Ik weet dat je het tegen Yvonne hebt, maar ik wil er ook even op reageren (omdat ik me ook een beetje aangesproken voel).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:11 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Jup klopt ook, je hoeft het ook niet te geloven.
Daarom zeg ik ook, denk wat je wil denken, ik verplicht niemand mijn verklaring te geloven of het filmpje te gelovenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet dat je het tegen Yvonne hebt, maar ik wil er ook even op reageren (omdat ik me ook een beetje aangesproken voel).
Het feit dat iemand er vraagtekens bij zet wil niet meteen zeggen dat men het gelijk dan maar helemaal niet gelooft. Ik heb er ook een wat vreemd gevoel bij (naast het gevoel dat het natuurlijk een vreselijk idee is en ook heel akelig om te zien) maar dat geeft aan dat ik nog niet helemaal weet wat ik moet geloven.
Ik blijf het ook vreemd vinden dat er twee man toevallig de boel hebben lopen filmen terwijl de protesten alweer een eind verderop waren. Maar misschien is er inderdaad wel gewoon een normale verklaring voor, zoals jij hierboven hebt proberen uit te leggen.
Leer lezen, als ik daar gewoond had, had ik inderdaad meegelopen. Iran is echter mijn land niet, en de bevolking moet het sowieso zelf doen anders wordt het alleen als propaganda neergezet door de regering, dat de revolutie is gestart door de Joden, Amerikanen en andere westerlingen, die naar Iran komen. Dit zal de revolutie alleen maar tegenwerken. Daarnaast betwijfel ik of ik Iran in kom op dit moment.quote:
Wat dat betreft is er sinds Sun Tzu niet veel veranderd nee.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:17 schreef Salvad0R het volgende:
Alertheid op propaganda is volledig terecht.
"Bush sanctions Black Ops against Iran"
http://www.telegraph.co.u(...)ps-against-Iran.html
"We must attack Iran before it gets the bomb"
http://www.telegraph.co.u(...)t-gets-the-bomb.html
Quote uit berichten:
[..]
Het is opvallend hoe de aanloop naar een oorlog altijd gepaard gaat met deceptie en desinformatie. Hieraan kan je zien dat de enigen die er baat bij hebben mensen in de oorlogsindustrie zijn.
Er zijn véél meer filmpjes dan die alleen van neda, allemaal nep zeker?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:08 schreef SeLang het volgende:
Filmpje wel echt of niet echt, de kern van het probleem is natuurlijk dat de Iraanse regering geen journalisten toelaat die het verhaal zouden kunnen verifieren en alles in het werk stelt om te zorgen dat er geen informatie naar buiten gaat. Je zou bijna denken dat ze iets te verbergen hebben
Dat zegt ie toch niet?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:07 schreef starla het volgende:
[..]
Er zijn véél meer filmpjes dan die alleen van neda, allemaal nep zeker?
Nee weet ik, ik zet alleen maar het standpunt kracht bij dat het filmpje niet nep is.quote:
Als ik het filmpje goed begrijp (de goede persoon voor Neda aanzie, bedoel ik) dan was ze echt dus een behoorlijk stuk van de protesten verwijderd en was ze dus zelf op dat moment niet aan het meedoen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:22 schreef Py het volgende:
Filmpje met nieuwe beelden van Neda voor ze werd neergeschoten. In de eerste paar seconden zie je haar met de grijze man (haar vader/muziekleraar?) aan het begin van de straat weglopen van waar de oproer laatsvindt, verderop zijn de demonstranten die stenen gooien naar de politie en aan het andere andere einde van de straat is de oproerpolitie.
Zou me niets verbazen als we in het filmpje ook haar moordenaar zien (de soldaat met het geweer waar op ingezoomd wordt).
Dit filmpje geeft een redelijk beeld over de situatie waarin ze zich bevond.
Niet meedoen idd. Ze bevindt zich wel behoorlijk dicht bij de confrontatie. Kan zijn dat ze wegliepen toen het uit de hand begon te lopen. Kan ook zijn dat ze van een andere plek kwamen en per ongeluk in deze situatie terechtkwamen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik het filmpje goed begrijp (de goede persoon voor Neda aanzie, bedoel ik) dan was ze echt dus een behoorlijk stuk van de protesten verwijderd en was ze dus zelf op dat moment niet aan het meedoen.
Inderdaad. Goed gezegd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:39 schreef Mirel het volgende:
Sommige mensen geloven pas iets als ze er beelden van zien, en daarom vind ik het goed dat dit soort filmpjes bestaan. En doe niet zo huilerig overigens, als je het niet aankan, dan kijk je niet. Sim-pel.
Ik weet niet of jullie de video kunnen zien buiten de UK: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/8119713.stmquote:Iran doctor tells of Neda's death
The doctor who tried to save an Iranian protester as she bled to death on a street in Tehran has told the BBC of her final moments.
Dr Arash Hejazi, who is studying at a university in the south of England, said he ran to Neda Agha-Soltan's aid after seeing she had been shot in the chest.
Despite his attempts to stop the bleeding she died in less than a minute, he said.
Video of Ms Soltan's death was posted on the internet and images of her have become a rallying point for Iranian opposition supporters around the world.
Dr Hejazi also told how passers-by then seized an armed Basij militia volunteer who appeared to admit shooting Ms Soltan.
Dr Hejazi said he had not slept for three nights following the incident, but he wanted to speak out so that her death was not in vain.
He doubted that he would be able to return to Iran after talking openly about Ms Soltan's killing.
"I was there with some friends because we had heard that there were some protests and we decided to go and take a look," he said.
"Anti-riot police were coming by motorcycles towards the crowd."
Dr Hejazi said he saw Ms Soltan, who he did not know, with an older man who he thought was her father but later on learned was her music teacher.
"Suddenly everything turned crazy. The police threw teargas and the motorcycles started rushing towards the crowd. We ran to an intersection and people were just standing. They didn't know what to do.
"We heard a gunshot. Neda was standing one metre away from me. I turned back and I saw blood gushing out of Neda's chest.
"She was in a shocked situation, just looking at her chest. Then she lost her control.
"We ran to her and lay her on the ground. I saw the bullet wound just below the neck with blood gushing out.
"I have never seen such a thing because the bullet, it seemed to have blasted inside her chest, and later on, blood exiting from her mouth and nose.
"I had the impression that it had hit the lung as well. Her blood was draining out of her body and I was just putting pressure on the wound to try to stop the bleeding, which wasn't successful unfortunately, and she died in less than one minute."
Dr Hejazi said he first thought the gunshot had come from a rooftop.
But later he saw protesters grab an armed man on a motorcycle.
"People shouted 'we got him, we got him'. They disarmed him and took out his identity card which showed he was a Basij member. People were furious and he was shouting, 'I didn't want to kill her'.
"People didn't know what do to do with him so they let him go. But they took his identity card. There are people there who know who he is. Some people were also taking photos of him."
Dr Hejazi said he knew he was putting himself in jeopardy by talking about what happened.
"It was a tough decision to make to come out and talk about it but she died for a cause. She was fighting for basic rights... I don't want her blood to have been shed in vain."
He added: "She died on the streets to say something."
Dr Hejazi said he did not believe he could now return to Iran.
"They are going to denounce what I am saying. They are going to put so many things on me. I have never been in politics. I am jeopardising my situation because of the innocent look in her (Neda's) eyes."
Hier in Duitsland gaat het prima.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik weet niet of jullie de video kunnen zien buiten de UK: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/8119713.stm
Inderdaad.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:23 schreef yvonne het volgende:
http://www.leugens.nl/2009/06/28/je-weet-niet-wat-je-ziet/
Goed stuk!!!
Bijzonder nuttig inderdaad, aangezien er nogal vaak vanaf één kant word gekeken.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:23 schreef yvonne het volgende:
Goed stuk!!!
Wat een hoop onzin zeg. Een stuk geschreven door iemand die niet of nauwelijks weet welke dingen er binnen Iran spelen.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:23 schreef yvonne het volgende:
Goed stuk!!!
Een Baseej is een gezagstrouwe islamfanaat. En zo staan er wel meer tegenstrijdige dingen in. Haar naam en leeftijd niet kloppen? Dat er in begin onduidelijkheid was over haar naam en leeftijd klopt, maar haar naam en leeftijd zijn allang bevestigd en worden zelfs niet ontkent door de Iraanse regering. Wellicht dat ik vanavond er uitgebreid op reageer, want meneer weet duidelijk niet waar hij het over heeft.quote:Als haar leeftijd en naam al niet kloppen, wat moeten we dan van de rest geloven? Wie haar heeft doodgeschoten is onduidelijk. Het schijnt een niet-geuniformeerde man geweest te zijn, wellicht een Baseej-militielid. In dat geval zou de overheid verantwoordelijk zijn voor haar dood.
Maar wie zegt mij dat de kogel niet kwam uit het geweer van een gezagstrouwe islamfanaat
quote:Het is mij niet te doen om mijn eigen politieke stellingnames te rechtvaardigen. Het gaat mij er alleen maar om dat het invoelbaar maken van het leed van slachtoffers in politiek geladen conflicten, de meningsvorming sterk beïnvloedt, dat er stemming mee gemaakt wordt en dat er eventuele vergeldingsacties mee worden goedgekeurd of zelfs aangemoedigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |