Negeren gaat nogal lastig als zo iemand bij je in de klas zit bijvoorbeeld, en je elk speelkwartier en dreun verkoopt (ik noem maar even een situatie die niet zo makkelijk te ontwijken is, het gaat even om het principe).quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:10 schreef Urla het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan toch ervoor zou kiezen om die personen te negeren en vrienden/omgeving op te zoeken die wel prettig is. De maatschappij is groot genoeg om er zelf iets van te maken en bovendien als het echt zo'n uitzichtloze situatie is waarom erin blijven zitten? Alleen maar om geen gezichtsverlies te hebben? Nee dan zou ik m'n energie liever in een andere oplossing willen steken.
Maar zoals ik al zei, met sommige personen is geen discussie mogelijk. In dat geval opteer ik toch echt niet voor "dan loop ik maar weg".quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
weglopen ook niet. Discussie aangaan, desnoods met ouders erbij(komt ook ten goede van het andere kind).
voedt het kind op tot democratisch burger i.p.v. een woesteling
@ post vorige topic over oudertyperingen
Klopt, er zijn mengelmoesen voor de oudertyperingen.![]()
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef fathank het volgende:
En vechten hoort toch een beetje bij opgroeien. Alsof een vechtpartijtje het einde van de wereld is.
Kinderen moeten niet zoveel beschermd worden. Ze moeten af en toe eens flink op hun bek gaan (letterlijk en figuurlijk). Laat ze toch lekker in bomen klimmen of weet ik veel wat. Een gebroken arm is vervelend als ze eruit vallen, maar de volgende keer denken ze wel 2x na voordat ze dezelfde stunt uithalen.quote:
Daarvoor heb je broers en zussen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef fathank het volgende:
En vechten hoort toch een beetje bij opgroeien.
Vandaar ook bovenstaande oplossing bv en anders ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk niet bij jouw kind, maar de pestkop en zal de school daar actie op moeten ondernemen samen met de ouders van de aanrichter. Dit kan echter een lang proces zijn helaas, maar zelfs nu op het VO wordt er direct ingegrepen in zo'n situatie.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Negeren gaat nogal lastig als zo iemand bij je in de klas zit bijvoorbeeld, en je elk speelkwartier en dreun verkoopt (ik noem maar even een situatie die niet zo makkelijk te ontwijken is, het gaat even om het principe).
Tja vroeger in de 80's zat ik ook zonder bescherming achter op de fiets.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Kinderen moeten niet zoveel beschermd worden. Ze moeten af en toe eens flink op hun bek gaan (letterlijk en figuurlijk). Laat ze toch lekker in bomen klimmen of weet ik veel wat. Een gebroken arm is vervelend als ze eruit vallen, maar de volgende keer denken ze wel 2x na voordat ze dezelfde stunt uithalen.
Persoonlijk ben ik het niet eens met deze redentatie. Tegenwoordig wordt de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk afgeschoven. "De school moet ingrijpen" "De overheid moet hier iets aan doen"quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:31 schreef Urla het volgende:
[..]
Vandaar ook bovenstaande oplossing bv en anders ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk niet bij jouw kind, maar de pestkop en zal de school daar actie op moeten ondernemen samen met de ouders van de aanrichter. Dit kan echter een lang proces zijn helaas, maar zelfs nu op het VO wordt er direct ingegrepen in zo'n situatie.
Mocht de school dit niet doen, dan zou ik persoonlijk een andere school zoeken met een ander beleid. Al moet ik zeggen dat ik denk dat het zorgbeleid op scholen tegenwoordig vanuit de regering steeds meer opvoedkundig word, zodat ze in principe verplicht gesteld zijn dit soort problemen mede op te lossen. Hier kun je zelf als ouder ook druk op uit oefenen.
Ja, maar denk je ook zo als t om je eigen kids gaat? Uit een boom vallen kan ook een gebroken nek opleverenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Kinderen moeten niet zoveel beschermd worden. Ze moeten af en toe eens flink op hun bek gaan (letterlijk en figuurlijk). Laat ze toch lekker in bomen klimmen of weet ik veel wat. Een gebroken arm is vervelend als ze eruit vallen, maar de volgende keer denken ze wel 2x na voordat ze dezelfde stunt uithalen.
Als je zo denkt kun je beter geen kinderen nemen. Of net zoals Jozef Fritzl opsluiten in de kelder.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar denk je ook zo als t om je eigen kids gaat? Uit een boom vallen kan ook een gebroken nek opleveren
School moet mede samen met ouders ingrijpen. Wisselwerking. Als ouder kun je tijdens schooluren niet zelf ingrijpen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik het niet eens met deze redentatie. Tegenwoordig wordt de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk afgeschoven. "De school moet ingrijpen" "De overheid moet hier iets aan doen"
Nee, als ouder is het je verantwoordelijkheid om je kind weerbaar te maken in de maatschappij, dat kun je doen door hem op karate te doen of vertellen dat ie de pestkoppen eens een flinke hengst moet verkopen.
Door deze zaken af te schuiven leer je je kind niks anders dan verantwoordelijkheid te ontlopen en je maakt hem niet assertief.
Ik vind wel dat kinderen hun fouten mogen maken maar denk dat elke ouder wel beschermend is.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je zo denkt kun je beter geen kinderen nemen. Of net zoals Jozef Fritzl opsluiten in de kelder.
Mee eens. Je kan wel blijven verkassen zeg.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik het niet eens met deze redentatie. Tegenwoordig wordt de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk afgeschoven. "De school moet ingrijpen" "De overheid moet hier iets aan doen"
Nee, als ouder is het je verantwoordelijkheid om je kind weerbaar te maken in de maatschappij, dat kun je doen door hem op karate te doen of vertellen dat ie de pestkoppen eens een flinke hengst moet verkopen.
Door deze zaken af te schuiven leer je je kind niks anders dan verantwoordelijkheid te ontlopen en je maakt hem niet assertief.
Maar het probleem wat gesteld wordt in dit topic gaat ook op voor een kleine groep kids dat en gepest wordt en niet assertief is.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:45 schreef Moonah het volgende:
Waarom zou een kind dat niet fysiek assertief reageert een watje/lulletje rozenwater/oid zijn?
Ik hoop dat mijn kind later (.....) net zo goed gebekt is als zijn moeder. dan heeft hij dat fysieke niet nodig.
Dat dacht Joes Kloppenburg ook...quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:45 schreef Moonah het volgende:
Waarom zou een kind dat niet fysiek assertief reageert een watje/lulletje rozenwater/oid zijn?
Ik hoop dat mijn kind later (.....) net zo goed gebekt is als zijn moeder. dan heeft hij dat fysieke niet nodig.
Het duurt echter wel even nog wel even totdat het later is, en totdat zijn potentiele pestkoppen open staan voor argumenten op een volwassen niveau (bij sommige van die ettertjes dan!).quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:45 schreef Moonah het volgende:
Dat is een goede reden je kinderen te leren zich nergens mee te bemoeien. Weglopen is soms verstandiger dan je er in te mengen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat dacht Joes Kloppenburg ook...
leuk en aardig hoor. maar nee. nu leert je kind dat als hij of zij gepest wordt, dit probleem bij het kind wat gepest wordt ligt en niet bij de pester, want het kind wat gepest wordt, is niet weerbaar genoeg. blijkbaar is pesten dus ok. dat is wat je kind leert.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik heb nog niet hoeven te verkassen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mee eens. Je kan wel blijven verkassen zeg.
Volgens mij leer je je kind dat er simpelweg klootzakken op aarde zijn die niet voor rede vatbaar zijn. Het lijkt bijna op het echte leven.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:58 schreef simmu het volgende:
[..]
leuk en aardig hoor. maar nee. nu leert je kind dat als hij of zij gepest wordt, dit probleem bij het kind wat gepest wordt ligt en niet bij de pester, want het kind wat gepest wordt, is niet weerbaar genoeg. blijkbaar is pesten dus ok. dat is wat je kind leert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |