abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 14:03:19 #251
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_83955957
Onrust over tekort Defensie

DEN HAAG - De officieren bij de krijgsmacht maken zich ernstige zorgen over het huidige financiële tekort bij Defensie. Volgens hen wordt door financieel wanbeheer de gevechtskracht van het leger bedreigd. Bovendien zijn ze niet gerust op de plannen van de politiek om nog verder te bezuinigen op het departement.

De vier verenigingen voor de leidinggevenden binnen het leger geven daarom woensdag een gezamenlijke persconferentie, zo maakten ze maandag bekend. Volgens oud-bevelhebber Hans Couzy van de FVNO/MHB, voor officieren en middelbaar en hoger burgerpersoneel, is het nu het juiste moment om politiek Den Haag te waarschuwen voor de gevolgen van nieuwe bezuinigingen.

Op de VVD en de SGP na willen alle partijen bezuinigen, stelde Couzy. Momenteel onderhandelen de VVD, PvdA, D66 en GroenLinks over paars-plus.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 14:05:26 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83956049
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:21 schreef Sirrie het volgende:

[..]

Wat een bullshit serieus,

owjajoh?
quote:
de snelheid van een lcf is hard nodig daar en die hadden wel een heli en die hebben ze beroerd veel nodig gehad.
de Johan de Witt had geen helikopters bij zich

dat vind ik slecht want die heb je daar beroerd hard nodig

je moet wel meelezen als je met krachttermen als bullshit wil smijten
quote:
Wel enig idee wat de laatste lcf daar heeft gedaan allemaal, en voorkomen?!
ja
quote:
Totaal off topic misschien maar een lcf in dat gebied is een must.
mwah ... bij gebrek aan beter wel ja

een LPD doet dit werk beter als je hem goed uitrust
quote:
En die kan wel die skiffs bijhouden! want zo hard gaan ze ook weer nie.
harder dan een LCU en dat was mijn punt

je moet wel goed meelezen hoor
quote:
55 knopen lol dream on.

die skiffs niet nee, het scheepje dat ze van Damen hebben geleend wel

Uploaded with ImageShack.us

maar wel knap hoe je een hele post volledig verkeerd kunt interpreteren
nog een kater van gister ofzo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_83956422
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:03 schreef Cobra4 het volgende:
Onrust over tekort Defensie

DEN HAAG - De officieren bij de krijgsmacht maken zich ernstige zorgen over het huidige financiële tekort bij Defensie. Volgens hen wordt door financieel wanbeheer de gevechtskracht van het leger bedreigd. Bovendien zijn ze niet gerust op de plannen van de politiek om nog verder te bezuinigen op het departement.

De vier verenigingen voor de leidinggevenden binnen het leger geven daarom woensdag een gezamenlijke persconferentie, zo maakten ze maandag bekend. Volgens oud-bevelhebber Hans Couzy van de FVNO/MHB, voor officieren en middelbaar en hoger burgerpersoneel, is het nu het juiste moment om politiek Den Haag te waarschuwen voor de gevolgen van nieuwe bezuinigingen.

Op de VVD en de SGP na willen alle partijen bezuinigen, stelde Couzy. Momenteel onderhandelen de VVD, PvdA, D66 en GroenLinks over paars-plus.

Met dat wanbeleid ben ik het zeker wel eens.

Als je bijvoorbeeld hoort dat wij de Genie geen loods mogen laten bouwen voor onze Fenneks, omdat je dan de bedrijven in de omgeving hun werk ontneemt, dan moet je toch eens even goed bij jezelf gaan nadenken.

Bedrijven in de buurt: Kost veel geld.
Genie: Goedkoop en weer een een stukje lering voor die lui

Neem een voorbeeld de Duitsers, die kopen voor een peloton nieuwe tassen van verschillende merken. Die laten ze daar een jaartje mee stoeien en dan zeggen aan het eind van het jaar die infanteristen, die willen we hebben. Vervolgens gaan ze die gewoon ZELF namaken.

Quantum korting kan bijvoorbeeld ook niet, als we 10 mobiele telefoons kopen zijn ze alle 10 van een andere provider. Hoe wil je je geld nog meer verspillen.
pi_84056236
Officieren: bezuinigingen funest voor leger

DEN HAAG - De officieren in de krijgsmacht zijn bang dat de bezuinigingen die Defensie boven het hoofd hangen, de slagkracht van de organisatie kapotmaken. Defensie verkeert volgens de leiddinggevenden in ernstiger financiële problemen dan demissionair minister Eimert van Middelkoop (Defensie) zelf toegeeft. Als er echt gesneden moet worden, bepleiten ze bovendien andere maatregelen dan Defensie wil nemen.

De vier officiersverenigingen luidden woensdag gezamenlijk de noodkok over het geldtekort en dreigende bezuinigingen. Ze hopen hiermee een sterk signaal af te geven aan de onderhandelaars die bezig zijn met een nieuw kabinet van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks.

Op de VVD en de SGP na hebben alle partijen bezuinigingen in petto voor Defensie. Maar de officieren vrezen dat de gevolgen van de kortetermijnbesparingen op lange termijn onomkeerbaar zijn.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_84059048
Dus nu officierenverenigingen er iets van zeggen wordt er opeens wel geluisterd
pi_84059123
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:19 schreef Remco026 het volgende:
Dus nu officierenverenigingen er iets van zeggen wordt er opeens wel geluisterd
Tuurlijk niet. De partijen die nu aan het overleggen zijn hebben waarschijnlijk al een besluit genomen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:22:57 #257
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_84059286
Gaat nog leuk worden, denk dat het een beetje iets is als: Als ze blijven snoepen hebben we straks geen slagkracht meer voor het geval dat.

Dan krijg je als antwoord terug: Ach, dat gaat toch nooit meer gebeuren, dus kan geen kwaad!

That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_84059380
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:22 schreef Vronsky het volgende:
Gaat nog leuk worden, denk dat het een beetje iets is als: Als ze blijven snoepen hebben we straks geen slagkracht meer voor het geval dat.

Dan krijg je als antwoord terug: Ach, dat gaat toch nooit meer gebeuren, dus kan geen kwaad!

En nog maar afwachten of er nog een Minister van Defensie komt. Het laaste gerucht is dat het komende kabinet maar 8 ministers gaat krijgen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:30:06 #259
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_84059687
Uiteraard komt er dan nog wel een minister voor dat familie gezeik, want dat is altijd "nuttig"
Ik hoop echt dat ze niet zo dom zijn.. maar je weet het nooit zeker met Nederland

En nu met femke zie ik het al helemaal niet meer rooskleurig in, maar ach: shit happens.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_84059911
Wordt waarschijnlijk een "minister van veiligheid" ofso. 1 Minister die Justitie, Defensie en Binnenlandse zaken doet. Onzin natuurljik.
Blood Sugar Sex Magik
pi_84060816
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:34 schreef hoogvlieger het volgende:
Wordt waarschijnlijk een "minister van veiligheid" ofso. 1 Minister die Justitie, Defensie en Binnenlandse zaken doet. Onzin natuurljik.
"Bezuiniging".
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 20:04:00 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84061495
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:22 schreef Vronsky het volgende:

http://nl.wikipedia.org/w(...)nzaken_en_Integratie

laat ze beginnen met daar is mee op te houden als er toch minder ministers moeten komen
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:44:30 #263
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_84066700
Laat ze ontwikkelings"samenwerking" maar bij Defensie en BuZA onderbrengen.
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 14:16:10 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84168084
Canada koopt 65 Joint Strike Fighters!

http://www.cbc.ca/canada/story/2010/07/16/canada-jets.html

9 miljard Canadeze dollars voor 65 toestellen, bewapening, opleiding en infrastructuur!
pi_84169022
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:13 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Met dat wanbeleid ben ik het zeker wel eens.

Als je bijvoorbeeld hoort dat wij de Genie geen loods mogen laten bouwen voor onze Fenneks, omdat je dan de bedrijven in de omgeving hun werk ontneemt, dan moet je toch eens even goed bij jezelf gaan nadenken.

Bedrijven in de buurt: Kost veel geld.
Genie: Goedkoop en weer een een stukje lering voor die lui

Neem een voorbeeld de Duitsers, die kopen voor een peloton nieuwe tassen van verschillende merken. Die laten ze daar een jaartje mee stoeien en dan zeggen aan het eind van het jaar die infanteristen, die willen we hebben. Vervolgens gaan ze die gewoon ZELF namaken.

Quantum korting kan bijvoorbeeld ook niet, als we 10 mobiele telefoons kopen zijn ze alle 10 van een andere provider. Hoe wil je je geld nog meer verspillen.
Idd, we hebben zoveel kennis in huis en door die idiote regels kunnen wij er zelf niet van profiteren. Onze AShokken krijgen momenteel nieuwe daken. Word uiteraard door een particulier bedrijf gedaan en kost klauwen met geld. Nog vanzelfsprekender is dat ze nu al weten de afgsproken deadline niet te halen.

Zoiets zou prima door de genie gedaan kunnen worden. Gezondheidzorg doen we ook zelf, laten we de rest dan ook zoveel mogelijk zelf doen!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 15:09:11 #266
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84169386
Nog even en je heb gecertificeerd personeel om je rugzak te dragen voor je, om je rug te ontlasten.. _!

Gecertificeerd personeel om jouw wacht over te nemen omdat je anders niet aan je wettelijk vastgelegde uren snurk komt...

[ Bericht 37% gewijzigd door Rave_NL op 17-07-2010 15:23:53 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_84175531
Wat zou Defensie ervan vinden als alle belkosten gedeclareerd gaan worden die worden gemaakt met mobiele telefoons, voor de baas?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:19:56 #268
168777 Rave_NL
pi_84175970
De ontelbare keren dat ik een boze gallon op m'n Voicemail heb staan die vind dat ik bereikbaar moet zijn..

Ik zeg mobtel van de baas..

zaterdag 17 juli 2010 @ 20:59:45 #269
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84179431
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:08 schreef Remco026 het volgende:
Wat zou Defensie ervan vinden als alle belkosten gedeclareerd gaan worden die worden gemaakt met mobiele telefoons, voor de baas?
Ik denk dat ze binnen no time een diensttelefoon naar mij sturen xD
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_84179508
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:59 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik denk dat ze binnen no time een diensttelefoon naar mij sturen xD
Al.
pi_84185187
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Cobra4 het volgende:
Officieren: bezuinigingen funest voor leger
Dat is de keerzijde van de ongekende periode van vrede die wij kennen.
Aan de ene kant hetgeen waar we altijd al naar streven, aan de andere kant hetgeen wat ons zwakker maakt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:50:47 #272
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_84185250
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:08 schreef Remco026 het volgende:
Ik bel alleen met vaste lijnen van Defensie voor zaken van de baas, als ze willen dat ik ''on the road'' dingen door gaan geven dan geven ze me maar een telefoon.
  maandag 19 juli 2010 @ 09:14:18 #273
168777 Rave_NL
pi_84224064
quote:
'Soldaten faken drugsprobleem om thuis te blijven'

AMSTERDAM - Om uitzending naar Afghanistan te voorkomen hebben militairen jarenlang drugsproblemen voorgewend. Dat zegt voorzitter van de militaire vakbond Jan Kleian maandag in het AD.

© NovumHet aantal ontslagen om drugsgebruik stijgt sinds de missie in Uruzgan in 2006 van start ging, concludeert de krant uit gegevens van Defensie.

Meerdere militairen die zouden moeten worden uitgezonden weigerden in 2006 dienst. Zij werden vervolgd en gestraft. Sindsdien zijn er volgens de krant geen gevallen meer bekend van dienstweigering.

Geen vervolging

Een andere manier om onder uitzending uit te komen is een drugsprobleem voorwenden. De militair wordt dan alleen oneervol ontslagen en hoeft geen vervolging te vrezen. In 2007 waren er 55 ontslagen om drugsgebruik, in 2008 waren dat er 79. Halverwege vorig jaar stond de teller al op vijftig.

Uiteraard is niet duidelijk in hoeveel gevallen het gaat om militairen die alleen 'doen alsof' om onder de uitzending uit te komen, want dat vertellen ze er niet bij.

Ontkennen

Wel zijn er volgens Kleian gevallen bekend bij kazernes in Havelte en Oirschot. Bij eenheden die in aanmerking kwamen voor uitzending naar Uruzgan meldden zich plotseling meerdere militairen met een drugsprobleem bij hun commandant. Normaal zal een militair volgens Kleian eerder 'heftig ontkennen' dat hij een drugsprobleem heeft.

Defensie zegt in de krant niet op de hoogte te zijn van de ontsnappingsconstructie. Er zouden geen gevallen bekend zijn. Een woordvoerder wijst erop dat drugsgebruik in een strafblad kan resulteren, wat ook niet handig is bij het zoeken naar een nieuwe baan.
  maandag 19 juli 2010 @ 09:18:01 #274
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_84224119
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:14 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

maandag 19 juli 2010 @ 09:37:07 #275
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_84224417
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')