdat die zichzelf opsloten in hun kamertje. Die maakten het dus allemaal geen drol uit wie er kwam, hadden ze toch niks mee te maken blijkbaar.
pi_70323892
Oh die laatste kamer zou ik dan sowieso niet willen hebben, en die andere kamer? heb je die gekregen of weet je dat nog niet?
pi_70324214
Zorg dat je met alle huidige bewoners even gekletst hebt. Wij vinden het ook belangrijk dat je er in het weekend ook bent, maar dat hoeft niet voor alle studentenhuizen te gelden. Evt kun je nog een klein kratje bier meenemen ofzo, zorgen dat je wat meer opvalt dan de andere gegadigden
pi_70324295
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:24 schreef florabay het volgende:
Oh die laatste kamer zou ik dan sowieso niet willen hebben, en die andere kamer? heb je die gekregen of weet je dat nog niet?
Die heb ik jammer genoeg niet gekregen
dat was echt een heel leuk huis, en schoon.
pi_70330685
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:14 schreef _Loki het volgende:
Bij mij vinden ze mijn leeftijd vaak een probleem, terwijl ik vaak volwassener ben dan mensen van 18/19 die ik ken.
Vooroordelen zijn echt vervelend met zulke dingen. ><
Ik was gisteravond hospiteren en ik ben ook niet gekozen omdat ze me te jong vonden nogal balen inderdaad ..
pi_70332939
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:21 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik was gisteravond hospiteren en ik ben ook niet gekozen omdat ze me te jong vonden nogal balen inderdaad ..
Hoe oud ben jij dan?

Ik heb trouwens een mailtje terug gehad van iemand die het leuk vond dat ik gereageerd had, en ik had erin gezet dat in bijna 17 ben. Dat is dus een meevaller.
pi_70333007
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 01:15 schreef Breathtaking het volgende:

[..]
nee grapje.
.
pi_70335394
quote:

[..]

Wat is dat eigenlijk voor onzin? Wat maken die paar jaar nou weer uit . Alsof je als 18-jarige geen tof/net/interessant/weetikveelwat persoon kan zijn .En waarom nodigden ze je uberhaupt uit als je te jong bent, of gedroeg je je zo kinderachtig ?
Cool story, Hansel.
pi_70336218
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:44 schreef _Loki het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij dan?

Ik heb trouwens een mailtje terug gehad van iemand die het leuk vond dat ik gereageerd had, en ik had erin gezet dat in bijna 17 ben. Dat is dus een meevaller.
Ik ben 17, bijna 18 trouwens.
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:01 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wat is dat eigenlijk voor onzin? Wat maken die paar jaar nou weer uit . Alsof je als 18-jarige geen tof/net/interessant/weetikveelwat persoon kan zijn .En waarom nodigden ze je uberhaupt uit als je te jong bent, of gedroeg je je zo kinderachtig ?
Omdat m'n leeftijd verkeerd bij m'n gegevens stond en nee ze vonden juist dat ik me volwassen gedroeg en ze zeiden dat ze het ook hadden geloofd als ik had gezegd dat ik 19 was. Ja nou ehhh wat is het punt dan !
pi_70336342
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:24 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Omdat m'n leeftijd verkeerd bij m'n gegevens stond en nee ze vonden juist dat ik me volwassen gedroeg en ze zeiden dat ze het ook hadden geloofd als ik had gezegd dat ik 19 was. Ja nou ehhh wat is het punt dan !
Wat een losers dan, met zulke mensen zou ik niet eens samen willen wonen .
Cool story, Hansel.
pi_70336403
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:28 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wat een losers dan, met zulke mensen zou ik niet eens samen willen wonen .
Ze waren aardig en die kamer was zo mooi, en zo groot, en zo goedkoop, en zo perfect gelegen !
pi_70336509
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:30 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ze waren aardig en die kamer was zo mooi, en zo groot, en zo goedkoop, en zo perfect gelegen !
Als ze zo aardig zijn waarom willen ze dan geen aardige bijna 18-jarige erbij? Tenzij de huisbaas het verbiedt of zo, maar dat lijkt me sterk.

een kamer in het centrum ? Het centrum van Groningen is zo mooi .
Cool story, Hansel.
pi_70336598
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:32 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als ze zo aardig zijn waarom willen ze dan geen aardige bijna 18-jarige erbij? Tenzij de huisbaas het verbiedt of zo, maar dat lijkt me sterk.

een kamer in het centrum ? Het centrum van Groningen is zo mooi .
Het was 5 minuutjes van het centrum ! En ja omdat ze twijfelden tussen mij en een ander meisje, en zij was 19 dus hebben ze maar voor haar gekozen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2009 20:35:36 ]
pi_70351737
quote:

[..]

Belachelijk dat ze je dan uitnodigen.
pi_70353196
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:50 schreef florabay het volgende:

[..]

Belachelijk dat ze je dan uitnodigen.
Ja dat was een beetje m'n eigen schuld, want in m'n profiel stond dat ik 19 was doordat ik was vergeten de standaardleeftijd aan te passen.. Maar in m'n profieltekstje stond wel weer 17, dus daar hebben ze dan blijkbaar niet goed op gelet ofzo.
pi_70353279
Dus ze zijn ook nog eens niet al te snugger . Hoeveel hospiteeravonden heb je nog gepland staan? Ik hoop zelf dat ik er niet te veel hoef te doen, Rotterdam is iets van 3 uur met de trein van waar ik in Nederland een huis heb .
Cool story, Hansel.
pi_70353416
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:38 schreef wikwakka2 het volgende:
Dus ze zijn ook nog eens niet al te snugger . Hoeveel hospiteeravonden heb je nog gepland staan? Ik hoop zelf dat ik er niet te veel hoef te doen, Rotterdam is iets van 3 uur met de trein van waar ik in Nederland een huis heb .
0 ik moet eerst wachten tot ze me weer eens uitnodigen en blablabla. En ja Groningen is ook 2 uur hier vandaan met de auto en bijna 3 uur met het OV dus liever vandaag een kamer dan morgen.

Hoeveel heb jij er gepland staan?
pi_70354208
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:43 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

0 ik moet eerst wachten tot ze me weer eens uitnodigen en blablabla. En ja Groningen is ook 2 uur hier vandaan met de auto en bijna 3 uur met het OV dus liever vandaag een kamer dan morgen.

Hoeveel heb jij er gepland staan?
Nu ook nog 0 , ik sta namelijk ingeschreven bij zo'n studentenkamerverhuurbedrijf en ik ontvang als het goed is vanaf 1 juli (nu maar hopen dat ik dan al in Nederland ben ) pas aanbiedingen of uitnodigingen voor een hospiteeravond waar ik op kan reageren. Maar mischien moet ik ook even op kamernet kijken, daar staan soms ook wel mooie kamers. Ik weet eigenlijk ook niet wat leuker is om in te wonen: een studentenflat of gewoon een studentenhuis .
Cool story, Hansel.
pi_70357998
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:06 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nu ook nog 0 , ik sta namelijk ingeschreven bij zo'n studentenkamerverhuurbedrijf en ik ontvang als het goed is vanaf 1 juli (nu maar hopen dat ik dan al in Nederland ben ) pas aanbiedingen of uitnodigingen voor een hospiteeravond waar ik op kan reageren. Maar mischien moet ik ook even op kamernet kijken, daar staan soms ook wel mooie kamers. Ik weet eigenlijk ook niet wat leuker is om in te wonen: een studentenflat of gewoon een studentenhuis .
Als je 3 uur moet reizen met het OV zou ik gewoon op zoveel mogelijk reageren
Ik moet 2 uur reizen en dat kan nog wel eens uitlopen met dat klote OV dus ik reageer op zoveel mogelijk kamers, maarja (ik ga studeren in Leiden) bij heel veel huizen moet je verplicht lid worden van een studentenvereniging of heb je allerlei verplichtingen zoals huisdiner, 2x per week samen eten enzo, samen stappen, blablabla
Nou pas 2 gehad daar niet van, en verder nog niet uitgenodigd omdat ik net pas weer op 3 kamers heb gereageerd Misschien moet ik me maar even inschrijven bij zon huisvesting ding...
pi_70358261
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:06 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja moeilijk is dat he.. Ik kom er ook niet echt over uit welke buurt is het best, liever met mannen of vrouwen, welke grootte kamer is te doen, blablabla zoveel vragen !
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:51 schreef florabay het volgende:

[..]

Als je 3 uur moet reizen met het OV zou ik gewoon op zoveel mogelijk reageren
Ik moet 2 uur reizen en dat kan nog wel eens uitlopen met dat klote OV dus ik reageer op zoveel mogelijk kamers, maarja (ik ga studeren in Leiden) bij heel veel huizen moet je verplicht lid worden van een studentenvereniging of heb je allerlei verplichtingen zoals huisdiner, 2x per week samen eten enzo, samen stappen, blablabla
Nou pas 2 gehad daar niet van, en verder nog niet uitgenodigd omdat ik net pas weer op 3 kamers heb gereageerd Misschien moet ik me maar even inschrijven bij zon huisvesting ding...
Dat lijkt me inderdaad geen gemakkelijke stad.
pi_70366728
Ik heb nu weer op 3 kamers gereageerd waarvan eentje tijdelijk. Ben benieuwd! Bij eentje mag ik sowieso komen denk ik, die heeft gezegd dat hij me op de hoogte houdt van de kijkavond.
Het irritante is dat die mensen er geen rekening mee houden dat iemand die op kamers woont 9 van de 10x ver weg woont, dus geven ze het heel laat door. Ik heb een keer gehad dat ze om half 7 's avonds belde 'jaaa we hebben nu een kijkavond, en je kan ook komen.' Fijn, dan ben ik er om 9 uur. ><''
pi_70371036
Oh in Leiden houden ze daar wel rekening mee, ik krijg meestal paar dagen van te voren te horen wanneer de kijkavond is. Ik heb nou weer op 3 kamers gereageerd waarvan ik er voor 1 al ben uitgenodigd, 1 ben afgewezen en nog op 1 antwoord zit te wachten .
pi_70379100
vanavond eerste hospiteeravond gehad! en afgewezen natuurlijk, tja er waren nog 17 meisjes dus dan is de kans echt maar 1/18 dat je m krijgt
wat leeftijd betreft was idd wel stom, ze vroegen in de advertentie naar "het liefst aankomend eerstejaars studente" maar toen ik zei dat ik deze zomer pas 18 werd vonden de meeste me "een jonkie" . wtf je vraaagt er toch om? nouja, niet echt teleurgesteld maar toen ik het hoorde, keek ik om me heen en had ik wel zoiets van: wat doe ik hier nog?
pi_70385232
Het is toch normaal dat eerstejaars 18 zijn, of ben ik nu gek?
Cool story, Hansel.
pi_70390076
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 08:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Het is toch normaal dat eerstejaars 18 zijn, of ben ik nu gek?
ja dat had ik ook. ze vroegen: heb je een klas overgeslagen? nee hoor ben een vroege leerling.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:23:13 #48
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70396142
Wat de fok! moet ik op mn profiel schrijven van die kamernet? Je persoonlijke info moet je sowieso al invullen toch Examples please! ^^
pi_70396275
nou uh ik heb wat ik nu voor opleiding doe (vwo), wat ik volgend jaar wil gaan studeren en gewoon wat hobbies en dingen die ik leuk vind om te doen. het hoeft geen verhaal van 10 kantjes te zijn, paar regels is genoeg
pi_70396563
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:23 schreef Editeur het volgende:
Wat de fok! moet ik op mn profiel schrijven van die kamernet? Je persoonlijke info moet je sowieso al invullen toch Examples please! ^^
Schrijf iets leuks over jezelf, hobby's, studie/school, sport, uitgaan, persoonlijkheid en iets opvallends, etc . Ik denk dat toekomstige huisgenoten vooral naar dat soort zaken kijken?
Cool story, Hansel.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 15:32:07 #51
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70398467
Tis gelukt. Hobby's en vrije tijd ingevuld ja, nu nog reageren. Heb de neiging om trieste grapjes in m'n reacties te plaatsen.

"We zijn op zoek naar een leuke nieuwe mannelijke huisgenoot om onze gezellige gang weer vol te maken.( ...)
word jij onze nieuwe ganggenoot? reageer dan!"

Ik ben echt een GangSter
Of verneuQ ik het dan
pi_70398602
Geen idee, maar sommige oproepen zijn echt belachelijk inderdaad.
Cool story, Hansel.
pi_70399939
Ik heb gisteren gereageerd op een kamer, bij die kamer stond dat je reistijdvoorrang nodig hebt wil je uitgenodigd worden. Ik moet meer dan 90minuten reizen, dus ik had erbij gezet dat ik reistijdvoorrang heb, mailen ze vervolgens of ik wil uitzoeken of ik reistijdvoorrang heb, wtf !
  vrijdag 26 juni 2009 @ 17:10:15 #54
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70401632
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:12 schreef florabay het volgende:
Ik heb gisteren gereageerd op een kamer, bij die kamer stond dat je reistijdvoorrang nodig hebt wil je uitgenodigd worden. Ik moet meer dan 90minuten reizen, dus ik had erbij gezet dat ik reistijdvoorrang heb, mailen ze vervolgens of ik wil uitzoeken of ik reistijdvoorrang heb, wtf !
Gewoon ja zeggen dus
pi_70401688
Reistijdvoorrang? Bij kamernet?
Cool story, Hansel.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 17:19:01 #56
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70401865
quote:
Onlangs heb jij gereageerd op een kamer in Nijmegen

De verhuurder heeft deze kamer van Kamernet.nl verwijderd.
Anders doe je dat even een uurtje eerder
pi_70403353
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Reistijdvoorrang? Bij kamernet?
Ja, in Leiden zijn heel veel kamers/huizen van SLS wonen, die huisvesting ofzo. Studenten bieden de kamer ook op kamernet aan omdat je dan veel meer mensen bereikt, ze zetten er dan wel bij dat het een SLS huis is en ze dus voorrang moeten verlenen aan eerstejaars UL studenten met reistijdvoorrang.
Ofzoiets
pi_70403485
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:20 schreef florabay het volgende:

[..]

Ja, in Leiden zijn heel veel kamers/huizen van SLS wonen, die huisvesting ofzo. Studenten bieden de kamer ook op kamernet aan omdat je dan veel meer mensen bereikt, ze zetten er dan wel bij dat het een SLS huis is en ze dus voorrang moeten verlenen aan eerstejaars UL studenten met reistijdvoorrang.
Ofzoiets
Ahh, ok. Dom dat ze het dan toch nog vragen als je het al gezegd hebt .
Cool story, Hansel.
pi_70407913
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:25 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ahh, ok. Dom dat ze het dan toch nog vragen als je het al gezegd hebt .
Haha ja vond ik ook. Ze hebben gewoon niet goed gelezen ofzo
pi_70422044
mmm lastig, ouders willen mee... Mja ze mogen wel kijken hoor, maar moet dat nou gelijk de eertse keer
pi_70422098
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:36 schreef beta-bever het volgende:
mmm lastig, ouders willen mee... Mja ze mogen wel kijken hoor, maar moet dat nou gelijk de eertse keer
Uh, ga alsjeblieft alleen. Of dump je ouders in een café/restaurant in de buurt, het komt volgens mij écht slecht over als je ouders meegaan bij het hospiteren want die zitten dan toch alleen maar in de weg.
Cool story, Hansel.
pi_70422234
ja, maar goed me ouders doen net alsof ik een oor aangenaaid wordt door bepaalde studenten :p
btw, ik zal er dan ook onderuitkomen :p
pi_70422284
Zeg gewoon tegen je ouders dat het écht niet kan dat ze mee komen als je gaat hospiteren. Je wilt op kamers en dan breng je vervolgens je ouders mee? Dan denken die huisgenoten ook van wtf, hij wilt op zichzelf gaan wonen maar brengt wel zn ouders mee
Hoezo zou je een oor aangenaaid krijgen door bepaalde studenten volgens je ouders dan?
pi_70422312
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:45 schreef beta-bever het volgende:
ja, maar goed me ouders doen net alsof ik een oor aangenaaid wordt door bepaalde studenten :p
Zeg ze dat ze jou eerst zelf moeten laten kijken, en als je de kamer krijgt dat zij natuurlijk mee gaan als er contracten worden getekend.. Dan kunnen ze waarschijnlijk zelf ook de kamer nog even bekijken etc.
pi_70422332
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:45 schreef beta-bever het volgende:
Je hóéft toch nog geen contract te ondertekenen . Zeg alsjeblieft tegen je ouders dat ze zich niet zo aan moeten stellen en dat wel voor jezelf op kan komen (hoop ik) .
Cool story, Hansel.
pi_70423344
en zeg vooral ook dat het absoluut niet gebruikelijk is dat ouders meekomen naar een hospiteeravond.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:39:06 #67
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_70423673
Als je met je ouders aan komt zetten kan je net zo goed direct zeggen dat je hun kamer niet hoeft.

Hehe, zo ging een kameraad van me een aantal weken terug hospiteren in Groningen. Bij aankomst zei hij direct wat voor een hekel hij aan Vindicatters had. Bleek dat beide bewoners bij Vindicat zaten.
Oh really?
pi_70423764
Maar hij heeft hun tenminste de waarheid laten horen.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:43:53 #69
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_70423822
Precies.
Oh really?
pi_70426843
Min shortlist met kamers is veel te lang... (ik leef in de veonderstelling dat ik keuze heb)
pi_70428231
Shortlist?
pi_70433653
14 kamers, die me wel bevallen. Tis alleen echt irritant, je weet niet echt wat voor volk er in zit...

EDIT:
@ Florabay: ouders zijn bang dat ik afgezet wordt met te dure/ slechte kamer. Ik heb dat weerlegt door te zeggen dat ik nie teken en dat ze heus wel mogen kijken, maar nu niet gelijk. Zoals anderen hier ook zeggen.

Ja sorry jongens ik wordt hier zo onzeker van

Heb in mailtje maar gekozen supereerlijk te zijn wat me bezig houdt. Als ze je daar dan op wijzen, cava.
Heb enkel mijn schoonmkaakwaliteiten opgeklopt

[ Bericht 76% gewijzigd door beta-bever op 27-06-2009 22:31:17 (toevoeging) ]
pi_70436629
Oh, maar als je alleen gaat kijken hoef je nog helemaal niks te tekenen. Dan ga je weer weg kom je paar dagen later terug met je vader en/of moeder om te kijken en dan teken je ofzo Zoals de rest zei

Die 14 kamers, zijn dat allemaal studentenhuizen waar je moet hospiteren? Of ook gewoon kamers waar je een afspraak kan maken om te komen kijken?
pi_70436796
Dat laatste. Ik ga er 2 benaderen met veel eerste en 2e jaars, dat lijkt me het tofst (kan je ook nog 6 jaar mee, heel mss). Ik ben zelf tamelijk rustig, dus hopen dat het niet van dat machovolk is, als je snapt wat ik bedoel. We zullen zien, ben maandag vrij, dus als het moet gelijk maar actie :p
pi_70436951
Oh wel beter dat het gewoon kamers waarbij je een afspraak kan maken Ben benieuwd of het je bevalt, ik hoop voor je dat het beetje normale mensen zijn
Ik moet maandag ook weer hospiteren dus ik hoop dat dit m wordt want ik heb niet echt veel zin om nog vaak op en neer te reizen
pi_70437162
nja mss hoor ik ook wel bij de nerds, heb een hele dag besteedt aan kamers lopen onderzoeken op internet. Ik heb meer kameraden die nerds zijn dan die macho's zijn. dus: nerds > popie-jopie. ff Nuanceren: dan wel de nerds die niet enkel aan het gamen zijn, maar meer het soort nerds die geobsedeerd zijn door technische natuurkunde en hoe cliché ook, af en toe een biertje drinken (of vaker) Ik bedoel als je aanwezig bent en meedoet dan kan ik heel goed met nerds.
pi_70441366
Voor mij gaat het 50 euro aan vervoer (trein/bus/metro) per keer kosten om te hospiteren , nu maar hopen dat ik dat niet al te vaak hoef te doen, want anders wordt het een dure grap. En een saaie, want heen en terug duurt ongeveer 6 uur .
Cool story, Hansel.
pi_70444298
quote:
Op zondag 28 juni 2009 07:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Voor mij gaat het 50 euro aan vervoer (trein/bus/metro) per keer kosten om te hospiteren , nu maar hopen dat ik dat niet al te vaak hoef te doen, want anders wordt het een dure grap. En een saaie, want heen en terug duurt ongeveer 6 uur .
Jezus! Dat is wel lang 3 uur heen 3 uur terug! Waar ga je studeren?
Je kan je bij een plaatselijke studentenhuisvesting aanmelden en met je reistijdvoorrang kunnen ze je zo ergens plaatsen geloof ik.. Weet niet precies hoe dat zit & of dat overal zo is. Dat zou je ook nog altijd kunnen doen, vervolgens vanuit die kamer waarin je geplaatst wordt hospiteren etc en dan na een maandje weer eruit als je een betere kamer hebt?
  zondag 28 juni 2009 @ 13:12:10 #79
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_70445058
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Schrijf iets leuks over jezelf, hobby's, studie/school, sport, uitgaan, persoonlijkheid en iets opvallends, etc . Ik denk dat toekomstige huisgenoten vooral naar dat soort zaken kijken?
Afschrikwekkende hobbies zou ik er wel buiten laten, of het zo opschrijven dat het niet eng lijkt.
Ik heb bewust uit mn profiel gelaten dat ik van death metal hou, terwijl dat mijn grootste hobby is.

Maar goed, ik kreeg dan ook ergens een kamer niet omdat ik te "eng" was
pi_70449257
Wat een kut reden Mij wordt niet verteld waarom ik de kamer niet heb gekregen..
pi_70449457
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:35 schreef florabay het volgende:

[..]

Jezus! Dat is wel lang 3 uur heen 3 uur terug! Waar ga je studeren?
Je kan je bij een plaatselijke studentenhuisvesting aanmelden en met je reistijdvoorrang kunnen ze je zo ergens plaatsen geloof ik.. Weet niet precies hoe dat zit & of dat overal zo is. Dat zou je ook nog altijd kunnen doen, vervolgens vanuit die kamer waarin je geplaatst wordt hospiteren etc en dan na een maandje weer eruit als je een betere kamer hebt?
Ik ga naar Rotterdam, maar woon ('s zomers) in een huis ergens ten noorden van Assen. Ik sta inderdaad al aangemeld bij Stadswonen, maar daar moet je vaak volgens mij toch nog hospiteren, dat is natuurlijk best begrijpelijk. Ik kan zoals je zegt tijdelijk in een saai huis gaan wonen, maar dat lijkt me ook niet van je het - het lijkt me beter om alles gewoon in een keer goed te doen .
Cool story, Hansel.
pi_70450109
Roffa! Haha daar woont mn broer ook Maar vanuit Assen is dat inderdaad gruwelijk lang reizen, hopelijk hoef je niet zo vaak dan. Of meerdere kamers op 1 avond als dat lukt.. Was dat nou in dit topic dat werd gezegd dat je gemiddeld 10x moest hospiteren voordat je een kamer had? Dat heb ik ergens gelezen maar ik hoop dat dat aantal bij mij drastisch onder het gemiddelde ligt want om nou 10x op en neer te reizen is een beetje teveel van het goede

Wel fijn, ik moet morgen dus hospiteren en omdat het een SLS huis is moeten ze voorrang geven aan eerstejaars met reistijdvoorrang en nou hebben ze het tijdstip anderhalf uur vervroeg omdat iedereen zo ver moet reizen
pi_70450208
Deed Stadswonen maar aan reistijdvoorrang . Volgens mij geven ze wel voorrang aan mensen die het langste staan ingeschreven, dus mischien heb ik geluk. Ik sta namelijk al een maand of 9 ingeschreven.

En ik mag hopen dat ik het niet 10x hoef te doen, want dan ben ik ook weer 500 euro armer en heb ik 10 avonden verspild .
Cool story, Hansel.
pi_70450549
Ja dat vind ik nog het ergste, dat je avond is verspild. Hopelijk wordt 't m morgen of woensdag
pi_70465760
quote:
Op zondag 28 juni 2009 07:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Whehe mij kost het ook 35 per keer met het OV en zo'n 40 met de auto !
  maandag 29 juni 2009 @ 21:08:45 #86
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_70492287
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:51 schreef wikwakka2 het volgende:
Deed Stadswonen maar aan reistijdvoorrang .
Doen ze wel. Als je langer dan anderhalf uur (per trein van dichstbijzijnde station naar Rotterdam CS) nodig hebt kan je voor 25 euro ( ) een urgentieverklaring aanvragen. Dit moet je echter pas doen als je op het laatste moment nog steeds niets hebt, want met deze verklaring moet je elk aanbod accepteren.
Oh really?
pi_70492729
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:08 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Doen ze wel. Als je langer dan anderhalf uur (per trein van dichstbijzijnde station naar Rotterdam CS) nodig hebt kan je voor 25 euro ( ) een urgentieverklaring aanvragen. Dit moet je echter pas doen als je op het laatste moment nog steeds niets hebt, want met deze verklaring moet je elk aanbod accepteren.
Dan kies ik liever zélf waar ik wil wonen . Maar als niemand me wil, dan is dat altijd nog een optie .
Cool story, Hansel.
pi_70523723
woehoe ik heb weer een kijkavond bij een hele leuke kamer.
Maar ze hadden me voor 6 uur ingeplanned omdat ik dan op tijd terug zou zijn (1,5 uur reizen). Wat betekend dat ik om half 5 moet vertrekken. Dat is echt een rare tijd. >< even terug gemailt dat ik moet werken en nou kan het gelukkig ook om half 9. Ik hoop echt dat dit 'm wordt!
pi_70524786
Ik heb morgen ook weer een kijkavond, ik hoop echt dat dit m word want ik heb niet echt veel zin om nog vaak op en neer te reizen. Daarbij komt dat ik nog 1,5 week de tijd heb om een kamer te zoeken
pi_70525451
Dat is niet heel lang nee. Wat ga je doen als deze 'm niet wordt?
pi_70529525
Dat weet ik nog niet, ik ga nu even inschrijven bij SLS wonen. Anders zoek ik verder na EL CID denk ik
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:44:42 #92
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_70533941
Leuk, een topic over hospiteren, ik meld me
Gisteren ben ik voor het eerst wezen hospiteren. Viel me alles mee, het was gewoon gezellig, beetje ouwehoeren enzo, alleen komt het er wel op aan wie de beste babbel heeft, helaas. En dat was ik niet, maar ik had ook niet echt een klik met de verhuurders, dus wat dat betreft vind ik het niet zo erg.

Morgen heb ik 3 hospitaties! Hopelijk wordt het wat. Donderdag heb ik er ook nog 1, voor de rest zullen we zien. Maar ik duim heel erg voor morgen!
pi_70534739
succes ermee he! :]
pi_70536434
Godver, ik word echt de hele tijd niet uitgenodigd...Van de 15 reacties nog maar 2 hospiteeravonden gehand. Ben ik nou echt zo afstotend?
Moeder, waar is mijn pils?
pi_70556225
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:07 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Godver, ik word echt de hele tijd niet uitgenodigd...Van de 15 reacties nog maar 2 hospiteeravonden gehand. Ben ik nou echt zo afstotend?
Hetzelfde hier ik heb nu nog maar 4 reacties over ofzo (van de 20!), en heb 2 avonden gehad !
pi_70559209
Mij laten ze gewoon helemaal niks horen. Ik vind ze nogal asociaal ><''
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:12:29 #97
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_70562594
Aaaaaaaah

Ik ben zo gefrustreerd! Vandaag 3 keer gehospiteerd, ik weet al dat ik 2 kamers niet heb, de andere hoor ik morgen, maar ik ga nergens vanuit. Morgen nog 1 kans, verder geen nieuwe uitnodigingen.

Ik ben nu al wanhopig
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:23:18 #98
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_70563004
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef _Loki het volgende:
Mij laten ze gewoon helemaal niks horen. Ik vind ze nogal asociaal ><''
Ach dat zijn dingen die erbij horen... kan je niks aan doen en moet je ook weinig van aantrekken.

En wanhopig worden heeft geen zin, je meot gewoon net mazzel hebben. En het kameraanbod is nu klein en de vraag is groot. Dus je kansen zijn gewoon klein.
pi_70563189
Zijn er hier ook al mensen die wél al een kamer gevonden hebben?

Volgend schooljaar wil ik waarschijnlijk nog niet op kamers gaan, maar daarna ben ik dat wel van plan. Ik ben best wel benieuwd hoe lang jullie erover gedaan hebben

En succes met zoeken voor iedereen die nog niks gevonden heeft
friet saté
pi_70563424
Net terug van de derde hospiteeravond deze week. Zo te zien krijg ik wel relatief veel reacties, maar blijft het na de hospiteeravond vooralsnog stil. Gelukkig morgen ook nog één op de agenda.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')