abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70048035
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
Het klinkt wellicht gek, maar juist op dit moment had ik gehoopt dat Bush nog de president van Amerika was geweest. Iemand van wie ik zeker weet dat hij achter de Iraniers was gaan staan.
Jij gaat ervan uit dat dit ook zou gebeuren als Bush nog aan de macht was.
I'll be back
pi_70048059
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:45 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Bush, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.

Ik begin Bush iniedergeval steeds meer te begrijpen.
Als je de reacties hier en in andere media ziet, weet je dat het Westen als 1 man achter het Perzische volk staat. Als er 1 modelstaat zou kunnen zijn voor het Midden-Oosten, is het Iran. Ik ben er geweest en de mensen zijn zo gaaf, maar zo onderdrukt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:48:57 #153
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70048060
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:47 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd geen direct verband.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:49:07 #154
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048065
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:47 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Ja?
pi_70048066
Als ze toch zo'n enorme menigte op de been kunnen krijgen als ik vandaag op tv zag, vraag ik me af waarom ze dan niet meteen een paar overheids- en andere strategische posities bestormen om maar meteen helemaal met het regime af te rekenen.

The final march as in...?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:52:10 #156
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70048112
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:10 schreef AryaMehr het volgende:
Een OP volgt.
In deel drie?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:52:42 #157
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_70048121
Ik heb 2 Iraanse huisgenootjes, 2 ontzettend leuke meiden, intelligent. Eén wil dokter worden hier, de andere juriste. Ze zijn vrij aangedaan door wat er daar gebeurt. Ze voelen zich machteloos.... en ze hopen zo op verandering.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:53:20 #158
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048136
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

In deel drie?
Sorry, nog geen tijd voor gehad. Te druk met het lezen van kranten, het bekijken van filmpjes en het in de gaten houden van updates.
pi_70048155
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:52 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik heb 2 Iraanse huisgenootjes, 2 ontzettend leuke meiden, intelligent. Eén wil dokter worden hier, de andere juriste. Ze zijn vrij aangedaan door wat er daar gebeurt. Ze voelen zich machteloos.... en ze hopen zo op verandering.
Ik denk dat zoveel Perzische vrouwen en mannen hier zo over denken...

Wat een supergastvrij volk is het. EN mooie vrouwen...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 16 juni 2009 @ 00:56:05 #160
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70048184
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:55 schreef El_Matador het volgende:

EN mooie vrouwen...
Absoluut, ook dat is een reden om te hopen op een Iraanse Lente: weg met die hoofddoeken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:56:25 #161
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_70048190
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat zoveel Perzische vrouwen en mannen hier zo over denken...

Wat een supergastvrij volk is het. EN mooie vrouwen...
Dat laatste is zeker een feit

De bandbreedte in dit huis gaat ook helemaal naar de $#^#$ omdat ze constant bezig zijn om foto's te versturen, mensen te bellen via Skype enz enz. Maar dat mag, it's a noble cause!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_70048286
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Absoluut, ook dat is een reden om te hopen op een Iraanse Lente: weg met die hoofddoeken.
RACIST!

En dat zegt wat van mijn "Islam "

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:05:17 #163
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048319
Er begint in Nederland onder de Iraniers ondertussen ook een splitsing te ontstaan tussen de pro-Mousavi aanhangers en de anti-islamitische republiek aanhangers. Laatst ook bij de demonstratie voor de Iraanse ambassade in Den Haag.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:05:40 #164
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048324
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:49 schreef alexis_ het volgende:
Als ze toch zo'n enorme menigte op de been kunnen krijgen als ik vandaag op tv zag, vraag ik me af waarom ze dan niet meteen een paar overheids- en andere strategische posities bestormen om maar meteen helemaal met het regime af te rekenen.

The final march as in...?
Mousavi verkozen krijgen is nog een redelijk haalbaar doel, waar alle partijen wel mee kunnen leven, de ayatollahs wegjagen is een veel grotere stap en levert mogelijk een burgeroorlog op. Stap voor stap is de manier mijns inziens.
pi_70048360
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
Er begint in Nederland onder de Iraniers ondertussen ook een splitsing te ontstaan tussen de pro-Mousavi aanhangers en de anti-islamitische republiek aanhangers. Laatst ook bij de demonstratie voor de Iraanse ambassade in Den Haag.
Ja, dat is wel een interessant punt. Neem je Mousavi als "hoop" en hoop je dat hij zijn streken als premier heeft afgeleerd en ga je voor langzame verbetering, of wijs je de islamitische republiek als geheel af en ga je voor een seculiere Perzische staat.

Alle Perziers die ik ken zijn trouwens moslim-af. Zelfs de Perziers die ik in Iran heb ontmoet, waren erg mild met hun religie.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:12:59 #166
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048399
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een interessant punt. Neem je Mousavi als "hoop" en hoop je dat hij zijn streken als premier heeft afgeleerd en ga je voor langzame verbetering, of wijs je de islamitische republiek als geheel af en ga je voor een seculiere Perzische staat.

Alle Perziers die ik ken zijn trouwens moslim-af. Zelfs de Perziers die ik in Iran heb ontmoet, waren erg mild met hun religie.
Klopt. Maar de meeste Iraniers - ook in Nederland - zijn bang om nu al de Islamitische af te wijzen omdat ze bang zijn problemen te krijgen met de regering als ze weer eens naar Iran op vakantie gaan. Ook hier in Nederland zitten enorm veel huichelaars die zich als politiek vluchteling voordoen, maar ondertussen wel elk jaar naar Iran kunnen gaan.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:16:33 #167
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70048432
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:45 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Obama, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.

Ik begin Bush iniedergeval steeds meer te begrijpen.
Obama heeft ondertussen gereageerd:
quote:
I am deeply troubled by the violence I have been seeing on television. I think the democratic process, free speech, the ability of people to peacefully dissent -- all those are universal values and need to be respected. And whenever I see violence perpetrated on people who are peacefully dissenting, and whenever the American people see that, I think they are troubled.
quote:
There appears to be a sense of people who were so hopeful and so engaged and so committed to democracy, who now feel betrayed, and I think it's important that moving forward, whatever investigations that take place are done in a way that does not result in bloodshed, and does not result in people being stifled, in expressing their views.
quote:
I would say to [The Iranian people] that the world is watching and inspired by their participation, regardless of what the ultimate outcome of the election was. And they should know that the world is watching.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_70048434
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd geen direct verband.
Kan me voorstellen dat hardliners meer succes hadden toen Bush aan de macht was.
En dat je betogen tegen de eigen regering niet zo gauw doet als Mister 'axis of evil' je aanmoedigt.
I'll be back
pi_70048439
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:12 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Klopt. Maar de meeste Iraniers - ook in Nederland - zijn bang om nu al de Islamitische af te wijzen omdat ze bang zijn problemen te krijgen met de regering als ze weer eens naar Iran op vakantie gaan. Ook hier in Nederland zitten enorm veel huichelaars die zich als politiek vluchteling voordoen, maar ondertussen wel elk jaar naar Iran kunnen gaan.
Ja, ergens vind ik het ook hypocriet. Maar heb in Iran een man ontmoet die 12 jaar in Duitsland van de Westerse vrijheid heeft mogen proeven en nu terug is in zijn "eigen" land... Die vent wordt gek daar.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:17:37 #170
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048444
Een leuk filmpje:

Anti-islamitische republiek aanhangers (te herkennen aan de vlag van Iran met de leeuw in het midden) en de Iraanse communisten (te herkennen aan de rode vlaggen) die leuzen als ''dood aan de islamitische republiek'' schreeuwen voor de Iraanse ambassade in Den Haag, terwijl andere Iraniers een stukje verder op in het groen gekleed zijn om hun steun aan een massamoordenaar (moussavi) herkenbaar te maken.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:23:18 #171
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048504
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
Een leuk filmpje:

Anti-islamitische republiek aanhangers (te herkennen aan de vlag van Iran met de leeuw in het midden) en de Iraanse communisten (te herkennen aan de rode vlaggen) die leuzen als ''dood aan de islamitische republiek'' schreeuwen voor de Iraanse ambassade in Den Haag, terwijl andere Iraniers een stukje verder op in het groen gekleed zijn om hun steun aan een massamoordenaar (moussavi) herkenbaar te maken.

Zou een beetje een domper zijn als het islamisme ingeruild wordt voor communisme
Kan Iran wel mooi vriendjes blijven met Chavez.
pi_70048516
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:23 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Zou een beetje een domper zijn als het islamisme ingeruild wordt voor communisme
Kan Iran wel mooi vriendjes blijven met Chavez.
Ahmadinejad is wel een soort van communist a la Chavez. Al het oliegeld (en dat is een hoop, dat kan ik je verzekeren) gaat op aan cadeautjes op korte termijn, maar investeringen voor de langere termijn blijven achter.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:26:08 #173
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048528
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ahmadinejad is wel een soort van communist a la Chavez. Al het oliegeld (en dat is een hoop, dat kan ik je verzekeren) gaat op aan cadeautjes op korte termijn, maar investeringen voor de langere termijn blijven achter.
Iran kende een redelijk grote communistische partij voor de revolutie. De zogeheten Tudeh Party. Velen werden echter in 1988 vermoord door de Islamitische regering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_Iran
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:27:38 #174
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048544
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:26 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Iran kende een redelijk grote communistische partij voor de revolutie. De zogeheten Tudeh Party. Velen werden echter in 1988 vermoord door de Islamitische regering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_Iran
Weet ik, maar was het land veel beter af geweest met een communistische revolutie ipv een islamitische?
Ik denk van niet.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:31:11 #175
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048586
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:27 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Weet ik, maar was het land veel beter af geweest met een communistische revolutie ipv een islamitische?
Ik denk van niet.
Ik kan me geen ergere zo niet een even erge regering voorstellen als deze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')