abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70208253
Maar ook voor de Nederlandse media is Iran meestal een belangrijk land. Er hoeft maar iemand een scheet te laten en het is in het nieuws normaal gesproken. Nu wordt er misschien gefraudeerd, er wordt gevochten, massaal gedemonstreerd, er worden burgers doodgeschoten en 'het is niet belangrijk genoeg'?

Ik geloof er niet in. Ik zit nu CNN te kijken en wat je daar ziet....daar kan het Nederlandse journaille normaal echt niet omheen.
Ik weet het ook niet
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:38:55 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70208289
tvp
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:39:06 #28
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70208293
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:37 schreef Dunckie het volgende:
Maar ook voor de Nederlandse media is Iran meestal een belangrijk land. Er hoeft maar iemand een scheet te laten en het is in het nieuws normaal gesproken. Nu wordt er misschien gefraudeerd, er wordt gevochten, massaal gedemonstreerd, er worden burgers doodgeschoten en 'het is niet belangrijk genoeg'?

Ik geloof er niet in. Ik zit nu CNN te kijken en wat je daar ziet....daar kan het Nederlandse journaille normaal echt niet omheen.
Om half 8 op RTL werd er uitgebreid over gesproken, als eerste item.
pi_70208299
8 uur Journaal opende er ook mee.

NRC bericht ook vrij uitgebreid, ze hebben nog een correspondent in Teheran zitten (Thomas Erdbrink). http://www.nrc.nl/buitenl(...)_in_Iran_duren_voort
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:40:04 #30
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70208318
Iraanse protesten in de US nu ook...
pi_70208416
welk land gaat de leiders daar asiel geven vraag ik me af als het doorzet?
kan geen land verzinnen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_70208438
quote:
FB source: Mousavi’s open letter to the people of Iran. Released tonight at 9:21pm. It states that he stands with the people to protect the original aims of the revolution to reach human rights and democracy. He states that what they got instead was fraud, injustice, torture and lies. He states why he will not stand down and why all the security forces of Iran are brothers and sisters that should support the nation. He says the body charged with investigating the elections is not a neutral body. He calls on authorities to pull the security forces and basij out of the streets and allow the people’s voices to be heard peacefully.
http://tehranbureau.com/2009/06/20/iran-updates/
pi_70208455
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:44 schreef Caesu het volgende:
welk land gaat de leiders daar asiel geven vraag ik me af als het doorzet?
kan geen land verzinnen.
Gaza.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:46:55 #34
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70208467
obama zit achter een "destabilisation operaton"
hij weet dat er binnen een jaar een nuke gaat vallen, oid

nu op http://atdhe.net/tv/watch_fox_news.html
leipe yanks
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:48:39 #35
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70208503
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:46 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Gaza.
Gaza, een land?
pi_70208578
tvp
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:58:11 #37
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70208758
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Dunckie het volgende:
Ongelofelijk. Je hoort niks hier in Nederland als je niet een beetje thuis bent op internet. Heeft iemand hier een genuanceerde verklaring voor?
Idd Dunckie, maar dat is hier in Nieuw Zeeland iden dito, twitter is echter een prima manier om op de hoogte te blijven van datgene wat er gebeurt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:58:16 #38
188345 Py
op zich
pi_70208932
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Gaza, een land?
Ironisch bedoeld. Overigens zie ik ze nog niet gaan:
quote:
Assembly of Experts announced their full support for Khamenei's Friday address http://bit.ly/19hLgS (via @iranbaan) #iranelection
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=899635

Tekst in Farsi, kan google vertaalfunctie daarvoor niet vinden.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:05:00 #40
188345 Py
op zich
pi_70208957
quote:
Iran source says thr is a military tank in Azadi Square (I cnt confirm ths) #iranelection
minder dan 20 seconden ago from Seesmic Desktop
quote:
Assembly of Experts announced their full support for Khamenei's Friday address http://bit.ly/19hLgS (via @iranbaan) #iranelection
4 minuten ago from web
Regime lijkt de poot stijf te houden.
pi_70208977
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:37 schreef Dunckie het volgende:

Heel raar inderdaad. Normaal is elk Israëlisch-Palestijns item elke keer weer in het nieuws. Of het nou de zoveelste Palestijnse raketaanval is of het de zoveelste Israëlische nederzetting is, het komt telkens weer in het nieuws. Nu is er een soort van revolutie gaande in een erg groot land, wat heel zeldzaam is, en ze laten nauwelijks wat van hun horen.

De NOS is helemaal het spoor bijster en liet gister zelfs foute berichtgeving naar buiten dat de demonstraties niet doorgingen, terwijl dat rechtstreeks vanaf de Iraanse staatszender af kwam. Na veel respons van Nederlandse Iraniërs hebben ze dat uiteindelijk toch weggehaald. En vanmiddag zeiden ze op het nieuws dat er maar weinig demonstranten op de been waren vandaag. Terwijl als je andere media moet geloven zoals Al Jazeera en CNN de demonstraties massive zijn.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_70209107
De NOS... Ik kijk meestal wel het acht uur journaal, maar niet voor buitenlands nieuws.
GO LANCE !!!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:11:38 #43
188345 Py
op zich
pi_70209124
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:05 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Heel raar inderdaad. Normaal is elk Israëlisch-Palestijns item elke keer weer in het nieuws. Of het nou de zoveelste Palestijnse raketaanval is of het de zoveelste Israëlische nederzetting is, het komt telkens weer in het nieuws. Nu is er een soort van revolutie gaande in een erg groot land, wat heel zeldzaam is, en ze laten nauwelijks wat van hun horen.

De NOS is helemaal het spoor bijster en liet gister zelfs foute berichtgeving naar buiten dat de demonstraties niet doorgingen, terwijl dat rechtstreeks vanaf de Iraanse staatszenders af kwam. Na veel respons van Nederlandse Iraniërs hebben ze dat uiteindelijk toch weggehaald. En vanmiddag zeiden ze op het nieuws dat er maar weinig demonstranten op de been waren vandaag. Terwijl als je andere media moet geloven zoals Al Jazeera en CNN de demonstraties massive zijn.
Omdat er maar heel weinig nieuws via de officiële kanalen komt en 'onbevestigde bronnen' en dergelijke. En dan moeten ze voorzichtig zijn om het uit te zenden. Dat is gewoon de journalistieke code. NOS voelde zich volgens mij zelfs verplicht om de officiële Iraanse versie te moeten verslaan.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:12:13 #44
188345 Py
op zich
pi_70209140
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:10 schreef .txt het volgende:
De NOS... Ik kijk meestal wel het acht uur journaal, maar niet voor buitenlands nieuws.
Goeie OP
pi_70209164
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:12 schreef Py het volgende:

[..]

Goeie OP
Dank u en je moet ook AlexanderDeGrote bedanken voor de OP.

-edit nouja eigenlijk alle TS-en want ik heb maar een paar van die links op hoeven zoeken.
GO LANCE !!!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:17:06 #46
188345 Py
op zich
pi_70209248
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:13 schreef .txt het volgende:

[..]

-edit nouja eigenlijk alle TS-en want ik heb maar een paar van die links op hoeven zoeken.
bedankt allen!
pi_70209259
Ik denk inderdaad dat de NOS niet goed weet wat men aan moet met deze situatie.

Men wil graag een 'reputatie' hoog houden en geen verkeerd nieuws aan de man brengen. In dit geval zijn bronnen als Twitter niet bepaald 'veilig' voor een nieuwsstation, aangezien vele mensen daar berichtjes op kunnen gooien die foutief/correct zijn, maar dit is slecht te controleren.

In veel oorlogen of opstanden konden nieuwsstations toch nog een verslaggever ter plaatse hebben waardoor je wat meer zekerheid hebt over de berichtgeving die je plaatst.

Nu ging de NOS dan maar af op de Iraanse staatstelevisie, maar ondertussen krijgt men via via (achter de schermen als het ware) dat ook dat nieuws van geen kant klopt. In dat geval rest dan maar dat je maar weinig wil berichten over de kwestie omdat je simpelweg je nieuws niet kan controleren, maar dan krijg je weer het verwijt dat je er geen aandacht aan besteed.

Een GeenStijl, SBS Shownieuws etc, die kunnen zonder problemen alle nieuwtjes naar voren brengen zonder dat ze er ooit veel narigheid mee krijgen, ze hebben immers toch al de reputatie dat ze zooi onder de aandacht brengen.

Nieuws laten horen en zien via enkel Youtube/Twitter etc is volgens mij toch een manier waarmee de NOS nog niet echt kan werken en men nog dient uit te vinden hoe ook deze vorm van communicatie toch gebruikt kan worden zonder afbreuk te doen op een juiste informatievoorziening.
pi_70209315
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:13 schreef .txt het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook gedaan gister. Goeie aanpassingen iig!!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:25:21 #49
260256 For_now
niks nada noppes te melden
pi_70209430
Hoe bericht Al Jazeera eigenlijk?
Om de een of andere reden is de hele zender hier verdwenen
pi_70209444
Word die CNN vrouw niet moe van het constant herhalen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')