Dan waren die eerdere auto's dieselsquote:Op zondag 21 juni 2009 14:09 schreef willempjewever het volgende:
Mijn toerenteller begint ook pas met een rood vakje bij de 6000 toeren en bij eerdere auto's waarin ik heb gereden zat dat rode vakje al bij de 4500 toeren.
ja , sorry vergeten te melden. Ik rijd nu voor het eerst in een benzine motor. Zijn daar andere regels voor wanneer je het beste kan schakelen (bij welk toerental)?quote:
Ja, dat kloptquote:Op zondag 21 juni 2009 14:09 schreef willempjewever het volgende:
Klopt het nu dat ik in mijn auto (een suzuki wagon r+) moet schakelen bij 3000 tot 3500 toeren omdat ik dan sneller optrek?
mwa, is niet mijn sterkste puntquote:
Dat dusquote:
hoog instapmodel en handige gezinsauto, dat zijn de 2 redenen. En hij was niet zo duur wat wel handig is met een nieuw gezinslid op komst. Soms kan je niet alles hebben, maar ik vind het ook niet een heel lelijk auto'tje, er zijn ergere te bedenkenquote:Op zondag 21 juni 2009 14:14 schreef Vector_SLD het volgende:
Waarom heb je dan ook zo'n homoauto gekocht?
gaat je motor niet minder lang mee als je pas bij 7000 toeren gaat schakelen of maakt dat niets uit?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:19 schreef Rosbief het volgende:
Niks mis met een 1.3, schakel zelf altijd bij 4500 toeren, 7000 toeren bij sportief.
Gefeliciteerd, je hebt nu officieel niks meer te maken met je instructeurquote:Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef willempjewever het volgende:
Maar 3000 dus, dat vermoeden had ik al en dat rijd ook een stuk fijner, ik zat alleen wat te twijfelen omdat ik bij de rijlessen altijd op mijn kop kreeg als ik pas bij 3000 ging schakelen omdat ik dan volgens mijn instructeur op het gedeelte milieu zou zakken.
Realiseer je dat "zo snel mogelijk optrekken" een erg fout doel is, als je net 2 weken kan autorijden?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:13 schreef willempjewever het volgende:
[..]
mwa, is niet mijn sterkste punt, heb het rijbewijs ook nog maar net 2 weken, dus moet nog wat ervaring opdoen en dan weet ik liever bij welk toerental ik het beste kan schakelen en dan doe ik het vast over een paar weken op het gehoor.
Weet niet wat voor motor je hebt, bij een wankel iig niet.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:22 schreef willempjewever het volgende:
[..]
gaat je motor niet minder lang mee als je pas bij 7000 toeren gaat schakelen of maakt dat niets uit?
RX-7 of RX-8?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:25 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Weet niet wat voor motor je hebt, bij een wankel iig niet.
Nee, zo bedoel ik het niet. Het doel is normaal op te trekken, net als de rest van de auto's zeg maar. Nu gaat de baan auto's achter mij mij bij het optrekken al links inhalen als het mogelijk is omdat ik niet vooruit kom omdat ik mij aan die 2000 toerenregeling ging houdenquote:Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Realiseer je dat "zo snel mogelijk optrekken" een erg fout doel is, als je net 2 weken kan autorijden?
Maar even voor de duidelijkheid, als je door hebt dat je langzaam optrekt dan is het toch geen raar idee om je gas verder in te duwenquote:Op zondag 21 juni 2009 14:30 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het niet. Het doel is normaal op te trekken, net als de rest van de auto's zeg maar. Nu gaat de baan auto's achter mij mij bij het optrekken al links inhalen als het mogelijk is omdat ik niet vooruit kom omdat ik mij aan die 2000 toerenregeling ging houden![]()
Als ik rond de 3000 toeren zou schakelen trek ik normaal op,l anders veroorzaak ik overlast.
Experimenteren doe je maar op een afgesloten terrein, niet op de openbare weg. Levensgevaarlijkquote:Op zondag 21 juni 2009 14:33 schreef Dartanion het volgende:
Waarom ga je niet wat experimenteren? Wat jij lekker vindt rijden?
quote:Op zondag 21 juni 2009 14:35 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Experimenteren doe je maar op een afgesloten terrein, niet op de openbare weg. Levensgevaarlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |