quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:05 schreef nietzman het volgende:
Ofwel, voor de prijs van een goede PC kan je net zo goed een mac halen?
Wie ben jij om te bepalen wat nuttig is voor anderen? Als iemand gewoon een degelijke laptop wil, ben je met een MacBook Pro altijd goed af, wat je er verder ook mee gaat doen.quote:Op zondag 21 juni 2009 02:49 schreef Sjibble het volgende:
Tenzij je echt een krachtige computer overal bij je moet hebben vanwege school, werk wat dan ook, dan is het wel nuttig. Anders niet.
Waarschijnlijk uit dezelfde bron waar de virus-voor-mac-paranoia vandaan komtquote:Op zondag 21 juni 2009 02:59 schreef Tijn het volgende:
Waar die 2000 euro vandaan komt is me trouwens een raadsel
Een collega kocht een Pro, voor 2000. Tbh stelt ie ook niet veel voor.quote:Op zondag 21 juni 2009 02:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat nuttig is voor anderen? Als iemand gewoon een degelijke laptop wil, ben je met een MacBook Pro altijd goed af, wat je er verder ook mee gaat doen.
Waar die 2000 euro vandaan komt is me trouwens een raadsel, de prijzen van de MBP beginnen bij iets meer dan de helft van dat bedrag.
Je had niet zoiets van "Goh, een laptop met een verlicht toetsenbord, glazen scherm, behuizing uit één stuk aluminium, een dikte van nog geen inch en een battery life van 7 uur is eigenlijk best aardig"?quote:Op zondag 21 juni 2009 11:54 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Een collega kocht een Pro, voor 2000. Tbh stelt ie ook niet veel voor.
Het lastige aan benchmarks is dat je eigenlijk hetzelfde OS moet gebruiken voor een goede vergelijking, terwijl de MBP meestal OSX zal draaien en een andere laptop meestal Windows.quote:Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de benchmarks van die Macbook Pro tegenover andere vergelijkbare computers.
in 2006 faalhaasquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:36 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Als specs bepaalde hoe een computer presteerde zou de Macbook Pro vast niet getest zijn als beste Windows Vista notebook. En toch is het zo. Blijkbaar zeggen getallen niet alles
De pro kan toch ook vista draaien? Of welke andere windows dan ook?quote:Op zondag 21 juni 2009 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je had niet zoiets van "Goh, een laptop met een verlicht toetsenbord, glazen scherm, behuizing uit één stuk aluminium, een dikte van nog geen inch en een battery life van 7 uur is eigenlijk best aardig"?
[..]
Het lastige aan benchmarks is dat je eigenlijk hetzelfde OS moet gebruiken voor een goede vergelijking, terwijl de MBP meestal OSX zal draaien en een andere laptop meestal Windows.
Alweer ditquote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef Sjibble het volgende:
[..]
De pro kan toch ook vista draaien? Of welke andere windows dan ook?
Dus waar ligt het probleem?Ze hebben bewezen dat Vista het best loopt op de Pro.
Nou wil ik ook zien hoeveel het scheelt. En aangezien OSX ook op mijn laptop zal draaien, zal het slechter draaien dan de Pro (omdat die volgens bench's toch beter is), maar het zal wel niet zo veel verschil wezen.
Ik geloof het best. Maar ik wil weten hoeveel het verschilt.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:18 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Alweer ditGast, dat is alweer een hele tijd terug
http://www.pcworld.com/ar(...)tebooks_of_2007.htmlquote:Op zondag 21 juni 2009 13:21 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik geloof het best. Maar ik wil weten hoeveel het verschilt.
Dus waar is die grafiek?Hele tijd terug of niet...
Pro scoort 88, mijn laptop scoort 77quote:Op zondag 21 juni 2009 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.pcworld.com/ar(...)tebooks_of_2007.html
Maar het gaat dus alleen om laptops die in 2007 getest zijn door PCWorld. Nu is dat best een gerenommeerd blad, maar de claim dat de snelste windows laptop een mac is, is dus wel redelijk overdreven.
Waar HEB je het overquote:Op zondag 21 juni 2009 13:37 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Pro scoort 88, mijn laptop scoort 77
Original Acer Battery for Aspire 5920-302G16MN - 4400mAh ... the 5920G notched a very good World Bench 6 Beta 2-Score of 77 - a few percentage points above ...
Dat is dus een cache van google. Van mij hoef je het ook niet als waar te beschouwen, en ik ook niet.
Geeft toch wel een indicatie aan, aangezien mijn laptop uit 2007 komt, 1000 dollar heeft gekost en die macbook die jij beschrijft 2500 kost.
En een loden unit van 3000 dollar in dezelfde test als die MBP maar 75. Wat is je punt?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:37 schreef Sjibble het volgende:
Pro scoort 88, mijn laptop scoort 77
Dus op het moment dat die macbook getest werd, was het prijsverschil geen $1500,- maar $500,-quote:Equipped with a fast processor and solid speakers, the $ 1999 (as of July 24, 2007) Acer Aspire 5920G
Even geen tijd om alles te beantwoorden.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:39 schreef Nikki123 het volgende:
Tot slot de reden waarom mijn volgende computer weer een mac wordt: De mac bespaard me heel veel tijd. O.a. het oplossen van problemen, het herinstalleren van windows omdat het elke keer weer langzamer begint te lopen, het niet meer zorgen hoeven maken over virussen en tot slot het uitvoeren van je dagelijkse handelingen, agenda, mail lezen etc.
Succes met je beslissing
Waarom zou dat moeten? Dat is dus een design fout. Ik hoef ook niet bang te zijn dat ik met het drukken op de verkeerde knoppen op mijn afstandsbediening mijn TV sloop.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:52 schreef Sjibble het volgende:
Dit bewijst gewoon dat jij niet kan omgaan met Windows.
Ik snap niet waarom dit een argument is om géén mac te kopenquote:Het is dat Mac dat soort gezeur niet kan hebben en daarom al beter is voor de consument. Als de Mac hetzelfde gedoe had met virussen, ad-ware, malware, was het net zo'n grote puinhoop.
Een half jaar later kocht ik em voor 1070 incl tas, muis, 3 jaar pickup-return garantie. Dat was November 2007.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:48 schreef Swetsenegger het volgende:
En dan nog iets
[..]
Dus op het moment dat die macbook getest werd, was het prijsverschil geen $1500,- maar $500,-
Ongeveer 1499 euro. Macs vernieuwen namelijk ook steeds. Dus de eerder geteste topper was waarschijnlijk midrange geworden en de nieuwe topper had een snellere proc, meer geheugen , etc.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:55 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Een half jaar later kocht ik em voor 1070 incl tas, muis, 3 jaar pickup-return garantie. Dat was November 2007.
Wat kostte toen die Mac in nederland?
Ze zijn in dezelfde periode gereleased, mijne scoorde 77, de macbook scoorde 88.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ongeveer 1499 euro. Macs vernieuwen namelijk ook steeds. Dus de eerder geteste topper was waarschijnlijk midrange geworden en de nieuwe topper had een snellere proc, meer geheugen , etc.
Maar nogmaals, het was JOUW argument dat jouw acer zoveel goedkoper was, en dat is gelet op je EIGEN link ten tijden van die test simpelweg NIET waar.
Dat is geen design fout. Dat is hetzelfde als dat je nu naar Mexico reist en gewoon vraagt om de varkersgriep. Je moet die bende mijden. Het is een fout van microsoft dat dit mogelijk is, maar het is de fout van de gebruiker dat die meuk er toch op komt. Bij ons op de ICT opleiding heeft vrijwel niemand rotzooi op zijn laptops, en de enige herinstallatie was de upgrade van Vista naar 7 (welke ik nog ga maken, omdat 7 beter isquote:Op zondag 21 juni 2009 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Dat is dus een design fout. Ik hoef ook niet bang te zijn dat ik met het drukken op de verkeerde knoppen op mijn afstandsbediening mijn TV sloop.
[..]
Ik snap niet waarom dit een argument is om géén mac te kopen
... dus?quote:
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:52 schreef Sjibble het volgende:
Dit bewijst gewoon dat jij niet kan omgaan met Windows.
Best een goede vergelijking met Windows die je hier maaktquote:Op zondag 21 juni 2009 14:10 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dat je nu naar Mexico reist en gewoon vraagt om de varkersgriep. Je moet die bende mijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |