Jij doet ook werkelijk geen poging om serieus te zijn?quote:
Jawelquote:Op maandag 6 juli 2009 17:50 schreef JoaC het volgende:
[..]
Jij doet ook werkelijk geen poging om serieus te zijn?
Dat lijkt mij ookquote:Op maandag 6 juli 2009 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar zullen ze in Amsterdam en Rotterdam blij mee zijn.
kunnen ze in Marokko plezier hebben van die handige kickboksersquote:Kickbokser
„De chauffeur is een heel aardige, rustige jongen”, zegt Refaei. „Helemaal niet agressief. Hij is kickbokser geweest in Marokko, dus hij sloeg de dronken klant met een klap achterover. Ik vind het eigenlijk zielig voor allebei, voor de chauffeur en voor de klant.”
Uh, Nee.... hoezo?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:55 schreef JoaC het volgende:
Jij woont in the real Bible Belt?
Dat zijn inderdaad ongeveer de vragen die ik ook heb inderdaad, wellicht iets uitgebreider gevraagd. Ik neem even aan dat iemand die begrijpt wat Islamisering precies is ook even een paar minuten de tijd kan nemen om te onderbouwen wat er precies speelt in de Nederlandse samenleving met betrekking tot Islamisering.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:27 schreef Moweeno het volgende:
Waar vinden wij de problemen van 'islamisering' in Nederland terug?
Wat zijn de precieze problemen van 'islamisering' in Nederland?
Hoe komt de islamisering in Nederland tot uiting en in welk opzicht is dat een probleem?
Omdat je geen Ned. 1 ontvangt wssquote:Op maandag 6 juli 2009 19:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Uh, Nee.... hoezo?
Hint, er staat een linkje in mijn sig....
Het is wel het gevolg van de import van islam gestoordenquote:Op maandag 6 juli 2009 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]Ik weet zelf ook donders goed dat er problemen zijn met Marokkaanse jeugd, buurtterroristjes, etc, maar dat zou ik niet onder Islamisering willen noemen.
Inderdaad...nu zijn toevallig veel Marokanen moslim.....maar ja...Antilliaanse jeugd is dat dus weer niet.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad ongeveer de vragen die ik ook heb inderdaad, wellicht iets uitgebreider gevraagd. Ik neem even aan dat iemand die begrijpt wat Islamisering precies is ook even een paar minuten de tijd kan nemen om te onderbouwen wat er precies speelt in de Nederlandse samenleving met betrekking tot Islamisering.
Ik weet zelf ook donders goed dat er problemen zijn met Marokkaanse jeugd, buurtterroristjes, etc, maar dat zou ik niet onder Islamisering willen noemen.
Laat me even weten wanneer je een sluitende academisch gevormde definitie hebt gevonden, tevreden achterover leunend en nadenkend aan wie je deze gaat opsturen ter verbetering van de nederlandse maatschappij.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad ongeveer de vragen die ik ook heb inderdaad, wellicht iets uitgebreider gevraagd. Ik neem even aan dat iemand die begrijpt wat Islamisering precies is ook even een paar minuten de tijd kan nemen om te onderbouwen wat er precies speelt in de Nederlandse samenleving met betrekking tot Islamisering.
Ik weet zelf ook donders goed dat er problemen zijn met Marokkaanse jeugd, buurtterroristjes, etc, maar dat zou ik niet onder Islamisering willen noemen.
Er zijn ook grote problemen met Antilliaanse jongeren. Sterker nog, Antillianen zijn crimineler dan Marokkanen en Turken. (Er zitten twee keer zoveel Antillianen in Nederlandse gevangenissen, en er zijn er qua absolute aantallen minder van in Nederland)quote:Op maandag 6 juli 2009 19:37 schreef henkway het volgende:
Het is wel het gevolg van de import van islam gestoorden
De segregrationele werking van decennia CDA/PvdA politiekquote:Op maandag 6 juli 2009 20:09 schreef bendk het volgende:
[..]
Laat me even weten wanneer je een sluitende academisch gevormde definitie hebt gevonden, tevreden achterover leunend en nadenkend aan wie je deze gaat opsturen ter verbetering van de nederlandse maatschappij.
Maar als je dit onderstaande hebt gelezen heb ik al nieuwe vraag voor je, wanneer heb je de volgende sluitende definitie weer klaar ?
Je ziet ik denk heel pragmatisch, dat moet je soms ook, zei mijn prof dikwijls...
http://hoeiboei.blogspot.com/2009/07/sprakeloos.html
Dat is onderdeel van mijn vraag.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:09 schreef bendk het volgende:
Laat me even weten wanneer je een sluitende academisch gevormde definitie hebt gevonden, tevreden achterover leunend en nadenkend aan wie je deze gaat opsturen ter verbetering van de nederlandse maatschappij.
Gelezen. En dat blogje verteld precies het probleem wat ik ook allang bevestig: Er is een probleem met Marokkaanse, maar ook met bijv. Antilliaanse en Surinaamse jeugd in bepaalde wijken. Dat er buurtterroristjes zijn is ook allang vastgesteld, en dergelijke blogs laten gewoon weer zien. Maar of dat onder "Islamisering" valt weet ik niet, en mijn gevoel zegt van niet. Er zijn namelijk ook problemen met andere niet-moslim jongeren.quote:Maar als je dit onderstaande hebt gelezen heb ik al nieuwe vraag voor je, wanneer heb je de volgende sluitende definitie weer klaar ?
Je ziet ik denk heel pragmatisch, dat moet je soms ook, zei mijn prof dikwijls...
http://hoeiboei.blogspot.com/2009/07/sprakeloos.html
Islamiseringquote:Op maandag 6 juli 2009 23:22 schreef JoaC het volgende:
Het is nu wachten op de definitie van Islamisering en een tegenreactie op de verschillen tussen Fortuyn en Wilders.
Hoe kan iemand die niet weet wat Islamisering in Nederland is, wat het inhoud, en wat de problemen nou precies zijn nou weten wat de oplossing is, en dat die oplossing ook gaat werken?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 05:22 schreef bendk het volgende:
Ja maar beste Martena, de mensen zijn thans niet meer zo geinteresseerd wat iets is maar wat het oplevert.
Goed...als we van deze definitie uitgaan....kunnen we dan stellen dat de Nederlandse samenleving inderdaad aan het "islamiseren" is?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Islamisering
`Islamisering` of `islamificatie` is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Verouderde woorden hiervoor zijn onder andere `mohammedanisering` of `moslimisering`. Het woord wordt ook gebruikt als hyperbool voor een samenleving die uit een groeiend aantal moslims bestaat en hierdoor een meer islamitisch karakter krijgt.
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisering
Als die definitie fout is, gaarne onderbouwen wat het dan WEL moet zijn.
Juistem.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:08 schreef Zienswijze het volgende:
Jullie moeten dingen uit elkaar houden. Criminaliteit en islamisering zijn 2 verschillende dingen.
Criminaliteit: relatief hoge misdaadcijfers onder Antilianen en Marokkanen. Komt door verschillende oorzaken. In de islam mag je niet stelen dat is 1 punt. Maar het kan best zo zijn dat sommige Marokkaanse jongens schijt hebben aan Nederland, omdat het een ongelovig land is. En daarom hier gaan rellen, autochtonen wegpesten uit hun wijk en voor overlast gaan zorgen.
Denk ook aan het uitschelden voor ongelovige hoer tegem meisjes die geen hoofddoek dragen.
Islamisering: de islam drukt steeds meer een stempel om de samenleving, de islam krijgt steeds meer invloed op de samenleving, " islamitische regels" worden doorgedrukt op de samenleving etc.
Nou, ik vond dat aparte vrouwenloket in die moskee in Utrecht wel een "mooi" voorbeeld. Of het feit dat ik met zichtbare oren op een pasfoto moet, maar een moslima haar hoofddoek om haar hele hoofd mag houden. Islamiseren is ook het geven van aparte rechten aan moslims. Het gebeurt op zeer kleine schaal, maar het is me een doorn in het oog. Moslims zijn dat niet, overigens.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Juistem.
En dat er problemen zijn met Marokkaanse, Antilliaanse, en andere (ook autochtone) jongeren en criminaliteit, dat zal niemand kunnen ontkennen. Er zijn probleemwijken waar straatterroristjes met regelmaat mensen belagen, uitschelden, en dat soort zaken.
Maar is DAT Islamisering? Ik denk zelf dus van niet. Het is vervelend, het is een probleem dat moet worden aangepakt, (en niet door de "denaturaliseren en uitzetten" oplossing die de PVV daarvoor heeft), maar het is GEEN Islamisering.
Islamisering is die 85 Sharia rechtbanken in het VK, zie het topic daarover. Maar er zijn mensen die denken dat in Nederland ook Islamisering plaatsvindt, en ik probeer nu al 2 dagen lang voorbeelden daarvan te krijgen, maar niemand wil reageren.
Bestaat Islamisering in Nederland eigenlijk wel? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom stemt men dan toch voor Wilders?
We moeten niet gaan denken dat pas als de sharia in Nederland is ingevoerd, dat er dan pas een probleem is. De gehele sharia zal de komende 50 jaar in Nederland niet worden ingevoerd, o.a. omdat er te weinig moslims zijn. Maar er zijn al wel voorbeelden van islamisering te noemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Juistem.
En dat er problemen zijn met Marokkaanse, Antilliaanse, en andere (ook autochtone) jongeren en criminaliteit, dat zal niemand kunnen ontkennen. Er zijn probleemwijken waar straatterroristjes met regelmaat mensen belagen, uitschelden, en dat soort zaken.
Maar is DAT Islamisering? Ik denk zelf dus van niet. Het is vervelend, het is een probleem dat moet worden aangepakt, (en niet door de "denaturaliseren en uitzetten" oplossing die de PVV daarvoor heeft), maar het is GEEN Islamisering.
Islamisering is die 85 Sharia rechtbanken in het VK, zie het topic daarover. Maar er zijn mensen die denken dat in Nederland ook Islamisering plaatsvindt, en ik probeer nu al 2 dagen lang voorbeelden daarvan te krijgen, maar niemand wil reageren.
Bestaat Islamisering in Nederland eigenlijk wel? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom stemt men dan toch voor Wilders?
Ja maar, wat jij bedoelt en wilt bereiken kan niet met levenshoudingen. Ik ben een liberaal en een humanist, dat houdt voor mij in dat andere levenshoudingen niet voor mij van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 06:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe kan iemand die niet weet wat Islamisering in Nederland is, wat het inhoud, en wat de problemen nou precies zijn nou weten wat de oplossing is, en dat die oplossing ook gaat werken?
Om te kunnen weten welke oplossing het beste is, moet je toch eerst weten WAT precies het probleem is, en ook kunnen onderbouwen hoe dat probleem betrekking heeft tot de Nederlandse samenleving.
Jammer jammer jammer.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, ik vond dat aparte vrouwenloket in die moskee in Utrecht wel een "mooi" voorbeeld. Of het feit dat ik met zichtbare oren op een pasfoto moet, maar een moslima haar hoofddoek om haar hele hoofd mag houden. Islamiseren is ook het geven van aparte rechten aan moslims. Het gebeurt op zeer kleine schaal, maar het is me een doorn in het oog. Moslims zijn dat niet, overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |