Nee, er was verwarring over het feit dat het gebruik van internet op je iPhone nu wel of niet onder je abonnementsbundel viel. Degene met een iPhone-abonnement en Web 'n Walk abonnement kunnen gewoon onbeperkt* internetten met hun mobiel. Maar volgens mij slaat dit bericht helemaal niet op tethering..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Betekent dit dat tethering nu idd toegestaan is? Ik vind het maar een vaag bericht.
Dit gaat niet over tethering, dat 'mag' nog altijd niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:34 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb hem ook gehad ja, maar beetje vaag idd..
In principe kun je het aan heel veel zien he: browser id's, protocollen die niet op een iPhone gedraaid kunnen worden, een te groot aantal simultane connecties, Windows/ OS X updatequote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens hoe willen ze daar "Tethering" van normaal mobiel internet onderscheiden? Enige wat je misschien zou kunnen zien is de toename van het dataverbruik, maar verder?
Technisch gezien moet het kunnen. De Britse provider O2 heeft kenbaar gemaakt dat iedere iPone abonnee die tethering gebruikt zonder het extra abonnement afgesloten gaat worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens hoe willen ze daar "Tethering" van normaal mobiel internet onderscheiden? Enige wat je misschien zou kunnen zien is de toename van het dataverbruik, maar verder?
maar je hebt dan wel alles nog als 't mis gaatquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook te overwegen om gewoon op mijn eigen manier te backuppen wat ik wil, ik ben al de helft van mijn 1 TB schijf kwijt aan Time Machine.
Wat zijn telecommaatschappijen toch klantvriendelijkquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:43 schreef Kremers het volgende:
[..]
Technisch gezien moet het kunnen. De Britse provider O2 heeft kenbaar gemaakt dat iedere iPone abonnee die tethering gebruikt zonder het extra abonnement afgesloten gaat worden.
Ahaquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:37 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Dit gaat niet over tethering, dat 'mag' nog altijd niet.
T-mob had afgelopen week een SMS verstuurd naar een hoop abonnees met daarin de mededeling dat mobiel internet geld kost - bij nogal wat mensen onterecht, schijnbaar.
Nee, wat ik bedoel is: Hoe willen ze daarbij onderscheid maken zodat ze dat in rekening kunnen brengen. Kunnen ze bijvoorbeeld zien dat het "schuifje" van Tethering op aan staat of wat? En dan dat ze vanaf dat moment de rekening apart laten lopen. Voor mijn part heb je een gejailbrakete iPhone, met een terminal sessie die een remote verbinding maakt oid. Dat kan ook gewoon zonder je Macbook. Wil dus niet perse "tethering" betekenen..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:39 schreef Zpottr het volgende:
[..]
In principe kun je het aan heel veel zien he: browser id's, protocollen die niet op een iPhone gedraaid kunnen worden, een te groot aantal simultane connecties, Windows/ OS X update, etc.
Ze zullen wel eerst een x aantal waarschuwing moeten geven voordat ze mogen afsluiten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat zijn telecommaatschappijen toch klantvriendelijk
Nouja ik ga zaterdag 3,5 uur lang in de trein zitten, dus dat wordt fijn tetheren hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nee, wat ik bedoel is. Hoe willen ze daarbij onderscheid maken zodat ze dat in rekening kunnen brengen. Kunnen ze bijvoorbeeld zien dat het "schuifje" van Tethering op aan staat of wat? En dan dat ze vanaf dat moment de rekening apart laten lopen. Voor mijn part heb je een gejailbrakete iPhone, met een terminal sessie die een remote verbinding maakt oid. Dat kan ook gewoon zonder je Macbook.
Overigens vind ik het tethering niet zo heel erg interessant, ik zal het toch nooit gebruik om massaal dingen mee te downloaden en voor een beetje surfen en mail bekijken zijn de standaard tools op zo'n iPhone ook wel voldoende. Alsof ik 24/7 aan het internet verbonden moet zijn..
Sympathiekquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:47 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ze zullen wel eerst een x aantal waarschuwing moeten geven voordat ze mogen afsluiten.
Over de SMS: Dit heeft helemaal niets met de iPhone of tethring te maken. Het is vakantietijd en veel mensen vergeten of weten niet dat gebruik van mobielinternet in het buitenand tot een hoge rekening kan leiden. Daarom heeft T-Mobile deze SMS verstuurd, gewoon een waarschuwing.
Gewoon tijdens je vakantie, 3G uitzetten en alleen GSM gebruiken. Of gewoon heel de telefoon niet aanzetten of meenemen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:47 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ze zullen wel eerst een x aantal waarschuwing moeten geven voordat ze mogen afsluiten.
Over de SMS: Dit heeft helemaal niets met de iPhone of tethring te maken. Het is vakantietijd en veel mensen vergeten of weten niet dat gebruik van mobielinternet in het buitenand tot een hoge rekening kan leiden. Daarom heeft T-Mobile deze SMS verstuurd, gewoon een waarschuwing.
Ik zorg gewoon dat ik vantevoren een aantal afleveringen van een serie op m'n Macbook heb staan..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nouja ik ga zaterdag 3,5 uur lang in de trein zitten, dus dat wordt fijn tetheren hoor![]()
Alleen jammer dat in het achterland 3G om de haverklap wegvalt.
Nee, daar schiet je niets mee op. Je moet "Data Roaming" uitzetten (of liever gezegd, uit laten staan).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gewoon tijdens je vakantie, 3G uitzetten en alleen GSM gebruiken.
Voorzover ik het goed lees is het gewoon voor het internetgebruik vanaf de iPhone zelf, en niet voor tethering bedoeld.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Betekent dit dat tethering nu idd toegestaan is? Ik vind het maar een vaag bericht.
I.t.t. T-Mobile biedt O2 wel tehering abo's aan, dus is het logisch dat ze dan niet willen dat mensen daar gratis gebruik van gaan maken terwijl anderen daar wel voor betalen.quote:
En dit werkt zonder dat er functies niet meer werken? Zoals dat ik lees dat MMS en Visual Voicemail uitgeschakeld zouden kunnen worden?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
How to tether your iPhone running OS 3.0 without jailbreaking, for free
Een hele goede keuzequote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:20 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, ik heb het besloten, ik ga volgende maand een 32GB iPhone 3GS bestellen. Dan kan ik hem pas in november gebruiken als telefoon, maar goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |