Inderdaad, iedereen lang wachten met zoekenquote:Op maandag 22 juni 2009 21:34 schreef Editeur het volgende:
Mja moet ook aan de bak binnenkort. Ik hoor dat het gewoon een ordinaire vleeskeuring is, vreselijk. Maar denk wel dat het lukt, als je een beetje leuke babbel hebt komt het wel goed toch?Heb alleen het idee dat ik nu nog niet zo hard moet zoeken, anders loop je al een maand voor niets huur te betalen voor zo'n kamer. Of zit ik fout?
Inderdaad.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:43 schreef Matthijs- het volgende:
Ik hoop niet te vaak heen te moeten. 4 uur heen en 4 uur terug, om dan te mogen falen bij het hospiteren zie ik niet zo zitten...
Of ik ben gewoon geweldigquote:
WTFquote:Op maandag 22 juni 2009 23:27 schreef _Loki het volgende:
ohmijngod ik heb vandaag de ergste kamer ooit bekeken.
Huisbaas kwartier te laat.
2x aanbellen en niemand doet open (bleken minstens 2 mensen thuis te zijn die ik niet gezien heb)
overal kleding
overal blikjes
ranzigste douche ooit, dat die nog leeft snap ik niet.
Hello kitty op de muur getekend
overal kabels los
het stonk naar iets heel raars
bewoners die amper Nederlands praten
de huisbaas wist niets over de huisgenoten
en vast nog meer dat ik vergeten ben.
Nou die kamer had ik dus via kamernet.nlquote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:17 schreef .txt het volgende:
[..]
WTF![]()
Huur een kamer via kamernet of een woningbouwcorporatie.
Keep the volume downquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:34 schreef Grrommit het volgende:
Ik moet er binnekort ook aan geloven..
Wacht alleen nog even met zoeken omdat ik niet 2 maanden extra wil huren, en ik vind het niet heel erg de eerste 1 of 2 maanden heen en weer te reizen, is toch maar drie kwartiertjes.
Ben ook niet zo heel zenuwachtig, ik heb 't gevoel dat als je gewoon een leuk gesprekje houdt het allemaal wel goed komt, ik heb ook geen vreemde gewoontes ofzo waar ze me om weg zouden kunnen gooien. 't Enige waar ik nog bang voor ben is dat ze me niet moeten omdat ik hardcore/hardstyle luister, want ja, die mensen zijn er nou eenmaal
Die heb ik jammer genoeg niet gekregenquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:24 schreef florabay het volgende:
Oh die laatste kamer zou ik dan sowieso niet willen hebben, en die andere kamer? heb je die gekregen of weet je dat nog niet?
Ik was gisteravond hospiteren en ik ben ook niet gekozen omdat ze me te jong vondenquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:14 schreef _Loki het volgende:
Bij mij vinden ze mijn leeftijd vaak een probleem, terwijl ik vaak volwassener ben dan mensen van 18/19 die ik ken.
Vooroordelen zijn echt vervelend met zulke dingen. ><
Hoe oud ben jij dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik was gisteravond hospiteren en ik ben ook niet gekozen omdat ze me te jong vondennogal balen inderdaad
..
Wat is dat eigenlijk voor onzin? Wat maken die paar jaar nou weer uitquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik was gisteravond hospiteren en ik ben ook niet gekozen omdat ze me te jong vondennogal balen inderdaad
..
Ik ben 17, bijna 18 trouwens.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:44 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij dan?
Ik heb trouwens een mailtje terug gehad van iemand die het leuk vond dat ik gereageerd had, en ik had erin gezet dat in bijna 17 ben. Dat is dus een meevaller.
Omdat m'n leeftijd verkeerd bij m'n gegevens stondquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat is dat eigenlijk voor onzin? Wat maken die paar jaar nou weer uit. Alsof je als 18-jarige geen tof/net/interessant/weetikveelwat persoon kan zijn
.En waarom nodigden ze je uberhaupt uit als je te jong bent, of gedroeg je je zo kinderachtig
?
Wat een losers dan, met zulke mensen zou ik niet eens samen willen wonenquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:24 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Omdat m'n leeftijd verkeerd bij m'n gegevens stonden nee ze vonden juist dat ik me volwassen gedroeg en ze zeiden dat ze het ook hadden geloofd als ik had gezegd dat ik 19 was. Ja nou ehhh wat is het punt dan
!
Ze waren aardigquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat een losers dan, met zulke mensen zou ik niet eens samen willen wonen.
Als ze zo aardig zijn waarom willen ze dan geen aardige bijna 18-jarige erbij? Tenzij de huisbaas het verbiedt of zo, maar dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:30 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ze waren aardigen die kamer was zo mooi, en zo groot, en zo goedkoop, en zo perfect gelegen
!
Het was 5 minuutjes van het centrumquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als ze zo aardig zijn waarom willen ze dan geen aardige bijna 18-jarige erbij? Tenzij de huisbaas het verbiedt of zo, maar dat lijkt me sterk.
een kamer in het centrum? Het centrum van Groningen is zo mooi
.
Belachelijk dat ze je dan uitnodigen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
..
Ja dat was een beetje m'n eigen schuld, want in m'n profiel stond dat ik 19 was doordat ik was vergeten de standaardleeftijd aan te passen.. Maar in m'n profieltekstje stond wel weer 17, dus daar hebben ze dan blijkbaar niet goed op gelet ofzo.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:50 schreef florabay het volgende:
[..]
Belachelijk dat ze je dan uitnodigen.
0quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:38 schreef wikwakka2 het volgende:
Dus ze zijn ook nog eens niet al te snugger. Hoeveel hospiteeravonden heb je nog gepland staan? Ik hoop zelf dat ik er niet te veel hoef te doen, Rotterdam is iets van 3 uur met de trein van waar ik in Nederland een huis heb
.
Nu ook nog 0quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:43 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
0ik moet eerst wachten tot ze me weer eens uitnodigen en blablabla. En ja Groningen is ook 2 uur hier vandaan met de auto en bijna 3 uur met het OV
dus liever vandaag een kamer dan morgen.
Hoeveel heb jij er gepland staan?
Als je 3 uur moet reizen met het OV zou ik gewoon op zoveel mogelijk reagerenquote:Op donderdag 25 juni 2009 12:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nu ook nog 0, ik sta namelijk ingeschreven bij zo'n studentenkamerverhuurbedrijf en ik ontvang als het goed is vanaf 1 juli (nu maar hopen dat ik dan al in Nederland ben
) pas aanbiedingen of uitnodigingen voor een hospiteeravond waar ik op kan reageren. Maar mischien moet ik ook even op kamernet kijken, daar staan soms ook wel mooie kamers. Ik weet eigenlijk ook niet wat leuker is om in te wonen: een studentenflat of gewoon een studentenhuis
.
Ja moeilijk is dat he.. Ik kom er ook niet echt over uitquote:Op donderdag 25 juni 2009 12:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nu ook nog 0, ik sta namelijk ingeschreven bij zo'n studentenkamerverhuurbedrijf en ik ontvang als het goed is vanaf 1 juli (nu maar hopen dat ik dan al in Nederland ben
) pas aanbiedingen of uitnodigingen voor een hospiteeravond waar ik op kan reageren. Maar mischien moet ik ook even op kamernet kijken, daar staan soms ook wel mooie kamers. Ik weet eigenlijk ook niet wat leuker is om in te wonen: een studentenflat of gewoon een studentenhuis
.
Dat lijkt me inderdaad geen gemakkelijke stad.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:51 schreef florabay het volgende:
[..]
Als je 3 uur moet reizen met het OV zou ik gewoon op zoveel mogelijk reageren![]()
Ik moet 2 uur reizen en dat kan nog wel eens uitlopen met dat klote OV dus ik reageer op zoveel mogelijk kamers, maarja (ik ga studeren in Leiden) bij heel veel huizen moet je verplicht lid worden van een studentenvereniging of heb je allerlei verplichtingen zoals huisdiner, 2x per week samen eten enzo, samen stappen, blablabla![]()
Nou pas 2 gehad daar niet van, en verder nog niet uitgenodigd omdat ik net pas weer op 3 kamers heb gereageerdMisschien moet ik me maar even inschrijven bij zon huisvesting ding...
ja dat had ik ook. ze vroegen: heb je een klas overgeslagen? nee hoorquote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Het is toch normaal dat eerstejaars 18 zijn, of ben ik nu gek?
Schrijf iets leuks over jezelf, hobby's, studie/school, sport, uitgaan, persoonlijkheid en iets opvallends, etcquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:23 schreef Editeur het volgende:
Wat de fok! moet ik op mn profiel schrijven van die kamernet? Je persoonlijke info moet je sowieso al invullen tochExamples please! ^^
Gewoon ja zeggen dusquote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:12 schreef florabay het volgende:
Ik heb gisteren gereageerd op een kamer, bij die kamer stond dat je reistijdvoorrang nodig hebt wil je uitgenodigd worden. Ik moet meer dan 90minuten reizen, dus ik had erbij gezet dat ik reistijdvoorrang heb, mailen ze vervolgens of ik wil uitzoeken of ik reistijdvoorrang heb, wtf!
Anders doe je dat even een uurtje eerderquote:Onlangs heb jij gereageerd op een kamer in Nijmegen
De verhuurder heeft deze kamer van Kamernet.nl verwijderd.
Ja, in Leiden zijn heel veel kamers/huizen van SLS wonen, die huisvesting ofzo. Studenten bieden de kamer ook op kamernet aan omdat je dan veel meer mensen bereikt, ze zetten er dan wel bij dat het een SLS huis is en ze dus voorrang moeten verlenen aan eerstejaars UL studenten met reistijdvoorrang.quote:
Ahh, ok. Dom dat ze het dan toch nog vragen als je het al gezegd hebtquote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:20 schreef florabay het volgende:
[..]
Ja, in Leiden zijn heel veel kamers/huizen van SLS wonen, die huisvesting ofzo. Studenten bieden de kamer ook op kamernet aan omdat je dan veel meer mensen bereikt, ze zetten er dan wel bij dat het een SLS huis is en ze dus voorrang moeten verlenen aan eerstejaars UL studenten met reistijdvoorrang.
Ofzoiets
Haha ja vond ik ook. Ze hebben gewoon niet goed gelezen ofzoquote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ahh, ok. Dom dat ze het dan toch nog vragen als je het al gezegd hebt.
Uh, ga alsjeblieft alleen. Of dump je ouders in een café/restaurant in de buurt, het komt volgens mij écht slecht over als je ouders meegaan bij het hospiteren want die zitten dan toch alleen maar in de weg.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:36 schreef beta-bever het volgende:
mmm lastig, ouders willen mee... Mja ze mogen wel kijken hoor, maar moet dat nou gelijk de eertse keer
Zeg ze dat ze jou eerst zelf moeten laten kijken, en als je de kamer krijgt dat zij natuurlijk mee gaan als er contracten worden getekend.. Dan kunnen ze waarschijnlijk zelf ook de kamer nog even bekijken etc.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:45 schreef beta-bever het volgende:
ja, maar goed me ouders doen net alsof ik een oor aangenaaid wordt door bepaalde studenten :p
btw, ik zal er dan ook onderuitkomen :p
Je hóéft toch nog geen contract te ondertekenenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:45 schreef beta-bever het volgende:
ja, maar goed me ouders doen net alsof ik een oor aangenaaid wordt door bepaalde studenten :p
btw, ik zal er dan ook onderuitkomen :p
Jezus! Dat is wel lang 3 uur heen 3 uur terug! Waar ga je studeren?quote:Op zondag 28 juni 2009 07:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Voor mij gaat het 50 euro aan vervoer (trein/bus/metro) per keer kosten om te hospiteren, nu maar hopen dat ik dat niet al te vaak hoef te doen, want anders wordt het een dure grap. En een saaie, want heen en terug duurt ongeveer 6 uur
.
Afschrikwekkende hobbies zou ik er wel buiten laten, of het zo opschrijven dat het niet eng lijkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Schrijf iets leuks over jezelf, hobby's, studie/school, sport, uitgaan, persoonlijkheid en iets opvallends, etc. Ik denk dat toekomstige huisgenoten vooral naar dat soort zaken kijken?
Ik ga naar Rotterdam, maar woon ('s zomers) in een huis ergens ten noorden van Assen. Ik sta inderdaad al aangemeld bij Stadswonen, maar daar moet je vaak volgens mij toch nog hospiteren, dat is natuurlijk best begrijpelijk. Ik kan zoals je zegt tijdelijk in een saai huis gaan wonen, maar dat lijkt me ook niet van je het - het lijkt me beter om alles gewoon in een keer goed te doenquote:Op zondag 28 juni 2009 12:35 schreef florabay het volgende:
[..]
Jezus! Dat is wel lang 3 uur heen 3 uur terug! Waar ga je studeren?
Je kan je bij een plaatselijke studentenhuisvesting aanmelden en met je reistijdvoorrang kunnen ze je zo ergens plaatsen geloof ik.. Weet niet precies hoe dat zit & of dat overal zo is. Dat zou je ook nog altijd kunnen doen, vervolgens vanuit die kamer waarin je geplaatst wordt hospiteren etc en dan na een maandje weer eruit als je een betere kamer hebt?
Whehe mij kost het ook 35 per keer met het OV en zo'n 40 met de autoquote:Op zondag 28 juni 2009 07:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Voor mij gaat het 50 euro aan vervoer (trein/bus/metro) per keer kosten om te hospiteren, nu maar hopen dat ik dat niet al te vaak hoef te doen, want anders wordt het een dure grap. En een saaie, want heen en terug duurt ongeveer 6 uur
.
Doen ze wel. Als je langer dan anderhalf uur (per trein van dichstbijzijnde station naar Rotterdam CS) nodig hebt kan je voor 25 euro (quote:Op zondag 28 juni 2009 16:51 schreef wikwakka2 het volgende:
Deed Stadswonen maar aan reistijdvoorrang.
Dan kies ik liever zélf waar ik wil wonenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:08 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Doen ze wel. Als je langer dan anderhalf uur (per trein van dichstbijzijnde station naar Rotterdam CS) nodig hebt kan je voor 25 euro () een urgentieverklaring aanvragen. Dit moet je echter pas doen als je op het laatste moment nog steeds niets hebt, want met deze verklaring moet je elk aanbod accepteren.
Hetzelfde hierquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:07 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Godver, ik word echt de hele tijd niet uitgenodigd...Van de 15 reacties nog maar 2 hospiteeravonden gehand. Ben ik nou echt zo afstotend?
Ach dat zijn dingen die erbij horen... kan je niks aan doen en moet je ook weinig van aantrekken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef _Loki het volgende:
Mij laten ze gewoon helemaal niks horen. Ik vind ze nogal asociaal ><''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |