abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70362232
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:46 schreef mvt het volgende:

[..]

hangt van je bakverhoudingen af. Als je een close ratio versnelling hebt zal ie het bij lange na niet halen, maar trek je WEL sneller door je versnellingen.

Volgens mij hadden die volvo's van de KLPD juist een hele lange 2e zodat ze in de stad in achtervolgingen minder/niet hoeven te schakelen
Ik geloof er geen zak van dat ze die bak speciaal gaan aanpassen. Is gewoon standaard.
pi_70362348
0-30 in 1
30-60 in 2
60- 90 in 3
90 - 120 in 4
120 - 150 in 5

Op lange stukken 80 of 90 rijd ik ook in de 5
pi_70362383
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik rij in de 1 ongeveer tot 6650RPM, schakel dan na de 4 en zit dan op +/- 1600RPM endan rij ik net 45 ofzo.. en dan schakel ik na de 5 als ik net 55/60 rij

Soms trek ik op tot 3000RPM in de 1, en schakel meteen na de 4 en rij net 30 ofzo.. beetje gas er bij en rij dan 50 in de 5..


Dat krijg je er van met versleten Syncromeshringen.. dan heb je geen 2 en 3 meer..
(Ask Kevin20VT )
Wat weet jij er nou van, zak.
pi_70363655
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van dat ze die bak speciaal gaan aanpassen. Is gewoon standaard.
Nee, bij verkeershandhavingsteams (KLPD) rijden veel onopvallende getunde aangepaste auto's die ingezet worden bij achtervolgingen. Ook aangepaste getunde politieauto's hebben ze daar, maar dat zijn echt niet alleen Volvo's. Dat van die versnellingsbak kan kloppen, maar er is zoveel aangepast dat ik het niet met zekerheid durf te zeggen.

Normale politieauto's zijn niet aangepast.
  donderdag 25 juni 2009 @ 18:29:48 #80
182073 invine
blablabla etc.
pi_70366866
Haal ts van de weg aub.. een suziki wagon R met een 1.3 blokje en dan nog zo'n bestuurder die niet weet wat het verschil is tussen een benzine en diesel
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_70368675

Tadaa, een dyno van een 1.3 wagon R.

Ik denk dat, afhankelijk van hoe sportief je wilt rijden, je het beste rond de 3000 kunt blijven rijden, maar dat is ook afhankelijk van de bakverhouding. (hoever de versnellingen uit elkaar liggen). Je kunt ook gewoon doortrekken naar 5000 als het moet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_70368919
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:46 schreef mvt het volgende:

[..]

hangt van je bakverhoudingen af. Als je een close ratio versnelling hebt zal ie het bij lange na niet halen, maar trek je WEL sneller door je versnellingen.

Volgens mij hadden die volvo's van de KLPD juist een hele lange 2e zodat ze in de stad in achtervolgingen minder/niet hoeven te schakelen
Aanpassingen aan de bak is volgens mij alleen voor die BMW motorfietsen (een hele korte 1 om stapvoets te kunnen rijden, en de tweede versnelling is een flink stuk langer om beter door te kunnen trekken), Ik denk niet dat die volvo's andere bakverhoudingen hebben.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_70369158
Truwens, de 1 is onder normale omstandigheden alleen om weg te komen, zodra je rolt kun je al door naar 2.

@Turquaz: ik rij zat auto's met een rotte 2, leer doubleclutchen, Heb ik in de vrachtauto ook, daar is de 5e versnelling (vergelijkbaar met 2 in een luxewagen) niet helemaal best meer, dus moet ik altijd terugschakelen en op toeren houden als ik een rotonde moet oprijden of af moet slaan (9 van de 10 keer in 5L)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_70371943
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:33 schreef Ridocar het volgende:
[ afbeelding ]
Tadaa, een dyno van een 1.3 wagon R.

Ik denk dat, afhankelijk van hoe sportief je wilt rijden, je het beste rond de 3000 kunt blijven rijden, maar dat is ook afhankelijk van de bakverhouding. (hoever de versnellingen uit elkaar liggen). Je kunt ook gewoon doortrekken naar 5000 als het moet.
Die koppelkromme! Alleen daarom ga je al geen Suzuki rijden.
pi_70385760
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:33 schreef Ridocar het volgende:
[ afbeelding ]
Tadaa, een dyno van een 1.3 wagon R.

Ik denk dat, afhankelijk van hoe sportief je wilt rijden, je het beste rond de 3000 kunt blijven rijden, maar dat is ook afhankelijk van de bakverhouding. (hoever de versnellingen uit elkaar liggen). Je kunt ook gewoon doortrekken naar 5000 als het moet.
Thanks, ik snapte het eerst niet helemaal, maar google is my friend. Ik snap het nu grotendeels. Ik begrijp alleen niet waarom er een rode en groene lijn in dat schema zit?

Na wat dagen rijden ben ik er nu achter dat ik het beste op 3200 toeren kan schakelen, dat is het rustigste voor iedereen in de auto (ik rijd met kids erin). Dan schakelt hij erg soepel en rijd ik in een vloeiende lijn door. Fijn om te weten dat ik tot 5000 door kan gaan als het nodig is.

[ Bericht 15% gewijzigd door willempjewever op 26-06-2009 09:35:11 ]
pi_70386840
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:08 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Thanks, ik snapte het eerst niet helemaal, maar google is my friend. Ik snap het nu grotendeels. Ik begrijp alleen niet waarom er een rode en groene lijn in dat schema zit?

Na wat dagen rijden ben ik er nu achter dat ik het beste op 3200 toeren kan schakelen, dat is het rustigste voor iedereen in de auto (ik rijd met kids erin). Dan schakelt hij erg soepel en rijd ik in een vloeiende lijn door. Fijn om te weten dat ik tot 5000 door kan gaan als het nodig is.


De rode lijn geeft het vermogen weer in kiloWatt (kW). Op de horizontale as kun je een toerental kiezen en het daarbij behorende vermogen volgt uit de linker verticale as.

De groene lijn geeft het koppel ofwel moment weer, uitgedrukt in Newtonmeter (Nm). In gewone mensentaal: de trekkracht. Hoe meer trekkracht, des te gemakkelijker sleept de motor de auto van zijn plaats. Je kunt dit aflezen door weer op de horizontale as een toerental te kiezen en het bijbehorende koppel aflezen op de rechter verticale as.

Waar de krommes maximaal zijn, wordt het maximaal vermogen dan wel koppel geleverd.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:04:48 #87
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_70387152
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:09 schreef willempjewever het volgende:
Tijdens mijn rijlessen heb ik altijd geleerd tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen, echter werkt dat niet optimaal in mijn nieuwe auto (met een 1.3 liter benzinemotortje).
Goh, nee echt? Daarom snap ik ook niet waarom ze dat "nieuwe rijden" ( ) er zo in hameren. Met jouw pausmobieletje heb je geen vermogen onderin, iets wat een moderne diesel (je leswagen?) bijvoorbeeld wel heeft. Bij mijn Polo 1.4 kom ik bijvoorbeeld ook vrijwel nooit onder de 3000 toeren en als ' ie warm is gebruik ik gewoon het hele toerenbereik tot de 6500rpm. Zucht, mensen zoals TS op de weg...
Don't let my username fool you...
pi_70389002
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:52 schreef lyolyrc het volgende:
Waar de krommes maximaal zijn, wordt het maximaal vermogen dan wel koppel geleverd.
Ik merk dat het schakelen bij 3200 prima gaat, ik zie dat daar toevallig ook de lijnen elkaar kruizen. Is dat toeval?
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:04 schreef Metalfreak het volgende:
Zucht, mensen zoals TS op de weg...
Waar slaat dit nu weer op? Ik heb net een auto gekocht en stel hier gewoon een vraag en als je even verder had gelezen dan de openingspost had je deze opmerking wel weg kunnen laten. Snap uberhaupt niet waarom je zo mijn probeert af te zeiken.

[ Bericht 22% gewijzigd door willempjewever op 26-06-2009 11:09:58 ]
pi_70389306
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:02 schreef willempjewever het volgende:
Ik merk dat het schakelen bij 3200 prima gaat, ik zie dat daar toevallig ook de lijnen elkaar kruizen. Is dat toeval?
Kruisen van de curves heeft te maken met de schaal van de verticale assen. Door die schaal te veranderen, verschuift of verdwijnt het kruispunt. Kruisen van de curves zegt dus niets.
pi_70389681
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Kruisen van de curves heeft te maken met de schaal van de verticale assen. Door die schaal te veranderen, verschuift of verdwijnt het kruispunt. Kruisen van de curves zegt dus niets.
dat dacht ik al, maar even navragen voor de zekerheid, ben niet zo handig in grafiekjes namelijk.
pi_70393496
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:56 schreef ibaneX het volgende:

[..]

Wat weet jij er nou van, zak.
Meer dan jou iig ibne..

En ik heb nu een Corsa er bij en deze heeft nog wel een goede versnellingsbak
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:56:14 #92
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_70395171
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:02 schreef willempjewever het volgende:
[..]

Waar slaat dit nu weer op? Ik heb net een auto gekocht en stel hier gewoon een vraag en als je even verder had gelezen dan de openingspost had je deze opmerking wel weg kunnen laten. Snap uberhaupt niet waarom je zo mijn probeert af te zeiken.
Omdat ik gewoon ontzettend moe word van mensen die niet vlot doorrijden en daarmee de rest van het verkeer ophouden. Als je zo nodig het zuinigheidsrecord wilt breken, ga je maar met de trein. En welkom op Fok! als je zoiets nog niet gewend was
Don't let my username fool you...
pi_70397030
altijd zo mooi als die gehaastige personen pal achter me rijden, en ik expres ff 10km langzamer ga dan toegestaan
toch?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:59:18 #94
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70397427
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:21 schreef willempjewever het volgende:

[..]

dat dacht ik al, maar even navragen voor de zekerheid, ben niet zo handig in grafiekjes namelijk.
IK begin me af te vragen waarin je wel goed bent?

Auto rijden niet
Auto techniek niet
Grafiekjes niet
Computer kennis komt ook niet denederend over
Logisch redeneren vormt ook al een redelijk probleem....
:-)
  vrijdag 26 juni 2009 @ 17:56:16 #95
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_70402793
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef Jimbo het volgende:

[..]



1-20 1
20-40 2
40-60 3
60-80 4
80 in de 5

teminste zo heb ik t met rijlessen moeten leren
Haha nou dat leer je nu zo niet meer.

30 in de 3
50 in de 4
60 in de 5

1 en 2 nooit echt 'regels' over gehoord.
pi_70402872
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:56 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Omdat ik gewoon ontzettend moe word van mensen die niet vlot doorrijden en daarmee de rest van het verkeer ophouden. Als je zo nodig het zuinigheidsrecord wilt breken, ga je maar met de trein. En welkom op Fok! als je zoiets nog niet gewend was
Goed, het nieuwe rijden vind ik ook een beetje overdreven, maar om nou alleen het toerengebied 3000 tot redline te gebruiken...
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:59 schreef Dartanion het volgende:

[..]

IK begin me af te vragen waarin je wel goed bent?

Auto rijden niet
Auto techniek niet
Grafiekjes niet
Computer kennis komt ook niet denederend over
Logisch redeneren vormt ook al een redelijk probleem....
Nog zo'n 'welkom op FOK!'-diss.
Is het dan de bedoeling dat men zich hier juist niet thuis voelt?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:09:17 #97
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_70403091
Overigens was mijn eerste auto een Ford Fiësta zonder toerenteller en tijdens lessen keek ik eigenlijk ook nooit op dat ding.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:45:09 #98
182073 invine
blablabla etc.
pi_70412788
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:09 schreef aaipod het volgende:
Overigens was mijn eerste auto een Ford Fiësta zonder toerenteller en tijdens lessen keek ik eigenlijk ook nooit op dat ding.
De één heeft nou eenmaal meer gevoel voor auto rijden dan de ander. Ik doe het ook automatisch maar TS kan hier schijnbaar niet mee omgaan kan gebeuren.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 01:05:47 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70415054
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:56 schreef aaipod het volgende:

[..]

Haha nou dat leer je nu zo niet meer.

30 in de 3
50 in de 4
60 in de 5

1 en 2 nooit echt 'regels' over gehoord.
Men... srsly dude !!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_70422057
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:45 schreef invine het volgende:

[..]

De één heeft nou eenmaal meer gevoel voor auto rijden dan de ander. Ik doe het ook automatisch maar TS kan hier schijnbaar niet mee omgaan kan gebeuren.
TS moet dat gewoon nog leren, dat is vrij normaal als je net je rijbewijs hebt. Gevoel ontstaat ook door dingen heel vaak te repeteren. In ieder geval heeft hij al ondervonden dat de bedrijfswagen niet uit elkaar valt, als hij hem ver doortrekt in de tweede versnelling. Dus dat zal ook wel komen met zijn eigen auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')