abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70261871
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:44 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[ afbeelding ]

.
pi_70262063
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:45 schreef Ruud het volgende:

[..]

pi_70262292
quote:
[ afbeelding ]

.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:07:30 #204
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_70262844
quote:
[ afbeelding ]

.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_70263026
quote:
[ afbeelding ]

.
-
  maandag 22 juni 2009 @ 19:28:41 #206
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_70263852
quote:
PSV meldt zich in Kerkrade voor Roda-aanvaller Cissé

22/06/2009 19:00

EXCLUSIEF - Na een periode van relatieve rust, is de dans om de diensten van Sekou Cissé opnieuw begonnen. Afgelopen maandag meldde PSV zich officieel bij Roda JC, terwijl ook FC Twente en Feyenoord de 24-jarige aanvaller nog altijd in het vizier hebben.

Op dit moment lijken de Rotterdammers de beste papieren te hebben voor het contracteren van de achtvoudig Ivoriaans international. Vorige week sprak een delegatie van Feyenoord met de Limburgers, die de vraagprijs inmiddels tot een niveau van vijf miljoen euro hebben gesteld.

In eerste instantie bood FC Twente de helft, maar voorzitter Joop Munsterman heeft begin deze week weer contact gezocht met de clubleiding van Roda JC. Mocht Feyenoord de aanvaller overnemen, dan zou daar naast een geldbedrag de komst van een overbodige speler tegenover kunnen staan.
Dat wordt dus ¤2,5 miljoen + Hofs.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_70263925
Rot lekker op met die Cissé, die is al die moeite niet waard. Laat liever Luc een aantal maal invallen.
-
  maandag 22 juni 2009 @ 19:34:13 #208
53267 TC03
pi_70264110
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:30 schreef Ritmo het volgende:
Rot lekker op met die Cissé, die is al die moeite niet waard. Laat liever Luc een aantal maal invallen.
Cissé is wel international van Ivoorkust en speelt op het WK samen met Drogba, daarmee is zijn marktwaarde wel verzekerd.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:41:59 #209
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_70264493
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:30 schreef Ritmo het volgende:
Gut, wat heeft iedereen toch tegen Cissé...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 22 juni 2009 @ 19:45:16 #210
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70264664
5 miljoen vind ik veel te veel geld voor Cisse.
pi_70264705
Nee toch he
  maandag 22 juni 2009 @ 20:11:35 #212
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_70265859
quote:
Volgens de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport staat Serginho Greene in de belangstelling van het Italiaanse Catania. De laagvlieger uit de Serie A zou de komst van de transfervrije verdediger overwegen. Feyenoord besloot afgelopen zomer zijn contract niet te verlengen, waardoor hij op zoek moet naar een nieuwe club.
....
pi_70265942
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:41 schreef Happel het volgende:

[..]

Moeilijkdoenerij denk ik
  maandag 22 juni 2009 @ 20:17:34 #214
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_70266148
quote:
'Feyenoord denkt aan aanvaller Purovic'
Geschreven op 2009-06-22 om 16:30 | Aantal keer bekeken: 9297 | Aantal reacties: 46 | Bron: Vijesti Montegrijnse krant
Als we de Montegrijnse krant Vijesti mogen geloven, heeft Feyenoord interesse in de aanvaller Purovic. De Montegrijnse international van Sporting Lissabon staat ook in de belangstelling van Sporting Braga.

De lange aanvaller (1,93 m) speelde het afgelopen seizoen op huurbasis voor het Turkse Kayserispor, waar hij vier maal doel trof in achttien duels. Voordat Purovic zich stortte op zijn Portugese en Turkse avontuur, speelde hij voor Rode Ster Belgrado.

Sporting Lissabon-manager Paulo Bento heeft Purovic laten weten dat hij niet meer in zijn plannen voorkomt en dat de aanvaller mag vertrekken. Volgens de krant zou Feyenoord dus in de race zijn voor de 24-jarige aanvaller.
bron: www.fr12.nl
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_70266407
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:41 schreef Happel het volgende:

[..]

Niets, als je hem voor 2,5 miljoen kunt krijgen direct doen. Maar dit gedoe er allemaal bij, met kans dat PSV of Twente er straks met hem vandoor gaat. Steek liever je moeite in Velthuizen en/of een andere CV/aanvaller.
-
  maandag 22 juni 2009 @ 20:24:43 #216
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_70266473
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:45 schreef Kopbal het volgende:
5 miljoen vind ik veel te veel geld voor Cisse.
¤2.5 + Hofs vind ik geen marktwaarde van 5 miljoen vertegenwoordigen. Eerder 3.5 miljoen. Mocht het al waar zijn trouwens.

Vrees ook dat er weinig anders op zit, dan het betalen van zulke bedragen voor bruikbare spelers. Voor een appel en een ei zijn ze tegenwoordig niet meer te krijgen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_70268531
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

....
Maffe italianen ook altijd
pi_70269668
quote:
Osse 'Huntelaar' wil slagen bij Feyenoord

OSS – Hij begon zijn loopbaan bij TOP Oss, maakte promotie naar NEC, is international bij het Nederlands elftal onder 15 jaar en speelt volgend seizoen voor Feyenoord. Vincent Janssen (15) uit Oss tekende begin april een vierjarig contract bij de Rotterdamse club. ”Ze willen me later in de Kuip laten spelen.”

Als kleine jongen was al duidelijk dat Janssen over veel kwaliteiten beschikt. Hij startte in de F6 van TOP Oss, maar speelde het jaar daarna al in de F1. Aan alles was te zien dat de Osse club niet zijn eindstation was. Toen TOP Oss een samenwerkingsovereenkomst met NEC aanging, toonde de Nijmeegse club belangstelling. Bij die club maakte hij afgelopen seizoen in de C1 indruk als echte goalgetter. ”Scoren is één van mijn sterkste punten. Ik ben sterk en sta vaak op de goede plek. Ik moet het niet van mijn snelle bewegingen hebben. Huntelaar is wel een speler waar ik iets van weg heb”, zegt hij.

International en aanvoerder Vincent Janssen

Volkslied
Bij NEC werkte de Ossenaar zich op tot jeugdinternational. ”Spelen voor je land is echt mooi. Het horen van het volkslied doet me wel wat.” Of hij ook meezingt? ”Ik ken de tekst wel, maar er wordt eigenlijk niet meegezongen.”
Bij het dragen van het oranje shirt was het wachten op belangstelling van topclubs. Via zijn zaakwaarnemer hoorde hij dat PSV langs de lijn stond, maar Feyenoord toonde concrete belangstelling. ”We zijn een paar keer in Rotterdam op gesprek geweest en ze zijn ook hierheen gekomen. Ze gaven me veel vertrouwen en zeggen dat ik komend seizoen in de B1 de nummer één voor de spitspositie ben.”

Verhuizen
De transfer betekent dat Janssen verhuist naar Rotterdam. Hij komt in een appartementengebouw waar de club een hele verdieping huurt voor spelers. ”Er is een gastvrouw en een grote keuken waar we eten. Eén keer per week moeten we meekoken, zodat we dat ook leren.” Janssen zette begin april zijn handtekening onder een vierjarige verbintenis. Het eerste jaar heeft hij een jeugdcontract, daarna gaat het om het ’eggie’. Al te ver vooruit kijken wil de Ossenaar nog niet. ”Misschien sta je op je zeventiende in het eerste, maar misschien breek je op je zestiende wel je been en speel je twee jaar later pas. Ik ga mijn best doen en ik kijk wel hoe het gaat.”
Ik zeg goed bezig
  maandag 22 juni 2009 @ 22:13:26 #220
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70271219
Moet 'ie voor TOP gaan voetballen, die kankerlul.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:19:31 #221
53267 TC03
pi_70271527
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:13 schreef Kopbal het volgende:
pi_70271684
Wat staat er nou op dat rechterbeen?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_70271755
Ik had deze nog helemaal niet gezien

Die gozer mag voor minder dan 15 miljoen niet vertrekken!
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_70271807
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:22 schreef RayMania het volgende:
Wat staat er nou op dat rechterbeen?
Obelix met een Feyenoord Menhir
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 22 juni 2009 @ 22:38:44 #225
53267 TC03
pi_70272426
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:24 schreef Staanplaats het volgende:
Ik had deze nog helemaal niet gezien
[ afbeelding ]

Die gozer mag voor minder dan 15 miljoen niet vertrekken!
Heerlijk doelpunt inderdaad. En ook nog wel tegen Ajax.
pi_70277583
Was ook nog eens de kampioenswedstrijd volgens mij Hij weet in ieder geval hoe het is om in belangrijke wedstrijden te scoren.

Verder zag ik net pas de opdruk van de namen en rugnummers, wat vind ik dat lelijk zeg
pi_70280479
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:13 schreef Kopbal het volgende:
pi_70283048
Zie net de beelden van de eerste training. Wat is jullie shirt lelijk geworden zeg.

Wel mooi om te zien dat er zoveel supporters zijn de eerste training, Feyenoord blijft wel een mooie club wat dat betreft.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:08:42 #229
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_70283214
quote:
'Optie in Feyenoord-contract Castaignos dubieus'
13 juni 2009

Feyenoord kan mogelijk minder geld vragen voor aanvaller Luc Castaignos, dan de laatste weken aangenomen werd. De 16-jarige spits heeft een contract tot medio 2011, met een door de club te lichten optie voor nog twee jaar. De vraag is of deze optie, die er voor zorgt dat een afkoopsom tot 2013 reëel lijkt, geldig is.

Tijdens een druk bezochte informatiebijeenkomst die vandaag werd georganiseerd in het Olympisch Stadion in Amsterdam door spelersmanagementkantoor Forza Fides maakte gelicentieerd spelersmakelaar Frans de Weger, die tevens advocaat is, tijdens zijn lezing onder meer bekend dat eenzijdige opties in jeugdcontracten met een lengte van drie jaar op grond van de FIFA-reglementen uiterst twijfelachtig zijn. Tijdens dit seminar, dat werd georganiseerd voor de ouders van talentvolle jeugdspelers, werden aan de hand van zijn nieuwste boek voor de betaald voetbalspeler en zijn familie de belangrijkste rechten voor spelers besproken, waaronder de eenzijdige optie in jeugdcontracten.

Castaignos maakte vorige maand furore tijdens het EK voor spelers tot 17 jaar en wekte daarmee de interesse van diverse buitenlandse topteams. Onder meer Arsenal, Chelsea en Liverpool zouden interesse hebben in de jonge spits, die Feyenoord miljoenen op zou kunnen brengen. Maar hoeveel miljoen precies? Castaignos heeft een contract tot 2011, met een optie voor nog twee jaar. Een afkoopsom tot medio 2013 lijkt dus reëel. De FIFA heeft namelijk bepaald dat spelers onder de 18 jaar contracten van maximaal drie jaar mogen tekenen en dat deze contracten géén clausules mogen bevatten die verwijzen naar een langere periode dan deze drie jaar.

"In de FIFA-reglementen is inderdaad opgenomen dat spelers onder de 18 jaar geen spelerscontracten mogen aangaan voor langer dan drie jaar. Dat is een beschermingsmaatregel vanuit de FIFA. In diezelfde reglementen is ook opgenomen dat iedere clausule die in een dergelijk contract toch verwijst naar een langere contractduur dan die drie jaar, niet geldig is", zei De Weger zaterdag.

Oud-PSV'er Leandro
"Wat mij betreft is een eenzijdige optie in een driejarig contract van een jeugdspeler een clausule die verwijst naar een langere periode dan drie jaar. Belangrijk is in dat verband ook nog dat in het transferreglement een aantal artikelen bindend zijn op nationaal niveau, waaronder het FIFA-artikel waarin dit is bepaald. Het gevolg is dat het contract maar voor de duur van drie jaar geldig is. Althans, als deze jeugdspeler inderdaad een contract heeft voor drie jaar met daarin een optie van twee jaar verwacht ik dat als zo'n zaak voor de FIFA komt, de speler na drie jaar transfervrij de overstap kan maken en dat deze clausule dus niet geldig zal worden bevonden."

Volgens De Weger zijn in het verleden wel vaker de grenzen door de clubs met jeugdcontracten opgezocht. "In de zaak van Leandro tegen PSV bijvoorbeeld had PSV met de minderjarige speler Leandro een contract gesloten voor langer dan drie jaar, te weten voor 5 jaar. Alhoewel het in die zaak niet ging om een eenzijdige optie, werd in die zaak wel met een minderjarige voetbalspeler een spelerscontract aangegaan voor langer dan drie jaar. Gevolg was toen dat het hoogste internationale arbitrageorgaan, het CAS (Court of Arbitration for Sport), besliste dat dat niet kon en dat de speler na drie jaar transfervrij was."
quote:
Vincent Janssen wil slagen bij Feyenoord
Hij begon zijn loopbaan bij TOP Oss, maakte promotie naar NEC, is international bij het Nederlands elftal onder 15 jaar en speelt volgend seizoen voor Feyenoord. Vincent Janssen (15) uit Oss tekende begin april een vierjarig contract bij de Rotterdamse club. ”Ze willen me later in de Kuip laten spelen.”

Als kleine jongen was al duidelijk dat Janssen over veel kwaliteiten beschikt. Hij startte in de F6 van TOP Oss, maar speelde het jaar daarna al in de F1. Aan alles was te zien dat de Osse club niet zijn eindstation was. Toen TOP Oss een samenwerkingsovereenkomst met NEC aanging, toonde de Nijmeegse club belangstelling. Bij die club maakte hij afgelopen seizoen in de C1 indruk als echte goalgetter. ”Scoren is één van mijn sterkste punten. Ik ben sterk en sta vaak op de goede plek. Ik moet het niet van mijn snelle bewegingen hebben. Huntelaar is wel een speler waar ik iets van weg heb”, zegt hij.

Volkslied
Bij NEC werkte de Ossenaar zich op tot jeugdinternational. ”Spelen voor je land is echt mooi. Het horen van het volkslied doet me wel wat.” Of hij ook meezingt? ”Ik ken de tekst wel, maar er wordt eigenlijk niet meegezongen.”
Bij het dragen van het oranje shirt was het wachten op belangstelling van topclubs. Via zijn zaakwaarnemer hoorde hij dat PSV langs de lijn stond, maar Feyenoord toonde concrete belangstelling. ”We zijn een paar keer in Rotterdam op gesprek geweest en ze zijn ook hierheen gekomen. Ze gaven me veel vertrouwen en zeggen dat ik komend seizoen in de B1 de nummer één voor de spitspositie ben.”

Verhuizen
De transfer betekent dat Janssen verhuist naar Rotterdam. Hij komt in een appartementengebouw waar de club een hele verdieping huurt voor spelers. ”Er is een gastvrouw en een grote keuken waar we eten. Eén keer per week moeten we meekoken, zodat we dat ook leren.” Janssen zette begin april zijn handtekening onder een vierjarige verbintenis. Het eerste jaar heeft hij een jeugdcontract, daarna gaat het om het ’eggie’. Al te ver vooruit kijken wil de Ossenaar nog niet. ”Misschien sta je op je zeventiende in het eerste, maar misschien breek je op je zestiende wel je been en speel je twee jaar later pas. Ik ga mijn best doen en ik kijk wel hoe het gaat.”
Ze leren gelukkig wel snel
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_70284413
Die verdediger die Been wil halen, dat moet toch wel Kruiswijk zijn? Nederlands, jong maar toch genoeg wedstrijden op niveau. Niet al te duur en nog zeker met restwaarde.

Ik zou niet weten wie Feyenoord anders kan halen
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:52:14 #231
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70284486
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die verdediger die Been wil halen, dat moet toch wel Kruiswijk zijn? Nederlands, jong maar toch genoeg wedstrijden op niveau. Niet al te duur en nog zeker met restwaarde.

Zijn nog wel andere opties natuurlijk: een onbekende Pool, Bjarsmyr, Olsson, Loovens
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:52:49 #232
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_70284503
quote:

Waar heb je gelezen of gehoord dat de verdediger Nederlands en ervaren is? Daarnaast, is Kruiswijk niet linksbenig?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_70284784
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:08 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

[..]

Ze leren gelukkig wel snel
Als je nou gewoon even leest dan zie je dat het eerste jaar van de vier een jeugdcontract is
pi_70284905
quote:

Donk?
pi_70284969
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:52 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Zijn nog wel andere opties natuurlijk: een onbekende Pool, Bjarsmyr, Olsson, Loovens
Loovens is onhaalbaar schat ik, terwijl die Bjarsmyr ook niet komt. Een onbekende Pool kan ook, maar ik denk dat je met Kruiswijk de meeste zekerheid binnenhaalt.

Donk zou ook kunnen, maar die vroeg aan Brugge al veel te veel salaris, dus dat gaat niet werken.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:12:57 #236
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70285079
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Loovens is onhaalbaar schat ik, terwijl die Bjarsmyr ook niet komt. Een onbekende Pool kan ook, maar ik denk dat je met Kruiswijk de meeste zekerheid binnenhaalt.

Donk zou ook kunnen, maar die vroeg aan Brugge al veel te veel salaris, dus dat gaat niet werken.
Er zijn natuurlijk meer verdedigers dan Kruiswijk. Ik vertrouw wel op het netwerk van Beenhakker.
pi_70285663
Glenn Loovens die we toen nooit goed genoeg vonden.
Moet nu opeens terug komen om de boel te gaan reden
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:35:18 #238
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70285779
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:31 schreef Canisfire het volgende:
Spreek voor jezelf.
pi_70285917
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:12 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk meer verdedigers dan Kruiswijk. Ik vertrouw wel op het netwerk van Beenhakker.
Natuurlijk, maar ik zou het een van de meest logische keuzes vinden.
pi_70285935
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is natuurlijk ook best mogelijk dat hij voor een club als Feyenoord genoegen neemt met een iets lager salaris. Natuurlijk speelt geld een belangrijke rol, maar ik denk dat doorgroeimogelijkheden ook best een belangrijke rol kunnen spelen op die leeftijd en vanuit Nederland maak je makkelijker een mooie transfer dan vanuit België.

Bovendien betaalt Brugge ook geen mega-salarissen, Feyenoord heeft externe financiers die bij kunnen springen.

Donk vind ik overigens een zwaar overschatte speler, hoop niet dat Feyenoord hem daadwerkelijk probeert te halen. Aan de andere kant weet je nooit hoe hij zich eventueel zou ontwikkelen, de selectie van NEC vond ik afgelopen seizoen ook pure middelmaat en daar heeft Been ook het optimale uit weten te halen.
pi_70285993
Ik denk eerlijk gezegd dat Feyenoord hogere salarissen betaalt dan Brugge. Spelers als Makaay, Van Bronckhorst en Hofland zouden Brugge niet kunnen betalen denk ik.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:43:35 #242
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70286011
Beter halen we deze baas.

pi_70286074
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:42 schreef koningdavid het volgende:
Spelers als Makaay, Van Bronckhorst en Hofland zouden Brugge niet kunnen betalen denk ik.
Feyenoord eigenlijk ook niet
pi_70286858
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:45 schreef Luni het volgende:

[..]

Feyenoord eigenlijk ook niet
Haha scherp
pi_70286877
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:35 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.
Ik vind hem zelf niet slecht ofzo hoor .
Vind het gewoon raar eerst stuur je iemand weg en vervolgens ga je hem weer halen
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_70288471
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:11 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Vind het gewoon raar eerst stuur je iemand weg en vervolgens ga je hem weer halen
Loovens komt echt niet, geloof ik niets van. Kruiswijk vind ik geen gek idee. Bjarsmyr zie ik ook niet zo snel komen. Donk misschien wel.. Ik weet het echt niet, misschien wordt dit wel een enorme verrassing, zou wel eens leuk zijn
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:06:44 #247
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70288649
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:11 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Soms moet iemand eerst weg om die extra stap te maken.
Al vond ik het toendertijd erg jammer dat'ie wegging
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:08:46 #248
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70288735
Weet niet of het hier al stond.. Wel grappig om te lezen:
quote:
Fernandez: Leuker dan bij Barcelona
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Daniel ‘Dani’ Fernández Artola keek zondag zijn ogen uit. De 26-jarige Spanjaard wandelde het trainingsveld van Feyenoord op en zag tienduizend toeschouwers de longen uit hun lijf schreeuwen.

Daniel Fernandez Artola. FOTO PIM RAS
Voor de rechtsback was het de bevestiging dat hij de juiste keuze heeft gemaakt door van NEC naar de Kuip te verhuizen.

,,De eerste training was véél beter dan in mijn tijd bij FC Barcelona,’’ zegt hij. ,,Daar komen de mensen vooral naar wedstrijden, veel minder naar trainingen. Mijn medespelers hadden al voorspeld dat het een unieke ervaring zou zijn. Het was een mooie kennismaking.’’

Dat Fernandez naar Feyenoord zou komen, hing al sinds maart in de lucht. Maar de transfer mag rustig het predikaat ‘gecompliceerd’ dragen. De transferrechten van de verdediger lagen bij zaakwaarnemer Dmitri Selyuk uit Oekraïne.

,,Een transfer vanuit Oekraïne naar Nederland is heel erg lastig,’’ zo lacht Fernandez. ,,Het heeft heel lang geduurd, maar ik heb nooit getwijfeld. Ik wilde trainer Mario Been achterna. Hij is een geweldige trainer. Hij kan spelers écht beter maken. Wat hij bij NEC heeft gepresteerd is niet normaal. En als ik puur naar mezelf kijk, ben ik veel completer geworden. Zo compleet dat ik klaar ben voor een stap naar een topclub.’’

Want hoewel Feyenoord de afgelopen seizoenen onder de maat presteerde, vindt de Spanjaard dat hij bij een topclub terecht is gekomen. ,,Ja, dat merk ik aan alles,’’ zegt hij. ,,Ik krijg plotseling ook veel aanvragen voor interviews vanuit Spanje. Die zien dat ik na enkele tussenstappen nu ben aanbeland waar ik voor heb geknokt. Feyenoord heeft in Barcelona toch een grote naam. De club won ooit in de Kuip de Europa Cup 2 en natuurlijk heeft Johan Cruijff ooit hier gespeeld. Cruijff is een god in Barcelona. Nee, ik heb hem nooit gesproken. Hij is zo groot, niet iedereen kan hem even opzoeken.’’

Ook goede vrienden van zoon Jordi dus niet. Fernandez trainde ooit samen met Cruijff junior bij Barcelona B en later kwamen ze elkaar tegen in Oekraïne, waar Fernandez bij Metallurg Donetsk speelde en Cruijff bij Shakthar Donetsk.

,,Mijn periode bij Metallurg was geen succes, maar mijn mooie vriendschap met Jordi is daar ontstaan. Toen ik hem enkele maanden geleden vertelde dat ik naar Feyenoord kon, zei hij meteen dat ik moest tekenen. Hij zat hier op de tribune toen zijn vader in de jaren tachtig in het eerste elftal speelde. Hij weet zeker dat de manier van voetballen bij deze club bij mij zal passen.’’

Fernandez brak nooit door bij FC Barcelona, maar speelde er in de jeugd wel met Lionel Messi, Andrés Iniesta en Bojan Krkic. Onder Frank Rijkaard haalde hij tegen Gimnastic de Tarragona eenmalig de hoofdmacht. Het was de halve finale in de Copa Catalunya. ,,Ik ben er trots op,’’ zegt hij. ,,Ik had ook al drie oefenduels meegedaan. Dat pakken ze mij niet meer af. Het niveau bij FC Barcelona is zo hoog, het is geen schande als je het niet haalt. Natuurlijk wil ik graag nog eens in de Primera Division spelen. Er waren al mogelijkheden en mijn vrouw verklaarde mij voor gek dat ik niet toehapte. Maar ik wilde naar Feyenoord. Dat ik tot op heden de enige aankoop ben, legt geen extra druk op mij. Ik ken mijn kwaliteiten.’’

Dochter Morgan werd verleden week één jaar. Fernandez vierde vakantie met haar en zijn vrouw op Menorca. ,,Daar dacht ik maar één ding,’’ zegt hij. ,,Feyenoord. Weet je wat ik het mooiste vind? Dat ik Roy Makaay, die in Spanje echt een grootheid is, mag gaan voorzien van voorzetten. Alleen de gedachte maakt mij al supertrots.’’

http://www.sportwereld.nl/voetbal/clubdossiers/feyenoord/3311746/Fernandez_Leuker_dan_bij_Barcelona.html
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:02:00 #249
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_70290567
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:31 schreef Canisfire het volgende:
de potentie had die wel altijd, en in Engeland/Schotland heeft die genoeg bij geleerd om bij ons in de basis te staan. Alleen zal die geen Celtic-salaris bij ons kunnen krijgen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:05:19 #250
53267 TC03
pi_70290663
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:08 schreef Keltie het volgende:
Weet niet of het hier al stond.. Wel grappig om te lezen:
[..]
Ik had het al gelezen ja. Alhoewel je dit soort ophemel verhaaltjes van voetballers bij hun nieuwe club altijd met een korreltje zout moet nemen, lijkt hij echt trots te zijn om voor Feyenoord te mogen spelen. Goede zaak, want dat miste ik nog weleens bij Greene of Lucius (Greene en Lucius !!!!!!!).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')