abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70065455
Uit de volkskrant:
quote:
NPS mogelijk met eenvijfde gekort
De NPS dreigt als gevolg van het toetreden van nieuwe publieke omroepen eenvijfde van zijn budget in te moeten leveren. Dit schrijft de Volkskrant. De omroep moet vijf miljoen euro korten op een budget van 35 miljoen. Daar dreigt een extra jaarlijkse korting van 2 miljoen euro bij te komen, als een amendement van CDA, VVD en PVV wordt aangenomen.

Door de waarschijnlijke toetreding van Powned en Wakker Nederland als aspirant-omroepen en de groei van BNN en omroep MAX moeten alle omroepen zendtijd en geld inleveren. De NPS is geen gewone omroep, de omroep heeft namenlijk geen leden. VVD, PVV en CDA stellen nu voor het budget voor de NPS te koppelen aan het gemiddelde van de omroepen, in plaats van de grootste A-omroep, zoals nu. Dat zou kunnen doordat MAX, BNN, WN en Powned taken van de NPS kunnen overnemen.

NPS-directeur Joop Daalmeijer is verbaasd. "We zijn geen aanvulling, we hebben wettelijke taken rond minderheden, cultuur, jeugd en achtergrondinformatie. MAX en BNN doen niets voor kinderen tot tien jaar en aan cultuur die wij brengen, zoals klassiek en ballet. Wakker Nederland en Powned gaan vast wel aan minderheden doen, maar anders dan wij: gericht op integratie en respect."

Het amendement komt vandaag in stemming. Als de NPS extra geld en zendtijd moet inleveren, hoeven de bestaande omroepen dat minder te doen. Daalmeijer noemt de steun van het CDA opmerkelijk, omdat die partij Hilversum doorgaans steunt, anders dan de VVD en PVV.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:07:36 #2
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70065623
Ik vind de ledenloze omroepen sowieso veel te dominant ten opzichte van de omroepen met leden. Niet alleen kunnen de ledenloze omroepen te pas en te onpas allerlei exclusiviteitsclaims neerleggen, ook valt het me op hoe belachelijk veel zendtijd ze hebben.

Goed voorstel dus, mits het gekorte geld gaat naar de omroepen MET leden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:11:11 #3
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_70065755
quote:
Wakker Nederland en Powned gaan vast wel aan minderheden doen, maar anders dan wij: gericht op integratie en respect."
Whehe
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:11:18 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_70065760
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:07 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind de ledenloze omroepen sowieso veel te dominant ten opzichte van de omroepen met leden. Niet alleen kunnen de ledenloze omroepen te pas en te onpas allerlei exclusiviteitsclaims neerleggen, ook valt het me op hoe belachelijk veel zendtijd ze hebben.

Goed voorstel dus, mits het gekorte geld gaat naar de omroepen MET leden.
Mja, ja en nee. Het is natuurlijk een goed democratisch ideaal dat je draagvlak moet hebben voor waar je overheidsgeld aan uitgeeft. Aan de andere kant, waarom hebben we nog een publieke omroep. Als er ergens breed draagvlak voor is, kan dat prima bij de commercielen. De NPS maakt nou juist de verheffende programma's die niet commercieel te exploiteren zijn.

En tevens troep, dus zo erg vind ik het ook weer niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:12:31 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_70065807
Die multiculomroep mag wel verder gekort worden.

Maar dat geldt eigenlijk voor de hele PO. Omgooien die hap. Eén kanaal is meer dan voldoende, kan gelijk al het entertainment inclusief sport eruit. Er moet alleen plaats zijn voor programma's die commercieëlen niet maken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:17:31 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70065986
Tja de koek moet verdeeld
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:22:25 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066135
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Mja, ja en nee. Het is natuurlijk een goed democratisch ideaal dat je draagvlak moet hebben voor waar je overheidsgeld aan uitgeeft. Aan de andere kant, waarom hebben we nog een publieke omroep. Als er ergens breed draagvlak voor is, kan dat prima bij de commercielen. De NPS maakt nou juist de verheffende programma's die niet commercieel te exploiteren zijn.

En tevens troep, dus zo erg vind ik het ook weer niet.
Met jou ga ik het toch nooit eens worden maar ik ben van mening dat een pluriforme publieke omroep, gedragen door leden, een aanvulling is naast het louter commercieele.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:23:37 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066175
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:12 schreef BasEnAad het volgende:
Die multiculomroep mag wel verder gekort worden.

Maar dat geldt eigenlijk voor de hele PO. Omgooien die hap. Eén kanaal is meer dan voldoende, kan gelijk al het entertainment inclusief sport eruit. Er moet alleen plaats zijn voor programma's die commercieëlen niet maken.
Commercieelen maken programma's op een andere manier. Je kunt het concurrentievervalsing vinden als ook de PO dat gaan doen. Ik zie het meer als een aanvulling.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:24:28 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_70066198
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:22 schreef Klopkoek het volgende:
Met jou ga ik het toch nooit eens worden maar ik ben van mening dat een pluriforme publieke omroep, gedragen door leden, een aanvulling is naast het louter commercieele.
Maar waar bestaat die aanvulling dan uit?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:25:56 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066251
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar waar bestaat die aanvulling dan uit?
Meerdere perspectieven, meer vrijheid voor de makers, niet de makkelijkste weg kiezen.

Het is het verschil tussen een populistisch puur vraaggestuurd model en een wat meer aanbodgestuurd model.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:27:58 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_70066313
Tsja, bij de opzet misschien wel. Programma's worden niet bedacht met het oog op scoren. Aan de andere kant heb ik er weinig hoop in dat coordinators en regisseurs bij de PO niet precies hetzelfde denken en dezelfde kijkcijfergrafiekjes bijhouden als de commercielen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:34:37 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066517
Nu vind ik De Wereld Draait door een vreselijk programma maar op het begin scoorde dat totaal niet. Dat is een voorbeeld van de meerwaarde van de Publieke Omroep.

Hoewel ik met je eens ben dat het wat commercieeler is geworden. Té commercieel naar mijn mening. Zo zie je dat ook de publieke omroep steeds meer de controversieele onderwerpen schuwt, praatprogramma's in de kroeg lijken te worden opgenomen en populaire sporten de nichesporten van de buis verdringen. Zo kan ik nog wel even doorgaan maar vast staat is dat de PO, hoewel de meerwaarde is verminderd, nog steeds dingen doet die de commercieelen niet doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:39:37 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70066671
Is trouwens ook mede de schuld van de politiek. Ik heb al eens hier vaker genoemd dat de politiek in de jaren '90 eiste dat actualiteitenprogramma's met elkaar gingen fuseren. Het resultaat is een verwaterd geluid. Maar tegelijkertijd heeft elke publieke omroep nog steeds wel een megagroot budget voor drama ter becshikking wat ze dan ook ten volle benutten.

Terwijl ik zou zeggen: laat actualiteiten, praat en kunstporgramma's nou over aan de afzonderlijke omroepen en dwing af dat ze op het gebied van vermaak (wat de PO best mag doen van mij) samenwerken. Zo is immers Studio Sport ook ooit begonnen (nu uitgegroeid, met de hele NOS, tot een veel te machtige moloch maar dat is een ander verhaal).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70066786
Kan de NPS stoppen met meebetalen aan Pauw en Witteman en NOVA.

kan de Vara dat weer fijn alleen betalen net zoals de EO Knevel en vd Brink alleen betaalt
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:13:17 #15
177885 JoaC
Het is patat
pi_70073983
Ik ben voor een Nederlandse Uitzend Vereniging die alle taken op zich neemt als publieke omroep. Oprotten met losse omroepen, gewoon EEN omroep die 3 kanalen regelt. Het britse model.

NUV said
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:48:03 #16
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_70075407
Omroepen als de NPS, VPRO en RVU maken vaak bijzonder interessante televisie. Het enige probleem is dat ze nogal ontoegankelijk zijn voor het grote publiek en dus een zwak draagvlak kennen. Het is in zekere zin volkomen begrijpelijk dat mensen vraagtekens zetten bij het financieren ervan met belastinggeld, wanneer slechts een fractie van de belastingbetalers er belang bij heeft.

Maar wat blijft er dan over? Televisie dat alleen het grote publiek bedient. Nou, fantastisch hoor. Dat belooft waarachtig een vooruitgang. In principe zeg ik: aanhouden deze omroepen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:04:56 #17
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_70078733
Het verbaast mij niets dat het CDA in casu VVD en PVV steunt. De linksige NPS is het CDA al jaren een doorn in het oog.
Pugna Pro Patria
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:22:56 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70079490
Als de NPS een rechts bolwerk was dat een Leitkultur zou propageren dan was het allemaal prima geweest?

Ik ben trouwens van mening dat de NPS Wilders mede zo groot heeft gemaakt. Ook bij Pauw en Witteman gaat het vaak over cultureel-sociale verhoudingen in plaats van de klassiek-linkse sociaal-economische beschouwing.

Rechtse conservatieve zeikerds toch altijd
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:24:17 #19
177885 JoaC
Het is patat
pi_70079548
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:22 schreef Klopkoek het volgende:
Rechtse conservatieve zeikerds toch altijd
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:32:31 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70079851
Nee, ook rechtsen, waaronder jijzelf.

Dat BBC-model is echt overrated.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:21:50 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70081474
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Het verbaast mij niets dat het CDA in casu VVD en PVV steunt. De linksige NPS is het CDA al jaren een doorn in het oog.
Tenzij er een leuk bijbaantje vanaf kan natuurlijk

http://www.limburger.nl/a(...)06/60904461/1030/RSS
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:24:02 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70081539
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, ook rechtsen, waaronder jijzelf.

Dat BBC-model is echt overrated.
Ah als ik het goed begrijp is voor jou alle media altijd rechts tenzij het precies allemaal aan jouw Pravda-format waar linkse politci enkel bejubeld mogen worden en rechtse zonder meer door het slijk moeten worden getrokken.
pi_70081599
Ik zie de meerwaarde van de NPS sowieso niet. Alle programma's die ze maken kunnen of onder gebracht worden bij anderen of worden opgedoekt.

Goed voorstel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 03:10:53 #24
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_70083507
Ik zou de P.O het liefst verdeeld zien over 2 zenders

1. 24uurs nieuwszender (in de late avond met een politieke talkshow ofzo)
2. Verdiepend kanaal met documentaires op het gebied van geschiedenis, economie, cultuur en politiek. Het liefst met een beetje internationale/multiculturele insteek.
[b]@RemiLehmann[/b]
  Trouwste user 2022 woensdag 17 juni 2009 @ 03:14:39 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_70083521
Gaan ze NS heten ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')