Hoe kan iemand die niet weet wat Islamisering in Nederland is, wat het inhoud, en wat de problemen nou precies zijn nou weten wat de oplossing is, en dat die oplossing ook gaat werken?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 05:22 schreef bendk het volgende:
Ja maar beste Martena, de mensen zijn thans niet meer zo geinteresseerd wat iets is maar wat het oplevert.
Goed...als we van deze definitie uitgaan....kunnen we dan stellen dat de Nederlandse samenleving inderdaad aan het "islamiseren" is?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Islamisering
`Islamisering` of `islamificatie` is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Verouderde woorden hiervoor zijn onder andere `mohammedanisering` of `moslimisering`. Het woord wordt ook gebruikt als hyperbool voor een samenleving die uit een groeiend aantal moslims bestaat en hierdoor een meer islamitisch karakter krijgt.
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisering
Als die definitie fout is, gaarne onderbouwen wat het dan WEL moet zijn.
Juistem.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:08 schreef Zienswijze het volgende:
Jullie moeten dingen uit elkaar houden. Criminaliteit en islamisering zijn 2 verschillende dingen.
Criminaliteit: relatief hoge misdaadcijfers onder Antilianen en Marokkanen. Komt door verschillende oorzaken. In de islam mag je niet stelen dat is 1 punt. Maar het kan best zo zijn dat sommige Marokkaanse jongens schijt hebben aan Nederland, omdat het een ongelovig land is. En daarom hier gaan rellen, autochtonen wegpesten uit hun wijk en voor overlast gaan zorgen.
Denk ook aan het uitschelden voor ongelovige hoer tegem meisjes die geen hoofddoek dragen.
Islamisering: de islam drukt steeds meer een stempel om de samenleving, de islam krijgt steeds meer invloed op de samenleving, " islamitische regels" worden doorgedrukt op de samenleving etc.
Nou, ik vond dat aparte vrouwenloket in die moskee in Utrecht wel een "mooi" voorbeeld. Of het feit dat ik met zichtbare oren op een pasfoto moet, maar een moslima haar hoofddoek om haar hele hoofd mag houden. Islamiseren is ook het geven van aparte rechten aan moslims. Het gebeurt op zeer kleine schaal, maar het is me een doorn in het oog. Moslims zijn dat niet, overigens.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Juistem.
En dat er problemen zijn met Marokkaanse, Antilliaanse, en andere (ook autochtone) jongeren en criminaliteit, dat zal niemand kunnen ontkennen. Er zijn probleemwijken waar straatterroristjes met regelmaat mensen belagen, uitschelden, en dat soort zaken.
Maar is DAT Islamisering? Ik denk zelf dus van niet. Het is vervelend, het is een probleem dat moet worden aangepakt, (en niet door de "denaturaliseren en uitzetten" oplossing die de PVV daarvoor heeft), maar het is GEEN Islamisering.
Islamisering is die 85 Sharia rechtbanken in het VK, zie het topic daarover. Maar er zijn mensen die denken dat in Nederland ook Islamisering plaatsvindt, en ik probeer nu al 2 dagen lang voorbeelden daarvan te krijgen, maar niemand wil reageren.
Bestaat Islamisering in Nederland eigenlijk wel? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom stemt men dan toch voor Wilders?
We moeten niet gaan denken dat pas als de sharia in Nederland is ingevoerd, dat er dan pas een probleem is. De gehele sharia zal de komende 50 jaar in Nederland niet worden ingevoerd, o.a. omdat er te weinig moslims zijn. Maar er zijn al wel voorbeelden van islamisering te noemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Juistem.
En dat er problemen zijn met Marokkaanse, Antilliaanse, en andere (ook autochtone) jongeren en criminaliteit, dat zal niemand kunnen ontkennen. Er zijn probleemwijken waar straatterroristjes met regelmaat mensen belagen, uitschelden, en dat soort zaken.
Maar is DAT Islamisering? Ik denk zelf dus van niet. Het is vervelend, het is een probleem dat moet worden aangepakt, (en niet door de "denaturaliseren en uitzetten" oplossing die de PVV daarvoor heeft), maar het is GEEN Islamisering.
Islamisering is die 85 Sharia rechtbanken in het VK, zie het topic daarover. Maar er zijn mensen die denken dat in Nederland ook Islamisering plaatsvindt, en ik probeer nu al 2 dagen lang voorbeelden daarvan te krijgen, maar niemand wil reageren.
Bestaat Islamisering in Nederland eigenlijk wel? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom stemt men dan toch voor Wilders?
Ja maar, wat jij bedoelt en wilt bereiken kan niet met levenshoudingen. Ik ben een liberaal en een humanist, dat houdt voor mij in dat andere levenshoudingen niet voor mij van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 06:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe kan iemand die niet weet wat Islamisering in Nederland is, wat het inhoud, en wat de problemen nou precies zijn nou weten wat de oplossing is, en dat die oplossing ook gaat werken?
Om te kunnen weten welke oplossing het beste is, moet je toch eerst weten WAT precies het probleem is, en ook kunnen onderbouwen hoe dat probleem betrekking heeft tot de Nederlandse samenleving.
Jammer jammer jammer.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, ik vond dat aparte vrouwenloket in die moskee in Utrecht wel een "mooi" voorbeeld. Of het feit dat ik met zichtbare oren op een pasfoto moet, maar een moslima haar hoofddoek om haar hele hoofd mag houden. Islamiseren is ook het geven van aparte rechten aan moslims. Het gebeurt op zeer kleine schaal, maar het is me een doorn in het oog. Moslims zijn dat niet, overigens.
Kijk, hier heb je wat aan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:09 schreef Zienswijze het volgende:
Enkele voorbeelden islamisering Nederland :
- familie- en erfrechtspraak gebasseerd op de sharia
- aparte loketten voor mannen en vrouwen in Utrechtse moskee
- sommige vrouwelijke moslima's weigeren een mannelijke arts
- vrijheid van meningsuiting is aangetast -> Theo van Gogh is vermoord in naam van de islam
- geen wijn op tafel bij Paul en Witteman, de overige gasten mochten ook geen wijn drinken van de moslims te gast in die uitzending
- Mohammed Enait wil niet opstaan voor de rechter in de rechtzaal
- "proef" scheiding van mannen en vrouwen in het openbaar (in theater Zuidplein in R'dam)
Een katholieke NON mag ook met volledige sluier op de pasfoto, dus dat is niet alleen voorbehouden aan moslims. Er zijn er alleen heel veel minder van, dus het valt niet zo op..... Ook Indiase Sikhs mogen de tulband ophouden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou, ik vond dat aparte vrouwenloket in die moskee in Utrecht wel een "mooi" voorbeeld. Of het feit dat ik met zichtbare oren op een pasfoto moet, maar een moslima haar hoofddoek om haar hele hoofd mag houden. Islamiseren is ook het geven van aparte rechten aan moslims. Het gebeurt op zeer kleine schaal, maar het is me een doorn in het oog. Moslims zijn dat niet, overigens.
Je bent consequent het voorbeeld van het gescheiden loket aan het negeren, dus wat vind je daar nu van?quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Een katholieke NON mag ook met volledige sluier op de pasfoto, dus dat is niet alleen voorbehouden aan moslims. Er zijn er alleen heel veel minder van, dus het valt niet zo op..... Ook Indiase Sikhs mogen de tulband ophouden.
En net zoals het weigeren van vrouwen bij de SGP, een ander uniek voorbeeld binnen de EU, worden dat soort dingen geaccepteerd.... zolang het maar geen moslims zijn. Of zou ik eigenlijk moeten spreken van een "grotere minderheid", omdat het aantal Christelijke ambtenaren dat homohuwelijken weigert, Christelijke scholen die homo leerlingen weigeren, en nonnen die op de pasfoto moeten voor hun paspoort aanzienlijk kleiner is?
Tja.... dan maar weigeren op numerieke aantallen, dan lijkt het er wat minder op dat we het alweer tegen moslims hebben.
Wat betreft aparte rechten, Gereformeerde/Christelijke agenten, verplegers, doctoren, brandweerlieden, ploegendienstwerkers, etc hebben al jaren het RECHT om werk op zondag te weigeren gebaseerd op religieuze overtuiging.
Ik heet geen maartena, maar kan misschien uit eigen verdienste reageren op je vragen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je bent consequent het voorbeeld van het gescheiden loket aan het negeren, dus wat vind je daar nu van?
Wat vind je van cabaretiers die onderwerpen mijden uit angst voor de reacties van moslims? Er worden om diezelfde redenen werken uit musea gehaald.
En we weten dat een varken volgens moslims een onrein dier is, maar dat het voormalige Fortis het spaarvarken in de ban deden om moslims niet voor het hoofd te stoten of dat gedetineerden enkel halal-voedsel krijgen geserveerd is voor jou natuurlijk ook weer gemakkelijk recht te praten.
Alleen denk ik niet dat jij met dit wegwuiven veel effect gaat sorteren.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:22 schreef Wazeggie het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)oeten-halal-eten.htm
Dus wat is nou het probleem?quote:Het ministerie van Justitie meldde na 'intensief onderzoek' dat in het gevang in Sittard per direct weer varkensvlees op het menu komt.
Het boeit me werkelijk niets. Leg eens uit wat er nu echt verkeerd is aan twee loketten? Ik zie niet in wat voor een negatief effect dat heeft op de Nederlandse samenleving, en ik zie ook totaal niet in waarom er zo'n ophef over wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:21 schreef damian5700 het volgende:
Je bent consequent het voorbeeld van het gescheiden loket aan het negeren, dus wat vind je daar nu van?
Wat betreft cabaretiers, tja.... wellicht zijn ze bang voor de angst die ingezaaid wordt door Wilders dat alle moslims slecht zijn, en ze met een brandende Nederlandse vlag achter ze aan gaan als ze een verkeerde opmerking maken. De meeste moslims zijn redelijk beschaafd, het is maar een kleine groep die een actie zoals de moord op Theo van Gogh ook echt goedkeuren.quote:Wat vind je van cabaretiers die onderwerpen mijden uit angst voor de reacties van moslims? Er worden om diezelfde redenen werken uit musea gehaald.
Wat valt er nu daadwerkelijk recht te praten? Joden slachten op dezelfde manier als Moslims, en daar klagen we toch ook niet over? En varkensvlees is varkensvlees, het zal me echt kunnen verrotten hoe dat varken op mijn bord komt..... het is in ieder geval kosten besparend om alles op 1 wijze te bereiden, dus zo sla je twee vliegen in 1 klap.quote:En we weten dat een varken volgens moslims een onrein dier is, maar dat het voormalige Fortis het spaarvarken in de ban deden om moslims niet voor het hoofd te stoten of dat gedetineerden enkel halal-voedsel krijgen geserveerd is voor jou natuurlijk ook weer gemakkelijk recht te praten.
Wat ik me daad werkelijk afvraag..... is waar maken we ons in hemelsnaam druk over? We zitten met een economische crisis van ongekende hoogte, de staatsschuld is aan het klimmen, we hebben nog steeds problemen met te weinig woningen, sociale stelsel, ziekenkosten, file/verkeersproblemen..... en er is dan een partij die het feit dat moslims hoofddoekjes dragen, halal vlees eten, en gescheiden loketten hanteren in moskees HET belangrijkste punt maakt?quote:Alleen denk ik niet dat jij met dit wegwuiven veel effect gaat sorteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |