abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:15:04 #51
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70128409
Sja, wat Swets zegt. Vroeger kon je iemand slaan en was het over, nu sla je ze en komen ze terug met een groep. Zoals wij op school zaten, zo is het nu niet meer.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 juni 2009 @ 13:22:36 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70128670
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:15 schreef Stefan het volgende:
Sja, wat Swets zegt. Vroeger kon je iemand slaan en was het over, nu sla je ze en komen ze terug met een groep. Zoals wij op school zaten, zo is het nu niet meer.
Ik heb het nog niet eens over slaan, maar ik vind de instelling dat wanneer je weerbaarheid leert je het kind dan meegeeft dat de pesten ok is nogal ERG kort door de bocht.
pi_70128761
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij leer je je kind dat er simpelweg klootzakken op aarde zijn die niet voor rede vatbaar zijn. Het lijkt bijna op het echte leven.
tsja. met die redenatie kan je ook je kind met 5 naar een weeshuis in tailand sturen. da's ook het echte leven dan he. nog meer dooddoeners?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70128846
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet eens over slaan, maar ik vind de instelling dat wanneer je weerbaarheid leert je het kind dan meegeeft dat de pesten ok is nogal ERG kort door de bocht.
waar zeg ik dat je je kind geen weerbaarheid mag leren?

ik stel enkel dat wanneer de oplossing enkel gezocht wordt bij het kind wat gepest wordt, dit een (in mijn optiek) verkeerde boodschap geeft aan alle betrokken kinderen. namelijk dat een ander pesten ok is want die ander doet er tenslotte toch niks aan. moet de gepeste maar niet zo slap zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:31:00 #55
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70129002
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het ligt denk ik (heb geen kids) ook aan de ouders hoe weerbaar een kind is. Als je ze voor elke valpartij meteen in verband zwachteld zal ie andere signalen krijgen dan dat je zegt: kom op zeg, stel je niet eens zo aan.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:42:38 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70129436
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

.
Maar dat vind ik iig heel iets anders, een vechtpartijtje hoort er zeker bij. Maar dat 'je gaat maar terug, want je laat je niet zomaar slaan' vind ik dus echt niet kunnen.
Of dat mensen semi-trots verkondigen dat ze dat hun kinderen idd leren, dat ze zich niet zomaar hoeven te laten slaan, dat ze dan best terug mogen meppen.
Natuurlijk vind ik ook dat mijn kind zich niet zomaar hoeft te laten slaan, maar om actief aan te moedigen dat ze terugmeppen is niet mijn ding.

Ja, ik ben zelf iemand die liever weg loopt. Mijn man niet en daar krijg ik dus echt de kriebels van. Die confrontatie zoeken aangaan maar steeds. Ik ben veel meer van 'de wijste zijn'.

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 18-06-2009 14:04:44 (Beter woord gekozen. ) ]
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:46:01 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70129559
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:45 schreef Moonah het volgende:
Waarom zou een kind dat niet fysiek assertief reageert een watje/lulletje rozenwater/oid zijn?
Ik hoop dat mijn kind later (..... ) net zo goed gebekt is als zijn moeder. dan heeft hij dat fysieke niet nodig.

En Vief, ik heb die discussie wel eens met wat ouders moeten voeren. "Als mijn kind geslagen wordt, mag hij terugslaan." Maar op een school is dat niet houdbaar. Als je dat tolereert is het hek van de dam. En zoals in het vorige topic gezegd, soms knijp je als leerkracht wel eens een oogje toe, omdat het net voor dat ene kind wél goed is als hij eens terugslaat.

Wil als reactie op het vorige topic ik nog even aan Koosje en Grijs zeggen (en eigenlijk ook aan BE) dat we wrs verschillen over de definitie van straf. Ik vind straf iets dat wel volgt op ongewenst gedrag, maar dat er in vorm en/of tijd los van staat. Consequenties van ongewenst gedrag zie ik niet als straf. dat zijn gewoon logische gevolgen van gedrag.
Bv een kind in mijn kleutergroep tekende met stift op zijn gezicht. dan mag hij dat gaan poetsen en een poosje niet met stift, want stiften zijn om mee op papier te tekenen. Een meisje was in de hal aan het kleien. Ze maakte daarbij erg veel lawaai. na een waarschuwing bleef ze doorgaan. Consequentie is dat ze nu een week niet in de hal mag werken omdat ze daar anderen stoort met haar lawaai. Ik noem dat dus geen straf. Regels schrijven daarentegen wel, maar ja,dat kunnen kleuters nog niet.
Ok, dan ligt het aan de definitie van straf. Ik vond je namelijk wel heel erg een heilig boontje (niet vervelend bedoeld) met te zeggen dat je bijna nooit straft terwijl ik het in de box (of de hoek of waar dan ook) zetten al straf zou noemen. En dat is voor jou gewoon een consequentie is.
Scheelt mij weer een rondje 'slechte, strenge moeder' zijn.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:53:39 #58
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70129816
Mijn vader heeft ons vroeger al heel klein op karate gezet, daar leerden we zelfverdediging en zelfbeheersing, en zo waren we echt in alle situaties weerbaar zonder zelf te hoeven meppen.
Alleen het feit dat we er op zaten was volgens mij ook al genoeg reden dat we nooit klappen kregen hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_70130070
Als Isa of Ties ooit gepest worden op het schoolplein en er is vaak genoeg door hun aangegeven genoeg is genoeg, en ze zouden dan als laatste reactie op hun frustratie een vuistje op de neus van de pestkop plaatsen zou ik dat aan de ene kant niet oke vinden, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat leraren de pester vaak te mild aanpakken (of zelfs helemaal niet!) en zou wat mij betreft die vuist best nog wat harder tegen die neus aan mogen ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dat nooit gedaan had.
Bij ons op school werd zelfs zoveel gepest dat er kinderen naar andere scholen zijn gegaan omdat ze niet meer naar school wilden of durfde.
Mama van Isa en Ties
pi_70130124
BE, ik ben het met je eens. Wij leren onze kinderen dat ze anderen geen pijn mogen doen. Ik vind het dan ook best lastig dat andere ouders daarin soms anders zijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_70130200
ooh en nog een reactie op het vorige topic, Moonah we hebben hier gelukkig nooit kaarsen aan dus dat tikje is er nooit geweest het was meer een bij wijze van situatie dan zou ik een snel tikje als angstige reactie oke vinden.
Ik denk dat je in zulke situaties op de automatische piloot reageert en niet op de meest opvoedkundige, als je kind namelijk bijna onder een auto zou lopen ga je het ook niet bij de arm nemen en eerst rustig uitleggen dat een bumper au doet, dan trek je aan die arm zonder pardon uitleggen doe je dan later wel als de schrik wat gezakt is.
Mama van Isa en Ties
pi_70130283
BE als straf in de box waar hij kan spelen? spelen is toch geen straf? vind dat jou straf wel mee valt
Mama van Isa en Ties
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:09:23 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70130382
Haha, als je het zo bekijkt wel ja Marlieske. Maar ja, het ging mij erom dat hij echt nog te klein was om in een hoek gezet te worden, de gang is geen optie met de trap (plus dat ik hem daar wel heel klein voor vind ook) dus dan maar de box. En afgezien van wat gemopper de eerste 2 tellen gaat hij daarna heel rustig zitten spelen.
pi_70130556
Een tik van een ouder tegen zijn kind is onmacht, een kind een ander kind laten slaan is dat niet? Ik zou het mijn kind zeker afraden en misschien helpen zoeken naar een andere oplossing
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:00 schreef Urla het volgende:
Mijn zoon werd op de basisschool gepest vanwege bepaalde gedragingen ivm zijn autisme. Dit gebeurde in groepsverband.
Na overleg op school is er een weekthema opgezet met als onderwerp pesten en werd er veel over gepraat in de klas. Niet zo zeer met mijn zoon in de hoofdrol, maar er werd wel goed duidelijk gemaakt wat het precies teweeg kon brengen.
In de tussentijd hebben de leerkracht en ik een plan opgesteld hoe we de pesters en mijn zoon in gedragingen konden bijstellen en waar de echte conflictsituaties zaten.
Na heel veel praten wij/school zoon/pesters hebben we de hoofdredenen voor het gepest kunnen bijstellen en het contact tussen de kinderen onderling zo'n positieve wending kunnen geven dat ze elkaar accepteerden en er uiteindelijk zelfs vriendschappen ontstonden.
Dit is een hele goede oplossing!
pi_70130638
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:51 schreef rene90 het volgende:
Je kan het ook van de andere kant bekijken, het komt voor zichzelf op. Voor sommige kinderen is dat al moeilijk genoeg.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:29:43 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70131221
Mijn oudste heeft weerbaarheidstraining gehad. Daar leerden ze 4 stappen plan. Weet niet precies wat de 4 stappen zijn maar wel dat je zegt dat ze moeten stoppen, vertellen wat je gaat doen als ze niet stoppen, en dan ook daadwerkelijk doen wat je beloofd hebt. volgens mij kozen 9 van de 10 voor een knal verkopen.
Het mooie is dat ze leren het eerst op een andere manier op te lossen, maar niet over zich te laten lopen. En die klap komt er vaak niet van. Het idee dat je een oplossing hebt voor een conflict geeft al zoveel zelfvertrouwen dat die conflicten vaak al niet eens meer ontstaan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:30:47 #67
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70131261
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:54 schreef Vivi het volgende:
Als Thies 3 keer een ram op zijn hoofd krijgt van een bullebakje en wederom op zachte toon meldt dat ie dat niet zo op prijs stelt zal dat niet echt veel uithalen denk ik.
Hm. Blijkbaar heb ik niet alleen een andere definitie van 'straf' dan sommige users, maar ook van 'weerbaar'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:32:40 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70131341
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:04 schreef marlieske het volgende:
Ik denk dat je in zulke situaties op de automatische piloot reageert en niet op de meest opvoedkundige,
Een tik zit bij mij niet in de automatische piloot.
quote:
als je kind namelijk bijna onder een auto zou lopen ga je het ook niet bij de arm nemen en eerst rustig uitleggen dat een bumper au doet, dan trek je aan die arm zonder pardon uitleggen doe je dan later wel als de schrik wat gezakt is.
Ja duh.
pi_70131612
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn oudste heeft weerbaarheidstraining gehad. Daar leerden ze 4 stappen plan. Weet niet precies wat de 4 stappen zijn maar wel dat je zegt dat ze moeten stoppen, vertellen wat je gaat doen als ze niet stoppen, en dan ook daadwerkelijk doen wat je beloofd hebt. volgens mij kozen 9 van de 10 voor een knal verkopen.
Het mooie is dat ze leren het eerst op een andere manier op te lossen, maar niet over zich te laten lopen. En die klap komt er vaak niet van. Het idee dat je een oplossing hebt voor een conflict geeft al zoveel zelfvertrouwen dat die conflicten vaak al niet eens meer ontstaan.
dat klinkt als een goeie training hoe kom je aan zoiets?

Lief's broertje werd op de basisschool regelmatig in elkaar geslagen, hij was (is) erg klein en in tegenstelling tot mijn lief ook nog ns erg iel enzo. Easy target voor de grotere jongens. Er was van alles geprobeerd door zn moeder die trouwens RT op dezelfde school was maar niets hielp.
Toen t arme mannetje voor de zoveelste keer die week met bloedneus enzo thuiskwam heeft ze ook gezegd van ja nu is het afgelopen, nu mep je maar een keer terug. Zodoende. En het is daarna nooit meer gebeurd.

Natuurlijk leer je je kind het best aan dat gelijk erop los meppen niet de oplossing is en mijn nekharen gaan ook overeind staan van ouders die trots vertellen dat hun sjonnie zich niet op de kop laat zitten. Maar soms, heel soms kan het wel eens goed zijn.
Als je daarna maar wel aan het kind duidelijk maakt dat het hier om een eenmalige oplossing gaat en niet dat ie ineens denkt van goh, das handig, slaan werkt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:48:33 #70
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70132025
Die weerbaarheidstraining kregen ze op school Huup. Standaard in groep 7. Ook leerden ze zelfverdedigingstechnieken.

[onzinenecdote]Het examen was openbaar. Één onderdeel is het lostrekken van je polsen en dan op de persoons wreef stampen terwijl je een kreet slaakt. Alleen dat oefenen ze op een kussen die redelijk ver naar voren ligt. Na een uurtje sloeg de meligheid toe en kreeg ik daar ernstig de slappe lach van. Ik zie het voor me dat ze zich losrukken van een belager en dan keihard op de grond stampen. [/onzinanecdote]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:51:20 #71
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70132132
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Die weerbaarheidstraining kregen ze op school Huup. Standaard in groep 7. Ook leerden ze zelfverdedigingstechnieken.
is dat zo'n Marietje Kesselsproject?
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:54:45 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70132278
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Moonah het volgende:

[..]

is dat zo'n Marietje Kesselsproject?
Ik moest het even google-en. Het is WIBO, en dat valt wel onder zulke projecten geloof ik ja.

Van de site
Het lesprogramma Weerbaarheid in het BasisOnderwijs (WIBO) maakt kinderen weerbaarder tegen machtsmisbruik en grensoverschrijdend gedrag
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:58:41 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70132424
Ik zal ook eens googlen. Tnx.
pi_70132536
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[onzinenecdote]Het examen was openbaar. Één onderdeel is het lostrekken van je polsen en dan op de persoons wreef stampen terwijl je een kreet slaakt. Alleen dat oefenen ze op een kussen die redelijk ver naar voren ligt. Na een uurtje sloeg de meligheid toe en kreeg ik daar ernstig de slappe lach van. Ik zie het voor me dat ze zich losrukken van een belager en dan keihard op de grond stampen. [/onzinanecdote]
oh dat klinkt wel als een heel goed project eigk
ik dacht dat je daar zelf achteraan moest als je kind gepest werd ofzo.

En niet alleen goed voor weerbaarheid tegen andere kindjes/pesters maar net als dat lostrekken ook goed in dreigende situaties enzo.

en je onzinanecdote, ik zou daar denk ik ook wel lacherig van worden op een bepaald moment
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:07:17 #75
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70132766
Ik heb het voor de zekerheid wel even nagevraagd bij oudste. Of ie nog wel wist dat die stamp op de voet moest.
Ik heb wel het idee dat ie er weerbaarder door is geworden. Ook thuis.
Maar zonder dollen, het lijkt er op dat het weten wát je kan doen al maakt dat je de wereld zekerder tegemoet treed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')