Ik geloof er geen zak van dat ze die bak speciaal gaan aanpassen. Is gewoon standaard.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:46 schreef mvt het volgende:
[..]
hangt van je bakverhoudingen af. Als je een close ratio versnelling hebt zal ie het bij lange na niet halen, maar trek je WEL sneller door je versnellingen.
Volgens mij hadden die volvo's van de KLPD juist een hele lange 2e zodat ze in de stad in achtervolgingen minder/niet hoeven te schakelen
Wat weet jij er nou van, zak.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik rij in de 1 ongeveer tot 6650RPM, schakel dan na de 4 en zit dan op +/- 1600RPM endan rij ik net 45 ofzo.. en dan schakel ik na de 5 als ik net 55/60 rij![]()
Soms trek ik op tot 3000RPM in de 1, en schakel meteen na de 4 en rij net 30 ofzo.. beetje gas er bij en rij dan 50 in de 5..![]()
Dat krijg je er van met versleten Syncromeshringen.. dan heb je geen 2 en 3 meer..![]()
![]()
![]()
(Ask Kevin20VT)
Nee, bij verkeershandhavingsteams (KLPD) rijden veel onopvallende getunde aangepaste auto's die ingezet worden bij achtervolgingen. Ook aangepaste getunde politieauto's hebben ze daar, maar dat zijn echt niet alleen Volvo's. Dat van die versnellingsbak kan kloppen, maar er is zoveel aangepast dat ik het niet met zekerheid durf te zeggen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat ze die bak speciaal gaan aanpassen. Is gewoon standaard.
Aanpassingen aan de bak is volgens mij alleen voor die BMW motorfietsen (een hele korte 1 om stapvoets te kunnen rijden, en de tweede versnelling is een flink stuk langer om beter door te kunnen trekken), Ik denk niet dat die volvo's andere bakverhoudingen hebben.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:46 schreef mvt het volgende:
[..]
hangt van je bakverhoudingen af. Als je een close ratio versnelling hebt zal ie het bij lange na niet halen, maar trek je WEL sneller door je versnellingen.
Volgens mij hadden die volvo's van de KLPD juist een hele lange 2e zodat ze in de stad in achtervolgingen minder/niet hoeven te schakelen
Die koppelkromme!quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:33 schreef Ridocar het volgende:
[ afbeelding ]
Tadaa, een dyno van een 1.3 wagon R.
Ik denk dat, afhankelijk van hoe sportief je wilt rijden, je het beste rond de 3000 kunt blijven rijden, maar dat is ook afhankelijk van de bakverhouding. (hoever de versnellingen uit elkaar liggen). Je kunt ook gewoon doortrekken naar 5000 als het moet.
Thanks, ik snapte het eerst niet helemaal, maar google is my friend. Ik snap het nu grotendeels. Ik begrijp alleen niet waarom er een rode en groene lijn in dat schema zit?quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:33 schreef Ridocar het volgende:
[ afbeelding ]
Tadaa, een dyno van een 1.3 wagon R.
Ik denk dat, afhankelijk van hoe sportief je wilt rijden, je het beste rond de 3000 kunt blijven rijden, maar dat is ook afhankelijk van de bakverhouding. (hoever de versnellingen uit elkaar liggen). Je kunt ook gewoon doortrekken naar 5000 als het moet.
De rode lijn geeft het vermogen weer in kiloWatt (kW). Op de horizontale as kun je een toerental kiezen en het daarbij behorende vermogen volgt uit de linker verticale as.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:08 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Thanks, ik snapte het eerst niet helemaal, maar google is my friend. Ik snap het nu grotendeels. Ik begrijp alleen niet waarom er een rode en groene lijn in dat schema zit?
Na wat dagen rijden ben ik er nu achter dat ik het beste op 3200 toeren kan schakelen, dat is het rustigste voor iedereen in de auto (ik rijd met kids erin). Dan schakelt hij erg soepel en rijd ik in een vloeiende lijn door. Fijn om te weten dat ik tot 5000 door kan gaan als het nodig is.
Goh, nee echt?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:09 schreef willempjewever het volgende:
Tijdens mijn rijlessen heb ik altijd geleerd tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen, echter werkt dat niet optimaal in mijn nieuwe auto (met een 1.3 liter benzinemotortje).
Ik merk dat het schakelen bij 3200 prima gaat, ik zie dat daar toevallig ook de lijnen elkaar kruizen. Is dat toeval?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:52 schreef lyolyrc het volgende:
Waar de krommes maximaal zijn, wordt het maximaal vermogen dan wel koppel geleverd.
Waar slaat dit nu weer op? Ik heb net een auto gekocht en stel hier gewoon een vraag en als je even verder had gelezen dan de openingspost had je deze opmerking wel weg kunnen laten. Snap uberhaupt niet waarom je zo mijn probeert af te zeiken.quote:
Kruisen van de curves heeft te maken met de schaal van de verticale assen. Door die schaal te veranderen, verschuift of verdwijnt het kruispunt. Kruisen van de curves zegt dus niets.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:02 schreef willempjewever het volgende:
Ik merk dat het schakelen bij 3200 prima gaat, ik zie dat daar toevallig ook de lijnen elkaar kruizen. Is dat toeval?
dat dacht ik al, maar even navragen voor de zekerheid, ben niet zo handig in grafiekjes namelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Kruisen van de curves heeft te maken met de schaal van de verticale assen. Door die schaal te veranderen, verschuift of verdwijnt het kruispunt. Kruisen van de curves zegt dus niets.
Meer dan jou iig ibne..quote:
Omdat ik gewoon ontzettend moe word van mensen die niet vlot doorrijden en daarmee de rest van het verkeer ophouden. Als je zo nodig het zuinigheidsrecord wilt breken, ga je maar met de trein. En welkom op Fok! als je zoiets nog niet gewend wasquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:02 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op? Ik heb net een auto gekocht en stel hier gewoon een vraag en als je even verder had gelezen dan de openingspost had je deze opmerking wel weg kunnen laten. Snap uberhaupt niet waarom je zo mijn probeert af te zeiken.
IK begin me af te vragen waarin je wel goed bent?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:21 schreef willempjewever het volgende:
[..]
dat dacht ik al, maar even navragen voor de zekerheid, ben niet zo handig in grafiekjes namelijk.
Haha nou dat leer je nu zo niet meer.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
1-20 1
20-40 2
40-60 3
60-80 4
80 in de 5
teminste zo heb ik t met rijlessen moeten leren
Goed, het nieuwe rijden vind ik ook een beetje overdreven, maar om nou alleen het toerengebied 3000 tot redline te gebruiken...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon ontzettend moe word van mensen die niet vlot doorrijden en daarmee de rest van het verkeer ophouden. Als je zo nodig het zuinigheidsrecord wilt breken, ga je maar met de trein. En welkom op Fok! als je zoiets nog niet gewend was
Nog zo'n 'welkom op FOK!'-diss.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:59 schreef Dartanion het volgende:
[..]
IK begin me af te vragen waarin je wel goed bent?
Auto rijden niet
Auto techniek niet
Grafiekjes niet
Computer kennis komt ook niet denederend over
Logisch redeneren vormt ook al een redelijk probleem....
De één heeft nou eenmaal meer gevoel voor auto rijden dan de ander. Ik doe het ook automatisch maar TS kan hier schijnbaar niet mee omgaanquote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:09 schreef aaipod het volgende:
Overigens was mijn eerste auto een Ford Fiësta zonder toerenteller en tijdens lessen keek ik eigenlijk ook nooit op dat ding.
Men... srsly dudequote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:56 schreef aaipod het volgende:
[..]
Haha nou dat leer je nu zo niet meer.
30 in de 3
50 in de 4
60 in de 5
1 en 2 nooit echt 'regels' over gehoord.
TS moet dat gewoon nog leren, dat is vrij normaal als je net je rijbewijs hebt. Gevoel ontstaat ook door dingen heel vaak te repeteren. In ieder geval heeft hij al ondervonden dat de bedrijfswagen niet uit elkaar valt, als hij hem ver doortrekt in de tweede versnelling. Dus dat zal ook wel komen met zijn eigen auto.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:45 schreef invine het volgende:
[..]
De één heeft nou eenmaal meer gevoel voor auto rijden dan de ander. Ik doe het ook automatisch maar TS kan hier schijnbaar niet mee omgaankan gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |