Ziet er inderdaad uit alsof een correctie komt, of kijk ik verkeerd?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:19 schreef pberends het volgende:
http://www.investorsintelligence.com/x/free_chart.html?r=101
Bear Alert.
Die puts zijn nu geexpireerd dus wat er evt maandag gebeurt heeft geen enkele invloed. Aangezien ze ITM zijn krijg je gewoon de aandelen geleverd.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:41 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat mijn puts niet weg zijn. Stel dat BAM maandag 10% lager opent. Mijn kans om vandaag nog op het sluiten van de markt te verkopen is mij ontnomen. Dat dit kan in Nederland.
Als je iets niet zeker weet.. gewoon je broker bellen, daarvoor zitten die lui daar!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:23 schreef LXIV het volgende:
Nou goed. Zoveel zal het ook niet uitmaken. Ik heb de put doorgerold en had de cash al opzij gezet.
Wie verwacht dat?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:36 schreef m0m0 het volgende:
Weet iemand wat meer over de emissie van ING?
In tegenstelling tot tomtom, verwacht men dat ING weer zal stijgen richting de intrinsieke waarde?
Obama zit diep in de kont van de babyboomers. (vandaar die bruine knarquote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:04 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/poll/1220
Allemaal stemmen!
Waarom zou ING nu een emissie doen? Ze kunnen nog altijd Bos 1 miljard aandelen in de maag splitsen om hun schuld te voldoen. Als het geld van de aandeelhouders zou komen dan moeten ze in totaal bijna 15 miljard ophoesten (inclusief rente en risicopremie).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:36 schreef m0m0 het volgende:
Weet iemand wat meer over de emissie van ING?
In tegenstelling tot tomtom, verwacht men dat ING weer zal stijgen richting de intrinsieke waarde?
wij helaas nietquote:Op maandag 22 juni 2009 07:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Azië in de plus.
Wat een profeetquote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent vlak tot een punt hoger
22-06-2009 08:40:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent maandag naar verwachting vlak tot een punt hoger, ondanks koersverlies voor Wall Street na het sluiten van de Europese markten vrijdag, maar dankzij van winsten in Azie maandagochtend.
"De Amerikaanse futures gaan hoger op de winst in Azie en ik verwacht dat de AEX die beweging gaat volgen", zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Hij merkt op dat het zwaartepunt van de aandacht van beleggers zich steeds meer verplaatst van het 'schuldenland' VS naar Azie, met name China en Japan.
Koenders denkt dat maandag al te grote verkoopdruk achterwege zal blijven, nadat de AEX zich vrijdag met het slot op 257 punten weer boven het niveau van 255 punten heeft weten uit te werken.
De beurs wacht op een nieuwe katalisator om de rally voort te zetten, zegt Koenders. Daarbij kan de Duitse ifo-index voor het ondernemersvertrouwen om 11.00 uur belangrijk zijn, volgens de handelaar.
Ook de rentevergadering van de Fed zal deze week van invloed zijn, terwijl 'window dressing' in de laatste week van het kwartaal de koersen mogelijk kan stuwen.
De Amsterdamse beurs sloot vrijdag met winst, profiterend van hogere koersen in de VS vrijdagmiddag.
De AEX-index sloot 1,44% hoger op 257,16 punten, de Midkap won 0,33% op 358,64 punten en de Smallcap eindigde 1,56% lager op 379,77 punten.
Wall Street sloot vrijdagavond verdeeld. Financials herstelden zich enigszins na een week van verliezen, terwijl energiefondsen juist in de verkoop gingen vanwege een gedaalde olieprijs. De Dow Jones-index eindigde 0,19% lager op 8.539,73 punten. De S&P 500 steeg 0,31% tot 921,23 punten, terwijl de Nasdaq 1,09% won tot 1.827,47 punten.
De Nikkei-225 sloot 0,7% hoger op 9.855,20 punten.
De euro noteert 0,6% ager ten opzichte van de dollar op $1,386.
Goed om te wetenquote:Op maandag 22 juni 2009 11:20 schreef Zero2Nine het volgende:
De VS zijn Iran binnengevallen, dat je 't even weet.
Tevens in de submit gegooidquote:De financiële sector lijkt niet te hebben geleerd van de crisis. Bij Goldman Sachs maakt het personeel zich op voor de hoogste bonussen in 140 jaar.
Spectaculaire winsten
Volgens de Britse krant The Guardian maakte Goldman Sachs een spectaculair eerste halfjaar door. Dat kan resulteren in een ware bonusbonanza. Volgens insiders zou het gebrek aan concurrentie en een sterke stijging in inkomsten uit de handel in vreemde valuta's en obligaties de winsten tot grote hoogte hebben opgestuwd.
Bonusbonanza
In april stelde Goldman Sachs dat het de helft van de verwachte winst in het eerste kwartaal van 1,2 miljard pond voor bonussen zou reserveren. Vorig jaar zou Goldman Sachs aan 973 bankiers een bonus van 1 miljoen dollar of meer hebben betaald. In 2009 zouden medewerkers nog meer tegemoet kunnen zien.
Financiële systeem
Een aantal zakenbanken, zoals Citigroup, Merrill Lynch en UBS, is vorig jaar bijna ten onder gegaan. Dat leidt ertoe dat de dominantie van zakenbanken die hebben overleefd is vergroot en dat kan de pogingen om het financiële systeem te stabiliseren ondermijnen.
Oprotten hier!quote:Op maandag 22 juni 2009 11:20 schreef Zero2Nine het volgende:
De VS zijn Iran binnengevallen, dat je 't even weet.
Het is nog altijd beter dan dromen dat de Nikkei op 1 staat.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:56 schreef Zero2Nine het volgende:
Lol ik droomde vannacht dat de AEX op 271 stond, maar dat zit er voorlopig even niet in lijkt het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |