abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2009 @ 08:35:23 #201
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70468740
ze gaan dus verder onderhandelen dus er veranderd nog niets
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_70469425
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:20 schreef sjimz het volgende:
meer een tijdelijke concurrent zoals Willem II
dat waren pas tijden Willem II ging Europa in
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_70469469
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:32 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

dat waren pas tijden Willem II ging Europa in
Alhoewel toen waren Heerenveen en Willem II weer niet echt concurrenten van Ajax want Ajax werd toen 6e en 5e in de competitie
pi_70469822
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Alhoewel toen waren Heerenveen en Willem II weer niet echt concurrenten van Ajax want Ajax werd toen 6e en 5e in de competitie
dat heb ik express maar niet vermeld
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_70469848
HSV krijgt het geld van Man City voor De Jong ook via termijnen, dus die zullen het ook niet in 1 keer willen betalen .
pi_70470732
Maar wat heeft FC Twente met een transfer van Nigel de Jong te maken? Zoals ik al diverse keren eerder heb vermeld zal ook HSV zich naar Joop Munsterman moeten schikken. Als de transfersom 12 miljoen bedraagt, de helft in één keer en zoniet wegwezen. Voor minder valt er toch niet met Joop te praten en terecht. Daar zal Ajax nu ook weer achterkomen, ondanks de propaganda in het AD van Maarten Wijffels, die ik ooit nog weleens perschef zie worden in Amsterdam.
pi_70470764
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:29 schreef Angstgegner het volgende:
Maar wat heeft FC Twente met een transfer van Nigel de Jong te maken? Zoals ik al diverse keren eerder heb vermeld zal ook HSV zich naar Joop Munsterman moeten schikken. Als de transfersom 12 miljoen bedraagt, de helft in één keer en zoniet wegwezen. Voor minder valt er toch niet met Joop te praten en terecht. Daar zal Ajax nu ook weer achterkomen, ondanks de propaganda in het AD van Maarten Wijffels, die ik ooit nog weleens perschef zie worden in Amsterdam.
Nu is het AD ook al een Ajaxkrant?
  maandag 29 juni 2009 @ 10:32:09 #208
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70470799
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nu is het AD ook al een Ajaxkrant?
en Wilders is ultralinks.
pi_70470818
Volgens mij zit er wat in dat water in Enschede hoor...
pi_70470862
Sinds de bij VI weggeschopte Wijffels Ajax-watcher is, valt het AD inderdaad als zodanig te betitelen.

Op FC Twente.net zijn er steeds meer mensen te vinden die daar ook zo over denken, getuige de volgende reactie (één van de velen) over dit onderwerp:

,,En ach, dat artikel in het AD: sensatiezoeken. Ajax wint helemaal niet. Joop strijkt straks de miljoenen op die hij in gedachten heeft. En als Ajax niet genoeg biedt, verbreekt Joop de onderhandelingen. Simple as that. En wie heeft er dan gewonnen en wie het meeste gezichtsverlies geleden? Juist.''
  maandag 29 juni 2009 @ 10:38:19 #212
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70470985
Tjonge jonge, 1 Ajax watcher maakt van een Feyenoord minded krant echt geen Ajax-krant hoor. Borst schrijft ook in het AD, is het dan een Spartakrant?

Die lui zie ik bij Groningen ook, vooral veel info en artikelen over de FC in het Dagblad van het Noorden, staat er een keer een stuk in over Heerenveen, is het gelijk een zure friese kutkrant.
pi_70471593
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:36 schreef sjimz het volgende:
Wat jij wil angstgegner. ik vind je wel vermakelijk zo.
Ik vind jou al vermakelijk, vanaf de eerste dag dat ik met je in discussie ga.
pi_70471615
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:58 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

Ik vind jou al vermakelijk, vanaf de eerste dag dat ik met je in discussie ga.
Jammer genoeg zie je te veel door je Twente bril.
HSV gaat echt geen 12 miljoen euro betalen voor Elia en geen enkele andere club gaat dat doen.
pi_70471731
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:33 schreef Angstgegner het volgende:
Sinds de bij VI weggeschopte Wijffels Ajax-watcher is, valt het AD inderdaad als zodanig te betitelen.

Op FC Twente.net zijn er steeds meer mensen te vinden die daar ook zo over denken, getuige de volgende reactie (één van de velen) over dit onderwerp:

,,En ach, dat artikel in het AD: sensatiezoeken. Ajax wint helemaal niet. Joop strijkt straks de miljoenen op die hij in gedachten heeft. En als Ajax niet genoeg biedt, verbreekt Joop de onderhandelingen. Simple as that. En wie heeft er dan gewonnen en wie het meeste gezichtsverlies geleden? Juist.''

Ik maak me er iig niet meer druk om...

Gisteren bijvoorbeeld in de zondagkrant van de Telegraaf.

Ajax, PSV, Feyenoord winnen dik!

Oooh, echt? Feyenoord wint maar met 5-0 terwijl clubs als Groningen en Utrecht met 13 en 10 doelpunten verschil winnen. Ze doen hun best maar daar bij de Telegraaf .
pi_70471745
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:38 schreef Prosac het volgende:
Tjonge jonge, 1 Ajax watcher maakt van een Feyenoord minded krant echt geen Ajax-krant hoor. Borst schrijft ook in het AD, is het dan een Spartakrant?

Die lui zie ik bij Groningen ook, vooral veel info en artikelen over de FC in het Dagblad van het Noorden, staat er een keer een stuk in over Heerenveen, is het gelijk een zure friese kutkrant.
Jij snapt de essentie van mijn betoog niet. De Twente-supporters prikken er steeds vaker doorheen dat er, als het om transfergeruchten gaat, allerlei nitwits dingen kunnen schrijven die de topclubs uitstekend van pas komen, maar die in werkelijkheid totaal niet op waarheid berusten. Zie de vermeende transfersom van Elia voor 8,6 miljoen en het lachwekkende verhaal dat Elia een bedrag van 2 miljoen gaat verdienen als Twente een transfersom van 8 miljoen weigert. Dit verhaal wist VI vorige week te brengen. Naar verluidt heeft Joop hier smakelijk om moeten lachen.
pi_70471754
Zou maar zo kunnen dat HSV wel de 10 miljoen grens gaat overschrijden. Je leest namelijk nergens over een eventueel alternatief, Elia lijkt eigenlijk de enige kandidaat daar om Olic op te volgen. De druk (van de achterban) schijnt daar nu ook enorm te zijn, ze morren een beetje dat er nog altijd geen echte versterking bij is gekomen.
pi_70471862
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Jammer genoeg zie je te veel door je Twente bril.
HSV gaat echt geen 12 miljoen euro betalen voor Elia en geen enkele andere club gaat dat doen.
Dan blijft hij gewoon bij Twente en zit hij desnoods twee jaar op de tribune, want hij gaat echt niet voor 8 miljoen de deur uit. Misschien voor tien, maar dan zal Twente er zelf ook beter van moeten worden en minimaal 15% dienen te krijgen bij een doorverkoop. Dit kunnen we met een gerust hart aan de geweldige onderhandelaar Munsterman overlaten. By the way: die Ajax-bril van jou maakt je niet al te geloofwaardig.
  maandag 29 juni 2009 @ 11:11:02 #219
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70471956
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:04 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

Jij snapt de essentie van mijn betoog niet. De Twente-supporters prikken er steeds vaker doorheen dat er, als het om transfergeruchten gaat, allerlei nitwits dingen kunnen schrijven die de topclubs uitstekend van pas komen, maar die in werkelijkheid totaal niet op waarheid berusten. Zie de vermeende transfersom van Elia voor 8,6 miljoen en het lachwekkende verhaal dat Elia een bedrag van 2 miljoen gaat verdienen als Twente een transfersom van 8 miljoen weigert. Dit verhaal wist VI vorige week te brengen. Naar verluidt heeft Joop hier smakelijk om moeten lachen.
Het is al jaren zo dat de media ook "meewerkt" bij transfers, maar het AD een Ajaxkrant noemen beledig je een hoop medewerkers van die krant mee.

Jij bent verder de eerste Twente supporter die ik daadwerkelijk zie zeggen dat die 2 miljoen van Elia bespottelijk is. Misschien is die 2 miljoen niet waar, maar wel het verhaal dat Elia behoorlijk wat meer gaat verdienen als Joop een transfer weigert. (waar Joop alle recht toe heeft, let wel)
  maandag 29 juni 2009 @ 11:13:10 #220
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70472032
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

By the way: die Ajax-bril van jou maakt je niet al te geloofwaardig.
Sjimz is dan wel Ajacied, maar echt vaak zit hij niet met die bril op hoor.
pi_70472038
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:04 schreef Angstgegner het volgende:
Jij snapt de essentie van mijn betoog niet. De Twente-supporters prikken er steeds vaker doorheen dat er, als het om transfergeruchten gaat, allerlei nitwits dingen kunnen schrijven die de topclubs uitstekend van pas komen, maar die in werkelijkheid totaal niet op waarheid berusten.
Ajax heeft alleen voordeel van afspraken die eventueel op papier zijn vastgelegd, ze kunnen echt geen voordeel halen uit schrijfsels van journalisten. Die beïnvloeden wellicht de publieke opinie, maar zullen echt geen rol spelen aan de onderhandelingstafel.

Verder is het natuurlijk wel erg toevallig dat er steeds dat soort verhalen naar buiten komen als Twente als handelspartner betrokken is, dit soort verhalen hoor je niet of veel minder bij FC Groningen of Heerenveen.
pi_70472490
Ja Blawh, allemaal leuk en aardig, maar Heerenveen was vorig seizoen volop in het nieuws met betrekking tot de transfer van Alves en onlangs was er ook weer gezeik rond de transfer van Pranjic. Dus dat valt nog wel mee. En ik kan me herinneren dat FC Groningen ook forse problemen had met een bepaalde club toen Suarez en Bruno Silva vertrokken.

Naar welke club gingen ze ook alweer? Juist. We kunnen de zaak dus ook omdraaien. Misschien wil Ajax wel te vaak het onderste uit de kan en werkt Twente, daar in tegenstelling tot in het verleden gewoon niet meer aan mee. En dat komt omdat er nu wel mensen met kennis van zaken aan de onderhandelingstafel zitten. Iedere club zou zich een voorzitter als Munsterman moeten wensen. En de topclubs of wat daarvoor doorgaat zijn nog lang niet van hem af, want deze man wil nog zeker twintig jaar voorzitter van FC Twente blijven. Mijn zegen heeft hij.

En voordat ik het vergeet: bij Twente lopen momenteel meer kwaliteitsspelers rond dan bij Heerenveen en FC Groningen, dus zo verwonderlijk is het niet dat Twente meer van af zich bijt dan deze twee clubs. De topclubs zullen er toch echt aan moeten wennen. Jantje Reker is ook al een paar keer door schade en schande wijs geworden.
pi_70472615
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:11 schreef Prosac het volgende:

[..]

Het is al jaren zo dat de media ook "meewerkt" bij transfers, maar het AD een Ajaxkrant noemen beledig je een hoop medewerkers van die krant mee.

Jij bent verder de eerste Twente supporter die ik daadwerkelijk zie zeggen dat die 2 miljoen van Elia bespottelijk is. Misschien is die 2 miljoen niet waar, maar wel het verhaal dat Elia behoorlijk wat meer gaat verdienen als Joop een transfer weigert. (waar Joop alle recht toe heeft, let wel)

Dat zeg ik helemaal niet. Dat bedrag van die 2 miljoen klopt ongeveer wel. Waar zeg ik dat dit bespottelijk is? Het ging mij erom dat VI zomaar klakkeloos kan melden dat Twente Elia een bedrag van 2 miljoen moet betalen als men een transfer van 8 miljoen weigert. Want dat klopt namelijk voor geen meter. Elia gaat inderdaad dit bedrag of iets minder verdienen als Joop een interessante transfer dwarsboomt.
pi_70472897
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:29 schreef Angstgegner het volgende:
Ja Blawh, allemaal leuk en aardig, maar Heerenveen was vorig seizoen volop in het nieuws met betrekking tot de transfer van Alves en onlangs was er ook weer gezeik rond de transfer van Pranjic. Dus dat valt nog wel mee. En ik kan me herinneren dat FC Groningen ook forse problemen had met een bepaalde club toen Suarez en Bruno Silva vertrokken.
Er waren problemen ja, maar er werd destijds niet gespucleerd over eventuele contractuele afspraken zoals nu bij FC Twente.

Bij Pranjic werd er bijvoorbeeld niet gesuggereerd dat hij voor 7,5 miljoen mocht vertrekken of anders 2 miljoen ging verdienen. Bij Suarez, Alves, Huntelaar, Sulejmani en Silva werd er ook niet over eventuele clausules/ contractuele bepalingen gespeculeerd.
quote:
Naar welke club gingen ze ook alweer? Juist. We kunnen de zaak dus ook omdraaien. Misschien wil Ajax wel te vaak het onderste uit de kan en werkt Twente, daar in tegenstelling tot in het verleden gewoon niet meer aan mee. En dat komt omdat er nu wel mensen met kennis van zaken aan de onderhandelingstafel zitten.
Dat Ajax in het verleden niet netjes heeft gehandeld ben ik zeker met je eens, het bod op Suarez was bijvoorbeeld lachwekkend. Sinds van Geel daar verdwenen is lijken transfers daar toch wel wat soepeler en normaler tot stand te komen. Je kunt twisten over de termijnen waarin Ajax wilde betalen, maar het genoemde openingsbod was natuurlijk geen belachelijk bedrag.
quote:
En voordat ik het vergeet: bij Twente lopen momenteel meer kwaliteitsspelers rond dan bij Heerenveen en FC Groningen, dus zo verwonderlijk is het niet dat Twente meer van af zich bijt dan deze twee clubs. De topclubs zullen er toch echt aan moeten wennen. Jantje Reker is ook al een paar keer door schade en schande wijs geworden.
Over het eerste deel valt te discusseren (dat het niet verwonderlijk is dat Twente meer van zich afbijt om die reden), dat topclubs er rekening mee moeten gaan houden dat toppers van de provincieclubs onhaalbaar gaan worden in de nabije toekomst ben ik met je eens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blawh op 29-06-2009 11:47:54 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 11:59:06 #225
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70473505
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:33 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Dat bedrag van die 2 miljoen klopt ongeveer wel. Waar zeg ik dat dit bespottelijk is? Het ging mij erom dat VI zomaar klakkeloos kan melden dat Twente Elia een bedrag van 2 miljoen moet betalen als men een transfer van 8 miljoen weigert. Want dat klopt namelijk voor geen meter. Elia gaat inderdaad dit bedrag of iets minder verdienen als Joop een interessante transfer dwarsboomt.
Je noemt het een lachwekkend verhaal van die 2 miljoen. Dat kan ook wel in de lijn van "bespottelijk"
Nu zeg je dat Elia wel om en nabij 2 miljoen gaat verdienen als FC Twente een interessante transfer dwarsboomt.. Dat is toch hetzelfde als hem niet laten vertrekken naar HSV of Ajax?
Of geldt het alleen als Joop het een interessante transfer vond?
Schijnbaar weet jij meer, dus vertel hoe het dan precies of iets duidelijker hoe het zit met die "2 miljoen euro loon clausule"?
  maandag 29 juni 2009 @ 13:13:47 #226
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_70475800
Die Twentse calimero's zijn echt zielig.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 29 juni 2009 @ 13:38:14 #227
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_70476615
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:13 schreef TC03 het volgende:
-normaal doen-

[ Bericht 14% gewijzigd door sjimz op 29-06-2009 14:39:17 ]
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_70476634
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:13 schreef TC03 het volgende:
Lekker inhoudelijk ingegaan zeg

En die Twente-bashers weten ook niet wat ze willen, dan zijn we weer calimero's en dan zijn we weer verschrikkelijk arrogant
pi_70478501
Zoals weleens op een megadoek van Vak-P te lezen viel: Nobody likes us, we don't care. Dat is toch al jaren zo?
pi_70478900
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:29 schreef Mark-Hgl het volgende:
Zoals weleens op een megadoek van Vak-P te lezen viel: Nobody likes us, we don't care. Dat is toch al jaren zo?
Is twente nu fan van liverpool of millwall?
pi_70478973
De voorzitter heeft groot gelijk om een groot bedrag te vragen, maar hij zou wel eens normaal kunnen doen in bijvoorbeeld de media
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_70478990
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:40 schreef sjimz het volgende:

[..]

Is twente nu fan van liverpool of millwall?
FCT is het Liverpool van het oosten toch
pi_70479083
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:42 schreef Mark-Hgl het volgende:

[..]

maar 'nobody likes us, we don't care' is weer van millwall
  maandag 29 juni 2009 @ 14:47:09 #234
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70479156
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:42 schreef Mark-Hgl het volgende:

[..]

liverpool
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 29 juni 2009 @ 14:47:23 #235
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_70479165
Heeft iemand toevallig een blauw en/of zwart uitshirt gekocht? Zo ja, zou je er dan ff foto's van kunnen plaatsen? Ik weet nog niet welke van de 2 ik ga kopen

Oh, Liverpool
  maandag 29 juni 2009 @ 14:48:00 #236
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_70479192
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:42 schreef denthemen het volgende:
De voorzitter heeft groot gelijk om een groot bedrag te vragen, maar hij zou wel eens normaal kunnen doen in bijvoorbeeld de media
Wat doet hij precies niet normaal dan?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_70479429
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:59 schreef Prosac het volgende:

[..]

Je noemt het een lachwekkend verhaal van die 2 miljoen. Dat kan ook wel in de lijn van "bespottelijk"
Nu zeg je dat Elia wel om en nabij 2 miljoen gaat verdienen als FC Twente een interessante transfer dwarsboomt.. Dat is toch hetzelfde als hem niet laten vertrekken naar HSV of Ajax?
Of geldt het alleen als Joop het een interessante transfer vond?
Schijnbaar weet jij meer, dus vertel hoe het dan precies of iets duidelijker hoe het zit met die "2 miljoen euro loon clausule"?
Je bent wel erg hardleers, ik heb het toch echt heel duidelijk uitgelegd. Wat ik belachelijk vond was de strekking in het VI-verhaal dat Elia 2 miljoen gaat verdienen als Twente een bod van 8 miljoen weigert. Je interpreteert mijn woorden telkens verkeerd. Hij gaat, voorzover ik weet, namelijk pas twee miljoen verdienen als Twente een hoger bod van 10 of 12 miljoen weigert. Acht miljoen is natuurlijk een fooi en helemaal als dat door Ajax in vier termijnen zou worden betaald.
pi_70479596
10 of 12? wat is het nou? En hoe weet jij wel dat het om een van die bedragen gaat en de rest van de media het niet? Ben je echt het vriendje van Munsterman?
  maandag 29 juni 2009 @ 15:00:36 #239
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70479645
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:54 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

Je bent wel erg hardleers, ik heb het toch echt heel duidelijk uitgelegd. Wat ik belachelijk vond was de strekking in het VI-verhaal dat Elia 2 miljoen gaat verdienen als Twente een bod van 8 miljoen weigert. Je interpreteert mijn woorden telkens verkeerd. Hij gaat, voorzover ik weet, namelijk pas twee miljoen verdienen als Twente een hoger bod van 10 of 12 miljoen weigert. Acht miljoen is natuurlijk een fooi en helemaal als dat door Ajax in vier termijnen zou worden betaald.
Jij moet dan gewoon duidelijker uitleggen Angstgegner in plaats van de bal steeds bij een ander neerleggen, want nu pas kom je met de 10 miljoen/12 miljoen regel aanzetten. Dat noem ik niet duidelijk zijn. En 8 miljoen is geen fooi, ook niet voor Twente. Ik zeg niet dat je het bod moet accepteren, maar 8 miljoen een fooi noemen is ook pure volksmennerij.
In 4 termijnen betalen zou kunnen, maar inderdaad niet over 4 jaar gespreid.
pi_70480190
8 miljoen een fooi
Optiefen met die hele kut Elia! Zwaar overrated die gast. En zo stom als het achtereind van een varken dus tactisch heb je er ook geen donder aan.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  maandag 29 juni 2009 @ 15:54:28 #241
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70481698
Feiten:

- Elia wil deze zomer hogerop, terwijl zijn contract in 2010 afloopt
- Elia verlengt ondanks deze wil zijn contract tot 2013
- In het contract staan zijn er voor beide partijen voorwaarden en garanties opgenomen.
- Ajax en HSV zijn zowel sportief als financieel beiden een stap vooruit ten opzichte van FC Twente. Dit is actueel gezien te beargumenteren, maar structureel zeker niet.

Speculatie:

Elia heeft zijn contract verlengd met bepaalde afspraken. De onderhandelingspositie voor FC Twente was namelijk niet sterk, gezien het nog slechts 1,5 jarige contract van Elia. Een speler met een 1-jarig contract levert namelijk niet heel veel op, zo weet Twente maar al te goed. Het nam Elia in 2007 namelijk over van ADO voor een klein bedrag, omdat zijn contract het jaar erop af zou open.

De marktwaarde van Elia ligt volgens een niet zo betrouwbare website op zo'n 6 miljoen euro, wat ondanks dat 'onbetrouwbaarheid' niet als een gek basisbedrag klinkt. Wanneer er clubs interesse tonen en het gaat om een regulier contract zonder enige overeenkomsten, zou dit bedrag mijns inziens toch wel verhoogd kunnen worden naar zo'n 9 a 10 miljoen euro.

Echter, Elia zal natuurlijk nooit zijn contract verlengen met een afkoopsom van 10, laat staan 12 miljoen wanneer daar niet iets heel goeds tegenover staat. Een salaris van 2 miljoen in het daarop volgende jaar zegt mij niet zoveel. Elke willekeurige club die 10 tot 12 miljoen op tafel kan leggen voor Elia, kan hem ook wel een salaris geven wat gelijkwaardig is aan die 2 miljoen.

Kortom, elke redelijk logische speculatie kan ervan uitgaan dat Twente en Munsterman hebben beloofd zich soepel op te stellen bij een transfer wanneer er een bod van ommenabij de 8 a 10 miljoen euro komt.

Ik kan mij echter niet voorstellen dat Elia zo in detail over transfersommen en diens betaling is getreden, dat Twente akkoord zou moeten gaan bij een betaling in 4 termijnen. Wat dat betreft vind ik dat Twente in zijn recht staat om een bod - wat weliswaar aan de 'minimum-transfersom' voldoet - wat in dusdanig ongunstige termijnen wordt betaald te weigeren.

Jammer alleen dat Munsterman dit niet gewoon zegt, en in plaats daarvan zo goed als dagelijks weer wat anders zegt in de media.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:02:17 #242
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_70481987
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:54 schreef twi het volgende:
Feiten:

- Elia wil deze zomer hogerop, terwijl zijn contract in 2010 afloopt
- Elia verlengt ondanks deze wil zijn contract tot 2013
- In het contract staan zijn er voor beide partijen voorwaarden en garanties opgenomen.
- Ajax en HSV zijn zowel sportief als financieel beiden een stap vooruit ten opzichte van FC Twente. Dit is actueel gezien te beargumenteren, maar structureel zeker niet.

Speculatie:

Elia heeft zijn contract verlengd met bepaalde afspraken. De onderhandelingspositie voor FC Twente was namelijk niet sterk, gezien het nog slechts 1,5 jarige contract van Elia. Een speler met een 1-jarig contract levert namelijk niet heel veel op, zo weet Twente maar al te goed. Het nam Elia in 2007 namelijk over van ADO voor een klein bedrag, omdat zijn contract het jaar erop af zou open.

De marktwaarde van Elia ligt volgens een niet zo betrouwbare website op zo'n 6 miljoen euro, wat ondanks dat 'onbetrouwbaarheid' niet als een gek basisbedrag klinkt. Wanneer er clubs interesse tonen en het gaat om een regulier contract zonder enige overeenkomsten, zou dit bedrag mijns inziens toch wel verhoogd kunnen worden naar zo'n 9 a 10 miljoen euro.

Echter, Elia zal natuurlijk nooit zijn contract verlengen met een afkoopsom van 10, laat staan 12 miljoen wanneer daar niet iets heel goeds tegenover staat. Een salaris van 2 miljoen in het daarop volgende jaar zegt mij niet zoveel. Elke willekeurige club die 10 tot 12 miljoen op tafel kan leggen voor Elia, kan hem ook wel een salaris geven wat gelijkwaardig is aan die 2 miljoen.

Kortom, elke redelijk logische speculatie kan ervan uitgaan dat Twente en Munsterman hebben beloofd zich soepel op te stellen bij een transfer wanneer er een bod van ommenabij de 8 a 10 miljoen euro komt.

Ik kan mij echter niet voorstellen dat Elia zo in detail over transfersommen en diens betaling is getreden, dat Twente akkoord zou moeten gaan bij een betaling in 4 termijnen. Wat dat betreft vind ik dat Twente in zijn recht staat om een bod - wat weliswaar aan de 'minimum-transfersom' voldoet - wat in dusdanig ongunstige termijnen wordt betaald te weigeren.

Jammer alleen dat Munsterman dit niet gewoon zegt, en in plaats daarvan zo goed als dagelijks weer wat anders zegt in de media.
Ajax is komend seizoen én sportief (CL én denk dat er niet zo'n aanzienlijk verschil is in de competitie) én financieel (hij gaat wellicht meer verdienen dan dat ie bij Ajax zou krijgen) Als dit waar zou zijn, snap ik heel goed waarom Munsterman dat een intelligent contract heeft genoemd, hij heeft hier Elia én dus Ajax buitenspel mee gezet voor een mogelijke arbitragezaak, Twente houdt hier mee alle macht in handen.
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_70482141
twente heeft alleen weinig kans op CL voetbal.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:09:22 #244
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_70482219
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:07 schreef sjimz het volgende:
twente heeft alleen weinig kans op CL voetbal.
Dat is waar, maar Ajax helemaal niet. Er is niet eens sprake van gelijkwaardige teams op dit vlak, laat staan dat Ajax een verbetering zou zijn.
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_70482365
klopt
  maandag 29 juni 2009 @ 16:21:25 #246
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70482654
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:02 schreef Bevin het volgende:
Ajax is komend seizoen én sportief (CL én denk dat er niet zo'n aanzienlijk verschil is in de competitie)
Daarom zeg ik ook actueel. Twente doet het een paar jaar lekker, met vorig seizoen een uitschieter. Maar het kan dit seizoen net zo goed gewoon weer 5e or 6e eindigen. Ajax gaat zoals elk seizoen voor de titel. De druk ligt er daarom hoger, want ze spelen elk weekeinde in de schijnwerpers en er ligt ongeveer twintig keer zoveel aandacht voor alles wat zich rondom de club afspeelt. Kortom, je staat op een hoger podium, ondanks dat je geen kans hebt op het spelen van Champions League.

Ajax beleeft een dramatisch seizoen wanneer een geen Champions League haalbaar is en een slecht seizoen wanneer het geen kampioen wordt, Twente heeft een fantastisch seizoen als de voorronde wordt bereikt en het zou een unieke prestatie zijn wanneer Twente kampioen wordt.

Ik zou me bijvoorbeeld niet voor kunnen stellen dat Munsterman AZ geen stroobree in de weg zal leggen wanneer AZ bij onderhandelingen met een Twente-speler zal claimen dat AZ sportief een verbetering zal zijn ten opzichte van FC Twente.
quote:
én financieel (hij gaat wellicht meer verdienen dan dat ie bij Ajax zou krijgen)
Dit ligt dus enkel en alleen aan de constructie, een 'foefje' van Munsterman welke het salarishuis van Twente compleet scheef trekt. Bij Ajax ligt het gemiddelde salaris rond de miljoen, met uitschieters richting 2,5 miljoen. Het zou mij verbazen wanneer Ajax Elia een salaris biedt wat minder is dan 1,5 miljoen euro per seizoen.
quote:
Als dit waar zou zijn, snap ik heel goed waarom Munsterman dat een intelligent contract heeft genoemd, hij heeft hier Elia én dus Ajax buitenspel mee gezet voor een mogelijke arbitragezaak, Twente houdt hier mee alle macht in handen.
Het enige waar Munsterman dus niet rekening mee houdt is het feit dat hij een van zijn spelers in het ootje neemt. Ik wil niet zeggen dat hij Elia ermee naait, maar het is natuurllijk een verre van ideale situatie om jouw spelers te motiveren om voor jouw club te presteren. Het zal daarnaast veel spelers van de huidige selectie ontevreden stemmen wanneer Elia twee, drie tot misschien wel vier keer zoveel verdient als zijn medespelers. Bovendien zullen zij en eventuele nieuwe spelers die bekend zijn met deze contractperikelen wel drie keer na doen denken voordat ze een nieuwe handtekening zetten.
pi_70483887
Er lijkt dan eindelijk een einde te komen aan de soap Arnautovic volgens Sportweek.. 10miljoen..
quote:
Marko Arnautovic op weg naar Internazionale

Internazionale heeft met FC Twente overeenstemming bereikt over een transfersom van naar verluidt tien miljoen euro voor Marko Arnautovic. Er wordt alleen nog gesteggeld over de betalingsvoorwaarden. Twente wil de totaalsom voor de twintigjarige aanvaller in één keer ontvangen, Inter wenst het laatste deel van de som pas over te maken als Arnautovic weer fit is.

De Oostenrijks international herstelt al een maand van een gebroken middenvoetsbeentje, een blessure die hem naar verwachting twee tot vier maanden uit de roulatie houdt. Vrijdag onderging hij in Milaan een medisch onderzoek. Daaruit kwamen geen negatieve bijkomstigheden naar boven, waarna Inter besloot de onderhandelingen met FC Twente voort te zetten. De Italianen willen hem direct kopen; eerst huren is nooit een optie geweest. “Daarover wil geen van de partijen praten,” zegt Arnautovic’ zaakwaarnemer Rob Groener tegen Sportweek.

Deze week zitten Inter en Twente waarschijnlijk weer om de tafel. De kans is groot dat het binnen twee weken tot een definitief akkoord komt. “Het hele theater moet nu maar eens sluiten,” zegt Groener. “Van mij had alles twee weken geleden al rond mogen zijn. Dat is voor iedereen het beste. Twente en Inter zullen beide wat water bij de wijn moeten doen.”

Arnautovic is er in hoofdlijnen zelf al uit met Inter. De verhalen dat zijn transfer op 1 juli rond moet zijn om zijn persoonlijke akkoord geldig te houden, kloppen niet. Arnautovic kan ook ná die datum een contract voor vijf jaar in Milaan ondertekenen. “Als Twente er met Inter uit komt, komen wij er ook wel uit,” zegt Groener.

Ook Chelsea zit nog op het vinkentouw voor Arnautovic. De Londense club wil de aanvaller in de winterstop van FC Twente overnemen, naar verluidt eveneens voor tien miljoen euro. Mede op initiatief van de club uit Enschede lopen die gesprekken nog. “Maar Marko wíl niet naar Chelsea,” zegt Groener. “Hij wil naar Inter.”
  maandag 29 juni 2009 @ 17:15:09 #248
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70484660
quote:
“Het hele theater moet nu maar eens sluiten,” zegt Groener. “Van mij had alles twee weken geleden al rond mogen zijn. Dat is voor iedereen het beste. Twente en Inter zullen beide wat water bij de wijn moeten doen.”
quote:
“Maar Marko wíl niet naar Chelsea,” zegt Groener. “Hij wil naar Inter.”
Toch blij om te lezen dat in 999 van de 1000 gevallen alleen de clubs water bij de wijn moeten doen, terwijl de speler lekker achterover zit en zegt wat hij wel en niet wil.

Oh en voor het geval men deze reactie verkeerd begrijpt: dat knulletje mag met z'n 20 jaar best wat geduld hebben voordat twee clubs eruit komen, als hij z'n poot dusdanig de vernieling in heeft geholpen dat hij een half jaar niet kan spelen. Desnoods een half jaar van salaris af zien, zodoende het verschil te overbruggen. Maar meneer zal ongetwijfeld vanaf 1 juli z'n volle gage willen innen.

[ Bericht 11% gewijzigd door twi op 29-06-2009 17:24:33 ]
pi_70486050
Kan het niet zo zijn dat Twente Met Ajax in gesprek is gegaan om HSV nog even onder druk te zetten, zodat die komen met een hoger bod, omdat HSV Ajax nu als een concurrent gaat zien ?
  maandag 29 juni 2009 @ 18:19:15 #250
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70486584
quote:
Op maandag 29 juni 2009 18:01 schreef RobbieT het volgende:
Kan het niet zo zijn dat Twente Met Ajax in gesprek is gegaan om HSV nog even onder druk te zetten, zodat die komen met een hoger bod, omdat HSV Ajax nu als een concurrent gaat zien ?
't Lijkt mij niet dat men het toneelstukje voor HSV opvoert. Daar zal Ajax natuurlijk niet aan meewerken. Ik denk eerder dat het is om te kijken of die 8,5 miljoen die Ajax biedt misschien in een iets mindere termijn met een grotere hoofdsom geregeld kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')