abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:44:02 #26
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_70159085
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:33 schreef CybPraetorian het volgende:
Ik ben meer benieuwd naar hoe ze de nieuwe klasse kunnen gaan noemen. F1 lijkt me absoluut onmogelijk, FOTA staat voor de teams, maar niet voor de sport.

F1000?
GP1?
FormulaCar Series?
FOTA-GP
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_70159143
Zou wel het einde van een tijdperk zijn, als dit doorgaat
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_70159227
De drama eromheen maakte de sport altijd al interessanter, maar dit gaat wel wat ver...
pi_70159439
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:22 schreef Gijsje het volgende:
De deadline is nog steeds vanavond, morgen zal de FIA de deelnemerslijst bekend gaan maken. Ben benieuwd of er nog FOTA teams de overstap gaan maken. Ik vind McLaren en Brawn GP toch redelijk stil in deze hele discussie, vooral van McLaren hoor je weinig.
McLaren is stil omdat ze een voorwaardelijke straf hebben, en de FIA het begrip "sport in diskrediet brengen" steeds verder oprekt. Het is duidelijk dat Whitmarsh een andere relatie met de FIA ambieert (ambieerde) dan Dennis.

Brawn heeft herhaaldelijk duidelijk de kant van de FOTA gekozen, door te benadrukken dat zowel McLaren/Mercedes als Ferrari klaar stonden om te helpen toen het er op leek dat ze het niet gingen redden om op de grid te komen in Australië. Na het geintje van Ecclestone (jullie zijn een nieuw team, dus krijgen geen geld waar Honda recht op had dit jaar) kan ik me ook wel voorstellen dat ze weinig interesse hebben om bij de FIA/FOM te blijven.

En ik wil ook nog even benadrukken dat het 'compromis' van de FIA vrij vertaald neer kwam op: "Zetten jullie de handtekening nou maar, dan gaan we daarna praten over nieuwe regels." Maar op dat moment zijn de teams natuurlijk iedere macht kwijt om te onderhandelen, en blijven de regels gewoon staan zoals ze nu zijn aangekondigd. Misschien met een consessie over het budget, maar de machtstructuur wordt niet aangepast. Hetzelfde geintje gebeurde met de GPWC/GPMA: nadat de teams getekend hadden, is het overleg voor een nieuw concorde akkoord volledig vastgelopen, wat ook weer bij heeft gedragen aan het feit dat de FIA nu unilateraal regels denkt te kunnen instellen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:59:10 #30
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:03:56 #31
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_70159659
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:22 schreef Gijsje het volgende:
De deadline is nog steeds vanavond, morgen zal de FIA de deelnemerslijst bekend gaan maken. Ben benieuwd of er nog FOTA teams de overstap gaan maken. Ik vind McLaren en Brawn GP toch redelijk stil in deze hele discussie, vooral van McLaren hoor je weinig.
McLaren houdt zich stil, maar ik durf wel te zeggen dat ze verre van pro-FIA zijn. De spionage-rel en de financiële gevolgen van het uitblijven van een nieuw Concorde-verdrag heeft de relatie tussen McLaren en FIA flink doen bekoelen. McLaren gaat echt wel overstappen.

Brawn GP heeft veel steun gekregen van Mercedes en mogelijk ook van andere teams. Zij hebben dus ook wel het nodige te verliezen als ze uit FOTA stappen.
pi_70159976
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:56 schreef Ared het volgende:

[..]

McLaren is stil omdat ze een voorwaardelijke straf hebben, en de FIA het begrip "sport in diskrediet brengen" steeds verder oprekt. Het is duidelijk dat Whitmarsh een andere relatie met de FIA ambieert (ambieerde) dan Dennis.

Brawn heeft herhaaldelijk duidelijk de kant van de FOTA gekozen, door te benadrukken dat zowel McLaren/Mercedes als Ferrari klaar stonden om te helpen toen het er op leek dat ze het niet gingen redden om op de grid te komen in Australië. Na het geintje van Ecclestone (jullie zijn een nieuw team, dus krijgen geen geld waar Honda recht op had dit jaar) kan ik me ook wel voorstellen dat ze weinig interesse hebben om bij de FIA/FOM te blijven.

En ik wil ook nog even benadrukken dat het 'compromis' van de FIA vrij vertaald neer kwam op: "Zetten jullie de handtekening nou maar, dan gaan we daarna praten over nieuwe regels." Maar op dat moment zijn de teams natuurlijk iedere macht kwijt om te onderhandelen, en blijven de regels gewoon staan zoals ze nu zijn aangekondigd. Misschien met een consessie over het budget, maar de machtstructuur wordt niet aangepast. Hetzelfde geintje gebeurde met de GPWC/GPMA: nadat de teams getekend hadden, is het overleg voor een nieuw concorde akkoord volledig vastgelopen, wat ook weer bij heeft gedragen aan het feit dat de FIA nu unilateraal regels denkt te kunnen instellen.
We zullen zien, dat vrij vertaald is inderdaad wel heel vrij vertaald. Ik denk dat er van beide kanten niet genoeg is gedaan om tot een oplossing te komen. Mij maakt het niet zoveel uit waar in naar kijk, ben alleen bang dat we straks twee halve klasses hebben. En toch verwacht ik dat de FIA het de eerste jaren zal winnen mocht het tot een nieuwe klasse komen. FIA heeft naast F1 nog 20+ klasses die allemaal op verschillende circuits rijden, FOTA kan niet even zomaar aankloppen bij deze circuits. Ben benieuwd waar ze gaan racen. FOTA heeft de teams en de motoren, FIA heeft al het andere wat de FOTA ook roept. Ze moeten gewoon van nul opnieuw beginnen. Dat kost gewoon tijd.

Dus ja dat verhaal van je over McLaren en Brawn klopt. Maar hebben alle teams ook interesse om echt in een nieuwe serie in te stappen ? Roepen dat ze de FOTA steunen is één, daadwerkelijk alles opgeven wat er is opgebouwd is heel wat anders.
-
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:18:31 #33
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_70160059
En we zijn onderweg !
http://nl.justin.tv/revolution_f1live is de beste link die ik kan vinden.
Feyenoord Rotterdam
pi_70160166
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:18 schreef RowanF1 het volgende:
En we zijn onderweg !
http://nl.justin.tv/revolution_f1live is de beste link die ik kan vinden.
Owja er wordt ook nog geraced
-
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:39:09 #35
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70160683
quote:
N.Technology withdraws F1 application
Friday, June 19th 2009, 09:16 GMT

Italian squad N.Technology has withdrawn its application to enter Formula 1 in 2010, AUTOSPORT can reveal.

N.Technology was one of several teams who were on the reserve list after not being included on the original one released last week by the FIA.

However, AUTOSPORT understands the team has decided to inform Formula 1's ruling body that it has withdrawn its application because the circumstances have changed since it applied and it no longer wants to be involved in a sport without the major manufacturers.

The move comes after the Formula One Teams' Association announced plans for a breakaway championship after failing to reach a compromise deal with the FIA.

N.Technology follows Lola in withdrawing its application this week.
Donkere wolken pakken zich samen.
Zouden er nieuwe teams kunnen zijn die voor FOTA gaan? Lola? N.Technology?
pi_70160838
Albers steunt de FOTA.

Alleen vergeet hij even waar het daadwerkelijk om gaat in de F1. Gezien zijn opmerking over de marketingtool voor de grotere teams.
quote:
"Bijna alle teams in de FOTA gebruiken de Formule 1 als marketingtool. Teams als Ferrari, BMW en Renault willen auto's verkopen, Red Bull wil blikjes verkopen. Ze gebruiken de sport om te laten zien hoe goed hun merk is. Teams als Force India en Williams bestaan alleen om te racen. Je kan van die grote teams niet verwachten dat ze opeens minder geld steken in iets waar ze gewoon goed werk in hebben geleverd. Het is oneerlijk om ze opeens te degraderen tot een B-merk."
De F1 is allereerst een sport geen marketingtool. Want een marketingtool gebruik je enkel totdat het effect weg is. Voor de sport dus niet goed aangezien dit geen continuïteit creëert. FIA zoekt daarom juist naar raceteams met als doel de sport beoefenen. Vandaar ook juist die drie nieuwe teams. Waarvan er twee al jaren meedraaien in de racerij en USGP ook vooral opgezet wordt als raceteam. Daarom denk ik nog steeds dat Brawn GP en McLaren iets verder moeten kijken dan de verschillen met de FIA. En eigenlijk ook Ferrari wat van oudsher altijd een raceteam is geweest.
-
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:44:00 #37
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_70160863
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Donkere wolken pakken zich samen.
Zouden er nieuwe teams kunnen zijn die voor FOTA gaan? Lola? N.Technology?
Ohja dat kan natuurlijk ook nog! Al die nieuwe teams die zich terugtrekken voor de 2010 F1 opzet, en aanmelden voor de FOTA 2010 seizoen... :S als het allemaal doorgaat, wordt het een vreemd seizoen!
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_70160968
RIP

tevens TVP
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_70161062
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:44 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

Ohja dat kan natuurlijk ook nog! Al die nieuwe teams die zich terugtrekken voor de 2010 F1 opzet, en aanmelden voor de FOTA 2010 seizoen... :S als het allemaal doorgaat, wordt het een vreemd seizoen!
Jup F1 zonder de grote jongens is natuurlijk een stuk minder aantrekkelijk voor deze nieuwe teams. Maar goed wat hebben we nu en wat stond er nog te wachten om in te stappen ?

FOTA Teams: (8)
Scuderia Ferrari Marlboro
Scuderia Toro Rosso
Red Bull Racing
Vodafone McLaren Mercedes
BMW-Sauber F1 Team
Renault F1 Team
Panasonic Toyota Racing
Brawn GP Formula One Team

FIA Teams: (5)
AT&T Williams
Force India F1
Campos Grand Prix
Team US F1
Manor Grand Prix

Mogelijke nieuwe teams: (geruchten) 15 teams volgens FIA, 3 ingeschreven en 12 onderstaande.
Prodrive
Lola Grand Prix
Team Lotus (Litespeed GP)
March Racing Organisation
Team Superfund
Epsilon Euskadi
N.Technology
Brabham Grand Prix (Formtech)
iSport International
Barwa Addax
Super Nova Racing
DAMS
-
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:51:42 #40
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70161118
March kan je schrappen, ik las net op Autosport.com dat die voor de FIA in de eerste selectieronde al zou zijn afgevallen.
pi_70161362
Met (voorlopig) slechts vijf teams die getekend hebben voor de FIA heeft Ecclestone moeite om volgend jaar 20 auto's aan de start te brengen. Of ze moeten allemaal met 4 auto's gaan rijden.

IK hoop dat er nog meer teams bijkomen anders is de F1 met het vertrek van de FOTA teams helaas ten dode opgeschreven.

en kan ik mijn hobby wel vergeten
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_70161500
Ik ben benieuwd of Williams en Force India bij de FIA blijven of toch richting FOTA zullen afhaken.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_70161801
Vergeet niet dat Ferrari, Red Bull en Toro Rosso misschien nog door een rechter verplicht worden om in F1 te rijden. Dat zal dan wel met minimaal budget en misschien onder een andere naam zijn, maar toch.

Er staan nog wel wat echte "race" namen op de reserve lijst, maar wie van die nieuwe teams gaat nog zoveel geld stoppen in een project dat zonder grote namen gedoemd is om te mislukken. Ik heb oprecht medelijken met Wirth, Anderson, Windsor et al. Heb je eindelijk je droom gerealiseerd om in F1 te komen, valt de F1 uit elkaar...
pi_70162087
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:14 schreef Ared het volgende:
Vergeet niet dat Ferrari, Red Bull en Toro Rosso misschien nog door een rechter verplicht worden om in F1 te rijden. Dat zal dan wel met minimaal budget en misschien onder een andere naam zijn, maar toch.
Klopt inderdaad.
quote:
Er staan nog wel wat echte "race" namen op de reserve lijst, maar wie van die nieuwe teams gaat nog zoveel geld stoppen in een project dat zonder grote namen gedoemd is om te mislukken. Ik heb oprecht medelijken met Wirth, Anderson, Windsor et al. Heb je eindelijk je droom gerealiseerd om in F1 te komen, valt de F1 uit elkaar...
Ja echt serieuze kandidaten uit het laatste lijstje zijn Prodrive, Epsilon Euskadi, iSport International, Barwa Addax, Super Nova Racing en DAMS. Tja sneu voor Wirth, Anderson etc. Maar de bovenstaande namen hebben toch ook wel hun sporen verdient in de racerij.
-
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:31:38 #45
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_70162410
Yeah, Vettel
Puntje op de voorspeller !
Feyenoord Rotterdam
pi_70162450
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:22 schreef Gijsje het volgende:
Ja echt serieuze kandidaten uit het laatste lijstje zijn Prodrive, Epsilon Euskadi, iSport International, Barwa Addax, Super Nova Racing en DAMS. Tja sneu voor Wirth, Anderson etc. Maar de bovenstaande namen hebben toch ook wel hun sporen verdient in de racerij.
Ja, maar je denkt dat je inschrijft voor F1, en je komt terecht in GP2+ ofzo. Ik kan me voorstellen dat je hele bedrijfsplan daarmee naar de tering gaat, alleen al aan sponsor interesse, en dan hebben we het nog niet over hoeveel geld ze in de toekomst gaan krijgen uit FOM kas. Een schatting van Autosport.com heeft het over een verlies van honderden miljoenen. Heel, heel veel geld komt uiteindelijk namelijk toch bij de fabrikanten vandaan - kaartverkoop en huur van hospitality bij GP's, reclameblokken rond uitzendingen, merchandising, fans die alleen voor bepaalde teams/rijders komen, en ga zo maar door.
pi_70162587
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:33 schreef Ared het volgende:

[..]

Ja, maar je denkt dat je inschrijft voor F1, en je komt terecht in GP2+ ofzo. Ik kan me voorstellen dat je hele bedrijfsplan daarmee naar de tering gaat, alleen al aan sponsor interesse, en dan hebben we het nog niet over hoeveel geld ze in de toekomst gaan krijgen uit FOM kas. Een schatting van Autosport.com heeft het over een verlies van honderden miljoenen. Heel, heel veel geld komt uiteindelijk namelijk toch bij de fabrikanten vandaan - kaartverkoop en huur van hospitality bij GP's, reclameblokken rond uitzendingen, merchandising, fans die alleen voor bepaalde teams/rijders komen, en ga zo maar door.
Klopt inderdaad in deze breuk zijn er eigelijk op korte termijn geen winnaars. Beide zullen verliezen door de breuk.
-
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:35:05 #48
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_70164534
Ff geen tijd om te lezen, dus vanavond nakijken
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_70165057
Prodrive moet ik ook nog zien. David Richard zal ook sterk teleur gesteld zijn in de FIA dat hij niet me mag doen in 2010. Misschien dat als hij de keuze heft ook kiest voor het FOTA kampioenschap.
Maar ze zullen snel moeten beginnen met de voorbereidingen voor een nieuw kampioenschap.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:49:16 #50
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_70165063
Heheheh ben ik toch naar de laatste competatieve F1 race geweest
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')