ow, bestaat die?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:02 schreef ToT het volgende:
We hebben overigens intussen vaccinatie-topics in overvloed. Ik stel voor dat we dit topic langzaam laten doodbloeden en zo veel mogelijk verder gaan in: Ik laat me niet inenten, hoor !! #6
Hoeveel parallelle discussies kan je voeren over vaccinaties? Tussen wereldwijd moordcomplot en ordinair winstbejag liggen veel nuances.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:36 schreef ToT het volgende:
Tja en eigenlijk vind ik het bullshit dat er hier weer een nieuw vaccinatie-topic komt, maar aangezien dat al weer een deeltje 6 is en dit "Verplicht?"-topic slechts een 1e deeltje is, is de keuze snel gemaakt!
Even kijken of de discussie over vaccinaties in het algemeen hier nog een beetje doorgaat, maar misschien is het handiger om er even een quote van te plaatsen in het andere topic.
De kans lijkt me nihil in Nederland. De gewetensbezwaren van gelovigen tellen in dezen altijd vrij zwaar.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:17 schreef mediaconsument het volgende:
De vraag of het verplicht wordt of niet, is ook nog niet beantwoord eigenlijk.
Dan hebben we geluk. Vooral als je hoort dat het in Engeland waarschijnlijk wel verplicht word.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
De kans lijkt me nihil in Nederland. De gewetensbezwaren van gelovigen tellen in dezen altijd vrij zwaar.
Het is slechts verplicht als je het toelaat. In principe kan iedereen zijn 'levensbeschouwing', wat die ook is, als principieel bezwaar gebruiken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan hebben we geluk. Vooral als je hoort dat het in Engeland waarschijnlijk wel verplicht word.
Denk dat je met 'ik ben streng gereformeerd' meer kans maakt dan met 'ik geloof niet in God' om onder een verplichting uit te komen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:28 schreef boyv het volgende:
[..]
Het is slechts verplicht als je het toelaat. In principe kan iedereen zijn 'levensbeschouwing', wat die ook is, als principieel bezwaar gebruiken.
Nee, je hoeft geen reden op te geven, hoeft nu ook niet. Maar het is zo dat in de kamer de SGP en de CU altijd sterk lobbyen om inentingen niet te verplichten, en dan wordt er besloten het niet te verplichten maar het wel iedereen aan te bieden (je zou ook kunnen doen dat het niemand aangeboden wordt maar dat iedereen er om mag vragen b.v.) En of je dan op macrobiotische gronden of op religieuze gronden, of gewoon omdat je geen zin hebt, er geen gebruik van wilt maken, dat maakt dan niet veel uit. Zo is het al jaar & dag in Nederland.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:30 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Denk dat je met 'ik ben streng gereformeerd' meer kans maakt dan met 'ik geloof niet in God' om onder een verplichting uit te komen.
Ben het eens met het feit dat in sommige gevallen vaccinatie meer goed doet dan kwaad. Maar mijn twijfel ligt meer bij het feit dat men geen natuurlijke weerstand kan opbouwen met vaccineren; zodra een mutatie opduikt die gevaarlijk kan zijn voor mensen, kan je weer helemaal opnieuw vaccineren, enzovoort.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn nog wel ziekten die helemaal uitgeroeid zouden kunnen worden, daaronder de bof, rode hond en de mazelen. Ook runderpest kan uitgeroeid worden (en men is daarmee bezig). Een en ander hangt wel van voldoende vaccinatie en mondiale vaccinatieprogramma's af. Alhoewel rode hond erg naar voor de ongeboren vrucht is als je zwanger bent, is het verder bijvoorbeeld niet zo erg als polio of pokken.
Verder hoeft het niet per se met vaccins. Malaria is bijvoorbeeld in Nederland uitgeroeid. En nee, dat ging niet vanzelf. Pas sinds 1970 is Nederland officieel ‘malariavrij’. In Nederland is dat gelukt door de broedplaatsen van de muggen te vernietigen (stilstaand water).
Jawel, maar als alle doemscenario's uitkomen dan hebben we straks een tweede spaanse griep, en je zou je kunnen afvragen hoe verplicht zo'n vaccinatie dan zal worden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, je hoeft geen reden op te geven, hoeft nu ook niet. Maar het is zo dat in de kamer de SGP en de CU altijd sterk lobbyen om inentingen niet te verplichten, en dan wordt er besloten het niet te verplichten maar het wel iedereen aan te bieden (je zou ook kunnen doen dat het niemand aangeboden wordt maar dat iedereen er om mag vragen b.v.) En of je dan op macrobiotische gronden of op religieuze gronden, of gewoon omdat je geen zin hebt, er geen gebruik van wilt maken, dat maakt dan niet veel uit. Zo is het al jaar & dag in Nederland.
Ik kan het je wel vertellen: niet. Ik denk dat 95% van de bevolking dan wel eieren voor z'n geld kiest, althans, dat mag ik hopen. Bij polio & pokken was het ook niet zo moeilijk doen. Mensen kenden die ziektes, en wisten wat voor ellende het bracht. Die wilden maar al te graag zo'n inenting. Als mensen nu massaal sterven, reken dan maar dat men mogelijke problemen een stuk lichter opvat.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:44 schreef Hukkie het volgende:
Jawel, maar als alle doemscenario's uitkomen dan hebben we straks een tweede spaanse griep, en je zou je kunnen afvragen hoe verplicht zo'n vaccinatie dan zal worden.
voor zover ik het begrijp is er geen verschil tusen de weerstand die je opbouwt door een vaccin of door een echt besmetting. Beiden initialiseren de aanmaak van anti-lichamen, en hun effectiviteit tegenover een eventuele mutatie heeft niets te maken met de oorsprong van hun bestaan..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:39 schreef boyv het volgende:
[..]
Ben het eens met het feit dat in sommige gevallen vaccinatie meer goed doet dan kwaad. Maar mijn twijfel ligt meer bij het feit dat men geen natuurlijke weerstand kan opbouwen met vaccineren; zodra een mutatie opduikt die gevaarlijk kan zijn voor mensen, kan je weer helemaal opnieuw vaccineren, enzovoort.
Het lijkt een vicieuze cirkel waar men bij iedere nieuwe mutatie of 'pandemie' (voor zover je deze uitbraken een pandemie kunt noemen) ervoor zorgt dat er een vaccin nodig is. Op deze manier zal het imuunsysteem van de mens in het algemeen steeds zwakker worden tegen eventuele mutaties, die men dan weer moet bestrijden met een nieuwe vaccinatie. Het zal uiteindelijk een soort strijd worden tussen de vooruitgang van vaccins en mutaties van bepaalde virussen.
Genetische modificatie biedt misschien een oplossing, maar dat staat bij mensen nog in de beginschoenen (toch?). Dat zal echter uiteindelijk ook in een strijd resulteren van natuurlijke selectie vs genetische modificatie, die de natuur op den duur zal winnen, denk ik. De beste manier lijkt mij nog om een soort van samenwerkingsverband aan te gaan met onze natuurlijke omgeving (dus de gehele aarde), in de zin van natuur tegen de mens: "join us and live in peace, or pursue your present course and face obliteration."
maar goed, morgen kijk ik even opnieuw, ben al lam dus zal er morgen nog even opnieuw op reageren![]()
![]()
Nee, dat is echt quatsch. Het natuurlijke weerstandssysteem wordt juist door vaccinatie getraind. Doordat er een op de echte vorm van het virus gelijkend virus (maar dan veel onschuldiger) wordt ingespoten, kan het natuurlijke systeem vast ‘oefenen’. Zodat als het echte virus komt, het reeds in de aanslag staat. Het wordt niet direct op de proef gesteld met de volledige, keiharde variant. Uiteindelijk is het je eigen, natuurlijke systeem dat het werk doet.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:39 schreef boyv het volgende:
Ben het eens met het feit dat in sommige gevallen vaccinatie meer goed doet dan kwaad. Maar mijn twijfel ligt meer bij het feit dat men geen natuurlijke weerstand kan opbouwen met vaccineren; zodra een mutatie opduikt die gevaarlijk kan zijn voor mensen, kan je weer helemaal opnieuw vaccineren, enzovoort.
Nee, dat is echt onzin. Je bestrijdt niet een virus direct met een vaccinatie, je bestrijdt het indirect. Wat jij wilt is het immuunsysteem direct een marathon laten lopen. Door zo'n vaccinatie train je het eerst eens in de halve marathon. Een stuk makkelijker, en als dat kan, dan dan het op den duur die echte marathon wel aan, terwijl als je direct die hele marathon doet, je een veel grotere kans hebt dat je lichaam het niet redt.quote:Het lijkt een vicieuze cirkel waar men bij iedere nieuwe mutatie of 'pandemie' (voor zover je deze uitbraken een pandemie kunt noemen) ervoor zorgt dat er een vaccin nodig is. Op deze manier zal het imuunsysteem van de mens in het algemeen steeds zwakker worden tegen eventuele mutaties, die men dan weer moet bestrijden met een nieuwe vaccinatie. Het zal uiteindelijk een soort strijd worden tussen de vooruitgang van vaccins en mutaties van bepaalde virussen.
Ook dit lijkt me vooralsnog niet echt ergens op gebaseerd, het spijt me zeer, maar je voorstelling van zaken is gewoon incorrect.quote:Genetische modificatie biedt misschien een oplossing, maar dat staat bij mensen nog in de beginschoenen (toch?). Dat zal echter uiteindelijk ook in een strijd resulteren van natuurlijke selectie vs genetische modificatie, die de natuur op den duur zal winnen, denk ik. De beste manier lijkt mij nog om een soort van samenwerkingsverband aan te gaan met onze natuurlijke omgeving (dus de gehele aarde), in de zin van natuur tegen de mens: "join us and live in peace, or pursue your present course and face obliteration."
Ik vind dat een beetje flauw reageert met je vergelijking, aangezien het volgens mij al tig keer uitgelegd is in deze topics dat griepvirussen continu (licht) muteren, en dat het om nieuwe varianten gaat die door mutatie verkregen zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:25 schreef ToT het volgende:
Dus dit virus is NIEUW, maar 55-plussers hebben het misschien al wel gehad?
Wat versta jij onder nieuw?Dan heb ik hier ook nog wel een nieuw autootje voor je te koop!
Ook dit is volgens mij al een aantal keer uitgelegd in de vaccinatietopics: Het gevaar zit ’m erin dat dit virus voor veel mensen nieuw is. Hun immuunsysteem kent het niet. De mortaliteit is nu inderdaad relatief laag voor een pandemie, maar het gevaar dat deze door een mutatie een stuk gevaarlijker wordt. Doordat de immuunsystemen van mensen het virus niet kennen, worden ze dan écht compleet overvallen door dit virus. Als dat gebeurt dan hebben degenen die nu al de griep hebben gehad in zekere zin ‘mazzel’, want hun lichaam is waarschijnlijk instaat om die gemuteerde variant efficiënter aan te pakken.quote:Anywayz, mega gevaarlijk virus, maar de mortaliteitsgraad ligt lager dan bij een gemiddeld griepje. What's the big deal dan?
Mortaliteit van 0,45% betekent nog steeds 1 op 220 die eraan bezwijkt. Ik weet wel dat je in aardig wat loterijen een stuk minder mensen de ‘hoofdprijs’ winnen. Plus dat de kans dat je de griep krijgt ook een stuk hoger is dan normaal, en ook, echt flink griep krijgen is geen pretje. Dat is niet 3 dagen wat vaker hoesten dan normaal.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:32 schreef ToT het volgende:
Mwah, zodra de eerste gevallen van de gemuteerde versie opduiken, zal ik wel een shotje gaan halen.
Mozes kriebel wat ben jij goed geloofig.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dit heb ik net opgezocht bij de bron omdat Lambiekje hetzelfde beweerde, dus laat ik er voor de volledigheid in deze topic nog even op reageren. Er zijn namelijk in het Oostenrijkse parlement vragen over gesteld, wat hier nu aan de hand was.
Allereerst: vragen, en antwoorden.
[..]
Het betrof overigens niet direct Baxter zelf, maar een bedrijf dat in opdracht van Baxter handelde, namelijk Avir Green Hills Biotechnology GmbH.
Er blijkt nergens uit dat hier een kruising tot stand gekomen is, het was materiaal dat niet voor mensen bedoeld was en er is een 18-tal mensen preventief met griepremmers behandeld, maar naar bleek waren die niet ziek en wat jij ervan maakt is heel erg overtrokken.
Alleen valt deze hoofdprijs eigenlijk alleen op het hoofd van ouderen en zwakkeren.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mortaliteit van 0,45% betekent nog steeds 1 op 220 die eraan bezwijkt. Ik weet wel dat je in aardig wat loterijen een stuk minder mensen de ‘hoofdprijs’ winnen. Plus dat de kans dat je de griep krijgt ook een stuk hoger is dan normaal, en ook, echt flink griep krijgen is geen pretje. Dat is niet 3 dagen wat vaker hoesten dan normaal.
ze trekken de twijfelaars wel over de streep met het aanbieden WII's, iPods en ander gadgets.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, je hoeft geen reden op te geven, hoeft nu ook niet. Maar het is zo dat in de kamer de SGP en de CU altijd sterk lobbyen om inentingen niet te verplichten, en dan wordt er besloten het niet te verplichten maar het wel iedereen aan te bieden (je zou ook kunnen doen dat het niemand aangeboden wordt maar dat iedereen er om mag vragen b.v.) En of je dan op macrobiotische gronden of op religieuze gronden, of gewoon omdat je geen zin hebt, er geen gebruik van wilt maken, dat maakt dan niet veel uit. Zo is het al jaar & dag in Nederland.
Oh, dan ga ik ook twijfelen. Ik wilde ’m eerst zo halen, maar als ik nog een Wii krijg, dan wacht ik wel even.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ze trekken de twijfelaars wel over de streep met het aanbieden WII's, iPods en ander gadgets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |