quote:
de Johan de Witt had geen helikopters bij zichquote:de snelheid van een lcf is hard nodig daar en die hadden wel een heli en die hebben ze beroerd veel nodig gehad.
jaquote:Wel enig idee wat de laatste lcf daar heeft gedaan allemaal, en voorkomen?!
mwah ... bij gebrek aan beter wel jaquote:Totaal off topic misschien maar een lcf in dat gebied is een must.
harder dan een LCU en dat was mijn puntquote:En die kan wel die skiffs bijhouden! want zo hard gaan ze ook weer nie.
quote:55 knopen lol dream on.
Met dat wanbeleid ben ik het zeker wel eens.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:03 schreef Cobra4 het volgende:
Onrust over tekort Defensie
DEN HAAG - De officieren bij de krijgsmacht maken zich ernstige zorgen over het huidige financiële tekort bij Defensie. Volgens hen wordt door financieel wanbeheer de gevechtskracht van het leger bedreigd. Bovendien zijn ze niet gerust op de plannen van de politiek om nog verder te bezuinigen op het departement.
De vier verenigingen voor de leidinggevenden binnen het leger geven daarom woensdag een gezamenlijke persconferentie, zo maakten ze maandag bekend. Volgens oud-bevelhebber Hans Couzy van de FVNO/MHB, voor officieren en middelbaar en hoger burgerpersoneel, is het nu het juiste moment om politiek Den Haag te waarschuwen voor de gevolgen van nieuwe bezuinigingen.
Op de VVD en de SGP na willen alle partijen bezuinigen, stelde Couzy. Momenteel onderhandelen de VVD, PvdA, D66 en GroenLinks over paars-plus.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Tuurlijk niet. De partijen die nu aan het overleggen zijn hebben waarschijnlijk al een besluit genomen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:19 schreef Remco026 het volgende:
Dus nu officierenverenigingen er iets van zeggen wordt er opeens wel geluisterd
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:22 schreef Vronsky het volgende:
Gaat nog leuk worden, denk dat het een beetje iets is als: Als ze blijven snoepen hebben we straks geen slagkracht meer voor het geval dat.
Dan krijg je als antwoord terug: Ach, dat gaat toch nooit meer gebeuren, dus kan geen kwaad!![]()
"Bezuiniging".quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:34 schreef hoogvlieger het volgende:
Wordt waarschijnlijk een "minister van veiligheid" ofso. 1 Minister die Justitie, Defensie en Binnenlandse zaken doet. Onzin natuurljik.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:22 schreef Vronsky het volgende:
Gaat nog leuk worden, denk dat het een beetje iets is als: Als ze blijven snoepen hebben we straks geen slagkracht meer voor het geval dat.
Dan krijg je als antwoord terug: Ach, dat gaat toch nooit meer gebeuren, dus kan geen kwaad!![]()
Idd, we hebben zoveel kennis in huis en door die idiote regels kunnen wij er zelf niet van profiteren. Onze AShokken krijgen momenteel nieuwe daken. Word uiteraard door een particulier bedrijf gedaan en kost klauwen met geld. Nog vanzelfsprekender is dat ze nu al weten de afgsproken deadline niet te halen.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:13 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Met dat wanbeleid ben ik het zeker wel eens.
Als je bijvoorbeeld hoort dat wij de Genie geen loods mogen laten bouwen voor onze Fenneks, omdat je dan de bedrijven in de omgeving hun werk ontneemt, dan moet je toch eens even goed bij jezelf gaan nadenken.
Bedrijven in de buurt: Kost veel geld.
Genie: Goedkoop en weer een een stukje lering voor die lui
Neem een voorbeeld de Duitsers, die kopen voor een peloton nieuwe tassen van verschillende merken. Die laten ze daar een jaartje mee stoeien en dan zeggen aan het eind van het jaar die infanteristen, die willen we hebben. Vervolgens gaan ze die gewoon ZELF namaken.
Quantum korting kan bijvoorbeeld ook niet, als we 10 mobiele telefoons kopen zijn ze alle 10 van een andere provider. Hoe wil je je geld nog meer verspillen.
Ik denk dat ze binnen no time een diensttelefoon naar mij sturen xDquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:08 schreef Remco026 het volgende:
Wat zou Defensie ervan vinden als alle belkosten gedeclareerd gaan worden die worden gemaakt met mobiele telefoons, voor de baas?
Al.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat ze binnen no time een diensttelefoon naar mij sturen xD
Dat is de keerzijde van de ongekende periode van vrede die wij kennen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Cobra4 het volgende:
Officieren: bezuinigingen funest voor leger
Ik bel alleen met vaste lijnen van Defensie voor zaken van de baas, als ze willen dat ik ''on the road'' dingen door gaan geven dan geven ze me maar een telefoon.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:08 schreef Remco026 het volgende:
Wat zou Defensie ervan vinden als alle belkosten gedeclareerd gaan worden die worden gemaakt met mobiele telefoons, voor de baas?
quote:'Soldaten faken drugsprobleem om thuis te blijven'
AMSTERDAM - Om uitzending naar Afghanistan te voorkomen hebben militairen jarenlang drugsproblemen voorgewend. Dat zegt voorzitter van de militaire vakbond Jan Kleian maandag in het AD.
© NovumHet aantal ontslagen om drugsgebruik stijgt sinds de missie in Uruzgan in 2006 van start ging, concludeert de krant uit gegevens van Defensie.
Meerdere militairen die zouden moeten worden uitgezonden weigerden in 2006 dienst. Zij werden vervolgd en gestraft. Sindsdien zijn er volgens de krant geen gevallen meer bekend van dienstweigering.
Geen vervolging
Een andere manier om onder uitzending uit te komen is een drugsprobleem voorwenden. De militair wordt dan alleen oneervol ontslagen en hoeft geen vervolging te vrezen. In 2007 waren er 55 ontslagen om drugsgebruik, in 2008 waren dat er 79. Halverwege vorig jaar stond de teller al op vijftig.
Uiteraard is niet duidelijk in hoeveel gevallen het gaat om militairen die alleen 'doen alsof' om onder de uitzending uit te komen, want dat vertellen ze er niet bij.
Ontkennen
Wel zijn er volgens Kleian gevallen bekend bij kazernes in Havelte en Oirschot. Bij eenheden die in aanmerking kwamen voor uitzending naar Uruzgan meldden zich plotseling meerdere militairen met een drugsprobleem bij hun commandant. Normaal zal een militair volgens Kleian eerder 'heftig ontkennen' dat hij een drugsprobleem heeft.
Defensie zegt in de krant niet op de hoogte te zijn van de ontsnappingsconstructie. Er zouden geen gevallen bekend zijn. Een woordvoerder wijst erop dat drugsgebruik in een strafblad kan resulteren, wat ook niet handig is bij het zoeken naar een nieuwe baan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |