quote:'Geen bezuiniging op oefenen militairen'Een meerderheid in de Tweede Kamer wil een bezuiniging van 5 miljoen euro op het oefenen van militairen in Nederland terugdraaien. Hoewel het niet gaat om oefeningen ter voorbereiding van uitzendingen gaat, vinden CDA, PvdA en VVD het niet goed dat staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) er op beknibbelt.
Volgens Kamerlid Angelien Eijsink (PvdA) betekent het bezuinigingsplan dat militairen minder goed voorbereid beginnen met het oefenprogramma voor uitzending naar Afghanistan. Ze hebben bijvoorbeeld minder vaak geschoten en minder dagen getraind, zei ze vandaag.
Reclamespotjes
Kamerlid Raymond Knops (CDA) legde uit dat dan maar minder geld moet worden uitgegeven aan reclamespotjes om nieuwe militairen te werven. Bij sommige onderdelen van de krijgsmacht zijn nu al te veel aanmeldingen. Dan maar geen raceteam op Zandvoort, zei Kamerlid Han ten Broeke (VVD). Hij wil wel kijken of er op andere punten voor de werving wel weer extra geld kan worden vrijgemaakt.
Maandag praat de Tweede Kamer over het onderdeel personeel van de defensiebegroting voor volgend jaar
quote:Militairen Israël verlost van zweetsokken
JERUZALEM - Israëlische militairen worden voorzien van speciale sokken, die twee weken gedragen kunnen worden zonder te gaan stinken.
''Het klinkt misschien belachelijk, maar het is een zeer belangrijke zaak'', zei Nissim Peretz van het Israëlische leger donderdag in lokale media.
Veel militairen krijgen door zweetsokken pijnlijke voeten tijdens langdurige trainingen. Met de speciale kledingstukken, die voorzien zijn van metalen deeltjes, komt daar volgens Peretz een einde aan. Ook voorkomen de sokken voetschimmel.
http://www.nu.nl/algemeen(...)van-zweetsokken.html
Nou... lijkt me wel verdraaid handig en praktisch! Zeker als je op marsen moet of een weekje Ardennen doet ofzoquote:
haix?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:03 schreef Pumatje het volgende:
ik wissel sokken 2x per dag. in die kisten die ik nu gebruik krijg ik natte voeten van binnenuit
PAK-FAquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:26 schreef RonaldV het volgende:
Ruslands nieuwste straaljager maakte zijn eerste vlucht met plaatjes en video.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:02 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
haix?
Ik heb iig t zelfde met die dingen.
De lokale schuttersvereniging? Zijn de Seals al onderweg? wordt er geschoten in de straten van Stuttgart?quote:
Nee, wel Delta, DEVGRU en rangers natuurlijkquote:Op woensdag 3 februari 2010 21:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De lokale schuttersvereniging? Zijn de Seals al onderweg? wordt er geschoten in de straten van Stuttgart?
quote:
Ronduit schandalig!quote:
Inderdaad een ontzettende kutstreek. Had dan die verklaring niet afgegeven en ze niet op missie gestuurd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |