abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70708255
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:46 schreef JoaC het volgende:

[..]

Wat stem jij?
Edit :

Ik stem niet. Ik kom er niet echt uit..

Wat stem jij?
  maandag 6 juli 2009 @ 17:50:17 #127
177885 JoaC
Het is patat
pi_70708343
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:48 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Banaan.
Jij doet ook werkelijk geen poging om serieus te zijn?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70708444
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:50 schreef JoaC het volgende:

[..]

Jij doet ook werkelijk geen poging om serieus te zijn?
Jawel
pi_70708831
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar zullen ze in Amsterdam en Rotterdam blij mee zijn.
Dat lijkt mij ook
iedereen blij en de vrede is terug.
quote:
Kickbokser

„De chauffeur is een heel aardige, rustige jongen”, zegt Refaei. „Helemaal niet agressief. Hij is kickbokser geweest in Marokko, dus hij sloeg de dronken klant met een klap achterover. Ik vind het eigenlijk zielig voor allebei, voor de chauffeur en voor de klant.”
kunnen ze in Marokko plezier hebben van die handige kickboksers

[ Bericht 37% gewijzigd door henkway op 06-07-2009 18:46:10 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 19:09:41 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70711308
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:55 schreef JoaC het volgende:
Jij woont in the real Bible Belt?
Uh, Nee.... hoezo?

Hint, er staat een linkje in mijn sig....

[ Bericht 9% gewijzigd door maartena op 06-07-2009 19:15:59 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 6 juli 2009 @ 19:12:56 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70711442
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:27 schreef Moweeno het volgende:
Waar vinden wij de problemen van 'islamisering' in Nederland terug?
Wat zijn de precieze problemen van 'islamisering' in Nederland?
Hoe komt de islamisering in Nederland tot uiting en in welk opzicht is dat een probleem?
Dat zijn inderdaad ongeveer de vragen die ik ook heb inderdaad, wellicht iets uitgebreider gevraagd. Ik neem even aan dat iemand die begrijpt wat Islamisering precies is ook even een paar minuten de tijd kan nemen om te onderbouwen wat er precies speelt in de Nederlandse samenleving met betrekking tot Islamisering.

Ik weet zelf ook donders goed dat er problemen zijn met Marokkaanse jeugd, buurtterroristjes, etc, maar dat zou ik niet onder Islamisering willen noemen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70711926
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Uh, Nee.... hoezo?

Hint, er staat een linkje in mijn sig....
Omdat je geen Ned. 1 ontvangt wss
pi_70712447
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:12 schreef maartena het volgende:

[..]Ik weet zelf ook donders goed dat er problemen zijn met Marokkaanse jeugd, buurtterroristjes, etc, maar dat zou ik niet onder Islamisering willen noemen.
Het is wel het gevolg van de import van islam gestoorden
  maandag 6 juli 2009 @ 19:42:00 #134
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70712661
quote:

[..]

Dat zijn inderdaad ongeveer de vragen die ik ook heb inderdaad, wellicht iets uitgebreider gevraagd. Ik neem even aan dat iemand die begrijpt wat Islamisering precies is ook even een paar minuten de tijd kan nemen om te onderbouwen wat er precies speelt in de Nederlandse samenleving met betrekking tot Islamisering.

Ik weet zelf ook donders goed dat er problemen zijn met Marokkaanse jeugd, buurtterroristjes, etc, maar dat zou ik niet onder Islamisering willen noemen.
Inderdaad...nu zijn toevallig veel Marokanen moslim.....maar ja...Antilliaanse jeugd is dat dus weer niet.

De vraag is waarom Wilders dan toch dat moslim aspect zo naar voren haalt?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_70713856
quote:

[..]

Laat me even weten wanneer je een sluitende academisch gevormde definitie hebt gevonden, tevreden achterover leunend en nadenkend aan wie je deze gaat opsturen ter verbetering van de nederlandse maatschappij.

Maar als je dit onderstaande hebt gelezen heb ik al nieuwe vraag voor je, wanneer heb je de volgende sluitende definitie weer klaar ?
Je ziet ik denk heel pragmatisch, dat moet je soms ook, zei mijn prof dikwijls...

http://hoeiboei.blogspot.com/2009/07/sprakeloos.html
nothing will change without a rebel
  maandag 6 juli 2009 @ 20:14:56 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70714056
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:37 schreef henkway het volgende:
Het is wel het gevolg van de import van islam gestoorden
Er zijn ook grote problemen met Antilliaanse jongeren. Sterker nog, Antillianen zijn crimineler dan Marokkanen en Turken. (Er zitten twee keer zoveel Antillianen in Nederlandse gevangenissen, en er zijn er qua absolute aantallen minder van in Nederland)

Dus nee, ik ben het niet met je eens.

Tenzij je kunt aantonen dat Antillianen beïnvloed zijn door "moslim gestoorden" of zo, denk ik dat dat de Islam niet de oorzaak is. Uiteraard ben je geheel vrij dat te onderbouwen.
-
  maandag 6 juli 2009 @ 21:10:13 #137
177885 JoaC
Het is patat
pi_70716577
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:09 schreef bendk het volgende:

[..]

Laat me even weten wanneer je een sluitende academisch gevormde definitie hebt gevonden, tevreden achterover leunend en nadenkend aan wie je deze gaat opsturen ter verbetering van de nederlandse maatschappij.

Maar als je dit onderstaande hebt gelezen heb ik al nieuwe vraag voor je, wanneer heb je de volgende sluitende definitie weer klaar ?
Je ziet ik denk heel pragmatisch, dat moet je soms ook, zei mijn prof dikwijls...

De segregrationele werking van decennia CDA/PvdA politiek
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 6 juli 2009 @ 21:29:08 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70717456
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:09 schreef bendk het volgende:
Dat is onderdeel van mijn vraag.

Wat IS Islamisering precies?
(En hoe relateert dat zich tot de Nederlandse samenleving?)
quote:

Gelezen. En dat blogje verteld precies het probleem wat ik ook allang bevestig: Er is een probleem met Marokkaanse, maar ook met bijv. Antilliaanse en Surinaamse jeugd in bepaalde wijken. Dat er buurtterroristjes zijn is ook allang vastgesteld, en dergelijke blogs laten gewoon weer zien. Maar of dat onder "Islamisering" valt weet ik niet, en mijn gevoel zegt van niet. Er zijn namelijk ook problemen met andere niet-moslim jongeren.

Maar wat me toch opvalt in dit topic is dat er NIEMAND is die echt kan onderbouwen waarom dat onder "Islamisering" valt, en hoe "Islamisering" betrekking heeft op bijvoorbeeld Antilliaanse randjongeren die ook problemen veroorzaken.

Ik vraag om een onderbouwing en uitleg over wat Islamisering precies is, en welke problemen er zijn in Nederland. Tot nu toe lijkt niemand bereid om daar echt uitgebreid op in te kunnen of willen gaan.
-
  maandag 6 juli 2009 @ 23:22:19 #139
177885 JoaC
Het is patat
pi_70723077
Het is nu wachten op de definitie van Islamisering en een tegenreactie op de verschillen tussen Fortuyn en Wilders.
[..]
  maandag 6 juli 2009 @ 23:46:55 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70724030
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:22 schreef JoaC het volgende:
Het is nu wachten op de definitie van Islamisering en een tegenreactie op de verschillen tussen Fortuyn en Wilders.
Islamisering
`Islamisering` of `islamificatie` is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Verouderde woorden hiervoor zijn onder andere `mohammedanisering` of `moslimisering`. Het woord wordt ook gebruikt als hyperbool voor een samenleving die uit een groeiend aantal moslims bestaat en hierdoor een meer islamitisch karakter krijgt.

Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisering

Als die definitie fout is, gaarne onderbouwen wat het dan WEL moet zijn.
-
pi_70727848
Ja maar beste Martena, de mensen zijn thans niet meer zo geinteresseerd wat iets is maar wat het oplevert.

Alleen idealisten misschien nog, maar realisten houden het voor gezien.

In de Jordaan zouden ze zeggen: het vreet geen brood.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 06:03:14 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70727871
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 05:22 schreef bendk het volgende:
Ja maar beste Martena, de mensen zijn thans niet meer zo geinteresseerd wat iets is maar wat het oplevert.
Hoe kan iemand die niet weet wat Islamisering in Nederland is, wat het inhoud, en wat de problemen nou precies zijn nou weten wat de oplossing is, en dat die oplossing ook gaat werken?

Om te kunnen weten welke oplossing het beste is, moet je toch eerst weten WAT precies het probleem is, en ook kunnen onderbouwen hoe dat probleem betrekking heeft tot de Nederlandse samenleving.
-
  dinsdag 7 juli 2009 @ 08:33:10 #143
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70728661
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Islamisering
`Islamisering` of `islamificatie` is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Verouderde woorden hiervoor zijn onder andere `mohammedanisering` of `moslimisering`. Het woord wordt ook gebruikt als hyperbool voor een samenleving die uit een groeiend aantal moslims bestaat en hierdoor een meer islamitisch karakter krijgt.

Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisering

Als die definitie fout is, gaarne onderbouwen wat het dan WEL moet zijn.
Goed...als we van deze definitie uitgaan....kunnen we dan stellen dat de Nederlandse samenleving inderdaad aan het "islamiseren" is?

Dan verder: Het "buurtterorisme" is iets wat zeker reeel is. En dat moet je gewoon zien als iets wat bij alle bevolkingsgroepen speelt en dan vooral in dichtbevolkte wijken waar gezinnen met lage inkomens overheersen.

Dan weer verder....het lijkt me reel om een laag inkomen, werkeloosheid, laaggeschoold etc heid aan te wijzen als factoren die kunnen lijden tot verveling en dus ook buurtterrorisme en erger, criminaliteit.

Nu is het zo dat veel Marokkanen en Antillianen jongeren vaker aan bovengenoemde factoren voldoen en vandaar dat bij deze groepen buurtterrorisme relatief vaker voorkomt.

Waarom dit zo is? Volgens mij is het een kwestie van opleiding en capaciteiten. Het is niet onbekend dat veel Marokkanen die hier in Nederland een nieuw bestaan probeerden op te bouwen al vrij arm waren in Marokko. Dan lijkt het me logisch dat men ook meestal in een ander land ergens onderaan de bodem blijft hangen.

In dit geval heeft het dus weinig met de Islam te maken. Ga je naar Marokko en je ziet grote verschillen tussen de mensen onderling. In Nederland zijn die verschillen er ook maar omdat daar een uitgebreid sociaal systeem is dat niet zo zichtbaar.

Nu zijn er dus relatief meer mensen met minder capiceiten en minder motivatie om zich te kunnen redden in de Nederlandse maatschappij.

Daarom wordt er vaak ook een onderscheid gemaakt tussen economische vluchtelingen en politieke vluchtelingen.

Nederland moet (zoals veel andere landen) streng zijn tegen economische vluchtelingen. Veel van deze vluchtelingen zullen vaak ook in Nederland geen beter bestaan hebben dan in hun thuisland.

Nu is dit helaas vroeger niet onderkend en daardoor zijn er nu problemen ontstaan met migranten.

Echter in Nederland geboren kinderen van migranten kun je onmogelijk naar bijv. Marokko sturen. Nederland is hun vaderland, ookal krijgen ze mischien de Marokkaanse nationaliteit.

Dit is de schuld van de politiek die niet goed opgelet heeft en zich in het jaren 70/80 gevoel van gelijkheid/blijheid wentelde en de politiek zal dus ook met oplossingen moeten komen.

Voor probleem jongeren die recent gemigreerd zijn en dus niet in Nederland zijn geboren moet gewoon in overleg met hun vaderland per geval bekeken worden of zij niet beter terug kunnen keren.

Anyway dit is allemaal oude koek en overbekend.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_70738230
Jullie moeten dingen uit elkaar houden. Criminaliteit en islamisering zijn 2 verschillende dingen.

Criminaliteit: relatief hoge misdaadcijfers onder Antilianen en Marokkanen. Komt door verschillende oorzaken. In de islam mag je niet stelen dat is 1 punt. Maar het kan best zo zijn dat sommige Marokkaanse jongens schijt hebben aan Nederland, omdat het een ongelovig land is. En daarom hier gaan rellen, autochtonen wegpesten uit hun wijk en voor overlast gaan zorgen.
Denk ook aan het uitschelden voor ongelovige hoer tegem meisjes die geen hoofddoek dragen.

Islamisering: de islam drukt steeds meer een stempel om de samenleving, de islam krijgt steeds meer invloed op de samenleving, " islamitische regels" worden doorgedrukt op de samenleving etc.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:47:22 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70745247
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:08 schreef Zienswijze het volgende:
Jullie moeten dingen uit elkaar houden. Criminaliteit en islamisering zijn 2 verschillende dingen.

Criminaliteit: relatief hoge misdaadcijfers onder Antilianen en Marokkanen. Komt door verschillende oorzaken. In de islam mag je niet stelen dat is 1 punt. Maar het kan best zo zijn dat sommige Marokkaanse jongens schijt hebben aan Nederland, omdat het een ongelovig land is. En daarom hier gaan rellen, autochtonen wegpesten uit hun wijk en voor overlast gaan zorgen.
Denk ook aan het uitschelden voor ongelovige hoer tegem meisjes die geen hoofddoek dragen.

Islamisering: de islam drukt steeds meer een stempel om de samenleving, de islam krijgt steeds meer invloed op de samenleving, " islamitische regels" worden doorgedrukt op de samenleving etc.
Juistem.

En dat er problemen zijn met Marokkaanse, Antilliaanse, en andere (ook autochtone) jongeren en criminaliteit, dat zal niemand kunnen ontkennen. Er zijn probleemwijken waar straatterroristjes met regelmaat mensen belagen, uitschelden, en dat soort zaken.

Maar is DAT Islamisering? Ik denk zelf dus van niet. Het is vervelend, het is een probleem dat moet worden aangepakt, (en niet door de "denaturaliseren en uitzetten" oplossing die de PVV daarvoor heeft), maar het is GEEN Islamisering.

Islamisering is die 85 Sharia rechtbanken in het VK, zie het topic daarover. Maar er zijn mensen die denken dat in Nederland ook Islamisering plaatsvindt, en ik probeer nu al 2 dagen lang voorbeelden daarvan te krijgen, maar niemand wil reageren.

Bestaat Islamisering in Nederland eigenlijk wel? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom stemt men dan toch voor Wilders?
-
pi_70746113
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Juistem.

En dat er problemen zijn met Marokkaanse, Antilliaanse, en andere (ook autochtone) jongeren en criminaliteit, dat zal niemand kunnen ontkennen. Er zijn probleemwijken waar straatterroristjes met regelmaat mensen belagen, uitschelden, en dat soort zaken.

Maar is DAT Islamisering? Ik denk zelf dus van niet. Het is vervelend, het is een probleem dat moet worden aangepakt, (en niet door de "denaturaliseren en uitzetten" oplossing die de PVV daarvoor heeft), maar het is GEEN Islamisering.

Islamisering is die 85 Sharia rechtbanken in het VK, zie het topic daarover. Maar er zijn mensen die denken dat in Nederland ook Islamisering plaatsvindt, en ik probeer nu al 2 dagen lang voorbeelden daarvan te krijgen, maar niemand wil reageren.

Bestaat Islamisering in Nederland eigenlijk wel? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom stemt men dan toch voor Wilders?
Nou, ik vond dat aparte vrouwenloket in die moskee in Utrecht wel een "mooi" voorbeeld. Of het feit dat ik met zichtbare oren op een pasfoto moet, maar een moslima haar hoofddoek om haar hele hoofd mag houden. Islamiseren is ook het geven van aparte rechten aan moslims. Het gebeurt op zeer kleine schaal, maar het is me een doorn in het oog. Moslims zijn dat niet, overigens.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_70746795
Uit de hand laten lopen van problemen zorgt dat ongenuanceerde denkbeelden een kans krijgen.

• Opleiden van de immigranten destijds had hun economische positie en die van hun kinderen verbeterd. (1e fout)
  • Het kapot maken van het onderwijs, heeft voor enorme hoeveelheden onopgeleide of slecht opgeleide mensen gezorgd. Ik denk niet dat het onderwijs in bijvoorbeeld de jaren vijftig zoveel uitvallers had. (2e fout)
  • Criminaliteit uit de hand laten lopen. Deze daalt de laatste jaren enigszins, maar dat is na een jarenlange groei. Een groei die groter was dan de groei van de bevolking. (3e fout)

Als dan ook nog bepaalde groepen negatief in het nieuws komen, is het prijsschieten voor mensen als Wilders.
  • pi_70748615
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 16:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Juistem.

We moeten niet gaan denken dat pas als de sharia in Nederland is ingevoerd, dat er dan pas een probleem is. De gehele sharia zal de komende 50 jaar in Nederland niet worden ingevoerd, o.a. omdat er te weinig moslims zijn. Maar er zijn al wel voorbeelden van islamisering te noemen.

Vroeger waren de moslimlanden machtig en ze hadden een groot leger. Toen gingen moslims met geweld de islam doorduwen op een niet-islamitische samenleving. Tegenwoordig zijn moslimlanden niet machtig meer. Een deel v/d moslims probeert daarom d.m.v. andere middelen de invloed van de islam in niet-islamitische landen (dus ook in Nederland en Europa) te vergroten. Denk maar aan immigratie van moslimlanden naar het Westen (dat wil overigens niet zeggen dat de meeste moslims daarom naar Europa zijn gekomen). En denk ook aan de "islamitische baarmoeder": moslims nemen verhoudingsgewijs meer kinderen. Dat geboortecijfer neemt weliswaar af, maar het is de komende 30 a 40 jaar alsnog hoger dan Nederlanders. Gevolg: het aantal moslims in Nederland zal redelijk toenemen.
    Verder maakt een deel v/d moslims gebruik van de anti-discriminatie wetten om "hun zin te krijgen". Ze maken van deze anti-discriminatie wetten gebruik om de invloed van de islam in Nederland te vergroten.

Enkele voorbeelden islamisering Nederland :
    - familie- en erfrechtspraak gebasseerd op de sharia
    - aparte loketten voor mannen en vrouwen in Utrechtse moskee
    - sommige vrouwelijke moslima's weigeren een mannelijke arts
    - vrijheid van meningsuiting is aangetast -> Theo van Gogh is vermoord in naam van de islam
    - geen wijn op tafel bij Paul en Witteman, de overige gasten mochten ook geen wijn drinken van de moslims te gast in die uitzending
    - Mohammed Enait wil niet opstaan voor de rechter in de rechtzaal
    - "proef" scheiding van mannen en vrouwen in het openbaar (in theater Zuidplein in R'dam)

De islam zal niet plotseling haar aandeel in de Nederlandse samenleving gaan eisen. Het christendom is ook niet plotseling in Nederland gaan overheersen. Dat proces heeft jaren, tientallen jaren geduurd. Zo ook met de islam: het duurt tientallen jaren waarin de islam steeds meer invloed op de Nederlandse samenleving krijgt. Islamisering gebeurt langzaam, sluiperingsgewijs, elk "incident" op kleine schaal.

Overigens is het ontstaan van moslimwijken ook voor veel mensen in doorn in het oog. In zulke moslimwijken herrijzen moskeen (moskeeen bepalen het straatbeeld) etc. Intolerantie t.o.v. de niet-moslim en de homoseksueel kan tot uiting komen: zij worden door bepaalde moslimjongeren weggepest uit de wijk. Denk ook aan uitspraken van sommige Marokkaanse jongens: over x aantal jaar zullen wij de baas zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 07-07-2009 18:17:00 ]
    pi_70750095
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 06:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Hoe kan iemand die niet weet wat Islamisering in Nederland is, wat het inhoud, en wat de problemen nou precies zijn nou weten wat de oplossing is, en dat die oplossing ook gaat werken?

Om te kunnen weten welke oplossing het beste is, moet je toch eerst weten WAT precies het probleem is, en ook kunnen onderbouwen hoe dat probleem betrekking heeft tot de Nederlandse samenleving.
    Ja maar, wat jij bedoelt en wilt bereiken kan niet met levenshoudingen. Ik ben een liberaal en een humanist, dat houdt voor mij in dat andere levenshoudingen niet voor mij van toepassing zijn.

In de loop der tijd ervaar jezelf of leest of hoort of ziet wat die andere levenshoudingen zijn. Prima maar wat moet ik er mee?

Dat daar een lijn van objectivitiet of subjectiviteit doorheen loopt is vrij logisch, alleen IK mag bepalen wat ik daarvan vindt, wat is voor mij objectief en wat is voor mij subjectief.

Daar komt een ander nooit in uit.
    pi_70753942
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 17:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, ik vond dat aparte vrouwenloket in die moskee in Utrecht wel een "mooi" voorbeeld. Of het feit dat ik met zichtbare oren op een pasfoto moet, maar een moslima haar hoofddoek om haar hele hoofd mag houden. Islamiseren is ook het geven van aparte rechten aan moslims. Het gebeurt op zeer kleine schaal, maar het is me een doorn in het oog. Moslims zijn dat niet, overigens.
    Jammer jammer jammer.
    Allah Al Watan Al Malik
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')