abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70104726

Festivals

5 juli: Metropolisfestival http://www.metropolisfestival.nl/
31 mei: Dunya festval http://www.dunya.nl
6 juni: musica republica outdoor http://musicarepublica.nl

Volgende meet

Elke donderdag /vrijdag /zaterdag kun je wel een meet proberen te regelen in dit topic.

Ergens voor 30 juni 2010 kokosmatten- en schemerlampenmeet aan de Rotte. Iedereen mag zijn eigen kokosmat of schemerlamp meenemen, of gebruik maken van de openbare kokosmat en schemerlampen. Bij slecht weer een week later en alleen geimpregneerde kokosmatten zijn toegestaan in combinatie met sfeerananassen.

Dit alles naar aanleiding van dit bericht:
quote:
Vergunning ingebruikname openbare grond voor het plaatsen van een kokosmat van 3 bij 2 meter in het voetgangersgebied langs de Rotte t.h.v. het Noordplein en 2 schemerlampen op de hoek Zaagmolenstraat en 1e Pijnackerstraat aan de bestaande lantaarnpaal op ca. 5 meter hoogte. De schemerlampen branden in de avond en nacht. De vergunning is verleend voor de periode 1 maart 2009 tot en met 30 juni 2010
Lange termijn meet agenda
17 april drinken in Noord
juni 2009 BBQ'en in Het Park
juli 2009 BBQ'en in het Vroesenpark
augustus 2009 BBQ'en in de Kralings Plas
september 2009 BBQ'en in het nieuwe huis van LHO en LDG
oktober 2009 drinken in op Zuid
november 2009 drinken in West
december 2009 drinken in Oost
januari 2010 ntb
februari 2010 de goedkope biermeet
maart 2010 de goedkope drugsmeet
april 2010 BBQ'en in Het Park
und so weiter...

FOK!kers in Rotterdam

Wil je ook wel eens een keer op de kaart? Stuur dan elke week een PM naar LeeHarveyOswald

Hartelijk welkom bij het heleboelste deel rondom de stad Rotterdam; waar de overhemden met de mouwen opgerold in de kast hangen. Waar de poen wordt verdiend die in Den Haag aan de rest van Nederland wordt uitgedeeld om daar over de balk gepleurd te worden. Om maar eens een Rotterdammert te citeren. De stad die het inmiddels alweer bijna 70 jaar doet met een kunsthart. In al die jaren opgebouwd door iedereen die maar een hamer of schroevendraaier kon vasthouden. Mooi van lelijkheid; of andersom. De stad die jaren geleden veranderde; en niet ten goede. De stad die op de weg terug is om sterker uit de strijd te komen dan dat hij erin ging. Rotterdam is een zooitje. Maar wel míjn zooitje ! Ik denk dat ze het waard is voor te knokken.

Zie hier het topic deel 85 waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft. Of je er woont, studeert, stapt, in de goot ligt of triomfen viert. Maakt niet uit. Natuurlijk zijn wannabe Rotterdammers of zij die Rotterdam een warm hart toedragen ook meer dan welkom.

Onbekend maakt onbemind. Passagiers die geen Rotterdammer zijn worden uitgenodigd van boord te stappen en eens lekker in dit topic om zich heen te kijken tussen de Rotterdammers. Misschien ís het wel wat voor jou !

Wonen in Rotterdam?

Informatie over nieuwbouw: http://www.woneninrotterdam.nl/

Huren
http://www.woonnet-rijnmond.nl/
http://www.okeverhuur.nl/
http://www.wonenmvm.nl/
http://www.etagehureninrotterdam.nl
http://www.actys.nl
http://www.rotsvast.nl/
http://www.directwonen.nl/
http://www.wbr.nl

Kopen
www.woonvisie.nl
www.zuidstad.nl
en de rest op www.funda.nl

Uitgaan in Rotterdam?
Kijk in: UVT Party Agenda 2009
http://www.rotterdamsuitburo.nl/

Een dagje Rotterdam?
Rotterdam Roots

Informatie over de stad?
http://www.cic.rotterdam.nl

Verklarende woordenlijst?
sfeerananas = onmisbaar BBQ artikel
tribunevullers = zondagse treinslopers
nieuwe nederplayer = GoeRoe
WSS = Chick uit West

Zuipen in Rotterdam?

En voor alle andere vragen over Rotterdam, bel je natuurlijk met 0800 - 1545

Vorige delen:

Rotterdam deeltje 5
Rotterdam deeltje 5
Rotterdam deel 6
Rotterdam is veels te écht. Deelder 7.
Rotterdam deel 8 - Na regen komt zonneschijn... met museumna
Rotterdam #9
Rotterdam #10 -- bouwen, bouwen, bouwen
Rotterdam #12 - Dansen, racen, muziek en pleinbioscoop...
Rotterdam #13 - Mijn stad bouwt om op te kijken
Rotterdam #14 - Multi-culti Kerstmarkten!
Rotterdam #15 - Met het Nationaal Vuurwerk en Kane 2008 in!
Rotterdam #16 - Filmfestival, Valentijnsdag en Museumnacht
Rotterdam #17 Bezopen op Zuid!
Rotterdam #18 - Sneeuw en konijnen
Rotterdam #19: twee wasmachines op een BBQ meet!
Rotterdam deel 20: Barbeknoeien in Hét park!
Rotterdam #21 - met de Pies-boot op de maas
Rotjeknor 22 - Zonder voetbal en met Laanverraders!
Rotterdam #23 - Duvel en X_M uitzwaaitopic
Rotterdam #24 - waar de BBQ's uit 't vet gehaald worden
Rotterdam #25 - richting dance parade, city race & pleinbios
Rotterdam #26 - Religie aan de Maas
Rotterdammerts #27 - Waar TJ te lui is om een topic te starten!
Rotterdam #36 - Met de mooiste skyline van de wereld
Rotterdam #37 - Party like it's yer birthday!
Rotterdam 38 - Zonder Isegrim, mét irish pubs!
Rotterrrrdam #41 - Waar we lekker door bouwen
Rotterdam #43 - Met een instortende Kuip!
Rotterdam #44 - Sjoekran Opstelten!
Rotterdam 45 - Nieuw topic, nieuw jaar, nieuwe burgemeester
Rotterdam #46 Groen Wit Groen stroomt door mn bloed
Rotterdam# 47 waar we droog staan
Rotterdam #51 - De vijftig-plusser
Rotterdam # 52 waar we ons op maken en opmaken
Rotterdam 53 - Waar WOG'gen een sport is!
Rotterdam 54: Over boodschappen & RyanAir en met knuffelturk
Rotterdam 55 - koerierturken zijn handig
Rotterdam 56. - Waar we wel metrotunnels kunnen graven.
Rotterdam #57- Waar LDG verveeld is
Rotterdam #59 Waar TJD morgen verjaart
Rotterdam 60! Met biedingen en meer konijnen!
Rotterdam # 62 met pannenkoektieten en geile fornuizen
Rotterdam #63 - Met Reizende Oom Roel
Rotterdam #66 Sterker door strijd!
Rotterdam #67 - Schemerlampen- en kokosmattenweer
Rotterdam # 68 - Op naar de vrijmibeau!
Rotterdam #69 - Soixante-neuf met knoflookwalmen
Rotterdam #70 - Niet te gleuven!
Rotterdam #71 - Hardlopers, doorslapers en witte tanden
Rotterdam #72: kedeng, kedeng
Rotterdam #73: Lente! BBQ!
Rotterdam #73: Lente! BBQ!
Rotterdam #78 - Nu allemaal opgerot naar de (bijna)Antillen!
[Rotterdam #79] Koude BBQ
[Rotterdam #79] Koude BBQ
Rotterdam #84 - Waar vakantiegangers terugkeren

Game on Rotterdammerts.
wiki

respect the power of the ennenes!
pi_70104751
tvp
pi_70104871
TS kan niet met kinderen de OP omgaan
pi_70104908
@LHO:

Niemand dwingt iemand om abortus te ondergaan (ik weiger het woord 'plegen' te gebruiken; het is immers geen moord), maar als je je geen kinderen kunt veroorloven en je neemt ze toch, dan is dat jouw probleem. Dan ga je maar uit bedelen bij je kerkgenootjes ofzo. Moet ik ervoor verantwoordelijk zijn dat een ander de keuze maakt om tegen abortus te zijn? Dat is waanzin.
pi_70104975
TVRotterdamP
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_70105093
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:38 schreef DutchTrain het volgende:
TS kan niet met kinderen de OP omgaan
voor het eerst sinds 5 topics een linkje in de wiki gezet, nummertje aangepast, goede nummer in de TT. Waar ging het mis?
pi_70105163
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:39 schreef Isegrim het volgende:
@LHO:

Niemand dwingt iemand om abortus te ondergaan (ik weiger het woord 'plegen' te gebruiken; het is immers geen moord), maar als je je geen kinderen kunt veroorloven en je neemt ze toch, dan is dat jouw probleem. Dan ga je maar uit bedelen bij je kerkgenootjes ofzo. Moet ik ervoor verantwoordelijk zijn dat een ander de keuze maakt om tegen abortus te zijn? Dat is waanzin.
Je bent -financieel- net zo goed verantwoordelijk voor iemands abortus, als voor die gene zijn kinderbijslag, of chemo Dat zijn keuzes die jij en ik niet moeten en willen maken voor iemand. Of het nu de conservatieve kant, of de progresieve kant op hangt.

En jij hebt bij het plegen van een telefoontje ook de neiging naar moord?
pi_70105600
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Immers, "wij" verwachten van Christenen dat ze eens ophouden met het opdrukken van hun levensvisie (dus: Abortus = moord) op ons leven. Alleen, volgens bovenstaande stellingen, moeten we dus Christenen (die abortus als moord zien) wel dwingen abortus te plegen, zodra ze zelf financieel niet voor het kind kunnen zorgen. Dat is imho net zo ondenkbaar als mensen te dwingen géén abortus te nemen. Baas in eigen buik werkt 2 kanten op
Religie is ook een keuze. Dat daar vervolgens consequenties aanzitten daar hoef ik niet voor op te draaien.

Volgens hetzelfde argument kun je inderdaad de vergoeding voor abortus stopzetten. Maar goed, gratis abortus is er ook voor vrouwen die door verkrachting zwanger raken plus dat het op de lange termijn wel eens beter kan zijn om het gratis te houden. Als zwangere vrouwen vanwege de kosten van abortus al moeten besluiten om het kind te houden dan is de kans vrij groot dat ze na de geboorte alleen maar in grotere financiële problemen komen waardoor het beter is om de abortus gratis te houden. Op dat vlak verschuif je dus een principe vanwege praktische bezwaren.

Ik blijf het overigens raar vinden dat de hele wereld begrip op kan brengen voor het standpunt dat mensen die emotioneel niet in staat zijn om kinderen op te voeden, ook eigenlijk geen kinderen moeten krijgen maar vervolgens staat dezelfde wereld op de achterste poten bij het standpunt dat je eigenlijk geen kinderen moet krijgen als je financieel gezien niet in staat bent om ze op te voeden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_70105895
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je bent -financieel- net zo goed verantwoordelijk voor iemands abortus, als voor die gene zijn kinderbijslag, of chemo
Nee natuurlijk niet! Waarom zou ik in vredesnaam verantwoordelijk zijn voor die zaken???
quote:
Dat zijn keuzes die jij en ik niet moeten en willen maken voor iemand.
Dat is nou net mijn punt. Ik heb niets te maken met die keuzes en dus ook niet met de gevolgen ervan.
quote:
En jij hebt bij het plegen van een telefoontje ook de neiging naar moord?
pi_70105969
Syl is tot laat naar school, dus ik kan mn pittige saté maken

De niet al te vloeibare ingredienten van de marinade:

Toe te voegen: Beetje azijn, flink wat sojasaus, flink wat olie, kip.
pi_70106009
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:00 schreef FJD het volgende:
Ik blijf het overigens raar vinden dat de hele wereld begrip op kan brengen voor het standpunt dat mensen die emotioneel niet in staat zijn om kinderen op te voeden, ook eigenlijk geen kinderen moeten krijgen maar vervolgens staat dezelfde wereld op de achterste poten bij het standpunt dat je eigenlijk geen kinderen moet krijgen als je financieel gezien niet in staat bent om ze op te voeden.
Daar heb je ook een punt.
pi_70106018
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet! Waarom zou ik in vredesnaam verantwoordelijk zijn voor die zaken???
[..]
Omdat een abortus of een chemo een factor duizend meer zal kosten dan wat de kinderbijslag kost. Dat is dus onbetaalbaar voor een individu, dus draaien "we" er voor op.
quote:
Dat is nou net mijn punt. Ik heb niets te maken met die keuzes en dus ook niet met de gevolgen ervan.
[..]

"Abortus plegen"
pi_70106100
Als alle mensen nou gewoon eens verantwoordelijk zouden zijn voor hun eigen leven en de kosten daarvan, dan zou dat heel veel geschuif met geld schelen. Al dat inpikken en herverdelen leidt tot weinig goeds.
pi_70106171
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:14 schreef Isegrim het volgende:
Als alle mensen nou gewoon eens verantwoordelijk zouden zijn voor hun eigen leven en de kosten daarvan, dan zou dat heel veel geschuif met geld schelen. Al dat inpikken en herverdelen leidt tot weinig goeds.
Enig idee wat medische zorg kost? Als iemand bij een simpele abortus complicaties krijgt, dan zal dit enkele tonnen kosten. Dat inpikken en herverdelen is heel nuttig en de basis van een moderne en beschaafde samenleving.
pi_70106279
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Omdat een abortus of een chemo een factor duizend meer zal kosten dan wat de kinderbijslag kost. Dat is dus onbetaalbaar voor een individu, dus draaien "we" er voor op.

Een abortus is niet zo duur. Maar ze hebben daar iets heel moois op gevonden en dat noemen ze een verzekering. En jij denkt dat er geen gratis abortus zou bestaan als de overheid daar niet in voorziet? Ik denk namelijk van wel. Sterker nog, er bestaan nu ook al dergelijke particuliere initiatieven.
quote:
"Abortus plegen"
Bij abortus wordt dat woordje 'plegen' opzettelijk gebruikt om de suggestie van moord te wekken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:19:23 #16
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_70106364
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Enig idee wat medische zorg kost? Als iemand bij een simpele abortus complicaties krijgt, dan zal dit enkele tonnen kosten. Dat inpikken en herverdelen is heel nuttig en de basis van een moderne en beschaafde samenleving.
In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag. Daar kun je heel veel abortussen van laten doen en tenzij elke abortus uitloopt op een complicatie gaat je financiele vlieger dus absoluut niet op.

Overigens kost een complicatie echt geen tonnen.
pi_70106386
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Weet je wat het kost als je je gloednieuwe auto in de prak rijdt of als iemand je aansprakelijk stelt voor letsel? Verzekeringen zijn gebaseerd op het principe dat niet iedereen een chemokuur nodig heeft of zijn auto in de prak rijdt.
pi_70106423
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Een abortus is niet zo duur. Maar ze hebben daar iets heel moois op gevonden en dat noemen ze een verzekering. En jij denkt dat er geen gratis abortus zou bestaan als de overheid daar niet in voorziet? Ik denk namelijk van wel. Sterker nog, er bestaan nu ook al dergelijke particuliere initiatieven.
[..]

Bij abortus wordt dat woordje 'plegen' opzettelijk gebruikt om de suggestie van moord te wekken.
Ja, die verzekeringen zouden ook weer in handen moeten komen van de overheid. Nu betalen we een private partij voor de medische zorg die we gaan krijgen. Die private partij zal daar hoe dan ook winst over willen boeken. Foute ontwikkeling Gaat hoe dan ook meer geld kosten.

Abortus ansich is niet duur. Maar elke medische ingreep kan complicaties krijgen (en het ging ook over de zorg in het algemeen..). Een weekje ziekenhuis kost toch enkele tonnen (en dan hebben we het dus niet alleen over de kosten die aan je zorgverzekeraar doorberekend worden).

Met een telefoontje plegen wek ik toch ook niet de suggestie van moord?
pi_70106495
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef FJD het volgende:

[..]

In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag.
Echt waar, zo veel? Logisch dat de belastingdruk zo hoog is met dat soort onzin.
pi_70106496
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gaat hoe dan ook meer geld kosten.
Helaas, je gaat er vanuit dat een overheid net zo efficiënt kan opereren als een commercieel bedrijf. Zelfs met winst lukt het commerciële bedrijven om betere prestaties tegen lagere kosten voor de afnemer neer te zetten.
pi_70106521
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef FJD het volgende:

[..]

In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag. Daar kun je heel veel abortussen van laten doen en tenzij elke abortus uitloopt op een complicatie gaat je financiele vlieger dus absoluut niet op.

Overigens kost een complicatie echt geen tonnen.
Zoals ik aangaf, enig idee wat medische zorg kost?

Personeel dat 24/7 aanwezig is, medicatie, apparatuur, wegwerp middelen, sterilisatie, bed opzich, ...

Mijn zusje kostte op de kinder IC toen ze net geboren was en een bekkenniertje had, ca. 350.000 per maand. Puur om op de IC te liggen. Operaties en medicatie komen daar nog bij.
pi_70106542
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Echt waar, zo veel? Logisch dat de belastingdruk zo hoog is met dat soort onzin.
Dat is 1000 euro per jaar.... dat valt dus best mee.

edit: en daarnaast krijg je over meerdere kinderen minder bijslag.
pi_70106578
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Helaas, je gaat er vanuit dat een overheid net zo efficiënt kan opereren als een commercieel bedrijf. Zelfs met winst lukt het commerciële bedrijven om betere prestaties tegen lagere kosten voor de afnemer neer te zetten.
Ja, zoals we niet zien met het OV (NS, Connexxion, ..) en met de NUTS bedrijven
pi_70106753
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, die verzekeringen zouden ook weer in handen moeten komen van de overheid.
Liever niet.
quote:
Nu betalen we een private partij voor de medische zorg die we gaan krijgen. Die private partij zal daar hoe dan ook winst over willen boeken. Foute ontwikkeling Gaat hoe dan ook meer geld kosten.

Jij hebt echt geen idee hoe inefficiënt en geldverslindend de overheid is.
quote:
Met een telefoontje plegen wek ik toch ook niet de suggestie van moord?
De uitdrukking 'abortus plegen' is bedacht door tegenstanders stam juist vanwege die associatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')