abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70156940
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:20 schreef Kersjes het volgende:
Beterschap Stiemie, hopelijk knap je met een beetje rust snel weer op

En dat onbegrip van sommige mensen, het onvermogen om je voor te stellen dat het bij anderen niet allemaal altijd even rooskleurig verloopt, breek me de bek niet open
Dit keer valt het mee, heb nu ook een betere zwangerschap, maar de vorige keer zeiden ze recht in mijn gezicht dat het niet kon, niemand kotste zich namelijk nog de longen uit het lijf met 30 weken
En niet goed kunnen lopen? Wat nou, die en die liep tot aan d'r verlof nog op hoge hakken de hele dag rond te banjeren! En ik was nog geen dag misselijk! En blablabla, zoveel onzinverhalen moeten aanhoren destijds, mensen hebben geen idee hoezeer ze je daarmee kunnen kwetsen. Alsof je zelf om die bi of die uitdroging, diabetes of wat dan ook gevraagd hebt
Onvoorstelbaar hoe lomp mensen kunnen zijn. Nadenken voor je iets zegt is kennelijk erg moeilijk!
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 09:25:34 #102
5428 crew  miss_sly
pi_70157005
Kennelijk heb ik het dan toch wel getroffen met mijn omgeving en mijn moeder
Zelfs mijn mannelijke collega's hadden begrip voor het een en ander aan kwaaltjes. En ik heb van mijn moeder nog niet 1 keer gehoord dat zij of iemand anders het moeilijker of zwaarder had, of dat sommige kwaaltjes niet kunnen of wat dan ook. Ze is alleen maar meelevend en bijna net zo vol ongeloof nog als ik
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70157244
Ik kan de zin "Zwangerschap is geen ziekte" echt niet meer aanhoren. Of "volgens internet" of "die en die" had dat niet hoor.

Nou af en toe dacht ik geef me maar een griepje dan voelde ik me vast beter.
pi_70157254
Ik merk in de familie dat er echt wel begrip is. De meeste tantes enzo zeggen ook wel dat hun vaak thuis zaten als ze zwanger waren en dus niet dat heen en weer gesjouw hadden met werk enzo. OP het werk daarintegen hbe ik genoeg commentaar gehad. Vooral over dat zo misselijk zijn. "Ach mijn vrouw had er ook geen last van" en "Ja nou en dan ben je een beetje misselijk daarom kun je je werk wel doen". Totdat ik voor een paar dagen in het ziekenhuis terecht kwam, toen hadden ze ineens door dat het toch wel serieus was allemaal. Maar gelukkig ben ik er voorlopig vanaf. En heb ze op een van mijn laatste dagen meteen duidelijk gemaak dat z eniet op kraambezoek hoeven te komen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70157255
ALs je kindje er straks is ga je vast heeeeeeeel vaak even kijken of het wel écht zo is Miss Sly
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:38:36 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70157298
Happy, ik ben zo blij voor je!
pi_70157301
Hier ook wel veel begrip. Maar bij mij is het juist een beetje omgekeerd. Allemaal van die: "zou je dat nog wel doen, moet jij niet even zitten"-commentaren, terwijl ik echt nergens last van heb. Maar dat geeft me wel vertrouwen dat ik geen gezeik krijg als het straks echt even wat minder gaat.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:39:25 #108
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70157316
mijn collega's zijn wel heel lief eigenlijk... (maja die werken ook niet voor niets in de zorg natuurlijk )..
wordt alleen al de hele week verteld dat ik wel een beetje pips/ bleekjes ben....
tja, dat zie ik zelf niet echt, maar kan best hoor... (vooral smorgens als ik me niet zo lekker voel, kan ik het me wel voorstellen)...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 09:41:42 #109
5428 crew  miss_sly
pi_70157362
Ow ja Sorbootje, heeeeel vaak
Het bijft zo onwerkelijk, niet realistisch, hoewel we natuurlijk op allerlei manieren echt ernaar toe aan het werken zijn. Hebben jullie dat niet dan?

Gisteren op de bv-cursus ook: een filmpje van een pasgeboren meisje dat op eigen gelegenheid de borst vindt. Zooo mooi, zo ontroerend. Maar zo niet voor te stellen dat wij over een aantal weken als nieuwbakken ouders naar dat kleine wezentje zullen kijken dat uit mijn buik gekomen is
pi_70157467
Miss_sly: Oh ja, en of ik dat ook heb! Het blijft onvoorstelbaar. Ik riep jaren dat ik nooit kinderen zou willen. En nu groeit er zo'n klein meisje in mij. En ik hou nu al ZO bespottelijk veel van haar! Maar het is ook zó onwerkelijk. Ik... moeder...

Ik kan ook nog steeds stomverbaasd zijn als ik ineens die dikke buik in een winkelruit of spiegel zie. Ben ik dat echt??

Soms voelt het alsof ik de bedoel bedonder incl. mezelf. Maar dan beweegt ze... en dan weet ik weer dat het echt waar is.
pi_70157520
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja Sorbootje, heeeeel vaak
Het bijft zo onwerkelijk, niet realistisch, hoewel we natuurlijk op allerlei manieren echt ernaar toe aan het werken zijn. Hebben jullie dat niet dan?

Gisteren op de bv-cursus ook: een filmpje van een pasgeboren meisje dat op eigen gelegenheid de borst vindt. Zooo mooi, zo ontroerend. Maar zo niet voor te stellen dat wij over een aantal weken als nieuwbakken ouders naar dat kleine wezentje zullen kijken dat uit mijn buik gekomen is
Ik kan ook niet wachten tot het moment daar is dat m'n dochter er is. Zo'n geweldig moment.
Bij mijn zoon had ik echt eerst die vebazing van. "Het is gewoon een echte baby" en daarna heb ik hem gewoon 2 dagen lang naast me gehad en kon ik m'n ogen niet meer van hem afhouden. . Net of de wereld gewoon een beetje stilstond. Ik voelde gewoon zoveel liefde naar hem toe en al die oerinstincten als ook maar iemand in de buurt durfde te komen.
He Dat is van mij.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:54:13 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70157728
TheFrankey, wat lees ik? Weeen!
Zet hem op daar samen!
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 10:00:55 #113
5428 crew  miss_sly
pi_70157904
Weeen? Waar las je dat, BE?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:03:18 #114
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_70157971
Happy, je mag je naam weer eer aan doen

The Frankey, succes daar, hopelijk duurt het nu niet lang meer

Flugeltje, fijn dat het bloeden is gestopt, ik hoop voor je dat het allemaal niets betekende.

Sorbootje, leuk is dat hè, die bewegingen in je buik... ik kijk er ook zo naar uit Heel soms (vooral als ik in elkaar gedrukt zit) voel ik wat gekriebel helemaal onderin, dat had ik bij Ayden en Junah ook al zo heel vroeg. En ik voelde het bij de echo helemaal duidelijk, toen ze met het echoapparaat op mijn buik drukte en ik hem/haar ook zag bewegen. Volgens de VK is het echt nog te vroeg, maar mijn schoonmoeder had het ook al zo vroeg bij haar laatste zwangerschappen (ze heeft zeven kinderen), en het voelt echt anders dan darmgepruttel. Nou ja, misschien is het ook wel wat anders, maar ik hou mezelf dan wel even voor de gek
pi_70157980
Lotte!
Noah!
pi_70158108
Vanaf wanneer voelden jullie eigenlijk jullie baarmoeder boven het schaambot uitkomen? Ik ben nu bijna 12 weken, maar kan dit volgens mij nog niet voelen (of ik druk misschien niet hard genoeg?).
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 10:09:03 #117
5428 crew  miss_sly
pi_70158129
Dat had ik nog gemist, die weeen
Wel dat ze vandaag ingeleid zou worden en al 3 cm ontsluiting had, maar deze post over het hoofd gezien.

Nou, dat is iig goed, dan is TheFrankey misschien vandaag al papa
Zet 'em op, vriendin van TheFrankey
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:10:53 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_70158178
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:08 schreef NieuweUser het volgende:
Vanaf wanneer voelden jullie eigenlijk jullie baarmoeder boven het schaambot uitkomen? Ik ben nu bijna 12 weken, maar kan dit volgens mij nog niet voelen (of ik druk misschien niet hard genoeg?).
Volgens mij met een week of 13? Weet het niet meer zo goed Voel het zelf nu ook nog niet en ben 11½e week.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:14:22 #119
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70158275
Och wat zit het Tessie tegen... Ik hoop dat er snel wat gaat gebeuren.

Happy! Ik wens je een zorgeloze zwangerschap toe.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:25:05 #120
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_70158571
goedemorgend

Tessie hopelijk mag het toch doorzetten

TheFrankey en vrouw hopelijk voor jullie ook eindelijk een beebje op komst

Hier is de omgeving verdeeld... maar de meeste zijn meelevend en verbazen hun er soms om dat ik nog zoveel doe... en zeggen van ga zitten.. laat u ventje dat doen.. enzovoort.. maar ik vind zolang ik het zelf allemaal kan dat ik het dan ook doe...
En over je zelf voor de gek houden.. zo voel ik me soms ook.. dan denk ik och ik voel me echt niet zwanger en die buik.. gewoon vetjes... maar nu ik stilletjes aan baby voel stampen (eindelijk) begint het wat realistischer te worden... alleen vind ik dat mijn buik niet snel genoeg groeit.. maar door de afgelopen tijd ben ik 4 kg afgevallen zal daar ook wel mee te maken hebben...

Voor de dames in onzekerheid en met bloedverlies.. hopelijk is het allemaal niks en zit jullie wondertje gewoon de boel te verbouwen (Jade was daar een grote held in, heb toen ook vaak felle bloedingen gehad)
pi_70158824
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:10 schreef Tan het volgende:

[..]

Volgens mij met een week of 13? Weet het niet meer zo goed Voel het zelf nu ook nog niet en ben 11½e week.
Ah ok! Dan moet ik nog even geduld hebben!
De kwaaltjes houden nog wel aan, alhoewel ik het gevoel heb dat mijn misselijkheid 's ochtends al wat afgenomen is. Maar volgens mij is dat ook normaal rond deze tijd?
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 11:06:15 #122
5428 crew  miss_sly
pi_70159727
NieuweUser, dat de kwaaltjes afnemen kan inderdaad hoor. Ze kunnen ook langer aanhouden of straks nog terugkomen. Ach, je merkt het vanzelf allemaal

Ik had nog even wat vraagjes over de laatste weken. Ik heb me daar verder nog niet mee bezig gehouden, maar het wordt toch tijd, denk ik

Klossen voor je bed, die haal je bij het wit-gele kruis ofzo? en die kun je zo ophalen of moet je die bestellen? En dan met 36 weken?
Iets op bed onder het laken (matjes, handdoeken, whatever) wanneer leg je dat eronder? Ook met 36 weken ofzo? En waar kon je ook alweer goede alternatieven halen voor wat er in je kraampakket zit?
UItkoken van speentjes, opdekken van het bedje, wanneer doe je dat. of wanneer moet dat echt gebeurd zijn?
Zijn er nog meer dingen waar je zo tegen eht eind rekening mee moet gaan houden? Zo ja, wat en wanneer?

Zo, mijn verlof en laatste weken zijn begonnen. De laatste fase is ingegaan
pi_70160146
Ben ik eigenlijk ookwel benieuwd naar.
Matrasbeschermer was geloof ik bij de Hema de beste keus meende ik eerder al gelezen te hebben.
Klossen en Po bij het kruiswerk.
Speentjes uitkoken? Geen idee moet dat ook als je borstvoeding wil gaan geven of kan ik dat beter ik de verpakking laten.
En schoon opgemaakt wiegje? Doet de kraam dat na de bevalling opnieuw?
Is nu wel opgemaakt, maar het blijft een magisch aantrekkingspunt voor mijn ene kat. Als ze de kans krijgt. Ze blijft wel uit de rest van de spullen nu gelukkig.
En bij het wiegje opdekken wel of geen moltononderlegger? Kraam zei afgelopen week van niet ook geen zeiltje, maar helemaal niks?
Moet je eigenlijk ook een babyweegschaal hebben in huis bij het geven van bv?
Heb je voldoende aan die celstofmatjes in het pakket of toch maar extra bijkopen?
Worden er extra luierdoeken gebruikt bij de bevalling thuis en worden deze ook weer schoon? Ik heb er 12 op voorraad. Genoeg?

Wat een stres opeens

Hier trouwens net het wipstoeltje van Fisher price Rainforest uitgeprobeert. (Had schoonzusje nog staan)
Duurde even met in elkaar zetten zonder handleiding.
Hij doet het en wat een gaaf ding zeg met oerwoudmuziekjes lichtjes en bewegende diertjes terwijl het stoeltje trilt. Tjee echt luxe. Dat was er bij mijn zoon allemaal niet.
Jammer genoeg pas ik er zelf niet meer in.

Ik lijk gewoon wel weer een complete noob met deze zwangerschap. Het is weer zo anders allemaal als 14 jaar geleden.
Wel weer erg leuk zo'n nieuwe ontdekkingstocht.

[ Bericht 12% gewijzigd door Urla op 19-06-2009 11:52:54 ]
pi_70161034
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:36 schreef Urla het volgende:
Ik kan de zin "Zwangerschap is geen ziekte" echt niet meer aanhoren. Of "volgens internet" of "die en die" had dat niet hoor.

Nou af en toe dacht ik geef me maar een griepje dan voelde ik me vast beter.
De domste opmerking allertijden kwam wel van de vrouw van een collega. Ik zei dat het nu wat zwaarder werd, en zij vond dat ik niet moest zeuren want ik was toch zwanger? En dat uit de bek van 'mevrouw ik ga liggen en ben zwanger' tegen mij (3 jaar en een IVF later zwanger).

Ik praat dus niet meer met haar, ze kan de boom in en 'ze woont zo dichtbij het ziekenhuis dus ze kan mooi komen kijken'. Ja, tuurlijk KAN dat, maar ze is de enige die ik wegstuur als die haar kop laat zien.

Maar goed (Laura trekt beerput open en loost frustratie) zij was ook degene die zei te hopen dat ik geen meisje kreeg omdat zij een zoon heeft terwijl ze zo graag een meisje wil, en dat ze jaloers is op mijn zwangerschap en het niet goed aankan me met een dikke buik te zien. Kom op wijf, we kennen elkaar al 5 jaar.... ze wéét hoeveel moeite dit ons heeft gekost, dan zeg je zulke dingen toch niet?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_70161094
Urla, Rainforest

Ik twijfel nog of ik de wipstoel of de mobile wil....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')