Nonsensquote:Op zondag 21 juni 2009 20:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik gok ook zo maar dat de verschillen in kwaliteit in autoland lang niet (meer) zo uitgesproken duidelijk zijn als de verschillen tussen een Mac en een Windows PC. Windows en OSX vergelijken is analoog aan een VW Kever te vergelijken met een Audi A8.
quote:Op zondag 21 juni 2009 20:52 schreef AngryNerd het volgende:
Ik vind het een beetje storend dat een aantal windowsgebruikers hier nog steeds doordrammen op het feit dat bovenstaande HP net zo goed is als de Macbook die ernaast is weergegeven. Zijn jullie werkelijk zo diep gezakt dat jullie ook niet meer kunnen lezen? Die Macbook is op ALLE punten en nog meer (die niet in het tabbelletje staat) beter dan die HP. Hoe kan je die 2 laptops in godsnaam met elkaar vergelijken? Natuurlijk is er dan een prijsverschil van $ 2100!!
Ik zit hier een beetje mee te lezen en moet als onafhankelijke persoon (lees: windowsgebruiker) eerlijk zeggen dat de apple-gebruikers gewoon gelijk hebben in alle punten.
Fact of the matter:
Met de prijs van een Macbook is niets mis. Je betaalt voor kwaliteit. Als je een vergelijkbaar windows-laptop zoekt, komen alleen de Vaio's, de Thinkpads enz. in aanmerking. En deze kosten allemaal hetzelfde, al dan niet duurder dan een Macbook. Acers en HP's komen om het wat brutaal te zeggen "niet eens close|"
Ik denk dat de Windows-gebruikers zich eens wat meer moeten verdiepen in Mac's voordat ze negatieve uitlatingen doen hierover.
Ik ben al twee dagen bezig met een macbook en heb werkelijk nog geen enkel nadeel ontdekt van dit briljante stuk apparatuur. Ja, misschien toch wel: Ik kan er niet vanaf blijven met me poten. Zelfs het surfen op internet is simpelweg een genot.
Ik ga nog even ver
der sparen om er zelf een te halen.
Bedoel je in msconfig alles uitzetten? of je system32 map leeggooien? of zonder virusscanner alle bijlage's van je spammailtjes openen? wat bedoel je eigenlijk?quote:Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef Tijn het volgende:
Natuurlijk is het een beetje gechargeerd gesteld, maar het is wel degelijk zo dat als je niet "goed" met je systeem omgaat, je de boel als gebruiker redelijk eenvoudig om zeep kan helpen in Windows.
En ik lach gezellig meequote:Op zondag 21 juni 2009 17:56 schreef Swetsenegger het volgende:
We zijn alleen bezig met onzin van windows gebruikers te debunken.
Nee hoor, onbekend maakt onbemind is al een héééél oud spreekwoord. Sinds apple op intel is overgestapt en mensen de mogelijkheid hebben eenvoudig windows naast OSX te draaien is het aandeel apples explosief gestegen. En gek genoeg... OSX ook.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:18 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Tja, gek eigenlijk. Terwijl iedereen die een apple heeft helemaal lyrisch is over het product. Maar dat komt natuurlijk omdat iedereen geïndoctrineerd wordt door microsoft, helemaal niet omdat apple iets wat overpiced is.
Simpel voorbeeldje. Veel mensen die nieuw beginnen met een computer en een programma niet meer willen hebben, slepen doodleuk de applicatie naar de prullebak. In windows krijg je daardoor uiteindelijk een bloated registry en een machine die langzamer trager wordt.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:10 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Bedoel je in msconfig alles uitzetten? of je system32 map leeggooien? of zonder virusscanner alle bijlage's van je spammailtjes openen? wat bedoel je eigenlijk?
Windows is niet zo makkelijk te slopen als je hier stelt, sterker nog, windows is redelijk zelf reparerend als je je er "iets" in verdiept, dat de pc's van ontelbaar veel mensen vastlopen is vaker te wijten aan falende soft- of hardware, websites gerund door addergebroed of opgelopen virussen, en het eerste wat windows roept als je het installeert is dat je een virusscanner moet installeren en bladibla, tuurlijk kan je zeiken dat dat niet nodig hoeft te zijn, maar ze melden het wel...net als de auto-updates, net als de fire wall etc. etc.
Ik vind OSX persoonlijk een gedrocht en niet mee te werken, ik ben dan ook een windowskind, maar me moeder en vooral veel vriendinnen van haar gebruiken allemaal windows, zijn allemaal zo digibeet als een koe en toch bellen ze me alleen maar als ze een nieuwe printer geïnstalleerd willen hebben ofzo, want waar een USB stekker in moet begrijpen ze niet, als die dames jarenlang en zorgeloos zonder vastlopers, zonder crashes en zonder andere vaak aan windows toegeschreven ellende kunnen werken, wat is er dan zo fout aan windows?
[..]
En ik lach gezellig mee
quote:Op zondag 21 juni 2009 21:17 schreef F04 het volgende:
Hoe zit het trouwens met virussen? Zover ik weet zijn er net zo goed voor Linux en Mac gewoon virussen, alleen bij Windows iets meer omdat er simpelweg meer software voor is.
quote:
quote:Op zondag 21 juni 2009 20:52 schreef AngryNerd het volgende:
Ik vind het een beetje storend dat een aantal windowsgebruikers hier nog steeds doordrammen op het feit dat bovenstaande HP net zo goed is als de Macbook die ernaast is weergegeven. Zijn jullie werkelijk zo diep gezakt dat jullie ook niet meer kunnen lezen? Die Macbook is op ALLE punten en nog meer (die niet in het tabbelletje staat) beter dan die HP. Hoe kan je die 2 laptops in godsnaam met elkaar vergelijken? Natuurlijk is er dan een prijsverschil van $ 2100!!
Ik zit hier een beetje mee te lezen en moet als onafhankelijke persoon (lees: windowsgebruiker) eerlijk zeggen dat de apple-gebruikers gewoon gelijk hebben in alle punten.
Fact of the matter:
Met de prijs van een Macbook is niets mis. Je betaalt voor kwaliteit. Als je een vergelijkbaar windows-laptop zoekt, komen alleen de Vaio's, de Thinkpads enz. in aanmerking. En deze kosten allemaal hetzelfde, al dan niet duurder dan een Macbook. Acers en HP's komen om het wat brutaal te zeggen "niet eens close|"
Ik denk dat de Windows-gebruikers zich eens wat meer moeten verdiepen in Mac's voordat ze negatieve uitlatingen doen hierover.
Ik ben al twee dagen bezig met een macbook en heb werkelijk nog geen enkel nadeel ontdekt van dit briljante stuk apparatuur. Ja, misschien toch wel: Ik kan er niet vanaf blijven met me poten. Zelfs het surfen op internet is simpelweg een genot.
Ik ga nog even verder sparen om er zelf een te halen.
Ik ben een Mac fanboy geworden.quote:
Ach wat dat betreft is het voor beide OS-en gewoon gelijk... gewoon oppassen wat je opent/download en dan heb je helemaal geen virusscanner nodig... Alleen jammer genoeg is dat niveau van oppassen te hoog voor de meeste mensen.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Als je je wachtwoord in dit soort situaties intikt ben je niet zo slim.
Nee, een virus dat zich installeert als je alleen je mail LEEST is onmogelijk op OSX.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:06 schreef iBolt het volgende:
[..]
Ach wat dat betreft is het voor beide OS-en gewoon gelijk... gewoon oppassen wat je opent/download en dan heb je helemaal geen virusscanner nodig... Alleen jammer genoeg is dat niveau van oppassen te hoog voor de meeste mensen.
Ga toch fietsen vent.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:03 schreef iBolt het volgende:
Er is bijna geen een verschil tussen de HP en de de macbook pro... op hardware gebied het enigste verschil zit hem in de software...
Na een servicepack kan je met 32 bits 4gb hebben. Wat ben je toch goed verdiept..quote:Op zondag 21 juni 2009 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer dan 3 GB ram kan je vergeten onder 32 Bits, en met 64 Bits vista of XP heb je een heleboel compatibiliteitsproblemen met je applicaties.
Of je bewijst em gewoon ongelijk, of heb je niks te zeggen?quote:
Sommige mensen, zoals ik, kan de behuizing geen reet schelen, of het scherm. Als het een degelijke resolutie heeft en er degelijk uitziet, is alles in orde. Als je er normaal mee omgaat blijft het allemaal ook heel.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:08 schreef Iblis het volgende:
Kerel, je kunt wel roepen dat er geen verschil in de hardware zit, maar daarmee bedoel jij: proc, mem en HD. Als je even naar het scherm en de body (unibody van een mac) kijkt, dan zit er wel degelijk een duidelijk verschil in.
Op een gegeven moment zit daar geen verschil in. Een brits onderzoek wees uit dat een broek van 10 pond net zo stevig was als een broek van 80 pond. Mensen zagen ook het verschil niet, zonder de merklabels erop. Dit hoeft niet alleen voor broeken te gelden.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:17 schreef Iblis het volgende:
Het is een beetje roepen dat Zeeman shirts net zo goed zijn als shirts van een merkwinkel, omdat er in allebei een gat voor je hoofd en twee voor je armen zitten en verder de dikte van de stof en de kwaliteit van het stiksel negerend. Prima als je dat niet boeit, maar dat betekent niet dat het verschil er niet is.
Ja tuurlijk is ie beter op alle punten! Maar kijk eens hoeveel duurder hij is! Ik kocht mijn laptop vanwege de prijs/prestatie verhouding. Maar ik had beter een 5920G 602 serie kunnen aanschaffen voor 300 euro meer, want die had wel 256mb meer videogeheugen en wel 200mhz per core sneller!!!quote:Op zondag 21 juni 2009 20:52 schreef AngryNerd het volgende:
Fact of the matter:
Ik ga nog even verder sparen om er zelf een te halen.
Kom op, iedereen zonder downsyndroom ziet dat er vrij weinig te 'bewijzen' valt aan de kromheid van die vergelijking.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:51 schreef Sjibble het volgende:
Of je bewijst em gewoon ongelijk, of heb je niks te zeggen?
Jawel, vanwege het 2000 dollar verschilquote:Op zondag 21 juni 2009 19:02 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? Je wou die HP toch niet daadwerkelijk in hetzelfde speelveld als die MBP zetten he?
En weer kijken we niet naar het prijskaartje van 2000 dollar...quote:Op zondag 21 juni 2009 19:04 schreef Tijn het volgende:
Ik snap dat plaatje met de HP ook niet helemaal. Bij zo'n beetje elke feature is de Mac beter dan de HP. En die is dan ook duurder.
Logisch toch?
quote:Op zondag 21 juni 2009 19:06 schreef Afvoerput het volgende:
$2100,- prijsverschil wordt gerechtvaardigd door een ander besturingssysteem?
quote:Op zondag 21 juni 2009 19:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar wel door een betere chipset, betere processor, betere brander, betere wifi, beter scherm, betere accu, betere behuizing, lager gewicht en meer applicaties.
Om nog maar te zwijgen over de dingen die niet in het tabelletje staan, zoals het verlichte toetsenbord en de magnetische adapteraansluiting.
Wat een vergelijkingquote:Op zondag 21 juni 2009 19:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook terecht om meer te betalen voor een product wat beter in elkaar steekt.
Je bent echt een BMW met een Fiat aan het vergelijken hier.
+!quote:Op zondag 21 juni 2009 20:24 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
En al die mensen zijn zo lyrisch over hun product en oh wat is het goed.
Mensen die niet toe willen geven dat ze voor veel geld genaaid zijn![]()
Waarom doe je zo moeilijk? Zelfs een downsyndroom-patient is nog niet zo stom om een macbook te kopen voor 2000 dollar meer. Het kleine verschil in hardware, en software tegenover 2000 dollar, is A-B-S-U-R-D.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
Kom op, iedereen zonder downsyndroom ziet dat er vrij weinig te 'bewijzen' valt aan de kromheid van die vergelijking.
Nogmaals, hoogstens 10% beter voor 300% van de prijs.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:10 schreef nietzman het volgende:
En nee, Apple doet geen concessies in z'n hardware. Dat het daarvoor voor jou een beetje te duur word is niet hun probleem. Kom op, is Apple in jou ogen nou daadwerkelijk slecht omdat het geen cheap ass dozenschuiver met dertien in een dozijnmachines is?.
Dan spreken we over supernoobs.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Simpel voorbeeldje. Veel mensen die nieuw beginnen met een computer en een programma niet meer willen hebben, slepen doodleuk de applicatie naar de prullebak. In windows krijg je daardoor uiteindelijk een bloated registry en een machine die langzamer trager wordt.
Had de gebruiker dat moeten weten? Ja zou je zeggen, je moet je verdiepen in het apparaat waar je mee werkt, maar feitelijk is het heel LOGISCH om die app simpelweg naar de vuilnisbak te slepen. Doe je immers met bestanden ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |