quote:Een kamercommissie, bestaande uit leden van CDA, PvdA, SP en VVD, is van mening dat er een einde moet komen aan het onbetaald downloaden van films, games en muziek. Naast uploaden, moet volgens de kamercommissie ook het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal strafbaar gesteld worden.
Volgens de commissie ziet men het als een sport om de nieuwste films zo snel mogelijk via internet binnen te halen, liefst voor deze in de bioscoop te zien zijn. Ook het downloaden van muziek zou de spuigaten uitlopen.
In navolging van een uitspraak door de Haagse rechtbank, die in een individuele zaak oordeelde dat downloaden voor eigen gebruik wel strafbaar zou zijn, wil de commissie dat de ministers Hirsch Ballin van Justitie en Van der Hoeven van Economische Zaken hard gaan optreden tegen het omzeilen van auteursrechten. De strafbaarstelling zou in moeten gaan zodra er een legaal alternatief voor het downloaden is. De kamercommissie is bovendien van mening dat ouders aansprakelijk gesteld moeten worden als minderjarigen de fout in gaan.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:44 schreef Lakitu het volgende:
Ik wil hier eigenlijk geeneens woorden aan vuil maken, dit volstaat gewoon:
Ik ook, BK. Ik ook.quote:
Omgekeerde wereld!quote:FTD, de grootste Nederlandstalige community van Usenet-enthousiastelingen, heeft antipiraterijstichting Brein gedagvaard vanwege haar uitlatingen dat FTD illegaal zou zijn. Via het FTD-platform informeren gebruikers van Usenet elkaar over de nieuwste films en muziek die ze op het downloadnetwerk zien. Brein beschuldigt FTD van het "faciliteren van illegaal uploaden" en noemt FTD's activiteiten zelfs "zonder meer strafbaar". FTD eist een publieke rectificatie van deze uitlating en wil bovendien een verklaring van de rechter dat zij gewoon legaal handelt.
ik wou dat ik kankercomissie lasquote:
Brein is een leugenachtige fascistische corrupte lobby-groep en dient onmiddelijk verboden te worden!quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:53 schreef Heathen. het volgende:
Eerste volwaardig goede topic van Lakitu. En dat voor een amsterdammer
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Lakitu het volgende:
Je zal toch maar bij Brein werken, trouwens. Hoe erg faal je dan in het leven, wtf.
Wat is het verschil met een willekeurige politieagent of parkeerwachterquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Lakitu het volgende:
Je zal toch maar bij Brein werken, trouwens. Hoe erg faal je dan in het leven, wtf.
Falen allen natuurlijk, maar dat Brein ..quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een willekeurige politieagent of parkeerwachter
Een pak.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een willekeurige politieagent of parkeerwachter
SSH tunneltje naar de nieuwsserver.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:13 schreef Djarum het volgende:
en de grootste grap is dat waarschijnlijk de meerderheid van die kamercommissie thuis kinderen heeft zitten die precies hetzelfde doen!
Aangezien een aantal van die kinderen waarschijnlijk minderjarig is verdwijnt de helft van de kamercommissie zelf "behind bars"
ach, voer maar door, kunnen we lachen!![]()
kijken of ze alle downloaders te pakken kunnen krijgen, hup encrypten die drive!
*guiltyquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
SSH tunneltje naar de nieuwsserver.
"amateurvoetbal moet strafbaar worden omdat het als een sport gezien wordt een wedstrijd te spelen die ook in het stadion gespeeld wordt".quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:57 schreef trancethrust het volgende:
Mijn God, hoeveel commissies worden er op dit onderwerp losgelaten? En wat voor onkundigen hebben deze conclusie onderschreven? "Downloaden moet strafbaar worden omdat het als een sport gezien wordt een film te downloaden voordat hij in de bioscoop te zien is";. Zullen we iedereen die een potje voetbalt ook maar achter tralies gooien?
dat zie je wel verkeerd nu he, nu is het nog legaal dus mogen ze het doen. als het illegaal wordt zal papa hen er wel op wijzen dat het niet magquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:13 schreef Djarum het volgende:
en de grootste grap is dat waarschijnlijk de meerderheid van die kamercommissie thuis kinderen heeft zitten die precies hetzelfde doen!
Aangezien een aantal van die kinderen waarschijnlijk minderjarig is verdwijnt de helft van de kamercommissie zelf "behind bars"
ach, voer maar door, kunnen we lachen!![]()
kijken of ze alle downloaders te pakken kunnen krijgen, hup encrypten die drive!
Eensch. Dan had ik niet op ze gestemd. Maar waar wel op weet ik ook niet.. Geertje is me te extreem eigenlijk en hij wil softdrugs verbieden.. Niet dat ik gebruik, maar ene verbod maakt t alleen maar erger.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
SSH tunneltje naar de nieuwsserver.
Maar dan nog. Het is en blijft een belachelijk voorstel. En ik snap al helemaal niet wat de SP daarbij doet.
Dit hadden ze weekje voor de Europese verkiezingen moeten roepen. Dan hadden ze nog minder stemmen gehad.
alsof een puber luistert naar papa.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:19 schreef Incolumis het volgende:
[..]
dat zie je wel verkeerd nu he, nu is het nog legaal dus mogen ze het doen. als het illegaal wordt zal papa hen er wel op wijzen dat het niet mag
Dat dus inderdaad!quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Dit hadden ze weekje voor de Europese verkiezingen moeten roepen. Dan hadden ze nog minder stemmen gehad.
Troll en daarnaast potentiele nsb-kandidaat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:28 schreef boskameel het volgende:
Terecht. De downloaders moeten aangepakt worden, dit kan zo niet langer. Iedereen download maar en de artiesten worden de dupe.
Bullshit. Denk je dat een artiest het moet hebben van de cd verkoop? De muziekindustrie (industrie ja) loopt de centen mis, de artiesten moeten het vooral van concerten hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:28 schreef boskameel het volgende:
Terecht. De downloaders moeten aangepakt worden, dit kan zo niet langer. Iedereen download maar en de artiesten worden de dupe.
En dit ook he... Hoeveel ouders weten eigenlijk meer van computers dan hun kroost, zodat ze er wat aan kunnen doen?quote:De kamercommissie is bovendien van mening dat ouders aansprakelijk gesteld moeten worden als minderjarigen de fout in gaan.
Precies, gewoon een jaar of wat wachten en oogkleppen ophouden ter voorkoming van het vernemen van spoilers voordat je de betreffende aflevering van die ene populaire lopende serie kan zien, welke in Amerika al lang en breed tot de historie behoort.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Als er een goed legaal alternatief is, is het geen probleem toch. Wil je echt iets enorm graag kijken/horen, dan betaal je er maar voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |