abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70220212
Tijdens mijn rijlessen heb ik altijd geleerd tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen, echter werkt dat niet optimaal in mijn nieuwe auto (met een 1.3 liter benzinemotortje).

Ik trek dan gewoon te langzaam op. Nu heb ik het idee dat ik pas later moet schakelen, in het boekje van de auto staat namelijk ook dat ik in de 1 tot ongeveer 40 km per uur moet rijden en dan pas moet schakelen, als ik het echter bij 2000 toeren doe rijd ik nog maar net 20.

Mijn toerenteller begint ook pas met een rood vakje bij de 6000 toeren en bij eerdere auto's waarin ik heb gereden zat dat rode vakje al bij de 4500 toeren.

Klopt het nu dat ik in mijn auto (een suzuki wagon r+) moet schakelen bij 3000 tot 3500 toeren omdat ik dan sneller optrek?
  zondag 21 juni 2009 @ 14:10:47 #2
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_70220250
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:09 schreef willempjewever het volgende:


Mijn toerenteller begint ook pas met een rood vakje bij de 6000 toeren en bij eerdere auto's waarin ik heb gereden zat dat rode vakje al bij de 4500 toeren.
Dan waren die eerdere auto's diesels
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:11:42 #3
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_70220282
Ik denk trouwens dat je bij 40 in zn 1 best wel wat toeren maakt
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_70220308
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:10 schreef Vector_SLD het volgende:
Dan waren die eerdere auto's diesels
ja , sorry vergeten te melden. Ik rijd nu voor het eerst in een benzine motor. Zijn daar andere regels voor wanneer je het beste kan schakelen (bij welk toerental)?

Volgens mij is het niet goed heel veel toeren te maken omdat ik een klein motortje heb. Maar je wilt ook niet wegrijden met een tempo wat je op een fiets sneller kan
  zondag 21 juni 2009 @ 14:12:30 #5
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70220313
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:09 schreef willempjewever het volgende:

Klopt het nu dat ik in mijn auto (een suzuki wagon r+) moet schakelen bij 3000 tot 3500 toeren omdat ik dan sneller optrek?
Ja, dat klopt
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70220321
Kan je dat niet gewoon aan t geluid horen?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_70220361
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:12 schreef Gkhn het volgende:
Kan je dat niet gewoon aan t geluid horen?
mwa, is niet mijn sterkste punt , heb het rijbewijs ook nog maar net 2 weken, dus moet nog wat ervaring opdoen en dan weet ik liever bij welk toerental ik het beste kan schakelen en dan doe ik het vast over een paar weken op het gehoor.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:13:56 #8
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70220370
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:12 schreef Gkhn het volgende:
Kan je dat niet gewoon aan t geluid horen?
Dat dus En over het algemeen zal dat bij de benzine vanaf 3000 zijn ongeveer
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:14:04 #9
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_70220371
Waarom heb je dan ook zo'n homoauto gekocht?
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_70220455
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:14 schreef Vector_SLD het volgende:
Waarom heb je dan ook zo'n homoauto gekocht?
hoog instapmodel en handige gezinsauto, dat zijn de 2 redenen. En hij was niet zo duur wat wel handig is met een nieuw gezinslid op komst. Soms kan je niet alles hebben, maar ik vind het ook niet een heel lelijk auto'tje, er zijn ergere te bedenken En voor dienstreizen voor het werk heb ik keuze uit lekker sportieve modellen, deze is echt voor een dagje naar familie en dat soort zaken.

Maar 3000 dus, dat vermoeden had ik al en dat rijd ook een stuk fijner, ik zat alleen wat te twijfelen omdat ik bij de rijlessen altijd op mijn kop kreeg als ik pas bij 3000 ging schakelen omdat ik dan volgens mijn instructeur op het gedeelte milieu zou zakken.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:19:55 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70220582
Niks mis met een 1.3, schakel zelf altijd bij 4500 toeren, 7000 toeren bij sportief.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70220676
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:19 schreef Rosbief het volgende:
Niks mis met een 1.3, schakel zelf altijd bij 4500 toeren, 7000 toeren bij sportief.
gaat je motor niet minder lang mee als je pas bij 7000 toeren gaat schakelen of maakt dat niets uit?
  zondag 21 juni 2009 @ 14:23:02 #13
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70220687
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef willempjewever het volgende:

Maar 3000 dus, dat vermoeden had ik al en dat rijd ook een stuk fijner, ik zat alleen wat te twijfelen omdat ik bij de rijlessen altijd op mijn kop kreeg als ik pas bij 3000 ging schakelen omdat ik dan volgens mijn instructeur op het gedeelte milieu zou zakken.
Gefeliciteerd, je hebt nu officieel niks meer te maken met je instructeur Dus kan je ook moeilijk meer zakken op het gedeelte milieu
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:23:17 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70220698
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:13 schreef willempjewever het volgende:

[..]

mwa, is niet mijn sterkste punt , heb het rijbewijs ook nog maar net 2 weken, dus moet nog wat ervaring opdoen en dan weet ik liever bij welk toerental ik het beste kan schakelen en dan doe ik het vast over een paar weken op het gehoor.
Realiseer je dat "zo snel mogelijk optrekken" een erg fout doel is, als je net 2 weken kan autorijden?
censuur :O
  zondag 21 juni 2009 @ 14:25:15 #15
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70220768
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:22 schreef willempjewever het volgende:

[..]

gaat je motor niet minder lang mee als je pas bij 7000 toeren gaat schakelen of maakt dat niets uit?
Weet niet wat voor motor je hebt, bij een wankel iig niet.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 21 juni 2009 @ 14:27:57 #16
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70220870
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:25 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Weet niet wat voor motor je hebt, bij een wankel iig niet.
RX-7 of RX-8?
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:29:54 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70220937
7
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70220940
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Realiseer je dat "zo snel mogelijk optrekken" een erg fout doel is, als je net 2 weken kan autorijden?
Nee, zo bedoel ik het niet. Het doel is normaal op te trekken, net als de rest van de auto's zeg maar. Nu gaat de baan auto's achter mij mij bij het optrekken al links inhalen als het mogelijk is omdat ik niet vooruit kom omdat ik mij aan die 2000 toerenregeling ging houden

Als ik rond de 3000 toeren zou schakelen trek ik normaal op,l anders veroorzaak ik overlast.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:30:13 #19
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70220950
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:29 schreef Rosbief het volgende:
7
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70220963
Ik wist al dat heel veel mensen niet kunnen autorijden, maar hoe simpel TS doet slaat eigenlijk toch wel weer alles.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:31:57 #21
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70221010
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:30 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik het niet. Het doel is normaal op te trekken, net als de rest van de auto's zeg maar. Nu gaat de baan auto's achter mij mij bij het optrekken al links inhalen als het mogelijk is omdat ik niet vooruit kom omdat ik mij aan die 2000 toerenregeling ging houden

Als ik rond de 3000 toeren zou schakelen trek ik normaal op,l anders veroorzaak ik overlast.
Maar even voor de duidelijkheid, als je door hebt dat je langzaam optrekt dan is het toch geen raar idee om je gas verder in te duwen En als je dan merkt dat je niet vooruit komt, dan is het toch ook geen raar idee om te denken dat je in de verkeerde versnelling zit Waren deze dingen niet al bij je opgekomen?
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:33:07 #22
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70221046
Waarom ga je niet wat experimenteren? Wat jij lekker vindt rijden? Het beste kun je schakelen rond de 3000 of 3500 als je kijkt naar verbruik en vermogen etc. En trek dat ding een keer helemaal door naar de 6000 toeren! Vooral als je de snelweg op gaat zul je dat denk ik wel moeten als je op normale snelheid wil invoegen?
:-)
  zondag 21 juni 2009 @ 14:35:09 #23
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70221097
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:33 schreef Dartanion het volgende:
Waarom ga je niet wat experimenteren? Wat jij lekker vindt rijden?
Experimenteren doe je maar op een afgesloten terrein, niet op de openbare weg. Levensgevaarlijk
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70221128
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:35 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Experimenteren doe je maar op een afgesloten terrein, niet op de openbare weg. Levensgevaarlijk


Hoewel je waarschijnlijk, hoe triest ook, wat betreft lui als TS gelijk hebt.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:36:40 #25
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70221141
Even mijn persoonlijke mening luchten:

Ik vind dat ze TS zijn rijbewijs af mogen pakken en nog wat lesjes mogen geven over auto rijden, hoe je dat op gevoel doet en vooral hoe je zelfstandig beslissingen maakt Ik kan er niet bij dat iemand op een forum moet vragen wanneer hij moet schakelen omdat hij bij 2000 toeren met een benzine motor niet voldoende vermogen heeft. Ik snap niet dat iemand dan niet denkt: hey, ik schakel wat later want die regeltjes die ik in een diesel heb geleerd gaan blijkbaar niet op voor mijn benzine auto.

@rosbief: een FD?
:-)
  zondag 21 juni 2009 @ 14:37:54 #26
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70221175
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:36 schreef Dartanion het volgende:
Even mijn persoonlijke mening luchten:

Ik vind dat ze TS zijn rijbewijs af mogen pakken en nog wat lesjes mogen geven over auto rijden, hoe je dat op gevoel doet en vooral hoe je zelfstandig beslissingen maakt Ik kan er niet bij dat iemand op een forum moet vragen wanneer hij moet schakelen omdat hij bij 2000 toeren met een benzine motor niet voldoende vermogen heeft. Ik snap niet dat iemand dan niet denkt: hey, ik schakel wat later want die regeltjes die ik in een diesel heb geleerd gaan blijkbaar niet op voor mijn benzine auto.

Dat dus Je hebt toch ook voertuigbeheersing gehad bij je rijbewijs
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70221242
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:09 schreef willempjewever het volgende:
Tijdens mijn rijlessen heb ik altijd geleerd tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen, echter werkt dat niet optimaal in mijn nieuwe auto (met een 1.3 liter benzinemotortje).

Ik trek dan gewoon te langzaam op. Nu heb ik het idee dat ik pas later moet schakelen, in het boekje van de auto staat namelijk ook dat ik in de 1 tot ongeveer 40 km per uur moet rijden en dan pas moet schakelen, als ik het echter bij 2000 toeren doe rijd ik nog maar net 20.

Mijn toerenteller begint ook pas met een rood vakje bij de 6000 toeren en bij eerdere auto's waarin ik heb gereden zat dat rode vakje al bij de 4500 toeren.

Klopt het nu dat ik in mijn auto (een suzuki wagon r+) moet schakelen bij 3000 tot 3500 toeren omdat ik dan sneller optrek?
In de eerste versnelling veertig kilometer per uur rijden? Heeft dat koekblik een vierbak ofzo? Christ, ik heb een vrij zuinige rijstijl, maar veertig zit ik minimaal in de derde versnelling...
Moeder, waar is mijn pils?
  zondag 21 juni 2009 @ 14:42:53 #28
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70221337
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:40 schreef Heidens_Figuur het volgende:

[..]

In de eerste versnelling veertig kilometer per uur rijden? Heeft dat koekblik een vierbak ofzo? Christ, ik heb een vrij zuinige rijstijl, maar veertig zit ik minimaal in de derde versnelling...
0 - 40 : 1
40 - 42 : 2
42 - 44 : 3
44 - 46 : 4
46 - 120+ : 5

Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70221349
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:36 schreef Dartanion het volgende:
Ik snap niet dat iemand dan niet denkt: hey, ik schakel wat later want die regeltjes die ik in een diesel heb geleerd gaan blijkbaar niet op voor mijn benzine auto.
Natuurlijk heb ik dat gedaan, wilde het hier nog even navragen omdat er zo op dat regeltje gehamerd werd en ik wat begon te twijfelen.

Lijkt me niks mis mee om dit soort vragen op een forum te stellen, hier zitten veel mensen die veel van auto's weten en die kennis heb ik niet, heb auto's nooit zo interessant gevonden namelijk. Net als veel vrienden van mij, die weten niks van pc's en die bouw ik weer voor ze en op forums vragen ze dan welke virusscanner ofzo het beste is of hoevaak ze moeten defragmenteren, dat is toch precies hetzelfde?
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:40 schreef Heidens_Figuur het volgende:

[..]

In de eerste versnelling veertig kilometer per uur rijden? Heeft dat koekblik een vierbak ofzo? Christ, ik heb een vrij zuinige rijstijl, maar veertig zit ik minimaal in de derde versnelling...
In het boekje staat dat je bij 45 km van de 1 naar de 2 moet schakelen, bij 65 van de 2 naar de 3 etc. , maar dat vond ik wat vreemd, dat heb ik dus ook niet gedaan. Het boekje is sowieso vrij vaag, zal wel slechte vertaling van japans naar nederlands zijn ofzo.

Kwam trouwens net met google wel een site tegen waarop ze je aanraden met 40 al in de 5 te rijden, maar dan duurt het volgens mij een half uur voordat ik 100 rijd met dat koekblikje van mij.
pi_70221382
schakelen doe je op gevoel en op geluid van de motor.

je gaat toch niet telkens naar je toerenteller kijken wanneer je moet schakelen
pi_70221420
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:43 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik dat gedaan, wilde het hier nog even navragen omdat er zo op dat regeltje gehamerd werd en ik wat begon te twijfelen.

Lijkt me niks mis mee om dit soort vragen op een forum te stellen, hier zitten veel mensen die veel van auto's weten en die kennis heb ik niet, heb auto's nooit zo interessant gevonden namelijk. Net als veel vrienden van mij, die weten niks van pc's en die bouw ik weer voor ze en op forums vragen ze dan welke virusscanner ofzo het beste is of hoevaak ze moeten defragmenteren, dat is toch precies hetzelfde?
[..]

In het boekje staat dat je bij 45 km van de 1 naar de 2 moet schakelen, bij 65 van de 2 naar de 3 etc. , maar dat vond ik wat vreemd, dat heb ik dus ook niet gedaan. Het boekje is sowieso vrij vaag, zal wel slechte vertaling van japans naar nederlands zijn ofzo.
Er zijn ook mensen die zelfstandig en capabel zijn.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:47:16 #32
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70221478
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:43 schreef willempjewever het volgende:

Kwam trouwens net met google wel een site tegen waarop ze je aanraden met 40 al in de 5 te rijden, maar dan duurt het volgens mij een half uur voordat ik 100 rijd met dat koekblikje van mij.
Als je 40 in z'n 5 gaat rijden ga je niet lang genieten van je auto
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70221494
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:45 schreef Lightning_NL het volgende:
Er zijn ook mensen die zelfstandig en capabel zijn.
Kennelijk zijn er ook mensen die het normaal vinden om iedereen hier af te zeiken, ach, misschien voel jij je er wel beter door. Waarom kom je het niet rechtstreeks in mijn gezicht zeggen? Kan je zien wat je voor reactie krijgt, maar daarvoor zal je wel te laf zijn.
pi_70221504
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:44 schreef linqx het volgende:
schakelen doe je op gevoel en op geluid van de motor.

je gaat toch niet telkens naar je toerenteller kijken wanneer je moet schakelen
Bij de C5 van pappie kijk ik altijd op de tachometer. Behalve als je zeg maar in druk stadsverkeer schakelt. Ben ik nu een josti?
Moeder, waar is mijn pils?
  zondag 21 juni 2009 @ 14:53:00 #35
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70221700
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:47 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Kennelijk zijn er ook mensen die het normaal vinden om iedereen hier af te zeiken, ach, misschien voel jij je er wel beter door. Waarom kom je het niet rechtstreeks in mijn gezicht zeggen? Kan je zien wat je voor reactie krijgt, maar daarvoor zal je wel te laf zijn.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70221865
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:47 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Kennelijk zijn er ook mensen die het normaal vinden om iedereen hier af te zeiken, ach, misschien voel jij je er wel beter door. Waarom kom je het niet rechtstreeks in mijn gezicht zeggen? Kan je zien wat je voor reactie krijgt, maar daarvoor zal je wel te laf zijn.
Ik voel me sowieso beter dan de meeste mensen, en als ze dan een topic zoals deze openen dan kun je er helemaal niet meer omheen. In het echt zou ik je gewoon uitlachen.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:59:46 #37
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70221948
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:43 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik dat gedaan, wilde het hier nog even navragen omdat er zo op dat regeltje gehamerd werd en ik wat begon te twijfelen.

Lijkt me niks mis mee om dit soort vragen op een forum te stellen, hier zitten veel mensen die veel van auto's weten en die kennis heb ik niet, heb auto's nooit zo interessant gevonden namelijk. Net als veel vrienden van mij, die weten niks van pc's en die bouw ik weer voor ze en op forums vragen ze dan welke virusscanner ofzo het beste is of hoevaak ze moeten defragmenteren, dat is toch precies hetzelfde?
Ik voel mezelf een genie op de zondag middag Ook mijn computer kan ik helemaal zelf in elkaar zetten, OS installeren EN onderhouden

Trouwens, als ik een PC voor iemand bouw dan geef ik ook advies over het onderhoud/virusscanner etc. Ik lever een compleet werkende PC die alleen nog aangesloten hoeft te worden
:-)
  zondag 21 juni 2009 @ 15:12:09 #38
87694 Robin__
letitredno
pi_70222323
Je moet schakelen wanneer dat nodig is.. je hebt geen rijles meer, geen reden om jezelf regeltjes op te leggen. Als je de auto wat beter leert kennen voel je vanzelf dat het niet lekker is om 4000 toeren te maken met constante snelheid.. als je dan toch een richtlijn wilt hebben voor bij het optrekken, ergens tussen de 3-4000, gewoon kijken wat jou het beste uitkomt in het verkeer (ivm invoegen of bochten)

Indien nodig nog meer.. als je daardoor veiliger kunt invoegen ofzo.

* die 2000-2500 toeren meuk komt vanuit de roep om zuinig rijden (het nieuwe rijden..) pas het toe waar het kan, het scheelt je geld. maar verbruik is altijd onder geschikt aan zo veilig mogelijk rijden (staren naar toerenteller, schakelen in bochten of andere rare acties horen daar dus niet bij)
pi_70222844
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:12 schreef Robin__ het volgende:
Je moet schakelen wanneer dat nodig is.. je hebt geen rijles meer, geen reden om jezelf regeltjes op te leggen. Als je de auto wat beter leert kennen voel je vanzelf dat het niet lekker is om 4000 toeren te maken met constante snelheid.. als je dan toch een richtlijn wilt hebben voor bij het optrekken, ergens tussen de 3-4000, gewoon kijken wat jou het beste uitkomt in het verkeer (ivm invoegen of bochten)

Indien nodig nog meer.. als je daardoor veiliger kunt invoegen ofzo.

* die 2000-2500 toeren meuk komt vanuit de roep om zuinig rijden (het nieuwe rijden..) pas het toe waar het kan, het scheelt je geld. maar verbruik is altijd onder geschikt aan zo veilig mogelijk rijden (staren naar toerenteller, schakelen in bochten of andere rare acties horen daar dus niet bij)
Schakelen in bochten wordt tijdens rijlessen *niet* aangeleerd hoor.
Moeder, waar is mijn pils?
  zondag 21 juni 2009 @ 15:31:59 #40
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70222955
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:28 schreef Heidens_Figuur het volgende:

[..]

Schakelen in bochten wordt tijdens rijlessen *niet* aangeleerd hoor.
Als je vanuit stilstand een bocht omdraait zet je hem toch halverwege de bocht in de 2de versnelling, ook bij rijles.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 21 juni 2009 @ 15:33:41 #41
87694 Robin__
letitredno
pi_70223002
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:28 schreef Heidens_Figuur het volgende:

[..]

Schakelen in bochten wordt tijdens rijlessen *niet* aangeleerd hoor.
Om m niet op ideeen te brengen.. je komt tussen een diesel en een kleine benzine auto andere toerentallen tegen bij dezelfde snelheid (met name hogere toerentallen dus, als je diesel gewend was, daar moet je dus niet van schrikken)
  zondag 21 juni 2009 @ 15:33:57 #42
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_70223010
schakelen gewoon op het moment dat jij denkt dat het nodig en hij lekker doortrekt

mensen die schaklelen volgens het boekje
  zondag 21 juni 2009 @ 15:37:28 #43
87694 Robin__
letitredno
pi_70223113
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:31 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Als je vanuit stilstand een bocht omdraait zet je hem toch halverwege de bocht in de 2de versnelling, ook bij rijles.
dan is er ook zo veel gevaar om uit de bocht te vliegen he.. je weet zelf denk ook wel dat dat met 15km/h een heel ander verhaal is dan met 80 op een klaverblad of met 50 over een rotonde
pi_70223143
Heb je nog geluk dat je geen simpele auto zonder toerenteller hebt, anders had je helemaal niet kunnen gaan rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loohcs op 21-06-2009 15:45:23 ]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 21 juni 2009 @ 15:59:08 #45
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_70223766
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:38 schreef Loohcs het volgende:
Heb je nog geluk dat je geen simpele auto zonder toerenteller hebt, anders had je helemaal niet kunnen gaan rijden.
inderdaad, dan weten ze helemaal niet meer hoe te rijden omdat ze geleerd hebben op toeren te schakelen ipv gevoel / gehoor
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 16:02:40 #46
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_70223854
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:42 schreef PierreTT het volgende:

[..]

0 - 40 : 1
40 - 42 : 2
42 - 44 : 3
44 - 46 : 4
46 - 120+ : 5



1-20 1
20-40 2
40-60 3
60-80 4
80 in de 5

teminste zo heb ik t met rijlessen moeten leren
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  zondag 21 juni 2009 @ 16:03:33 #47
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70223880
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef Jimbo het volgende:

[..]



1-20 1
20-40 2
40-60 3
60-80 4
80 in de 5

teminste zo heb ik t met rijlessen moeten leren
Ja ik ook, dat is toch de basis die je meekrijgt
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:41:07 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70224797
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef Jimbo het volgende:

[..]



1-20 1
20-40 2
40-60 3
60-80 4
80 in de 5

teminste zo heb ik t met rijlessen moeten leren
Als je een snelweg op rijdt, schakel je natuurlijk pas later naar de 5e. En ook bij inhalen of heuvel op is terugschakelen met een klein motortje geen overbodige luxe.
Wat dat betreft is een automaat erg leuk, die doen dingen die ik zelf nooit zou doen! M'n Toyota Corolla ooit, mocht tot 117 km/h in z'n tweede versnelling. Oftewel berg af, remmen op de motor, gooide ik hem gewoon in z'n twee bij 100+. En bij inhalen, 100 km/h, schakelde-ie ook terug als je het gas te diep intrapte
censuur :O
  zondag 21 juni 2009 @ 16:46:28 #49
87694 Robin__
letitredno
pi_70224933
80 in de 5 is toch bedoeld voor als je met constante snelheid rijd.. als je dat toepast met optrekken ben je echt een halve zool
pi_70225064
Zelf schakel ik pas bij 100 van 4 naar 5. Rij in een 2.0 Hdi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')