Dat denk ik dus ook, en je kunt zoveel (voor mij essentiele) programmas op een mac niet draaien.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:25 schreef Kn0x het volgende:
Even TVP plaatsen. Dit soort topics zijn al vaker langs gekomen, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Vooral de prijs vind ik zwaar tegenvallen. Ik denk dat je voor dezelfde prijs van een MAC een net zo goede PC kan samenstellen.
Mensen die nog steeds denken dat een mac grafisch betere prestaties levertquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:26 schreef plakkert- het volgende:
Zolang je niet aan designen/videobewerking/animatie doet heb je naar mijn mening niet echt een Macbook Pro nodig. Dan voldoet mijns inziens een mid tot high end PC of een normale Macbook prima
Ik vraag me af of de mensen waarbij de topcase voor de zoveelste keer is gescheurd of die het met je eens zijn. Het lijkt wel alsof Apple hierbij slachtoffer van z'n eigen succes is geworden.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:19 schreef AngryNerd het volgende:
+ Heel degelijk
Uhm dat is ook gewoon nog steeds zo.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:28 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Mensen die nog steeds denken dat een mac grafisch betere prestaties levert
Uuh neequote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:29 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Uhm dat is ook gewoon nog steeds zo.
Mjah als je gewend bent dat je computer een keer per week crasht en het gebeurd met XP lite nog maar 1 keer per 2 weken, dan ben je vast tevreden. Dat maakt XP (lite) nog geen stabiel en licht besturingsysteem. Hoewel XP natuurlijk licht is, het OS is immers al 6/7 jaar oud. Windows 7 kan ik net beoordelen, immers het is nog niet te koopquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:29 schreef Rosbief het volgende:
Over je voordelen rijtje:
-Stabiel en licht is XP lite ook, Windows 7 werkt ook goed
Dikke vette HOAXquote:-met virussen heb je onder Windows ook geen gedoe, NOD32 1x installeren en klaar.
Batterijduur van de nieuwe MBP's zijn iets van 7 uur volgens mijquote:-Batterijduur kan ik niet beoordelen (is die zoveel meer dan bij andere laptops?)
HP maakt idd ook best degelijke computers. Apple is alleen de enige die degelijkheid en design lijkt te kunnen combinerenquote:-HP bv maakt ook degelijke laptops
Blaatquote:Eigenlijk kan ik niets bedenken om voor een Mac te gaan, vooral de prijs is veel te hoog. En ja hij zal best goed afgewerkt zijn maar wat heb je eraan dat een laptop 10 jaar mee gaat?
De enige reden waarom mensen een Macbook Pro kopen is omdat het 'mooi en hip' is, net zoals Ben & Jerry meer wordt gekocht vanwege de status dan voor het ijs.
-
Als specs bepaalde hoe een computer presteerde zou de Macbook Pro vast niet getest zijn als beste Windows Vista notebook. En toch is het zo. Blijkbaar zeggen getallen niet allesquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:31 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Uuh neeVoor de prijs van een mac computer stel ik een pc samen die grafisch minstens 5x zo goed is.
Voor de duidelijkheid: Ik heb al een high-end PC die ik zelf heb samengesteld met een bijbehorende 26 inch monitor. De huiscomputer is dus al gereed. Het gaat hier om een laptop die ik voor school wil gebruikenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:25 schreef Kn0x het volgende:
Even TVP plaatsen. Dit soort topics zijn al vaker langs gekomen, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Vooral de prijs vind ik zwaar tegenvallen. Ik denk dat je voor dezelfde prijs van een MAC een net zo goede PC kan samenstellen.
Dat is uiteraard niet de enige reden waarom mensen een mac kopen, maar thanks voor je reactie.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:26 schreef plakkert- het volgende:
Zolang je niet aan designen/videobewerking/animatie doet heb je naar mijn mening niet echt een Macbook Pro nodig. Dan voldoet mijns inziens een mid tot high end PC of een normale Macbook prima
Als ik ook uiteindelijk een windowsprogramma ontdek die ik niet kan missen op mijn macbook, zou ik uiteindelijk XP erop installeren via Bootcamp en het alsnog kunnen draaien.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, en je kunt zoveel (voor mij essentiele) programmas op een mac niet draaien.
Uiteraard kocht ik mijn mac mini niet om op te gamen (fout van mij om te zeggen). Maar om een beetje kennis te maken met OS X, het beviel mij wel. Ik deed hem eigenlijk uiteindelijk weg om mijn huidige high-end PC te samenstellen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:28 schreef GoeRoe86 het volgende:
Tja als je een mac mini koopt om te gamen, vraag ik me toch af of je zoveel van computers weet. Op een macbook pro daarentegen kan je best goed gamen. De grote hamvraag is: Ben je zo erg gewend aan windows dat je je gaat iriteren als sommige functies anders zijn of niet zitten waar je ze verwacht? Als het antwoord daarop nee is, kan je gerust een Mac kopen naar mijn mening.
Beide punten gaan niet op, een vriend van mij heeft een dualboot met OS X en Vista (en ook nog Ubuntu), en windows werkt ook perfect op zijn macbook pro. Hij kan er Burnout Paradise met alles max perfect op spelen, dus gamen is ook geen probleem.quote:- Je kan er niet op gamen (daar zijn laptops naar mijn mening ook niet voor bedoeld)
- Je betaalt relatief veel als we naar de hardware / prijs verhouding kijken (maar je krijgt er betrouwbaarheid en toch hele goede prestatie voor terug, OS X is immers geen Vista)
Ah, kijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:42 schreef DEiE het volgende:
[..]
Beide punten gaan niet op, een vriend van mij heeft een dualboot met OS X en Vista (en ook nog Ubuntu), en windows werkt ook perfect op zijn macbook pro. Hij kan er Burnout Paradise met alles max perfect op spelen, dus gamen is ook geen probleem.
Mijn windows crasht bijna nooit, je moet er natuurlijk wel mee om kunnen gaan en niet domweg allerlei meuk installeren. En anders installeer je Linux.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:35 schreef GoeRoe86 het volgende:
Mjah als je gewend bent dat je computer een keer per week crasht en het gebeurd met XP lite nog maar 1 keer per 2 weken, dan ben je vast tevreden. Dat maakt XP (lite) nog geen stabiel en licht besturingsysteem. Hoewel XP natuurlijk licht is, het OS is immers al 6/7 jaar oud. Windows 7 kan ik net beoordelen, immers het is nog niet te koop
Waarom HOAX?quote:Dikke vette HOAX
Ok, dat is wel lang. Zou de enige reden zijn om een Mac voor te kopen dan, hoewel ik het de meerprijs niet waard vind.quote:Batterijduur van de nieuwe MBP's zijn iets van 7 uur volgens mij
Ok, je verkiest dus toch de Mac vanwege het designquote:HP maakt idd ook best degelijke computers. Apple is alleen de enige die degelijkheid en design lijkt te kunnen combineren
Welke niet? Er is een enorme hoeveelheid kwalitatief hoogstaande freeware en shareware te vinden voor OSX.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, en je kunt zoveel (voor mij essentiele) programmas op een mac niet draaien.
Mjah, alleen vragen die om je wachtwoord voordat ze wat doen....quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:44 schreef VNA9216 het volgende:
Geen virusscan op een mac installeren = dom, OOK voor OSX zijn er virussen.
Mjah dat is zijn probleem. Ik ga geen resources verspillen op mijn computer.quote:Tevens is het ook onverantwoord omdat je zo voor dat je het weet misschien een besmette bijlage doormailt oid naar een windows gebruiker natuurlijk![]()
Remt afquote:het lichte OS dat zn snelheid niet verliest is ook niet helemaal waar. Ook OSX remt wel wat af, maar lang niet zo veel als windows, dat is waar.
Vast wel. Maar batterylife is al jaren een belangrijk punt voor apple en is inderdaad erg goed te noemen.quote:Flinke batterijduur valt ook wel mee naar mijn idee. Een goede windows laptop heeft dat net zo goed.
Eh sorry? OSX is 1 van de meest consistente GUI's beschikbaar.quote:OSX is mij persoonlijk tegen gaan staan door vreemde vertalingen, onnatuurlijke dialoogvensters
dat kan.quote:en het feit dat ik het gewoon niet lekker vind werken.
Aan de andere kant heeft het het briljante iLife standaard meegeleverd wat weer op windows ontbreekt. En er zijn zat gratis tekenprogrammatjes te vinden zoals paint. Seashore om er maar eens 1 te noemen.quote:Tevens mist het hier en daar gewoon dingen waarvan je er gewoon vanuit gaat dat het bij een OS zit (zoals een paint achtig programma)
Allemaal niet bedoel je. Je kan geen 1 windows applicatie in OSX draaien zonder virtualisatie of iets dergelijks. Maar voor de meest gebruikte programma's die men thuis gebruikt zijn prima OSX alternatieven.quote:edit: en natuurlijk een puntje om aan te denken is dat niet alle applicaties die je onder windows gebruikt werken onder OSX![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |