Zeker! Enig idee hoe ze al die supplies (noodles voor in het 'restaurant', drinken voor in de automaat) boven op die berg krijgen? Er is nou niet echt een mooi strak asfaltweggetje dat naar boven gaat.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ben sinds maandagavond weer terug. Die aardbeving zondag dus nog meegekregen, had tot nu toe niet meer dan kleine schokjes meegemaakt dus het was weer een ervaring.
Hoogtepunt was Mt. Fuji overigens, inderdaad niet heel moeilijk, maar toen we gingen hadden we erg veel regen en wind dus koud was het wel. Zonsopgang vanaf de top is wel super.
Gewoon echt geen flauw idee.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:47 schreef Jabberwocky het volgende:
Nee, ik weet het niet. Kun jij het me vertellen of was het een echte vraag?
Wij in Kamakura die berg bedwingen, kei stoer, met wandelschoenen, pijn in de beentjes en liters zweet. (Okay. Ik ben gewoon niks gewend.) Totaal verbaasd dat we daar een vending machine aantroffen - maar blij dat we ermee waren! En wat waren we stoer. En terwijl we daar bij die machine liters pocary sweat achterover sloegen, kwam er een kleine Japanse aan wandelen, op d'r dooie gemakje. In een strak minirokje, op pumps en met een kek handtasje. En zij stampte dus gewoon in fluks tempo langs dat apparaat.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:46 schreef Aap_2 het volgende:
[..]
Zeker! Enig idee hoe ze al die supplies (noodles voor in het 'restaurant', drinken voor in de automaat) boven op die berg krijgen? Er is nou niet echt een mooi strak asfaltweggetje dat naar boven gaat.
3 kleuters bij mijquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:44 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wij in Kamakura die berg bedwingen, kei stoer, met wandelschoenen, pijn in de beentjes en liters zweet. (Okay. Ik ben gewoon niks gewend.) Totaal verbaasd dat we daar een vending machine aantroffen - maar blij dat we ermee waren! En wat waren we stoer. En terwijl we daar bij die machine liters pocary sweat achterover sloegen, kwam er een kleine Japanse aan wandelen, op d'r dooie gemakje. In een strak minirokje, op pumps en met een kek handtasje. En zij stampte dus gewoon in fluks tempo langs dat apparaat.![]()
Ze zijn bionisch of zo.
van wikipedia: "Besides these routes, there are tractor routes along the climbing routes. These tractor routes are used to bring food and other materials to huts on the mountain."quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:46 schreef Aap_2 het volgende:
[..]
Zeker! Enig idee hoe ze al die supplies (noodles voor in het 'restaurant', drinken voor in de automaat) boven op die berg krijgen? Er is nou niet echt een mooi strak asfaltweggetje dat naar boven gaat.
Uitstekend! Vorig jaar erg fijn herfstweer gehad. Alleen maar zon, af en toe wat frisjes (maar dan eigenlijk alleen bij Nikko) en erg goed te doen eigenlijk.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:25 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe zijn de maanden oktober/november om naar Japan te reizen?
Mooi.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:59 schreef Pheno het volgende:
twee jaar gelden was het prima, in september/oktober.
Een opa met stok bij mij. Trappetjes af op Miyajima. Ik moest en zou die vent voorblijven. En elke keer als ik ff stond uit te puffen hoorde ik die gruwelijke ticking noise weer achter me. Maaaaaaar hij heeft me niet ingehaald!quote:
T.o.v. Fuji iig welquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef speknek het volgende:
Eh, Miyajima? Dat is maar een klein bergje toch?
Dat is toch vlakbij Hiroshima? Waar dat rode poortje in zee staat?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef speknek het volgende:
Klopt, maar ik heb niet van die beste knieenquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef speknek het volgende:
Ik heb ook spijt dat ik het niet heb gezien. Maar het was die dag erg warm en we waren de (Djoser) groep even zat.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef speknek het volgende:
Ik zeg: doen!
(bij vloed) mooiste stukje van Japan.
Klinkt gaafquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:46 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk eraan om in een weekje door Tohoku te trekken. Zeg maar van Nikko naar Sapporo. Genieten van de herfstkleuren.
Onderweg 1 dag stoppen in Matsushima (prachtige baai), Nyuto Onsen en Hirosaki (oude kasteelstad). Daarna door naar Hakodate en Sapporo. En daar wil ik in elke stad 2 dagen blijven.
Mis ik must sees? Is het te doen in een week of neem ik teveel hooi op mijn vork?
2 dagen Hakodate en 2 dagen Sapporo is wel voldoende om daar genoeg te zien in de stad. Maar als je echt wat van Hokkaido wil zien, dan kan ik je aanraden om iets langer te blijven of vanuit deze steden nog naar een natuurpark te gaan en naar het havenstadje ten westen van Sapporo (ben de naam kwijt, staat ergens nog wel in een post van mij).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:46 schreef Strolie75 het volgende:
Daarna door naar Hakodate en Sapporo. En daar wil ik in elke stad 2 dagen blijven.
Mis ik must sees? Is het te doen in een week of neem ik teveel hooi op mijn vork?
Ik twijfel nog steeds. Ik verheug me er nu juist op om op het gemak Japan door te reizen. Vorige keer ben ik met Djoser echt het land doorheen gejaagd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:02 schreef DutchTrain het volgende:
2 dagen Hakodate en 2 dagen Sapporo is wel voldoende om daar genoeg te zien in de stad. Maar als je echt wat van Hokkaido wil zien, dan kan ik je aanraden om iets langer te blijven of vanuit deze steden nog naar een natuurpark te gaan en naar het havenstadje ten westen van Sapporo (ben de naam kwijt, staat ergens nog wel in een post van mij).
Ik vond Kamakura erg gaaf. Je hebt er toch wel een paar unieke tempels (eentje voor overleden kinderen, bronzen buddah). Het is ook wel een relax kustplaatsje en je kunt er mooie boswandelingen maken. Wel lekker als je een dagje de drukte wilt ontvluchten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 07:54 schreef Yotsuba het volgende:
Ik ga in oktober rondtrekken door Japan.
Het wordt de eerste keer Japan voor mij. Ben al een tijdje bezig Japans te leren en hoop er wat aan te hebben daar![]()
Ik vroeg me af of Kamakura (vlakbij Tokyo) de moeite waard is om te bezoeken? Ik ga ook naar Kyoto en Nara, dus krijg heel wat tempels/shrines voor mijn kiezen.
Bedankt! Klinkt inderdaad toch wel erg mooi! Ik heb 6 dagen in Tokyo, 1 daarvan wil ik in elk geval naar Nikko. Kamakura eigenlijk ook. Nog 4 dagen Tokyo overquote:Op maandag 24 augustus 2009 08:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vond Kamakura erg gaaf. Je hebt er toch wel een paar unieke tempels (eentje voor overleden kinderen, bronzen buddah). Het is ook wel een relax kustplaatsje en je kunt er mooie boswandelingen maken. Wel lekker als je een dagje de drukte wilt ontvluchten.
Ik vond Fukuoka niet zo heel veel aan. Daar is onze reis toen geindigd en we waren er gelukkig maar 1 dag. Ik zou er niet zo snel "vrijwillig" heengaan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:16 schreef Yotsuba het volgende:
[..]
Bedankt! Klinkt inderdaad toch wel erg mooi! Ik heb 6 dagen in Tokyo, 1 daarvan wil ik in elk geval naar Nikko. Kamakura eigenlijk ook. Nog 4 dagen Tokyo over(is natuurlijk altijd te weinig maar ja...)
Daarna door naar Kyoto, Nara, Fukuoka, Nagasaki, Hiroshima (incl. Himeji en Miyajima) en dan weer naar Tokyo (Narita)... Heb er wel heel veel zin in!
Eens. Zelfs dat enorme winkelcentrum is best boring.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vond Fukuoka niet zo heel veel aan. Daar is onze reis toen geindigd en we waren er gelukkig maar 1 dag. Ik zou er niet zo snel "vrijwillig" heengaan.
Ik ga er ook eigenlijk alleen overnachtenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vond Fukuoka niet zo heel veel aan. Daar is onze reis toen geindigd en we waren er gelukkig maar 1 dag. Ik zou er niet zo snel "vrijwillig" heengaan.
Ik weet niet wat je nog meer doet dan Tokyo, maar ik moet zeggen dat Kamakura op mij niet zoveel indruk meer heeft gemaakt. Daar moet wel bij gezegd worden dat ik toen al een kleine week Kyoto, een dag Nara en een dag Nikko gedaan had. Ik had zodoende al aardig wat tempels gezien en had achteraf mijn tijd liever in Tokyo besteed, al was die Buddha wel erg leuk om geweest te zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:16 schreef Yotsuba het volgende:
[..]
Bedankt! Klinkt inderdaad toch wel erg mooi! Ik heb 6 dagen in Tokyo, 1 daarvan wil ik in elk geval naar Nikko. Kamakura eigenlijk ook. Nog 4 dagen Tokyo over(is natuurlijk altijd te weinig maar ja...)
Daarna door naar Kyoto, Nara, Fukuoka, Nagasaki, Hiroshima (incl. Himeji en Miyajima) en dan weer naar Tokyo (Narita)... Heb er wel heel veel zin in!
Klopt, bijna alleen maar kledingwinkels. Enige leuke winkels zijn een soort hippe Japanse Ikea (leuk om te zien hoe die meubels zijn ontworpen voor kleine woningen) en een Studio Ghibli fanstore.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:52 schreef Pheno het volgende:
Eens. Zelfs dat enorme winkelcentrum is best boring.
Same here, Kamakura is best aardig, maar er zijn veel mooiere tempels in Japan, en als je die ook aandoet kun je Kamakura best overslaan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik weet niet wat je nog meer doet dan Tokyo, maar ik moet zeggen dat Kamakura op mij niet zoveel indruk meer heeft gemaakt. Daar moet wel bij gezegd worden dat ik toen al een kleine week Kyoto, een dag Nara en een dag Nikko gedaan had. Ik had zodoende al aardig wat tempels gezien en had achteraf mijn tijd liever in Tokyo besteed, al was die Buddha wel erg leuk om geweest te zijn.
Niet gezien, wel een Japanse doedelzakspeler in kilt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:49 schreef speknek het volgende:
En die robot die rondreed door Canal City met informatie was ook wel lachen.
In Tokyo kun je naar het Ghibli museum. Ook erg leukquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Klopt, bijna alleen maar kledingwinkels. Enige leuke winkels zijn een soort hippe Japanse Ikea (leuk om te zien hoe die meubels zijn ontworpen voor kleine woningen) en een Studio Ghibli fanstore.
Wil ik absoluut heen. Kaartjes moet je van tevoren bestellen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
In Tokyo kun je naar het Ghibli museum. Ook erg leukKrijg je nog een dia van een film bij de entree.
Ik heb dat wel gedaan, je gaat naar een Lawson waar ze 'Loppi machines' hebben. Daar moet je dan kaartjes bestellen, wij begrepen er natuurlijk geen donder van maar er is altijd wel iemand van het personeel die je daarbij wil helpen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:08 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wil ik absoluut heen. Kaartjes moet je van tevoren bestellen?
quote:
hey grappig daar heb ik ook gezeten vorig jaar xDquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:52 schreef Pheno het volgende:
In Osaka hebben wij in Raizan South gezeten. Een hostel met publiek bad, publiek tv, 3 pcs met internet en een magnetronnetje
Prima bevallen, dicht bij de metro en cheap as hell. Volgens mij ook ooit als tip gegeven hier, bij deze kan ik zeggen dat het een prima tip is
Linkje: http://www.chuogroup.jp/minami/raizan-english/main.html
[..]
quote:Japanse mannen te huur
Het uitgangsleven van Japan is voor veel Westerlingen niet alleen onbekend, maar ook moeilijk te begrijpen. VPRO’s Import besteedt deze week aandacht aan het fenomeen ‘host bar’, waar goedgeklede en strakgekapte jongemannen liefde en emotionele steun bieden aan vrouwen. Maar voor niets gaat de zon op: het doel van deze toyboys is de dames zoveel mogelijk peperdure champagne te laten bestellen, want daarmee verdienen zij hun geld.
Toyboys
De documentairemakers zijn naar café Rakkyo in de miljoenenstad Osaka afgereisd om het fenomeen host bar te onderzoeken. Daar spreken ze met de bloedmooie Issei. Deze jonge Japanner laat zich niet alleen inhuren, maar geeft ook leiding aan twintig toyboys. Hij legt uit dat het een loodzwaar beroep is – de meeste van zijn collega’s houden het niet meer dan een jaar vol. Verder vertelt hij dat de meeste klanten zijn café uitlopen met de hoop dat hun droomman uiteindelijk voor haar zal kiezen.
haha geweldigquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:13 schreef MissMSX het volgende:
Ik moest dit echt even posten. Have have
*klik*
[ afbeelding ]
100.000 yen, indien meer aangeven. Dacht ikquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:56 schreef uppie83 het volgende:
Weet iemand hier wat de limiet is die je tegenwoordig aan cash mee kunt nemen naar Japan? Ik kan het echt nergens vinden...
Nee ik moet de eerste dag cash mijn verblijf betalen voor 3 weken en ook gelijk een aantal boodschapjes halen. Aangezien de ATM's daar vorig jaar ook twijfelachtig waren :p ...quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:06 schreef Pheno het volgende:
Je gaat een paar ton witwassen?
Ik neem nooit veel cash mee, op Narita is ongeveer het eerste wat je ziet een pinautomaat. Ik neem 200 euro aan yen mee, mocht dat ding out of order zijn, dan kom je in ieder geval met de narita express in Tokio.
Ik zie dat je dezelfde reisroute hebt genomen als ik vorig jaar. Het leukste was dat de douane goed om de tuin te leiden was op de terugwegquote:Op donderdag 17 september 2009 22:06 schreef matthijst het volgende:
Japan, zo'n vet land... Moet zeker nog een keer terug
Reisverslag, Tokyo, Kyoto, Hiroshima, Miyajima, Himeji, Osaka, Nara etc, misschien heeft iemand die gaat er nog wat aan: http://mthalen-japan.blogspot.com/
Ik ben ook wel benieuwd! Zit van 17 december tot 8 januari in Tokyo. Met de jaarwisseling de traditionele kant op of toch feest vieren in 'The Womb'? Iemand ervaringen?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:05 schreef IntensiveGary het volgende:
Wij maken er een gewoonte van om met oud en nieuw niet in Nederland te zijn en dit jaar hebben we gekozen om de jaarwisseling in Tokyo te vieren. We zitten er tien dagen en ons hotel ligt vlakbij het station van Shinjuku.
DIt tripje is ook de voorbereiding voor een reis van vier weken door Japan die we voorjaar 2010 gaan maken. We houden nu echter even bij Tokyo... daar valt genoeg te zien.
Iemand tips over waar de beste plek is om de jaarwisseling te vieren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |