abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70245715
McLaura dat is ook geen leuke opmerking van je schoonmoeder. Helemaal omdat ze weet dat het via de MMM is gelukt. Een van de redenen waarom wij twijfelden over wel of geen derde was ook de hormonen die ervoor nodig waren om onze zoon in elkaar te knutselen. Ik vond dat allemaal niet zo prettig. Ik denk dat je schoonmoeder misschien niet beseft hoeveel het met je doet om via het ziekenhuis een kindje te moeten verwekken en dat je misschien wel helemaal niet op nog een rondje malle molen zit te wachten. Soms kunnen mensen heel bot uit de hoek komen helaas. En juist omdat het jullie wel gelukt is zwanger te worden van een kindje zou ze des te trotser moeten zijn op haar kleinkind. 1 kind is wel degelijk een kind.
pi_70245734
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:15 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Wie verwacht nou zo een reactie van zijn of haar ouders. Ik heb het niet aan zien komen. Ik weet dat zij vonden dat mijn gezin met 2 kinderen voor hen compleet was maar ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik een derde wel zag zitten, alleen op het moment dat het ter sprake kwam stond het niet in de planning. Het was nu dus door de pil heen en ondanks ongepland zeer zeker niet ongewenst. Ik vind het jammer dat ze zo reageren en kan me er best druk om maken maar het gaat er om dat wij blij zijn met het kindje wat we verwachten en misschien draaien ze nog wel bij in de toekomst. Zo niet dan is er voor mij een hele hoop duidelijk.
Wie zoiets verwacht? Helaas zijn ze er genoeg, maar dat je het niet verwacht had maakt het alleen nog maar erger.
Je hebt gelijk hoor, het gaat er om dat júllie blij zijn! Maar toch
pi_70245790
Flower-Ti-Amo, toen ik zwanger was van mijn dochter had mijn zusje net een nieuwe vriend leren kennen. Eenmaal verhuisd naar mijn ouders omdat onze woning nog in aanbouw was en wij zonder woonruimte zaten heb ik mijn zwager misschien een keer of 3 gezien. Geen vreeemde meer maar ook niet iemand die je door en door kent. Toen ik bevallen was zijn mijn zusje en haar vriend wel gelijk naar het ziekenhuis gekomen om ons te feliciteren en de kleine meid te bewonderen. Ik had daar op dat moment geen bezwaar tegen. Je bent trots en wil je kleine aan de wereld laten zien. Die ene kan daar ook wel bij. Maar leuk is anders. Ze hadden idd best even langs kunnen komen om hem voor te stellen. Al drink je maar 1 glas cola voor je de deur weer uit gaat.
  maandag 22 juni 2009 @ 10:55:16 #104
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70246002
Goeiemorgen! Jemig wat een hoop gepost in de tussentijd. Ik had het al gezegd maar die foto's van Graeme *smelt*

Kloonvan, dat klinkt wel erg heftig en das ook niet normaal dat het zo erg is. Ik hoop voor je vriendin dat ze inmiddels uitsluitsel heeft maar anders zou ik gewoon even vragen naar de mogelijkheden. Er zijn gewoon medicijnen te krijgen tegen dit soort misselijkheid en vooral tegen spugen. Hopelijk voelt ze zich snel beter!

BJ werkse en vanavond lekker vroeg t bedje in

Asyniur wat leuk dat je schoonouders zo enthousiast waren!

Poppedein dat kreeg ik ook te horen bij alle opvangplaatsen waar ik navraag had gedaan, iets met uiterlijk 6 weken voor aanvang van de door u gekozen datum krijgt u bericht of er plaats is. Zoiets. Niet heel handig natuurlijk om dan tot die termijn te moeten gaan afwachten en dan misschien nog niets te hebben

Stiemie hihi, eind goed al goed, hopelijk die sacho-heid een beetje gezakt

Davinia wat naar van je laptop. Kun je geen schijfrecovery laten doen? Kost wel wat maar als de bestanden echt belangrijk zijn... Heel veel succes vandaag met de second opinion!!

Faja wat rot dat je ouders zo doen gelukkig doen je schoonouders wel normaal.

Luna ik herken het niet misschien bandenpijn ofzo?

Sindell heel veel plezier bij de echo en succes!

CJ yaaaay een mooie echo!

McLaura vervelend van de misselijkheid. En over de aanstaande oma tsja. Dan neemt ze zelf nog een kind als ze zo nodig er nog een bij moet Het is jullie gezin, jullie zijn de enigen die daarover beslissen of er wel of geen tweede komt. En als jij/jullie zeggen van nee het is goed zo, dan moet het verder niet uitmaken toch? Een kind is geen kind vind ik altijd een beetje een loos argument, alsof enig kinderen veel ongelukkiger zijn dan kinderen met broertjes of zusjes ofzo

FTA oef ik zou dat gewoon zeggen denk ik, goh ik wil hem eigenlijk toch wel een keer gewoon ontmoeten voordat hij meekomt op kraambezoek. Waarom stelt ze hem uberhaupt niet even voor als ze dan toch bij jullie in de buurt is? Ik zou aan je zusje gewoon duidelijk maken dat je dan liever hebt dat ze alleen op kraambezoek komt en dat ze die jongen dan later na een maand of twee maar ns komt voorstellen. maar das persoonlijk he.

Zo, nu ben ik weer bijgelezen geloof ik
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70246015
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
McLaura dat is ook geen leuke opmerking van je schoonmoeder. Helemaal omdat ze weet dat het via de MMM is gelukt. Een van de redenen waarom wij twijfelden over wel of geen derde was ook de hormonen die ervoor nodig waren om onze zoon in elkaar te knutselen. Ik vond dat allemaal niet zo prettig. Ik denk dat je schoonmoeder misschien niet beseft hoeveel het met je doet om via het ziekenhuis een kindje te moeten verwekken en dat je misschien wel helemaal niet op nog een rondje malle molen zit te wachten. Soms kunnen mensen heel bot uit de hoek komen helaas. En juist omdat het jullie wel gelukt is zwanger te worden van een kindje zou ze des te trotser moeten zijn op haar kleinkind. 1 kind is wel degelijk een kind.
Ach, me and my mom-in-law... Ze is ook totaal niet geinteresseerd in hoe het met me gaat, terwijl ze tijdens het traject dagelijks aan de telefoon hing. Ze zal het wel veel interessanter gevonden hebben toen het niet lukte, en dat steekt!

Ze moet inderdaad zien wat ze wčl heeft straks : een kleinzoon.... En een hele gelukkige zoon en schoondochter die dan eindelijk tňch zwanger zijn geworden!

heeft haar tijdenlang de hand boven het hoofd gehouden met 'ze bedoelt het niet zo' maar die is nu ook op het punt aangeland dat hij wel ziet hoe ze inelkaar steekt. En dat terwijl hij zo'n typische vent was die onvoorwaardelijk in de goedheid van zijn moeder geloofde.

De laatste stunt van schoonma (en schoonzus)kant is wel dat ze pas in september op kraamvisite zeggen te kunnen komen, want schoonzus heeft het erg druk met haar werk (is rij-instructeur) en ze moet vast elke dag met hun opa naar het ziekenhuis voor chemo. De arme man heeft iets in zijn buik ja, maar vandaag wordt hij voor het eerst beter bekeken. Schoonzus roept echter al 3 weken dat opa kanker heeft. Ze had arts moeten worden, lekker goedkoop ook om zonder onderzoek diagnoses te stellen.

En vergeet dan niet de manier waarop mijn man moet horen dat er iets met zijn opa is..... Hij belde om te zeggen dat onze zoon wat groot was en krijgt als antwoord 'en opa heeft een kwaadaardige tumor'.

GRMBL.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 22 juni 2009 @ 11:06:43 #106
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70246353
Wat een idiote situatie Laura
vooral ook dat er nu al geroepen wordt dat men pas in September op visite komt... gewoon de eer aan jezelf houden en wel bellen en een kaartje na de bevalling sturen en als men dan niet komt dan weet je genoeg maar kan jou in elk geval niets verweten worden.
Stom dat het zo loopt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70246595
Bleegh... wat kunnen mensen toch stom doen
  maandag 22 juni 2009 @ 11:20:16 #108
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70246757
Faja, jemig, wat naar! Echt onbeschoft, zelfs!
Kan je je er een beetj voo afsluiten?
Hoe komt het dat je schoonzus wel zo ntvangen wordt? is het haar eerste f tweede?
Hopelijk trekt eea nog bij.

Laura, das idd een sterke! Tsja, 1 kind is geen kind, dus je komt maar wat later op kraamvisite. Oh, word er helemaal blij van
EDIT: ze komen dus al later.
pfff, wat een idiote situatie, zeg!
en erg naar van je schoonopa, dat ook.

Ik hoop ook dat de nekplooi zo goed als weg is, maar we weten niet zeker of deze termijn gewoon een datum is waarom men heeft besloten dat het beste termijn is, of dat de nekplooi nu op zijn dikst is...
gelukkig lig ik zwaar in een stuip op werk door gecrashte compu en halve back-up, dus kan er niet teveel over nadenken
@ Huup, dat schijnt niet te kunnen, want we moeten bij opstarten een code ingeven, die zodanig si ingericht dat de harde schijf aan de laptop is gekoppeld, ivm diefstal. daardoor kunnen ze dus de harde schijf niet gewooni neen andere laptop rammen.
naja, ik ga gewoon een paar dagen achter mn laptop lunchen
Komt goed
alleen wel ff op mn rug blijven letten
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70246859
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:06 schreef huuphuup het volgende:
Wat een idiote situatie Laura
vooral ook dat er nu al geroepen wordt dat men pas in September op visite komt... gewoon de eer aan jezelf houden en wel bellen en een kaartje na de bevalling sturen en als men dan niet komt dan weet je genoeg maar kan jou in elk geval niets verweten worden.
Stom dat het zo loopt
Oh, ik zorg wel dat mij niks te verwijten valt als de bom een keer barst en ze Sjakie alleen op zijn verjaardag zien

Ik ben allang blij dat mijn man het nu ook inziet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  maandag 22 juni 2009 @ 11:26:02 #110
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70246928
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:23 schreef McLaura het volgende:

[..]

Oh, ik zorg wel dat mij niks te verwijten valt als de bom een keer barst en ze Sjakie alleen op zijn verjaardag zien

Ik ben allang blij dat mijn man het nu ook inziet.

Ohw Davinia das mooi bagger dan ik dacht eigenlijk eerst ook dat het om je thuis-laptop ging zeg maar. Verkeerd gelezen. Niet teveel stressen hoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 juni 2009 @ 11:27:14 #111
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_70246960
Tessie wat een heerlijk ventje, ik ben helemaal verliefd op dat koppie

Faja, wat rot. Mijn oma reageerde iedere zwangerschap negatief. Bij de eerste vond ze me te jong, de tweede kwam te snel op de eerste, de derde was van een relatie die nog te vers was, de vierde was een te groot gezin, de vijfde helemaal, en je kunt wel indenken hoe negatief ze nu bij de zesde reageert. Maar goed, dat is mijn omaatje, dat kan ik wel van me afzetten, maar van je eigen ouders is helemaal verdrietig.

McLaura ook al zo'n verhaal. Klinkt mij ook wel licht bekend in de oren, vwb schoonmoeder, maar die is in de loop der jaren gelukkig helemaal bijgedraaid. "

Oh ja, ben vandaag 12 weken
pi_70246970
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:20 schreef DaviniaHR het volgende:

Laura, das idd een sterke! Tsja, 1 kind is geen kind, dus je komt maar wat later op kraamvisite. Oh, word er helemaal blij van
EDIT: ze komen dus al later.
pfff, wat een idiote situatie, zeg!
en erg naar van je schoonopa, dat ook.

Ik vind het vreselijk van 'Meneer Opa' (zo noem ik hem al 12 jaar inmiddels, ooit ontstaan voor de grap toen ik nog niet H's wederhelft was). Ik hoop maar dat het meevalt, maar de manier waarop het gemeld is, is al vreselijk vind ik. Ik ga, zodra er een uitslag is, ook zelf bellen of desnoods naar Groningen met H om te horen hoe het zit, want er klopt vaak niks van de verhalen van schoonma & co.

Ze had trouwens besloten dat ze wel eerder konden komen, een keer na haar werk (dus om half 10 's avonds ofzo). Dan lag ze maar laat op bed terwijl ze de volgende ochtend vroeg moet. Nou nee dus, lieve schoonzus, op kraamvisite om half 10 's avonds kun je niet maken Het mens is op zondag en maandag vrij, maar ze zoekt het maar uit. Zijn toch al van die stickers die niet snappen wat 'even op bezoek' is.
pi_70246994
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:20 schreef DaviniaHR het volgende:
Faja, jemig, wat naar! Echt onbeschoft, zelfs!
Kan je je er een beetj voo afsluiten?
Hoe komt het dat je schoonzus wel zo ntvangen wordt? is het haar eerste f tweede?
Hopelijk trekt eea nog bij.
Het is mijn zusje waar ze dol enthousiast voor zijn. Die is zwanger van de eerste en volgens mij hebben ze lang gedacht dat zij geen kinderen op de planning hadden staan. Dus des te leuker dat ze nu wel zwanger is. En ik ben blij voor ze hoor. Ik gun mijn zusje ook haar eigen kindje ipv de hele NSO groep die ze bezig houdt voor haar werk. Maar het zou idd leuk zijn als mijn ouders ook positief waren voor onze 3e. Mij ervoor afsluiten? Ene moment wel en andere moment kan ik er zo kwaad om worden. Maar mijn mond open trekken werkt alleen maar averechts vrees ik. Kop in het zand steken, struisvogel politiek en het altijd beter schijnen te weten. Toen ik voor het eerst zwanger was, was mijn moeder beledigd dat we niet hadden verteld dat we bezig waren voor een kindje en kreeg ik nog er achter aan "als ik alles over kon doen was je nu pas een jaar of X basisschoolleeftijd".
pi_70247001
Wat doe je als je schoonmoeder staat te wiebelen in de tuin?

Nog een keer schieten

--------

En nu ben ik klaar met haar voor vandaag
  maandag 22 juni 2009 @ 11:32:03 #115
100412 mefke79
komt goed!
pi_70247072
effe zonder bijlezen, want dat gaat niet hier op het werk, maar wel even een vraagje: is bij jullie je buik ook ineens favoriet bij de muggen? Ik zit gewoon helemaal onder de bultjes en het enige wat ik me kan bedenken is dat het muggenbulten zijn. Die jeuken bij mij nooit en leveren alleen kleine bultjes op, dus het zou de perfecte verklaring zijn, alleen..normaal word ik alleen gepakt op armen en benen, terwijl nu dus ook mijn buik vol zit.
En nog een vraag voor de mensen met dikke pootjes: mijn voetjes waren vooral afgelopen vrijdag weer goed dik, na een nachtje was het weer weg, maar ik heb er wel een raar velletje op mijn voet aan overgehouden, beetje alsof er kleine vochtblaasjes onder zitten. Komt dat iemand bekend voor?
Oja, einde dag naar de vk, ben benieuwd hoeveel ik deze keer ben aangekomen. Ik vind alles best als het maar minder dan 3 kilo is (de gevreesde kilo per week).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 11:35:19 #116
5428 crew  miss_sly
pi_70247163
McLaura, wat naar van je schoonmoeder. 1 kind is geen kind vind ik sowieso een belachelijke uitspraak. Bij ons komt er geen tweede en de eerste de beste die daar een opmerking over maakt, krijgt de wind van voren.

FTA, wat raar van je zusje dat ze hem niet even voor komt stellen. Ik zou dat inderdaad gewoon een keer tegen haar zeggen. Het is toch niet vreemd dat je geen wildvreemden aan je kraambed wil. Ik kan me voorstellen dat ik met bepaalde mensen ook pas afsrpaken wil maken voor de visite als ik me fit genoeg voel om mijn bed uit te zijn, en daar zou een wildvreemd vriendje dus ook bij horen. Van de andere kant wil je je zus juist eigenlijk misschien wel snel zien, zelfs als je nog in bed ligt, maar niet met die wildvreemde erbij. Gewoon even bespreekbaar maken dus!

Ik zit ook met iets, maa rik heb al besloten het achteraf te gaan bespreken, als ik dat hormonaal binnen kan hiouden, tenminste
Mijn ouders gaan met mijn zusje en de kindjes op vakantie. Ik weet dat mijn moeder rekening heeft willen houden met mijn uitgerekende datum en ik jweet ook dat mijn zusje rekening moet houden met de schoolvakantie, dus dat is me allemaal duidelijk.
Ze vertrekken op 21 augustus. Dat is, met een beetje pech als ik op 42 weken loop, mogelijk dus al een week na de bevalling! Ik vind dat zo snel. Mijn moeder kwam pas weer een dagje naar Amsterdam toen mijn zusje al een aantal weken ervoor bevallen was vna de derde, omdat ze toen het gevoel had dat het wel goed ging daar. Maar wellicht een week na mijn bevalling al naar Zwitserland kan dus wel. Ik vind dat wel een beetje jammer, maar zoals schaap al zei: dat zijn de gevolgen van de stabiele, sterke persoon lijken te zijn. En ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft. Toch voelt het niet helemaal fijn, maar goed, ik wil het dus absoluut niet vooraf bespreken, omdat ik daarmee niets meer kan veranderen (het is al geboekt) en ik alleen maar kan bereiken dat ze dadelijk met een naar gevoel op vakantie gaan. En dat wil ik uiteraard ook niet. Maar achteraf denk ik wel dat ik nog een keer uitleg hoe het voor mij voelde; dat is toch niet verkeerd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juni 2009 @ 11:36:24 #117
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70247191
Mefke ik heb wel een soort vochtbultjes/pukkeltjes op mn decollete, misschien is het zoiets op je buik?
Muggen hier gaan nog steeds gewoon los op ieder blootliggend lichaamsdeel dat ze tegenkomen

Over die vellen op je pootjes bah dat klinkt vervelend zeg. Naar dat je zoveel vocht vasthoudt. Het klinkt mij niet bekend in ieder geval. Anders gelijk even aan je vk vragen?
En eh, ik wil je niet bang maken verder voor die weegschaal bij je vk, maar als je zoveel vocht vasthoudt, hou je er dan een beetje rekening mee dat het misschien wel die gevreesde kilo per week kan zijn? niet te hard zijn voor jezelf hoor! en je moeder gewoon thuis laten en iets leuks van het getalletje maken

Succes bij je vk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70247474
Miss Sly, persoonlijk misschien idd beter achteraf duidelijk maken dat het je gekwetst heeft dan nu zeggen met kans op ruzie en een verpeste vakantie. Was jij niet degene die ook niet op al te goede voet was met je zus de laatste maanden? Is er een reden waarom je moeder zich drukker maakt over hoe het gaat met je zus en het 3e kind dan hoe het met jou zal gaan na de bevalling? Heeft je zus misschien eerder een pnd gehad of zoek ik er nu te veel achter? Leuk is het niet idd.
pi_70247518
McLaura, Faja, wat hebben jullie het getroffen met familie zeg Bah.
Mefke, vervelend! Ik heb er geen ervaring mee, zowel buik als pootjes worden braaf met rust gelaten tot nu toe
Miss Sly, goed dat je pas ná hun vakantie er wat van zegt, omdat je er niks aan kan veranderen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo heel goed snap waarom je je zo druk maakt Ze gaat niet, bijvoorbeeld, op 1 augustus op vakantie. Dat had me wel vervelend geleken. Maar nu is er geen enkele kans dat je nóg niet bevallen bent als ze op vakantie gaat. Dus heeft ze wel rekening met je gehouden, lijkt mij?

Suikercurve prikken is hier mislukt Ik heb een horecaritme en moest nuchter-na ontbijt- na lunch prikken. Dus ik kom om 10 u nuchter bij de poli, krijg ik te horen dat je a) "volgens je normale dagritme moet prikken" en b) om 8 uur voor de eerste prik moet komen. Huh Dan slaap ik nog hoor, als het even kan
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 11:54:18 #120
5428 crew  miss_sly
pi_70247680
innepin, ik snap je wel hoor
En ik ben ook blij dat ik inderdaad op zeker al wel bevallen ben tegen die tijd. Ik vind echter pas een weekje erg kort, in het geval van overtijd lopen dus. Ik denk dat ik best wel behoefte aan mijn moeder heb de eerste tijd, zo voel ik dat nu in ieder geval. En als ik op 42 weken loop, zal dat erg moeilijk worden. DAn mag ik dnek ik blij zijn als ze al een keer op kraamvisite zijn geweest en Senna hebben gezien. Ik hoop dus maar gewoon heeeeel erg dat ik niet zo lang loop.

Faja, ik denk inderdaad dat het met de toestand van mijn zusje te maken heeft. De emotioneel zware zwangerschap enzo, die maakte dat mijn moeder eerst wilde zien hoe het gaat voor ze een dagje weg kon. Begrijpeijk, daar niet van, maar aangezien eht mijn eerste is, weet ik natuurlijk nog niet hoe het met mij zal gaan.

Niou ja, we zien wel.

Overigens heb ik van mijn vk nog niets gehoord over de uitslag van de GTT. Ik denk dus dat het niets is en ik dat morgen op de reguliere controle wel zal horen, anders hadden ze vast al gebeld.

innepin, lastig met dat prikken. En nu?
pi_70247954
Ik zal maar even melden dat alles hier nog rustig is. Anders is mijn inbox zo snel vol
Het loopt nog steeds lekker hier. Voel me nog goed en hbe eigenlijk alleen bij het opstaan van de bank of stoel dat ik iets van kramp voel. Maar dat is denk ik doordat meneer voorzichtig na de uitgang zakt.
Heb nu wel de laatste dagen dat ik ineens zo'n zenuwachtig gevoel krijg. Over ruim 3 weken hebben we gewoon een baby in huis Das wel weer een raar gevoel. Maar we kunnen niet wachten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 22 juni 2009 @ 12:04:29 #122
100412 mefke79
komt goed!
pi_70247991
huup, ons mam gaat niet mee, dus horde 1 is vast genomen . Tis ook meer voor mezelf, heb heel bewust minder suikers gegeten en opgelet met drinken, ben benieuwd of dat effect heeft. En ik ga heel nadrukkelijk vragen naar de hoogte van mijn baarmoeder, hij lijkt zo hoog te zitten.
Het vocht is bij mij 's ochtends eigenlijk bijna helemaal weg. Tis dan ook net of ik ineens weer 'vel' over heb op mijn voetjes. Hopelijk blijft het vocht ook de komende warme dagen goed wegtrekken. En anders ga ik gewoon al meteen na het werk in mijn 'pootjes omhoog relax stoel'.
Ik zal het de vk ook eens vragen, dadelijk zijn het helemaal geen muggenbulten maar iets anders. Mijn eigen eczeem speelt ook weer meer op namelijk. (had toch al een hele vragenlijst)

Miss, ik snap je gevoel over die vakantie helemaal. Hier zijn ook vakanties gepland door ouders en zusje in september. Nou komen mijn ouders waarschijnlijk wel op tijd terug (begin september), maar zusje zou echt weg zijn. Maar die kondigde laatst zelf aan dat ze het gaan verzetten omdat ze het niet leuk vind. Grote opluchting bij mij, maar ik heb het verder ook niet uitgesproken. Lastig hoor.
pi_70248184
Davinia, succes vanmiddag bij de hork. Ik duim dat de nekplooi weg is!

Wat een nare familieperikelen lees ik hier zeg, bah. McLaura, Miss & Faja: heb ik nou iemand vergeten?

Ben vandaag weer es ouderwets dood- en doodmoe En we hebben afgelopen zaterdag een bankstel naar zolder gebracht, ik dacht dat ik dat wel kon (Juup deed het meest hoor) maar ik heb al een paar dagen heel veel pijn in mijn gewrichten. Domme doos

Mijn schoonouders gaan ook op vakantie in de tijd dat ik overtijd loop Vond ik ook niet alles maar ja. Ze zijn binnen NL op vakantie dus dan komen ze vanaf hun vakantie-adres mocht ik dan bevallen.
#geen
pi_70248262
Wat de vakanties van mijn ouders betreft hebben ze dat goed gepland, al voordat ik zwanger werd.

Ze zijn nu een week naar de Provence (met - aldus mijn moeder - prachtig uitzicht op de Mont Ventoux) en in augustus gaan ze nog 2 weken naar Ameland.

Aangezien Sjakie rond de 20ste juli zal komen, is dat dus mooi gepland. Als ik me heel goed voel in augustus, gaan we misschien zelfs wel even een dagje meepikken op Ameland, maar dan zien we van dag tot dag wel.

-----------

Sly'tje, ik vind het een goed idee om achteraf te vertellen wat het met je deed, en dat je je achtergesteld voelde bij je zus. Vooral omdat het allemaal al zo moeizaam gaat met je zus en jou tijdens jouw zwangerschap. Hopelijk kan het dan achteraf een beetje uitgepraat worden.
pi_70248352
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:11 schreef DuchessX het volgende:
Ben vandaag weer es ouderwets dood- en doodmoe En we hebben afgelopen zaterdag een bankstel naar zolder gebracht, ik dacht dat ik dat wel kon (Juup deed het meest hoor) maar ik heb al een paar dagen heel veel pijn in mijn gewrichten. Domme doos
!

Ben je in de gelegenheid om uitgebreid met de voetjes omhoog te luieren vandaag?
  maandag 22 juni 2009 @ 12:23:10 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_70248445
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:11 schreef DuchessX het volgende:
Natuurlijk kun je dat niet! Dat soort dingen moet je al niet eens doen als je niet zwanger bent Ik hoop dat je last snel weg is, want het lijkt me heel vervelend. En lekker rustig aandoen en veel slapen.

Davinia, succes vanmiddag

Meiden met familie, ook succes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70248843
Duchess

Laura, rond de 20e! Je gaat voordringen Spannend hoor
  maandag 22 juni 2009 @ 12:42:05 #128
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70248959
Mefke dat scheelt dan in elk geval
maar hoe dan ook succes, ik hoop dat het voor jezelf meevalt

Laura wat spannend! Zo'n datum om naar toe te leven

Duchess rustig aan hoor.

Ik heb net 3 kwartier onder de douche gestaan en een scheerpoging gewaagd z0mg hahaha. Het nadeel van scheren enzo, net als met zelfbruiner (:+) is dat je niet halverwege kunt denken van ja daaag laat maar zitten. Maar wat een karwei zeg zo zonder zicht enzo 0.o
die mag op het lijstje, van die dingen die niemand je van tevoren verteld...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70248960
Vanmorgen weer bij de VK geweest, en we zijn goed gekeurd. Zn hartje was duidelijk te horen... iedere keer wordt het luider. Hij schopte ook nog een paar keer tegen de doptone aan Gister ochtend heb ik wel een half uur naar mn buik liggen kijken, Puk was volgens mij zn kamer aan t opruimen of zo. Mijn buik ging van links naar rechts en op en neer

Asyniur, top dat je schoonouder zo enthosiast waren

Davinia, succes vanmiddag... ik zal hard voor je duimen

Faja, wat rot dat je ouders niet enthosiast zijn. Hopelijk draaien ze snel bij

Luna, ik heb dat ook een paar keer gehad... en heb het gevraagd bij mn VK en die had het over bekkenklachten, heb er nu overigens geen last meer van. Bel anders even met je VK voor de zekerheid.

Sindell heel veel plezier bij de echo en succes!
CJ yaaaay een mooie echo!

McLaura, balen van je schoonmoeder

Tan Joepie 12 weken mijlpaal.

Hopelijk ben ik niemand vergeten en anders sorry
pi_70249091
Miss_sly ik vind het inderdaad ook raar dat ze niet even langs zijn geweest, wat faja zegt, al drink je maar 1 glas en ga je daarna weer.
Maar goed, mijn vriend mag het woord doen, het is tenslotte zijn zusje
Ik begrijp je wel wat betreft de vakantie van je moeder! Ik zou dat ook niet fijn vinden, maar het lijkt me inderdaad het verstandigst om erna er pas wat van te zeggen!
Hier hebben alle opa's en oma's gezegd pas laat, of niet op vakantie te gaan ivm de baby

Ik ben vandaag uit verveling maar de lakens voor de wieg aan het strijken. Ik had gehoopt met een boek in de tuin te kunnen zitten, maar het is te bewolkt en daardoor te fris.

Oeh Duchess, dat is niet fijn! Rustig aan he!
pi_70249145
Ohhhhja vergeet ik helemaal te juichen voor Tans 12-weken-mijlpaal

Huup Ik ben het ook al veel te lang aan 't uitstellen. De vorige keer dat ik m'n benen ging scheren, leunde ik half op een (zo bleek) niet al te stabiel kastje omdat ik er anders niet bij kon, en ben ik vanzelfsprekend bijna onderuit gegaan ik viel nét niet, het kastje met inhoud wel . Nou durf ik niet meer
  maandag 22 juni 2009 @ 12:50:37 #132
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70249241
Oh over vakanties haha, hier is een beetje ruzie uitgebroken over de vakantie van mn opa en oma, de aanstaande overgrootouders dus. Die boeken nu hun vakantie dusdanig vroeg dat ze hoe dan ook de geboorte van hun eerste achterkleinkind niet missen. Lief vind ik. Alleen het punt is dat ze al jaren op vakantie gaan in de laatste twee weken van September "want dat vinden ze zo'n fijne periode" en precies dan zijn zowel mijn vader als mn tante jarig. Dus die voelen zich nu wel een beetje gepasseerd logisch ook maarja, ik doe er weinig aan.

Ik heb zonet voor de zekerheid even mn vk gebeld omdat ik net weer sterrekes voorbij zag komen, ze vermoedde dat het geen kwaad kon maar voor de zekerheid moet k zo even langswippen om mn bloeddruk te laten meten en ik mag mn potje weer van stal halen voor de gewassen plas. Swell... maar goed, fijn dat het even nagemeten wordt.
Nu nog even wachten tot vriendje-met-fiets weer thuis is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 juni 2009 @ 12:52:25 #133
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70249317
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:48 schreef innepin het volgende:
Ohhhhja vergeet ik helemaal te juichen voor Tans 12-weken-mijlpaal

Huup Ik ben het ook al veel te lang aan 't uitstellen. De vorige keer dat ik m'n benen ging scheren, leunde ik half op een (zo bleek) niet al te stabiel kastje omdat ik er anders niet bij kon, en ben ik vanzelfsprekend bijna onderuit gegaan ik viel nét niet, het kastje met inhoud wel . Nou durf ik niet meer
ghehe benen bijharken lukt nog wel
maar ik ben gelukkig ook gezegend met zo weinig en zo'n lichte haargroei op mn benen dat het niet zo opvalt als k een stukje gemist heb
ik had het zelf meer over de nu nog niet ontplofte egel

Maar eh, kun je niet op een laag krukje ofzo gaan zitten en je been wat hoger parkeren? Of kun je er dan niet bij? Irritant wel he?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70249626
Benen scheren lukt hier nog wel, maar wordt wel lastiger.. als t niet meer lukt vraag ik t wel aan mn lief, het is tenslotte ook zijn kind die mij in de weg zit

Tessie, ben helemaal vergeten om op de foto's van je kleine man te reageren ... Maar wat een mooi mannetje hebben jullie op de wereld gezet.

Hier ook een mijlpaal tenminste het is maar hoe je het bekijkt Nog 111 dagen te gaan

Lijnloos, nog gefeliciteerd met je huwelijk... fijn dat het zo'n mooie dag is geweest. Geniet nog maar lekker na op je huwelijksreis
pi_70249710
Huup da's eigenlijk best gemeen van je opa en oma, dat ze altijd op vakantie gaan in de periode dat hun kinderen jarig zijn
En wb scheren, d'r is gewoon geen ruimte in de badkamer voor dat soort dingen. Maarja dat overleven we ook wel weer.

Ik hoorde trouwens van een medepufclubster iets lolligs/zieligs: ze woont in de plaatselijke Eco-wijk, met mos op de daken en waterbesparing enzo. Heel fijn en groen enzo, maar ze beseft nu dat wanneer de verloskundige zegt "ga maar een paar uur onder de douche staan" tijdens je weeën, dat ze dan na 20 minuten onder koud water staat waterbesparing, joechei!
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 13:08:18 #136
5428 crew  miss_sly
pi_70249879
ow, innepin, dat is ook sneu inderdaad Alles voor het milieu he!

Goed dat je je even laat checken, huup!

scheren doe ik tegenwoordig op de badrand, want op een been onder de douche staan wordt wat lastig en ik moet wel regelmatig mijn benen scheren, helaas.
De nog niet ontplofte egen ( ) scheer ik nog op de tast, hurkend onder de douche, maar ik heb schaap al gewaaschuwd dat hij ervoor mag zorgen dat ik er bij de bevalling goed verzorgd bijlig
pi_70249943
Lol Innepin, leve de eco-wijk.

Huup, goed dat ze toch je bloeddruk ff meten.

Ik heb vanmiddag ergens telefonische intake tussen nu en een uur of 4... Ik ga een tukkie doen, ik hoor het wel
Fake it till you make it...
  maandag 22 juni 2009 @ 13:30:13 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70250586
Jemig wat een gedoe met ouders, schoonouders, zussen, schoonzussen en weetikveel!

Mijn schoonouders zijn de eerste 2 weken van Augustus op vakantie. Ze hadden nog niet geboekt maar het was wel de planning toen we ze van de zwangerschap vertelden en daar hebben ze toch aan vast gehouden.
Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken. Ok, toegegeven, ik ben er van overtuigd dat deze baby ook weer na de uitgerekende datum gaat komen, maar komt ie eerder, dan is het pech voor hun en niet voor mij.
Ik geniet toch wel hoor, thuis in mijn bedje van mijn babietje, zij zijn degenen die hem dan pas later zien. Ik kan me er echt niet druk om maken.

Ik ben echt te nuchter voor dat soort dingen. Net wat jij verteld huup over je vader en je tante, kom op zeg... je bent toch volwassen... ga daar even moeilijk over doen.
MIjn ouders zijn er ook regelmatig niet op mijn verjaardag, lekker belangrijk komen ze een paar weken laer die borrel maar halen.

Overigens snap ik jou wel hoor, miss_sly, maar dat komt ook door de hele situatie met je zus enzo. Kan me voorstellen dat jij ook wel even hun onverdeelde aandacht wil als jouw kindje dan geboren is.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:51:36 #139
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70251280
haha BE mijn moeder is meer dan de helft van het jaar het land uit ik denk dat dat misschien wel scheelt voor mij. K ben op dat gebied wel wat gewend. Ik begrijp net wat jij zegt Miss_sly wel hoor dat is t niet. Het is mij meer dat iedereen om heen hysterisch doet over vakanties.
Mn moeder heeft al haar reizen van juni t/m oktober gecanceld want oe stel je voor je mist iets mn schoonouders gaan helemaal niet op vakantie (behalve rond de kraamtijd hier in de buurt ). En mn zusje was al aan het miepsen over lowlands. Nja iedereen doet maar, ik vind het allemaal heel lief bedoelt enzo maar ik kan er echt niet wakker van liggen het enige waar ik wel eens nijdig om ben geworden is de opmerking "ja, maar voor jullie gaan we niet op vakantie dit jaar!" ja daaag... iets met eigen keuzes enzo.

oh en langs de vk geweest, gecheckt alles helemaal in orde. Bloeddruk was 105 over 65 dus er zit weer een mooie schommel in in verhouding met vrijdag urine was schoon en t hartje klopte goed enzo
niks aan de hand dus gelukkig.

oh en Innepin die eco-wijk hahahha.
B. zei al van jemig, je zal maar 3 puber-dochters hebben en met zo'n douche systeem zitten dan heb je altijd oorlog 's morgens!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 juni 2009 @ 13:55:32 #140
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70251414
Ik zit eens even te lezen...

Maar Miss-sly, ik weet niet, zelf zou ik het juist heel naar vinden als me zoiets achteraf verteld zou worden (dat je het er best moeilijk mee hebt (gehad)). Dat zou voor mij juist een soort schaduw zijn over de vakantie, denk ik.

Ik zou het juist wel nu vertellen, maar dan niet met de intentie dat ze het zouden moeten cancellen, maar meer als overleg. Zo van, zouden we een manier kunnen bedenken waarbij ik toch het gevoel heb dat jullie er in ieder geval ook voor mij zijn op dat moment (misschien elke dag op een vast tijdstip lekker bellen met je moeder ofzo). Zodat niemand zich voor- of achteraf schuldig hoeft te voelen.

Is het nog te volgen?

En wat fijn dat je verlof zo goed bevalt . Klopt het dat je nu alsnog al maanden toch gewoon op die rose wolk rondbanjerd? En dat het gewoon dat 'gezellige' hcg-hormoon was, van week 8 tot week 16 ofzo?
  maandag 22 juni 2009 @ 13:59:27 #141
223453 Guuzewuus
pi_70251549
Huup, fijn dat alles goed is joh .
  maandag 22 juni 2009 @ 14:06:45 #142
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70251780
Ik volg je redenatie wel hoor Guus, ik denk dat het met dit soort dingen moeilijk is om er vooraf iets van te zeggen omdat je idd niet wilt dat men zich schuldig voelt als ze toch op vakantie gaan, het is idd niet meer te cancelen. Maar toch zou ik het zelf denk ik rotter vinden om achteraf te horen dat je het zo vervelend vond. Dan is er namelijk van beide kanten helemaal niets meer aan te doen, het hele gebeuren is al geweest.
Misschien kun je het met je moeder bespreken zonder verwijten te maken zeg maar, gewoon zeggen dat je het erg fijn zou vinden als ze elke dag heel even belt of smst ofzo of weet ik het.

Guuske hoe is het verder met jou? Hoe voel je je?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 juni 2009 @ 14:09:53 #143
223453 Guuzewuus
pi_70251891
Huup, je zegt precies hetzelfde als ik .

Hier gaat alles heel goed. Voel me weer helemaal opgeknapt na weken van misselijkheid en zetpillen enzo.

Lief dat je ernaar vraagt.
pi_70252541
Miss Sly, ik zou er helemaal niks over zeggen denk ik.
Vooraf krijg je er heibel van, en achteraf kunnen ze er niks meer mee.
Het lijkt me zelf ook wel heel rot als je moeder niet bij je kan zijn als je net bent bevallen.

Mijn schoonouders zijn in sept 3 keer een weekend weg, dus er is voor hun ook een reeele kans dat ze het hele feest missen, nu zitten ze in NL, dus misschien komen ze er wel voor terug, en anders...
Maar ik denk dat ze toch wel komen hoor als hun kleinkind is geboren.

FTA, ik zou denk als soort van grapje een keer laten vallen dat je die vriend van je zus toch wel eens een keer wilt zien!
Ik heb hier ook zoiets van: moet mijn schoonzus met de hele rataplan nou echt in het zkh komen als de baby er net is? Hoeft van mij dus echt niet, ik heb niks met ze.
Maar goed, om de familiebanden goed te houden moet dat maar.
Ik weet alleen wel dat de visite niet meer koste wat kost onze baby moet vasthouden. Lekker laten liggen, en je kunt er ook naar kijken. Want dat neem ik mezelf nu nog kwalijk na de geboorte van Meike.

Mefke, succes vanmi!
Nijna, lekker geslapen? Hoort dat nu standaard bij jouw dagindeling? Een tukkie smiddags?
Wel lekker, Mirte zal ook nog wel even slapen smiddags.
Stiemie, lekker een dagje vrij! Heerlijk hoor!
Tan, 12 weken, joei! Voor mijn gevoel ben je al veel verder!
Huup, mooi dat alles oke was!
Calamity Jane, fijn dat jullie baby er goed uitzag, nu gaan genieten he!

Tessie, wat een moppie!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 14:36:04 #145
5428 crew  miss_sly
pi_70252925
Zo had ik er nog niet over gedacht, huup en guuz. Dat is misschien nog wel een optie. Volgende week dinsdag komen ze hier, gaan we gordijntjes maken voor de babykamer, en misschien dat ik het dan misschien wel bespreekbaar maak.
Ik vind het alleen erg lastig. Ik vind niet direct dat ik achtergesteld word, en ik snap hun rationele overwegingen (die ik nog niet heb gehoord, maar zelf prima kan invullen) ook heel goed. Ik had alleen zo graag gezien dat het anders was. Normaal maak ik me helemaal niet druk over vakanties, verjaardagen of wat dan ook. Alleen dit...mja, misschien toch ook omdat ik er in stilte natuurlijk al jaren van droom dit mee te maken en te delen met mijn moeder en ook mijn zusje en het nu allemaal zo totaal anders gaat dan ik ooit had gedacht.

guuz, over die roze wolk: ik denk toch dat het anders was/is. Sowieso begon het bij een week of 14 en het is nooit echt weggegaan. Ik heb wel gelukkig wat roze momenten gehad en het hele zwarte van week 14-20/22 heb ik gelukkig niet meer gehad, maar ik heb bepaald niet op een roze wolk gezeten en zit dat nog steeds niet. Ik vind nog steeds het zwanger zijn niet fijn en zal blij zijn als dat achter de rug is. Ik kan het alleen beter handelen nu, accepteren dat ik het niet als een roze periode ervaar en vooruitkijken naar de komst van Senna. Ik heb ook het idee dat het slikken van de B6 helpt, dus dat doe ik dan ook trouw.
Maar ik ben nog steeds stiekem wel bij dat de keus over een tweede me gewoon uit handen genomen is en ik geen tweede zwangerschap hoef te doorstaan.

Fijn dat je je wat beter voelt, toruwens!
  maandag 22 juni 2009 @ 14:36:34 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_70252945
Nouja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het best jammer vind dat mijn ouders altijd met mijn verjaardag op vakantie zijn. Maar dat komt ook omdat ik nou eenmaal niet een bijster grote familie heb
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 juni 2009 @ 14:39:42 #147
223453 Guuzewuus
pi_70253056
Oh, toch niet nee? Ik zag zo regelmatig hele vrolijke en 'gelukkige' berichtjes voorbijkomen. Maar dat is dan toch maar interpretatie hč . Nou, fijn dat je het er bijna op hebt zitten dan. En dat je zo uitkijkt naar Senna . Misschien is dat wat ik dan geproefd heb in je berichtjes, het verheugen op strakjes.
  maandag 22 juni 2009 @ 14:41:03 #148
223453 Guuzewuus
pi_70253100
Snap ik heel goed hoor Troel. Ik was een aantal jaar op rij op Aruba op mijn verjaardag, en voelde me dan gelukkiger en meer jarig, dan als ik hier al mijn vrienden kan uitnodigen . Maar, heel begrijpelijk hoor, voor mij iig.

Dit jaar zijn die van mij in Ned als ik jarig ben, en hopelijk al bevallen .
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 14:45:32 #149
5428 crew  miss_sly
pi_70253237
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:39 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh, toch niet nee? Ik zag zo regelmatig hele vrolijke en 'gelukkige' berichtjes voorbijkomen. Maar dat is dan toch maar interpretatie hč . Nou, fijn dat je het er bijna op hebt zitten dan. En dat je zo uitkijkt naar Senna . Misschien is dat wat ik dan geproefd heb in je berichtjes, het verheugen op strakjes.
dat zou wel kunen, want dat doe ik wel: verheugen op strakjes, als ons meisje er eindeijk is. En ik heb het er ook met alle liefde voor over, begrijp me niet verkeerd! De roze momenten maken ook veel goed, na de zwarte periode die ik heb gehad. Ergens hoop ik ook nog dat deze tijd van verlof, de rust enzo, ook nog wat meer roze brengt, een laatste stukje dat ik toch heb kunnen genieten!
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 14:46:49 #150
5428 crew  miss_sly
pi_70253291
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:36 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het best jammer vind dat mijn ouders altijd met mijn verjaardag op vakantie zijn. Maar dat komt ook omdat ik nou eenmaal niet een bijster grote familie heb
Dat snap ik ook wel! Ik vind mijn verjaardag niet zo belangrijk, vier het vaak gewoon niet, maar als mijn ouders er zijn, voelt het toch leuker, fijner.

Ben je in de zomervakantie jarig?
  maandag 22 juni 2009 @ 14:54:29 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_70253577
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel! Ik vind mijn verjaardag niet zo belangrijk, vier het vaak gewoon niet, maar als mijn ouders er zijn, voelt het toch leuker, fijner.

Ben je in de zomervakantie jarig?
Nopes. begin juni. Maar mijn papa is drie dagen na mij jarig en haat verjaardagen vieren, dus ik snap het wel, maar leuk is anders

Verder zijn ze superlief hoor en rond de bevalling staan ze zeker voor me klaar (Ik gok dat ze de herfstvakantie dit jaar overslaan )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70253713
Dat is trouwens wel een goede Karin, alleen kijken! Niet zo zeer alleen voor het vriendje van mn schoonzusje, maar zeker de eerste dagen denk ik dat het beter voor de baby is om niet bij jan en alleman in de armen te liggen.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:00:03 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70253780
ik ga op weg naar de echo.

Ben misselijk van de zenuwen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 15:02:17 #154
5428 crew  miss_sly
pi_70253845
Davinia, ik denk aan jullie en duim heeeel erg!!!
Succes
pi_70253984
Ik duim Davinia, succes!
pi_70254013
FTA, ik ga echt proberen deze keer me eraan te houden. Teveel indrukken zijn helemaal niet zo goed voor een kleine baby. En als de mensen even gekeken hebben is het ook goed lijkt me. En anders pech voor ze.

Davinia, SUCCES!!!!
pi_70254023
Heel veel succes Davinia! Mijn duimen draaien voor je!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_70254159
Vraagje voor de dames die hun zwangere buik op de foto hebben laten zetten en/of voor de fotografen die regelmatig zws.reportages maken... Ik wil graag samen met mijn vriendin dit 5 weken korter zwanger is onze buikie op de kiek laten zetten. We lopen nu echter een beetje tegen de vakantie periode aan waardoor ik al 37 weken zou zijn op t moment van de foto.. Denken jullie dat dat nog mooi zal zijn/worden? (Nóg langer in mn handen knijpen voor wegblijvende striae!) Bij welke weken hebben jullie dit laten doen en wat werd jullie toe geadviseerd qua termijn?
Thnx!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 22-06-2009 15:18:08 ]
pi_70254191
Ik weet er niet zoveel van Poppedein, maar eventuele striae shoppen ze zo weg!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 22 juni 2009 @ 15:16:39 #160
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70254366
Poppedein, een zwangere buik is over het algemeen op z'n mooist tussen de 32 en 36 á 38 weken (beetje afhankelijk van je eigen postuur ook). De foto's die ik van tessie heb gemaakt zijn gemaakt bij 34 weken, maar binnenkort ga ik ook foto's maken van Miss_Sly en dat is bv. ook pas bij 37 weken.

Over striae hoef je je geen zorgen te maken, dat is inderdaad zo weggepoetst. Lastiger is het risico van een haastige baby Bij 37 weken bevallen is tenslotte geen uitzondering.
pi_70254572
Oh mooi Chell, daar kan ik wel wat mee, Thnx! Ik denk dat we er dan toch maar gewoon voor gaan, want de fotografe klinkt als heel prettig en ik denk dat t zeker een pre is als het goed klikt en je je op je gemak voelt tijdens t fotograferen.

Ik ga er zelf absoluut niet vanuit bij 37 wkn al te bevallen, dus dat risico durf ik wel te lopen, ach en in t ergste geval kost t me dan het genoemde bedrag...so be it dan maar, dan lig ik met een kind in mn armen en interesseert me dat ook vast niet meer

en inderdaad photoshop...leve photoshop!!
  maandag 22 juni 2009 @ 15:27:00 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70254771
Davinia heel veel succes!!!

Jeetje wat een familieperikelen hier allemaal zeg!

Wat BE zegt kan ik me wel in vinden hoor. Mijn schoonouders boekten net een weekje weg in terwijl we gevraagd hadden of ze mee wilden naar de pretecho. Nopu weekje weg was belangrijk (heel verhaal) en hoop gedoe. Nou ja dan niet. Nu moesten ze het achteraf met de dvd doen. Ze hebben ook niet eens gevraagd of we het misschien konden verzetten of gezegd dat ze het zo jammer vonden, dus voelden wij ons ook niet geroepen om het te verplaatsen. Klaar

Mijn ouders zijn 2 jaar geleden trouwens expres niet op vakantie gegaan naar Limburg omdat het dan zo'n eind rijden was als de baby zou komen. Pure onzin vonden wij, maar ach wat jullie willen. Het werd toen een camping in Vinkeveen waar wij ook een dagje langs zijn gegaan. Was wel erg bijzonder want we waren er nog geen uurtje en toen konden we weer terug omdat mijn vliezen achteraf gezien gebroken waren Gewoon toen nog 3 weken voor de uitgerekende datum. Vijf dagen later was Linde er! Dit jaar durven ze volgens mij helemaal niet meer met vakantie

Zijn jullie baby's ook zo druk de hele dag? Volgens de echoman slapen ze rond deze tijd nog zo'n 23 uur per dag, maar ik voel haar echt de hele dag door. Ze reageert ook als Linde dichtbij mijn buik zit en hard praat. En 's nachts wordt ik regelmatig wakker van mijn kleine druktemakertje
pi_70254999
23 uur per dag slapen??? Nou dan weet ik niet wat onze baby in zijn slaap allemaal doet hoor.
Die is de laatste week bezig om de boel eens flink op stelten te zetten.
Meestal overdag merk ik er niet zoveel van, maar als ik ga zitten of liggen.....party!
pi_70255089
Davinia, ik heb een hele berg positiviteit jouw kant op geduimd!

Stiemie, hier ook zo'n druktemaker. Gaat gewoon de hele dag door. Natuurlijk voel ik wel eens niets, maar nooit langer dan een uur ofzo.
pi_70255125
Stiemie, die van mij luistert ook niet naar de boekjes die zeggen dat de baby veel slaapt en ondertussen (35wk) steeds rustiger hoort te worden. Lekkere druktemaker

De ex van mijn vriend was een heleboel jaar geleden ook in de zomer uitgerekend, toen zijn mijn schoonouders speciaal in mei op vakantie gegaan. En toen kwam de baby 8 weken te vroeg Konden ze alsnog terugracen vanuit Frankrijk
  maandag 22 juni 2009 @ 15:39:21 #166
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70255199
Ha gelukkig jullie hebben ook een druktemakertje! Ik maakte me al een beetje zorgen al weet ik me van Linde nog te herinneren dat die ook altijd zo druk was Toen zei de verloskundige nog dat we ons maar moesten voorbereiden op een heel druk kindje. Nou niets is minder waar
pi_70255338
Meike was ook altijd heel druk in de buik, en nu ook een heel rustig meisje.
Er is nog hoop haha

Was vanmorgen nog even bij Mikoxx, Max en Tygo waren in de buik ook erg druk op zijn tijd, en nu...ze slapen gewoon van voeding tot voeding!
Heb ze nog niet wakker gezien! Maar oh....wat een moppies!!! Toch wel een raar idee, dat wij straks ook weer zo'n kleintje hebben!
  maandag 22 juni 2009 @ 15:51:37 #168
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70255646
Davinia, ik duim voor je!
pi_70255743
Tessie wauw wat een schatje

Sindell hoe was je echo?

En Davinia? Hopelijk was het allemaal goed!

Faja wat jammer dat je ouders nog steeds zo reageren zeg

Luna, dat klinkt als bekkenpijn… Het stukje in het midden van je schaambot dat verweekt een beetje en dan gaat je schaambot dus pijn doen als je pech hebt.

Calamity fijn dat je echo goed was

McLaura wat een rare uitspraak zeg van je schoonmoeder Eén kind is een heel heus echt kind hoor!

Tan 12 weken Gefeliciteerd!

Mefke ik herken het allebei niet. Hoewel het eerste wel een beetje als zwangerschapsjeuk klinkt? Dat heb ik wel gehad.. Mijn buik werd toen ineens een aardbei, maar dat leek zeker niet op muggenbultjes..

Ik moet nog 4 keer werken.. Deze week 2 keer en volgende week 2 keer.. en dan heb ik verlof En morgen naar het ziekenhuis, hopelijk krijgen we dan een beetje meer duidelijkheid over wat er nou wel of niet aan de hand is met babylief..
pi_70255773
Mefke Ik hoop dat het meevalt bij de vk straks, met het vocht en de extra kilo per week...

Davinia, ik hoop dat de nekplooimeting straks laat zien dat het heel erg meeviel en dat je kindje gewoon gezond is!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juni 2009 @ 15:57:43 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70255868
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:00 schreef DaviniaHR het volgende:
ik ga op weg naar de echo.

Ben misselijk van de zenuwen
hier nog even een hoop dat t allemaal goed gegaan is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70255988
Beetje laat, maar alsnog een voor Davinia. Hoop dat alles goed is!
  maandag 22 juni 2009 @ 16:09:06 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70256295
Davinia, ik hoop dat jullie inmiddels positief uitsluitsel hebben.

En voor Chan voor morgen ook alvast een dikke Hopeljik ook uitsluitsel voor jullie.
Ik ga dat morgen vast vergeten, vandaar nu maar alvast even.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:15:29 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_70256517
Davina, hopelijk valt alles mee!

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb inmiddels zelf ook even gegoogled op zwangerschapseczeem. Het ziet er wel ongeveer zo uit, maar... het jeukt niet . En aangezien dat het belangrijkste symptoom is, zal het wel geen echte zwangerschapsjeuk zijn. Ik vraag het straks wel even...
En oja, moet je uk 23 uur per dag slapen? Dan mag ik em dat hier wel eens gaat uitleggen. Of hij slaapt veel minder of hij slaapwandelt, maar hier wordt overdag regelmatig mijn buik verbouwd..
pi_70256571
Karin, ik probeer elke middag even te gaan liggen als Mirte op bed ligt. Al is het maar om wat te lezen of om even weg te dommelen. Ik merk dat ik het dan allemaal net wat makkelijker volhou. Ben op het moment erg gauw mopperig als ik moe begin te worden en dat vind ik voor Mirte ook niet zo fijn, dus ik hou mn "tukkie/rustmomentje" er lekker even in als het zo uitkomt. En lukt het een keer niet dan is het ook niet erg, maar het bevalt wel goed zo!

Davinia, hopelijk was alles goed met de echo!!! Ik duim nog even mee hier

Stiemie, als die buikbewoner hier 23 uur per dag slaapt dan is het wel een actief typje in zijn/haar slaap... (maar ik ben zelf ook een draaikont in mn slaap dus het zou niet van een vreemde zijn...;)). Er worden rake trappen uitgedeeld.
Fake it till you make it...
  maandag 22 juni 2009 @ 16:23:43 #176
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70256863
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:09 schreef Guuzewuus het volgende:
Huup, je zegt precies hetzelfde als ik .

Hier gaat alles heel goed. Voel me weer helemaal opgeknapt na weken van misselijkheid en zetpillen enzo.

Lief dat je ernaar vraagt.
Fijn dat je je zoveel beter voelt! het lijkt me echt helemaal niets als je zoveel last van misselijkheid enzo hebt. blegh.

Davinia heel heel heel veel succes!

Chan jij morgen ook veel succes, ik duim voor je dat t allemaal prima is met jullie ventje!

En over dat bewegen en slapen.... tsja, als de kleine meid hier net zo slaapt als haar moeder dan snap ik wel dat ik zoveel beweging voel ik lig ook niet bepaald stil als ik slaap

BE ik heb vandaag spiroflor gehaald haha, bedankt voor de tip! Vannacht rond 5 uur schoot het er weer ineens in, deed zo'n zeer ik zei tegen mn lief heel hard van auwauwauw kramp en hij zat ook gelijk klaarwakker van wat?! waar?! ik weer jah in mn beheeeheeenen
hij --> oooh in je beennnnzzzz*gnorf*snurk*zzzz
en bedankt he hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70256927
Sorry dames. Ik heb geen tijd om bij te lezen.

Ooh het is al bijna woensdag. Dan hebben wij om 19.00 uur afspraak voor de eerste keer (deze zwangerschap, nieuwe verloskundige-praktijk ook). Vind 't wel spannend, en leuk.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:27:38 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70257036
Huup, die van mij sliep ook binnen 2 tellen weer
Ik heb hem de volgende dag nog wel even utigelegd dat het lief was dat hij even hielp, maar dat het net een tikkie te kort was.
Maar ik vond die spiroflor wel lekker de volgende dag. Even de spanning uit die benen halen...
pi_70257098
Davina heel veen succes!!!
pi_70257317
Spannend Ymme! Weet je ook of je dan een echo krijgt?
  maandag 22 juni 2009 @ 16:36:08 #181
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70257376
goedemiddag dames ik ben ook weer thuis!

Davinhia, ben heel benieuwd hoe je echo is verlopen.... (helaas te laat om je succes te wensen)

Faja wat frustrerend dat je ouders zo reageren.... je zou verwachten dat ze gewoon blij voor je/jullie zijn...

Calamity Jane wat fijn een goede echo!!!

Tan ook alweer 12 weken!!!! Gefeliciteerd!
(en hoe is het met je buikje???)

Over ouders en vakantie:
Mijn ouders zouden op wintersport gaan met de kerstvakantie...en die gaan nu dus ook niet.. want die willen er zeker niets van missen
(wat wel vervelend is, is het feit dat ze dit al 2 keer eerder hebben moeten afblazen, 1 keer in de zomer met mijn zus (vorig jaar) en 2 jaar daarvoor ook met kerst (2e van mijn zus))
Goede planning hebben wij he???
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 22 juni 2009 @ 16:37:48 #182
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70257454
Ymme leuk en spannend!
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:27 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, die van mij sliep ook binnen 2 tellen weer
Ik heb hem de volgende dag nog wel even utigelegd dat het lief was dat hij even hielp, maar dat het net een tikkie te kort was.
Maar ik vond die spiroflor wel lekker de volgende dag. Even de spanning uit die benen halen...
Haha ja mannen nouja ach, ik was allang blij dat ie een nacht goed geslapen had. Die arme jongen maakt zich doodongerust over me geloof ik, bij iedere zucht of toiletbezoek is ie wakker
En ja ik liep toevallig langs de etos en toen dacht ik eraan, heb inderdaad echt zo'n stram gevoel in mn benen. Niet pijnlijk ofzo maar vervelend. En och ik smeer me toch een breuk aan allerlei cremetjes enzo dus dit kon er ook wel bij
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 juni 2009 @ 16:50:37 #183
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_70257930
quote:
Op maandag 22 juni 2009 @ 15:11 schreef Poppedein het volgende:
Vraagje voor de dames die hun zwangere buik op de foto hebben laten zetten en/of voor de fotografen die regelmatig zws.reportages maken... Ik wil graag samen met mijn vriendin dit 5 weken korter zwanger is onze buikie op de kiek laten zetten. We lopen nu echter een beetje tegen de vakantie periode aan waardoor ik al 37 weken zou zijn op t moment van de foto.. Denken jullie dat dat nog mooi zal zijn/worden? (Nóg langer in mn handen knijpen voor wegblijvende striae!) Bij welke weken hebben jullie dit laten doen en wat werd jullie toe geadviseerd qua termijn?
Thnx!
37 weken kan nog prima, pas geleden nog foto's gemaakt van iemand die 37 weken is en dat zijn hele leuke foto's geworden Zie hier.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_70258194
Ja we krijgen ook een echo. Maar echt heel veel is er nog niet te zien met 6,5 week
Maar, he wel het begin van ons kind, wat aan het groeien is. Is mijn buik (z'n rare gedachten, en zo onwerkelijk en mooi).
pi_70258375
die foto op je fotopagina van die moeder met die baby in haar armen , ik vond die foto al heel erg mooi en intiem toen ik hem zag bij de moeder zelf, een verrassing dat jij hem maakte MissBliss, ik ga het even onthouden...
  maandag 22 juni 2009 @ 17:10:19 #186
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_70258603
quote:
Op maandag 22 juni 2009 @ 17:03 schreef mijsje het volgende:
die foto op je fotopagina van die moeder met die baby in haar armen , ik vond die foto al heel erg mooi en intiem toen ik hem zag bij de moeder zelf, een verrassing dat jij hem maakte MissBliss, ik ga het even onthouden...
Dank je! Celine is wel een prachtig mooi modelletje ook natuurlijk!

Sorry mods, het was niet spammerig bedoeld
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_70258810
Als fotograaf zou ik geen afspraak maken met een vrouw die al 37 weken zwanger is, die zou ik adviseren eerder te komen! Niet omdat het niet mooi is, wat dat zal vaak niet veel verschil maken met 34 weken (in mooiheids factor). Maar ik zou het veel te riskant dat de buik mogelijk al ingeruild voor een klein babytje!
Weet er zelf alles van Ben met 37 weken bevallen, had gelukkig het weekend ervoor foto's laten maken.

Zelf wil ik altijd zo natuurgetrouwe foto's maken, maar op verzoek is striae heel goed weg te werken of te vervagen! Daar zou ik me geen zorgen om maken

Ik heb een tijd geleden ook foto's gemaakt van 2 zwangere zusjes waar zo'n 5 weken verschil in zat, zie hier

[ Bericht 0% gewijzigd door lcicle op 22-06-2009 17:22:03 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_70259708
Davinia, ik heb heeeeel hard voor jullie geduimd en hoop zo dat alles goed is...!!!

Ik heb gelezen, maar ben veel alweer kwijt, ben een beetje gaar, had vandaag nog een drukke afspraak.
Voor iedereen maar even een is dat ook goed?

Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, even naar mijn bekken laten kijken, en ik wil graag wat tips of anders een preventieve fysio-afspraak. De assistente was zich helemaal druk aan het maken dat ik al een tijdje met klachten rondloop en dat ik eerder had moeten bellen en waarom ik dat niet had gedaan en bla bla bla ik zat echt aan de foon zo van Voor mijn gevoel is het lang zo erg niet allemaal hoor Sjees net of ik met een vreselijke ziekte rondloop ofzo

Nog iets anders, mijn meisje trapt zowat met haar beentje door mijn nog niet ontplofte egel ( vond 'm wel grappig) naar buiten?! Dit heb ik nog nooit gevoeld maar het geeft me het idee dat er dalijk een beentje buitenhangt What's going on? Iemand die dit herkent? Echt heel raar dit.

Oh ja iemand ging vanaaf naar de vk las ik, was het niet BJ...? In ieder geval wil ik diegene veel plezier wensen
Sorry dat ik het allemaal niet meer weet, de intentie is goed, volgende keer ga ik wel weer langer reageren en alles quoten enzo
#geen
  maandag 22 juni 2009 @ 17:48:31 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70259828
Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar ik moet zo weg.
Even hart onder riem voor de mensen met nare reacties uit hun omgeving
Mijn is enig kind en die heeft er echt niet onder geleden en zijn beste vriend ook niet. Hij vindt het allang prima dat hij alle aandacht voor zichzelf heeft

Vanmorgen nog vergeten te reageren op Graeme Wat een poepie!

En dank je voor de lieve reacties. Ik ben ook erg blij dat mijn schoonouders zo enthousiast zijn. belde daarstraks op om een afspraak te annuleren en zijn moeder meteen: gaat alles nog goed? Dus we krijgen het nog zwaar te verduren
  maandag 22 juni 2009 @ 17:49:57 #190
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70259869
nope BJ was aan het werk, en zit nu op de bank te knikkebollen...
*blijf wakker, blijf wakker.... want anders slaap je van8 weer slecht*

zo maar eens even eten....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 22 juni 2009 @ 17:58:05 #191
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70260139
Haha Duchess raar gevoel is dat he?
Het betekent dat ze met dr voetjes naar beneden ligt als je het daar voelt schoppen. Ik heb dat een hele tijd gevoeld, zo idioot, echt tot het punt waarop k geschrokken opsprong van de bank als k weer zo'n trap voelde haha. Maar het kan geen kwaad en ze schopt niet naar buiten toe
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70260295
Hier voel ik sinds vandaag ook ineens geschop daar beneden, terwijl hij tot nu toe áltijd met zn hoofd naar beneden lag en verder ook gewoon telkens precies hetzelfde.. Maar 8 weken voor de uitgerekende datum ligt dat natuurlijk ineens niet meer lekker
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 18:28:39 #193
5428 crew  miss_sly
pi_70261164
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:16 schreef lcicle het volgende:
Als fotograaf zou ik geen afspraak maken met een vrouw die al 37 weken zwanger is, die zou ik adviseren eerder te komen! Niet omdat het niet mooi is, wat dat zal vaak niet veel verschil maken met 34 weken (in mooiheids factor). Maar ik zou het veel te riskant dat de buik mogelijk al ingeruild voor een klein babytje!
Weet er zelf alles van Ben met 37 weken bevallen, had gelukkig het weekend ervoor foto's laten maken.

Zelf wil ik altijd zo natuurgetrouwe foto's maken, maar op verzoek is striae heel goed weg te werken of te vervagen! Daar zou ik me geen zorgen om maken

Ik heb een tijd geleden ook foto's gemaakt van 2 zwangere zusjes waar zo'n 5 weken verschil in zat, zie hier
Ik zou ook best iets eerder willen, maar zowel de as papa als de fotograaf moeten dan wel kunnen, natuurlijk
pi_70261383
Late reactie maar Davinia, ik hoop zo verschrikkelijk hard op heel goed nieuws!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_70261419
Oh en Graeme foto's in HET eerste pakje mooie zoon hoor Tessie
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 22 juni 2009 @ 18:45:05 #196
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70261849
Is er al nieuws van Sindell? Die had vandaag haar echo toch?

En davinia ik hoop dat je inmiddels beter nieuws hebt gehad

Oh en Mefke goedgekeurd bij de vk?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70262002
Kijk dan wat mijn ouders hadden meegenomen uit Griekenland
Het is meer pompoen dan slofje

maandag 22 juni 2009 @ 18:49:48 #198
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70262062

wat drollig! haha idd grote pompoenen om naar te kijken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 juni 2009 @ 18:50:24 #199
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_70262078
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:36 schreef Beessie-Jen het volgende:

Tan ook alweer 12 weken!!!! Gefeliciteerd!
(en hoe is het met je buikje???)
Dik

Ik maak binnenkort wel weer eens foto's, ik vergeet het steeds
  maandag 22 juni 2009 @ 18:53:36 #200
100412 mefke79
komt goed!
pi_70262205
effe snel, want ik moet zo weer even weg. Ik was degene die naar de vk moest. Bloeddruk gedaald (doet ie al vanaf het begin), maar 1,3 kilo aangekomen ( ). Bultjes kunnen van de lever komen, dus even in de gaten houden. Straks een uitgebreider verhaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')