Ja hoor, Al Jazeera Engels idem dito.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:58 schreef themauster het volgende:
is er ook een live stream op internet van CNN?
Dankjequote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:00 schreef Magpie het volgende:
CNN livestream: http://www.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream1
Er zijn volgens mij geen McDonald's in Iranquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:14 schreef .txt het volgende:
[..]
Gewoon covert-op doen. Daar de MacDonald's opblazen en dan doen alsof Achmedinejad het heeft gedaan.Dan krijg je ze zo kwaad die Iraniërs.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:14 schreef Tourniquet het volgende:
even kijken of NOVA nog iets zinnigs te melden heeft.
De Amerikanen en Amerikaanse media hebben al sinds de 19e eeuw heel veel interesse in het Midden-Oosten. Sinds 9/11 is dat alleen nog maar meer geworden, daarom zitten die journalisten er bovenop. Hier is dat niet zo.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Dunckie het volgende:
Ongelofelijk. Je hoort niks hier in Nederland als je niet een beetje thuis bent op internet. Heeft iemand hier een genuanceerde verklaring voor?
Hetenige dat ik kan bedenken is dat ze het nog niet ernstig genoeg vindne om een extra journaal te starten, al zou dit snel kunnen veranderen denk ik. We hebben, behalve journaal 24 (dat over het algemeen herhalingen zijn) geen Nederlands kanaal zoals CNN, BBC World of Al Jazeeraquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Dunckie het volgende:
Ongelofelijk. Je hoort niks hier in Nederland als je niet een beetje thuis bent op internet. Heeft iemand hier een genuanceerde verklaring voor?
Om half 8 op RTL werd er uitgebreid over gesproken, als eerste item.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:37 schreef Dunckie het volgende:
Maar ook voor de Nederlandse media is Iran meestal een belangrijk land. Er hoeft maar iemand een scheet te laten en het is in het nieuws normaal gesproken. Nu wordt er misschien gefraudeerd, er wordt gevochten, massaal gedemonstreerd, er worden burgers doodgeschoten en 'het is niet belangrijk genoeg'?
Ik geloof er niet in. Ik zit nu CNN te kijken en wat je daar ziet....daar kan het Nederlandse journaille normaal echt niet omheen.
http://tehranbureau.com/2009/06/20/iran-updates/quote:FB source: Mousavi’s open letter to the people of Iran. Released tonight at 9:21pm. It states that he stands with the people to protect the original aims of the revolution to reach human rights and democracy. He states that what they got instead was fraud, injustice, torture and lies. He states why he will not stand down and why all the security forces of Iran are brothers and sisters that should support the nation. He says the body charged with investigating the elections is not a neutral body. He calls on authorities to pull the security forces and basij out of the streets and allow the people’s voices to be heard peacefully.
Gaza.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:44 schreef Caesu het volgende:
welk land gaat de leiders daar asiel geven vraag ik me af als het doorzet?
kan geen land verzinnen.
Idd Dunckie, maar dat is hier in Nieuw Zeeland iden dito, twitter is echter een prima manier om op de hoogte te blijven van datgene wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Dunckie het volgende:
Ironisch bedoeld.quote:
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=899635quote:Assembly of Experts announced their full support for Khamenei's Friday address http://bit.ly/19hLgS (via @iranbaan) #iranelection
quote:Iran source says thr is a military tank in Azadi Square (I cnt confirm ths) #iranelection
minder dan 20 seconden ago from Seesmic Desktop
Regime lijkt de poot stijf te houden.quote:Assembly of Experts announced their full support for Khamenei's Friday address http://bit.ly/19hLgS (via @iranbaan) #iranelection
4 minuten ago from web
Heel raar inderdaad. Normaal is elk Israëlisch-Palestijns item elke keer weer in het nieuws. Of het nou de zoveelste Palestijnse raketaanval is of het de zoveelste Israëlische nederzetting is, het komt telkens weer in het nieuws. Nu is er een soort van revolutie gaande in een erg groot land, wat heel zeldzaam is, en ze laten nauwelijks wat van hun horen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:37 schreef Dunckie het volgende:
Maar ook voor de Nederlandse media is Iran meestal een belangrijk land. Er hoeft maar iemand een scheet te laten en het is in het nieuws normaal gesproken. Nu wordt er misschien gefraudeerd, er wordt gevochten, massaal gedemonstreerd, er worden burgers doodgeschoten en 'het is niet belangrijk genoeg'?
Ik geloof er niet in. Ik zit nu CNN te kijken en wat je daar ziet....daar kan het Nederlandse journaille normaal echt niet omheen.
Omdat er maar heel weinig nieuws via de officiële kanalen komt en 'onbevestigde bronnen' en dergelijke. En dan moeten ze voorzichtig zijn om het uit te zenden. Dat is gewoon de journalistieke code. NOS voelde zich volgens mij zelfs verplicht om de officiële Iraanse versie te moeten verslaan.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:05 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad. Normaal is elk Israëlisch-Palestijns item elke keer weer in het nieuws. Of het nou de zoveelste Palestijnse raketaanval is of het de zoveelste Israëlische nederzetting is, het komt telkens weer in het nieuws. Nu is er een soort van revolutie gaande in een erg groot land, wat heel zeldzaam is, en ze laten nauwelijks wat van hun horen.
De NOS is helemaal het spoor bijster en liet gister zelfs foute berichtgeving naar buiten dat de demonstraties niet doorgingen, terwijl dat rechtstreeks vanaf de Iraanse staatszenders af kwam. Na veel respons van Nederlandse Iraniërs hebben ze dat uiteindelijk toch weggehaald. En vanmiddag zeiden ze op het nieuws dat er maar weinig demonstranten op de been waren vandaag. Terwijl als je andere media moet geloven zoals Al Jazeera en CNN de demonstraties massive zijn.
Goeie OPquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:10 schreef .txt het volgende:
De NOS... Ik kijk meestal wel het acht uur journaal, maar niet voor buitenlands nieuws.
Dank uquote:
bedankt allen!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:13 schreef .txt het volgende:
[..]
Dank uen je moet ook AlexanderDeGrote bedanken voor de OP.
-edit nouja eigenlijk alle TS-en want ik heb maar een paar van die links op hoeven zoeken.
Zo heb ik het ook gedaan gister.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:13 schreef .txt het volgende:
[..]
Dank uen je moet ook AlexanderDeGrote bedanken voor de OP.
-edit nouja eigenlijk alle TS-en want ik heb maar een paar van die links op hoeven zoeken.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:44 schreef Caesu het volgende:
welk land gaat de leiders daar asiel geven vraag ik me af als het doorzet?
kan geen land verzinnen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:26 schreef FloydP het volgende:
[..]
Hij is vast welkom in Irak aangezien een deel van de huidige Iraakse machthebbers ook in Iran mochten verblijven toen Saddam aan de macht was.
Dit programma downloaden en geniet van alle grote nieuwszenders op je pc! Je kunt ook met andere users chattenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:25 schreef For_now het volgende:
Hoe bericht Al Jazeera eigenlijk?
Om de een of andere reden is de hele zender hier verdwenen
Inderdaad, de NOS berichtgeving is absurd slecht. De demonstraties zijn de afgelopen dagen systematisch genegeerd, kleiner ingeschat, of niet serieus genomen, met name op het Journaal. Het zijn voortdurend "duizenden" (i.p.v. honderdduizenden) "aanhangers van Moussavi" (i.p.v. een brede volksbeweging) die het "oneens" zijn met de verkiezingsuitslag en "beweren" dat er zou zijn gefraudeerd. Op Teletekst pagina 126 staat nu een bericht dat er "in de lucht zou zijn geschoten", en wordt een generaal geciteerd die zegt dat de politie zich vandaag heeft ingehouden. Eergisteren stond er een onvindbaar citaat van Obama, dat hij informatie zou hebben dat Ahmadinejad de verkiezingen wel eerlijk heeft gewonnen. Er werd tot voor kort niets gezegd over het gebruik van Twitter, YouTube en Facebook. Gisteren was Iran het zesde item. Wie verzint dit?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:05 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad. Normaal is elk Israëlisch-Palestijns item elke keer weer in het nieuws. Of het nou de zoveelste Palestijnse raketaanval is of het de zoveelste Israëlische nederzetting is, het komt telkens weer in het nieuws. Nu is er een soort van revolutie gaande in een erg groot land, wat heel zeldzaam is, en ze laten nauwelijks wat van hun horen.
De NOS is helemaal het spoor bijster en liet gister zelfs foute berichtgeving naar buiten dat de demonstraties niet doorgingen, terwijl dat rechtstreeks vanaf de Iraanse staatszender af kwam. Na veel respons van Nederlandse Iraniërs hebben ze dat uiteindelijk toch weggehaald. En vanmiddag zeiden ze op het nieuws dat er maar weinig demonstranten op de been waren vandaag. Terwijl als je andere media moet geloven zoals Al Jazeera en CNN de demonstraties massive zijn.
voor de mensen met een sterke maag:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het gaat nu snel bergafwaarts daar....
[ Bericht 58% gewijzigd door ASroma op 20-06-2009 23:38:48 ]
GMTA...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:32 schreef ASroma het volgende:
graphic*
het gaat nu snel bergafwaarts daar....
Ouch, dat is zeer serieus...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:32 schreef The.Apple het volgende:
[..]
voor de mensen met een sterke maag:
Young woman dies,
http://www.dumpert.nl/med(...)n_shot_by_basij.html
Dit mag wel even tussen spoiler tags zodat je die preview plaatjes niet ziet. Je ziet hier een vrouw doodgaan....quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:32 schreef ASroma het volgende:
graphic*
het gaat nu snel bergafwaarts daar....
Mooi, ik kende het niet.quote:
Dank.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:20 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook gedaan gister.Goeie aanpassingen iig!!
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:38 schreef Caesu het volgende:
in NK zullen ze het ook wel goed volgen allemaal.
(die ene Kim met z'n internetverbinding bedoel ik dan)
150 unconfirmed lees ik net... Even afwachtenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
Minstens 19 doden vandaag volgens CNN.
totaal onvergelijkbaar.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:38 schreef Caesu het volgende:
waar lees je datquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
150 unconfirmed lees ik net... Even afwachten
ik bedoel Kim daar begrijpt dat hij nooit hervormingen toe moet laten.quote:
Nou, tot dusver komt het niet in Nederland op de buis...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:36 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Ouch, dat is zeer serieus...
Fucking hell, dit gaat zeker weten heel de wereld over
Heeft iemand hier ervaring met het klagen over de berichtgeving van de NOS? Heeft dit zin of niet?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
Minstens 19 doden vandaag volgens CNN.
Noord-Korea volgt vanzelf. Maar is totaal irrelevant in deze kwestiequote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:51 schreef Caesu het volgende:
[..]
ik bedoel Kim daar begrijpt dat hij nooit hervormingen toe moet laten.
want als de hervormingen van de jaren 90 niet waren geweest in Iran, hadden ze daar geen internet gsm etc.
Fail...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:38 schreef Caesu het volgende:
is ander topic idd. maar NK volgt echt niet vanzelf.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Noord-Korea volgt vanzelf. Maar is totaal irrelevant in deze kwestie
Oh dan heb je gelijk. Ik dacht dat je het andersom bedoelde.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:51 schreef Caesu het volgende:
[..]
ik bedoel Kim daar begrijpt dat hij nooit hervormingen toe moet laten.
want als de hervormingen van de jaren 90 niet waren geweest in Iran, hadden ze daar geen internet gsm etc.
Het is wel relevant aangezien ze daar ook niet echt kunnen stemmen en Amerika daar ook een regime-change zou willen zien.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:38 schreef Caesu het volgende:
Toch wel moeilijk als je weet dat de kans dat je doodgeschoten wordt met de dag groter wordt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:57 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Het volk moet niet opgeven totdat de fucking regering verwoest is!!!
Voor normale doel einde ok (stroom etc)quote:Op zondag 21 juni 2009 00:03 schreef Caesu het volgende:
wat is mousavi's standpunt betreffende dat nucleaire programma?
net zoals Ahmadinejad dus. die zegt ook geen WMD te willen.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:10 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Voor normale doel einde ok (stroom etc)
WMD niet maar dat vinf Khamenie.... ook die heeft er zelfs een fatwa voor uitgesproken.
Wat Mousavi vind van WMD is eigenlijk niet zo irrelevant. als Mousavi of de studenten inderdaad aan de macht komen zullen de relaties met de westerse wereld gigantisch verbeteren.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:17 schreef Caesu het volgende:
[..]
net zoals Ahmadinejad dus. die zegt ook geen WMD te willen.
dus als die Mousavi doorgaat met het programma heeft Israël een groter probleem.
want dan is actie tegen Iran nog slechter te verkopen.
die Ahmadinejad wou tenminste nog Israël van de kaart vegen en hij ontkent de Shoah.
to the facts...quote:Op zondag 21 juni 2009 00:17 schreef Caesu het volgende:
[..]
net zoals Ahmadinejad dus. die zegt ook geen WMD te willen.
dus als die Mousavi doorgaat met het programma heeft Israël een groter probleem.
want dan is actie tegen Iran nog slechter te verkopen.
die Ahmadinejad wou tenminste nog Israël van de kaart vegen en hij ontkent de Shoah.
de CIA heeft niet zo'n goeie reputatie wat betreft WMD's in die regio.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:20 schreef The.Apple het volgende:
[..]
to the facts...
CIA zegt ook dat Iran niet bezig is met nukes te bouwen, alleen die gekke israelis claimen van wel.
CIA wel, witte huis niet die daarna CIA de schuld geven....quote:Op zondag 21 juni 2009 00:26 schreef Caesu het volgende:
[..]
de CIA heeft niet zo'n goeie reputatie wat betreft WMD's in die regio.
Idd, voor zover ik weet zegt de CIA (de gehele overheid van de VS eigenlijk) dat Iran de mogelijkheid heeft om genoeg uranium te verrijken voor meer dan tien kernbommen, en Achmadinejad wil ze bouwen ter verdediging. Dat lijkt me voldoende reden tot zorg.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:20 schreef The.Apple het volgende:
[..]
to the facts...
CIA zegt ook dat Iran niet bezig is met nukes te bouwen, alleen die gekke israelis claimen van wel.
Achmadinejad heeft nog nooit gezegt dat hij nukes wil bouwen, wel dat ie iran wil verdedigen tegen Israel.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:33 schreef .txt het volgende:
[..]
Idd, voor zover ik weet zegt de CIA (de gehele overheid van de VS eigenlijk) dat Iran de mogelijkheid heeft om genoeg uranium te verrijken voor meer dan tien kernbommen, en Achmadinejad wil ze bouwen ter verdediging. Dat lijkt me voldoende reden tot zorg.
Dat impliceert hij... Hoe wil je je tegen Israël verdedigen (en Israël van de kaart vegen) zonder nukes?quote:Op zondag 21 juni 2009 00:37 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Achmadinejad heeft nog nooit gezegt dat hij nukes wil bouwen, wel dat ie iran wil verdedigen tegen Israel.
We judge that Iraq has continued its weapons of mass destruction (WMD) programs in defiance of UN resolutions and restrictions. Baghdad has chemical and biological weapons as well as missiles with ranges in excess of UN restrictions; if left unchecked, it probably will have a nuclear weapon during this decade.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:29 schreef The.Apple het volgende:
[..]
CIA wel, witte huis niet die daarna CIA de schuld geven....
CIA heeft NOOIT een claim gehad dat er WMD in Iraq lagen, Het witte huis heeft dat alleen zo gebracht.
We hebben het over een gek die denkt, dat de Joden achter al het kwaad in de wereld zitten. Die allerlei wandaden toelaat waaronder het stenigen van vrouwen die worden beschuldigd van overspel. Zo'n iemand met atoomwapens is inderdaad gevaarlijk, wanneer de studenten / Mousavi de macht grijpen wordt dat WMD verhaal veel minder belangrijk omdat er dan niet langer een gek in command is wanneer die WMD's gebouwd zouden worden.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:37 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Achmadinejad heeft nog nooit gezegt dat hij nukes wil bouwen, wel dat ie iran wil verdedigen tegen Israel.
Fool,quote:Op zondag 21 juni 2009 00:45 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Die allerlei wandaden toelaat waaronder het stenigen van vrouwen die worden beschuldigd van overspel. Zo'n iemand met atoomwapens is inderdaad gevaarlijk, wanneer de studenten / Mousavi de macht grijpen wordt dat WMD verhaal veel minder belangrijk omdat er dan niet langer een gek in command is wanneer die WMD's gebouwd zouden worden.
wie zegt dat ze de macht behouden.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:45 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
We hebben het over een gek die denkt, dat de Joden achter al het kwaad in de wereld zitten. Die allerlei wandaden toelaat waaronder het stenigen van vrouwen die worden beschuldigd van overspel. Zo'n iemand met atoomwapens is inderdaad gevaarlijk, wanneer de studenten / Mousavi de macht grijpen wordt dat WMD verhaal veel minder belangrijk omdat er dan niet langer een gek in command is wanneer die WMD's gebouwd zouden worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |