abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70065455
Uit de volkskrant:
quote:
NPS mogelijk met eenvijfde gekort
De NPS dreigt als gevolg van het toetreden van nieuwe publieke omroepen eenvijfde van zijn budget in te moeten leveren. Dit schrijft de Volkskrant. De omroep moet vijf miljoen euro korten op een budget van 35 miljoen. Daar dreigt een extra jaarlijkse korting van 2 miljoen euro bij te komen, als een amendement van CDA, VVD en PVV wordt aangenomen.

Door de waarschijnlijke toetreding van Powned en Wakker Nederland als aspirant-omroepen en de groei van BNN en omroep MAX moeten alle omroepen zendtijd en geld inleveren. De NPS is geen gewone omroep, de omroep heeft namenlijk geen leden. VVD, PVV en CDA stellen nu voor het budget voor de NPS te koppelen aan het gemiddelde van de omroepen, in plaats van de grootste A-omroep, zoals nu. Dat zou kunnen doordat MAX, BNN, WN en Powned taken van de NPS kunnen overnemen.

NPS-directeur Joop Daalmeijer is verbaasd. "We zijn geen aanvulling, we hebben wettelijke taken rond minderheden, cultuur, jeugd en achtergrondinformatie. MAX en BNN doen niets voor kinderen tot tien jaar en aan cultuur die wij brengen, zoals klassiek en ballet. Wakker Nederland en Powned gaan vast wel aan minderheden doen, maar anders dan wij: gericht op integratie en respect."

Het amendement komt vandaag in stemming. Als de NPS extra geld en zendtijd moet inleveren, hoeven de bestaande omroepen dat minder te doen. Daalmeijer noemt de steun van het CDA opmerkelijk, omdat die partij Hilversum doorgaans steunt, anders dan de VVD en PVV.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:07:36 #2
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70065623
Ik vind de ledenloze omroepen sowieso veel te dominant ten opzichte van de omroepen met leden. Niet alleen kunnen de ledenloze omroepen te pas en te onpas allerlei exclusiviteitsclaims neerleggen, ook valt het me op hoe belachelijk veel zendtijd ze hebben.

Goed voorstel dus, mits het gekorte geld gaat naar de omroepen MET leden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:11:11 #3
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_70065755
quote:
Wakker Nederland en Powned gaan vast wel aan minderheden doen, maar anders dan wij: gericht op integratie en respect."
Whehe
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:11:18 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_70065760
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:07 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind de ledenloze omroepen sowieso veel te dominant ten opzichte van de omroepen met leden. Niet alleen kunnen de ledenloze omroepen te pas en te onpas allerlei exclusiviteitsclaims neerleggen, ook valt het me op hoe belachelijk veel zendtijd ze hebben.

Goed voorstel dus, mits het gekorte geld gaat naar de omroepen MET leden.
Mja, ja en nee. Het is natuurlijk een goed democratisch ideaal dat je draagvlak moet hebben voor waar je overheidsgeld aan uitgeeft. Aan de andere kant, waarom hebben we nog een publieke omroep. Als er ergens breed draagvlak voor is, kan dat prima bij de commercielen. De NPS maakt nou juist de verheffende programma's die niet commercieel te exploiteren zijn.

En tevens troep, dus zo erg vind ik het ook weer niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:12:31 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_70065807
Die multiculomroep mag wel verder gekort worden.

Maar dat geldt eigenlijk voor de hele PO. Omgooien die hap. Eén kanaal is meer dan voldoende, kan gelijk al het entertainment inclusief sport eruit. Er moet alleen plaats zijn voor programma's die commercieëlen niet maken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:17:31 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70065986
Tja de koek moet verdeeld
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:22:25 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066135
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Mja, ja en nee. Het is natuurlijk een goed democratisch ideaal dat je draagvlak moet hebben voor waar je overheidsgeld aan uitgeeft. Aan de andere kant, waarom hebben we nog een publieke omroep. Als er ergens breed draagvlak voor is, kan dat prima bij de commercielen. De NPS maakt nou juist de verheffende programma's die niet commercieel te exploiteren zijn.

En tevens troep, dus zo erg vind ik het ook weer niet.
Met jou ga ik het toch nooit eens worden maar ik ben van mening dat een pluriforme publieke omroep, gedragen door leden, een aanvulling is naast het louter commercieele.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:23:37 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066175
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:12 schreef BasEnAad het volgende:

Maar dat geldt eigenlijk voor de hele PO. Omgooien die hap. Eén kanaal is meer dan voldoende, kan gelijk al het entertainment inclusief sport eruit. Er moet alleen plaats zijn voor programma's die commercieëlen niet maken.
Commercieelen maken programma's op een andere manier. Je kunt het concurrentievervalsing vinden als ook de PO dat gaan doen. Ik zie het meer als een aanvulling.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:24:28 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_70066198
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:22 schreef Klopkoek het volgende:
Met jou ga ik het toch nooit eens worden maar ik ben van mening dat een pluriforme publieke omroep, gedragen door leden, een aanvulling is naast het louter commercieele.
Maar waar bestaat die aanvulling dan uit?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:25:56 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066251
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar waar bestaat die aanvulling dan uit?
Meerdere perspectieven, meer vrijheid voor de makers, niet de makkelijkste weg kiezen.

Het is het verschil tussen een populistisch puur vraaggestuurd model en een wat meer aanbodgestuurd model.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:27:58 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_70066313
Tsja, bij de opzet misschien wel. Programma's worden niet bedacht met het oog op scoren. Aan de andere kant heb ik er weinig hoop in dat coordinators en regisseurs bij de PO niet precies hetzelfde denken en dezelfde kijkcijfergrafiekjes bijhouden als de commercielen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:34:37 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066517
Nu vind ik De Wereld Draait door een vreselijk programma maar op het begin scoorde dat totaal niet. Dat is een voorbeeld van de meerwaarde van de Publieke Omroep.

Hoewel ik met je eens ben dat het wat commercieeler is geworden. Té commercieel naar mijn mening. Zo zie je dat ook de publieke omroep steeds meer de controversieele onderwerpen schuwt, praatprogramma's in de kroeg lijken te worden opgenomen en populaire sporten de nichesporten van de buis verdringen. Zo kan ik nog wel even doorgaan maar vast staat is dat de PO, hoewel de meerwaarde is verminderd, nog steeds dingen doet die de commercieelen niet doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:39:37 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066671
Is trouwens ook mede de schuld van de politiek. Ik heb al eens hier vaker genoemd dat de politiek in de jaren '90 eiste dat actualiteitenprogramma's met elkaar gingen fuseren. Het resultaat is een verwaterd geluid. Maar tegelijkertijd heeft elke publieke omroep nog steeds wel een megagroot budget voor drama ter becshikking wat ze dan ook ten volle benutten.

Terwijl ik zou zeggen: laat actualiteiten, praat en kunstporgramma's nou over aan de afzonderlijke omroepen en dwing af dat ze op het gebied van vermaak (wat de PO best mag doen van mij) samenwerken. Zo is immers Studio Sport ook ooit begonnen (nu uitgegroeid, met de hele NOS, tot een veel te machtige moloch maar dat is een ander verhaal).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70066786
Kan de NPS stoppen met meebetalen aan Pauw en Witteman en NOVA.

kan de Vara dat weer fijn alleen betalen net zoals de EO Knevel en vd Brink alleen betaalt
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:13:17 #15
177885 JoaC
Het is patat
pi_70073983
Ik ben voor een Nederlandse Uitzend Vereniging die alle taken op zich neemt als publieke omroep. Oprotten met losse omroepen, gewoon EEN omroep die 3 kanalen regelt. Het britse model.

NUV said
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:48:03 #16
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_70075407
Omroepen als de NPS, VPRO en RVU maken vaak bijzonder interessante televisie. Het enige probleem is dat ze nogal ontoegankelijk zijn voor het grote publiek en dus een zwak draagvlak kennen. Het is in zekere zin volkomen begrijpelijk dat mensen vraagtekens zetten bij het financieren ervan met belastinggeld, wanneer slechts een fractie van de belastingbetalers er belang bij heeft.

Maar wat blijft er dan over? Televisie dat alleen het grote publiek bedient. Nou, fantastisch hoor. Dat belooft waarachtig een vooruitgang. In principe zeg ik: aanhouden deze omroepen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:04:56 #17
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_70078733
Het verbaast mij niets dat het CDA in casu VVD en PVV steunt. De linksige NPS is het CDA al jaren een doorn in het oog.
Pugna Pro Patria
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:22:56 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70079490
Als de NPS een rechts bolwerk was dat een Leitkultur zou propageren dan was het allemaal prima geweest?

Ik ben trouwens van mening dat de NPS Wilders mede zo groot heeft gemaakt. Ook bij Pauw en Witteman gaat het vaak over cultureel-sociale verhoudingen in plaats van de klassiek-linkse sociaal-economische beschouwing.

Rechtse conservatieve zeikerds toch altijd
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:24:17 #19
177885 JoaC
Het is patat
pi_70079548
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:22 schreef Klopkoek het volgende:
Rechtse conservatieve zeikerds toch altijd
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:32:31 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70079851
Nee, ook rechtsen, waaronder jijzelf.

Dat BBC-model is echt overrated.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:21:50 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70081474
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Het verbaast mij niets dat het CDA in casu VVD en PVV steunt. De linksige NPS is het CDA al jaren een doorn in het oog.
Tenzij er een leuk bijbaantje vanaf kan natuurlijk

http://www.limburger.nl/a(...)06/60904461/1030/RSS
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:24:02 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70081539
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:32 schreef Klopkoek het volgende:

Ah als ik het goed begrijp is voor jou alle media altijd rechts tenzij het precies allemaal aan jouw Pravda-format waar linkse politci enkel bejubeld mogen worden en rechtse zonder meer door het slijk moeten worden getrokken.
pi_70081599
Ik zie de meerwaarde van de NPS sowieso niet. Alle programma's die ze maken kunnen of onder gebracht worden bij anderen of worden opgedoekt.

Goed voorstel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 03:10:53 #24
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_70083507
Ik zou de P.O het liefst verdeeld zien over 2 zenders

1. 24uurs nieuwszender (in de late avond met een politieke talkshow ofzo)
2. Verdiepend kanaal met documentaires op het gebied van geschiedenis, economie, cultuur en politiek. Het liefst met een beetje internationale/multiculturele insteek.
[b]@RemiLehmann[/b]
  Trouwste user 2022 woensdag 17 juni 2009 @ 03:14:39 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_70083521
Gaan ze NS heten ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 17 juni 2009 @ 03:17:30 #26
177885 JoaC
Het is patat
pi_70083529
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:32 schreef Klopkoek het volgende:

Rechts?
Straks ga je me conservatief noemen
[..]
pi_70084515
Zou zonde zijn, NPS maakt volgens mij meer goede programma's dan MAX, Powned, Wakker Nederland en TROS ooit samen voor elkaar zouden kunnen krijgen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 09:24:59 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70085454
Ah leuk een publieke omroeptopic.

"Ik vind programma's op de PO beter, verheffender, kunstiger, etc. etc dus jij moet er aan meebetalen".

Betaal lekker voor je eigen entertainment.
Carpe Libertatem
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:34:23 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70085734
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Ah leuk een publieke omroeptopic.

"Ik vind programma's op de PO beter, verheffender, kunstiger, etc. etc dus jij moet er aan meebetalen".

Betaal lekker voor je eigen entertainment.
Dat is nou juist het probleem: je moet er niet met een markt-bril naar kijken. Helaas doen velen dat wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:39:43 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70085886
Maar goed, de tijd dat 8 miljoen mensen naar de Televisie keken op hetzelfde net, zelfs toen er Franse muziek werd voorgeschoteld op de TV, komt toch niet meer terug. Dat is wel jammer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:12:36 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70086820
Maar Klopkoek

Wanneer is in jouw ogen een medium niet rechts?
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:15:15 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70086900
Doet dat ertoe?

Ik geef alleen aan dat de NPS niet echt linksig is en eerder een zegen voor Wilders.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:25:16 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70087185
Ik vind de NPS niet naar links of rechts overhellen.

Maar ik heb altijd het idee dat jij de dingen die niet in je straatje passen eruit pikt om dan te gaan roepen van "kijk eens hoe rechts die omroep wel niet is"
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:40:58 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70087753
Ik vind de NPS ook niet links of rechts. Ik zeg alleen dat de dingen die de NPS doet, en vooral hun inbreng in de nieuws en borrelpraatprogramma's, niet ongunstig zijn voor Wilders.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:32:07 #35
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_70089635
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is nou juist het probleem: je moet er niet met een markt-bril naar kijken. Helaas doen velen dat wel.
Het gaat niet om de markt.
Het gaat om "geen belastinggeld"
Als mensen bepaalde programma's belangrijk vinden kunnen ze gewoon, als prive persoon, doneren aan de PO van hun keuze.
Dat zou overigens ook moeten gelden voor andere cultuuruitingen die nu alleen denken te kunnen overleven door te eten uit de staatsruif.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_70091065
Maak van de NPS een normale publieke omroep. Dan kunnen mensen lid worden van de NPS en krijgen ze zendtijd aan de hand van het aantal leden.

Of schrap de journalistieke programma's van de NPS. Dat lijkt me een taak voor omroepen met leden.

Andere tijden > KRO
Buitenhof > VARA/VPRO
De Grote Geschiedeniskwis > AVRO
Dichtbij Nederland > NCRV
Holland Doc > VPRO
NOVA > VARA
Pauw & Witteman > VARA
Verleden van Nederland > VPRO
Zembla > VARA

Klaar, alle NPS journalistieke programma's kunnen zo naar omroepn met leden.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:08:56 #37
177885 JoaC
Het is patat
pi_70097517
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:06 schreef Sybesma het volgende:
Maak van de NPS een normale publieke omroep. Dan kunnen mensen lid worden van de NPS en krijgen ze zendtijd aan de hand van het aantal leden.

Of schrap de journalistieke programma's van de NPS. Dat lijkt me een taak voor omroepen met leden.

Andere tijden > KRO
Buitenhof > VARA/VPRO
De Grote Geschiedeniskwis > AVRO
Dichtbij Nederland > NCRV
Holland Doc > VPRO
NOVA > VARA
Pauw & Witteman > VARA
Verleden van Nederland > VPRO
Zembla > VARA

Klaar, alle NPS journalistieke programma's kunnen zo naar omroepn met leden.
Of schaf de leden af.
[..]
pi_70098376
quote:

Lijkt me geen goed idee, want de commerciële omroepen produceren slechts bagger. Een ander woord is er niet voor. De kwaliteit is helaas dermate bedroevend dat de publieke omroep een must blijft.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_70098457
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:40 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind de NPS ook niet links of rechts. Ik zeg alleen dat de dingen die de NPS doet, en vooral hun inbreng in de nieuws en borrelpraatprogramma's, niet ongunstig zijn voor Wilders.
De NPS is, denk ik, vooral bang om als bevooroordeeld te worden afgeschilderd. Een kritische nooit aangaande een rechtse havik wordt al snel gezien als demonisering.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_70099942
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef JoaC het volgende:

[..]

Of schaf de leden af.
Kan ook, dat is een keuze. Wat mij betreft weg met de NPS journalistieke programma's, de rest van de NPS programma's weer naar de NOS, klaar.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:54:45 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70101627
quote:
De NPS is, denk ik, vooral bang om als bevooroordeeld te worden afgeschilderd. Een kritische nooit aangaande een rechtse havik wordt al snel gezien als demonisering.
Dat is niet wat je alleen bij de NPS ziet en dus niet wat ik in dit geval bedoel.

Nee, ik doel op het feit dat de NPS een culturele functie heeft. Zij bestaan sinds 1996 met als doel programma's te maken waarin culutuur, identiteit en verwante onderwerpen aan bod komen. Deze taak en missie van de NPS zie je ook terug in programma's zoals Buitenhof, Nova en P&W aangezien daar maar al te vaak maatschappelijke problemen vanuit een culturele bril worden bezien. Dat alleen al is gunstig voor figuren als Wilders. Daar hoeft de NPS niet eens links of rechts voor te zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70103007
Zit de naam WIlders onder een sneltoets bij je klopkoekje?
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:39:52 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70103141
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:35 schreef Bommenlegger het volgende:
Zit de naam WIlders onder een sneltoets bij je klopkoekje?

Zit onder een toets op mijn G15 toetsenbord
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70103301
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zit onder een toets op mijn G15 toetsenbord
Grote meid
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:10:21 #45
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_70104023
quote:

Maar dat geldt eigenlijk voor de hele PO. Omgooien die hap. Eén kanaal is meer dan voldoende, kan gelijk al het entertainment inclusief sport eruit.
Juist
quote:
Er moet alleen plaats zijn voor programma's die commerciëlen niet maken.
wellicht maken commerciëlen ze niet omdat er geen ruimte is voor 2 programma`s in dat genre en hoe ga je dan winnen van de subsidiehoer?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:12:10 #46
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_70104080
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, ik doel op het feit dat de NPS een culturele functie heeft
Blah, laat ze dan teleac uitzendingen maken elke week in een nieuw museum/ kerk/ historische plaats. Maarten van ROssem heeft in zn eentje meer nuttige cultuurbetekenis dan die hele NPS.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_70122989
quote:
Stemming over korting budget NPS uitgesteld
Een amendement van VVD, PVV en CDA over een korting op het budget van de NPS wordt voorlopig nog niet in stemming gebracht in de Tweede Kamer. Het amendement is op verzoek van de VVD aangehouden omdat er meer tijd nodig is om extra ingekomen informatie mee te kunnen wegen, meldt de NPS. Volgende week zal de stemming waarschijnlijk alsnog zijn.

Het amendement houdt in dat het budget van de NPS wordt gekoppeld aan het gemiddelde budget van de omroepen, in plaats van aan het budget van een A-omroep, de hoogste status voor een omroepvereniging. Dit zou voor de NPS een jaarlijkse korting van twee miljoen euro betekenen.

Als de NPS extra geld en zendtijd moet inleveren, hoeven de bestaande omroepen dat minder te doen.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 08:38:56 #48
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_70188188
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_70541658
quote:
NPS wordt gekort
De NPS moet twee miljoen euro extra bezuinigen. In de Tweede Kamer is een amendement aangenomen die de NPS voortaan een budget geeft dat een gemiddelde is van de omroepen. Nu krijgt de NPS nog het budget van een A-omroep. VVD, PVV en CDA hadden het voorstel in de Tweede Kamer gedaan.

De andere omroepen profiteren van de extra bezuinigingen bij de NPS. KRO, VARA en de AVRO krijgen nu twee ton extra. Ze hoeven ook minder in te leveren als de nieuwe omroepen PowNed en Wakker Nederland worden toegelaten tot het bestel.

De ledenomroepen stelden de budgetkorting voor de NPS in een brief aan de Kamerleden voor, zonder dat de NPS dat wist. Directeur Joop Daalmeijer verwijt de andere omroepen daarom "trucjes van de afdeling stiekem", zo schrijft hij in een brief aan het personeel. "Het is wel zuur dat de NPS, die zich overal en altijd gedraagt als een partner zo wordt afgeserveerd door de collega’s, waarmee we gebouwen, broodjes bal, programma’s en soms zelfs vriendschap delen."

De budgetkorting komt boven op een eerdere bezuiniging bij de NPS van vijf miljoen euro.
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:02:45 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70542197
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:47 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Triest hoe de PO steeds verder kapot wordt bezuinigd.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 12:15:50 #51
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70542568
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zal tijd worden dat men zelf voor entertainment gaat betalen ipv. andere mensen te dwingen te betalen.

Hoe eerder de PO kapot gaat hoe beter, alhoewel zonde van het geld in de desctructie, gewoon beter meteen afschaffen.
Carpe Libertatem
pi_70542578
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Beetje schizofreen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:18:08 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70542621
Ja, ik moet vanmiddag weer naar de psychiater
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 12:19:50 #54
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70542668
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
Dat je daar tijd voor hebt met al je werk enzo de hele dag.
Carpe Libertatem
pi_70542704
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, waarom was het in eerste instantie een goed voorstel wanneer het geld ten goede kwam aan ledenomroepen en twee weken later opeens niet meer?
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:21:03 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70542705
Ik heb als student nu vakantie Boze Appel...
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:23:16 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70542774
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar goed, waarom was het in eerste instantie een goed voorstel wanneer het geld ten goede kwam aan ledenomroepen en twee weken later opeens niet meer?
Omdat ik het vak begrijpend lezen op de basisschool heb gehad.

Er wordt twee miljoen overgeheveld naar de ledenomroepen. Dat is in principe goed hoewel je altijd moet oppassen met het CDA.

Maar er staat ook dat het bovenop de al geplande bezuinigingen van 5 miljoen komt. Dat is minder leuk. Omdat er al sinds paars fors wordt bezuinigd op de PO, telkens weer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 12:24:02 #58
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70542803
Ah, student, dat verklaart zoveel.
Carpe Libertatem
pi_70542890
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat ik het vak begrijpend lezen op de basisschool heb gehad.

Er wordt twee miljoen overgeheveld naar de ledenomroepen. Dat is in principe goed hoewel je altijd moet oppassen met het CDA.

Maar er staat ook dat het bovenop de al geplande bezuinigingen van 5 miljoen komt. Dat is minder leuk. Omdat er al sinds paars fors wordt bezuinigd op de PO, telkens weer.
Er staat echter niets over wat er met die bezuinigde 5 miljoen gebeurt.
pi_70542957
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:34 schreef Klopkoek het volgende:
Nu vind ik De Wereld Draait door een vreselijk programma maar op het begin scoorde dat totaal niet. Dat is een voorbeeld van de meerwaarde van de Publieke Omroep.

Hoewel ik met je eens ben dat het wat commercieeler is geworden. Té commercieel naar mijn mening. Zo zie je dat ook de publieke omroep steeds meer de controversieele onderwerpen schuwt, praatprogramma's in de kroeg lijken te worden opgenomen en populaire sporten de nichesporten van de buis verdringen. Zo kan ik nog wel even doorgaan maar vast staat is dat de PO, hoewel de meerwaarde is verminderd, nog steeds dingen doet die de commercieelen niet doen.
Vroeger kwam de beste TV uit het VK, en de BBC liet zien dat je met overheidsgeld beste leuke televisie kon maken (nu is dat MI niet meer zo en komt de beste TV uit de VS, maar dat terzijde). Maar in Nederland is tv zo tenenkrommend slecht, dat zelfs miljoenen aan subsidies daar niks aan veranderen. Ook ik vind dat de commercielen er in Nederland weinig van bakken, maar dat ligt niet alleen aan hun opstelling ("Als de mensen bloemkool op TV willen zien, dan krijgen ze bloemkool"). Misschien moeten we wat beter selecteren op talent, voordat iemand wordt toegelaten tot de toneelschool of de NOS Journaal school. Meer geld in een bodemloze put gooien heeft geen zin.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:27:57 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70542966
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Ah, student, dat verklaart zoveel.
Sowieso is het een foute gedachte dat werk altijd voor moet gaan. Dan ben je een loonslaaf geworden. Iets wat strookt met jouw idealen misschien.

In de VS gebeurt dat veel schijnt het. Dat men probleempjes (fysiek of mentaal) laat voortwoekeren. Maarja, daar zijn de werknemersrechten ook een stuk minder. Kun je per e-mail ontslagen worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:29:07 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70543005
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vroeger kwam de beste TV uit het VK, en de BBC liet zien dat je met overheidsgeld beste leuke televisie kon maken (nu is dat MI niet meer zo en komt de beste TV uit de VS, maar dat terzijde). Maar in Nederland is tv zo tenenkrommend slecht, dat zelfs miljoenen aan subsidies daar niks aan veranderen. Ook ik vind dat de commercielen er in Nederland weinig van bakken, maar dat ligt niet alleen aan hun opstelling ("Als de mensen bloemkool op TV willen zien, dan krijgen ze bloemkool"). Misschien moeten we wat beter selecteren op talent, voordat iemand wordt toegelaten tot de toneelschool of de NOS Journaal school. Meer geld in een bodemloze put gooien heeft geen zin.
Beste TV uit de VS

Die hele Michael Jackson hype heeft me weer mooi met de neus op de feiten gedrukt

Alleen in pure entertainment en series etc. zijn ze een stuk beter hoewel daar ook gewoon veel rommel tussen zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70543040
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Beste TV uit de VS

Die hele Michael Jackson hype heeft me weer mooi met de neus op de feiten gedrukt
Nee, je moet zeker niet bij CNN zijn voor goede TV, maar ik zat meer aan Discovery Channel, Food Network en HBO te denken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:31:14 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70543067
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, je moet zeker niet bij CNN zijn, maar ik zat meer aan Discovery Channel, Food Network en HBO te denken.
Discovery Channel NL vind ik iig niks meer aan. Vroeger was het nog wel leuk. Waren er meer documentaires te zien die ook best wel goed en neutraal waren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 12:31:56 #65
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70543090
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sowieso is het een foute gedachte dat werk altijd voor moet gaan. Dan ben je een loonslaaf geworden. Iets wat strookt met jouw idealen misschien.

In de VS gebeurt dat veel schijnt het. Dat men probleempjes (fysiek of mentaal) laat voortwoekeren. Maarja, daar zijn de werknemersrechten ook een stuk minder. Kun je per e-mail ontslagen worden.
Hoe je ontslagen zou kunnen worden kan je vastleggen in je contract

Helaas is de contractvrijheid ook daar beperkt en wijzen mensen als jij naar de boze bedrijven ipv. naar de overheid waar de schuld ligt.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 12:32:41 #66
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70543111
quote:

[..]

Nee, je moet zeker niet bij CNN zijn voor goede TV, maar ik zat meer aan Discovery Channel, Food Network en HBO te denken.
HBO

Al was het alleen maar omdat ze tieten en scheldwoorden toelaten.
Carpe Libertatem
pi_70543660
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

HBO

Al was het alleen maar omdat ze tieten en scheldwoorden toelaten.
Showtime waar de Nederlandse PO nog een voorbeeld aan kan nemen wat betreft maatschappij kritische programma's (inc tieten, scheldwoorden en zelfs de schaamstreek komt al dan niet functioneel in beeld). Het zou voor Nederland een zegen zijn als er een keer een programma als Bullshit uitgezonden zou worden of een Nederlandse versie van gemaakt zou worden, "over de Balk" had er wel wat van weg maar dan met een beperktere scoop en zonder tieten.

De PO lijkt tegenwoordig alles op de multikul te gooien, zoals mij bijvoorbeeld afgelopen zondag/maandag weer opviel, 1 zender kansloze Volendammers e/o overige inteelt, de volgende zender iets over probleemjeugd in A'dam en de laatste iets over de islam. Het begint echt behoorlijk vermoeiend te worden die nietszeggende en zelfs stigmatiserende tv.
pi_70543694
Sinds Prem weg is is het ook niet meer leuk.
pi_70548738
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Discovery Channel NL vind ik iig niks meer aan. Vroeger was het nog wel leuk. Waren er meer documentaires te zien die ook best wel goed en neutraal waren.
DIe kun je nog steeds zien. Discovery Channel heeft meerdere zenders zoals Science Channel, Knowledge, Home & Health, Wings, Travel, Animal Planet etc.

Weet overigens niet of je die in Nederland kunt krijgen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_70551793
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zal tijd worden dat men zelf voor entertainment gaat betalen ipv. andere mensen te dwingen te betalen.

Hoe eerder de PO kapot gaat hoe beter, alhoewel zonde van het geld in de desctructie, gewoon beter meteen afschaffen.
Alsof we minder belasting hoeven te betalen als de publieke omroep wordt opgeheven
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70554961
quote:

[..]

Volgens mij winnen de Britten dit nog ruim hoor
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:19:46 #72
177885 JoaC
Het is patat
pi_70556301
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dutch BBC ftw!
[..]
pi_70557838
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

ITV e.d. bedoel je

BBC lijkt de laatste jaren weinig anders meer te kunnen dan idioot veel tuin, veiling en huizen programma's maken, enkele uitzonderingen daargelaten (topgear)
pi_70566341
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

ITV e.d. bedoel je

BBC lijkt de laatste jaren weinig anders meer te kunnen dan idioot veel tuin, veiling en huizen programma's maken, enkele uitzonderingen daargelaten (topgear)
topgear vind ik maar een dom puberprogramma, maar Spooks daarentegen.

En ze hebben nog wel meer goede programma's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')