quote:
Je kunt alleen maar rondkomen door winst te maken op je spelers te maken, en je kunt dus alleen maar groeien door daar nog meer winst op te maken.
Ik speel voordat het seizoen begint, als het afloopt en soms in de winterstop kleine toernooitjes met 3 Europese (sub)topclubs, die geef ik dan bijvoorbeeld alledrie in totaal 325k, terwijl het toernooi 450 op zou leveren.
Heb het idee dat dat nog meer is omdat de wedstrijden dan vaak spontaan op TV uitgezonden worden. Verder als je een speler hebt die niet wilt verlengen/te oud aan het worden is, in december overal aan gaan bieden voor hij transfervrij ergens kan tekenen, zodat je er nog iets voor krijgt.
Creatief doen dus, maar dat vind ik juist leuk bij een spelletje.
Ik speel nog steeds met Dordrecht, na mijn eerste promotie heb ik een rampseizoen gedraaid en was ik direct weer gedegradeerd (pas na 29 wedstrijden ofzo voor het eerst een keer gewonnen). Daarna op het nippertje kampioen geworden en nu met een prima selectie weer begonnen aan het nieuwe seizoen in de eredivisie. De status van de club is behoorlijk verbeterd, ik kan fatsoenlijke salarissen betalen en heb al wat aanstormende talentjes klaar staan om verkopen op te vangen. Iedereen lijkt happy en mijn tactiek pakt prima uit. Aangezien de media prediction 14e is en het tot nu toe prima gaat (sta 14e

) verwacht ik wel op het hoogste niveau te blijven, en dan kan ik echt gaan bouwen aan mijn club.
Nog steeds haal ik vooral transfervrije spelers, heb een paar pareltjes uit de Serie B en de Liga Adelante weggeplukt, en wat talentjes uit Turkije en Scandinavië gehaald die aan het rijpen zijn. Ook andere leuke spelers gehaald zoals Jeremain Lens, Eljero Elia en Stef Nijland.
Sterspeler in het afgelopen jaar en topscorer van de Juplier League was Ricky van Wolfswinkel, die zijn contract bij Vitesse niet verlengde en twee dagen zonder club zat. Toen wilde hij wel voor een betrekkelijk groot salaris bij mij tekenen ondanks de degradatie, waar ik zeker geen spijt van heb gehad.
Erg jammer trouwens als ik een talentje van 19 haal en hem aanbied voor verhuur, dat ik de reactie krijg dat niemand geïnteresseerd is omdat de speler niet weg wil terwijl hij net bij de club is.

De speler zelf is wel gewoon happy en wil graag ervaring opdoen op huurbasis, maar ik kan hem dus pas actief aanbieden na een half jaar ofzo.
Had onlangs weer een fiacso waarbij ik een vermogen uitgaf aan een volgens al mijn scouts zeer talentvolle keeper (3x kan veel beter worden dan huidige doelman, wat de zwakke schakel van de ploeg was. Ik had hem in een paar dagen tijd meermaals gescout, een recordbedrag betaald voor zijn komst, een hoog salaris geregeld en zodra hij bij de selectie zat was iedereen van mening dat hij slechts net zo goed kon worden als mijn huidige faalkeeper.

Dat vind ik dus naaierij, je kunt namelijk wel zelf de stats bekijken maar voor de potentie van een speler moet je het toch van de scouts hebben, en ik laat hem niet voor niets door verschillende mensen bekijken.
Kon de speler dus na het een jaartje aangekeken te hebben (je weet maar nooit) transfervrij weer wegsturen terwijl hij meer had gekost dan al mijn andere spelers bij elkaar.

Maar ja, zo zit het mee, zo zit het tegen, dat is de lol van het spel en die onvoorspelbaarheid is in feite natuurlijk gewoon een stuk realisme.
[ Bericht 3% gewijzigd door heiden6 op 27-06-2009 01:29:34 ]