abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:38:30 #151
100412 mefke79
komt goed!
pi_70166921
Tessie, veel succes! En pff, ik hoop nooit bij een gyn terecht te komen als ik de verhalen van de laatste dagen lees.
Happy, nogmaals welkom en waag het niet om te vertrekken voorlopig. Die uk van jou moet blijven zitten. Desnoods met secondenlijm
Huup, zei ze niets meer over je vocht?
(ik vergeet mensen maar wie??)

Ik lees overal dat bij 27 weken je baarmoeder zo'n 4 cm boven je navel zit. Nou die van mij is dat stadium al lang voorbij, ik voel ook echt een koppie in mijn maag af en toe. Is dat niet een beetje erg groot???
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_70167071
Mefke, voor mijn idee zittie bij mij ook wel wat hoger.
En mijn buik groeit volgens schema, dus dat zal wel oke zijn

ik vind het zo mooi dat je nu contact kunt maken met de baby
Ik hoef maar even te aaien of te tikken en krijg een tikkie terug. Leuk is dat!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:48:13 #153
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70167243
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
he huuphuup, dat zal ook een flink verschil zijn...20 weken en 32 weken...!
Hoe was je bloeddruk de vorige keer dan?
Jeetje, ben je gewoon alweer 32 weken. gaat hard hoor!
Voor je het weet ben je mama
bij de vk is mn bloeddruk altijd 115/70 of 120/75 zoiets, zij meet met een stethoscoop gewoon. In het ziekenhuis met de electrische meters bleef de onderdruk steeds bij 60/65 en bovendruk iets van 110 ofzo. Laatste keer bij de vk was het ook aan de lagere kant.
En Mefke over vocht heeft ze niets gezegd, kreeg een heel arsenaal aan standaard tips van selderij eten tot de benen omhoog. Mja dat wist ik nou wel haha
maar goed, zolang zij zich geen zorgen maakt of het niet direct als zorgwekkend ziet dan vind ik het al goed. Ik vertrouw op haar kundigheid dat zij met zoiets wel snel de erge gevallen van de hoort erbij gevallen kan onderscheiden.

Ik merkte wel aan mn lief dat hij het allemaal voor geen meter vertrouwd. Arrm ding. Hij kan ook niets anders dan alleen maar toekijken en afgaan op wat ik voel natuurlijk.

Over die bm-grootte hm ik zou het niet weten. Tegen mij werd steeds gezegd dat ik keurig het gemiddelde lijntje volg qua bm-groei. Op mn kaart staat met 26 weken 1/4 nx. Met 27 wkn +5 staat er 1/3 nx en met 29 wkn 1/2 nx.
Ik heb alleen geen idee wat het betekent
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70168131
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:21 schreef Urla het volgende:
Speentjes uitkoken? Geen idee moet dat ook als je borstvoeding wil gaan geven of kan ik dat beter ik de verpakking laten. nee, want je hebt geen spenen nodig als je borstvoeding geeft, pas als je besluit over te stappen op flesvoeding en dan is een speentje zo uitgekookt

En schoon opgemaakt wiegje? Doet de kraam dat na de bevalling opnieuw? als het bedje niet goed is opgemaakt, dan zal de kraamverzorgster dat doen, maar over het algemeen wordt het bed in gebruik genomen zoals het is opgemaakt door de ouders.

Is nu wel opgemaakt, maar het blijft een magisch aantrekkingspunt voor mijn ene kat. Als ze de kans krijgt. Ze blijft wel uit de rest van de spullen nu gelukkig. misschien helpt een stuk aluminiumfolie of anders een aantal opgeblazen ballonnen?

En bij het wiegje opdekken wel of geen moltononderlegger? Kraam zei afgelopen week van niet ook geen zeiltje, maar helemaal niks? geen idee, kan ik je niet mee helpen

Moet je eigenlijk ook een babyweegschaal hebben in huis bij het geven van bv? nee, niet nodig

Heb je voldoende aan die celstofmatjes in het pakket of toch maar extra bijkopen? in principe moeten er voldoende in je kraampakket zitten, maar sommige verzekeraars beknibbelen er erg op. je verloskundige en kraamverzorgster zijn je dankbaar als je in ieder geval vijf (kleine) matjes in huis hebt

Worden er extra luierdoeken gebruikt bij de bevalling thuis en worden deze ook weer schoon? Ik heb er 12 op voorraad. Genoeg? ja, ja en ja
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:48 schreef huuphuup het volgende:
Over die bm-grootte hm ik zou het niet weten. Tegen mij werd steeds gezegd dat ik keurig het gemiddelde lijntje volg qua bm-groei. Op mn kaart staat met 26 weken 1/4 nx. Met 27 wkn +5 staat er 1/3 nx en met 29 wkn 1/2 nx.
Ik heb alleen geen idee wat het betekent
nx staat voor navel-xyphoid oftewel navel-borstbeen. 1/4 betekent dat je baarmoeder qua afstand op een kwart tussen navel en borstbeen staat.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:35:00 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_70168763
aha..ik zal eens kijken wat er bij mij op de kaart staat voor die nh waarde. Als ik het zo voel is die echt wel meer dan die 1/3 van huup bij 27 weken. Ach ja, ik en mijn man zijn beide lang, ik zou me ook echt niet verbazen als onze uk gewoon lang wordt.
Karin, leuk dat jouw uk zo snel reageert! Driekus is af en toe wat sloompjes en soms heeft ie gewoon geen zin en moet je effe wachten. 's Avonds smeert lief mijn buik in en daarna draai ik me op mijn zij om te slapen, doe dan een kussen tegen/onder mijn buik want dat ligt fijner. Driekus gaat dan altijd tegen dat kussen meppen en schoppen, zo'n grappig gevoel!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_70168875
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:21 schreef happyme28 het volgende:
Innepin en Miss_sly, hoe voelt de eerste verlof dag?
Ik heb mijn eerste verlofdag besteed aan het verkrijgen (of eigenlijk bevestigen) van, jawel, een nieuwe baan Whehehe. Dus ik heb niet kunnen uitslapen en heb me alleen maar met werk en studie beziggehouden. Best lastig concentreren op een serieus gesprek als je de hele tijd geschopt wordt, trouwens
Hoe voelen jouw IkBenEchtZwangerOhMijnGod-dagen? Onwerkelijk he?

Sorbootje, je hoeft volgens mij niet zwanger te zijn om daarvan over je nek te gaan hoor Ieeuw..

Kersjes, ik vind het echt stom dat je tegen zoveel onbegrip aangelopen bent. En ik vind het érg knap van je dat je zegt dat deze zwangerschap meevalt

Slytje Je kan echt merken dat je een knop om hebt gezet, zo van "Nu is het verlof, dus nu hou ik mij bezig met dingen als klossen, voorbereiding op bevalling etcetera etcetera" Geniet ervan

TheFrankey, het gaat echt gebeuren! Spannend, nieuwe baby

Huupefantje Goed dat ze je onder controle houden.

Tessie Pfffrt wat uitputtend dat 't niet opschiet...

Zo. En nu ga ik lekker niks doen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_70169206
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:17 schreef Urla het volgende:

Ymme Hier ook een slechte slaper. Mijn VK had er wel een mooie verklaring voor. Volgens haar zorgt de natuur ervoor dat je steeds minder vast/korter gaat slapen zodat je straks beter je kindje hoort s'nachts en het kan verzorgen.

Laat moeder natuur ervoor zorgen, dat ik mijn slaap kan pakken die ik nodig heb.
Ben kapot gewoon. Ben van nature echt een groter slaper, heb het ook nodig.
Naja, komt vanzelf weer.

Ymme zwaait vanaf de bank naar jullie allemaal.
pi_70169370
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:47 schreef ymme het volgende:

[..]

Laat moeder natuur ervoor zorgen, dat ik mijn slaap kan pakken die ik nodig heb.
Ben kapot gewoon. Ben van nature echt een groter slaper, heb het ook nodig.
Naja, komt vanzelf weer.

Ymme zwaait vanaf de bank naar jullie allemaal.
Ik slaap ook voor geen meter meer Wen dr maar an
Soms ga ik overdag even een uurtje (of 2) slapen.
Maar 's nachts slaap ik heel licht en ben vaak wakker.. En dat draaien he, zo irritant, maar ik kan dan vaak wel weer verder slapen.

Succes meid
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:22:02 #159
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70170289
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:38 schreef innepin het volgende:

[..]

Hoe voelen jouw IkBenEchtZwangerOhMijnGod-dagen? Onwerkelijk he?

Ja nou ja, nu zijn het nog... IkBenEchtZwangerOhMijnGodIkHoopDatOpDeEchoEenKloppendHartjeTeZienIs-dagen Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna geen klachten heb. Nou ja, slaap ook slecht, terwijl ik normaal als een roos slaap. Maar bijna geen misselijkheid meer, wel wat vermoeidheid en last van mijn rug en er gebeurd van alles in mijn buik, maar verder voel ik me prima (iets meer klachtjes mag wel ) Ondanks dat ik amper merk dat ik zwanger ben, voel ik me wel echt goed erover. Ga zonder angst naar het toilet eigenlijk, dat terwijl ik vorige keer met angst en beven een plasje deed.

Anyway, nog 10 minuten en dan mag ik lekker naar huis! Heerlijk weekend!
pi_70170700
Happy, ik wens je een super weekend toe! En dat je niet meer bang bent om naar de wc te gaan is alleen maar een goed teken toch?!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_70171887
Nog steeds weeen om de 5 minuten. Er zit nog niet echt voortgang in . Wel worden ze wat zwaarder en langer.

Ontsluiting is niet meer gemeten omdat dit de kans op infecties verhoogt, doen ze pas als de weeen echt om de 2 minuten komen
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 17:03:55 #162
5428 crew  miss_sly
pi_70171901
Ik had ook wat vragen, en gedeeltelijk dus nu ook beantwoord, maar er waren er meer

Klossen voor je bed, die haal je bij het wit-gele kruis ofzo? en die kun je zo ophalen of moet je die bestellen? En dan met 36 weken?

Iets op bed onder het laken (matjes, handdoeken, whatever) wanneer leg je dat eronder? Ook met 36 weken ofzo? En waar kon je ook alweer goede alternatieven halen voor wat er in je kraampakket zit?

UItkoken van speentjes, opdekken van het bedje, wanneer doe je dat. of wanneer moet dat echt gebeurd zijn?

Zijn er nog meer dingen waar je zo tegen eht eind rekening mee moet gaan houden? Zo ja, wat en wanneer?

En nog: wat moet je in huis hebben voor een thuisbevalling? Extra handdoeken ofzo, of gebruiken ze daar hydrofielluiers voor?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70171920
Arme Tessie zeg Ik zou gillend gek worden daar...en dan ook nog eens tegenstrijdige berichten over ontsluiting..! Geef haar een knuf van me Chell, als je haar weer ziet? Fijn trouwens dat jij ons up to date houdt

Over die baarmoeder-dinges, ik heb mijn kaart van de vlos er even bijgepakt en daar staat hetvolgende:
11 weken: 1/4 ns
18 weken: n-2
23 weken 1 dag: n+2
24 weken 1 dag: n+2
30 weken 2 dagen: 1/2 nx
Misschien heeft iemand er iets aan

Ga nu even liggen, ben duizelig en draaierig. Tis veelste warm voor me dit weer, pffff!
#geen
pi_70171962
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:52 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik slaap ook voor geen meter meer Wen dr maar an
Soms ga ik overdag even een uurtje (of 2) slapen.
Maar 's nachts slaap ik heel licht en ben vaak wakker.. En dat draaien he, zo irritant, maar ik kan dan vaak wel weer verder slapen.

Succes meid
Ja, om nou bij clienten te gaan slapen is ook al weer zo wat
En als ik thuis kom, moet ik voor de honden zorgen, eten koken en huishouden.
Naja, we overleven 't vast wel
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 17:07:55 #165
5428 crew  miss_sly
pi_70172017
Spannend TheFrankey. Dat van het niet meten van de ontsluiting, is dat niet wat raar? Ze moeten toch weten hoe en wat, lijkt me?

huupske fijn dat je weer bent goedgekeurd. Ze zal inderdaad wel weten waar ze het over heeft, dus als zij je goedkeurt, moet je er toch vanuit kunnen gaan dat het ook goed is allemaal!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70172019
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:05 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja, om nou bij clienten te gaan slapen is ook al weer zo wat
En als ik thuis kom, moet ik voor de honden zorgen, eten koken en huishouden.
Naja, we overleven 't vast wel
Even je ijzergehalte in de gaten houden ook.
Sterkte ermee, slaapproblemen kunnen je echt opbreken, zeker als je een drukke baan hebt
#geen
pi_70172058
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik had ook wat vragen, en gedeeltelijk dus nu ook beantwoord, maar er waren er meer

Klossen voor je bed, die haal je bij het wit-gele kruis ofzo? en die kun je zo ophalen of moet je die bestellen? En dan met 36 weken?

Iets op bed onder het laken (matjes, handdoeken, whatever) wanneer leg je dat eronder? Ook met 36 weken ofzo? En waar kon je ook alweer goede alternatieven halen voor wat er in je kraampakket zit?

UItkoken van speentjes, opdekken van het bedje, wanneer doe je dat. of wanneer moet dat echt gebeurd zijn?

Zijn er nog meer dingen waar je zo tegen eht eind rekening mee moet gaan houden? Zo ja, wat en wanneer?

En nog: wat moet je in huis hebben voor een thuisbevalling? Extra handdoeken ofzo, of gebruiken ze daar hydrofielluiers voor?
Goeie vragen
*meeleest en -leert
#geen
pi_70172070
Huup goedgekeurd, fijn zo

Nu moet ik echt gaan liggen.
#geen
  Jubileum moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 17:16:26 #169
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70172202
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:07 schreef miss_sly het volgende:
Spannend TheFrankey. Dat van het niet meten van de ontsluiting, is dat niet wat raar? Ze moeten toch weten hoe en wat, lijkt me?
Is niet vreemd hoor, dat deden ze bij mij ook niet. Mijn vliezen waren al gebroken en dan rommelen ze daar zo weinig mogelijk om geen infecties te veroorzaken. Toen ik eenmaal persdrang had zijn ze gaan kijken/voelen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:19:55 #170
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70172299
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:04 schreef DuchessX het volgende:
Arme Tessie zeg Ik zou gillend gek worden daar...en dan ook nog eens tegenstrijdige berichten over ontsluiting..! Geef haar een knuf van me Chell, als je haar weer ziet? Fijn trouwens dat jij ons up to date houdt

Over die baarmoeder-dinges, ik heb mijn kaart van de vlos er even bijgepakt en daar staat hetvolgende:
11 weken: 1/4 ns
18 weken: n-2
23 weken 1 dag: n+2
24 weken 1 dag: n+2
30 weken 2 dagen: 1/2 nx
Misschien heeft iemand er iets aan

Ga nu even liggen, ben duizelig en draaierig. Tis veelste warm voor me dit weer, pffff!
komt ongeveer overeen met mij dus ook met 22 wkn ook op n+2 en nu met 30 bij de laatste controle nog op 1/2 nx.

Thanks WupWup voor de uitleg! de N had ik ook al op navel gegokt ja maar de X kon ik maar niet plaatsen haha Ben jij iets van vk ofzo ook? Je hebt een hoop weetjes
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70172335
Mefke, ik denk dat jij wat anders voelt.... of je hebt een hele lage maag.... Maar navel + een paar vingers is nog niet eens in de buurt van je middenrif, en met 27 weken zit hij gewoon niet hoger.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:24:06 #172
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70172389
quote:

Ik heb de klossen via Meavita geregeld. Kostte 4 euro ofzo. Zelf ophalen. Met 36 weken lijkt me prima.
pi_70172397
quote:

Idd bij zo'n zelfzorgwinkel. hier krijg je ze pas mee vanaf 37 weken. Je huurt gelijk ook een ondersteek mee.
quote:
Een dikke badhanddoek is waarschijnlijk voldoende, je zal het snel genoeg merken als je vliezen breken en dan sta je echt wel in een paar tellen naast je bed. Sowieso is de kans dat je vliezen eerder breken dan wanneer je al weeën hebt niet heel groot, de kans dat het in bed gebeurt is nog kleiner en de kans dat dat meteen met een enorme golf gaat is al helemaal klein.
Maar als je toch zeker wilt zijn van een helemaal beschermd matras dan kan je bij de HEMA moltons met een plastic onderlaagje kopen.

Tijdens de bevalling is het vroeg genoeg om even zo'n dun zeiltje onder je laken te leggen. De verloskundige zal ook een of meerdere van die celstofmatjes gebruiken. Die zijn wel handig om in huis te hebben, je kan ze ook bij de apotheek en drogist kopen. (en ook wel bij prenatal geloof ik). Ze zitten meestal ook in een kraampakket
quote:
Is niet nodig, een beetje goede kraamverzorgster doet dat sowieso zelf ook nog een keer.
quote:
het enige dat me te binnen schiet is proberen te genieten van de rust en proberen je niet te gek te maken als je voorbij de 40 weken gaat. De meeste eerste kinderen worden rond de 41 weken geboren. Achteraf lijken die zorgen, zenuwen en het ongeduldige gevoel zó ver weg en zinloos Maar ja, het is makkelijker gezegd dan gedaan als je richting die 40 weken gaat

Oh, en als je BV wil geven is het een aanrader om te zorgen dat je weet bij wie je terecht kan voor tips of hulp. Dan hoef je met een emotioneel hoofd daar niet naar te zoeken als er toch een beetje hulp nodig is en dat sta je sterker mocht je een koppige kraamverzorgster treffen
quote:
Daar zijn standaard lijstjes voor te vinden. Echt noodzakelijke dingen zitten al in je kraampakket en de rest heeft de verloskundige bij zich. De baby wordt afgedroogd met hydrofielluiers, voor jezelf is misschien een lekkere losse pyjama en van die grote tentonderbroeken fijn (een net bevallen lijf kan vaak weinig straks verdragen en de hoeveelheid kraamverbanden die je de eerste nacht (en dagen) nodig hebt passen niet in een string ).

edit: ik vond het als kraamverzorgster altijd erg fijn als mensen zowel boven als beneden vloeibare handzeep hadden staan.
je wast de hele dag je handen (als verzorgster, niet als kraamvrouw) en dan is het prettig als je daarvoor niet naar beneden hoeft en als het niet hoeft met die agressieve, vieze blokjes uit het kraampakket.

edit 2: de VK zal bij een thuisbevalling ook graag een schone handdoek willen en wat zeep. Nou hebben de meeste mensen die wel liggen maar toen ik ging bevallen zaten dus net alle keukenhanddoeken in de was
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:28:25 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_70172491
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:24 schreef owlet het volgende:

Een dikke badhanddoek is waarschijnlijk voldoende, je zal het snel genoeg merken als je vliezen breken en dan sta je echt wel in een paar tellen naast je bed. Sowieso is de kans dat je vliezen eerder breken dan wanneer je al weeën hebt niet heel groot, de kans dat het in bed gebeurt is nog kleiner en de kans dat dat meteen met een enorme golf gaat is al helemaal klein.
Maar als je toch zeker wilt zijn van een helemaal beschermd matras dan kan je bij de HEMA moltons met een plastic onderlaagje kopen.

Tenzij je cattie bent het het je 2x gebeurd!
pi_70172505
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')